1.division 23/24

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
benz
Allstar
Allstar
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:03

Re: 1.division 23/24

Indlæg af benz » 3. jun 2023, 16:21

Fremtidens AaB

Et af de helt store problemer er de mange dyre udenlandske spillere AaB i årevis har hentet ind og som ikke gør nogen forskel. Jeg foreslår et AaB der i fremtiden udelukkende satser på udvikling af talenter og putter millioner deri, undgår indkøb af udlændinge. Vi kan rykke ned alligevel uanset om vi fortsætter med masse køb strategien eller går All in på talent udvikling. Vi så i 2014 hvad lokale talenter kan gøre. Spille det smukkeste spil nogensinde ikke sandt?

Plus det er noget nemmere at acceptere en nedrykning hvis det sker med lokale nordjyske drenge. AaB har aldrig været stabile ikke sandt? Aldrig tophold sæsonen efter et mesterskab. Så kan vi lige så godt gå All in med nordjyske spillere og opleve store op og nedture med nordjyder i stedet for dyre udenlandske spillere der oftest ingen forskel gør, har jeg ret?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6095
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: 1.division 23/24

Indlæg af FIDEL » 3. jun 2023, 16:47

Vi skal selvfølgelig bruge sæsonen i 1. Division til at forynge truppen, give vores mest lovende talenter mere spilletid, skabe mere kontinuitet, men også få luget ud i truppen. Og samtidig få hentet kvalitet til målet, midtbanen samt venstre back.
Og så bør der hentes en erfaren assistenttræner.

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 610
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: 1.division 23/24

Indlæg af KongGulerod » 3. jun 2023, 16:49

Hvornår starter sæsonen?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Buzz Killington » 3. jun 2023, 16:58

Bliver spændende. Ikke kampene, nej, de bliver rædselsfulde. Vi er storfavoritter, og mange hold vil stå dybt og kæmpe for en nuller. Men det bliver spændende hvis vi kan få renset ud, og og få bragt et par talenter i spil, få smækket et koncept fast og komme op i supper med det samme, klar på nye udfordringer.

Men lige nu er det ok at græde.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Stegosaurus » 3. jun 2023, 17:03

Buzz Killington skrev:
3. jun 2023, 16:58
Bliver spændende. Ikke kampene, nej, de bliver rædselsfulde. Vi er storfavoritter, og mange hold vil stå dybt og kæmpe for en nuller. Men det bliver spændende hvis vi kan få renset ud, og og få bragt et par talenter i spil, få smækket et koncept fast og komme op i supper med det samme, klar på nye udfordringer.

Men lige nu er det ok at græde.
Jeg græder ikke så meget. Vi har været fanget i 7-8 års ørkenvandring uden plan, retning, koncept eller holdbar forretningsmodel, men til gengæld elendigt spil på banen. Nu får vi et år til at bygge noget langtidsholdbart op uden det store pres.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5350
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: 1.division 23/24

Indlæg af R Rosenberg » 3. jun 2023, 17:04

Af profilerne håber jeg, at vi kan beholde Kramer, Sousa og Bakiz. Resten må gerne forlade byen. Lucas, Helenius, Thelander, Fossum, Prip må gerne skride af helvede til.

Lad Otoa spille hver kamp i stedet for den elendige Thelander.

Lad unge få chancen. Få fyldt op med et par rutinerede herrer, der kan losse resten i løgene.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3882
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Gentleman Finn » 3. jun 2023, 17:10

Otoa gjorde det fornuftigt, desværre var han skadet ved deres mål. Ufatteligt så mange skader vi rendte ind i. Det mest afgørende var ar Sousa blev skadet, den relation mellem Helenius og Sousa sad i skabet. Den skal vi have pudset af i 1 division.

Stort tab for superligaen, og stort tab for landsdelen. Lad os sørge for at vi tager turen op med det samme. Jeg vil gerne beholde truppen, måske skifte et par stykker. Men de spillede os ned, de må hive os op. Ekstra træning i ferien, I skal skyde brystkassen frem, for den her afslutning var vattet.

Og sidst men ikke mindst frygter jeg at Sousa bliver solgt. Ham og Helenius spillede virkeligt godt sammen. Den må ikke blive smadret.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: 1.division 23/24

Indlæg af sulakvelidze » 3. jun 2023, 17:16

Vi skal holde på så mange spillere som overhovedet muligt, og så må dem, der ikke kan levere i 1. division, blive siet fra efterhånden. Det koster økonomisk, men det vil et ekstra år i 1. division også gøre.

At lade frustrationerne tage over og lave kæmpe udrensning i en sommerferie lige før vi skal møde hold, der alle vil spille pokalfinaler mod AaB, vil være endnu et kapitel i bogen om de mange dårlige beslutninger.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: 1.division 23/24

Indlæg af troelsh » 3. jun 2023, 17:20

R Rosenberg skrev:
3. jun 2023, 17:04
Af profilerne håber jeg, at vi kan beholde Kramer, Sousa og Bakiz. Resten må gerne forlade byen. Lucas, Helenius, Thelander, Fossum, Prip må gerne skride af helvede til.

Lad Otoa spille hver kamp i stedet for den elendige Thelander.

Lad unge få chancen. Få fyldt op med et par rutinerede herrer, der kan losse resten i løgene.
Helt enig.

Pedro må også godt smutte, vi kan ikke bruge en spiller der er god hver 10. Kamp men helt væk resten.

Derudover skal vi have en ny venstreback. Ahlmann er jo allerede gået på fodboldpension.

Portland
2. div
2. div
Indlæg: 212
Tilmeldt: 20. okt 2021, 09:37
Favoritspiller: Pallesen

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Portland » 3. jun 2023, 17:24

sulakvelidze skrev:
3. jun 2023, 17:16
Vi skal holde på så mange spillere som overhovedet muligt, og så må dem, der ikke kan levere i 1. division, blive siet fra efterhånden. Det koster økonomisk, men det vil et ekstra år i 1. division også gøre.

At lade frustrationerne tage over og lave kæmpe udrensning i en sommerferie lige før vi skal møde hold, der alle vil spille pokalfinaler mod AaB, vil være endnu et kapitel i bogen om de mange dårlige beslutninger.
Der er rigtig mange vi får lov at beholde. De har en god løn og niveauet er ikke til at blive solgt.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 675
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: 1.division 23/24

Indlæg af FlemmingG » 3. jun 2023, 18:01

Det bliver en ekstremt svær øvelse, at sammensætte en trup der er konkurrencedygtig. De få profiler vi har i truppen, bliver nok solgt for at redde økonomien… vi har jo intet på vej fra akademiet som kan styrke førsteholdet. Vi må håbe at tyskerne kan trylle noget magisk frem. Er desværre langt fra overbevist om at AaB klarer en oprykning i næste sæson… puha, det er godt nok en trist dag som AaB fan

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 831
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Raptorr » 3. jun 2023, 18:21

Jeg er kommet på Hornevej som barn, og min konfirmation blev holdt derude. I midt 70'erne husker jeg cykelture fra Aalborg Øst og til Stadion, hvor jeg så Lynge, P.E. Andreasen og Munken. Ja, Ove Flindt Bjerg havde også en periode på holdet dengang efter sit udlandsophold. Min tysk og dansk lærer var John Andersen, mangeårig back på 1. holdet og senere holdleder. Min frustration er stor lige nu, men min kærlighed til klubben er uforandret.
Mine følelser for en del af spillerne er derimod ikke særlig varme. Hvis man hæver en høj hyre, men ikke kan kæmpe for trøjen og aldrig har haft blodsmag i munden (som en anden bruger skrev), så skal man ikke have en plads på fremtidens hold. Jeg håber inderligt at strategien med et akademi bærer frugt, og at vi ikke igen skal se Prip eller andre lalle sig igennem en sæson, fordi der mangler konkurrence fra unge spillere.

Brugeravatar
MarkyMark
Junior
Junior
Indlæg: 67
Tilmeldt: 8. nov 2022, 14:11
Favoritspiller: Munken
Geografisk sted: Kastetvej

Re: 1.division 23/24

Indlæg af MarkyMark » 3. jun 2023, 18:33

Jeg skal nok stå der når sæsonen starter. Når det så er sagt så får vi 70% af det vi havde håbet at få ved emissionen. penge der skulle have været brugt til at føre vores akademisatsning ud i livet. De penge skal nu lukke det hul der kommer, fordi vores økonomi allerede inden nedrykningen var helt og aldeles til rotterne.

Nu skal vi så sætte vores lid til nogle tyskere der jo ikke har midler til at bære det her igennem alene, en gabende tom kasse, en spillertrup der kræver så megen tilretning at det er tvivlsomt om det sker i første hug, en træner der startede godt, men sluttede af som noget der lignede et one-hit-wonder, og et ophold i en række som ikke bliver en walk-over.

Jeg håber og tror, og ser frem til at se plan B...men lige nu tvivler jeg voldsomt meget.

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Remark » 3. jun 2023, 18:40

Det bliver ingen walk-over i 1.division.

Vi rykkede jo ned af en grund. Blandt andet end 4-3-3, vi slet ikke har en midtbane til.

Det må der ændres på.

Men hvilke gode spillere gider skifte til AaB for første division…

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 484
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: 1.division 23/24

Indlæg af AnyFellow » 3. jun 2023, 18:43

Stegosaurus skrev:
3. jun 2023, 17:03
Buzz Killington skrev:
3. jun 2023, 16:58
Bliver spændende. Ikke kampene, nej, de bliver rædselsfulde. Vi er storfavoritter, og mange hold vil stå dybt og kæmpe for en nuller. Men det bliver spændende hvis vi kan få renset ud, og og få bragt et par talenter i spil, få smækket et koncept fast og komme op i supper med det samme, klar på nye udfordringer.

Men lige nu er det ok at græde.
Jeg græder ikke så meget. Vi har været fanget i 7-8 års ørkenvandring uden plan, retning, koncept eller holdbar forretningsmodel, men til gengæld elendigt spil på banen. Nu får vi et år til at bygge noget langtidsholdbart op uden det store pres.
Uden det store pres? Vi kommer til at spille en sæson, hvor presset er mindst lige så stort som nu, og denne gang bliver det gennem hele sæsonen presset vil være der. Startes sæsonen ikke med ene sejre, vil presset stige markant.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: 1.division 23/24

Indlæg af gravballe » 3. jun 2023, 18:45

MarkyMark skrev:
3. jun 2023, 18:33
Jeg skal nok stå der når sæsonen starter. Når det så er sagt så får vi 70% af det vi havde håbet at få ved emissionen. penge der skulle have været brugt til at føre vores akademisatsning ud i livet. De penge skal nu lukke det hul der kommer, fordi vores økonomi allerede inden nedrykningen var helt og aldeles til rotterne.

Nu skal vi så sætte vores lid til nogle tyskere der jo ikke har midler til at bære det her igennem alene, en gabende tom kasse, en spillertrup der kræver så megen tilretning at det er tvivlsomt om det sker i første hug, en træner der startede godt, men sluttede af som noget der lignede et one-hit-wonder, og et ophold i en række som ikke bliver en walk-over.

Jeg håber og tror, og ser frem til at se plan B...men lige nu tvivler jeg voldsomt meget.
Endnu en emmision hvor AaB ikke får det de satsede på. Planerne omkring akademi døde efter den sidste og mon ikke det sker igen her.. De 30m skal dække nedrykningen og folk der snakker at AaB kan bygge op igen misser af pengene pisser ud af AaB.. At tro man bare rykker op igen.. Kommer ikke til at ske, det kan ende rigtigt grimt hvis oprykningen missede. Man må håbe tyskerne smider nogle flere penge ind så der er lidt at arbejde med

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 796
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58

Re: 1.division 23/24

Indlæg af emenike » 3. jun 2023, 18:51

I det mindste er der ikke VAR i 1. division.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Nautrup88 » 3. jun 2023, 18:59

Skal vi klare næsten sæson kræver det at tyskerne har nogle forbindelser til at få noget kvalitet til billige penge. Hvilket også lyder helt forkert. Jeg håber bare på de tyskere har styr på hvad de gør og har en klar plan hvordan vi får vendt rundt igen.

haghdk
2. div
2. div
Indlæg: 236
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: 1.division 23/24

Indlæg af haghdk » 3. jun 2023, 19:06

Jeg synes den gør ondt lige nu, rigtig ondt endda. Men det skal nok blive godt igen og der kommer et tidspunkt hvor vi ser frem til nogle fede kampe.

Det bliver en sæson hvor der er ét klart mål og så bliver der arbejdet på det.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 3. jun 2023, 22:49

Blamagen blev en realitet i dag, vi må en tur ned i Nordic Bet Ligaen og må dermed vinke farvel til Superligaen. Der er mange årsager til at det er endt som det er men faresignalerne har været der længe og blev for alvor tydelige ved sidste sæsons afslutning på mesterskabsspillet, siden er det gået fra ondt til værre.

Vi slutter som nr. sjok med 27 point og har kun formået at besejre Horsens og Lyngby i nedrykningsspillet, det er tal som er en nedrykker værdig og der kan intet indvendes mod at vi må en tur ned.

Nu venter 1. division og selv om det er uendelig svært vil jeg prøve at tænke på følgende positive ting:

- vi kommer forhåbentlig til at vinde mange kampe
- oprydning i truppen og ledelsen
- fede lokalbrag venter i Hjørring og Hobro
- spændende aways til nye lokaliteter såsom eks. Hillerød og Næstved
- vi bliver holdet som alle andre vil slå
- ingen VAR

Jeg ser ikke umiddelbart noget positivt ved nedrykningen men omvendt hvis det håndteres godt kan det give klubben en ny start såsom at rekruttering, spillestil, akademi mv. kommer til at spille sammen på en langt bedre måde.

Jeg tror ikke at klubben som sådan bliver sat voldsomt tilbage med nedrykningen forudsat at vi rykker op igen i første hug, skulle det kikse så bliver vi virkelig presset.

:aabfan:

Besvar