Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af gravballe » 13. apr 2023, 23:56

baresi skrev:
13. apr 2023, 22:41
raekkeettre skrev:
13. apr 2023, 21:29
Det tror jeg simpelthen ikke han gør...
Mantl står imorgen - Theo blir sat af.
Alt for sent desværre. Nedrykningen er stort set sikker, og havde man haft mantel på pladsen i foråret er jeg sikke på man vil have 2-5 point mere end nu

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af gravballe » 14. apr 2023, 00:00

Hovedet skrev:
13. apr 2023, 21:32
gravballe skrev:
13. apr 2023, 19:46
Hovedet skrev:
13. apr 2023, 19:08
"Et par år" i 1. division, som en skriver? Well, hvis ikke vi rykker op igen næste år, så tror jeg vitterligt, at det er slut med AaB, i hvert fald som en seriøs aktør i dansk fodbold. Vi skal på ingen måde undervurdere den goodwill, som AaB har sat overstyr siden 2014, hvor vi stod i en fremragende situation på alle parametre. AaB er ikke længere et respekteret foretagende i dansk fodbold, og den vurdering deler jeg til fulde. Jeg har kun foragt over for den talentløse og uambitiøse måde, som den doubletitel blev forvaltet på - og som siden er udartet i et komplet galehus, der har sin rod i det post-Lynge foretagende, der udspillede sig efter doublen.

Ovenstående illustreres kun alt for godt ved det ekstremt beskedne og forsigtige engagement fra de tyske investorer, som mest af alt bærer præg af så hurtigt som muligt at kunne komme ud af engagementet igen snarere end på tiltro til den klub, som de har investeret i. De har dog givet os et kunstigt åndedræt, som kan holde os i live det næste år, hvor AaB slet og ret skal bevise, om klubben ønsker at eksistere eller ej.

Sportsligt: Vi har end ikke formået at skabe en smule basal spænding om, hvorvidt vi rykker ud eller ej. Vi har på 7 runder ikke formået at hente et eneste point på et meget svagt kørende Horsenshold. Det er jo helt umuligt under de omstændigheder at skulle gejle sig selv op til morgendagens kamp, der ikke fremstår som en skæbnekamp, al den stund AaBs skæbne i praksis er beseglet,
præcis.. AaB risikere at ende som vejle hvis en direkte oprykning glipper, og der samtidig ikke bliver smidt en bunke seriøse penge ind i det. Jeg tror ikke på det tyskerne kommer med er nok penge mæssigt pt, så de kommer med viden, og så skal andre kommer med flere penge.. spændene at se om det lykkes...

havde vi undgået nedrykning tror jeg nu det kunne have blive voldsomt spændene, med hvad de kunne skabe, men nedrykning suger altså lige 30m ud af klubben, det er dyre penge når man er så fattig!.
Jeg går dog også stærkt ud fra, at der er tiltænkt større kapitaltilførsler fra tyskernes side end de 15 millioner kr., der foreløbig er indskudt. Uanset hvor vilde kompetencer, de måtte besidde, skal der jo selvsagt også penge til. Hvis vi tager AaB som udgangspunkt: I 2014 stod vi med masser af penge og ditto goodwill, men uden kompetencer og dygtighed; derfor blev vi ikke en topklub, men omvendt betød pengene, at vi kunne hente spillere af en kaliber, der forhindrede et regulært kollaps, som vi efter min mening allerede ville have set omkring 2018, hvis den økonomiske situation i AaB havde lignet den i dag. Tilsvarende har klubber som Randers, Silkeborg og Viborg haft kompetencer og dygtighed, men ikke penge nok til at kunne etablere sig som topklubber.

Vi kan godt undgå en Vejlelignende skæbne - eller det, der er værre. Så vidt jeg lige kan se, rækker kapitaltilførslen trods alt til at kunne køre videre på et nogenlunde uændret budget til næste sæson. AaB bør med andre ord kunne stille med et hold, der omgående vender tilbage til Superligaen; trods alt - hvis vi nu skal prøve at få øje på lidt væske i et mere end halvtomt glas - har det her jo også været en sæson, hvor vi har fået færre point, end spillet har berettiget til, jf. et helt absurd højt antal nederlag på 1 mål; hvis man havde tilføjet det nuværende AaB-hold en Rinne og en bare lidt skarpere offensiv, ville nedrykning i mine øjne slet ikke have været et tema i år - så havde vi "bare" for gud ved hvilken gang siden 2014 stået med endnu en fesen mellemsæson til glemmebogen.

Og apropos offensiv er det mig simpelthen en gåde, at et mandskab, der tæller spillere som Lucas Andersen, Ivar Fossum, Nicklas Helenius og Sousa, har haft så tandløs en offensiv, som tilfældet er. Alle 4 spillere ville på andre tidspunkter i deres karriere have været profiler på et hvilket som helst hold i Superligaen! Som Stig Tøfting skrev for et par uger siden, er dette AaB-hold, trods åbenlyse mangler (i forhold til topplacering!), på papiret alt for godt til at rykke ned; og oven i købet med et brag, som det meste tyder på nu!

Min pointe er, at vi i 1. division vil opleve, at de kampe, som vi i øjeblikket på mere eller mindre halvmystisk vis, formår at tabe med 1 mere eller mystisk mål, i stedet lige akkurat vil falde ud i AaBs favør. Hvis vi kan få ro om træner- og sportsdirektørposten og rykke op på sikker og kompetent vis, burde vi omgående kunne vende tilbage til - om ikke andet - smålunken fesenhed omkring slutspilsstregen. Vi skal med andre ord udnytte det kunstige tyske åndedræt, som vi nådigst er bevilget!

For mit eget vedkommende må jeg tilstå, at jeg efter forrige runde har opgivet tanken om at overleve i Superligaen; efter denne runde f.eks. er det langt mere sandsynligt, at afstanden til Horsens er uændret eller større, og selv om vi trods alt skulle hente et point i Herning og Horsens taber, så forslår det næsten ingenting i det store regnskab. 8 point er simpelthen for mange, uagtet om vi måtte vinde den sagsomspundne indbyrdes kamp mod Horsens. I modsætning til 2011 har vi simpelthen ikke et hold, der pludselig begynder at vinde en hulens bunke kampe.

Derimod deltager jeg slet ikke i koret om den "ligegyldige" pokal. Det er ikke verdens ottende vidunder, at vi kan snuppe et Silkeborghold, der er dalet noget i niveau, over to kampe. Og nej, vi er ved Gud ikke favoritter eller det, der ligner i Parken mod hverken FCK eller FCN. Men det er én kamp, og selv om en pokaltriumf selvfølgelig ville ledsages af en besk eftersmag i kølvandet på en historisk nedrykning, så ville den altså give os et enormt rygstød; både selvtillidsmæssigt og ikke mindst økonomisk, da vi mig bekendt som minimum er garanteret et Challenger Cup - gruppespil (eller hvad, den nu hedder den nye turnering) der. Og hvis AaB skal deltage i et europæisk gruppespil, vil min forventning også være, at klubben tilføres yderligere midler, da der er opstået en uventet mulighed for at fremskynde genopretningen af klubben.

I den forbindelse skal vi igen huske på, at OB rykkede ned hele to gange i halvfemserne, ligesom AGFs tripplenedrykning gennem de sidste 17-18 år er velkendt. AaB har jo righoldig historie og en mangeårige superligatradition at trække på, hvortil kommer et stort opland og byens størrelse og fanskare. Klubben hører med andre ord naturligt hjemme i den bedste række, hvilket f.eks. ikke i samme omfang gør sig gældende for Viborg, Randers og Silkeborg.
Jeg er enig.. De tyskere kommer et par år for sent frygtet jeg desværre. Men nu må vi se, rykker AaB ikke direkte op er AaB færdig som fast superliga klub med mindre nogen kommer med de helt store penge er min frygt.

Tyskerne har vel option på 40m mere, provlemet er bare det ikke rigtigt flytter noget hvis man rykker ned. De penge er jo spist i tabet i at rykke ned mere eller mindre. Kan godt være jeg er blevet sort ser, men AaB har sat sig i en dum position

Og hvornår kommer der en sports direktør? Så vi kan få sat lidt retning

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 10. jul 2005, 18:51
Geografisk sted: Horsens

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af larsdahl » 14. apr 2023, 00:07

Hovedet skrev:
13. apr 2023, 21:32
Jeg går dog også stærkt ud fra, at der er tiltænkt større kapitaltilførsler fra tyskernes side end de 15 millioner kr., der foreløbig er indskudt. Uanset hvor vilde kompetencer, de måtte besidde, skal der jo selvsagt også penge til. Hvis vi tager AaB som udgangspunkt: I 2014 stod vi med masser af penge og ditto goodwill, men uden kompetencer og dygtighed; derfor blev vi ikke en topklub, men omvendt betød pengene, at vi kunne hente spillere af en kaliber, der forhindrede et regulært kollaps, som vi efter min mening allerede ville have set omkring 2018, hvis den økonomiske situation i AaB havde lignet den i dag. Tilsvarende har klubber som Randers, Silkeborg og Viborg haft kompetencer og dygtighed, men ikke penge nok til at kunne etablere sig som topklubber.

Vi kan godt undgå en Vejlelignende skæbne - eller det, der er værre. Så vidt jeg lige kan se, rækker kapitaltilførslen trods alt til at kunne køre videre på et nogenlunde uændret budget til næste sæson. AaB bør med andre ord kunne stille med et hold, der omgående vender tilbage til Superligaen; trods alt - hvis vi nu skal prøve at få øje på lidt væske i et mere end halvtomt glas - har det her jo også været en sæson, hvor vi har fået færre point, end spillet har berettiget til, jf. et helt absurd højt antal nederlag på 1 mål; hvis man havde tilføjet det nuværende AaB-hold en Rinne og en bare lidt skarpere offensiv, ville nedrykning i mine øjne slet ikke have været et tema i år - så havde vi "bare" for gud ved hvilken gang siden 2014 stået med endnu en fesen mellemsæson til glemmebogen.

Og apropos offensiv er det mig simpelthen en gåde, at et mandskab, der tæller spillere som Lucas Andersen, Ivar Fossum, Nicklas Helenius og Sousa, har haft så tandløs en offensiv, som tilfældet er. Alle 4 spillere ville på andre tidspunkter i deres karriere have været profiler på et hvilket som helst hold i Superligaen! Som Stig Tøfting skrev for et par uger siden, er dette AaB-hold, trods åbenlyse mangler (i forhold til topplacering!), på papiret alt for godt til at rykke ned; og oven i købet med et brag, som det meste tyder på nu!

Min pointe er, at vi i 1. division vil opleve, at de kampe, som vi i øjeblikket på mere eller mindre halvmystisk vis, formår at tabe med 1 mere eller mystisk mål, i stedet lige akkurat vil falde ud i AaBs favør. Hvis vi kan få ro om træner- og sportsdirektørposten og rykke op på sikker og kompetent vis, burde vi omgående kunne vende tilbage til - om ikke andet - smålunken fesenhed omkring slutspilsstregen. Vi skal med andre ord udnytte det kunstige tyske åndedræt, som vi nådigst er bevilget!

For mit eget vedkommende må jeg tilstå, at jeg efter forrige runde har opgivet tanken om at overleve i Superligaen; efter denne runde f.eks. er det langt mere sandsynligt, at afstanden til Horsens er uændret eller større, og selv om vi trods alt skulle hente et point i Herning og Horsens taber, så forslår det næsten ingenting i det store regnskab. 8 point er simpelthen for mange, uagtet om vi måtte vinde den sagsomspundne indbyrdes kamp mod Horsens. I modsætning til 2011 har vi simpelthen ikke et hold, der pludselig begynder at vinde en hulens bunke kampe.

Derimod deltager jeg slet ikke i koret om den "ligegyldige" pokal. Det er ikke verdens ottende vidunder, at vi kan snuppe et Silkeborghold, der er dalet noget i niveau, over to kampe. Og nej, vi er ved Gud ikke favoritter eller det, der ligner i Parken mod hverken FCK eller FCN. Men det er én kamp, og selv om en pokaltriumf selvfølgelig ville ledsages af en besk eftersmag i kølvandet på en historisk nedrykning, så ville den altså give os et enormt rygstød; både selvtillidsmæssigt og ikke mindst økonomisk, da vi mig bekendt som minimum er garanteret et Challenger Cup - gruppespil (eller hvad, den nu hedder den nye turnering) der. Og hvis AaB skal deltage i et europæisk gruppespil, vil min forventning også være, at klubben tilføres yderligere midler, da der er opstået en uventet mulighed for at fremskynde genopretningen af klubben.

I den forbindelse skal vi igen huske på, at OB rykkede ned hele to gange i halvfemserne, ligesom AGFs tripplenedrykning gennem de sidste 17-18 år er velkendt. AaB har jo righoldig historie og en mangeårige superligatradition at trække på, hvortil kommer et stort opland og byens størrelse og fanskare. Klubben hører med andre ord naturligt hjemme i den bedste række, hvilket f.eks. ikke i samme omfang gør sig gældende for Viborg, Randers og Silkeborg.
Bare lige for en god ordens skyld, så er der ikke gruppespil til den danske pokalvinder i år.

https://kassiesa.net/uefa/AccessList2023.html
Ikke en officiel uefa side, men den plejer at stemme.

Den danske pokalvinder skal igennem 2 kval. runder (3 hvis de russiske hold ikke bliver udelukket). Der er i modsætning til tidligere ikke mulighed for Europa League, men kun Conference League.

AaB har ikke spillet europæisk længe, så de vil være useedede i begge runder. For mig virker det vanvittigt urealistisk, at AaB kommer i et europæisk gruppespil næste år. Langt, langt mindre sandsynligt end, at vi sikrer os endnu en sæson i superligaen. Sidste år var det hold som Villarreal, West Ham, Fiorentina og Partizan Beograd der var i playoff. Hvis vi er gode nok til at kunne slå dem over 2 kampe, plus slå fck/fcn i en finale først, så kan vi også hente 8 point på Horsens.

Og den der famøse selvtillid, vi i første omgang fik af at slå Viborg og fik endnu mere af, da vi gik videre samlet, hvor mange point har den givet os? Eller det ved jeg godt: 0
point, men hvad har vi så fået ud af det selvtillidsboost ud over en skadet spiller og to profiler, der i følge vores cheftræner havde brug for et hvil i vores seneste nøglekamp i superligaen?

Jeg er overhovedet ikke enig i, at AaB hører naturligt hjemme i den bedste række. Det er altså ikke historie, fanskare, oplandet eller byens størrelse der afgør hvilke hold, der er bedst. I dagens fodboldverden er det økonomien, der er afgørende, og AaB bliver virkeligt presset på økonomien, hvis vi rykker ned.

Det er klart, at kan vi holde på den nuværende trup, så er vi store favoritter til at rykke op. Men er det realistisk? Ser vi ikke nærmere ind i, at der skal spares 10-20
millioner på spillerlønninger for ikke at stirre direkte ind i en konkurs? Siger vi farvel til mellem 30 og 50% af de spillerne i den nuværende trup, sandsynligvis de bedst betalte, hvis de er mulige at skille sig af med, og erstatter dem med eksotiske lottokuponer, U19- og Danmarksseriespillere på bankelevløn, så er jeg ikke længere så sikker på en hurtig retur til superligaen.

Jeg deler slet ikke din optimisme vedrørende kampe i 1. division. Holdene der er altså ikke så dårlige. Vi har længe været et hold, der har svært ved at skabe chancer, der har svært ved at score på de chancer vi får og samtidig forærer modstanderne mange chancer og nemme mål, også mod 3. divisionshold som Vanløse. Vi kommer til uge efter uge at møde hold der er topmotiverede for at slå “store AaB” med de arrogante fans, der tager oprykning for en selvfølge. Kan vores spillere præstere hver gang? Der er ikke plads til særligt mange svipsere, hvis man vil rykke op, så skal der vindes kampe, mange kampe.

Meget står og falder med om der kommer flere penge, eller om de yderligere penge fra tyskerne er betinget af en oprykning til superligaen.

optimisten
2. div
2. div
Indlæg: 100
Tilmeldt: 24. feb 2023, 08:53

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af optimisten » 14. apr 2023, 07:28

Så er det kampdag. Souza er i form og kan ikke undgå at score. Helenius gider ikke mere pis og banker den i kassen. Theo/Mantl står sit livs kamp.
1-2, 3 point og hjem i bussen til Aalborg, mens en bitter Thomasberg står i viasat-studiet og tæller Hernings 13 stolpeskud.
Vi må da håbe det bliver bedre i morgen.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2554
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af baresi » 14. apr 2023, 07:35

optimisten skrev:
14. apr 2023, 07:28
Så er det kampdag. Souza er i form og kan ikke undgå at score. Helenius gider ikke mere pis og banker den i kassen. Theo/Mantl står sit livs kamp.
1-2, 3 point og hjem i bussen til Aalborg, mens en bitter Thomasberg står i viasat-studiet og tæller Hernings 13 stolpeskud.
Det blir 100% mantl i aften

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af R Rosenberg » 14. apr 2023, 07:38

baresi skrev:
14. apr 2023, 07:35
optimisten skrev:
14. apr 2023, 07:28
Så er det kampdag. Souza er i form og kan ikke undgå at score. Helenius gider ikke mere pis og banker den i kassen. Theo/Mantl står sit livs kamp.
1-2, 3 point og hjem i bussen til Aalborg, mens en bitter Thomasberg står i viasat-studiet og tæller Hernings 13 stolpeskud.
Det blir 100% mantl i aften
Medmindre Hilje er så stædig en rad, at han i ren trods over pres fra fans, kommentatorer og medier vælger Theo.
Ædruelighedens stemme

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2554
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af baresi » 14. apr 2023, 07:51

R Rosenberg skrev:
14. apr 2023, 07:38
baresi skrev:
14. apr 2023, 07:35
optimisten skrev:
14. apr 2023, 07:28
Så er det kampdag. Souza er i form og kan ikke undgå at score. Helenius gider ikke mere pis og banker den i kassen. Theo/Mantl står sit livs kamp.
1-2, 3 point og hjem i bussen til Aalborg, mens en bitter Thomasberg står i viasat-studiet og tæller Hernings 13 stolpeskud.
Det blir 100% mantl i aften
Medmindre Hilje er så stædig en rad, at han i ren trods over pres fra fans, kommentatorer og medier vælger Theo.
haha ja - men har den nu ude fra træningen på anlægget. Mantl skal stå i aften.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af R Rosenberg » 14. apr 2023, 08:06

baresi skrev:
14. apr 2023, 07:51
R Rosenberg skrev:
14. apr 2023, 07:38
baresi skrev:
14. apr 2023, 07:35
optimisten skrev:
14. apr 2023, 07:28
Så er det kampdag. Souza er i form og kan ikke undgå at score. Helenius gider ikke mere pis og banker den i kassen. Theo/Mantl står sit livs kamp.
1-2, 3 point og hjem i bussen til Aalborg, mens en bitter Thomasberg står i viasat-studiet og tæller Hernings 13 stolpeskud.
Det blir 100% mantl i aften
Medmindre Hilje er så stædig en rad, at han i ren trods over pres fra fans, kommentatorer og medier vælger Theo.
haha ja - men har den nu ude fra træningen på anlægget. Mantl skal stå i aften.
Jamen, det tror jeg også. Alt andet ville heller ikke give mening.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af bedstefar » 14. apr 2023, 09:02

Mantl står i aften. Helle, Højholt og Granli også tilbage i startopstillingen. Hvad tænkte Hiljemark på sidst?

Rac
Miniput
Miniput
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14. nov 2022, 16:21
Favoritspiller: Steve Olfers

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af Rac » 14. apr 2023, 09:09

optimisten skrev:
14. apr 2023, 07:28
Så er det kampdag. Souza er i form og kan ikke undgå at score. Helenius gider ikke mere pis og banker den i kassen. Theo/Mantl står sit livs kamp.
1-2, 3 point og hjem i bussen til Aalborg, mens en bitter Thomasberg står i viasat-studiet og tæller Hernings 13 stolpeskud.
En optimistisk forudsigelse, men jeg køber den gerne :aabfan:

Det bliver noget af en neglebider at komme igennem i aften. Steinleins drenge vil jo elske at kunne slå (endnu) et søm i kisten.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af Halil » 14. apr 2023, 09:37

Rac skrev:
14. apr 2023, 09:09
optimisten skrev:
14. apr 2023, 07:28
Så er det kampdag. Souza er i form og kan ikke undgå at score. Helenius gider ikke mere pis og banker den i kassen. Theo/Mantl står sit livs kamp.
1-2, 3 point og hjem i bussen til Aalborg, mens en bitter Thomasberg står i viasat-studiet og tæller Hernings 13 stolpeskud.
En optimistisk forudsigelse, men jeg køber den gerne :aabfan:

Det bliver noget af en neglebider at komme igennem i aften. Steinleins drenge vil jo elske at kunne slå (endnu) et søm i kisten.
Modsat ham ungdomstræneren fra Spanien, som sidst var træner da AaB mødte fcm-svinene, så er det nu Thomasberg og han skal nok få sendt et hold på banen som vil ha AaB ned med nakken.

Så ukristeligt brunt, at Thomasberg ikke blev træner efter Cifuentes.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14752
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af Hanga » 14. apr 2023, 10:15

Halil skrev:
14. apr 2023, 09:37
Rac skrev:
14. apr 2023, 09:09
optimisten skrev:
14. apr 2023, 07:28
Så er det kampdag. Souza er i form og kan ikke undgå at score. Helenius gider ikke mere pis og banker den i kassen. Theo/Mantl står sit livs kamp.
1-2, 3 point og hjem i bussen til Aalborg, mens en bitter Thomasberg står i viasat-studiet og tæller Hernings 13 stolpeskud.
En optimistisk forudsigelse, men jeg køber den gerne :aabfan:

Det bliver noget af en neglebider at komme igennem i aften. Steinleins drenge vil jo elske at kunne slå (endnu) et søm i kisten.
Modsat ham ungdomstræneren fra Spanien, som sidst var træner da AaB mødte fcm-svinene, så er det nu Thomasberg og han skal nok få sendt et hold på banen som vil ha AaB ned med nakken.

Så ukristeligt brunt, at Thomasberg ikke blev træner efter Cifuentes.
Det cirkus vi havde gang i dengang har kostet os langt mere end hvis vi blot havde betalt for at få den træner vi ville have. Men vi er nød til at se fremad.

Jeg tror egentlig vi har en nogenlunde chance i aften. Thomasberg har fået en fin start med FCM men SÅ gode er de heller ikke. Hvis vi kommer og leverer vores topniveau så kan vi godt få uafgjort eller måske endda sejr med hjem. Men vi skal levere i 90 minutter, og det har vi jo ikke just haft for vane.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Rac
Miniput
Miniput
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14. nov 2022, 16:21
Favoritspiller: Steve Olfers

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af Rac » 14. apr 2023, 10:49

Halil skrev:
14. apr 2023, 09:37
Rac skrev:
14. apr 2023, 09:09
optimisten skrev:
14. apr 2023, 07:28
Så er det kampdag. Souza er i form og kan ikke undgå at score. Helenius gider ikke mere pis og banker den i kassen. Theo/Mantl står sit livs kamp.
1-2, 3 point og hjem i bussen til Aalborg, mens en bitter Thomasberg står i viasat-studiet og tæller Hernings 13 stolpeskud.
En optimistisk forudsigelse, men jeg køber den gerne :aabfan:

Det bliver noget af en neglebider at komme igennem i aften. Steinleins drenge vil jo elske at kunne slå (endnu) et søm i kisten.
Modsat ham ungdomstræneren fra Spanien, som sidst var træner da AaB mødte fcm-svinene, så er det nu Thomasberg og han skal nok få sendt et hold på banen som vil ha AaB ned med nakken.

Så ukristeligt brunt, at Thomasberg ikke blev træner efter Cifuentes.
Ja, det kan vise sig dyrt at ledelsen ikke var i stand til at finde de sidste millioner frem til en ansættelseskontrakt til Thomasberg. Men så kan han jo passende sende afskedssalut afsted i aften...

Jeg synes heller ikke at FCM har set uovervindelige ud, men deres sejr over Lyngby kunne sagtens have været større. Vi får vores sag for i aften.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4452
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af le Cid » 14. apr 2023, 11:19

Jeg kører til lorte-Herning i aften - beklager, men AaB har altså tabt minimum de seneste 4 kampe jeg har set på stadion!
Jeg har virkelig en sindsygt dårlig mavefornemmelse, men vi er altså på ingen måde blevet spillet ud af brættet af Ikast i denne sæson. De er vel det hold, som vi har scoret flest point mod i grundspillet.

Som Lloyd Christmas siger: There is a chance!!!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af RicoBR02 » 14. apr 2023, 11:49

le Cid skrev:
14. apr 2023, 11:19
Jeg kører til lorte-Herning i aften - beklager, men AaB har altså tabt minimum de seneste 4 kampe jeg har set på stadion!
Jeg har virkelig en sindsygt dårlig mavefornemmelse, men vi er altså på ingen måde blevet spillet ud af brættet af Ikast i denne sæson. De er vel det hold, som vi har scoret flest point mod i grundspillet.

Som Lloyd Christmas siger: There is a chance!!!
Det er den rette holdning. Fuck mavefornemmelser og tabel, det eneste der betyder noget er næste kamp og det spinkle håb vi har tilbage! God kamp til alle i aften!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af doukas » 14. apr 2023, 12:24

le Cid skrev:
14. apr 2023, 11:19
Jeg kører til lorte-Herning i aften - beklager, men AaB har altså tabt minimum de seneste 4 kampe jeg har set på stadion!
Jeg har virkelig en sindsygt dårlig mavefornemmelse, men vi er altså på ingen måde blevet spillet ud af brættet af Ikast i denne sæson. De er vel det hold, som vi har scoret flest point mod i grundspillet.

Som Lloyd Christmas siger: There is a chance!!!
Kæmpe kudos herfra til alle som stadigvæk tror på det (pånær frederikshavner-trollen) og som vælger at bruge energi, tid og penge på at hjælpe holdet. Det er virkeligt stærkt.
:cheers:
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2998
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af raekkeettre » 14. apr 2023, 14:19

Hvorfor er det at ingen trænere har spillet med Højholdt Pedro sammen på den midtbane?

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3258
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af Brodernumsi » 14. apr 2023, 14:29

raekkeettre skrev:
14. apr 2023, 14:19
Hvorfor er det at ingen trænere har spillet med Højholdt Pedro sammen på den midtbane?
Ja, det er for mig også uforståeligt. Det ligger lige til højrebenet med Pedro og Højholt bagved Fossum, med Bakiz og Sousa på kanterne. Så får Lucas og Prip deres fortjente plads på bænken.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2998
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af raekkeettre » 14. apr 2023, 14:35

Brodernumsi skrev:
14. apr 2023, 14:29
raekkeettre skrev:
14. apr 2023, 14:19
Hvorfor er det at ingen trænere har spillet med Højholdt Pedro sammen på den midtbane?
Ja, det er for mig også uforståeligt. Det ligger lige til højrebenet med Pedro og Højholt bagved Fossum, med Bakiz og Sousa på kanterne. Så får Lucas og Prip deres fortjente plads på bænken.
Jeg tænker det samme,.men hvad fanden ved jeg....:)

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af jonas386 » 14. apr 2023, 15:21

raekkeettre skrev:
14. apr 2023, 14:19
Hvorfor er det at ingen trænere har spillet med Højholdt Pedro sammen på den midtbane?
Det har vi da også. Men der er nok en grund til det ikke har indprentet sig i hukommelsen
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar