1.division 23/24

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 282
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Alpa Chino » 24. nov 2023, 11:28

Kasper skrev:
24. nov 2023, 10:53
YentotreKaffe skrev:
23. nov 2023, 21:32
Bomholt bør starte inde mod Hobro vi skabte faktisk mere mod Næstved 1. Halvleg med ham inde.

Men det vigtigste er stadigvæk at få 6 point og øget afstanden, så der kan laves et par justeringer i vintervinduet.

Men jeg køber ikke den der doom and gloom som der har sat sig herinde, hvor alt åbenbart er lort, alene fordi vi ikke smadre modstandere, der kører ren san marino når de møder os. Men vi skal kunne håndtere det bedre, naturligvis skal vi det. Taktikken er først og fremmest lavet til suppen, naturligvis er den det, men der skal bygges på offensivt, det er ikke enten eller, et tremands central forsvar er ikke det samme som at man ikke kan noget fremad. Det er blevet en debatside sandhed, som driver mig til vanvid
Jeg bliver også meget mærkelig af at læse om tremands forsvar herinde, det er ikke nødvendigvis lig med beton defensiv. Jeg hælder selv mest til en fire back kæde, men synes det giver god mening med tre dernede når man ser på hvilke spillere Hiljemark har til rådighed.
Det næste må være at der bliver skrevet meget om at vi skulle spille med to seksere - synes ellers det er ret så tydeligt at det kun er Malthe der spiller sekser og at Odada eller Pedro har spillet otter.
At spille med Pedro som 8'er skriger jo også til himlen. Manden kan ikke tæmme en bold eller lægge en aflevering på 2 meter.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Patmand » 24. nov 2023, 16:42

le Cid skrev:
24. nov 2023, 07:10
Patmand skrev:
24. nov 2023, 05:54
YentotreKaffe skrev:
23. nov 2023, 21:32
Bomholt bør starte inde mod Hobro vi skabte faktisk mere mod Næstved 1. Halvleg med ham inde.

Men det vigtigste er stadigvæk at få 6 point og øget afstanden, så der kan laves et par justeringer i vintervinduet.

Men jeg køber ikke den der doom and gloom som der har sat sig herinde, hvor alt åbenbart er lort, alene fordi vi ikke smadre modstandere, der kører ren san marino når de møder os. Men vi skal kunne håndtere det bedre, naturligvis skal vi det. Taktikken er først og fremmest lavet til suppen, naturligvis er den det, men der skal bygges på offensivt, det er ikke enten eller, et tremands central forsvar er ikke det samme som at man ikke kan noget fremad. Det er blevet en debatside sandhed, som driver mig til vanvid
Er det en af de sagnomspundne 6-points kampe?

Modstanderne er jo netop ikke bange for den ikke eksisterende AaB offensiv og hvis den taktik er kreeret til Superligaen, så er vi dødsdømt.
Mon ikke der hentydes til, at der er to kampe til vinterpausen - og dermed 6 point at spille om?
Jo, det virker meget plausibelt. :oops:

Mascis
1. div
1. div
Indlæg: 256
Tilmeldt: 25. feb 2017, 17:30

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Mascis » 24. nov 2023, 20:53

Vildt som Sønderjyske bare fortsætter

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: 1.division 23/24

Indlæg af R Rosenberg » 24. nov 2023, 21:12

Mascis skrev:
24. nov 2023, 20:53
Vildt som Sønderjyske bare fortsætter
Jeg synes egentlig ikke, at det er så vildt. De har et fast koncept og en offensiv strategi, de spiller efter - modsat visse andre, som så lykkeligvis har individuelle forcer.
Ædruelighedens stemme

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 447
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: 1.division 23/24

Indlæg af DenSataniskeHest » 24. nov 2023, 21:19

Mascis skrev:
24. nov 2023, 20:53
Vildt som Sønderjyske bare fortsætter
tror mere på de overlever næste år i superligaen.. AaB er jeg mere bekymret for..

Bisgaard
1. div
1. div
Indlæg: 420
Tilmeldt: 5. aug 2007, 18:01
Geografisk sted: Støvring

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Bisgaard » 25. nov 2023, 07:16

Mascis skrev:
24. nov 2023, 20:53
Vildt som Sønderjyske bare fortsætter
Ja Sønderjyske kommer til at “vinde” Nordicbet ligaen med en komfortabel margin, de er klart det bedste hold i rækken. Måske ikke nødvendigvis på navne, men de er klart bedst spillende med et klart koncept og spillestil. Fodbold handler jo om at score mål og der er Sønderjyske langt bedre kørende end os (AaB). I den nuværende forfatning har vi ikke en chance i Superligaen og drømmen om at blive en fast del af top 6 ligger en del år ude i fremtiden……
Kom nu igang AaB!!!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: 1.division 23/24

Indlæg af jonas386 » 25. nov 2023, 09:12

Der var en udmærket episode med Kent Nielsen i det taktiske værksted for nylig (i Mediano). Gæt hvem der ikke brugte året i 1. division på at skrotte fodboldmæssig udvikling, og i stedet begyndte at fintune tingene, så man faktisk var klar til superligaen..

Selvfølgelig er SønderjyskE i bedre forfatning end vi er. De prøver jo faktisk at udvikle et koncept der holder til superligaen, hvor vi bare håber på det bedste, og håber at tyskerne lige kan hive 3-4 superligaprofiler op af hatten, så Hiljemark ikke spiller os direkte ned igen.

Men det er da kun fint herinde, hvis folk begynder at få en fornemmelse af hvor dyrt det kan ende med at blive, når vi pisser al udvikling væk i vores 1. divisions år, og nægter at forberede os på, at vi ikke kan vinde på individuel kvalitet eller dødbolde.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Freddie » 25. nov 2023, 10:17

DenSataniskeHest skrev:
24. nov 2023, 21:19
Mascis skrev:
24. nov 2023, 20:53
Vildt som Sønderjyske bare fortsætter
tror mere på de overlever næste år i superligaen.. AaB er jeg mere bekymret for..
Det var dog en underlig holdning at have. Der er ingen, der aner noget om hvordan holdene kommer til at se ud i den kommende sæson. Du er vist den meget nervøse type.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 561
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Elvis lever » 25. nov 2023, 11:50

jonas386 skrev:
25. nov 2023, 09:12
Der var en udmærket episode med Kent Nielsen i det taktiske værksted for nylig (i Mediano). Gæt hvem der ikke brugte året i 1. division på at skrotte fodboldmæssig udvikling, og i stedet begyndte at fintune tingene, så man faktisk var klar til superligaen..

Selvfølgelig er SønderjyskE i bedre forfatning end vi er. De prøver jo faktisk at udvikle et koncept der holder til superligaen, hvor vi bare håber på det bedste, og håber at tyskerne lige kan hive 3-4 superligaprofiler op af hatten, så Hiljemark ikke spiller os direkte ned igen.

Men det er da kun fint herinde, hvis folk begynder at få en fornemmelse af hvor dyrt det kan ende med at blive, når vi pisser al udvikling væk i vores 1. divisions år, og nægter at forberede os på, at vi ikke kan vinde på individuel kvalitet eller dødbolde.
En væsentlig pointe er, at Sønderjyske er i gang med deres 2. sæson i første division. Bare lige til orientering inden deres succeshistorie tager overhånd.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Gnu » 25. nov 2023, 12:18

Elvis lever skrev:
25. nov 2023, 11:50
jonas386 skrev:
25. nov 2023, 09:12
Der var en udmærket episode med Kent Nielsen i det taktiske værksted for nylig (i Mediano). Gæt hvem der ikke brugte året i 1. division på at skrotte fodboldmæssig udvikling, og i stedet begyndte at fintune tingene, så man faktisk var klar til superligaen..

Selvfølgelig er SønderjyskE i bedre forfatning end vi er. De prøver jo faktisk at udvikle et koncept der holder til superligaen, hvor vi bare håber på det bedste, og håber at tyskerne lige kan hive 3-4 superligaprofiler op af hatten, så Hiljemark ikke spiller os direkte ned igen.

Men det er da kun fint herinde, hvis folk begynder at få en fornemmelse af hvor dyrt det kan ende med at blive, når vi pisser al udvikling væk i vores 1. divisions år, og nægter at forberede os på, at vi ikke kan vinde på individuel kvalitet eller dødbolde.
En væsentlig pointe er, at Sønderjyske er i gang med deres 2. sæson i første division. Bare lige til orientering inden deres succeshistorie tager overhånd.
Det er da på ingen måder væsentligt. Som om man skulle blive mere klar til at spille Superliga af at spille flere sæsoner i 1. Division. Så må fx Hobro jo være endnu bedre rustet med alle de sæsoner, de har taget i 1. Division.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: 1.division 23/24

Indlæg af jonas386 » 25. nov 2023, 12:31

Elvis lever skrev:
25. nov 2023, 11:50
jonas386 skrev:
25. nov 2023, 09:12
Der var en udmærket episode med Kent Nielsen i det taktiske værksted for nylig (i Mediano). Gæt hvem der ikke brugte året i 1. division på at skrotte fodboldmæssig udvikling, og i stedet begyndte at fintune tingene, så man faktisk var klar til superligaen..

