Bælum stopper

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14752
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Bælum stopper

Indlæg af Hanga » 31. mar 2023, 17:42

jonas386 skrev:
31. mar 2023, 17:24
le Cid skrev:
31. mar 2023, 17:20
jonas386 skrev:
31. mar 2023, 17:08
Buzz Killington skrev:
31. mar 2023, 17:03
jonas386 skrev:
31. mar 2023, 16:45
"Hvis der er noget Thomas Bælum har kæmpet for i hele det her forløb (med tyskerne, red.), så er det Thomas Bælum, og ikke AaB"
- fyr I starten af medianoudsendelsen

Der fortsættes: "Han er ikke særlig velholdt på Hornevej" - jeg hører det som i staben/afministrationen, og ikke så meget førsteholdet og blandt spillerne. Der fortsættes med manglende tillid, som i fortrolighed, til Bælum, blandt de ansatte.

EDIT: Tror det er Lasse Yde Hegnet der siger det.
Velholdt?
Afholdt* - Beklager. Det blev vist en blanding af vellidt og afholdt
Var det ikke Egelund, der sagde det?
Det kan du sagtens have ret i.
Det er Egelund der siger det ja.
Hegnet har ingen konkrete ting at bygge det på, han læner sig op af "alt det der ikke bliver sagt". Ergo det er blot en mavefornemmelse.

Alle de der løse rygter er jeg ikke glad for. Fortæl historien eller lad vær. Men der er næppe røg uden brand.

Jeg vil langt hellere spørge hvorfor både AaB og Bælum virker så tilfredse med den kommercielle udvikling når det er her vi efter min mening har fejlet stort. Vores omsætning er på ingen måde steget i samme takt som vores konkurrenters. Og dét ansvar kan den administrerende direktør i hvert fald ikke tale sig fri fra.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Bælum stopper

Indlæg af jonas386 » 31. mar 2023, 17:58

Hanga skrev:
31. mar 2023, 17:42
jonas386 skrev:
31. mar 2023, 17:24
le Cid skrev:
31. mar 2023, 17:20
jonas386 skrev:
31. mar 2023, 17:08
Buzz Killington skrev:
31. mar 2023, 17:03
jonas386 skrev:
31. mar 2023, 16:45
"Hvis der er noget Thomas Bælum har kæmpet for i hele det her forløb (med tyskerne, red.), så er det Thomas Bælum, og ikke AaB"
- fyr I starten af medianoudsendelsen

Der fortsættes: "Han er ikke særlig velholdt på Hornevej" - jeg hører det som i staben/afministrationen, og ikke så meget førsteholdet og blandt spillerne. Der fortsættes med manglende tillid, som i fortrolighed, til Bælum, blandt de ansatte.

EDIT: Tror det er Lasse Yde Hegnet der siger det.
Velholdt?
Afholdt* - Beklager. Det blev vist en blanding af vellidt og afholdt
Var det ikke Egelund, der sagde det?
Det kan du sagtens have ret i.
Det er Egelund der siger det ja.
Hegnet har ingen konkrete ting at bygge det på, han læner sig op af "alt det der ikke bliver sagt". Ergo det er blot en mavefornemmelse.

Alle de der løse rygter er jeg ikke glad for. Fortæl historien eller lad vær. Men der er næppe røg uden brand.

Jeg vil langt hellere spørge hvorfor både AaB og Bælum virker så tilfredse med den kommercielle udvikling når det er her vi efter min mening har fejlet stort. Vores omsætning er på ingen måde steget i samme takt som vores konkurrenters. Og dét ansvar kan den administrerende direktør i hvert fald ikke tale sig fri fra.
Jeg tager jeres ord for det :)

Jeg kan ikke altid høre forskel på alle de der fodboldstemmer.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Bælum stopper

Indlæg af SteenA » 31. mar 2023, 20:02

Bælum taler ud:

https://www.tv2nord.dk/aalborg/AaB-dire ... ud-om-exit
Jeg er selvfølgelig lidt træt af det, man vil altid gerne mere, og det her er min hjerteklub, hvor jeg har fantastiske relationer med menneskene, og jeg håber, at jeg altid kan være en hang-around her, siger Thomas Bælum.
Det bliver da fint med ham som hang-around i klubben. Han nævner desuden at han er klar til at blive i flere måneder og lave overlevering. Stemmer vel ikke helt overens med beskeden om at han slutter senest med udgangen af april. Men det kan vel så udledes at man kunne have sparet ordet "senest".

Han nævner desuden at hans egen styrke er at tænke strategisk og det er der ikke brug for lige nu! - Ok?

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Bælum stopper

Indlæg af doukas » 31. mar 2023, 21:08

Interessant tråd af Egelund

Hvis der bare er lidt sandhed i det, så har Bælum været ude i noget seriøst rod.

Desuden er det vanvittigt at læse, at han åbenbart heller ikke har været den primære forhandler med tyskerne. Hvad har manden egentlig lavet?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Bælum stopper

Indlæg af doukas » 31. mar 2023, 21:13

Og det bliver ved. Der må sidde nogen i bestyrelsen, som er særdeles meddelsomme.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Bælum stopper

Indlæg af gravballe » 31. mar 2023, 21:24

doukas skrev:
31. mar 2023, 21:08
Interessant tråd af Egelund

Hvis der bare er lidt sandhed i det, så har Bælum været ude i noget seriøst rod.

Desuden er det vanvittigt at læse, at han åbenbart heller ikke har været den primære forhandler med tyskerne. Hvad har manden egentlig lavet?
Var det ikke det jeg sagde for længe længe siden. Sådan var det også under Inge.. altså bestyrelsen tog beslutningerne, og så skulle Inge smile i medierne.... dermed ikke sagt at thomas bælum er uden skyld...

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5073
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Bælum stopper

Indlæg af Kunji » 31. mar 2023, 21:25

Av, av nogle indspark fra Egelund og Cornelius.
Der bliver malet et billede af en mand, som kun har haft fokus på sig selv og har trådt på alle omkring ham undervejs.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 793
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Bælum stopper

Indlæg af emenike » 31. mar 2023, 21:41

Bælum har bare alle dage fremstået fantastisk utroværdig i sin retorik og fremtoning i medierne. Hans forsøg på at være glat som en ål med det ene politikersvar efter det andet kommer altid tilbage og bider ham bagi med de efterhånden mange punkter af selvmodsigelser i hans udtalelser over det seneste års tid. Samtidig har han inden da mest af alt har haft travlt med at skamrose administrationens (altså hans egne) præstationer når det kommer til det kommercielle og tilskuervæksten, selvom man ikke har rykket sig mærkbart i forhold til vores direkte konkurrenter.

De ting som Egelund og Cornelius belyser er blot med til at tegne et endnu værre portræt af manden, som jeg i forvejen havde mistet meget tiltro til. Godt at han snart er væk og fortid, han bliver ikke savnet for det rod han har været primus motor i at skabe.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14752
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Bælum stopper

Indlæg af Hanga » 31. mar 2023, 22:08

Kunji skrev:Av, av nogle indspark fra Egelund og Cornelius.
Der bliver malet et billede af en mand, som kun har haft fokus på sig selv og har trådt på alle omkring ham undervejs.
Jeg skal love for at der bliver sparket igennem. Og nej det er bestemt ikke et kønt billede der bliver tegnet.

Ih guder hvor alt i og omkring AaB dog bare i opløsning. Vi er én rasteplads historie fra at have fuld plade i AGF galehus bingo... Tyskerne skal være mirakelmagere hvis vi skal hurtigt tilbage på sporet.

Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Bælum stopper

Indlæg af SteenA » 31. mar 2023, 23:45

doukas skrev:
31. mar 2023, 21:08
Interessant tråd af Egelund

Hvis der bare er lidt sandhed i det, så har Bælum været ude i noget seriøst rod.
Klubben bliver vel næsten nødt til at komme ud og kommentere på Egelunds antydning om, at børsreglerne er overtrådt, hvis Bælums ord står for troende. Og der kan næsten ikke kommenteres på anden måde, end at Bælum er fuld af crap?

optimisten
2. div
2. div
Indlæg: 100
Tilmeldt: 24. feb 2023, 08:53

Re: Bælum stopper

Indlæg af optimisten » 1. apr 2023, 00:44

Det TV Nord interview er noget af det vildeste jeg nogensinde har set som AaB-fan. Man bliver målløs.

Det ligner en mand som hverken har realitetsans eller nogen grænse for hvor langt han vil gå for at sikre sin egen position. Selv efter han er blevet fyret.
Jo flere “historier” han fortæller, jo mere provokerer han dem som ved han lyver.

Det er lige før man begynder at blive lidt bekymret for Bælum.

Og så må man bare undre sig over hvordan sådan en mand har kunnet sidde så mange år i direktørstolen. Den lort triller op i bestyrelsen.
Vi må da håbe det bliver bedre i morgen.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Bælum stopper

Indlæg af jonas386 » 1. apr 2023, 07:45

Hvordan mon det går med respekten for de mange timer?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Bælum stopper

Indlæg af R Rosenberg » 1. apr 2023, 08:21

optimisten skrev:
1. apr 2023, 00:44
Og så må man bare undre sig over hvordan sådan en mand har kunnet sidde så mange år i direktørstolen. Den lort triller op i bestyrelsen.
Der begynder jo mere og mere at tegne sig et billede af en bestyrelse, som enten er dybt inkompetente eller inderligt ligeglade.
Jeg hælder nok til en kombination.

Inkompetente, fordi de virker til at være hoppet på Bælums og har slugt hans på-repeat-mantra om vækst og bla bla bla. Og oveni har blandet sig i helt uhørt grad i det sportslige.

Ligeglade, fordi det for dem nok bare er fint nok at kunne hygge med resten af erhvervslivet i loungen og se noget fodbold, mens forretningen AaB ikke er noget, der bliver lagt synderligt meget energi i.
Ædruelighedens stemme

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7823
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Bælum stopper

Indlæg af Forza » 1. apr 2023, 08:25

optimisten skrev:
1. apr 2023, 00:44
Det TV Nord interview er noget af det vildeste jeg nogensinde har set som AaB-fan. Man bliver målløs.

Det ligner en mand som hverken har realitetsans eller nogen grænse for hvor langt han vil gå for at sikre sin egen position. Selv efter han er blevet fyret.
Jo flere “historier” han fortæller, jo mere provokerer han dem som ved han lyver.

Det er lige før man begynder at blive lidt bekymret for Bælum.

Og så må man bare undre sig over hvordan sådan en mand har kunnet sidde så mange år i direktørstolen. Den lort triller op i bestyrelsen.
Fuldstændig enig.

Han har alle dage i klubben været fuld af varm luft og politiker svar som han vel næsten ikke engang selv troede på. At han på vej ud af døren understreger hvor stor en komiske Ali han er siger vel det hele. Og som sædvanlig: absolut ingen ansvarstagen.

Manden bidrog med for lidt og tog kreditten for den medvind som tilbagevenden fra corona tiden har givet til alle Superliga klubber. hans opbakning og understregning af IAO’s virke var også komisk. Det var tilsyneladende ikke en fyring, men en fælles aftale - ligesom hans egen situation. Komisk.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Bælum stopper

Indlæg af Nautrup88 » 1. apr 2023, 09:12

Føj hvor er det skammeligt, at den mand kan være bekendt at udstede klubben på den måde. Man sidder og bliver helt arrig også med tanke på at han har båret logoet på brystet. Det væreste jeg har oplevet i de 30 år jeg har haft klubben nær.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Bælum stopper

Indlæg af R Rosenberg » 1. apr 2023, 09:16

Forza skrev:
1. apr 2023, 08:25
optimisten skrev:
1. apr 2023, 00:44
Det TV Nord interview er noget af det vildeste jeg nogensinde har set som AaB-fan. Man bliver målløs.

Det ligner en mand som hverken har realitetsans eller nogen grænse for hvor langt han vil gå for at sikre sin egen position. Selv efter han er blevet fyret.
Jo flere “historier” han fortæller, jo mere provokerer han dem som ved han lyver.

Det er lige før man begynder at blive lidt bekymret for Bælum.

Og så må man bare undre sig over hvordan sådan en mand har kunnet sidde så mange år i direktørstolen. Den lort triller op i bestyrelsen.
Fuldstændig enig.

Han har alle dage i klubben været fuld af varm luft og politiker svar som han vel næsten ikke engang selv troede på. At han på vej ud af døren understreger hvor stor en komiske Ali han er siger vel det hele. Og som sædvanlig: absolut ingen ansvarstagen.

Manden bidrog med for lidt og tog kreditten for den medvind som tilbagevenden fra corona tiden har givet til alle Superliga klubber. hans opbakning og understregning af IAO’s virke var også komisk. Det var tilsyneladende ikke en fyring, men en fælles aftale - ligesom hans egen situation. Komisk.
Nu er det lidt siden, at jeg stod fast parkeret på Vest, men jeg ville sgu blive lidt træt, hvis jeg stadig var der og nu kan se, at Bælum også lige slutter af med at tage æren for stemningen.

Han har sikkert gjort et par fine ting, men stemningen, antallet og opbakningen har tribunen sgu selv sørget for (sammen med den generelle fremgang i ligaen).
Ædruelighedens stemme

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2312
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Bælum stopper

Indlæg af Dalbjerg » 1. apr 2023, 09:37

Hvis bestyrelsen ikke kommer ud og modsiger Bælum, så er katastrofen bekræftet.. En handlingslammet/ligeglad bestyrelse..


Skræmmende..

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4339
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Bælum stopper

Indlæg af Kristian » 1. apr 2023, 11:04

Dalbjerg skrev:
1. apr 2023, 09:37
Hvis bestyrelsen ikke kommer ud og modsiger Bælum, så er katastrofen bekræftet.. En handlingslammet/ligeglad bestyrelse..


Skræmmende..
Alt det rod man har kunne tænke sig til, er hermed bragt til overfladen.

Mage til komplet uduelig ledelse og bestyrelse, skal man dælme lede længe efter.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Bælum stopper

Indlæg af Lindmark » 1. apr 2023, 12:05

Det sejler i vores elskede klub - og har gjort det længe, og mere end man næsten forstår her midt i forliset. Jeg er faktisk lidt rystet …
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Bælum stopper

Indlæg af Funky » 1. apr 2023, 12:21

Det er et speget billede, som tegner sig.

At Bælum pludselig omtaler sig som "talsmand" er en fiffig videreudvikling af den efterhånden slidte "vi træffer beslutningerne i fællesskab", og kan vel dække over et par scenarier:

- Bælum har truffet en række dårlige beslutninger, og har ikke lyst til at tage ansvar for dem nu.
- Bælum er jævnligt blevet kørt over af en bestyrelse, som ikke har kunnet holde fingrene væk (og han har i den forbindelse ikke evnet at sige fra, som en direktør bør gøre).

Det sjove er, at det ene scenarie ikke udelukker det andet.
I begge tilfælde er problemet imidlertid i sidste ende: Bestyrelsen. I BEDSTE tilfælde har bestyrelsen 'bare' ansat den forkerte mand til direktør-jobbet, og været for sendrægtig til at sige stop. Jeg tror desværre ikke, vi er så "heldige". Og jeg gætter på, at man ved en fuld afdækning af processen omkring fyringen af Friis (never gonna happen) kunne nå helt ind til den inderste kerne i, HVOR i bestyrelsen, skoen rigtig klemmer, og hvordan.

Jeg har haft lidt svært ved at greje, hvad meningen var med den 'forsigtige' indgang til en overtagelse af AaB, som tyskerne har valgt. Det er klart for mig nu, at det selvfølgelig handler om, at de vil have chancen for at begrænse tabet og løbe skrigende væk, hvis ikke der er ægte vilje til oprydning i ledelsen af AaB. De vil ikke eje AaB for tid og evighed, og det betyder, at de skal kunne se, at der er nogle kompetencer og professionalisme at bygge på derude på Hårnevej, som kan bidrage til at værdiforøge forretningen, før de lægger den store sum penge. Det har de så grund til at tvivle på, og det forstår man jo godt nu. Det er altså folk med stor indsigt i professionel drift af en fodboldklub, som har haft behov for at spænde en faldskærm på ryggen, frem for at hugge til på det, som må have været et relativt godt tilbud. De har også krævet nye investorer ind i klubben - og det er næppe primært for pengenes skyld.

Ja, AaB er i en eksistentiel kamp, men modsat al fan-snakken om vigtigheden af at bevare AaB på nordjyske hænder, så handler AaB's fremtidige eksistens da vist om, at vi skal håbe på, klubben kommer AF nogle nordjyske hænder.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar