1.division 23/24

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: 1.division 23/24

Indlæg af FlæskeFrank » 20. okt 2023, 22:04

Stegosaurus skrev:
20. okt 2023, 21:07
Sønderjyske slår Kolding og Fredericia smider 2 point mod Hillerød. Tæt på optimalt. Sejr mod B93 og vi har 9 point ned til "stregen".
Ja, det ligner en optimal runde. Hvis vi kan undgå selv at snuble. SønderjyskE har virkelig fået gang i målscoren, men det virker også til at vi har.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Jakobsen » 21. okt 2023, 09:17

Og mon ikke vi kan strege Vendsyssel som nogen der kan blande sig i den her sæson. De har i forvejen skåret ned og nu forsvinder både træner og sportsdirektør. Det lugter af en genopbygning på lavere budget der kunne blive igangsat allerede fra vinter.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Hovedet » 21. okt 2023, 17:10

Jakobsen skrev:
21. okt 2023, 09:17
Og mon ikke vi kan strege Vendsyssel som nogen der kan blande sig i den her sæson. De har i forvejen skåret ned og nu forsvinder både træner og sportsdirektør. Det lugter af en genopbygning på lavere budget der kunne blive igangsat allerede fra vinter.
Der begynder i det små at tegne sig et billede af AaB/SønderjyskE og alle de andre. Jeg holder stadig en dør på klem for Fredericia og Horsens som outsidere, mens det for netop Vendsyssel, Hobro og Kolding formentlig bliver en kamp om at komme i top 6 uden reelle chancer for avancement.

Vi skal dog altid holde os slutspillets forandrede dynamik for øje, jf. de mange 6 point - kampe. Som det ultimative skrækeksemplet herpå vil jeg fremhæve Helsingør i sæsonen 2021/2022, der i grundspillets 22 kampe blot tabte én kamp og indledte slutspillets 10 runder som suveræn nr. 1 med 8 points forspring til både nr. 2 og 3. Og endte som ufattelige nr. 5 med ligeså ufattelige 8 point op til nr. 2 og oprykning! Helsingør hentede med andre ord 4 point i slutspillets 10 kampe. I de tilsvarende 10 kampe mod de øvrige 5 hold, der endte i slutspillet, havde Helsingør opnået 21 point i grundspillet! For at sætte trumf på kollapsede samme Helsingør også i forrige års slutspil, hvor holdet blot opnåede 5 point efter at være sluttet som nr. 3 i grundspillet dog med 7 point til nr. 2 og oprykning.

Og apropos Helsingør: Jeg havde helt klar før sæsonen forventet, at Helsingør i hvert fald kom i slutspillet og måske endda kunne have været en potentiel outsider til oprykning. Det indtryk var jeg sådan set bekræftet i efter 4 spillerunder, og jeg opfattede det heller ikke som helt tilfældigt, at vores første pointtab og indkasserede mål indtraf i Helsingør. Derfra har Helsingør tilsyneladende taget hul på klubbens traditionelle slutspilskollaps i utide; siden 1-1 mod AaB har holdet i de efterfølgende 9 kampe tabt de 8 af kampene (og i mange tilfælde med fynd og klem!) og spillet en enkelt uafgjort (belejligt nok mod Fredericia i øvrigt).

Udover det kuriøse faktum, at AaB med undtagelse af den forventede remis i Haderslev kun har sat point til mod rækkens to lavest placerede hold; sidder nogen med en forklaring på, hvordan Helsingør efter 2 sæsoner i rækkens absolutte top og 4 runder i denne sæson med kurs mod samme top just efter 1-1 mod AaB har indledt en så monumental og på overfladen helt uforståelig deroute?

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Patmand » 22. okt 2023, 14:22

Hovedet skrev:
21. okt 2023, 17:10
Jakobsen skrev:
21. okt 2023, 09:17
Og mon ikke vi kan strege Vendsyssel som nogen der kan blande sig i den her sæson. De har i forvejen skåret ned og nu forsvinder både træner og sportsdirektør. Det lugter af en genopbygning på lavere budget der kunne blive igangsat allerede fra vinter.
Der begynder i det små at tegne sig et billede af AaB/SønderjyskE og alle de andre. Jeg holder stadig en dør på klem for Fredericia og Horsens som outsidere, mens det for netop Vendsyssel, Hobro og Kolding formentlig bliver en kamp om at komme i top 6 uden reelle chancer for avancement.

Vi skal dog altid holde os slutspillets forandrede dynamik for øje, jf. de mange 6 point - kampe. Som det ultimative skrækeksemplet herpå vil jeg fremhæve Helsingør i sæsonen 2021/2022, der i grundspillets 22 kampe blot tabte én kamp og indledte slutspillets 10 runder som suveræn nr. 1 med 8 points forspring til både nr. 2 og 3. Og endte som ufattelige nr. 5 med ligeså ufattelige 8 point op til nr. 2 og oprykning! Helsingør hentede med andre ord 4 point i slutspillets 10 kampe. I de tilsvarende 10 kampe mod de øvrige 5 hold, der endte i slutspillet, havde Helsingør opnået 21 point i grundspillet! For at sætte trumf på kollapsede samme Helsingør også i forrige års slutspil, hvor holdet blot opnåede 5 point efter at være sluttet som nr. 3 i grundspillet dog med 7 point til nr. 2 og oprykning.

Og apropos Helsingør: Jeg havde helt klar før sæsonen forventet, at Helsingør i hvert fald kom i slutspillet og måske endda kunne have været en potentiel outsider til oprykning. Det indtryk var jeg sådan set bekræftet i efter 4 spillerunder, og jeg opfattede det heller ikke som helt tilfældigt, at vores første pointtab og indkasserede mål indtraf i Helsingør. Derfra har Helsingør tilsyneladende taget hul på klubbens traditionelle slutspilskollaps i utide; siden 1-1 mod AaB har holdet i de efterfølgende 9 kampe tabt de 8 af kampene (og i mange tilfælde med fynd og klem!) og spillet en enkelt uafgjort (belejligt nok mod Fredericia i øvrigt).

Udover det kuriøse faktum, at AaB med undtagelse af den forventede remis i Haderslev kun har sat point til mod rækkens to lavest placerede hold; sidder nogen med en forklaring på, hvordan Helsingør efter 2 sæsoner i rækkens absolutte top og 4 runder i denne sæson med kurs mod samme top just efter 1-1 mod AaB har indledt en så monumental og på overfladen helt uforståelig deroute?
Jeg undres til stadighed over din trang til at tale AC Horsens op. Må man ydmygt spørge hvor din frygt for Horsens stammer fra?
De var med afstand det svageste hold i Superligaen i foråret, og så mistede de så deres klart største profiler i transfervinduet.
Hvad skulle gøre dem til outsider til oprykning?

De ligger nummer 7 i NordicBet Ligaen med et pointsnit på 1,3. Jeg kan simpelthen ikke se dem komme i spil til oprykning.
Jeg er forholdsvis overrasket over hvor let det ser ud for AaB, og jeg kan slet ikke blive bekymret på baggrund af Helsingørs historiske resultater. Jeg syntes ikke det er en relevant sammenligning.

Vi kan almindeligvis godt lide de her dramatiske elementer man fra tid til anden oplever inden for sportens verden, men jeg syntes egentlig AaB’s sæson indtil videre er temmelig udramatisk - på den gode måde.
De her 6-points kampe, de er lidt svære at definere ikke sandt? Men dramaturgien er åbenlys.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Hovedet » 22. okt 2023, 21:09

Patmand skrev:
22. okt 2023, 14:22
Hovedet skrev:
21. okt 2023, 17:10
Jakobsen skrev:
21. okt 2023, 09:17
Og mon ikke vi kan strege Vendsyssel som nogen der kan blande sig i den her sæson. De har i forvejen skåret ned og nu forsvinder både træner og sportsdirektør. Det lugter af en genopbygning på lavere budget der kunne blive igangsat allerede fra vinter.
Der begynder i det små at tegne sig et billede af AaB/SønderjyskE og alle de andre. Jeg holder stadig en dør på klem for Fredericia og Horsens som outsidere, mens det for netop Vendsyssel, Hobro og Kolding formentlig bliver en kamp om at komme i top 6 uden reelle chancer for avancement.

Vi skal dog altid holde os slutspillets forandrede dynamik for øje, jf. de mange 6 point - kampe. Som det ultimative skrækeksemplet herpå vil jeg fremhæve Helsingør i sæsonen 2021/2022, der i grundspillets 22 kampe blot tabte én kamp og indledte slutspillets 10 runder som suveræn nr. 1 med 8 points forspring til både nr. 2 og 3. Og endte som ufattelige nr. 5 med ligeså ufattelige 8 point op til nr. 2 og oprykning! Helsingør hentede med andre ord 4 point i slutspillets 10 kampe. I de tilsvarende 10 kampe mod de øvrige 5 hold, der endte i slutspillet, havde Helsingør opnået 21 point i grundspillet! For at sætte trumf på kollapsede samme Helsingør også i forrige års slutspil, hvor holdet blot opnåede 5 point efter at være sluttet som nr. 3 i grundspillet dog med 7 point til nr. 2 og oprykning.

Og apropos Helsingør: Jeg havde helt klar før sæsonen forventet, at Helsingør i hvert fald kom i slutspillet og måske endda kunne have været en potentiel outsider til oprykning. Det indtryk var jeg sådan set bekræftet i efter 4 spillerunder, og jeg opfattede det heller ikke som helt tilfældigt, at vores første pointtab og indkasserede mål indtraf i Helsingør. Derfra har Helsingør tilsyneladende taget hul på klubbens traditionelle slutspilskollaps i utide; siden 1-1 mod AaB har holdet i de efterfølgende 9 kampe tabt de 8 af kampene (og i mange tilfælde med fynd og klem!) og spillet en enkelt uafgjort (belejligt nok mod Fredericia i øvrigt).

Udover det kuriøse faktum, at AaB med undtagelse af den forventede remis i Haderslev kun har sat point til mod rækkens to lavest placerede hold; sidder nogen med en forklaring på, hvordan Helsingør efter 2 sæsoner i rækkens absolutte top og 4 runder i denne sæson med kurs mod samme top just efter 1-1 mod AaB har indledt en så monumental og på overfladen helt uforståelig deroute?
Jeg undres til stadighed over din trang til at tale AC Horsens op. Må man ydmygt spørge hvor din frygt for Horsens stammer fra?
De var med afstand det svageste hold i Superligaen i foråret, og så mistede de så deres klart største profiler i transfervinduet.
Hvad skulle gøre dem til outsider til oprykning?

De ligger nummer 7 i NordicBet Ligaen med et pointsnit på 1,3. Jeg kan simpelthen ikke se dem komme i spil til oprykning.
Jeg er forholdsvis overrasket over hvor let det ser ud for AaB, og jeg kan slet ikke blive bekymret på baggrund af Helsingørs historiske resultater. Jeg syntes ikke det er en relevant sammenligning.

Vi kan almindeligvis godt lide de her dramatiske elementer man fra tid til anden oplever inden for sportens verden, men jeg syntes egentlig AaB’s sæson indtil videre er temmelig udramatisk - på den gode måde.
De her 6-points kampe, de er lidt svære at definere ikke sandt? Men dramaturgien er åbenlys.
Tilsvarende undres jeg til stadighed over din trang til at skulle fremhæve og voldsomt forvrænge en lillebitte og i øvrigt helt sekundær passus i et indlæg, der - trådens tema tro - handler om noget helt andet, nemlig Helsingør, og oven i købet at agere temmelig aggressivt og polemisk.

Jeg måtte traditionen tro læse mit indlæg igennem for overhovedet at fatte, hvad dit svar på samme drejede sig om. Jeg blev til fulde bekræftet i, at indlæggets indledning besvarer en anden brugers indlæg, hvorefter jeg nysgerrigt spørger ind til Helsingørs mystiske deroute med 1 point i de sidste 9 kampe. Hele indlægget i øvrigt bygger på helt objektive data, der lader sig diskutere lige så lidt, som at Solen står op i øst, og at Aalborg Stadions græstæppe bliver vådt, når det regner.

Den promille af indlægget, som synes at have ramt en særlig nerve i dig, har jeg tolket mig frem til må være denne: "Jeg holder stadig en dør på klem for Fredericia og Horsens som outsidere"

Denne vurdering er selvsagt subjektiv og beror imidlertid på det himmelråbende banale grundlag, at Fredericia indtager ligaens 3. plads (og i øvrigt rent faktisk har besejret AaB), samt at Horsens ligesom os er nedrykkere med stor erfaring fra Superligaen.

At slutspillet indebærer en forandret dynamik udgør en objektiv [/i og uigendrivelig ]sandhed; som i mit indlæg ligefrem underbygges med et aktuelt og empirisk eksempel i form af Helsingør i sæsonen 2020/2021.

Og hvis det er vanskeligt for dig at definere 6 points - kampe, så lad mig tilbyde lidt pædagogisk assistance (som imidlertid kun har effekt, såfremt du undtagelsesvist gør følgende: Læs det indlæg, du svarer på. Træk vejret, og læs det igennem 1 gang til. Så forøges chancerne for, at du har forstået indlægget, og så er vi fremme ved, at du kan give et relevant svar og forholde dig til indlæggets budskab - og hvis du læser mit indlægs i alt og aldeles overkommelige 14 linjer igennem, er jeg overbevist om, at også du vil komme til den uundgåelige konklusion, at du på ingen måde forholder dig til indlæggets budskab).

Nå, tilbage til mit lille pædagogiske kneb i forhold til at definere "6 points - kampe". Og nu følger en lille hjemmeopgave til dig:

Først et empirisk eksempel hentet fra den umiddelbare fortid: Efter 22 runders grundspil i forrige sæsons Superliga ligger AaB på nedrykningsplads med hele 8 point op til redning. Efter bare 7 runder i slutspillet ligger AaB over nedrykningsstregen, selv om holdet kun har vundet 3 af de 7 opgør.

Opgave 1) Beregn AaBs afstand op til nedrykningsstregen, såfremt de 3 sejre var hentet mod FCM, Silkeborg og OB fremfor 2 x Horsens og 1 x Lyngby. Og at disse tre kampe i stedet var endt i uafgjort mod Horsens og Lyngby og nederlag til Horsens.

Og nu et lille tankeeksperiment, hvor vi forestiller os a) I stedet for 1-1 i Haderslev taber AaB 0-1 b) I stedet for at ryge ud af pokalen sikrer vi avancement i samme ved at besejre Fredericia hjemme med 4-0. Til gengæld taber vi i turneringen 2-3 til samme modstander på hjemmebane.

Opgave 2) Beregn AaBs afstand til nr. 2 og nr. 3 ud fra ovenstående. Vurder ved samme lejlighed vigtigheden af forårets 2 første kampe sammenlignet med f.eks. efterårets sidste kamp mod HB Køge ude.

Opgave 2) Ber


Udregn pointafstanden til rækkens nr. 2 og 3, såfremt a) AaB i stedet for 1-1 havde tabt 0-1 i Haderslev b)

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: 1.division 23/24

Indlæg af R Rosenberg » 22. okt 2023, 22:16

Nu fik jeg lige lyttet forrige Ripodsten, hvori Nordjyskes orakler skulle komme med deres bud på de bedste og dårligste hidtil.

Altså, er det stadig Mikkel Ottesens ånd/nordjysk etnocentrisme, der styrer de folk derude?

Højholt bliver fremhævet trods et generelt elendigt niveau foran fx Odada. Posavec, som har stået blændende med vilde redninger bliver slet ikke nævnt - og sådan kunne man blive ved.

Jeg hører generelt Ripodsten for Jens Otto Barsøes blide, beroligende stemme, som med sin ypperlige dialekt drypper honning i mine ører - men de der inkompetente, dovne og uduelige sportsredaktionsidioter må de sgu gerne springe over fremadrettet.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: 1.division 23/24

Indlæg af doukas » 22. okt 2023, 22:36

R Rosenberg skrev:
22. okt 2023, 22:16
Nu fik jeg lige lyttet forrige Ripodsten, hvori Nordjyskes orakler skulle komme med deres bud på de bedste og dårligste hidtil.

Altså, er det stadig Mikkel Ottesens ånd/nordjysk etnocentrisme, der styrer de folk derude?

Højholt bliver fremhævet trods et generelt elendigt niveau foran fx Odada. Posavec, som har stået blændende med vilde redninger bliver slet ikke nævnt - og sådan kunne man blive ved.

Jeg hører generelt Ripodsten for Jens Otto Barsøes blide, beroligende stemme, som med sin ypperlige dialekt drypper honning i mine ører - men de der inkompetente, dovne og uduelige sportsredaktionsidioter må de sgu gerne springe over fremadrettet.
Det var en morsom episode at lytte til, især fordi Malthe Højholt åbenbart har Nordjyllands største fanboy i Kasper Ørkild, som nærmest blev vred over at høre, at hans kollega Claus Jensen have Odada foran Højholt dette efterår og endda Højholt som en skuffelse, hvilket vist er et mere nuanceret og realistisk billede af situationen.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4452
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: 1.division 23/24

Indlæg af le Cid » 1. nov 2023, 22:32

Med de aftenens præstationer fra OB og VB, er AaB's pointhøst i NB ligaen sat i relief.
Nej, det er ikke altid kønt, men modstanderne kan altså også være ret bøvlede!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
YentotreKaffe
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 80
Tilmeldt: 16. sep 2023, 18:21

Re: 1.division 23/24

Indlæg af YentotreKaffe » 2. nov 2023, 00:03

le Cid skrev:
1. nov 2023, 22:32
Med de aftenens præstationer fra OB og VB, er AaB's pointhøst i NB ligaen sat i relief.
Nej, det er ikke altid kønt, men modstanderne kan altså også være ret bøvlede!
Det er nok mest Fredericias resultat mod OB jeg kigger på, altså på dagen kan flere hold i 1. div hold sagtens spille op med bund 6 af suppen, men i dag var der jo klasseforskel, OB lignede jeg ved ikke hvad, de havde også lavet en del udskiftninger. Kampen burde have sluttet 5-0 for det ikke skal være løgn. Fredericias problem er at de spiller som dag og nat, men i pokalen kan de sikkert gå endnu længere, også mod et andet suppe hold.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 789
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Raptorr » 2. nov 2023, 11:28

R Rosenberg skrev:
22. okt 2023, 22:16
Nu fik jeg lige lyttet forrige Ripodsten, hvori Nordjyskes orakler skulle komme med deres bud på de bedste og dårligste hidtil.

Altså, er det stadig Mikkel Ottesens ånd/nordjysk etnocentrisme, der styrer de folk derude?

Højholt bliver fremhævet trods et generelt elendigt niveau foran fx Odada. Posavec, som har stået blændende med vilde redninger bliver slet ikke nævnt - og sådan kunne man blive ved.

Jeg hører generelt Ripodsten for Jens Otto Barsøes blide, beroligende stemme, som med sin ypperlige dialekt drypper honning i mine ører - men de der inkompetente, dovne og uduelige sportsredaktionsidioter må de sgu gerne springe over fremadrettet.
Enig, der er slet ingen grund til at tale Højholt op. Det er tvivlsomt om han overhovedet er et transferemne for andre klubber. Posavec lader handskerne tale, og så ligner han en fed personlighed. Heldigvis er han ved at udvikle sig til en fan favorit, og det er pinligt, at han ikke er nævnt.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: 1.division 23/24

Indlæg af doukas » 2. nov 2023, 11:40

Raptorr skrev:
2. nov 2023, 11:28
R Rosenberg skrev:
22. okt 2023, 22:16
Nu fik jeg lige lyttet forrige Ripodsten, hvori Nordjyskes orakler skulle komme med deres bud på de bedste og dårligste hidtil.

Altså, er det stadig Mikkel Ottesens ånd/nordjysk etnocentrisme, der styrer de folk derude?

Højholt bliver fremhævet trods et generelt elendigt niveau foran fx Odada. Posavec, som har stået blændende med vilde redninger bliver slet ikke nævnt - og sådan kunne man blive ved.

Jeg hører generelt Ripodsten for Jens Otto Barsøes blide, beroligende stemme, som med sin ypperlige dialekt drypper honning i mine ører - men de der inkompetente, dovne og uduelige sportsredaktionsidioter må de sgu gerne springe over fremadrettet.
Enig, der er slet ingen grund til at tale Højholt op. Det er tvivlsomt om han overhovedet er et transferemne for andre klubber. Posavec lader handskerne tale, og så ligner han en fed personlighed. Heldigvis er han ved at udvikle sig til en fan favorit, og det er pinligt, at han ikke er nævnt.
De gode journalister på Nordjyske har helt vildt svært ved at give Posavec nogen former for anerkendelse. Det virker til, at de har truffet en beslutning om, at han pr. definition er pivringe.

Faktum er, at Posavec har været vores bedste mand i efteråret, og vi uden hans afgørende redninger havde haft 6-8 point færre. Mindst.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: 1.division 23/24

Indlæg af jonas386 » 2. nov 2023, 11:43

Steffen Dam i mediano har nu også flere gange omtalt Højholt som den bedste spiller I 1. Division.. Jeg forstår ikke hvor det kommer fra, og min tanke er umiddelbart at det er fordi de ikke har set så mange af vores kampe.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: 1.division 23/24

Indlæg af dyhrmaN » 2. nov 2023, 11:57

Jeg hørte den forrige Ripodsten med Christian Flindt-Bjerg. Han må de gerne invitere ind noget mere - han virkede meget fodboldkyndig og fri af mange af de sædvanlige fodboldflosker som de fleste eksperter kommer med.

"Det er ritti' vigtig at de scorer flere mål end modstanderne"
"Det er ritti' vigtig at gå ud med den rigtige attitude"
"Det er ritti' vigtig at have nogen spillere på holdet, der kan spille noget fodbold"
"Det er ritti' vigtig at de ta'r de rigtige køb"

Osv.

For praktisk talt alle fodboldpodcasts kan jeg notere mig 5-10 af disse fuldstændigt indholdsløse flosker per program, der er en utrolig doven men alligevel accepteret måde at tale om fodbold på; både af værter og af gæster.
Her ville jeg elske at se værterne virkeligt "skralde igennem" (endnu en floskel der, værs'go) og skille disse indholdløse sætninger ad og få gæsterne til at sige, hvad deres sætning egentligt indeholder, og hvor de vil hen med det. Fælles for alle disse floskler er, at de altid blot beskriver noget ganske åbenlyst og er er umulige at være uenige i. Det er vist det, man kalder 'ikke-testen' i interviews med politikere - der plejer journalister til gengæld at presse noget mere konkret ud, men i fodbold snak er det helt accepteret at sige "det er ritti vigtig at vi går ud og viser at vi vil det og kommer først på bolden!" uden at blive udfordret på det statement.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Jakobsen » 2. nov 2023, 12:20

dyhrmaN skrev:
2. nov 2023, 11:57
Jeg hørte den forrige Ripodsten med Christian Flindt-Bjerg. Han må de gerne invitere ind noget mere - han virkede meget fodboldkyndig og fri af mange af de sædvanlige fodboldflosker som de fleste eksperter kommer med.

"Det er ritti' vigtig at de scorer flere mål end modstanderne"
"Det er ritti' vigtig at gå ud med den rigtige attitude"
"Det er ritti' vigtig at have nogen spillere på holdet, der kan spille noget fodbold"
"Det er ritti' vigtig at de ta'r de rigtige køb"

Osv.

For praktisk talt alle fodboldpodcasts kan jeg notere mig 5-10 af disse fuldstændigt indholdsløse flosker per program, der er en utrolig doven men alligevel accepteret måde at tale om fodbold på; både af værter og af gæster.
Her ville jeg elske at se værterne virkeligt "skralde igennem" (endnu en floskel der, værs'go) og skille disse indholdløse sætninger ad og få gæsterne til at sige, hvad deres sætning egentligt indeholder, og hvor de vil hen med det. Fælles for alle disse floskler er, at de altid blot beskriver noget ganske åbenlyst og er er umulige at være uenige i. Det er vist det, man kalder 'ikke-testen' i interviews med politikere - der plejer journalister til gengæld at presse noget mere konkret ud, men i fodbold snak er det helt accepteret at sige "det er ritti vigtig at vi går ud og viser at vi vil det og kommer først på bolden!" uden at blive udfordret på det statement.
Enig, jeg er simpelthen også ved at være så træt af Rasmus Monnerup på Mediano som ellers er et media jeg sætter kæmpe pris på.
Det er så forudsigeligt det han sige rog sjældent siger han noget sådan rigtigt konkret skarpt.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: 1.division 23/24

Indlæg af R Rosenberg » 2. nov 2023, 20:32

doukas skrev:
2. nov 2023, 11:40
Raptorr skrev:
2. nov 2023, 11:28
R Rosenberg skrev:
22. okt 2023, 22:16
Nu fik jeg lige lyttet forrige Ripodsten, hvori Nordjyskes orakler skulle komme med deres bud på de bedste og dårligste hidtil.

Altså, er det stadig Mikkel Ottesens ånd/nordjysk etnocentrisme, der styrer de folk derude?

Højholt bliver fremhævet trods et generelt elendigt niveau foran fx Odada. Posavec, som har stået blændende med vilde redninger bliver slet ikke nævnt - og sådan kunne man blive ved.

Jeg hører generelt Ripodsten for Jens Otto Barsøes blide, beroligende stemme, som med sin ypperlige dialekt drypper honning i mine ører - men de der inkompetente, dovne og uduelige sportsredaktionsidioter må de sgu gerne springe over fremadrettet.
Enig, der er slet ingen grund til at tale Højholt op. Det er tvivlsomt om han overhovedet er et transferemne for andre klubber. Posavec lader handskerne tale, og så ligner han en fed personlighed. Heldigvis er han ved at udvikle sig til en fan favorit, og det er pinligt, at han ikke er nævnt.
De gode journalister på Nordjyske har helt vildt svært ved at give Posavec nogen former for anerkendelse. Det virker til, at de har truffet en beslutning om, at han pr. definition er pivringe.

Faktum er, at Posavec har været vores bedste mand i efteråret, og vi uden hans afgørende redninger havde haft 6-8 point færre. Mindst.
Det er, som om de har siddet og fællesgejlet med Mikkel 'Du kommer aldrig til at se Posavec i en AaB-trøje igen' Ottesen om, at Posavec blot er en fodboldinvalid, der kun er kommet, fordi han er fra Inges suspekt netværk fra Balkan, så nogen kan få fyldt lommerne.

Og da det så viser sig, at han er en virkelig dygtig keeper, kan de ikke anerkende det.

Men igen, min respekt for Stiftens sportsredaktion har altid kunnet ligge på et meget lille sted.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: 1.division 23/24

Indlæg af R Rosenberg » 2. nov 2023, 20:33

dyhrmaN skrev:
2. nov 2023, 11:57
Jeg hørte den forrige Ripodsten med Christian Flindt-Bjerg. Han må de gerne invitere ind noget mere - han virkede meget fodboldkyndig og fri af mange af de sædvanlige fodboldflosker som de fleste eksperter kommer med.

"Det er ritti' vigtig at de scorer flere mål end modstanderne"
"Det er ritti' vigtig at gå ud med den rigtige attitude"
"Det er ritti' vigtig at have nogen spillere på holdet, der kan spille noget fodbold"
"Det er ritti' vigtig at de ta'r de rigtige køb"

Osv.

For praktisk talt alle fodboldpodcasts kan jeg notere mig 5-10 af disse fuldstændigt indholdsløse flosker per program, der er en utrolig doven men alligevel accepteret måde at tale om fodbold på; både af værter og af gæster.
Her ville jeg elske at se værterne virkeligt "skralde igennem" (endnu en floskel der, værs'go) og skille disse indholdløse sætninger ad og få gæsterne til at sige, hvad deres sætning egentligt indeholder, og hvor de vil hen med det. Fælles for alle disse floskler er, at de altid blot beskriver noget ganske åbenlyst og er er umulige at være uenige i. Det er vist det, man kalder 'ikke-testen' i interviews med politikere - der plejer journalister til gengæld at presse noget mere konkret ud, men i fodbold snak er det helt accepteret at sige "det er ritti vigtig at vi går ud og viser at vi vil det og kommer først på bolden!" uden at blive udfordret på det statement.
Det er den kronisk luddovne Claus Jensen og folk uden kompetencer, som han har ansat - så det er vel forventeligt.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Kasper » 2. nov 2023, 20:59

jonas386 skrev:
2. nov 2023, 11:43
Steffen Dam i mediano har nu også flere gange omtalt Højholt som den bedste spiller I 1. Division.. Jeg forstår ikke hvor det kommer fra, og min tanke er umiddelbart at det er fordi de ikke har set så mange af vores kampe.
Jeg har ikke fået set mange af de andre kampe fra 1. Division, men har tilgengæld set alle vores kampe.
Ser ham som en af vores bedste spillere og det er ikke for sjov at Hiljemark starter med ham hver eneste gang.

Uden tvivl vigtigste mand ifht restforsvar og jeg kan ikke se at nogen af de andre centrale midtbanespillere kan skabe den balance på vores hold.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2312
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Dalbjerg » 5. nov 2023, 10:36

Det er sgu lidt sjovt med bedømmelserne af Posavec..

Det er nærmest altid i den ene eller anden grøft...

I min optik har Posavec vist sig som en yderst habil målmand til en klub som bør dominere i 1 DIV med et regulært luftforsvar-forsvar foran ham..

Fremragende refleks redninger fra tid til snden, men også lidt for mange tvivlsomme aktioner ude i feltet, og sommetider lidt suspelte returbolde (dog milevidt fra det antal returbolde som han gav i superligaen..)
Sidste weekend var han Ikke imponerende, men intet mindre end genial i sidste minut.

AaB har en rigtig god 1 DIV målmand, som de uden problemer kan lade køre oprykningen i hus..
Men i superligaen næste sæson, ja der dur det altså ikke at stille op med den Balkansk Steffen Rasmussen i min optik.

Der vil jeg meget gerne se et indkøb direkte ind i kassen.. Det kommer vi til at få brug for!

Men målt på denne sæson, ja der bør han klart nævnes i nærheden af top 3 over spillere!

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 789
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Raptorr » 5. nov 2023, 12:29

Dalbjerg skrev:
5. nov 2023, 10:36
Det er sgu lidt sjovt med bedømmelserne af Posavec..

Det er nærmest altid i den ene eller anden grøft...

I min optik har Posavec vist sig som en yderst habil målmand til en klub som bør dominere i 1 DIV med et regulært luftforsvar-forsvar foran ham..

Fremragende refleks redninger fra tid til snden, men også lidt for mange tvivlsomme aktioner ude i feltet, og sommetider lidt suspelte returbolde (dog milevidt fra det antal returbolde som han gav i superligaen..)
Sidste weekend var han Ikke imponerende, men intet mindre end genial i sidste minut.

AaB har en rigtig god 1 DIV målmand, som de uden problemer kan lade køre oprykningen i hus..
Men i superligaen næste sæson, ja der dur det altså ikke at stille op med den Balkansk Steffen Rasmussen i min optik.

Der vil jeg meget gerne se et indkøb direkte ind i kassen.. Det kommer vi til at få brug for!

Men målt på denne sæson, ja der bør han klart nævnes i nærheden af top 3 over spillere!
Det er lige hårdt nok, baseret på sæsonens præstationer, at dømme Posavec ude næste sæson. Han er en meget vigtig brik i ligaens bedste forsvar.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: 1.division 23/24

Indlæg af R Rosenberg » 5. nov 2023, 12:37

Raptorr skrev:
5. nov 2023, 12:29
Dalbjerg skrev:
5. nov 2023, 10:36
Det er sgu lidt sjovt med bedømmelserne af Posavec..

Det er nærmest altid i den ene eller anden grøft...

I min optik har Posavec vist sig som en yderst habil målmand til en klub som bør dominere i 1 DIV med et regulært luftforsvar-forsvar foran ham..

Fremragende refleks redninger fra tid til snden, men også lidt for mange tvivlsomme aktioner ude i feltet, og sommetider lidt suspelte returbolde (dog milevidt fra det antal returbolde som han gav i superligaen..)
Sidste weekend var han Ikke imponerende, men intet mindre end genial i sidste minut.

AaB har en rigtig god 1 DIV målmand, som de uden problemer kan lade køre oprykningen i hus..
Men i superligaen næste sæson, ja der dur det altså ikke at stille op med den Balkansk Steffen Rasmussen i min optik.

Der vil jeg meget gerne se et indkøb direkte ind i kassen.. Det kommer vi til at få brug for!

Men målt på denne sæson, ja der bør han klart nævnes i nærheden af top 3 over spillere!
Det er lige hårdt nok, baseret på sæsonens præstationer, at dømme Posavec ude næste sæson. Han er en meget vigtig brik i ligaens bedste forsvar.
Helt enig. Posavec er en fuldt kapabel superliga-keeper, som naturligvis skal spille, når vi rykker op.

Alt andet er jo bare reminiscens af sidste års bavl, som bl.a. Ottesens proselytter suttede til sig.
Ædruelighedens stemme

Besvar