1.division 23/24

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: 1.division 23/24

Indlæg af sulakvelidze » 20. aug 2023, 17:13

Jeg havde på forhånd gerne solgt de første fem kampe for en andenplads og 3-2-0 i udbytte. 4-1-0 havde været super, men rent bord for et hold, der skal rejse sig efter en traumatisk nedrykning, ville næsten være utopi. Så stor er forskellen ikke på bunden af Superligaen og 1. division. Hvis vi vinder fem kampe i træk, bliver det først senere i sæsonen.

Og nu er der i hvert fald et brag forude, der kan blive mindeværdigt. På godt og ondt.

1. division kan også noget.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Hovedet » 20. aug 2023, 17:29

sulakvelidze skrev:
20. aug 2023, 17:13
Jeg havde på forhånd gerne solgt de første fem kampe for en andenplads og 3-2-0 i udbytte. 4-1-0 havde været super, men rent bord for et hold, der skal rejse sig efter en traumatisk nedrykning, ville næsten være utopi. Så stor er forskellen ikke på bunden af Superligaen og 1. division. Hvis vi vinder fem kampe i træk, bliver det først senere i sæsonen.

Og nu er der i hvert fald et brag forude, der kan blive mindeværdigt. På godt og ondt.

1. division kan også noget.
Det kan den helt bestemt. Pointtabet i Helsingør kunne jeg nu sagtens leve med; til gengæld må vi erkende, at der blev smidt 2 point mod Næstved i fredags. Uanset hvilket AaB-hold gennem tiderne, der måtte have optrådt i 1. division, ville der komme tilsvarende kampe; omvendt må vi også ærligt konstatere, at der findes bekymrende tendenser i vores offensiv og manglen på evne til at skabe chancer i det åbne spil.

Jeg tror stadig fuldt og fast på oprykning; men det ville være en stor fejl at opfatte den som en "done deal", navnlig i betragtning af den ændrede dynamik, som slutspillet har medført. Slutspillet betyder jo, at 2/3 af vores kampe er mod den øverste halvdel af 1. division, og at de sidste 10 runder vil indeholde en række 6 points - kampe, hvilket helt kan omkalfatre grundspillets stilling. Spørg bare Helsingør, i 2022 der i grundspillets 22 runder havde været aldeles suveræne og havde 8 point ned til både nr. 2 og 3. Efter slutspillets 10 runder sluttede Helsingør som absurde nr. 5 med 8 point til oprykning!

Man skal være varsom med at slutte alt for kategorisk efter 5 runder. Men mit bud på det stærkeste hold i 1. division må være SønderjyskE, der efter en lidt haltende start med nederlag til Fredericia (hvor SønderjyskE dog rimeligvis var en mand i undertal i over 1 time) virkelig har vist højt niveau de seneste 3 runder. Jeg føler mig også temmelig overbevist, at både Horsens, Vendsyssel og Helsingør, mens det er mere åbent, hvem der snupper den sidste plads i slutspillet - her kan både Hobro og Kolding komme til som outsidere. AaB er favoritter til oprykning; heller ikke mere end det.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Hanga » 20. aug 2023, 17:38

sulakvelidze skrev:
20. aug 2023, 17:13
Jeg havde på forhånd gerne solgt de første fem kampe for en andenplads og 3-2-0 i udbytte. 4-1-0 havde været super, men rent bord for et hold, der skal rejse sig efter en traumatisk nedrykning, ville næsten være utopi. Så stor er forskellen ikke på bunden af Superligaen og 1. division. Hvis vi vinder fem kampe i træk, bliver det først senere i sæsonen.

Og nu er der i hvert fald et brag forude, der kan blive mindeværdigt. På godt og ondt.

1. division kan også noget.
Enig i at det rent udbyttemæssigt er en fornuftig start. Det er mere udviklingen i præstationerne der er skuffende og bekymrende. Vi startede ret sikkert ud og så ret gode og motiveret ud mod Horsens. Siden er niveauet dalet støt og det vi leverede i fredags var under al kritik, og her var modstanderholdet i hvert fald langt fra superliga niveau.

Det er vigtigt at vi hurtigt finder tilbage til bedre præstationer og sejrene. Forhåbentlig har holdet fået et wake up call. Der skal være fuld fokus og koncentration på i alle kampe.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Hovedet » 23. aug 2023, 20:53

Jeg tillader mig igen at knytte en bemærkning til SønderjyskE. Efter 1-1 ude mod Vendsyssel og derpå et skuffende 1-3-nederlag hjemme mod Fredericia (hvor holdet godt nok var en mand i undertal i lidt over en time) har SønderjyskE siden præsteret en imponerende stime, som hedder 4-1 ude over Næstved, 5-0 hjemme over Horsens, 3-1 ude over Kolding og i dag - kort før tid dog - 4-0 hjemme over HB Køge. I mellemtiden har holdet også besejret Horsens ude 2-1 i pokalturneringen.

Det er med andre ord resultater, som vi nordpå blot kan anskue med misundelse (og som vi en kort overgang nok forventede havde været AaBs lod).

Her og nu virker SønderjyskE som det stærkeste og det eneste rigtigt stabile hold i rækken og er mine øjne den mest oplagte oprykningskandidat; selvfølgelig stadig på et lettere spinkelt grundlag, men tendensen bliver tydeligere og tydeligere.

Mange andre af holdene synes vanskelige at blive kloge på - ikke mindst yoyo-yoyo-holdet fra Hillerød, der efter 4 nederlag i rap (herunder 0-4 til HB Køge!) nu har besejret først Vendsyssel med 2-0 og i skrivende stund fører med absurde 6-1 over Helsingør på udebane. Efter 2 sejre i indledningen synes HB Køge at dale som en prop, ligesom Næstved ligner en oplagt nedrykningskandidat. I forhold til Næstved er det dog værd at bemærke, at de - foruden deres ene point ude mod AaB (!!!) - taber med ét mål i hver spillerunde og ofte indkasserer det tabsgivende mål til allersidst i kampene, værst mod Hobro, hvor de satte en 2-0-fyring over styr. Kun SønderjyskE har formået at sætte Næstved virkelig på plads.

Vendsyssel synes at slæbe en smal sejr hjem over Kolding. Der tegner et billede af SønderjyskE som den mest sikre oprykker; og at AaB og Vendsyssel formentlig skal slå om den anden oprykningsplads med outsidere i Helsingør, Horsens og Hobro (og eventuelt Kolding).

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: 1.division 23/24

Indlæg af RicoBR02 » 23. aug 2023, 21:02

Hovedet skrev:
23. aug 2023, 20:53
Jeg tillader mig igen at knytte en bemærkning til SønderjyskE. Efter 1-1 ude mod Vendsyssel og derpå et skuffende 1-3-nederlag hjemme mod Fredericia (hvor holdet godt nok var en mand i undertal i lidt over en time) har SønderjyskE siden præsteret en imponerende stime, som hedder 4-1 ude over Næstved, 5-0 hjemme over Horsens, 3-1 ude over Kolding og i dag - kort før tid dog - 4-0 hjemme over HB Køge. I mellemtiden har holdet også besejret Horsens ude 2-1 i pokalturneringen.

Det er med andre ord resultater, som vi nordpå blot kan anskue med misundelse (og som vi en kort overgang nok forventede havde været AaBs lod).

Her og nu virker SønderjyskE som det stærkeste og det eneste rigtigt stabile hold i rækken og er mine øjne den mest oplagte oprykningskandidat; selvfølgelig stadig på et lettere spinkelt grundlag, men tendensen bliver tydeligere og tydeligere.

Mange andre af holdene synes vanskelige at blive kloge på - ikke mindst yoyo-yoyo-holdet fra Hillerød, der efter 4 nederlag i rap (herunder 0-4 til HB Køge!) nu har besejret først Vendsyssel med 2-0 og i skrivende stund fører med absurde 6-1 over Helsingør på udebane. Efter 2 sejre i indledningen synes HB Køge at dale som en prop, ligesom Næstved ligner en oplagt nedrykningskandidat. I forhold til Næstved er det dog værd at bemærke, at de - foruden deres ene point ude mod AaB (!!!) - taber med ét mål i hver spillerunde og ofte indkasserer det tabsgivende mål til allersidst i kampene, værst mod Hobro, hvor de satte en 2-0-fyring over styr. Kun SønderjyskE har formået at sætte Næstved virkelig på plads.

