Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14773
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af Hanga » 14. apr 2023, 21:08

sulakvelidze skrev:Skuffelsen er forståelig, når sejren var så tæt på, men det havde været mere deprimerende at være kørt chanceløse ud af banen og tabe 3-0. Præstationen i sig selv giver håb. Det er meget lille, men hvis dette spil er niveauet i resten af kampene, kan AaB godt sætte en solid pointhøst sammen.
Det er selvfølgelig positivt at vi spiller en god kamp og generelt har fået et betydeligt løft efter Hiljemark har taget over. Men min frustration er nok større når det så heller ikke rigtig giver pote. Det piv elendige AaB var man næsten blevet vant til. Det er når der kommer håb tilbage og man så alligevel ender skuffet at det virkelig gør ondt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af Nautrup88 » 14. apr 2023, 21:08

Hold fast i den opstilling og spil så skal vi sku nok vinde over Silkeborg 👍👍👍

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4438
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af doukas » 14. apr 2023, 21:08

Vi misser simpelthen sejren på et afrettet skud? Det kan godt være vi er ringe, men hvad angår marginaler, så er det her satme en freak sæson.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5334
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af R Rosenberg » 14. apr 2023, 21:09

Maglau skrev:
14. apr 2023, 20:59
R Rosenberg skrev:
14. apr 2023, 20:55
De sidste 3 halvlege ud af 4 har vi siddet totalt på kampene, kommet frem til kæmpe chancer = 1 point.

De to kampe seneste kampe er nogle af de største (superliga)skuffelser, jeg husker.

Kæft, hvor er det dog rasende elendigt at lukke de ludere ind i kampen igen.
Du har selvfølgelig ret mange måder - men jeg må indrømme at jeg personligt er mere skuffet når jeg har set en ørkenvandring af dårligt spil uden tempo og 2 sammenhængende afleveringer.
Jeg er skuffet over resultatet men så en god AaB fodlboldkamp som jeg ikke har mange af de seneste mange sæsoner.
Naturligvis. Men det er bare 6 point så tæt på, og så smider man det hele. Det er så meget redning, man smider væk, selvom man mere eller mindre har det i sin hule hånd. Det skuffer enormt.
Ædruelighedens stemme

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af Nautrup88 » 14. apr 2023, 21:10

R Rosenberg skrev:
14. apr 2023, 20:58
Proppen skrev:
14. apr 2023, 20:47
Tyskeren skrev:
14. apr 2023, 20:45
Amen LØB nu ud, Helenius… Elendig attitude!!!
Man skal vel lige have lov til at sole sig i, at man trods alt har lavet ét mål til ti (10!!!) kampe.
Luk nu bare røven, troll. Helenius var vanvittigt god i dag. Kan du ikke bare skride?
Ja, sikke en gang lort og lukke ud.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1754
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af RicoBR02 » 14. apr 2023, 21:11

doukas skrev:
14. apr 2023, 21:08
Vi misser simpelthen sejren på et afrettet skud? Det kan godt være vi er ringe, men hvad angår marginaler, så er det her satme en freak sæson.
Det er ilde set at snakke om uheld. Det her handler udelukkende om at vi er dårlige og at alle omkring klubben har fejlet.


Vi havde fortjent sejren idag.

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af Proppen » 14. apr 2023, 21:14

R Rosenberg skrev:
14. apr 2023, 21:07
Proppen skrev:
14. apr 2023, 21:04
R Rosenberg skrev:
14. apr 2023, 20:58
Proppen skrev:
14. apr 2023, 20:47
Tyskeren skrev:
14. apr 2023, 20:45
Amen LØB nu ud, Helenius… Elendig attitude!!!
Man skal vel lige have lov til at sole sig i, at man trods alt har lavet ét mål til ti (10!!!) kampe.
Luk nu bare røven, troll. Helenius var vanvittigt god i dag. Kan du ikke bare skride?
Jeg er godt nok spændt på, om der er grønt lys til den slags sprogbrug. For så er vi da er andet sted.

Men fint at du ikke bedømmer en angriber på antal mål og chancer. Det er sikkert super fodbold-klogt.
Du sidder jo bare og venter med spændt fjeder på noget negativt at skrive. Ufatteligt, at man kan have så usle tilbøjeligheder, når man skulle påstå at holde med klubben.

Og du kan stikke dit sprogbrug op, hvor solen aldrig skinner. Det er ikke mit sprogbrug, men din latterlige tilstedeværelse, der forpester denne side.

Du er et ynkeligt, lille menneske.
Jeg kommenterer på det jeg ser. Det er ikke min skyld, at man stort set ikke har vundet på nu tredje halvsæson. Og så er vi nogle, der gerne vil stille krav, og andre der er til jubel og måske klappepølser. Men det berettiger ikke til den slags sprogbrug, som jo i bund og grund bare udstiller dig. Men jeg tænker, Admin må kommentere på, om det er OK. Det er ret interessant.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14773
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af Hanga » 14. apr 2023, 21:18


RicoBR02 skrev:
doukas skrev:
14. apr 2023, 21:08
Vi misser simpelthen sejren på et afrettet skud? Det kan godt være vi er ringe, men hvad angår marginaler, så er det her satme en freak sæson.
Det er ilde set at snakke om uheld. Det her handler udelukkende om at vi er dårlige og at alle omkring klubben har fejlet.


Vi havde fortjent sejren idag.
Hold nu op det er der ingen der har sagt. Du skrev til gengæld at det er uheld der gør at vi ligger hvor vi gør.

Er uheld en del af det? Ja da, vi har bundholdets held... også i dag... men vi er ikke bundhold bare pga. manglende marginaler, og det var alt folk skrev til dig.


Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4342
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af Kristian » 14. apr 2023, 21:22

Proppen skrev:
14. apr 2023, 21:14
R Rosenberg skrev:
14. apr 2023, 21:07
Proppen skrev:
14. apr 2023, 21:04
R Rosenberg skrev:
14. apr 2023, 20:58
Proppen skrev:
14. apr 2023, 20:47
Tyskeren skrev:
14. apr 2023, 20:45
Amen LØB nu ud, Helenius… Elendig attitude!!!
Man skal vel lige have lov til at sole sig i, at man trods alt har lavet ét mål til ti (10!!!) kampe.
Luk nu bare røven, troll. Helenius var vanvittigt god i dag. Kan du ikke bare skride?
Jeg er godt nok spændt på, om der er grønt lys til den slags sprogbrug. For så er vi da er andet sted.

Men fint at du ikke bedømmer en angriber på antal mål og chancer. Det er sikkert super fodbold-klogt.
Du sidder jo bare og venter med spændt fjeder på noget negativt at skrive. Ufatteligt, at man kan have så usle tilbøjeligheder, når man skulle påstå at holde med klubben.

Og du kan stikke dit sprogbrug op, hvor solen aldrig skinner. Det er ikke mit sprogbrug, men din latterlige tilstedeværelse, der forpester denne side.

Du er et ynkeligt, lille menneske.
Jeg kommenterer på det jeg ser. Det er ikke min skyld, at man stort set ikke har vundet på nu tredje halvsæson. Og så er vi nogle, der gerne vil stille krav, og andre der er til jubel og måske klappepølser. Men det berettiger ikke til den slags sprogbrug, som jo i bund og grund bare udstiller dig. Men jeg tænker, Admin må kommentere på, om det er OK. Det er ret interessant.
Og det du så i dag, var et AaB hold der sagtens kunne vinde og egentlig havde fortjent det. Ingen grund til at køre hetz på nogle i dag. Helenius er ved at være der og spiller rigtig godt i dag!!

Så please..tag nu og se tingene lidt nuanceret...vi stiller alle krav..
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13670
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af Funky » 14. apr 2023, 21:25

Don't feed the troll.

En fin kamp, og tænk, hvis man havde kørt holdet ind på at spille på den måde, med de spillere i start-11, fra starten af foråret...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1754
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af RicoBR02 » 14. apr 2023, 21:26

Hanga skrev:
14. apr 2023, 21:18
RicoBR02 skrev:
doukas skrev:
14. apr 2023, 21:08
Vi misser simpelthen sejren på et afrettet skud? Det kan godt være vi er ringe, men hvad angår marginaler, så er det her satme en freak sæson.
Det er ilde set at snakke om uheld. Det her handler udelukkende om at vi er dårlige og at alle omkring klubben har fejlet.


Vi havde fortjent sejren idag.
Hold nu op det er der ingen der har sagt. Du skrev til gengæld at det er uheld der gør at vi ligger hvor vi gør.

Er uheld en del af det? Ja da, vi har bundholdets held... også i dag... men vi er ikke bundhold bare pga. manglende marginaler, og det var alt folk skrev til dig.
Nej nej. Jeg skrev at det blandt andet handlede om uheld og bagefter uddybede jeg hvad jeg mente med uheld og at jeg selvfølgelig ikke var blind for det dårlige spil (så vidt jeg husker)


@Proppen
Jeg må indrømme at jeg ikke forstår at du gider sidde derhjemme og hive i pjerrot over "at du har ret" og at AaB heldigvis spiller dårligt så du får ret i dine forudsigelser..

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14773
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af Hanga » 14. apr 2023, 21:33

RicoBR02 skrev:
14. apr 2023, 21:26
Hanga skrev:
14. apr 2023, 21:18
RicoBR02 skrev:
doukas skrev:
14. apr 2023, 21:08
Vi misser simpelthen sejren på et afrettet skud? Det kan godt være vi er ringe, men hvad angår marginaler, så er det her satme en freak sæson.
Det er ilde set at snakke om uheld. Det her handler udelukkende om at vi er dårlige og at alle omkring klubben har fejlet.


Vi havde fortjent sejren idag.
Hold nu op det er der ingen der har sagt. Du skrev til gengæld at det er uheld der gør at vi ligger hvor vi gør.

Er uheld en del af det? Ja da, vi har bundholdets held... også i dag... men vi er ikke bundhold bare pga. manglende marginaler, og det var alt folk skrev til dig.
Nej nej. Jeg skrev at det blandt andet handlede om uheld og bagefter uddybede jeg hvad jeg mente med uheld og at jeg selvfølgelig ikke var blind for det dårlige spil (så vidt jeg husker)


Jeg er med på hvad du forsøgte at sige, men det var ikke det indlæg du skrev.

http://www.debatside.dk/viewtopic.php?f ... ld#p662176

Det er ikke uheld der gør at AaB ligger i bunden. Det var blot det folk vendte tilbage til dig med. Så naturligvis må dårlige beslutninger vendes og kritiseres. Selvom jeg er enig med dig i, at der også er bagklogskab med i det (som var din pointe med Andreas Hansen).

Min pointe nu er at du godt kan pakke den væk med at du/man ikke må snakke om uheld. Naturligvis må man det. I dag var vi uheldige, men heller ikke helt dygtige nok, for så havde vi lukket kampen.
Jeg så også godt din kommentar om det kun skulle være dig og Frederikshavneren tilbage der støtter op om holdet. Jeg skal nok stå på diverse tribuner i 1. division næste sæson også, men det må også være tilladt at sige at man har mistet håbet for overlevelsen og at man pt. ikke rigtig kan tage flere skuffelser om bord.

Fortsæt endelig med at vær et positivt og optimistisk indspark, men det er de her indlæg som "offer" der lige trigger mig.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1754
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af RicoBR02 » 14. apr 2023, 21:41

Hanga skrev:
14. apr 2023, 21:33
RicoBR02 skrev:
14. apr 2023, 21:26
Hanga skrev:
14. apr 2023, 21:18
RicoBR02 skrev:
doukas skrev:
14. apr 2023, 21:08
Vi misser simpelthen sejren på et afrettet skud? Det kan godt være vi er ringe, men hvad angår marginaler, så er det her satme en freak sæson.
Det er ilde set at snakke om uheld. Det her handler udelukkende om at vi er dårlige og at alle omkring klubben har fejlet.


Vi havde fortjent sejren idag.
Hold nu op det er der ingen der har sagt. Du skrev til gengæld at det er uheld der gør at vi ligger hvor vi gør.

Er uheld en del af det? Ja da, vi har bundholdets held... også i dag... men vi er ikke bundhold bare pga. manglende marginaler, og det var alt folk skrev til dig.
Nej nej. Jeg skrev at det blandt andet handlede om uheld og bagefter uddybede jeg hvad jeg mente med uheld og at jeg selvfølgelig ikke var blind for det dårlige spil (så vidt jeg husker)


Jeg er med på hvad du forsøgte at sige, men det var ikke det indlæg du skrev.

http://www.debatside.dk/viewtopic.php?f ... ld#p662176

Det er ikke uheld der gør at AaB ligger i bunden. Det var blot det folk vendte tilbage til dig med. Så naturligvis må dårlige beslutninger vendes og kritiseres. Selvom jeg er enig med dig i, at der også er bagklogskab med i det (som var din pointe med Andreas Hansen).

Min pointe nu er at du godt kan pakke den væk med at du/man ikke må snakke om uheld. Naturligvis må man det. I dag var vi uheldige, men heller ikke helt dygtige nok, for så havde vi lukket kampen.
Jeg så også godt din kommentar om det kun skulle være dig og Frederikshavneren tilbage der støtter op om holdet. Jeg skal nok stå på diverse tribuner i 1. division næste sæson også, men det må også være tilladt at sige at man har mistet håbet for overlevelsen og at man pt. ikke rigtig kan tage flere skuffelser om bord.

Fortsæt endelig med at vær et positivt og optimistisk indspark, men det er de her indlæg som "offer" der lige trigger mig.
Jeg prøver nu ikke på at lege offer. Men jeg skal nok forsætte med at være positiv og optimistisk og nogle gange komme med indlæg der kommer til at pisse nogen af..

Proppen
Superliga
Superliga
Indlæg: 578
Tilmeldt: 12. maj 2022, 13:53

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af Proppen » 14. apr 2023, 21:42

Hanga skrev:
14. apr 2023, 21:33
RicoBR02 skrev:
14. apr 2023, 21:26
Hanga skrev:
14. apr 2023, 21:18
RicoBR02 skrev:
doukas skrev:
14. apr 2023, 21:08
Vi misser simpelthen sejren på et afrettet skud? Det kan godt være vi er ringe, men hvad angår marginaler, så er det her satme en freak sæson.
Det er ilde set at snakke om uheld. Det her handler udelukkende om at vi er dårlige og at alle omkring klubben har fejlet.


Vi havde fortjent sejren idag.
Hold nu op det er der ingen der har sagt. Du skrev til gengæld at det er uheld der gør at vi ligger hvor vi gør.

Er uheld en del af det? Ja da, vi har bundholdets held... også i dag... men vi er ikke bundhold bare pga. manglende marginaler, og det var alt folk skrev til dig.
Nej nej. Jeg skrev at det blandt andet handlede om uheld og bagefter uddybede jeg hvad jeg mente med uheld og at jeg selvfølgelig ikke var blind for det dårlige spil (så vidt jeg husker)


Jeg er med på hvad du forsøgte at sige, men det var ikke det indlæg du skrev.

http://www.debatside.dk/viewtopic.php?f ... ld#p662176

Det er ikke uheld der gør at AaB ligger i bunden. Det var blot det folk vendte tilbage til dig med. Så naturligvis må dårlige beslutninger vendes og kritiseres. Selvom jeg er enig med dig i, at der også er bagklogskab med i det (som var din pointe med Andreas Hansen).

Min pointe nu er at du godt kan pakke den væk med at du/man ikke må snakke om uheld. Naturligvis må man det. I dag var vi uheldige, men heller ikke helt dygtige nok, for så havde vi lukket kampen.
Jeg så også godt din kommentar om det kun skulle være dig og Frederikshavneren tilbage der støtter op om holdet. Jeg skal nok stå på diverse tribuner i 1. division næste sæson også, men det må også være tilladt at sige at man har mistet håbet for overlevelsen og at man pt. ikke rigtig kan tage flere skuffelser om bord.

Fortsæt endelig med at vær et positivt og optimistisk indspark, men det er de her indlæg som "offer" der lige trigger mig.
Altså som jeg forstår der er den gængse opfattelse, at hvis du ikke blindt og betingelsesløst er positiv i alt i din opbakning uden at stille krav, så er du ikke en rigtig fan. Heller ikke efter tre halvsæsoners ren nedtur.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14773
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af Hanga » 14. apr 2023, 21:42

RicoBR02 skrev:
14. apr 2023, 21:41
Hanga skrev:
14. apr 2023, 21:33
RicoBR02 skrev:
14. apr 2023, 21:26
Hanga skrev:
14. apr 2023, 21:18
RicoBR02 skrev:
doukas skrev:
14. apr 2023, 21:08
Vi misser simpelthen sejren på et afrettet skud? Det kan godt være vi er ringe, men hvad angår marginaler, så er det her satme en freak sæson.
Det er ilde set at snakke om uheld. Det her handler udelukkende om at vi er dårlige og at alle omkring klubben har fejlet.


Vi havde fortjent sejren idag.
Hold nu op det er der ingen der har sagt. Du skrev til gengæld at det er uheld der gør at vi ligger hvor vi gør.

Er uheld en del af det? Ja da, vi har bundholdets held... også i dag... men vi er ikke bundhold bare pga. manglende marginaler, og det var alt folk skrev til dig.
Nej nej. Jeg skrev at det blandt andet handlede om uheld og bagefter uddybede jeg hvad jeg mente med uheld og at jeg selvfølgelig ikke var blind for det dårlige spil (så vidt jeg husker)


Jeg er med på hvad du forsøgte at sige, men det var ikke det indlæg du skrev.

http://www.debatside.dk/viewtopic.php?f ... ld#p662176

Det er ikke uheld der gør at AaB ligger i bunden. Det var blot det folk vendte tilbage til dig med. Så naturligvis må dårlige beslutninger vendes og kritiseres. Selvom jeg er enig med dig i, at der også er bagklogskab med i det (som var din pointe med Andreas Hansen).

Min pointe nu er at du godt kan pakke den væk med at du/man ikke må snakke om uheld. Naturligvis må man det. I dag var vi uheldige, men heller ikke helt dygtige nok, for så havde vi lukket kampen.
Jeg så også godt din kommentar om det kun skulle være dig og Frederikshavneren tilbage der støtter op om holdet. Jeg skal nok stå på diverse tribuner i 1. division næste sæson også, men det må også være tilladt at sige at man har mistet håbet for overlevelsen og at man pt. ikke rigtig kan tage flere skuffelser om bord.

Fortsæt endelig med at vær et positivt og optimistisk indspark, men det er de her indlæg som "offer" der lige trigger mig.
Jeg prøver nu ikke på at lege offer. Men jeg skal nok forsætte med at være positiv og optimistisk og nogle gange komme med indlæg der kommer til at pisse nogen af..
I orden :thumbsup: :cheers:
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5086
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af Kunji » 14. apr 2023, 21:51

Proppen skrev:
14. apr 2023, 21:42
Altså som jeg forstår der er den gængse opfattelse, at hvis du ikke blindt og betingelsesløst er positiv i alt i din opbakning uden at stille krav, så er du ikke en rigtig fan. Heller ikke efter tre halvsæsoners ren nedtur.
Find én der har den holdning.
Du maler det billede igen og igen. Fint, find én herinde.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1754
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af RicoBR02 » 14. apr 2023, 21:55

Proppen skrev:
14. apr 2023, 21:42
Hanga skrev:
14. apr 2023, 21:33
RicoBR02 skrev:
14. apr 2023, 21:26
Hanga skrev:
14. apr 2023, 21:18
RicoBR02 skrev:
doukas skrev:
14. apr 2023, 21:08
Vi misser simpelthen sejren på et afrettet skud? Det kan godt være vi er ringe, men hvad angår marginaler, så er det her satme en freak sæson.
Det er ilde set at snakke om uheld. Det her handler udelukkende om at vi er dårlige og at alle omkring klubben har fejlet.


Vi havde fortjent sejren idag.
Hold nu op det er der ingen der har sagt. Du skrev til gengæld at det er uheld der gør at vi ligger hvor vi gør.

Er uheld en del af det? Ja da, vi har bundholdets held... også i dag... men vi er ikke bundhold bare pga. manglende marginaler, og det var alt folk skrev til dig.
Nej nej. Jeg skrev at det blandt andet handlede om uheld og bagefter uddybede jeg hvad jeg mente med uheld og at jeg selvfølgelig ikke var blind for det dårlige spil (så vidt jeg husker)


Jeg er med på hvad du forsøgte at sige, men det var ikke det indlæg du skrev.

http://www.debatside.dk/viewtopic.php?f ... ld#p662176

Det er ikke uheld der gør at AaB ligger i bunden. Det var blot det folk vendte tilbage til dig med. Så naturligvis må dårlige beslutninger vendes og kritiseres. Selvom jeg er enig med dig i, at der også er bagklogskab med i det (som var din pointe med Andreas Hansen).

Min pointe nu er at du godt kan pakke den væk med at du/man ikke må snakke om uheld. Naturligvis må man det. I dag var vi uheldige, men heller ikke helt dygtige nok, for så havde vi lukket kampen.
Jeg så også godt din kommentar om det kun skulle være dig og Frederikshavneren tilbage der støtter op om holdet. Jeg skal nok stå på diverse tribuner i 1. division næste sæson også, men det må også være tilladt at sige at man har mistet håbet for overlevelsen og at man pt. ikke rigtig kan tage flere skuffelser om bord.

Fortsæt endelig med at vær et positivt og optimistisk indspark, men det er de her indlæg som "offer" der lige trigger mig.
Altså som jeg forstår der er den gængse opfattelse, at hvis du ikke blindt og betingelsesløst er positiv i alt i din opbakning uden at stille krav, så er du ikke en rigtig fan. Heller ikke efter tre halvsæsoners ren nedtur.
Find lige nogle personer herinde der underbygger den påstand, bare en enkelt eller 2. Og ellers stop dit mundbæ

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af Hovedet » 14. apr 2023, 22:18

larsdahl skrev:
14. apr 2023, 00:07
Hovedet skrev:
13. apr 2023, 21:32
Jeg går dog også stærkt ud fra, at der er tiltænkt større kapitaltilførsler fra tyskernes side end de 15 millioner kr., der foreløbig er indskudt. Uanset hvor vilde kompetencer, de måtte besidde, skal der jo selvsagt også penge til. Hvis vi tager AaB som udgangspunkt: I 2014 stod vi med masser af penge og ditto goodwill, men uden kompetencer og dygtighed; derfor blev vi ikke en topklub, men omvendt betød pengene, at vi kunne hente spillere af en kaliber, der forhindrede et regulært kollaps, som vi efter min mening allerede ville have set omkring 2018, hvis den økonomiske situation i AaB havde lignet den i dag. Tilsvarende har klubber som Randers, Silkeborg og Viborg haft kompetencer og dygtighed, men ikke penge nok til at kunne etablere sig som topklubber.

Vi kan godt undgå en Vejlelignende skæbne - eller det, der er værre. Så vidt jeg lige kan se, rækker kapitaltilførslen trods alt til at kunne køre videre på et nogenlunde uændret budget til næste sæson. AaB bør med andre ord kunne stille med et hold, der omgående vender tilbage til Superligaen; trods alt - hvis vi nu skal prøve at få øje på lidt væske i et mere end halvtomt glas - har det her jo også været en sæson, hvor vi har fået færre point, end spillet har berettiget til, jf. et helt absurd højt antal nederlag på 1 mål; hvis man havde tilføjet det nuværende AaB-hold en Rinne og en bare lidt skarpere offensiv, ville nedrykning i mine øjne slet ikke have været et tema i år - så havde vi "bare" for gud ved hvilken gang siden 2014 stået med endnu en fesen mellemsæson til glemmebogen.

Og apropos offensiv er det mig simpelthen en gåde, at et mandskab, der tæller spillere som Lucas Andersen, Ivar Fossum, Nicklas Helenius og Sousa, har haft så tandløs en offensiv, som tilfældet er. Alle 4 spillere ville på andre tidspunkter i deres karriere have været profiler på et hvilket som helst hold i Superligaen! Som Stig Tøfting skrev for et par uger siden, er dette AaB-hold, trods åbenlyse mangler (i forhold til topplacering!), på papiret alt for godt til at rykke ned; og oven i købet med et brag, som det meste tyder på nu!

Min pointe er, at vi i 1. division vil opleve, at de kampe, som vi i øjeblikket på mere eller mindre halvmystisk vis, formår at tabe med 1 mere eller mystisk mål, i stedet lige akkurat vil falde ud i AaBs favør. Hvis vi kan få ro om træner- og sportsdirektørposten og rykke op på sikker og kompetent vis, burde vi omgående kunne vende tilbage til - om ikke andet - smålunken fesenhed omkring slutspilsstregen. Vi skal med andre ord udnytte det kunstige tyske åndedræt, som vi nådigst er bevilget!

For mit eget vedkommende må jeg tilstå, at jeg efter forrige runde har opgivet tanken om at overleve i Superligaen; efter denne runde f.eks. er det langt mere sandsynligt, at afstanden til Horsens er uændret eller større, og selv om vi trods alt skulle hente et point i Herning og Horsens taber, så forslår det næsten ingenting i det store regnskab. 8 point er simpelthen for mange, uagtet om vi måtte vinde den sagsomspundne indbyrdes kamp mod Horsens. I modsætning til 2011 har vi simpelthen ikke et hold, der pludselig begynder at vinde en hulens bunke kampe.

Derimod deltager jeg slet ikke i koret om den "ligegyldige" pokal. Det er ikke verdens ottende vidunder, at vi kan snuppe et Silkeborghold, der er dalet noget i niveau, over to kampe. Og nej, vi er ved Gud ikke favoritter eller det, der ligner i Parken mod hverken FCK eller FCN. Men det er én kamp, og selv om en pokaltriumf selvfølgelig ville ledsages af en besk eftersmag i kølvandet på en historisk nedrykning, så ville den altså give os et enormt rygstød; både selvtillidsmæssigt og ikke mindst økonomisk, da vi mig bekendt som minimum er garanteret et Challenger Cup - gruppespil (eller hvad, den nu hedder den nye turnering) der. Og hvis AaB skal deltage i et europæisk gruppespil, vil min forventning også være, at klubben tilføres yderligere midler, da der er opstået en uventet mulighed for at fremskynde genopretningen af klubben.

I den forbindelse skal vi igen huske på, at OB rykkede ned hele to gange i halvfemserne, ligesom AGFs tripplenedrykning gennem de sidste 17-18 år er velkendt. AaB har jo righoldig historie og en mangeårige superligatradition at trække på, hvortil kommer et stort opland og byens størrelse og fanskare. Klubben hører med andre ord naturligt hjemme i den bedste række, hvilket f.eks. ikke i samme omfang gør sig gældende for Viborg, Randers og Silkeborg.
Bare lige for en god ordens skyld, så er der ikke gruppespil til den danske pokalvinder i år.

https://kassiesa.net/uefa/AccessList2023.html
Ikke en officiel uefa side, men den plejer at stemme.

Den danske pokalvinder skal igennem 2 kval. runder (3 hvis de russiske hold ikke bliver udelukket). Der er i modsætning til tidligere ikke mulighed for Europa League, men kun Conference League.

AaB har ikke spillet europæisk længe, så de vil være useedede i begge runder. For mig virker det vanvittigt urealistisk, at AaB kommer i et europæisk gruppespil næste år. Langt, langt mindre sandsynligt end, at vi sikrer os endnu en sæson i superligaen. Sidste år var det hold som Villarreal, West Ham, Fiorentina og Partizan Beograd der var i playoff. Hvis vi er gode nok til at kunne slå dem over 2 kampe, plus slå fck/fcn i en finale først, så kan vi også hente 8 point på Horsens.

Og den der famøse selvtillid, vi i første omgang fik af at slå Viborg og fik endnu mere af, da vi gik videre samlet, hvor mange point har den givet os? Eller det ved jeg godt: 0
point, men hvad har vi så fået ud af det selvtillidsboost ud over en skadet spiller og to profiler, der i følge vores cheftræner havde brug for et hvil i vores seneste nøglekamp i superligaen?

Jeg er overhovedet ikke enig i, at AaB hører naturligt hjemme i den bedste række. Det er altså ikke historie, fanskare, oplandet eller byens størrelse der afgør hvilke hold, der er bedst. I dagens fodboldverden er det økonomien, der er afgørende, og AaB bliver virkeligt presset på økonomien, hvis vi rykker ned.

Det er klart, at kan vi holde på den nuværende trup, så er vi store favoritter til at rykke op. Men er det realistisk? Ser vi ikke nærmere ind i, at der skal spares 10-20
millioner på spillerlønninger for ikke at stirre direkte ind i en konkurs? Siger vi farvel til mellem 30 og 50% af de spillerne i den nuværende trup, sandsynligvis de bedst betalte, hvis de er mulige at skille sig af med, og erstatter dem med eksotiske lottokuponer, U19- og Danmarksseriespillere på bankelevløn, så er jeg ikke længere så sikker på en hurtig retur til superligaen.

Jeg deler slet ikke din optimisme vedrørende kampe i 1. division. Holdene der er altså ikke så dårlige. Vi har længe været et hold, der har svært ved at skabe chancer, der har svært ved at score på de chancer vi får og samtidig forærer modstanderne mange chancer og nemme mål, også mod 3. divisionshold som Vanløse. Vi kommer til uge efter uge at møde hold der er topmotiverede for at slå “store AaB” med de arrogante fans, der tager oprykning for en selvfølge. Kan vores spillere præstere hver gang? Der er ikke plads til særligt mange svipsere, hvis man vil rykke op, så skal der vindes kampe, mange kampe.

Meget står og falder med om der kommer flere penge, eller om de yderligere penge fra tyskerne er betinget af en oprykning til superligaen.
Åh, i så fald beklager jeg; jeg havde det indtryk, at den danske pokalvinder var garanteret et europæisk gruppespil. Og ja, hvis vi skal igennem to kvalifikationsrunder som useedet, så deler jeg din pessimisme på det punkt.

Jeg er ligeledes enig i, at 1. division på ingen måde har karakter af walkover, og vi kommer ikke til at se storsejre i stribevis eller lignende. Men over 33 runder bør AaB simpelthen være lige præcis det niveau over modstanderne, der resulterer i en oprykning. Hvis vi eksempelvis tager AGFs 3 sæsoner i den næstbedste række var der ingenlunde tale om at cruise sig igennem - der var sågar udfald med store nederlag til følge - men i det lange løb var der dog ingen tvivl om oprykningen. Se f.eks. også Vejle i år og Horsens i fjor; AaB er i mine øjne bedre end begge.

I det regnestykke går jeg dog ud fra, at AaB så nogenlunde da viderefører det nuværende budget, hvilket burde være muligt med den nylige kapitaltilførsel; som i mine øjne er et kunstigt åndedræt, men lige præcis dét åndedræt der kan danne fundamentet for atter at etablere sig i Superligaen; scenariet med lottokuponer og Danmarksseriespillere vil jo også i praksis betyde, at AaB slet og ret har opgivet at spille i landets række bedste, og uanset hvad så er vi altså ikke Hobro eller Hvidovre, men et hold der nu i mere end tre årtier i træk har optrådt i landets bedste række og med undtagelse af én sæson aldrig har været i nærheden af nedrykning og tillige har mesterskaber og europæiske gruppespil bag sig foruden naturligvis et stort opland i en stor by med en stor tilhængerskare.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af Klaus » 14. apr 2023, 22:19

I min regnebog hentede vi et point på Horsens i dag.... Jeg tror simpelthen ikke de kommer til at tage point i Herning. Silkeborgs niveau mod Horsens var på linje med vores, når vi er aller dårligst. Hvis de spiller så ringe mod os, og vi bare nogenlunde kan holde niveauet så vinder vi. Jeg tænker vi kan tåle at sætte 4 point til i resten af kampene, så vil vi overleve (måske).... Det vil ud over sejr mod Silkeborg ude, betyde at vi skal vinde vores hjemmekampe og det er sikkert hamrende urealistisk.... Men den fede dame har ikke sunget endnu, og dagens indsats giver grobund for en smule optimisme.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13670
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 14.04.2023

Indlæg af Funky » 14. apr 2023, 22:37

Klaus skrev:
14. apr 2023, 22:19
I min regnebog hentede vi et point på Horsens i dag.... Jeg tror simpelthen ikke de kommer til at tage point i Herning. Silkeborgs niveau mod Horsens var på linje med vores, når vi er aller dårligst. Hvis de spiller så ringe mod os, og vi bare nogenlunde kan holde niveauet så vinder vi. Jeg tænker vi kan tåle at sætte 4 point til i resten af kampene, så vil vi overleve (måske).... Det vil ud over sejr mod Silkeborg ude, betyde at vi skal vinde vores hjemmekampe og det er sikkert hamrende urealistisk.... Men den fede dame har ikke sunget endnu, og dagens indsats giver grobund for en smule optimisme.
Jeg er nødt til at koble alle tanker om tabellen fra (for der er håbet stadig helt slukket) og bare se på, hvor den gode præstation skal findes. Det falder mig i øjnene, at der investeres SÅ meget i Prip, uden at det rigtig give udbytte. Et par okay situationer fra ham i dag, men uden den gamle snert i skuddene. Bakiz har også svært ved at følge op på sine indledende gode præstationer. Men hvem skulle man spille på deres positioner i stedet for dem? Ross har ikke vist meget på det seneste. Jeg synes, vi virkelig mangler en Børsting. Måske vores tyske lejesoldat kunne have udfyldt den rolle, pokkers med den skade. Til gengæld ser Lucas bedre ud, når han kan lave et indhop. Det blev næsten helt godt fra ham i dag. Granli, jamen jeg er fan. Solid spiller.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar