Pyro og økonomi

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Låst
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Pyro og økonomi

Indlæg af Buzz Killington » 11. okt 2023, 21:36

RicoBR02 skrev:
11. okt 2023, 20:57
634 skrev:
9. okt 2023, 16:58
Jakobsen skrev:
9. okt 2023, 13:51
Så kostede knallertbandens behov for at bryde regler klubben og fællesskabet yderligere 30.000 kr. det vel nærmere sig den halve million af klubbens penge de efterhånden har skyllet ud i lokummet. Ikke nogen særligt værdig repræsentant for klubben som derudover er pigesure på både politi og presse.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Det påstås at der er mange som vil have det til fortsætte, og nogen finder det som et vigtigt del af stadion-oplevelse. Så må de bare ud og samle ind (med eller uden elefanthuer) til at betale bøden. AaB A/S kan selvfølgelig ikke som Event holder betale den ene bøde efter den som en Sugar Daddy, når de klart er klar over at det ikke er inde for reglement, når de afholder Publikums-eventen. Tifo gutterne kan indsamle til nye tifoer, så kan Pyro gutterne også, og derved finder vi også ud af om der egentlig er denne vilje til Pyro.
Men AaB betaler.. Hver gang.. uden at fortrække en mine.. De melder ikke ud at de ikke vil have pyro på stadion.. De kommenterer ikke når de får en ny bøde.. De betaler bare.. For AaB ved at stemningen er mere værd end den halve eller hele million de betaler i bøde om året..
Det er dælme spekulativt, på baggrund "ingen reaktion". Det kunne også tænkes, at AaB synes, bøderne er trælse, men ikke vil provokere egne, sommetider følsomme, fans og risikere at skabe modstand mod klubben i en tid, hvor man har brug for så meget støtte som muligt. At man er glad for fans, betyder da ikke nødvendigvis, at man er glad for pyro og bøder.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Pyro og økonomi

Indlæg af 634 » 11. okt 2023, 21:49

RicoBR02 skrev:
11. okt 2023, 21:32
PonySlaystation skrev:
11. okt 2023, 21:15
RicoBR02 skrev:
11. okt 2023, 20:57
634 skrev:
9. okt 2023, 16:58
Jakobsen skrev:
9. okt 2023, 13:51
Så kostede knallertbandens behov for at bryde regler klubben og fællesskabet yderligere 30.000 kr. det vel nærmere sig den halve million af klubbens penge de efterhånden har skyllet ud i lokummet. Ikke nogen særligt værdig repræsentant for klubben som derudover er pigesure på både politi og presse.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Det påstås at der er mange som vil have det til fortsætte, og nogen finder det som et vigtigt del af stadion-oplevelse. Så må de bare ud og samle ind (med eller uden elefanthuer) til at betale bøden. AaB A/S kan selvfølgelig ikke som Event holder betale den ene bøde efter den som en Sugar Daddy, når de klart er klar over at det ikke er inde for reglement, når de afholder Publikums-eventen. Tifo gutterne kan indsamle til nye tifoer, så kan Pyro gutterne også, og derved finder vi også ud af om der egentlig er denne vilje til Pyro.
Men AaB betaler.. Hver gang.. uden at fortrække en mine.. De melder ikke ud at de ikke vil have pyro på stadion.. De kommenterer ikke når de får en ny bøde.. De betaler bare.. For AaB ved at stemningen er mere værd end den halve eller hele million de betaler i bøde om året..
Jeg snakkede med en fra AaB's trænerstab om det for ikke så forfærdeligt længe siden. Han virkede til at være af den opfattelse at AaB var pisse trætte af at skulle bruge så mange penge på bøder. Kunne det tænkes at AaB er bange for at skæmme de stemningsskabende fans væk og derfor udstår bøderne, men utroligt gerne vil være dem foruden?
Bøder er da aldrig sjove uanset hvad. Forståeligt at AaB er trætte af dem. Men de er, efter hvad jeg hører, et nødvendigt onde i forhold til at lokke flest folk på stadion.. Men det her bliver en endeløs diskussion. Jeg vil sige at indtil det enten bliver lovligt eller AaB begynder at tage afstand fra det så finder vi aldrig 100% ud af hvad klubbens holdning er til det...
Om der findes passende lovgivning til brug af Pyro og lignende kan være en diskussion for sig. Hjemmeholdene som arrangere kampene skal selvfølgelig ikke gentagende gange betale bøde på bøde sammen med udeholdene. En bøde skal betales af udøveren. Når der laves tilskuer event, skal der selvfølgelig være plads til fest og sjov, og det kræver nogen frie rammer til at bringe morskaben frem. Er der mange regler bliver det noget påtaget alvor, men der er også brug for klare rammer for at more sig sammen.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3258
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Pyro og økonomi

Indlæg af Brodernumsi » 12. okt 2023, 17:01

Iflg. Nordjyske, tager klubben nu officielt afstand fra pyro.

En halv million på den slags, virker også fjollet, når driften allerede er presset.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Kovacs
Superliga
Superliga
Indlæg: 743
Tilmeldt: 8. jul 2005, 13:08
Favoritspiller: Martin P!

Re: Pyro og økonomi

Indlæg af Kovacs » 12. okt 2023, 17:25

Brodernumsi skrev:
12. okt 2023, 17:01
Iflg. Nordjyske, tager klubben nu officielt afstand fra pyro.

En halv million på den slags, virker også fjollet, når driften allerede er presset.
Hvad skulle de ellers svare ?

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Pyro og økonomi

Indlæg af RicoBR02 » 12. okt 2023, 17:27

Brodernumsi skrev:
12. okt 2023, 17:01
Iflg. Nordjyske, tager klubben nu officielt afstand fra pyro.

En halv million på den slags, virker også fjollet, når driften allerede er presset.
Klubben er blevet presset til at tage afstand nu. En ulovlighed der samtidig koster penge kan de jo ikke blive ved med at ignorere når nu ydesen laver en artikel som igår.. Jeg tror ikke dette ændrer på tilgangen til pyro på stadion og jeg håber det heller ikke..

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5193
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Pyro og økonomi

Indlæg af Jakobsen » 12. okt 2023, 17:28

RicoBR02 skrev:
12. okt 2023, 17:27
Brodernumsi skrev:
12. okt 2023, 17:01
Iflg. Nordjyske, tager klubben nu officielt afstand fra pyro.

En halv million på den slags, virker også fjollet, når driften allerede er presset.
Klubben er blevet presset til at tage afstand nu. En ulovlighed der samtidig koster penge kan de jo ikke blive ved med at ignorere når nu ydesen laver en artikel som igår.. Jeg tror ikke dette ændrer på tilgangen til pyro på stadion og jeg håber det heller ikke..
Så du mener, at AaB lyver i pressen?
Ærligtalt så synes jeg snart, at jer med trang til at realisere jer selv som nogel fandens kale der har behov for at bryde regler må gøre det andet sted, hvor det ikke skader AaBs omdømme og økonomi.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Pyro og økonomi

Indlæg af R Rosenberg » 12. okt 2023, 17:42

Jakobsen skrev:
12. okt 2023, 17:28
RicoBR02 skrev:
12. okt 2023, 17:27
Brodernumsi skrev:
12. okt 2023, 17:01
Iflg. Nordjyske, tager klubben nu officielt afstand fra pyro.

En halv million på den slags, virker også fjollet, når driften allerede er presset.
Klubben er blevet presset til at tage afstand nu. En ulovlighed der samtidig koster penge kan de jo ikke blive ved med at ignorere når nu ydesen laver en artikel som igår.. Jeg tror ikke dette ændrer på tilgangen til pyro på stadion og jeg håber det heller ikke..
Så du mener, at AaB lyver i pressen?
Ærligtalt så synes jeg snart, at jer med trang til at realisere jer selv som nogel fandens kale der har behov for at bryde regler må gøre det andet sted, hvor det ikke skader AaBs omdømme og økonomi.
Hvem lyver?

Og jeg tvivler på, at det skader AaB's omdømme - tværtimod. Det er vist kun omdømmet hos gamle, forstokkede mænd, der lider.
Ædruelighedens stemme

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 638
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Pyro og økonomi

Indlæg af Alexis » 12. okt 2023, 17:45

Jeg har altid været tilhænger af pyro og har også selv stået og fyret det af på vest som ung og taget min karantæne fra stadion for det
Men når det som her går ud over klubben så er det satme svært fortsat at være fortaler. De siger direkte det går ud over driften. Og det er fordi det nærmest er til hver eneste kamp.
Kunne fanklubben selv spare op til en bøde 1-2 gange om året når fck eller Brøndby kommer på besøg, jamen så herre Gud. Men det her hvor det er hver evig eneste kamp og klubben virkelig lider på baggrund af det

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2872
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Pyro og økonomi

Indlæg af Eksil » 12. okt 2023, 17:53

Kovacs skrev:
12. okt 2023, 17:25
Brodernumsi skrev:
12. okt 2023, 17:01
Iflg. Nordjyske, tager klubben nu officielt afstand fra pyro.

En halv million på den slags, virker også fjollet, når driften allerede er presset.
Hvad skulle de ellers svare ?
At de accepterer bøden, men er uenige. Sådan siger moderne virksomheder når de vil sige fra. Det gør de ikke her.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1477
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Pyro og økonomi

Indlæg af Stegosaurus » 12. okt 2023, 17:57

Kovacs skrev:
12. okt 2023, 17:25
Brodernumsi skrev:
12. okt 2023, 17:01
Iflg. Nordjyske, tager klubben nu officielt afstand fra pyro.

En halv million på den slags, virker også fjollet, når driften allerede er presset.
Hvad skulle de ellers svare ?
Præcis. Det lyder ikke til, at Jesper Dalum har i sinde at sætte himmel og jord i bevægelse for at undgå pyro i fremtiden.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Pyro og økonomi

Indlæg af 634 » 12. okt 2023, 18:02

Det skal betales en bøde på 30.000 kroner. Hvis 300 pyro tilhængere betaler hver 100 kroner bliver det betalt. Men er der så 300 som vil værdsætte det med en 100 krone seddel, eller skal der være en sugar daddy til at betale ?
Det er min fornemmelse fra Complea, at der er en accept af det hvis ingen kommer til skade af det, samt at dem som bruger det tager ansvaret for det, og jeg tror ikke at der 300 på Complea som vil betale til det.
Er der det på Vesttribunen ?
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1477
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Pyro og økonomi

Indlæg af Stegosaurus » 12. okt 2023, 18:09

634 skrev:
12. okt 2023, 18:02
Det skal betales en bøde på 30.000 kroner. Hvis 300 pyro tilhængere betaler hver 100 kroner bliver det betalt. Men er der så 300 som vil værdsætte det med en 100 krone seddel, eller skal der være en sugar daddy til at betale ?
Det er min fornemmelse fra Complea, at der er en accept af det hvis ingen kommer til skade af det, samt at dem som bruger det tager ansvaret for det, og jeg tror ikke at der 300 på Complea som vil betale til det.
Er der det på Vesttribunen ?
Et af de vigtigste kriterier når der investeres i fodboldklubber er, hvorvidt klubben har en aktiv fanscene. Jeg tror helt ærligt at tyskerne bare bliver ved med at betale bøderne.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Pyro og økonomi

Indlæg af RicoBR02 » 12. okt 2023, 18:12

Jakobsen skrev:
12. okt 2023, 17:28
RicoBR02 skrev:
12. okt 2023, 17:27
Brodernumsi skrev:
12. okt 2023, 17:01
Iflg. Nordjyske, tager klubben nu officielt afstand fra pyro.

En halv million på den slags, virker også fjollet, når driften allerede er presset.
Klubben er blevet presset til at tage afstand nu. En ulovlighed der samtidig koster penge kan de jo ikke blive ved med at ignorere når nu ydesen laver en artikel som igår.. Jeg tror ikke dette ændrer på tilgangen til pyro på stadion og jeg håber det heller ikke..
Så du mener, at AaB lyver i pressen?
Ærligtalt så synes jeg snart, at jer med trang til at realisere jer selv som nogel fandens kale der har behov for at bryde regler må gøre det andet sted, hvor det ikke skader AaBs omdømme og økonomi.
Med alt ære og respekt Jacobsen, så skal du lukke røven og stoppe med at proppe alle ned dine små kasser. Folk der kender mig ville aldrig nogensinde omtale mig som en person der prøver at spille en fandens kal, jeg har ikke et behov for at bryde regler på nogen måde og jeg vil love dig 1000% at jeg aldrig vil gøre noget der kan skade AaB omdømme. Jeg er kæmpe tilhænger at pyroen det ved de fleste herinde, jeg har heller ikke lagt skjul på at jeg ikke selv står bag affyring af pyro mere og jeg står ikke på vesttribunen mere. Så dine lorte kommentarer hvor alle skal nedgøres, kaldes knallertbande, Brian typer, coke hoveder osv skal du pakke sammen. Det er ikke umuligt at debattere herinde med folk man er uenige med uden at være en nar.. Det lykkedes faktisk også til tider for mig!

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Indlæg: 1507
Tilmeldt: 24. sep 2005, 12:16
Geografisk sted: Aalborg Øst

Re: Pyro og økonomi

Indlæg af tegner » 12. okt 2023, 18:28

Så kom AaB på banen. Mon ikke det har lidt med gårsdagens artikel at gøre…
Syntes faktisk man skal stoppe med - den forbudte - pyro nu, udelukkende pga. det økonomiske aspekt. Hold hurtigt et møde med AaB, find muligheder evt med røg osv

Jeg er stor tilhænger af lortet, men tænker udelukkende økonomi Her 😎

Og så stop dog med at kalde meget meget trofaste, og engagerede medfans for en knallertbande, hvor i alverden kommer det fra ?
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Pyro og økonomi

Indlæg af RicoBR02 » 12. okt 2023, 18:41

tegner skrev:
12. okt 2023, 18:28
Så kom AaB på banen. Mon ikke det har lidt med gårsdagens artikel at gøre…
Syntes faktisk man skal stoppe med - den forbudte - pyro nu, udelukkende pga. det økonomiske aspekt. Hold hurtigt et møde med AaB, find muligheder evt med røg osv

Jeg er stor tilhænger af lortet, men tænker udelukkende økonomi Her 😎

Og så stop dog med at kalde meget meget trofaste, og engagerede medfans for en knallertbande, hvor i alverden kommer det fra ?
Er det efter hjørring kampen du er blevet så pyro forskrækket gamle? 😂

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Indlæg: 1507
Tilmeldt: 24. sep 2005, 12:16
Geografisk sted: Aalborg Øst

Re: Pyro og økonomi

Indlæg af tegner » 12. okt 2023, 18:52

RicoBR02 skrev:
12. okt 2023, 18:41
tegner skrev:
12. okt 2023, 18:28
Så kom AaB på banen. Mon ikke det har lidt med gårsdagens artikel at gøre…
Syntes faktisk man skal stoppe med - den forbudte - pyro nu, udelukkende pga. det økonomiske aspekt. Hold hurtigt et møde med AaB, find muligheder evt med røg osv

Jeg er stor tilhænger af lortet, men tænker udelukkende økonomi Her 😎

Og så stop dog med at kalde meget meget trofaste, og engagerede medfans for en knallertbande, hvor i alverden kommer det fra ?
Er det efter hjørring kampen du er blevet så pyro forskrækket gamle? 😂
Alder, og økonomisk sans 😎

Jeg tænder iøvrigt mit eget lille pyroshow, under tribunen, hjemme som ude. Pissedyrt og pisseulovligt……. Det er ikke forskrækkelse youngster 🤘
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 689
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: Pyro og økonomi

Indlæg af Bech » 12. okt 2023, 19:20

Jan Agerbo fra Nordjyskes kommentarfelt har fat i den lange ende.
4Jeg forstår ganske simpelt ikke de fans. Hvad er de fan af ?? Klubben - eller deres eget ønske om Pyroteknik og ballade ?? Altså - de støtter IKKE klubben ved konsekvent ikke at overholde reglerne - men det fatter de så ikke. Derimod er det alle andre der er noget galt med, for de må ikke gøre de som de selv har lyst til... Og - så sent som i dag, var formanden for fanklubben i DR P4, og mente det var helt ok at svine politiet til med 13:23. ACBC... Jeg vil vende den om 16:26 AFBF (All Fans Bad Fans). Hør engang fodbold tosser -enten følger i reglerne, eller også bliver alle kampe bare uden tilskuere... men det er måske det i ønsker ?

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Indlæg: 1507
Tilmeldt: 24. sep 2005, 12:16
Geografisk sted: Aalborg Øst

Re: Pyro og økonomi

Indlæg af tegner » 12. okt 2023, 19:34

Bech skrev:
12. okt 2023, 19:20
Jan Agerbo fra Nordjyskes kommentarfelt har fat i den lange ende.
4Jeg forstår ganske simpelt ikke de fans. Hvad er de fan af ?? Klubben - eller deres eget ønske om Pyroteknik og ballade ?? Altså - de støtter IKKE klubben ved konsekvent ikke at overholde reglerne - men det fatter de så ikke. Derimod er det alle andre der er noget galt med, for de må ikke gøre de som de selv har lyst til... Og - så sent som i dag, var formanden for fanklubben i DR P4, og mente det var helt ok at svine politiet til med 13:23. ACBC... Jeg vil vende den om 16:26 AFBF (All Fans Bad Fans). Hør engang fodbold tosser -enten følger i reglerne, eller også bliver alle kampe bare uden tilskuere... men det er måske det i ønsker ?

Er det ironisk ?
Han har da ikke fat i noget som helst
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 689
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: Pyro og økonomi

Indlæg af Bech » 12. okt 2023, 19:41

Man skal tale ordentligt om politiet. Det er så grimt og forkert at håne dem med 1323-alfabetkoden. Politiet er her for din og min skyld. De beskytter os mod pyro bad-fans. Man burde lave en hyldesttifo til politiet for deres flotte arbejde, istedet for at skrive hemmelige drilleslogans på sin flexfit-kasket.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1477
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Pyro og økonomi

Indlæg af Stegosaurus » 12. okt 2023, 20:07

Bech skrev:
12. okt 2023, 19:20
Jan Agerbo fra Nordjyskes kommentarfelt har fat i den lange ende.
4Jeg forstår ganske simpelt ikke de fans. Hvad er de fan af ?? Klubben - eller deres eget ønske om Pyroteknik og ballade ?? Altså - de støtter IKKE klubben ved konsekvent ikke at overholde reglerne - men det fatter de så ikke. Derimod er det alle andre der er noget galt med, for de må ikke gøre de som de selv har lyst til... Og - så sent som i dag, var formanden for fanklubben i DR P4, og mente det var helt ok at svine politiet til med 13:23. ACBC... Jeg vil vende den om 16:26 AFBF (All Fans Bad Fans). Hør engang fodbold tosser -enten følger i reglerne, eller også bliver alle kampe bare uden tilskuere... men det er måske det i ønsker ?
Bech, er du skizofren eller kronisk beruset? Vi er enige om, at du for 10 dage siden skrev således herinde:

"Jeg synes, pyro skaber en fed kulisse. Har der været tilfælde, hvor folk blev skadet af det? Ikke i nyere tid, medmindre det smides direkte på fx en familietribune. Og så vist nogle få, der fik en lille prik på deres - i forvejen - grimme jakke. :D :D Så lad os ta blålys med på stadion næste gange...."

:cheers:

Låst