1.division 23/24

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 789
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Raptorr » 2. dec 2023, 07:40

Jakobsen skrev:
1. dec 2023, 22:19
Peg bare af fingre af mig, men med den måde tingene sker på kan vi sagtens blive Danmarks HSV/det nye Vejle og enten glippe oprykning eller ryge ned igen. Resultaterne har været fine ja, men også meget mere end man har spillet til og det bliver ikke ved over sæsonen. Alarmlamperne blinker:

- vi har en træner der fortæller mere om sig selv end hvordan AaB skal spille når han bliver spurgt
- vi har en trup med sult som en labrador der har overspist
- vores ledelse er en flok fodboldledertrainees på gennemrejse der godt nok siger det rigtige, men på et så overordnet niveau, at det er selvfølgeligheder.

Jeg havde håbet, at SSE22 var den game changer vi har brug for, men indtil videre har jeg svært ved at se de har hverken evner, pondus eller kapital til at hive os ud af moradset.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Kappmeier har tidligere udtalt, at man i fodbold skal passe på med at lægge for meget vægt på øjebliksbilleder. Han understregede, at opgaven med at styrke klubben var og er et arbejde, som strækker sig over lang tid, et udviklingsarbejde. Jeg tror dog ikke, at det betyder han er tilfreds med nuværende form og spil, så vi kommer sikkert til at se både afgange og nye spillere til januar, omend ikke så mange. Er sikker på, at Lucas og Ahlmann ikke bliver forlænget til sommer, hvor der formentlig sker mere end i januar vinduet.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: 1.division 23/24

Indlæg af jonas386 » 2. dec 2023, 11:06

Buzz Killington skrev:
1. dec 2023, 23:39
Vi kan også sagtens gå hen og ende som Atletico Madrid. Men lige pt, har vi en dyr trup, der ikke var bedre sidste år end at rykke ned.
Jeg forstår ikke helt hvad der menes med Atletico Madrid her. Er der noget i deres tilbagevenden til spansk topfodbold, som vi kan spejle os positivt i, eller håbe på at kopiere over de næste par år?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Buzz Killington » 2. dec 2023, 11:57

jonas386 skrev:
2. dec 2023, 11:06
Buzz Killington skrev:
1. dec 2023, 23:39
Vi kan også sagtens gå hen og ende som Atletico Madrid. Men lige pt, har vi en dyr trup, der ikke var bedre sidste år end at rykke ned.
Jeg forstår ikke helt hvad der menes med Atletico Madrid her. Er der noget i deres tilbagevenden til spansk topfodbold, som vi kan spejle os positivt i, eller håbe på at kopiere over de næste par år?
Vi kan ikke spejle os i noget som helst. Der er eksempler på hold der er rykket ned, og aldrig er kommet permanent op igen, og så er der eksempler på det modsatte.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: 1.division 23/24

Indlæg af jonas386 » 2. dec 2023, 12:32

Buzz Killington skrev:
2. dec 2023, 11:57
jonas386 skrev:
2. dec 2023, 11:06
Buzz Killington skrev:
1. dec 2023, 23:39
Vi kan også sagtens gå hen og ende som Atletico Madrid. Men lige pt, har vi en dyr trup, der ikke var bedre sidste år end at rykke ned.
Jeg forstår ikke helt hvad der menes med Atletico Madrid her. Er der noget i deres tilbagevenden til spansk topfodbold, som vi kan spejle os positivt i, eller håbe på at kopiere over de næste par år?
Vi kan ikke spejle os i noget som helst. Der er eksempler på hold der er rykket ned, og aldrig er kommet permanent op igen, og så er der eksempler på det modsatte.
Det er ny viden for mig, at Atletico havde to sæsoner i den næstbedste række i starten af 00'erne-
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: 1.division 23/24

Indlæg af FlemmingG » 2. dec 2023, 14:42

Sønderjyske på vej til at fucke op mod Hillerød på hjemmebane - bagud 2-0

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: 1.division 23/24

Indlæg af FlemmingG » 2. dec 2023, 14:57

Nederlag til Sønderjyske. håber de røde tager imod den tidlige julegave imorgen

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Funky » 2. dec 2023, 16:37

FlemmingG skrev:
2. dec 2023, 14:42
Sønderjyske på vej til at fucke op mod Hillerød på hjemmebane - bagud 2-0
I øvrigt med et kampbillede, vi vel kan genkende fra flere AaB-kampe. SønderJyske på ingen måde presset ned, modstanderne scorer bare på de meget få chancer, de kommer til.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Hovedet » 2. dec 2023, 19:06

Funky skrev:
2. dec 2023, 16:37
FlemmingG skrev:
2. dec 2023, 14:42
Sønderjyske på vej til at fucke op mod Hillerød på hjemmebane - bagud 2-0
I øvrigt med et kampbillede, vi vel kan genkende fra flere AaB-kampe. SønderJyske på ingen måde presset ned, modstanderne scorer bare på de meget få chancer, de kommer til.
Som vi jo selv har kaldt "effektivitet" og "individuel klasse" i de - for mange - kampe, hvor AaB på ingen måde har presset modstanderen ned, men blot scoret på de meget få - eller den ene... - chance, vi er kommet til i løbet af kampen...

Som de forgangne uger har vist, er det imidlertid en skrøbelig taktik at bygge på. Så hvorfor da ikke bare udnytte holdets generelle kvalitet og score en 3-4 mål? Så kan vi også leve med, at modstanderne hist og pist omsætter en sjælden chance til mål.

Så lad os da benytte første søndag i advent til at strø en smule julemagi udover plasticgrønsværen i Køge, når det ikke kræver andet end blot at genintroducere vinderformlen fra før landsholdspausen medio oktober. Så vinder vi 3-0 i morgen.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Funky » 4. dec 2023, 22:01

Har netop lyttet til seneste afsnit af Ripodsten, hvor de drøfter Køge-kampen og første del af sæsonen. På flere måder et interessant afsnit; jeg synes, det allermest bemærkelsesværdige var Vejgaard-trænerens bemærkning om, at udefra set, og set med trænerøjne, så er der "uro i omklægningsrummet" i AaB. Førerhundene i truppen har slet ikke en rolle på banen som matcher deres placering i hierarkiet. Det beskrives som et farligt spil, som Hiljemark og co. spiller, for hvis det begynder at gå dårligt med resultaterne, og man ikke har top-køterne tæt på sig og med på kursen, så kan det blive rigtig koldt i sådan et omklædningsrum. jeg har selv tidligere beskrevet det som, at der fuckes godt og grundigt med hierarkiet. Det er selvfølgelig fuldt bevidst fra træner-teamets side, og vi har et ret så spændende transfervindue foran os. Jeg gad godt vide, hvordan hierarkiet ser ud efter sommmerferien 2024.

Desuden tales der om at man leder efter en angriber og en midtbanespiller, og angiveligt skulle der være kig på en svensker.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: 1.division 23/24

Indlæg af FlæskeFrank » 4. dec 2023, 23:17

Det med hierakiet er vel rigtig nok. Dem i toppen må formodes at være Thelander, Helenius, Lucas, Ahlmann og Pallesen. Pallesen er stoppet af anden grund.

Helenius, Lucas og Ahlmann spiller ikke regelmæssigt og selvom jeg ikke opfatter nogle af dem, som krigeriske, så vil deres bænkeplads bør give støj. For Ross må det jo være mærkeligt at spille, før så stort et spillenavn som Helenius. Især når man ikke scorer regelmæssigt. Ross er nok glad for at spille, men efter en kamp må der snige sig en undren ind "er jeg virkelig bedre end tidligere superligatopscorer Helenius?". Ja, det er han, men det ville være nemmere med nogle mål at bevise det med.

Jeg tror ikke, at det er farligt spil fra Hiljemarks side. Jeg tror det er den skinbarlige sandhed - Lucas, Helenius og Ahlmann er ikke bedre end de andre.

Men det er et farligt scenario og kan vælte rigtig meget, hvis resultaterne går den gale vej. Vi kan håbe, at efterårets resultater betyder, at de måske er åbne overfor andre klubber i vinterpausen. For Ross og Prica har bedre mulighed for at blive endnu bedre til foråret end Helenius for at erobre startpladsen.

Hverken Helenius, Ahlmann eller Lucas passer nok ind i Hobro eller Vendsyssel. Og så er de to klubber også vores nærmeste konkurrenter, hvilket gør udlejning tvivlsom. Helenius kunne måske bedre passe ind i Vejles bestræbelser på overlevelse.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Jakobsen » 4. dec 2023, 23:36

FlæskeFrank skrev:
4. dec 2023, 23:17
Det med hierakiet er vel rigtig nok. Dem i toppen må formodes at være Thelander, Helenius, Lucas, Ahlmann og Pallesen. Pallesen er stoppet af anden grund.

Helenius, Lucas og Ahlmann spiller ikke regelmæssigt og selvom jeg ikke opfatter nogle af dem, som krigeriske, så vil deres bænkeplads bør give støj. For Ross må det jo være mærkeligt at spille, før så stort et spillenavn som Helenius. Især når man ikke scorer regelmæssigt. Ross er nok glad for at spille, men efter en kamp må der snige sig en undren ind "er jeg virkelig bedre end tidligere superligatopscorer Helenius?". Ja, det er han, men det ville være nemmere med nogle mål at bevise det med.

Jeg tror ikke, at det er farligt spil fra Hiljemarks side. Jeg tror det er den skinbarlige sandhed - Lucas, Helenius og Ahlmann er ikke bedre end de andre.

Men det er et farligt scenario og kan vælte rigtig meget, hvis resultaterne går den gale vej. Vi kan håbe, at efterårets resultater betyder, at de måske er åbne overfor andre klubber i vinterpausen. For Ross og Prica har bedre mulighed for at blive endnu bedre til foråret end Helenius for at erobre startpladsen.

Hverken Helenius, Ahlmann eller Lucas passer nok ind i Hobro eller Vendsyssel. Og så er de to klubber også vores nærmeste konkurrenter, hvilket gør udlejning tvivlsom. Helenius kunne måske bedre passe ind i Vejles bestræbelser på overlevelse.
Jeg hælder helt klart mest til at være enig med dig og dog.
Ahlmann virker som en ret nede på jorden fyr og han har jo også været ude af holdet i perioder før. Jeg tror egentlig mere han bare er en erfaren stabil arejdskraft mere end en højt i hierarkiet. Spørgsmålet er så om han har niveauet længere og der er jeg nok også i tvivl. Hvis han har backup niveau og er med på en backupløn så jeg ham egentlig gerne blive som en art kulturbærer nu, hvor så meget fundament er blevet revet væk de senere år. Ahlmann slår mig bestemt heller ikke som nogen ballademager.

Helenius synes jeg er svært. Jeg kan bliver så indebrænt over, at se på ham, men han er trods alt stadig vores farligste angriber og jeg tror måske lige så meget problemet her er folkene omkring ifht. spilletyper og dynamik. Der får man ikke nok ud af Helenius uden det rette mix af spillere omkring. Jeg tror dog også, at han er den mest problematiske at bænke sådan personlighedsmæssigt.

Lucas har jeg afskrevet for år siden. Jeg synes det var ret tydeligt efter skade nr. to, at han ikke kunne komme tilbage. Derudover synes jeg der har været den uheldige tendens i næsten hele hans AaB tid, at alt gik igennem når han var klar og holdet er blevet dårligere ved hans tilbagekomster. Jeg tror ikke på, at Lucas er nogen skidt fyr, men jeg tror der er noget uldent omkring hans plads i hierarkiet og jeg synes ikke han har haft nogen berettigelse som anfører efter han mistede hans topniveau. Man kunne jo godt have håbet, at man kunne have bygget en anden spiller op af den nye Lucas, men det er måske også svært når han er så "stor" i klubben og derfor tror jeg egentlig også en skildsmisse er uundgåelig.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

optimisten
2. div
2. div
Indlæg: 100
Tilmeldt: 24. feb 2023, 08:53

Re: 1.division 23/24

Indlæg af optimisten » 5. dec 2023, 10:22

Synes sgu det er noget mærkeligt noget med Lucas.

Fair nok hvis man vurderer at han ikke er sin løn værd. Men han er vel ikke så dårlig, at han slet ikke kan bruges som indskifter. Er det virkelig nødvendigt at fryse ham ud? Jeg kan ikke forstå, at dette ikke kan ordnes på en bedre måde.

Forklar ham at han er for dyr og at man vil bygge et nyt hold op omkring nye spillere - hvis det er det, som er tilfældet - og giv ham lov til at finde en anden klub. I mellemtiden er han en del af truppen som alle andre. Hvor svært kan det være. Der er ugler i mosen.
Vi må da håbe det bliver bedre i morgen.

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 448
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: 1.division 23/24

Indlæg af DenSataniskeHest » 5. dec 2023, 10:26

optimisten skrev:
5. dec 2023, 10:22
Synes sgu det er noget mærkeligt noget med Lucas.

Fair nok hvis man vurderer at han ikke er sin løn værd. Men han er vel ikke så dårlig, at han slet ikke kan bruges som indskifter. Er det virkelig nødvendigt at fryse ham ud? Jeg kan ikke forstå, at dette ikke kan ordnes på en bedre måde.

Forklar ham at han er for dyr og at man vil bygge et nyt hold op omkring nye spillere - hvis det er det, som er tilfældet - og giv ham lov til at finde en anden klub. I mellemtiden er han en del af truppen som alle andre. Hvor svært kan det være. Der er ugler i mosen.
hahahahahahhahahahahahaha Lucas er over the hill.. får en kæmpe løn. Jeg er sikker på hvis Lucas sagde til AaB han vil finde en ny klub så stod det ham frit for, men Lucas vil nok gerne have det sidste af sin gode hyre...

tvivler på lucas kommer til at finde en klub i superligaen, eller en top 1 div klub...

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: 1.division 23/24

Indlæg af R Rosenberg » 5. dec 2023, 10:33

optimisten skrev:
5. dec 2023, 10:22
Synes sgu det er noget mærkeligt noget med Lucas.

Fair nok hvis man vurderer at han ikke er sin løn værd. Men han er vel ikke så dårlig, at han slet ikke kan bruges som indskifter. Er det virkelig nødvendigt at fryse ham ud? Jeg kan ikke forstå, at dette ikke kan ordnes på en bedre måde.

Forklar ham at han er for dyr og at man vil bygge et nyt hold op omkring nye spillere - hvis det er det, som er tilfældet - og giv ham lov til at finde en anden klub. I mellemtiden er han en del af truppen som alle andre. Hvor svært kan det være. Der er ugler i mosen.
Jeg kan ikke se skyggen af belæg for, at han skulle være blevet frosset ud.
Hvad jeg derimod tænker, er mere sandsynligt, er, at man vurderer, at han ikke er god nok til spilletid. Og/eller ikke passer ind i spillestil heller.
Ædruelighedens stemme

optimisten
2. div
2. div
Indlæg: 100
Tilmeldt: 24. feb 2023, 08:53

Re: 1.division 23/24

Indlæg af optimisten » 5. dec 2023, 10:38

R Rosenberg skrev:
5. dec 2023, 10:33
optimisten skrev:
5. dec 2023, 10:22
Synes sgu det er noget mærkeligt noget med Lucas.

Fair nok hvis man vurderer at han ikke er sin løn værd. Men han er vel ikke så dårlig, at han slet ikke kan bruges som indskifter. Er det virkelig nødvendigt at fryse ham ud? Jeg kan ikke forstå, at dette ikke kan ordnes på en bedre måde.

Forklar ham at han er for dyr og at man vil bygge et nyt hold op omkring nye spillere - hvis det er det, som er tilfældet - og giv ham lov til at finde en anden klub. I mellemtiden er han en del af truppen som alle andre. Hvor svært kan det være. Der er ugler i mosen.
Jeg kan ikke se skyggen af belæg for, at han skulle være blevet frosset ud.
Hvad jeg derimod tænker, er mere sandsynligt, er, at man vurderer, at han ikke er god nok til spilletid. Og/eller ikke passer ind i spillestil heller.
Jeg siger ikke at man skal satse på Lucas. Men er han virkelig faldet så meget fra hinanden, at han ikke kan bidrage de sidste 20 minutter i en 1. divisionskamp?
Vi må da håbe det bliver bedre i morgen.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: 1.division 23/24

Indlæg af R Rosenberg » 5. dec 2023, 10:43

optimisten skrev:
5. dec 2023, 10:38
R Rosenberg skrev:
5. dec 2023, 10:33
optimisten skrev:
5. dec 2023, 10:22
Synes sgu det er noget mærkeligt noget med Lucas.

Fair nok hvis man vurderer at han ikke er sin løn værd. Men han er vel ikke så dårlig, at han slet ikke kan bruges som indskifter. Er det virkelig nødvendigt at fryse ham ud? Jeg kan ikke forstå, at dette ikke kan ordnes på en bedre måde.

Forklar ham at han er for dyr og at man vil bygge et nyt hold op omkring nye spillere - hvis det er det, som er tilfældet - og giv ham lov til at finde en anden klub. I mellemtiden er han en del af truppen som alle andre. Hvor svært kan det være. Der er ugler i mosen.
Jeg kan ikke se skyggen af belæg for, at han skulle være blevet frosset ud.
Hvad jeg derimod tænker, er mere sandsynligt, er, at man vurderer, at han ikke er god nok til spilletid. Og/eller ikke passer ind i spillestil heller.
Jeg siger ikke at man skal satse på Lucas. Men er han virkelig faldet så meget fra hinanden, at han ikke kan bidrage de sidste 20 minutter i en 1. divisionskamp?
Med en strategi, hvor man defensivt parerer en smal føring hjem mod obskure hold i 30-45 minutter, ja.
Ædruelighedens stemme

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Ala » 5. dec 2023, 10:44

optimisten skrev:
5. dec 2023, 10:38
R Rosenberg skrev:
5. dec 2023, 10:33
optimisten skrev:
5. dec 2023, 10:22
Synes sgu det er noget mærkeligt noget med Lucas.

Fair nok hvis man vurderer at han ikke er sin løn værd. Men han er vel ikke så dårlig, at han slet ikke kan bruges som indskifter. Er det virkelig nødvendigt at fryse ham ud? Jeg kan ikke forstå, at dette ikke kan ordnes på en bedre måde.

Forklar ham at han er for dyr og at man vil bygge et nyt hold op omkring nye spillere - hvis det er det, som er tilfældet - og giv ham lov til at finde en anden klub. I mellemtiden er han en del af truppen som alle andre. Hvor svært kan det være. Der er ugler i mosen.
Jeg kan ikke se skyggen af belæg for, at han skulle være blevet frosset ud.
Hvad jeg derimod tænker, er mere sandsynligt, er, at man vurderer, at han ikke er god nok til spilletid. Og/eller ikke passer ind i spillestil heller.
Jeg siger ikke at man skal satse på Lucas. Men er han virkelig faldet så meget fra hinanden, at han ikke kan bidrage de sidste 20 minutter i en 1. divisionskamp?
Der kan vel næppe herske tvivl om at Lucas er færdig i AaB - og sandsynligvis er karrieren det måske også pga. skaderne. Jeg synes det er den helt rigtige beslutning, at bygge på fremtiden - han er ikke længere - og har ikke været det længe - lønkronerne værd.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: 1.division 23/24

Indlæg af jonas386 » 5. dec 2023, 10:48

optimisten skrev:
5. dec 2023, 10:38
R Rosenberg skrev:
5. dec 2023, 10:33
optimisten skrev:
5. dec 2023, 10:22
Synes sgu det er noget mærkeligt noget med Lucas.

Fair nok hvis man vurderer at han ikke er sin løn værd. Men han er vel ikke så dårlig, at han slet ikke kan bruges som indskifter. Er det virkelig nødvendigt at fryse ham ud? Jeg kan ikke forstå, at dette ikke kan ordnes på en bedre måde.

Forklar ham at han er for dyr og at man vil bygge et nyt hold op omkring nye spillere - hvis det er det, som er tilfældet - og giv ham lov til at finde en anden klub. I mellemtiden er han en del af truppen som alle andre. Hvor svært kan det være. Der er ugler i mosen.
Jeg kan ikke se skyggen af belæg for, at han skulle være blevet frosset ud.
Hvad jeg derimod tænker, er mere sandsynligt, er, at man vurderer, at han ikke er god nok til spilletid. Og/eller ikke passer ind i spillestil heller.
Jeg siger ikke at man skal satse på Lucas. Men er han virkelig faldet så meget fra hinanden, at han ikke kan bidrage de sidste 20 minutter i en 1. divisionskamp?
Du kan jo spørge dig selv, hvornår du sidst har set en kamp, hvor Lucas har gjort en forskel. Det er indtil nu ikke sket i divisionen, og et karrierestop virker som det helt naturlige skridt, uanset hvor sørgeligt det er.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Danni » 5. dec 2023, 12:32

Danske Spil overlader ikke meget spænding om oprykning. 1,01 gange pengene for oprykning til AaB og 1,01 til Sønderjyske. Det er tidligt…
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3258
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Brodernumsi » 5. dec 2023, 14:20

jonas386 skrev:
5. dec 2023, 10:48
optimisten skrev:
5. dec 2023, 10:38
R Rosenberg skrev:
5. dec 2023, 10:33
optimisten skrev:
5. dec 2023, 10:22
Synes sgu det er noget mærkeligt noget med Lucas.

Fair nok hvis man vurderer at han ikke er sin løn værd. Men han er vel ikke så dårlig, at han slet ikke kan bruges som indskifter. Er det virkelig nødvendigt at fryse ham ud? Jeg kan ikke forstå, at dette ikke kan ordnes på en bedre måde.

Forklar ham at han er for dyr og at man vil bygge et nyt hold op omkring nye spillere - hvis det er det, som er tilfældet - og giv ham lov til at finde en anden klub. I mellemtiden er han en del af truppen som alle andre. Hvor svært kan det være. Der er ugler i mosen.
Jeg kan ikke se skyggen af belæg for, at han skulle være blevet frosset ud.
Hvad jeg derimod tænker, er mere sandsynligt, er, at man vurderer, at han ikke er god nok til spilletid. Og/eller ikke passer ind i spillestil heller.
Jeg siger ikke at man skal satse på Lucas. Men er han virkelig faldet så meget fra hinanden, at han ikke kan bidrage de sidste 20 minutter i en 1. divisionskamp?
Du kan jo spørge dig selv, hvornår du sidst har set en kamp, hvor Lucas har gjort en forskel. Det er indtil nu ikke sket i divisionen, og et karrierestop virker som det helt naturlige skridt, uanset hvor sørgeligt det er.
Den første kamp hos B93, der spillede han ret godt, og jeg havde da forhåbninger om, at han ville skille 1. div ad. Aner ikke hvad der er sket siden.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Besvar