Selvfølgelig er SønderjyskE i bedre forfatning end vi er. De prøver jo faktisk at udvikle et koncept der holder til superligaen, hvor vi bare håber på det bedste, og håber at tyskerne lige kan hive 3-4 superligaprofiler op af hatten, så Hiljemark ikke spiller os direkte ned igen.

Men det er da kun fint herinde, hvis folk begynder at få en fornemmelse af hvor dyrt det kan ende med at blive, når vi pisser al udvikling væk i vores 1. divisions år, og nægter at forberede os på, at vi ikke kan vinde på individuel kvalitet eller dødbolde.
En væsentlig pointe er, at Sønderjyske er i gang med deres 2. sæson i første division. Bare lige til orientering inden deres succeshistorie tager overhånd.
For SIF var sæsonen 20/21 første sæson i 1. division (i den omgang). SønderjyskE kommer fra et par sæsoner med tvivlsomt ejerskab, men har hurtigt fået vendt skuden, efter de er kommet tilbage på lokale hænder. De er en kandidat til nedrykning på lige fod med os, OB, Viborg, Lyngby og Randers (forudsat at Vejle og Hvidovre tager turen ned), men jeg ville nok være mere tryg som SønderjyskE fan end jeg pt. er som AaB fan.
Men jeg er nok enig med Gnu i, at jeg ikke ser det som en fordel at have et par sæsoner i divisionen kontra at komme fra flere sæsoner i superligaen. Hvis ikke ens hold bliver blæst for alle vinde på bagkant af en nedrykning, så bør man alt andet lige have bedre spillere, og den klare fordel at man er vant til højere tempo, bedre modstandere og et andet træningsmiljø end majoriteten af de andre klubber.

Kent Nielsen lægger, i programmet, vægt på, at Silkeborg forstod, at holdet ikke havde kvaliteten til superligaen da de rykkede ned, og at de brugte året i 1. division på at gøre spillerne klar til at spille superliga i et koncept de var trygge ved, og som de kunne træne effektivt imod modstandere hvor der var mere tid på bolden, bedre beslutningstid osv..
Selvfølgelig er det ikke en idiotsikker metode, men jeg tror på, at det er langt mere holdbart når du endelig er rykket op, og ikke skal til at omstille dit hold og dit koncept til at modstanderne nu er noget bedre end året før.

Noget helt andet, så tegner det da til, at den kommende superliga meget vel kan være en af de stærkeste i mange år, og der er ingen i den nuværende bund-6 i superligaen jeg vil melde ud af nedrykningskampen på forhånd.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: 1.division 23/24

Indlæg af R Rosenberg » 25. nov 2023, 13:52

jonas386 skrev:
25. nov 2023, 12:31
Elvis lever skrev:
25. nov 2023, 11:50
jonas386 skrev:
25. nov 2023, 09:12
Der var en udmærket episode med Kent Nielsen i det taktiske værksted for nylig (i Mediano). Gæt hvem der ikke brugte året i 1. division på at skrotte fodboldmæssig udvikling, og i stedet begyndte at fintune tingene, så man faktisk var klar til superligaen..

Selvfølgelig er SønderjyskE i bedre forfatning end vi er. De prøver jo faktisk at udvikle et koncept der holder til superligaen, hvor vi bare håber på det bedste, og håber at tyskerne lige kan hive 3-4 superligaprofiler op af hatten, så Hiljemark ikke spiller os direkte ned igen.

Men det er da kun fint herinde, hvis folk begynder at få en fornemmelse af hvor dyrt det kan ende med at blive, når vi pisser al udvikling væk i vores 1. divisions år, og nægter at forberede os på, at vi ikke kan vinde på individuel kvalitet eller dødbolde.
En væsentlig pointe er, at Sønderjyske er i gang med deres 2. sæson i første division. Bare lige til orientering inden deres succeshistorie tager overhånd.
For SIF var sæsonen 20/21 første sæson i 1. division (i den omgang). SønderjyskE kommer fra et par sæsoner med tvivlsomt ejerskab, men har hurtigt fået vendt skuden, efter de er kommet tilbage på lokale hænder. De er en kandidat til nedrykning på lige fod med os, OB, Viborg, Lyngby og Randers (forudsat at Vejle og Hvidovre tager turen ned), men jeg ville nok være mere tryg som SønderjyskE fan end jeg pt. er som AaB fan.
Men jeg er nok enig med Gnu i, at jeg ikke ser det som en fordel at have et par sæsoner i divisionen kontra at komme fra flere sæsoner i superligaen. Hvis ikke ens hold bliver blæst for alle vinde på bagkant af en nedrykning, så bør man alt andet lige have bedre spillere, og den klare fordel at man er vant til højere tempo, bedre modstandere og et andet træningsmiljø end majoriteten af de andre klubber.

Kent Nielsen lægger, i programmet, vægt på, at Silkeborg forstod, at holdet ikke havde kvaliteten til superligaen da de rykkede ned, og at de brugte året i 1. division på at gøre spillerne klar til at spille superliga i et koncept de var trygge ved, og som de kunne træne effektivt imod modstandere hvor der var mere tid på bolden, bedre beslutningstid osv..
Selvfølgelig er det ikke en idiotsikker metode, men jeg tror på, at det er langt mere holdbart når du endelig er rykket op, og ikke skal til at omstille dit hold og dit koncept til at modstanderne nu er noget bedre end året før.

Noget helt andet, så tegner det da til, at den kommende superliga meget vel kan være en af de stærkeste i mange år, og der er ingen i den nuværende bund-6 i superligaen jeg vil melde ud af nedrykningskampen på forhånd.
Altså, man kan jo på sin vis sige, at Hiljemark gør det samme. Det er bare et andet koncept, som handler om at stå tungt defensivt, stå dybt, stå kompakt og så ellers parere skarpe offensiver fra Helsingør, Næstved og B93.

Så skal man bare træne på at stå endnu tungere, dybere og mere defensivt, når man kommer op og skal stå og parere i superligaen.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: 1.division 23/24

Indlæg af jonas386 » 25. nov 2023, 14:28

R Rosenberg skrev:
25. nov 2023, 13:52
Altså, man kan jo på sin vis sige, at Hiljemark gør det samme. Det er bare et andet koncept, som handler om at stå tungt defensivt, stå dybt, stå kompakt og så ellers parere skarpe offensiver fra Helsingør, Næstved og B93.

Så skal man bare træne på at stå endnu tungere, dybere og mere defensivt, når man kommer op og skal stå og parere i superligaen.
Den ville jeg købe, hvis det lå i tråd med de udmeldinger Hiljemark selv er kommet med, om hvordan han gerne vil spille fodbold.

Jeg ville sådan set ikke have noget imod, hvis man fra AaBs side proklamerede, at der ville være fokus på fysik, fart og presspil med et udgangspunkt på tre mand i bagkæden. Det virker bare ikke til at være den måde hverken tyskerne eller Hiljemark, i retorikken, ser som den ønskværdige spillestil for klubben. Man kunne sikkert godt skabe en succesfuld spillestil med inspiration i Juventus' stormagtsdage, men det virker ikke til at være ambitionen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 788
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Raptorr » 25. nov 2023, 15:06

jonas386 skrev:
25. nov 2023, 14:28
R Rosenberg skrev:
25. nov 2023, 13:52
Altså, man kan jo på sin vis sige, at Hiljemark gør det samme. Det er bare et andet koncept, som handler om at stå tungt defensivt, stå dybt, stå kompakt og så ellers parere skarpe offensiver fra Helsingør, Næstved og B93.

Så skal man bare træne på at stå endnu tungere, dybere og mere defensivt, når man kommer op og skal stå og parere i superligaen.
Den ville jeg købe, hvis det lå i tråd med de udmeldinger Hiljemark selv er kommet med, om hvordan han gerne vil spille fodbold.

Jeg ville sådan set ikke have noget imod, hvis man fra AaBs side proklamerede, at der ville være fokus på fysik, fart og presspil med et udgangspunkt på tre mand i bagkæden. Det virker bare ikke til at være den måde hverken tyskerne eller Hiljemark, i retorikken, ser som den ønskværdige spillestil for klubben. Man kunne sikkert godt skabe en succesfuld spillestil med inspiration i Juventus' stormagtsdage, men det virker ikke til at være ambitionen.
Jeg mistænker, at en stor del af problemet er, at vores spillere ganske enkelt ikke er gode nok. Hverken til presspil eller bold besiddende offensiv/målsøgende spillestil. Når vi herinde omtaler vores trup som klart den bedste i rækken, så tror jeg, at vi groft overvurderer vores spillere. Prica er aldrig slået igennem og Ross heller ikke (endnu). Vores mest målfarlige spiller er Helenius, men han er ikke nogen presspiller, ligesom han hverken er særlig mobil eller hurtig. Vores stærkeste spiller på midtbanen i snart flere sæsoner er angiveligt Højholt, men han er ganske enkelt ikke noget særligt, udover opreklameret. Lucas er færdig og har været det længe, og hos Bakiz er der langt mellem snapsene. Back'ene er ustabile defensivt og Ahlmann reelt "over the hill", mens midterforsvaret er langsomt. Lige nu præsterer Widell og Posavec, imens resten er la la. Vi er måske gode på papiret, men kampene bliver spillet på græs og i den virkelige verden. Hvis et hold skal toppe/fungere godt over en periode, så må der ikke være for mange spillere, som ikke rammer formen. Det er der i AaB, og det har der været længe.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: 1.division 23/24

Indlæg af R Rosenberg » 25. nov 2023, 16:03

Raptorr skrev:
25. nov 2023, 15:06
jonas386 skrev:
25. nov 2023, 14:28
R Rosenberg skrev:
25. nov 2023, 13:52
Altså, man kan jo på sin vis sige, at Hiljemark gør det samme. Det er bare et andet koncept, som handler om at stå tungt defensivt, stå dybt, stå kompakt og så ellers parere skarpe offensiver fra Helsingør, Næstved og B93.

Så skal man bare træne på at stå endnu tungere, dybere og mere defensivt, når man kommer op og skal stå og parere i superligaen.
Den ville jeg købe, hvis det lå i tråd med de udmeldinger Hiljemark selv er kommet med, om hvordan han gerne vil spille fodbold.

Jeg ville sådan set ikke have noget imod, hvis man fra AaBs side proklamerede, at der ville være fokus på fysik, fart og presspil med et udgangspunkt på tre mand i bagkæden. Det virker bare ikke til at være den måde hverken tyskerne eller Hiljemark, i retorikken, ser som den ønskværdige spillestil for klubben. Man kunne sikkert godt skabe en succesfuld spillestil med inspiration i Juventus' stormagtsdage, men det virker ikke til at være ambitionen.
Jeg mistænker, at en stor del af problemet er, at vores spillere ganske enkelt ikke er gode nok. Hverken til presspil eller bold besiddende offensiv/målsøgende spillestil. Når vi herinde omtaler vores trup som klart den bedste i rækken, så tror jeg, at vi groft overvurderer vores spillere. Prica er aldrig slået igennem og Ross heller ikke (endnu). Vores mest målfarlige spiller er Helenius, men han er ikke nogen presspiller, ligesom han hverken er særlig mobil eller hurtig. Vores stærkeste spiller på midtbanen i snart flere sæsoner er angiveligt Højholt, men han er ganske enkelt ikke noget særligt, udover opreklameret. Lucas er færdig og har været det længe, og hos Bakiz er der langt mellem snapsene. Back'ene er ustabile defensivt og Ahlmann reelt "over the hill", mens midterforsvaret er langsomt. Lige nu præsterer Widell og Posavec, imens resten er la la. Vi er måske gode på papiret, men kampene bliver spillet på græs og i den virkelige verden. Hvis et hold skal toppe/fungere godt over en periode, så må der ikke være for mange spillere, som ikke rammer formen. Det er der i AaB, og det har der været længe.
Jeg er helt enig. Men vi kan vel godt blive om, at fx Helenius og Bakiz underpræsterer helt vildt. De er begge med masser af superligaerfaring (de ene topscorer for halvandet år siden), den anden med mange fine ting i superligaen. Om det så er taktikken eller dem, den er gal med, er jo det store spørgsmål.
Lucas burde jo også outshine 1. division, men det er jo blot endnu et klokkeklart eksempel på, at han er færdig.

Vi kan dog konstatere, at vi til stadighed mangler den boldspiller på midtbanen, som Inge er den eneste, der har adresseret - men så glemte at genadressere, da Hiljemark gik i stykker.

Dog har man hentet Widell, som har meget af det. Men så bliver han parkeret på kanten - og det er vel entydigt trænerteamets beslutning.
Ædruelighedens stemme

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 788
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Raptorr » 26. nov 2023, 07:51

R Rosenberg skrev:
25. nov 2023, 16:03
Raptorr skrev:
25. nov 2023, 15:06
jonas386 skrev:
25. nov 2023, 14:28
R Rosenberg skrev:
25. nov 2023, 13:52
Altså, man kan jo på sin vis sige, at Hiljemark gør det samme. Det er bare et andet koncept, som handler om at stå tungt defensivt, stå dybt, stå kompakt og så ellers parere skarpe offensiver fra Helsingør, Næstved og B93.

Så skal man bare træne på at stå endnu tungere, dybere og mere defensivt, når man kommer op og skal stå og parere i superligaen.
Den ville jeg købe, hvis det lå i tråd med de udmeldinger Hiljemark selv er kommet med, om hvordan han gerne vil spille fodbold.

Jeg ville sådan set ikke have noget imod, hvis man fra AaBs side proklamerede, at der ville være fokus på fysik, fart og presspil med et udgangspunkt på tre mand i bagkæden. Det virker bare ikke til at være den måde hverken tyskerne eller Hiljemark, i retorikken, ser som den ønskværdige spillestil for klubben. Man kunne sikkert godt skabe en succesfuld spillestil med inspiration i Juventus' stormagtsdage, men det virker ikke til at være ambitionen.
Jeg mistænker, at en stor del af problemet er, at vores spillere ganske enkelt ikke er gode nok. Hverken til presspil eller bold besiddende offensiv/målsøgende spillestil. Når vi herinde omtaler vores trup som klart den bedste i rækken, så tror jeg, at vi groft overvurderer vores spillere. Prica er aldrig slået igennem og Ross heller ikke (endnu). Vores mest målfarlige spiller er Helenius, men han er ikke nogen presspiller, ligesom han hverken er særlig mobil eller hurtig. Vores stærkeste spiller på midtbanen i snart flere sæsoner er angiveligt Højholt, men han er ganske enkelt ikke noget særligt, udover opreklameret. Lucas er færdig og har været det længe, og hos Bakiz er der langt mellem snapsene. Back'ene er ustabile defensivt og Ahlmann reelt "over the hill", mens midterforsvaret er langsomt. Lige nu præsterer Widell og Posavec, imens resten er la la. Vi er måske gode på papiret, men kampene bliver spillet på græs og i den virkelige verden. Hvis et hold skal toppe/fungere godt over en periode, så må der ikke være for mange spillere, som ikke rammer formen. Det er der i AaB, og det har der været længe.
Jeg er helt enig. Men vi kan vel godt blive om, at fx Helenius og Bakiz underpræsterer helt vildt. De er begge med masser af superligaerfaring (de ene topscorer for halvandet år siden), den anden med mange fine ting i superligaen. Om det så er taktikken eller dem, den er gal med, er jo det store spørgsmål.
Lucas burde jo også outshine 1. division, men det er jo blot endnu et klokkeklart eksempel på, at han er færdig.

Vi kan dog konstatere, at vi til stadighed mangler den boldspiller på midtbanen, som Inge er den eneste, der har adresseret - men så glemte at genadressere, da Hiljemark gik i stykker.

Dog har man hentet Widell, som har meget af det. Men så bliver han parkeret på kanten - og det er vel entydigt trænerteamets beslutning.
Ja, både Bakiz og Helenius underpræsterer, og selvfølgelig har cheftræneren et ansvar. Både for at holdet ikke fungerer og at udviklingen af de enkelte spillere tilsyneladende ikke finder sted. Helenius har jo nok passeret den bedste periode i sin fodbold karriere, men en skadesfri Bakiz bør kunne finde formen igen. Personligt håber jeg på Bomholt, Ross og nogle af de andre unge. Men de er afhængige af et hold med en stamme, som virker, og så er vi tilbage ved problemet. Meget enig og et stort ja tak til en chef på midtbanen!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5193
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Jakobsen » 26. nov 2023, 13:54

Raptorr skrev:
R Rosenberg skrev:
25. nov 2023, 16:03
Raptorr skrev:
25. nov 2023, 15:06
jonas386 skrev:
25. nov 2023, 14:28
R Rosenberg skrev:
25. nov 2023, 13:52
Altså, man kan jo på sin vis sige, at Hiljemark gør det samme. Det er bare et andet koncept, som handler om at stå tungt defensivt, stå dybt, stå kompakt og så ellers parere skarpe offensiver fra Helsingør, Næstved og B93.

Så skal man bare træne på at stå endnu tungere, dybere og mere defensivt, når man kommer op og skal stå og parere i superligaen.
Den ville jeg købe, hvis det lå i tråd med de udmeldinger Hiljemark selv er kommet med, om hvordan han gerne vil spille fodbold.

Jeg ville sådan set ikke have noget imod, hvis man fra AaBs side proklamerede, at der ville være fokus på fysik, fart og presspil med et udgangspunkt på tre mand i bagkæden. Det virker bare ikke til at være den måde hverken tyskerne eller Hiljemark, i retorikken, ser som den ønskværdige spillestil for klubben. Man kunne sikkert godt skabe en succesfuld spillestil med inspiration i Juventus' stormagtsdage, men det virker ikke til at være ambitionen.
Jeg mistænker, at en stor del af problemet er, at vores spillere ganske enkelt ikke er gode nok. Hverken til presspil eller bold besiddende offensiv/målsøgende spillestil. Når vi herinde omtaler vores trup som klart den bedste i rækken, så tror jeg, at vi groft overvurderer vores spillere. Prica er aldrig slået igennem og Ross heller ikke (endnu). Vores mest målfarlige spiller er Helenius, men han er ikke nogen presspiller, ligesom han hverken er særlig mobil eller hurtig. Vores stærkeste spiller på midtbanen i snart flere sæsoner er angiveligt Højholt, men han er ganske enkelt ikke noget særligt, udover opreklameret. Lucas er færdig og har været det længe, og hos Bakiz er der langt mellem snapsene. Back'ene er ustabile defensivt og Ahlmann reelt "over the hill", mens midterforsvaret er langsomt. Lige nu præsterer Widell og Posavec, imens resten er la la. Vi er måske gode på papiret, men kampene bliver spillet på græs og i den virkelige verden. Hvis et hold skal toppe/fungere godt over en periode, så må der ikke være for mange spillere, som ikke rammer formen. Det er der i AaB, og det har der været længe.
Jeg er helt enig. Men vi kan vel godt blive om, at fx Helenius og Bakiz underpræsterer helt vildt. De er begge med masser af superligaerfaring (de ene topscorer for halvandet år siden), den anden med mange fine ting i superligaen. Om det så er taktikken eller dem, den er gal med, er jo det store spørgsmål.
Lucas burde jo også outshine 1. division, men det er jo blot endnu et klokkeklart eksempel på, at han er færdig.

Vi kan dog konstatere, at vi til stadighed mangler den boldspiller på midtbanen, som Inge er den eneste, der har adresseret - men så glemte at genadressere, da Hiljemark gik i stykker.

Dog har man hentet Widell, som har meget af det. Men så bliver han parkeret på kanten - og det er vel entydigt trænerteamets beslutning.
Ja, både Bakiz og Helenius underpræsterer, og selvfølgelig har cheftræneren et ansvar. Både for at holdet ikke fungerer og at udviklingen af de enkelte spillere tilsyneladende ikke finder sted. Helenius har jo nok passeret den bedste periode i sin fodbold karriere, men en skadesfri Bakiz bør kunne finde formen igen. Personligt håber jeg på Bomholt, Ross og nogle af de andre unge. Men de er afhængige af et hold med en stamme, som virker, og så er vi tilbage ved problemet. Meget enig og et stort ja tak til en chef på midtbanen!
Jeg har det lidt svært med den ser opfattelse af Bakiz som vildt god. Han scorede kun to mål i 20 kampe for VFF i 1 div og spillede ikke ret meget i deres oprykningssæsonee. Han har haft en nogenlunde i Roskilde for fire år siden. Jeg forventer egentlig ikke han er en profil for os og jeg synes der har været langt imellem gode momenter i hele hans karriere. Han har givet fået sit livs kontrakt her så vi hænger nok på ham kontrakten ud.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Buzz Killington » 1. dec 2023, 21:34

Her til aften mødtes den uimodståelige kraft Vendsyssel, det urokkelige objekt Fredericia i en kamp der vil gå ned i historien, som en af de kampe der blev spillet i denne uge. Det endte 0-0 i en sand obvisning af hvordan to hold kan spille, mod hinanden. Der blev sparket, driblet, forsvaret og afsluttet, i hvad medierne allerede har døbt Fredericia mod Vendsyssel firm

Som tiden skred frem i denne episke duel, blev det klart, at begge hold var fast besluttede om at på samme tid ikke give en tomme, og samtidig satse hele butikken. Midtbanekrigerne udvekslede pasninger som to gladiatorer i en dans af strategi og præcision. I forsvaret stod de som granitblokke, urokkelige og stoiske i deres beslutsomhed om ikke at lade noget forbi. Målmændene var som titaner mellem stængerne, deres reflekser skarpere end Excaliburs klinge.

Da dommerens fløjte endelig lød, var det ikke kun slutningen på kampen, men også en påmindelse om, at i fodbold er det ikke altid målene, der skriver historierne, men de utallige næsten-øjeblikke, de takter af taktisk snilde, og de uforlignelige præstationer i forsvar, der også fortjener at blive husket. Fredericia mod Vendsyssel firm vil ikke bare blive husket for sine mål – for der var ingen – men for sin urokkelige vilje og uudslukkelige passion, som begge hold demonstrerede på den grønne arena denne mindeværdige aften.

Efter kampen udtalte Vendsyssels træner: "sårn er gææhmet", mens Fredericias træner stemte i med "ahmen det er jo klart", til rapporterens indsigtsfulde spørgsmål "hvordan føles det ligenu?".

Football!!



Vi taber nok mod Køge i en eller anden snestorm, og så er det jo godt på forhånd at være sikre med hele 7 point ned til forfølgerne efter denne runde.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5193
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Jakobsen » 1. dec 2023, 22:19

Peg bare af fingre af mig, men med den måde tingene sker på kan vi sagtens blive Danmarks HSV/det nye Vejle og enten glippe oprykning eller ryge ned igen. Resultaterne har været fine ja, men også meget mere end man har spillet til og det bliver ikke ved over sæsonen. Alarmlamperne blinker:

- vi har en træner der fortæller mere om sig selv end hvordan AaB skal spille når han bliver spurgt
- vi har en trup med sult som en labrador der har overspist
- vores ledelse er en flok fodboldledertrainees på gennemrejse der godt nok siger det rigtige, men på et så overordnet niveau, at det er selvfølgeligheder.

Jeg havde håbet, at SSE22 var den game changer vi har brug for, men indtil videre har jeg svært ved at se de har hverken evner, pondus eller kapital til at hive os ud af moradset.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: 1.division 23/24

Indlæg af Buzz Killington » 1. dec 2023, 23:39

Jakobsen skrev:
1. dec 2023, 22:19
Peg bare af fingre af mig, men med den måde tingene sker på kan vi sagtens blive Danmarks HSV/det nye Vejle og enten glippe oprykning eller ryge ned igen. Resultaterne har været fine ja, men også meget mere end man har spillet til og det bliver ikke ved over sæsonen. Alarmlamperne blinker:

- vi har en træner der fortæller mere om sig selv end hvordan AaB skal spille når han bliver spurgt
- vi har en trup med sult som en labrador der har overspist
- vores ledelse er en flok fodboldledertrainees på gennemrejse der godt nok siger det rigtige, men på et så overordnet niveau, at det er selvfølgeligheder.

Jeg havde håbet, at SSE22 var den game changer vi har brug for, men indtil videre har jeg svært ved at se de har hverken evner, pondus eller kapital til at hive os ud af moradset.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Vi kan også sagtens gå hen og ende som Atletico Madrid. Men lige pt, har vi en dyr trup, der ikke var bedre sidste år end at rykke ned. Siden har vi endda sagt farvel til vores bedste spillere. Vi mangler kvalitet. Det er tydeligt, for det her hold har ikke præsteret længe. At vi så alligevel har skrabet så mange point sammen, tyder på at det ikke er helt dysfunktionelt.

Men Tyskerne aldrig lovet at quick-fixe, og de kan intet gøre ved de nuværende udfordringer uden penge. Det er det overordnede de har lovet at gøre noget ved.

Og så har du har tydeligvis aldrig mødt en labrador. Det er altid sultne.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar