Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af R Rosenberg » 19. mar 2023, 17:16

Det er spillernes ansvar, at vi står her. Det er dem, der trods million lønninger enten ikke gider eller også pludselig har mistet alle evner med en bold.

De er nogle usle tabere. Den eneste mand på banen, er den knægt, der står i buret.

Hvor jeg dog ønsker mange af de små vatpikke langt, langt væk fra denne klub.
Ædruelighedens stemme

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af gravballe » 19. mar 2023, 17:16

bedstefar skrev:
19. mar 2023, 17:14
Ramkilde skylder to mål, det var godt nok en svag indsats og var Helenius på banen?
Som jeg sagde da man købte Helenius han kommer til at lave mindre mål end Makaric. Helenius, Makaric osv er afhængig af holdet omkring dem fungere og vores midtbane er elendig, I det offensive spil

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af NIN » 19. mar 2023, 17:17

Funky skrev:
19. mar 2023, 17:12
Aalborg frederikshavner skrev:
19. mar 2023, 17:06
Remark skrev:
19. mar 2023, 17:02
Aalborg frederikshavner skrev:
19. mar 2023, 17:01
Hvordan i alverden kunne vi tabe den kamp?
Hestene havde næsten ingenting mens vi brændte chance på chance, meget rodet kamp men vi havde rigeligt med chancer til at vinde.

I det mindste vandt AC Horsens ikke, det er utroligt vigtigt da det betyder at de stadigvæk er indenfor fornuftig afstand med tanke på at der også er indbyrdes kampe
Bælum, er det dig?
Vinder vi de indbyrdes kampe mod salamiholdet er vi kun to point efter dem, der er ingen tvivl om at de indbyrdes kampe mod salamiholdet og de kongeblå bliver altafgørende.
Jeg tror på det
:aabfan:
“Kun” 2 point efter - HVIS vi altså lige slår dem både ude og hjemme? Det siger alt om, hvor sort det ser ud. Læg dertil et ikke-eksisterende spilkoncept, forkert opstilling, fribilletter til has-beens…
Jeg er dybt imponeret over du har energien. Bare spillerne havde 5% af den.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af RicoBR02 » 19. mar 2023, 17:19

Tror på det indtil det er matematisk umuligt. Andet ville være anti AaB af mig! Men for helvede hvor er det sindasygt at vi ikke kan få bolden i mål!

Og @martinaalborg kunne vi ikke blive enige om at du skal holde dine hjernedøde kommentarer for dig selv?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af Funky » 19. mar 2023, 17:19

Hanga skrev:
19. mar 2023, 17:11
Funky skrev:
19. mar 2023, 17:05
Nordjyden HY skrev:
19. mar 2023, 17:03
Det er altid nemt at bebrejde træneren. Jeg er med på, at det har været elendigt. Men hvad med at tage et kig på de forkælede spillere inde på banen?
Det er ham der træner og udvælger dem. Han bliver VED med at satse på spillere som intet viser de første 70 minutter af kampene, indtil de bliver skiftet ud.
Men det samme gjorde Friis jo også.
Pånær at Sousa blev bænket i starten under Hamren, hvilket naturligvis var en fejl, så er det jo ikke fordi der er sket store ændringer i startopstillingen. Han har afgjort ændret nogle taktiske ting, og forsøgt at gøre os mere strukturerede, hvilket efterhånden også lykkes okay defensivt, men som alligevel ikke giver sejre fordi vi er totalt tandløse offensivt. I de seneste to hjemmekampe har vi dog lavet rigeligt med chancer til sejr, og det er yderst frustrerende at vi ikke har taget de chancer.

Ift. hvad der skal besluttes ift. Hamren så ved jeg det efterhånden ikke. Jeg tror ikke rigtig på overlevelse uanset hvad vi gør, så jeg håber vi har det langsigtede briller på. Min tillid til at Bælum og co. træffer den rigtige beslutning ligger dog på et meget lille sted.

Nu handler alt om at få investorerne på plads, så vi forhåbentlig kan få fremtidens AaB på plads.
Jeg kan ikke vide det, men mit indtryk er, at Ramkilde eksempelvis ville have fået mere tillid under Friis, og husker jeg forkert, eller bænkede han ikke også Prip og Lukas?
Ja, vi får jo aldrig svaret, men med Hamfén gik vi fra forsigtig fremgang til kollaps, og alverdens god træning har ikke fået os op af det hul. Og vi SKAL spille 4-3-3, og Prip og Lukas SKAL spille, og…og…og…
Gad vide om Helenius ikke tænker: “Hvad F…. er det lige, jeg er skiftet til”???
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af baresi » 19. mar 2023, 17:20

Den træner har taktisk siden han startede dræbt os totalt.
Han er helt væk. Er det 12 år siden han er trænet et klubhold?
Granli som back - ind med ahlmann der klart er den bedste venstre back.
Lucas - han er færdig
Prip - ud
Sousa - enten var han ude eller også bruges han forkert.
Ludewig var venstre kant

Han har intet som i absolut intet fået ud af den her trup .
Vi er mere eller mindre rykket ned - men tag 10 kampe med en ny fast el midlertidig der vil noget andet end det lort her

Spilleren er jo ikke skyldige om de starter på banen eller spiller ude af positioner - det er træneren
Men de er skyld i egne præstationer - men han kan da bare sætte dem af.
Jeg ser skylden klart lægge størst hos Hamren
Han er en dinosaur der ikke har snakket om andet end attitude og den har samlet måske været der i 3 halvlege max. UD og giv den alt hvad den kan trække i de sidste 10

PonySlaystation
1. div
1. div
Indlæg: 295
Tilmeldt: 31. aug 2021, 00:02

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af PonySlaystation » 19. mar 2023, 17:24

baresi skrev:
19. mar 2023, 17:20
Den træner har taktisk siden han startede dræbt os totalt.
Han er helt væk. Er det 12 år siden han er trænet et klubhold?
Granli som back - ind med ahlmann der klart er den bedste venstre back.
Lucas - han er færdig
Prip - ud
Sousa - enten var han ude eller også bruges han forkert.
Ludewig var venstre kant

Han har intet som i absolut intet fået ud af den her trup .
Vi er mere eller mindre rykket ned - men tag 10 kampe med en ny fast el midlertidig der vil noget andet end det lort her

Spilleren er jo ikke skyldige om de starter på banen eller spiller ude af positioner - det er træneren
Men de er skyld i egne præstationer - men han kan da bare sætte dem af.
Jeg ser skylden klart lægge størst hos Hamren
Han er en dinosaur der ikke har snakket om andet end attitude og den har samlet måske været der i 3 halvlege max. UD og giv den alt hvad den kan trække i de sidste 10
+1

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af gravballe » 19. mar 2023, 17:26

Ansæt David Nielsen og giv ham en bonus hvis han får holdet til at overleve. AaB skal også til at få det investor pis på plads, man har ingen sports direktør, osv klubben mangler retning.

Bestyrelsen kommer ikke til at fyre hamren, han er deres opfindelse, lige som fyringen af Friis var.

Skal hamren erstattes kræver det han selv siger stop

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af SteenA » 19. mar 2023, 17:26

Det man skal håbe på nu, er en hurtigt aftale med nye investorer i den kommende uge og at der derefter kan træffes overordnede beslutninger, som rækker ud over den indeværende sæson. Som f.eks. at ansætte en træner, som også skal fortsætte i 1. division til efteråret.

Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af Bundgaard » 19. mar 2023, 17:26

Funky skrev:
19. mar 2023, 17:04
Ja, det giver faktisk god mening nu at fyre Hamrén og få den træner ind, som gider projekt 1. division i den form, AaB overhovedet vil kunne overleve en nedrykning på. Ud over lidt snak om en plan i en skuffe ved vi jo ikke engang, om AaB kan holde til det.
Ja og så skal LA og Prip en tur på bænken, de er godt
Nok ring idag 😨
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

AaBWanKenobi
2. div
2. div
Indlæg: 115
Tilmeldt: 18. okt 2019, 20:43

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af AaBWanKenobi » 19. mar 2023, 17:27

Hvorfor bliver folk ved med at kun at snakke om pointene op til Horsens. Nu skal Lyngby jo også overhales.

Selv med alle mine ja-hatte på, tror jeg ikke på det! Når ikke engang en vinterpause og to (på papiret) klare forstærkninger har gjort noget godt for holdet, skal der en større udrensning til.

Find en træner, som man tror på kan bygge holdet op fra 1. div. af, fyr Hamren og få som minimum skippet Lucas, Fossum, Ementa, Prip og Pallesen afsted.
Og send så spioner til både Silkeborg og Viborg for at aflure, hvordan man leder, driver og udvikler en klub for forholdsvis små midler. Det har dybest været en jammerdal og uden retning siden mesterskabet.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af Hanga » 19. mar 2023, 17:28

Funky skrev:
19. mar 2023, 17:19
Hanga skrev:
19. mar 2023, 17:11
Funky skrev:
19. mar 2023, 17:05

Det er ham der træner og udvælger dem. Han bliver VED med at satse på spillere som intet viser de første 70 minutter af kampene, indtil de bliver skiftet ud.
Men det samme gjorde Friis jo også.
Pånær at Sousa blev bænket i starten under Hamren, hvilket naturligvis var en fejl, så er det jo ikke fordi der er sket store ændringer i startopstillingen. Han har afgjort ændret nogle taktiske ting, og forsøgt at gøre os mere strukturerede, hvilket efterhånden også lykkes okay defensivt, men som alligevel ikke giver sejre fordi vi er totalt tandløse offensivt. I de seneste to hjemmekampe har vi dog lavet rigeligt med chancer til sejr, og det er yderst frustrerende at vi ikke har taget de chancer.

Ift. hvad der skal besluttes ift. Hamren så ved jeg det efterhånden ikke. Jeg tror ikke rigtig på overlevelse uanset hvad vi gør, så jeg håber vi har det langsigtede briller på. Min tillid til at Bælum og co. træffer den rigtige beslutning ligger dog på et meget lille sted.

Nu handler alt om at få investorerne på plads, så vi forhåbentlig kan få fremtidens AaB på plads.
Jeg kan ikke vide det, men mit indtryk er, at Ramkilde eksempelvis ville have fået mere tillid under Friis, og husker jeg forkert, eller bænkede han ikke også Prip og Lukas?
Ja, vi får jo aldrig svaret, men med Hamfén gik vi fra forsigtig fremgang til kollaps, og alverdens god træning har ikke fået os op af det hul. Og vi SKAL spille 4-3-3, og Prip og Lukas SKAL spille, og…og…og…
Gad vide om Helenius ikke tænker: “Hvad F…. er det lige, jeg er skiftet til”???
Nu tjekkede jeg lige.
Lucas startede ude i sæsonens første kamp men var ellers fast starter. Prip startede to på bænken.
En af de ting jeg skrev meget om i foråret var hvordan vores offensive spil faldt fra hinanden, da Lucas kom tilbage og Friis smed ham ind i startopstillingen igen. Kusk, Makaric og Prip havde ellers fundet et fint samspil. Det var derfra at vores offensiv spil faldt fra hinanden igen. Ikke at det eneste årsag, men det var med virkende. Man forstår godt at Friis gerne ville have gang i Lucas igen, men det må efterhånden være tydeligt at han ikke har det mere. Desværre. Og derfor er jeg naturligvis helt enig i at det er underligt at han bliver ved med at starte. Prip leverer i det mindste stadig nogle mål engang imellem.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af R Rosenberg » 19. mar 2023, 17:30

SteenA skrev:
19. mar 2023, 17:26
Det man skal håbe på nu, er en hurtigt aftale med nye investorer i den kommende uge og at der derefter kan træffes overordnede beslutninger, som rækker ud over den indeværende sæson. Som f.eks. at ansætte en træner, som også skal fortsætte i 1. division til efteråret.
David Nielsen var også min foretrukne, før man hyrede Friis. Men ville han gide 1. division? Så skal det da være (endnu) et udslag af noget gammel kærlighed.

Vigtigst er, at der bliver renset ud i truppen efter denne sæson. Spillere som Prip, Fossum, Lucas, Ementa skal ud. Og så skal vi have hentet nogle, som har et sæt mellem benene.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af Sauer » 19. mar 2023, 17:35

Hvem kan vi hive ind i stedet for Hamrén? David? Niels F.?

MrDomoon
Superliga
Superliga
Indlæg: 591
Tilmeldt: 4. dec 2017, 09:21
Geografisk sted: Geografisk sted

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af MrDomoon » 19. mar 2023, 17:35

Den eneste positive er, at vi kan stadigvæk gøre det ved at vinde to gange imod Horsens, os så skal vi vinde en kamp mere.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Drengene. Klubben. Byen. | JYLLAND ER RØD OG HVID! | Aalborg Boldklubspil Af 1885

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af FIDEL » 19. mar 2023, 17:38

Sauer skrev:
19. mar 2023, 17:35
Hvem kan vi hive ind i stedet for Hamrén? David? Niels F.?
Man har prøvet, men fik et nej tak, da kontraktlængden var til sommer. Vi er sgu nødt til at tilbyde mindst et par år, hvis vi vil have en god træner.

EnvenafFolket

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af EnvenafFolket » 19. mar 2023, 17:38

MrDomoon skrev:
19. mar 2023, 17:35
Den eneste positive er, at vi kan stadigvæk gøre det ved at vinde to gange imod Horsens, os så skal vi vinde en kamp mere.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Positivt? Synes du spillerne ligner nogen der gider?

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af Sauer » 19. mar 2023, 17:39

FIDEL skrev:
19. mar 2023, 17:38
Sauer skrev:
19. mar 2023, 17:35
Hvem kan vi hive ind i stedet for Hamrén? David? Niels F.?
Man har prøvet, men fik et nej tak, da kontraktlængden var til sommer. Vi er sgu nødt til at tilbyde mindst et par år, hvis vi vil have en god træner.
Det lyder også åndssvagt af os, hvis det er tilfældet.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af jonas386 » 19. mar 2023, 17:39

MrDomoon skrev:
19. mar 2023, 17:35
Den eneste positive er, at vi kan stadigvæk gøre det ved at vinde to gange imod Horsens, os så skal vi vinde en kamp mere.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Horsens må ikke lave et eneste point, og Lyngby skal helst begynde at slappe af i de øvrige kampe. De seks point de skal hente på Horsens kan allerede være nok til at de ender over os, hvis de bare finder et enkelt point i kampene mod os, og det virker mere sandsynligt, end at vi pludselig skulle vinde tre kampe.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 19.03.2023

Indlæg af R Rosenberg » 19. mar 2023, 17:39

FIDEL skrev:
19. mar 2023, 17:38
Sauer skrev:
19. mar 2023, 17:35
Hvem kan vi hive ind i stedet for Hamrén? David? Niels F.?
Man har prøvet, men fik et nej tak, da kontraktlængden var til sommer. Vi er sgu nødt til at tilbyde mindst et par år, hvis vi vil have en god træner.
Nu har du været fremme med den der et par gange. Jeg kan ikke huske, om jeg har spurgt, men skal det forstås som, at David fx ville være villig til at træne i 1. division?
Ædruelighedens stemme

Besvar