1.division 23/24

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Dalbjerg » 18. jun 2023, 00:06

Pollack2 skrev:
17. jun 2023, 21:46
Aalborg frederikshavner skrev:
17. jun 2023, 20:25
Silver77 skrev:
17. jun 2023, 19:18
1.division 23/24 hvem rykker op ? kom med jeres bud : mit bud er AaB og Sønderjyske

AaB
Horsens
Sønderjyske
Vendsyssel
Helsingør
Næstved
Fredericia
HB Køge
Hillerød
Hobro
Kolding
B93
Mit bud på hvordan 1. division 2023/2024 slutter:

AaB
Sønderjyske

Fredericia
AC Horsens
Vendsyssel FF
Hobro IK

Næstved
Kolding
FC Helsingør
HB Køge

Hillerød
B93

Jeg tror at det bliver en 'jyde liga' forstået på den måde at det bliver de jyske klubber der dominerer 1. division, det giver også god mening fordi det er de jyske klubber som har de største budgetter. De fattige sjællandske klubber halter efter men sådan har det forholdt sig i årevis da klubberne udenfor København har svært ved at skabe den samme økonomi som deres jyske konkurrenter
At sætte AaB øverst er jo at trykke på automatpiloten (ligesom bestyrelsen gjorde ved at tro, vi ikke kunne rykke ned...). Jeg vil mene, at på nuværende tidspunkt er der væsentlige ting, som taler for, at vi ikke er favoritter:
Vi skal spille på tunge/dårlige baner mod masser af fysik - det har aldrig været AaBs kop te.
Spillermæssigt er vi et stort spørgsmål: Vi har brugt mange penge på spillere, som vi har fået alt for lidt value for money ud af (Helenius og T.) og hvem er tilbage ved sæsonstart og hvem kommer ind?
Og vigtigst: Organisationen er et stort spørgsmål - hvad vil tyskerne, hvad kan de (selv), hvad vil de smide af penge ud over de 14 mill.? Hvad er strategien og hvordan vil man flytte klubben i den (ukendte) retning?

Så alt i alt er vi et stort spørgsmål pt, og det gør ikke en til favorit. Meget kan ændre sig til sæsonstart, men lige nu kan jeg ikke se, at vi skulle være favoritter - vi er tværtimod under rekonstruktion.
Jeg har sandt for dyden været irriteret over Frederikshavnerens automat ævl om at "den er hjemme"..

Men hvis AaB ikke er storfavorit til at rykke op, ja så står verden ikke længere..

Det eneste som kan forhindre det, ja det er den samme lallede tilgang, som spillerne havde til at kunne rykke ned..
Det kan man med rette godt frygte, men selvfølgelig skal AaB rykke op i det selskab..

Andre brugere skriver at AaB får svært ved at komme i top6 i næste sæson..
Det bliver i min optik også vanvittigt latterligt at postulere.. Og det kommer fra en af de såkaldte pessimistiske Grædekonerne, som desværre fik ret i, at spillerne ville pisse det væk, fordi de ikke havde den rette psyke og mentalitet..

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5334
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: 1.division 23/24

Indlæg af R Rosenberg » 18. jun 2023, 00:52

Dalbjerg skrev:
18. jun 2023, 00:00
R Rosenberg skrev:
17. jun 2023, 12:09
Dalbjerg skrev:
17. jun 2023, 10:43
R Rosenberg skrev:
17. jun 2023, 09:40
Dalbjerg skrev:
17. jun 2023, 00:46
R Rosenberg skrev:
16. jun 2023, 23:01


Jeg er voldsomt imponeret over, at du kunne forudse en fiber. Bravo.
Lange sætninger er godt nok spildt på dig..
Ingenlunde; men det er fjollet indhold i dem.
Du kunne også bare læse den sidste sætning.. Hvis du havde det, og forstået den, så gav det ikke mening at påpege, at jeg havde magiske spåkone evner. Min holdning havde været den samme, h is det var gået godt.

Og for at svare på dit fysiologiske spørgsmål til en anden bruger: En fibersprængning forekommer (medmindre der er tale om et slag mod musklen), fordi musklen er overbelastet af fysisk belastning.. Derfor vil en fibersprængning tit ske enten i starten af en fysisk udfoldelse eller i slutningen af en fysisk udfoldelse..
En fibersprængning ved en spiller som har spillet 95 minutter få dage før, og som så får den i anden halvleg i den efterfølgende kamp, ja der vil konklusion altid være, at det var en kombination af en overbelastet muskel som ikke kunne håndtere en normal accelereret bevægelse.
Du behøver ikke at lære mig noget om fysiologi og skaders ditto - det er jeg helt fint velbevandret i.
Jeg spurgte blot, hvor brugeren har den information fra. Og hvad "overbelastningsskade" dækker over, for det er ingen reel klinisk definition.

Men du kan godt lide at spille klog på "hvad sagde jeg"-måden.
Men det er da godt, at AaB ikke spiller europæisk, hvis de ikke er i stand til det program, som to pokalsemier giver ekstra. Men hey, han kunne også være blevet skadet til træning. Nul komma nul antal personer kunne forudse den skade. Dig inklusive.
Hvis du er så klog på fysikken, hvorfor i alverden betvivler du så, at det er forårsaget af en overbelastning?

Det vil en fiber (uden kontakt) jo altid være.. Så det er mærkværdigt at bede om en kilde på, at fiberen er forårsaget af at hans muskel var overbelastet..

Og igen det sætter dig ikke i et bedre lys, at lave stråmænd om, at jeg har sagt at jeg kunne forudse en skade..
Det har jeg aldrig påstået..

Men jeg sagde før kampene, at det var en dum chance at tage, fordi det alt andet lige øgede risikoen for skader..

Og hvad i alverden har europæisk fodbold og belaste Inger ved det at gøre med, om man skal prioritere krafterne i en nedrykningssæson eller ej..

:S
JEG skrev fiber. Så begyndte en anden at rode med det diffuse begreb 'overbelastning'.

En fiber udløses ingenlunde nødvendigvis af overbelastning. Som i absolut ikke. Den kan komme any time, any day - den er strækudløst.

Og hvis det var en risiko at spille en kamp, burde han så heller ikke have trænet? Det er jo trods alt under træning, de fleste skader opstår.

Det er grundlæggende en latterlig diskussion, da ingen kan forudse den type skade, og den eneste måde at undgå den på, ville være at blive hjemme og spille skak.
Men du har evigt og altid brug for at fremstå triumferende og bedrevidende. Hvilket også er super latterligt.
Ædruelighedens stemme

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: 1.division 23/24

Indlæg af SteenA » 18. jun 2023, 09:48

Dalbjerg skrev:
18. jun 2023, 00:06

Men hvis AaB ikke er storfavorit til at rykke op, ja så står verden ikke længere..

Det eneste som kan forhindre det, ja det er den samme lallede tilgang, som spillerne havde til at kunne rykke ned..
Det kan man med rette godt frygte, men selvfølgelig skal AaB rykke op i det selskab..
Selvfølgelig er AaB storfavorit til at rykke op, når man ser på de budgetter klubberne har. Men der er ingen automatik i det. Som flere har nævnt, bliver kampene mod AaB årets højdepunkt for de fleste hold. Alle møder op med max tænding til de kampe.

Diskussionen om placeringer i ligaen er også lidt teoretisk lige nu. De færreste ved, hvilke spillere der kommer til at løbe på banen til sæsonpremieren - og det gælder jo i særdeleshed for AaB. Det er vigtigt at få det på plads og få spillet det kommende hold sammen så hurtigt som muligt. Jeg tror at det kan blive et svært efterår, men til foråret vil den større og bedre trup blive meget synlig. Så det handler først og fremmest om at hænge på deroppe i det første halvår.

Portland
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. okt 2021, 09:37
Favoritspiller: Pallesen

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Portland » 18. jun 2023, 09:52

Da Esbjerg rykkede ned i NordicBet ligaen betragtede de og andre Esbjerg som favorit til oprykning til Superligaen.

Det gik og går som bekendt ikke altid, som klub, fans osv tror.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10714
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: 1.division 23/24

Indlæg af jonas386 » 18. jun 2023, 10:09

SteenA skrev:
18. jun 2023, 09:48
Dalbjerg skrev:
18. jun 2023, 00:06

Men hvis AaB ikke er storfavorit til at rykke op, ja så står verden ikke længere..

Det eneste som kan forhindre det, ja det er den samme lallede tilgang, som spillerne havde til at kunne rykke ned..
Det kan man med rette godt frygte, men selvfølgelig skal AaB rykke op i det selskab..
Selvfølgelig er AaB storfavorit til at rykke op, når man ser på de budgetter klubberne har. Men der er ingen automatik i det. Som flere har nævnt, bliver kampene mod AaB årets højdepunkt for de fleste hold. Alle møder op med max tænding til de kampe.

Diskussionen om placeringer i ligaen er også lidt teoretisk lige nu. De færreste ved, hvilke spillere der kommer til at løbe på banen til sæsonpremieren - og det gælder jo i særdeleshed for AaB. Det er vigtigt at få det på plads og få spillet det kommende hold sammen så hurtigt som muligt. Jeg tror at det kan blive et svært efterår, men til foråret vil den større og bedre trup blive meget synlig. Så det handler først og fremmest om at hænge på deroppe i det første halvår.
Meget bedre kan det ikke siges, men det er selvfølgelig en klar skuffelse (og en stor overraskelse), hvis vi har den nogenlunde samme trup ved transfervinduets lukning, og ikke formår at være en klar kandidat til oprykning fra start til slut. Opgaven skal tages seriøst, men vi skal heller ikke lade som om, at vi ikke er store favoritter. Det skal vi selvfølgelig være.

Ift Esbjerg er det værd at pointere, at de rykkede ned i den sidste sæson med 14 hold, og jeg synes også, at de havde en markant ringere trup end vi har - og formentlig står med i næste sæson. Jeg mener: Se lige den her trup: https://superstats.dk/hold/sason?id=3&aar=2019/2020 -
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: 1.division 23/24

Indlæg af SteenA » 18. jun 2023, 10:11

Portland skrev:
18. jun 2023, 09:52
Da Esbjerg rykkede ned i NordicBet ligaen betragtede de og andre Esbjerg som favorit til oprykning til Superligaen.

Det gik og går som bekendt ikke altid, som klub, fans osv tror.
Esbjerg sluttede vel som nr. 3 i nedrykningssæsonen efter en tæt kamp mod Vejle og Silkeborg. Problemet var mere sæsonen efter, hvor paraplypengene forsvandt og panikken indtraf, med lejespillere fra U-23 i Barnsley og spillere der blev foræret væk. Efter sommeren med Hyballa tror jeg ikke, at mange forventede en Esbjerg-oprykning.

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: 1.division 23/24

Indlæg af SteenA » 18. jun 2023, 10:21

jonas386 skrev:
18. jun 2023, 10:09
det er selvfølgelig en klar skuffelse (og en stor overraskelse), hvis vi har den nogenlunde samme trup ved transfervinduets lukning, og ikke formår at være en klar kandidat til oprykning fra start til slut.
Det tror jeg så heller ikke er sandsynligt. Der kommer en stor udskiftning denne sommer.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Pollack2 » 18. jun 2023, 10:29

SteenA skrev:
18. jun 2023, 10:21
jonas386 skrev:
18. jun 2023, 10:09
det er selvfølgelig en klar skuffelse (og en stor overraskelse), hvis vi har den nogenlunde samme trup ved transfervinduets lukning, og ikke formår at være en klar kandidat til oprykning fra start til slut.
Det tror jeg så heller ikke er sandsynligt. Der kommer en stor udskiftning denne sommer.
Men står vi så styrket? Økonomien bliver alt andet lige nedskaleret ifht. tidligere, og vi er bare ikke særlige attraktive som nedrykker. Men det er vores lod og nu håber jeg bare at der begynder at komme nogle positive nyheder snart.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Dalbjerg » 18. jun 2023, 16:18

R Rosenberg skrev:
18. jun 2023, 00:52
Dalbjerg skrev:
18. jun 2023, 00:00
R Rosenberg skrev:
17. jun 2023, 12:09
Dalbjerg skrev:
17. jun 2023, 10:43
R Rosenberg skrev:
17. jun 2023, 09:40
Dalbjerg skrev:
17. jun 2023, 00:46


Lange sætninger er godt nok spildt på dig..
Ingenlunde; men det er fjollet indhold i dem.
Du kunne også bare læse den sidste sætning.. Hvis du havde det, og forstået den, så gav det ikke mening at påpege, at jeg havde magiske spåkone evner. Min holdning havde været den samme, h is det var gået godt.

Og for at svare på dit fysiologiske spørgsmål til en anden bruger: En fibersprængning forekommer (medmindre der er tale om et slag mod musklen), fordi musklen er overbelastet af fysisk belastning.. Derfor vil en fibersprængning tit ske enten i starten af en fysisk udfoldelse eller i slutningen af en fysisk udfoldelse..
En fibersprængning ved en spiller som har spillet 95 minutter få dage før, og som så får den i anden halvleg i den efterfølgende kamp, ja der vil konklusion altid være, at det var en kombination af en overbelastet muskel som ikke kunne håndtere en normal accelereret bevægelse.
Du behøver ikke at lære mig noget om fysiologi og skaders ditto - det er jeg helt fint velbevandret i.
Jeg spurgte blot, hvor brugeren har den information fra. Og hvad "overbelastningsskade" dækker over, for det er ingen reel klinisk definition.

Men du kan godt lide at spille klog på "hvad sagde jeg"-måden.
Men det er da godt, at AaB ikke spiller europæisk, hvis de ikke er i stand til det program, som to pokalsemier giver ekstra. Men hey, han kunne også være blevet skadet til træning. Nul komma nul antal personer kunne forudse den skade. Dig inklusive.
Hvis du er så klog på fysikken, hvorfor i alverden betvivler du så, at det er forårsaget af en overbelastning?

Det vil en fiber (uden kontakt) jo altid være.. Så det er mærkværdigt at bede om en kilde på, at fiberen er forårsaget af at hans muskel var overbelastet..

Og igen det sætter dig ikke i et bedre lys, at lave stråmænd om, at jeg har sagt at jeg kunne forudse en skade..
Det har jeg aldrig påstået..

Men jeg sagde før kampene, at det var en dum chance at tage, fordi det alt andet lige øgede risikoen for skader..

Og hvad i alverden har europæisk fodbold og belaste Inger ved det at gøre med, om man skal prioritere krafterne i en nedrykningssæson eller ej..

:S
JEG skrev fiber. Så begyndte en anden at rode med det diffuse begreb 'overbelastning'.

En fiber udløses ingenlunde nødvendigvis af overbelastning. Som i absolut ikke. Den kan komme any time, any day - den er strækudløst.

Og hvis det var en risiko at spille en kamp, burde han så heller ikke have trænet? Det er jo trods alt under træning, de fleste skader opstår.

Det er grundlæggende en latterlig diskussion, da ingen kan forudse den type skade, og den eneste måde at undgå den på, ville være at blive hjemme og spille skak.
Men du har evigt og altid brug for at fremstå triumferende og bedrevidende. Hvilket også er super latterligt.
Det er imponerende så sort kedlen ser ud, når der bliver kigget gennem grydens øjne..

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: 1.division 23/24

Indlæg af SteenA » 18. jun 2023, 16:40

Pollack2 skrev:
18. jun 2023, 10:29
SteenA skrev:
18. jun 2023, 10:21
jonas386 skrev:
18. jun 2023, 10:09
det er selvfølgelig en klar skuffelse (og en stor overraskelse), hvis vi har den nogenlunde samme trup ved transfervinduets lukning, og ikke formår at være en klar kandidat til oprykning fra start til slut.
Det tror jeg så heller ikke er sandsynligt. Der kommer en stor udskiftning denne sommer.
Men står vi så styrket? Økonomien bliver alt andet lige nedskaleret ifht. tidligere, og vi er bare ikke særlige attraktive som nedrykker. Men det er vores lod og nu håber jeg bare at der begynder at komme nogle positive nyheder snart.
Det vil da være naturligt, at lønbudgettet bliver mindre i denne sæson, men hvis årsagen er, at spillere som Fossum og Prip er væk og erstattes af to spillere til den halve løn, så betyder det jo ikke nødvendigvis at truppen er svækket.

Portland
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. okt 2021, 09:37
Favoritspiller: Pallesen

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Portland » 19. jun 2023, 10:41

Vi starter med en svær udekamp!

Typisk.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1212
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Spanky » 19. jun 2023, 10:48

https://aabsport.dk/nyheder/2023/juni/a ... o-stadion/

Ja, vi løber ind i et hold med momentum i første runde. B93 away!

Helt nostalgisk med mange hjemmekampe søndag kl. 15.

Krede
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 30. jul 2008, 22:48

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Krede » 19. jun 2023, 11:09

Er det ik det stadion hvor vi holdt fanfest i 2014 hvor zjakalen spillede op og der var pisse god stemning? Dengang vi var et tophold?

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1006
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Bong » 19. jun 2023, 11:10

Svær udekamp? Sku' vi nu ik' li'?
A slightly more sophisticated hooligan...

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5334
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: 1.division 23/24

Indlæg af R Rosenberg » 19. jun 2023, 11:25

Krede skrev:
19. jun 2023, 11:09
Er det ik det stadion hvor vi holdt fanfest i 2014 hvor zjakalen spillede op og der var pisse god stemning? Dengang vi var et tophold?
Jow.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14773
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Hanga » 19. jun 2023, 11:33

Krede skrev:
19. jun 2023, 11:09
Er det ik det stadion hvor vi holdt fanfest i 2014 hvor zjakalen spillede op og der var pisse god stemning? Dengang vi var et tophold?
Det var også det stadion hvor vi røg ud i pokalens ottendedelsfinale i 2020... Vi må håbe at det går bedre denne gang.

Synes ofte vi får en oprykker ude i første runde.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1212
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Spanky » 19. jun 2023, 11:41

Hanga skrev:
19. jun 2023, 11:33
Krede skrev:
19. jun 2023, 11:09
Er det ik det stadion hvor vi holdt fanfest i 2014 hvor zjakalen spillede op og der var pisse god stemning? Dengang vi var et tophold?
Det var også det stadion hvor vi røg ud i pokalens ottendedelsfinale i 2020... Vi må håbe at det går bedre denne gang.

Synes ofte vi får en oprykker ude i første runde.
Den blev nu spillet i Farum. Sikke en lortekampe og røvkoldt!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10714
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: 1.division 23/24

Indlæg af jonas386 » 19. jun 2023, 12:06

Har lidt svært ved at hidse mig op over det kampprogram. Det føles godt nok ikke lige så spændende som det plejer, når en ny sæson skal til at igang.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1491
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Stegosaurus » 19. jun 2023, 12:10

jonas386 skrev:
19. jun 2023, 12:06
Har lidt svært ved at hidse mig op over det kampprogram. Det føles godt nok ikke lige så spændende som det plejer, når en ny sæson skal til at igang.
Synes du ligefrem det har været SPÆNDENDE at følge AaB i superligaen de sidste 4-5 år? Det har da - forrige sæson fraregnet - været søvndyssende og som at spise verdens største og tørreste leverpostejsmad.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: 1.division 23/24

Indlæg af jernskjorten » 19. jun 2023, 12:11

Spanky skrev:
19. jun 2023, 10:48
https://aabsport.dk/nyheder/2023/juni/a ... o-stadion/

Ja, vi løber ind i et hold med momentum i første runde. B93 away!

Helt nostalgisk med mange hjemmekampe søndag kl. 15.
Er søndage kl. 15 et normalt kamptidspunkt for 1. division?
Tænker også i forhold til TV, om der er nogle ledige kanaler på dette tidspunkt, hvor der både spilles kl. 14 og kl. 16 i den der anden, ligegyldige liga i DK.

Besvar