Vendsyssel synes at slæbe en smal sejr hjem over Kolding. Der tegner et billede af SønderjyskE som den mest sikre oprykker; og at AaB og Vendsyssel formentlig skal slå om den anden oprykningsplads med outsidere i Helsingør, Horsens og Hobro (og eventuelt Kolding).
Inden der går for meget dommedag i den, så skal vi altså huske at siden 30 juni lyder vores statistik således:

2-1 over Vendsyssel
2-1 over FCM
4-1 over Lübeck
3-0 over b93
1-0 over Horsens
4-0 over Fredericia
1-1 mod Helsingør
8-0 i pokalen over EUI
1-1 mod næstved

Vi har ikke tabt en kamp i 2 måneder, selvom det føltes sådan mod næstved..

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Maglau » 23. aug 2023, 21:17

Hovedet skrev:
23. aug 2023, 20:53
Jeg tillader mig igen at knytte en bemærkning til SønderjyskE. Efter 1-1 ude mod Vendsyssel og derpå et skuffende 1-3-nederlag hjemme mod Fredericia (hvor holdet godt nok var en mand i undertal i lidt over en time) har SønderjyskE siden præsteret en imponerende stime, som hedder 4-1 ude over Næstved, 5-0 hjemme over Horsens, 3-1 ude over Kolding og i dag - kort før tid dog - 4-0 hjemme over HB Køge. I mellemtiden har holdet også besejret Horsens ude 2-1 i pokalturneringen.

Det er med andre ord resultater, som vi nordpå blot kan anskue med misundelse (og som vi en kort overgang nok forventede havde været AaBs lod).

Her og nu virker SønderjyskE som det stærkeste og det eneste rigtigt stabile hold i rækken og er mine øjne den mest oplagte oprykningskandidat; selvfølgelig stadig på et lettere spinkelt grundlag, men tendensen bliver tydeligere og tydeligere.

Mange andre af holdene synes vanskelige at blive kloge på - ikke mindst yoyo-yoyo-holdet fra Hillerød, der efter 4 nederlag i rap (herunder 0-4 til HB Køge!) nu har besejret først Vendsyssel med 2-0 og i skrivende stund fører med absurde 6-1 over Helsingør på udebane. Efter 2 sejre i indledningen synes HB Køge at dale som en prop, ligesom Næstved ligner en oplagt nedrykningskandidat. I forhold til Næstved er det dog værd at bemærke, at de - foruden deres ene point ude mod AaB (!!!) - taber med ét mål i hver spillerunde og ofte indkasserer det tabsgivende mål til allersidst i kampene, værst mod Hobro, hvor de satte en 2-0-fyring over styr. Kun SønderjyskE har formået at sætte Næstved virkelig på plads.

Vendsyssel synes at slæbe en smal sejr hjem over Kolding. Der tegner et billede af SønderjyskE som den mest sikre oprykker; og at AaB og Vendsyssel formentlig skal slå om den anden oprykningsplads med outsidere i Helsingør, Horsens og Hobro (og eventuelt Kolding).
Det bekræfter lige nøjagtigt mine tese - vi har ikke tabt og det har de - vi er suveræne favoritter til oprykning og de andre med sønderjyske som favoritter i et distanceret felt.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2998
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: 1.division 23/24

Indlæg af raekkeettre » 23. aug 2023, 21:26

Hvad dælen sker der med de resultater i 1. Div...Hillerød 6-1 på udebane over FC Helsingør...det er nogle syge resultater der kommer nogle gange.

EDIT: havde sgu ikke lige set dit fine indlæg @Hovedet

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Hovedet » 23. aug 2023, 23:30

RicoBR02 skrev:
23. aug 2023, 21:02
Hovedet skrev:
23. aug 2023, 20:53
Jeg tillader mig igen at knytte en bemærkning til SønderjyskE. Efter 1-1 ude mod Vendsyssel og derpå et skuffende 1-3-nederlag hjemme mod Fredericia (hvor holdet godt nok var en mand i undertal i lidt over en time) har SønderjyskE siden præsteret en imponerende stime, som hedder 4-1 ude over Næstved, 5-0 hjemme over Horsens, 3-1 ude over Kolding og i dag - kort før tid dog - 4-0 hjemme over HB Køge. I mellemtiden har holdet også besejret Horsens ude 2-1 i pokalturneringen.

Det er med andre ord resultater, som vi nordpå blot kan anskue med misundelse (og som vi en kort overgang nok forventede havde været AaBs lod).

Her og nu virker SønderjyskE som det stærkeste og det eneste rigtigt stabile hold i rækken og er mine øjne den mest oplagte oprykningskandidat; selvfølgelig stadig på et lettere spinkelt grundlag, men tendensen bliver tydeligere og tydeligere.

Mange andre af holdene synes vanskelige at blive kloge på - ikke mindst yoyo-yoyo-holdet fra Hillerød, der efter 4 nederlag i rap (herunder 0-4 til HB Køge!) nu har besejret først Vendsyssel med 2-0 og i skrivende stund fører med absurde 6-1 over Helsingør på udebane. Efter 2 sejre i indledningen synes HB Køge at dale som en prop, ligesom Næstved ligner en oplagt nedrykningskandidat. I forhold til Næstved er det dog værd at bemærke, at de - foruden deres ene point ude mod AaB (!!!) - taber med ét mål i hver spillerunde og ofte indkasserer det tabsgivende mål til allersidst i kampene, værst mod Hobro, hvor de satte en 2-0-fyring over styr. Kun SønderjyskE har formået at sætte Næstved virkelig på plads.

Vendsyssel synes at slæbe en smal sejr hjem over Kolding. Der tegner et billede af SønderjyskE som den mest sikre oprykker; og at AaB og Vendsyssel formentlig skal slå om den anden oprykningsplads med outsidere i Helsingør, Horsens og Hobro (og eventuelt Kolding).
Inden der går for meget dommedag i den, så skal vi altså huske at siden 30 juni lyder vores statistik således:

2-1 over Vendsyssel
2-1 over FCM
4-1 over Lübeck
3-0 over b93
1-0 over Horsens
4-0 over Fredericia
1-1 mod Helsingør
8-0 i pokalen over EUI
1-1 mod næstved

Vi har ikke tabt en kamp i 2 måneder, selvom det føltes sådan mod næstved..
Og jeg som sad og undrede mig over de 3 første kampe, som da godt nok var gået min næse forbi. Det viste sig så at være træningskampe - og dem tillader jeg mig ikke at lægge nogen vægt på i min vurdering.

Åh, der ligger nu intet dommedagsforsøg i mit skriv, og jeg opfatter også AaB som klar oprykningsfavorit. Dog kan der ikke argumenteres mod, at SønderjyskE virker stærkere - det er jo helt suveræne resultater, de præsterer; men igen, en mere nøgtern vurdering kan først gives efter de første 11 runder, hvor alle har mødt hinanden indbyrdes én gang.

Vi kan jo også opleve en sæson med to meget suveræne hold; i dét tilfælde betyder det ikke så meget for mig, om AaB vinder rækken eller ej. Værre ville det være - og det tyder så ikke meget på - at der fandtes tre suveræne hold!

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: 1.division 23/24

Indlæg af RicoBR02 » 24. aug 2023, 07:41

Min tanke med mit svar var nok bare at vise at vi trods alt, uanset om de første var træningskampe, at vi altså ikke har tabt en kamp i 2 måneder. Vi skal helt sikkert tilbage på sporet, og det skal gerne være i aften, men efter sidste sæsons elendigheder, så ser tingene altså fornuftige ud. Vi vil komme til at opleve modgang i denne sæson det kan ikke undgås, men pilen har peget fremad..

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1494
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Lyfe » 26. aug 2023, 18:20

Ligaen er delt med jyske hold i top 7 og så 5 hold fra Sjælland i bunden


Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: 1.division 23/24

Indlæg af DenGamleMand » 26. aug 2023, 23:20

1. Division er jo det vilde vesten. Alle hold banker hinanden med tenniscifre.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: 1.division 23/24

Indlæg af R Rosenberg » 28. aug 2023, 20:44

AaB og sønderjyske må her godt og vel 1/5 inde i sæsonen nok ses som de to favoritter til oprykning.

Derfor også fint nok, hvis de og vi stikker af og slår et større og større hul ned, så det ikke bliver sådan noget drabeligt noget de sidste 5-10 runder.

Hvem der ender 1 og 2 er underordnet, udover ift æren.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: 1.division 23/24

Indlæg af troelsh » 28. aug 2023, 21:22

R Rosenberg skrev:
28. aug 2023, 20:44
AaB og sønderjyske må her godt og vel 1/5 inde i sæsonen nok ses som de to favoritter til oprykning.

Derfor også fint nok, hvis de og vi stikker af og slår et større og større hul ned, så det ikke bliver sådan noget drabeligt noget de sidste 5-10 runder.

Hvem der ender 1 og 2 er underordnet, udover ift æren.
Jeg synes sønderjyske ser stærke ud og har en god offensiv. Jeg vil blive overrasket hvis vi kan holde dem bag os hele sæsonen.

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Nautrup88 » 28. aug 2023, 21:33

troelsh skrev:
28. aug 2023, 21:22
R Rosenberg skrev:
28. aug 2023, 20:44
AaB og sønderjyske må her godt og vel 1/5 inde i sæsonen nok ses som de to favoritter til oprykning.

Derfor også fint nok, hvis de og vi stikker af og slår et større og større hul ned, så det ikke bliver sådan noget drabeligt noget de sidste 5-10 runder.

Hvem der ender 1 og 2 er underordnet, udover ift æren.
Jeg synes sønderjyske ser stærke ud og har en god offensiv. Jeg vil blive overrasket hvis vi kan holde dem bag os hele sæsonen.
Kan også være de mister pusten ligeså vel som os selv

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: 1.division 23/24

Indlæg af R Rosenberg » 28. aug 2023, 21:36

troelsh skrev:
28. aug 2023, 21:22
R Rosenberg skrev:
28. aug 2023, 20:44
AaB og sønderjyske må her godt og vel 1/5 inde i sæsonen nok ses som de to favoritter til oprykning.

Derfor også fint nok, hvis de og vi stikker af og slår et større og større hul ned, så det ikke bliver sådan noget drabeligt noget de sidste 5-10 runder.

Hvem der ender 1 og 2 er underordnet, udover ift æren.
Jeg synes sønderjyske ser stærke ud og har en god offensiv. Jeg vil blive overrasket hvis vi kan holde dem bag os hele sæsonen.
Det behøver vi heller ikke for min skyld. Bare vi holder alle andre bag os.
Ædruelighedens stemme

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Hovedet » 28. aug 2023, 21:50

En spændende kamp i øvrigt. Hobro kunne godt være en outsider til oprykning. Og SønderjyskE har bortset fra hjemmenederlaget til Fredericia (hvor holdet dog fik et rødt kort efter 25 minutter) set meget stærke ud.
[/quote]

Ja, pointtab til SE ville ikke gøre noget, de ligner klart største konkurrent.
[/quote]

Lad mig sige det på dén måde: Jeg er glad for, at der er mere end en oprykningsplads! Og ja, jeg havde også håbet, at der ville blive taget lidt luft ud af SønderjyskE, der er markant bedre kørende end AaB. Omvendt betyder det selvfølgelig ikke så meget, hvis to hold skiller sig markant ud fra mængden og kører et parløb mod Superligaen. Værre ville det være, hvis der også fandtes et tredje hold, der ragede en hulens bunke point til sig; det er selvsagt for tidligt at konkludere hverken det ene eller det andet endnu, men skulle vi tale om den største konkurrent til "Nordic Bet Liga" - mesterskabet (som dog næppe kaster et krus af sig som i de gode, gamle dage tilbage i 2014...), må denne ubetinget være SønderjyskE.

Selv om Horsens har hakket lidt i det, er jeg dog helt overbevist om, at dette hold bliver en del af slutspillet. Jeg betragter også AaB, SønderjyskE og Vendsyssel som helt oplagte. De sidste to hold er jeg mere i tvivl om. Før sæsonen ville jeg helt sikkert have peget på Helsingør, men med undtagelse af deres 1-1 mod AaB (...), har holdet godt nok ikke imponeret; senest 1-6 til Hillerød og derpå 0-4 mod Kolding.

Kolding er i øvrigt vores næste modstander på Aalborg Stadion, og her har vi mulighed for for alvor at lægge luft ned til et omfangsrigt og lettere broget forfølgerfelt på 3. pladsen bestående af Vendsyssel, Kolding, Fredericia og Hobro. Afbrudt af en hjemmekamp mod HB Køge venter derpå to af sæsonens sværeste opgør mod Vendsyssel og navnlig SønderjyskE ude - sidstnævnte markerer ligeledes afslutningen på grundspillets første halvdel, hvor alle hold har mødt hinanden. Så vil vi også have et kraftigt fingerpeg om AaBs egentlige styrke.
[/quote]

Kunne også være vi bliver stærkere med nogle af de nye tilføjelser. Jeg anerkender at sønderjyske spiller godt, men vi skal simpelthen kan pille dem ned med de folk vi har. så ved jeg godt vi spiller pisse ringt lige nu, men man kan håbe de for mere styr på det.
[/quote]

Og så hører dette jo rettelig hjemme i "1. divisions" - tråden, så jeg tillader mig lige at føre den derover. Pointmæssigt har vi heldigvis været godt kørende og ikke betalt så høj en pris for vores ringe spillemæssige niveau. 3-0 over Hillerød og da navnlig med en mand i undertal de sidste 20 minutter er selvfølgelig helt inden for skiven; men jeg bliver noget rystet, når jeg ser statistikkerne for den kamp, hvor Hillerød dominerer dem alle sammen i forhold til boldbesiddelse, afslutninger på og mod mål osv. Og den slags statistikker siger selvfølgelig ikke alt, men vi skal simpelthen dominere og sidde på vores hjemmekampe (og med dem også det helt overvejende flertal af udekampe måske lige med undtagelse af SønderjyskE), med mindre helt særlige omstændigheder gør sig gældende i form af f.eks. mange skader, karantæner osv.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Hovedet » 28. aug 2023, 21:51

R Rosenberg skrev:
28. aug 2023, 21:36
troelsh skrev:
28. aug 2023, 21:22
R Rosenberg skrev:
28. aug 2023, 20:44
AaB og sønderjyske må her godt og vel 1/5 inde i sæsonen nok ses som de to favoritter til oprykning.

Derfor også fint nok, hvis de og vi stikker af og slår et større og større hul ned, så det ikke bliver sådan noget drabeligt noget de sidste 5-10 runder.

Hvem der ender 1 og 2 er underordnet, udover ift æren.
Jeg synes sønderjyske ser stærke ud og har en god offensiv. Jeg vil blive overrasket hvis vi kan holde dem bag os hele sæsonen.
Det behøver vi heller ikke for min skyld. Bare vi holder alle andre bag os.
Enig. Der er intet problem som sådan i, at vi ender som nr. 2, såfremt vi kører et parløb med et andet suverænt hold. Det ville være mere bekymrende, hvis vi kun lige med nød og næppe og lodder og trisser ender som nr. 2 en hårsbredde foran 2-3 andre forfølgere og alenlangt fra førerholdet.

Brugeravatar
Hep Hey
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:42

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Hep Hey » 28. aug 2023, 23:42

15-3 vs 20-7 i målscore. Jeg forstår simpelthen ikke alle skal finde huller i osten i stedet for at nyde vi er nr 1. Måske sønderjyske også render ind i problemer når de andre hold har fundet ud af de er gode og nu begynder at parkere bussen mod dem. Måske hiljemark begynder at kunne løse offensiven endnu bedre efter et år vi ikke har spillet på modstanderens bane.

Vejle som eksempel skulle også lige lære 1. Div at kende sidste år og havde 29 point efter 15 kampe hvor efter de for alvor trak fra. Lad os nu for pokker nyde vi ikke har tabt i 2 måneder og bygge ovenpå de point vi har.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Hovedet » 29. aug 2023, 00:25

Hep Hey skrev:
28. aug 2023, 23:42
15-3 vs 20-7 i målscore. Jeg forstår simpelthen ikke alle skal finde huller i osten i stedet for at nyde vi er nr 1. Måske sønderjyske også render ind i problemer når de andre hold har fundet ud af de er gode og nu begynder at parkere bussen mod dem. Måske hiljemark begynder at kunne løse offensiven endnu bedre efter et år vi ikke har spillet på modstanderens bane.

Vejle som eksempel skulle også lige lære 1. Div at kende sidste år og havde 29 point efter 15 kampe hvor efter de for alvor trak fra. Lad os nu for pokker nyde vi ikke har tabt i 2 måneder og bygge ovenpå de point vi har.
Det forholdt sig faktisk lige omvendt! Vejle var helt suveræne de første 7 runder med 21 point og en målscore på 21-2 (det eneste hold i 1. divisions historie med maximumpoint efter 7 runder). Derpå tabte de faktisk hele 4 kampe inden vinterpausen (18 runder), bl.a. 0-3 ude mod et halvsvagt kørende Hobrohold samt 2-3 hjemme mod oprykkerne Hillerød, hvor de endda førte 2-0. De balancerede også i dén grad på kanten af et femte nederlag, da 3-4 ude mod de senere suveræne nedrykkere fra Nykøbing, som i kampens overtid konverteredes til en sejr på 5-4.

Vejle endte dog som klare - men ikke suveræne oprykkere. SønderjyskE havde også en glimrende start med 4 sejre de første 4 kampe, hvorefter holdet faldt sammen i længere tid; og lige præcis kom en postgang for sent til at hente Hvidovre på 2. pladsen, skønt SønderjyskE nok havde været en mere kvalificeret oprykker til Superligaen.

Og Vejle kan så i hvert fald ikke klage over manglende kendskab til 1. division! Og i så fald kan de glæde sig over, at de formentlig kommer til at udbygge det kendskab allerede fra næste sæson med 6 nederlag i de første 6 kampe i Superligaen (alle i øvrigt absurd nok tabt med ét mål).

AGF fik i øvrigt en temmelig lunken start på endnu et 1. divisionseventyr i 2014/2015. Efter 15 runder lå holdet således nr. 5 med 8 point til oprykning og nr. 3 også. Allerede efter 22 runder var AGF dog nr. 2 i rækken, ikke mindst takket være en stribe ét måls - sejre og ofte sikret i kampens sidste 10 minutter. AGF imponerede ingenlunde tilbage i 2014/2015, og sammenholdt med den bizarre stribe på 11 nederlag i træk var det aarhusianske publikums tålmodighed også stillet på så stor en test, at AGF kun samlede omkring 4400 tilskuere i snit på hjemmebane i den sæson.

Der ér ganske rigtigt en ost, men hullerne i den er for mange og for store i forhold til de forventninger, man umiddelbart kan stille til AaB, og der kan ikke herske tvivl om, at SønderjyskE har set bedre ud end AaB de første 7 runder. Vores favoritværdighed til oprykning er naturligvis intakt, og SønderjyskE kan selvsagt også rende ind i svagere perioder.

Vi kan få skabt et hul ned til forfølgerfeltet fra nr. 3 til nr. 6 ved at besejre Kolding her i næste weekend; og vi er klogere på vores egentlige niveau, når vi har spillet første halvdel af grundspillet til ende og mødt alle holdene, herunder ikke mindst Vendsyssel og SønderjyskE på udebane.

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: 1.division 23/24

Indlæg af SteenA » 1. sep 2023, 13:59

Vendsyssel lejer en ung spiller i RB Leipzig:

https://www.bt.dk/transfervinduet/bt-af ... rb-leipzig

Besvar