DBU pokalen: Viborg FF - AaB, 06.04.2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: DBU pokalen: Viborg FF - AaB, 06.04.2023

Indlæg af Kunji » 6. apr 2023, 16:53

Perfekt. Videre.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: DBU pokalen: Viborg FF - AaB, 06.04.2023

Indlæg af Nautrup88 » 6. apr 2023, 16:53

Vigtigt

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14827
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: DBU pokalen: Viborg FF - AaB, 06.04.2023

Indlæg af Hanga » 6. apr 2023, 16:56

Et nederlag, men vi er videre og må tage det positive med. I perioder gjorde vi det godt. Men også tydeligt at der stadig er meget at arbejde med og at vi er skrøbelige.

Gode udskiftninger/indskiftninger af Hilje gjorde at vi fik lidt styr på kampen igen. Lucas må være tilbage på bænken på mandag.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: DBU pokalen: Viborg FF - AaB, 06.04.2023

Indlæg af Funky » 6. apr 2023, 16:58

En del plads til forbedring, må man sige. Der er 40-50 minutter fra det 25. minut og frem, hvor vi altså slet ikke kan være tilfredse med, hvordan Viborg bare kan overtage al spillet på at komme med mere vilje og intensitet, og nogle kloge pres på vores svageste led i kæden. Og så er det kun fordi, det er pokalen, og vi kom med 2 mål i posen, at vi nok ser hurtigt hen over den manglende skarphed på vores chancer til sidst i kampen. Tænk, hvis det var 3 missede point i en af de kommende liga-kampe, vi stod med pga. en tilsvarende mangel på skarphed.

Ramkilde eks. med det frie skud til sidst - og så sætter han den bare på målmanden. Det er altså ikke den slags skarphed, vi overlever på.

Granli med et flot indhop og redning på stregen. Vi kan vel takke ham for, de ikke spiller endnu frem mod endnu en ydmygelse i en straffe-konkurrence.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10757
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: DBU pokalen: Viborg FF - AaB, 06.04.2023

Indlæg af jonas386 » 6. apr 2023, 17:37

Hvis sønderjyderne får smidt Silkeborg ud, kunne det være en drøm at trække dem i semifinalen. Om det er FCK eller FCN i finalen virker ligemeget, tror ikke vi vinder over nogle af dem i en sådan kamp.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1335
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: DBU pokalen: Viborg FF - AaB, 06.04.2023

Indlæg af Kasper » 6. apr 2023, 17:48

jonas386 skrev:
6. apr 2023, 17:37
Hvis sønderjyderne får smidt Silkeborg ud, kunne det være en drøm at trække dem i semifinalen. Om det er FCK eller FCN i finalen virker ligemeget, tror ikke vi vinder over nogle af dem i en sådan kamp.
Evigt og altid nej hatten på. Du bliver ikke inviteret med til min fødselsdag.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: DBU pokalen: Viborg FF - AaB, 06.04.2023

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 6. apr 2023, 17:53

Rodet kamp på en bane der virkede langsom og ujævn men vi er videre som nu engang er det vigtigste.
Spændende hvem der venter i semifinalen, det handler om at undgå FCK da vi næppe kan slå københavnerne ud

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10757
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: DBU pokalen: Viborg FF - AaB, 06.04.2023

Indlæg af jonas386 » 6. apr 2023, 18:06

Kasper skrev:
6. apr 2023, 17:48
jonas386 skrev:
6. apr 2023, 17:37
Hvis sønderjyderne får smidt Silkeborg ud, kunne det være en drøm at trække dem i semifinalen. Om det er FCK eller FCN i finalen virker ligemeget, tror ikke vi vinder over nogle af dem i en sådan kamp.
Evigt og altid nej hatten på. Du bliver ikke inviteret med til min fødselsdag.
Det er jo svært at tro på en sejr over to kampe mod FCK eller FCN. Men jeg lader mig jo gerne overraske og glædes.

Indtil videre må vi håbe på, at SønderjyskE tager Silkeborg, og at Vejle kan overraske imod FCK, selvom det virker som op ad bakke
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: DBU pokalen: Viborg FF - AaB, 06.04.2023

Indlæg af Silver77 » 6. apr 2023, 18:10

mit bud på semifinalener må være.

FCk - SIF/Sønderjyske
FCN - AaB

DBU ønsker helt sikkert en Finale imellem FCK - FCN

PonySlaystation
1. div
1. div
Indlæg: 311
Tilmeldt: 31. aug 2021, 00:02

Re: DBU pokalen: Viborg FF - AaB, 06.04.2023

Indlæg af PonySlaystation » 6. apr 2023, 18:27

Silver77 skrev:
6. apr 2023, 18:10
mit bud på semifinalener må være.

FCk - SIF/Sønderjyske
FCN - AaB

DBU ønsker helt sikkert en Finale imellem FCK - FCN
Nu er det jo en lodtrækning, så hvad DBU måtte ønske har ingen betydning.

AaBWanKenobi
2. div
2. div
Indlæg: 119
Tilmeldt: 18. okt 2019, 20:43

Re: DBU pokalen: Viborg FF - AaB, 06.04.2023

Indlæg af AaBWanKenobi » 6. apr 2023, 18:42

Silver77 skrev:
6. apr 2023, 18:10
mit bud på semifinalener må være.

FCk - SIF/Sønderjyske
FCN - AaB

DBU ønsker helt sikkert en Finale imellem FCK - FCN
What!?!? Hvad fabler du om? Eller ved du noget om lodtrækningen (og DBU), som vi andre ikke ved?

Anyways…. Der er klart bedre takter med Hiljemark ved roret. Kampen i dag, eller rettere dagens modstander, kan slet ikke sammenlignes med Horsens kvalitetsmæssigt. OB ligner mere Horsens end Viborg gør , så det bliver der, vi kan se, om der er noget at have optimismen i.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: DBU pokalen: Viborg FF - AaB, 06.04.2023

Indlæg af NIN » 6. apr 2023, 18:43

Silver77 skrev:
6. apr 2023, 18:10
mit bud på semifinalener må være.

FCk - SIF/Sønderjyske
FCN - AaB

DBU ønsker helt sikkert en Finale imellem FCK - FCN
Du tror, DBU foretrækker 36 tilskuere fra Farum. Fremfor en nordjysk invasion og Pokalfest anno 2014?
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: DBU pokalen: Viborg FF - AaB, 06.04.2023

Indlæg af RicoBR02 » 6. apr 2023, 18:57

Synes sgu i er for hårde ved Lucas idag, han lider under at hele holdet går i stå efter de første 20 minutter og reelt set er det vel kun Pallesen der kan være sin indsats ægte bekendt. Og så granli med et godt indhop sammen med Pedro..

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10757
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: DBU pokalen: Viborg FF - AaB, 06.04.2023

Indlæg af jonas386 » 6. apr 2023, 19:01

RicoBR02 skrev:
6. apr 2023, 18:57
Synes sgu i er for hårde ved Lucas idag, han lider under at hele holdet går i stå efter de første 20 minutter og reelt set er det vel kun Pallesen der kan være sin indsats ægte bekendt. Og så granli med et godt indhop sammen med Pedro..
Pallesen var god i dag, og brød også et par bolde centralt. Afleveringerne var ikke imponerende, og han bliver aldrig nogen super teknikker, men var sgu meget solid.

Vi mistede grebet om kampen efter en god start, men efter indskiftningerne synes jeg faktisk vi fik lukket kampen ned, og den sidste halve times penge var de to hold vel meget jævnbyrdige.

Jeg kan ikke helt vurdere, om der virkelig er offside på det annullerede mål. For mig ligner det, at spilleren der scorer, ikke er den samme der har støvleknopperne offside, men jeg kan sagtens se forkert.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: DBU pokalen: Viborg FF - AaB, 06.04.2023

Indlæg af raekkeettre » 6. apr 2023, 19:28

RicoBR02 skrev:
6. apr 2023, 18:57
Synes sgu i er for hårde ved Lucas idag, han lider under at hele holdet går i stå efter de første 20 minutter og reelt set er det vel kun Pallesen der kan være sin indsats ægte bekendt. Og så granli med et godt indhop sammen med Pedro..
Men er der ikke noget med hans hurtighed. Jeg synes ikke man kan sætte en finger på hans arbejdsindsats, og han prøver virkelig med hårdt arbejde, det kan alle se. Men der er bare noget med lidt hastighed, han skal smide nogle kilo og komme op i gear.

Da han vente tilbage til AaB var han en af de spillere i hele superligaen der vandt flest dueller langs jorden og det viser bare at den defensive indsats altid har været der, måske så meget at det går udover han offensive kvalitet. Men synes bare nu her, at han ser langsom ud.

Siger det bare..

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5350
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: DBU pokalen: Viborg FF - AaB, 06.04.2023

Indlæg af R Rosenberg » 6. apr 2023, 19:33

RicoBR02 skrev:
6. apr 2023, 18:57
Synes sgu i er for hårde ved Lucas idag, han lider under at hele holdet går i stå efter de første 20 minutter og reelt set er det vel kun Pallesen der kan være sin indsats ægte bekendt. Og så granli med et godt indhop sammen med Pedro..
Hans presspil er bare så inderligt røv og nøgler. Det er ikke bare sløjt udført, det er også ofte halvhjertet. Og det er sgu nødvendigt, at en spiller på den centrale midt kan det.

Bakiz er et glimrende eksempel på det modsatte, som selvom han er den mere tekniske type, sagtens kan tage den store jagt og skralde igennem. Det samme med Sousa.

Og så er hans store force - sukkerballerne - bare en saga blot. Der kommer måske en enkelt i ny og næ (der var én i dag), hvor man tænker, at det er meget få i ligaen, der kan det, det er bare så uhyggeligt sjældent efterhånden.
Ædruelighedens stemme

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: DBU pokalen: Viborg FF - AaB, 06.04.2023

Indlæg af RicoBR02 » 6. apr 2023, 19:38

raekkeettre skrev:
6. apr 2023, 19:28
RicoBR02 skrev:
6. apr 2023, 18:57
Synes sgu i er for hårde ved Lucas idag, han lider under at hele holdet går i stå efter de første 20 minutter og reelt set er det vel kun Pallesen der kan være sin indsats ægte bekendt. Og så granli med et godt indhop sammen med Pedro..
Men er der ikke noget med hans hurtighed. Jeg synes ikke man kan sætte en finger på hans arbejdsindsats, og han prøver virkelig med hårdt arbejde, det kan alle se. Men der er bare noget med lidt hastighed, han skal smide nogle kilo og komme op i gear.

Da han vente tilbage til AaB var han en af de spillere i hele superligaen der vandt flest dueller langs jorden og det viser bare at den defensive indsats altid har været der, måske så meget at det går udover han offensive kvalitet. Men synes bare nu her, at han ser langsom ud.

Siger det bare..
Jeg er såmænd enig, jeg mener bare ikke at han skiller sig nævneværdigt ud i forhold til eksempelvis prip og helenius der begge også kæmper lige for tiden.
Jeg tror nærmere at problemet skal findes i at mange af vores spillere fungere bedst på velspillende hold og der er vi ikke endnu. Finder vi derimod nøglen til at få det her hold til at fungere som mod Horsens, så har vi et top 4 hold!

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: DBU pokalen: Viborg FF - AaB, 06.04.2023

Indlæg af raekkeettre » 6. apr 2023, 19:49

RicoBR02 skrev:
6. apr 2023, 19:38
raekkeettre skrev:
6. apr 2023, 19:28
RicoBR02 skrev:
6. apr 2023, 18:57
Synes sgu i er for hårde ved Lucas idag, han lider under at hele holdet går i stå efter de første 20 minutter og reelt set er det vel kun Pallesen der kan være sin indsats ægte bekendt. Og så granli med et godt indhop sammen med Pedro..
Men er der ikke noget med hans hurtighed. Jeg synes ikke man kan sætte en finger på hans arbejdsindsats, og han prøver virkelig med hårdt arbejde, det kan alle se. Men der er bare noget med lidt hastighed, han skal smide nogle kilo og komme op i gear.

Da han vente tilbage til AaB var han en af de spillere i hele superligaen der vandt flest dueller langs jorden og det viser bare at den defensive indsats altid har været der, måske så meget at det går udover han offensive kvalitet. Men synes bare nu her, at han ser langsom ud.

Siger det bare..
Jeg er såmænd enig, jeg mener bare ikke at han skiller sig nævneværdigt ud i forhold til eksempelvis prip og helenius der begge også kæmper lige for tiden.
Jeg tror nærmere at problemet skal findes i at mange af vores spillere fungere bedst på velspillende hold og der er vi ikke endnu. Finder vi derimod nøglen til at få det her hold til at fungere som mod Horsens, så har vi et top 4 hold!
Helt enig, lige nu er han bestemt ikke bedre end de andre fra start. Han er super indskiftningsspiller. Men i bund og grund mangler der lige 10% i hastighed over hele linjen og når der gør det, jamen så er han ikke bedre end de andre. Men håber fandme de får nogle kilo af ham. Var det ikke også lidt det sammen med Helenius i Aston Villa, han lignede fandme også en terminator, men det gjorde ikke noget godt for ham.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: DBU pokalen: Viborg FF - AaB, 06.04.2023

Indlæg af Funky » 6. apr 2023, 19:51

R Rosenberg skrev:
6. apr 2023, 19:33
RicoBR02 skrev:
6. apr 2023, 18:57
Synes sgu i er for hårde ved Lucas idag, han lider under at hele holdet går i stå efter de første 20 minutter og reelt set er det vel kun Pallesen der kan være sin indsats ægte bekendt. Og så granli med et godt indhop sammen med Pedro..
Hans presspil er bare så inderligt røv og nøgler. Det er ikke bare sløjt udført, det er også ofte halvhjertet. Og det er sgu nødvendigt, at en spiller på den centrale midt kan det.

Bakiz er et glimrende eksempel på det modsatte, som selvom han er den mere tekniske type, sagtens kan tage den store jagt og skralde igennem. Det samme med Sousa.

Og så er hans store force - sukkerballerne - bare en saga blot. Der kommer måske en enkelt i ny og næ (der var én i dag), hvor man tænker, at det er meget få i ligaen, der kan det, det er bare så uhyggeligt sjældent efterhånden.
Lucas er i flere situationer i dag en åbenlys hæmsko for holdet. Det er helt skidt, at vi skal fanges i ubalance fordi han ikke kan modtage bolden, holde i den og sende den videre. Og ja, så trækker han sig også i nogle situationer, hvor han skal ind og slåsse.
Han bør have en rolle som indskifter, indtil det ændrer sig.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: DBU pokalen: Viborg FF - AaB, 06.04.2023

Indlæg af Proppen » 6. apr 2023, 19:54

Funky skrev:
6. apr 2023, 19:51
R Rosenberg skrev:
6. apr 2023, 19:33
RicoBR02 skrev:
6. apr 2023, 18:57
Synes sgu i er for hårde ved Lucas idag, han lider under at hele holdet går i stå efter de første 20 minutter og reelt set er det vel kun Pallesen der kan være sin indsats ægte bekendt. Og så granli med et godt indhop sammen med Pedro..
Hans presspil er bare så inderligt røv og nøgler. Det er ikke bare sløjt udført, det er også ofte halvhjertet. Og det er sgu nødvendigt, at en spiller på den centrale midt kan det.

Bakiz er et glimrende eksempel på det modsatte, som selvom han er den mere tekniske type, sagtens kan tage den store jagt og skralde igennem. Det samme med Sousa.

Og så er hans store force - sukkerballerne - bare en saga blot. Der kommer måske en enkelt i ny og næ (der var én i dag), hvor man tænker, at det er meget få i ligaen, der kan det, det er bare så uhyggeligt sjældent efterhånden.
Lucas er i flere situationer i dag en åbenlys hæmsko for holdet. Det er helt skidt, at vi skal fanges i ubalance fordi han ikke kan modtage bolden, holde i den og sende den videre. Og ja, så trækker han sig også i nogle situationer, hvor han skal ind og slåsse.
Han bør have en rolle som indskifter, indtil det ændrer sig.
Jeg tænker mere eller mindre, han er færdig på det hold. Når man ikke fighter for holdet, når det virkelig gælder, og man står med ryggen mod muren, skal man videre. Ikke noget tab. Han har leveret på 2.-divisonsniveau i et år nu.

Besvar