DBU pokalen: Silkeborg IF - AaB, 25.04.2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 282
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: DBU pokalen: Silkeborg IF - AaB, 25.04.2023

Indlæg af Alpa Chino » 23. apr 2023, 19:01

Maglau skrev:
23. apr 2023, 18:33
Alpa Chino skrev:
23. apr 2023, 18:21
Folk herinde vil åbenbart hellere vinde pokalen end at overleve nedrykning.

Alle sagde det samme mod Viborg, hvorefter vi tabte livsvigtige point mod Odense, fordi der skulle rotation på Helenius og Højholt.

Min holdning er den samme: Jeg vil skide på pokalen. Spar ALLE de vigtigste spillere og spil med reserverne. Ementa, Ferreira, Ross, Otoa osv.
Vi har brug for alle de %-er vi kan få.
En klub af AaBs størrelse der ikke gider spille en pokalfinaler fortjener mange år i skyggen af dansk fodbold. Så kan de blive overhalet af mere ambitiøse klubber som Vendsyssel og Hobro.
Det handler jo ikke om ikke at gide. Det handler om at hvis det stiller os bare 2% skarpere til Lyngby-kampen, så kan det være de 2% som er forskel på 1 eller 3 point. Derudover vil en skade til Thelander eller Bakiz være katastrofalt.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: DBU pokalen: Silkeborg IF - AaB, 25.04.2023

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 23. apr 2023, 19:09

Alpa Chino skrev:
23. apr 2023, 19:01
Maglau skrev:
23. apr 2023, 18:33
Alpa Chino skrev:
23. apr 2023, 18:21
Folk herinde vil åbenbart hellere vinde pokalen end at overleve nedrykning.

Alle sagde det samme mod Viborg, hvorefter vi tabte livsvigtige point mod Odense, fordi der skulle rotation på Helenius og Højholt.

Min holdning er den samme: Jeg vil skide på pokalen. Spar ALLE de vigtigste spillere og spil med reserverne. Ementa, Ferreira, Ross, Otoa osv.
Vi har brug for alle de %-er vi kan få.
En klub af AaBs størrelse der ikke gider spille en pokalfinaler fortjener mange år i skyggen af dansk fodbold. Så kan de blive overhalet af mere ambitiøse klubber som Vendsyssel og Hobro.
Det handler jo ikke om ikke at gide. Det handler om at hvis det stiller os bare 2% skarpere til Lyngby-kampen, så kan det være de 2% som er forskel på 1 eller 3 point.
Stakkels spillere der skal spille pokalbold tirsdag aften i Silkeborg hvorefter der allerede fem dage senere venter hjemmekamp mod Lyngby, det lyder uoverkommeligt...

Mon Lyngby ligeledes skal tænke på at sælge deres kamp i morgen for at stå stærkt næste søndag?

Hvis vi ikke gider at tage en pokalsemifinale seriøst er jeg helt enig i at vi fortjener mange år i skyggen

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: DBU pokalen: Silkeborg IF - AaB, 25.04.2023

Indlæg af Since » 23. apr 2023, 19:53

Alpa Chino skrev:
23. apr 2023, 19:01
Maglau skrev:
23. apr 2023, 18:33
Alpa Chino skrev:
23. apr 2023, 18:21
Folk herinde vil åbenbart hellere vinde pokalen end at overleve nedrykning.

Alle sagde det samme mod Viborg, hvorefter vi tabte livsvigtige point mod Odense, fordi der skulle rotation på Helenius og Højholt.

Min holdning er den samme: Jeg vil skide på pokalen. Spar ALLE de vigtigste spillere og spil med reserverne. Ementa, Ferreira, Ross, Otoa osv.
Vi har brug for alle de %-er vi kan få.
En klub af AaBs størrelse der ikke gider spille en pokalfinaler fortjener mange år i skyggen af dansk fodbold. Så kan de blive overhalet af mere ambitiøse klubber som Vendsyssel og Hobro.
Det handler jo ikke om ikke at gide. Det handler om at hvis det stiller os bare 2% skarpere til Lyngby-kampen, så kan det være de 2% som er forskel på 1 eller 3 point. Derudover vil en skade til Thelander eller Bakiz være katastrofalt.
Nu kan man jo godt spare spillere om tirsdagen, hvorefter de bliver skadet om torsdagen til træning.
Desuden kan sejre i pokalen give momentum i superligaen. Silkeborg er virkelig skidt kørende her efter vinterpausen, så forventer da AaB går benhårdt efter finalen.

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 10. jul 2005, 18:51
Geografisk sted: Horsens

Re: DBU pokalen: Silkeborg IF - AaB, 25.04.2023

Indlæg af larsdahl » 23. apr 2023, 21:07

R Rosenberg skrev:
22. apr 2023, 23:24
Inden kampene mod Viborg var jeg all-in på pokalen.

Som det er snerpet til i ligaen nu, hvor vi oveni at have to uhyre spændende og afgørende kampe foran os, der kan betyde alverden for overlevelsen, også er begyndt at spille ret god fodbold. Så har vi brug for, at vores bedste folk står knivskarpt og friske.

Derfor siger jeg, hvor meget jeg end elsker pokalfinale: fuck den pokalturnering. Sandsynligheden for at vinde den er trods alt ret ringe, og fokus bør være på de næste runder i ligaen, hvor vi med dygtighed og resultater, der flasker sig, kan vende tingene godt på hovedet.
Det er sjovt, jeg har det lige omvendt. Mener bestemt, at vi skulle have stillet med reserverne mod Viborg. Men nu er vi gået all-in, og har fået en overkommelig modstander, så skal vi give den et skud i semifinalerne.

Men for pokker hvor er timingen dog godt nok elendig. Vi skal vinde over både Lyngby og Horsens eller er det vel farvel til superligaen.

Uanset hvad, så kommer semifinalerne til at tage fokus, der ryger vel to dage ud af kalenderen til kamp og restitution som kunne være brugt til at træne målrettet mod Lyngbykampen - og tilsvarende, hvis vi stadig har en chance i kamp to, to dage op mod Horsenskampen.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2998
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: DBU pokalen: Silkeborg IF - AaB, 25.04.2023

Indlæg af raekkeettre » 23. apr 2023, 21:08

Aalborg frederikshavner skrev:
23. apr 2023, 19:09
Alpa Chino skrev:
23. apr 2023, 19:01
Maglau skrev:
23. apr 2023, 18:33
Alpa Chino skrev:
23. apr 2023, 18:21
Folk herinde vil åbenbart hellere vinde pokalen end at overleve nedrykning.

Alle sagde det samme mod Viborg, hvorefter vi tabte livsvigtige point mod Odense, fordi der skulle rotation på Helenius og Højholt.

Min holdning er den samme: Jeg vil skide på pokalen. Spar ALLE de vigtigste spillere og spil med reserverne. Ementa, Ferreira, Ross, Otoa osv.
Vi har brug for alle de %-er vi kan få.
En klub af AaBs størrelse der ikke gider spille en pokalfinaler fortjener mange år i skyggen af dansk fodbold. Så kan de blive overhalet af mere ambitiøse klubber som Vendsyssel og Hobro.
Det handler jo ikke om ikke at gide. Det handler om at hvis det stiller os bare 2% skarpere til Lyngby-kampen, så kan det være de 2% som er forskel på 1 eller 3 point.
Stakkels spillere der skal spille pokalbold tirsdag aften i Silkeborg hvorefter der allerede fem dage senere venter hjemmekamp mod Lyngby, det lyder uoverkommeligt...

Mon Lyngby ligeledes skal tænke på at sælge deres kamp i morgen for at stå stærkt næste søndag?

Hvis vi ikke gider at tage en pokalsemifinale seriøst er jeg helt enig i at vi fortjener mange år i skyggen
Nu er det jo ikke spillerne der måtte sige fra, alle vil jo gerne spille hele tiden! Det er træner staben der siger fx, Højholt døjer lidt med anklen, han er måske på 90% nu, skal han starte inde på tirsdag eller skal vi sørge for at have ham på 100% til den livsvigtige kamp mod Lyngby.

Så høre jeg til dem der vil lade Højholt starte ude på tirsdag, helt klart.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3596
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: DBU pokalen: Silkeborg IF - AaB, 25.04.2023

Indlæg af Hovedet » 24. apr 2023, 01:47

Maglau skrev:
23. apr 2023, 15:05
raekkeettre skrev:
23. apr 2023, 13:20
Aalborg frederikshavner skrev:
23. apr 2023, 13:03
Vi står med en gylden mulighed for at kvalificere os til pokalfinalen og alligevel er der en del der nærmest ønsker at vi skal smide finalepladsen væk.

Jeg forstår det virkelig ikke :S
Jeg tror du skal starte med at forstå præmissen. Dem siger vi skal stille med stærkeste hold siger at det gavner at holde momentum og vi har en chance for at vinde noget, og det ikkr går udover superligaen. Dem der siger vi ikke skal stille med dem der ikke er 100% klar, og skal spare nogle spillere, mener det går ud over vores chancer for st blive i ligaen, ligesom med OB kampen.

Så er det bare at vælge hold :)
Er er helt lost på konceptet om at sælge pokalen.
Uanset hvordan vi vender og drejer det så rykker vi højest sandsynligt ned og så skal vi oveni købet droppe en pokalsemifinale - det er fandme da en lorte sæson med lorte krymmel på. Vi vil stå som sølle tabere i to turneringer.
Når vi nu stort set er rykket ned - så skal den sgu have alt hvad den kan på en pokalfinale (som vi selvfølgelig taber til fck). Der skal i en sort tid være et lille lys og fest hvor vi kan se frem til at sætte et flag i lorten og sprøjte lidt farvelade krymmel på.
Jeg synes jeg har set for mange hold sælge en turnering eller kampe for på papiret at stå stærkere i andre sammenhænge og så til sidst at stå med p….. i postkassen og være de ultimative tabere.
Det er tabermentalitet ikke at gå all in på begge turneringer og hvis ledelsen udviser den slags taber attitude går det lige i spillertruppen som i forvejen er mentalt udfordret på det punkt.
Ja, det er da fuldstændig åndssvagt at høre på - en rendyrket tabermentalitet.

For det første befinder vi os i en meget dårlig situation i forhold til at redde livet i Superligaen; det er jo ikke for alvor spændende og nervepirrende.

For det andet skal AaB netop vise, at denne sæson skal udgøre en absolut undtagelse, og at klubben stadig har ambitioner om at præge dansk topfodbold. Vi er ude i absolut tabermentalitet, hvis man på forhånd opgiver pokalturneringen, når man har nået semifinalen og har gode muligheder for en finale og en mildest talt tiltrængt succesoplevelse.

Dertil kommer så, at vi jo på ingen måde har befundet os i et eller andet helvede af et kamprogram, som vi fra tid til anden har oplevet i efterår med europæisk deltagelse (hvis nogen herinde er gamle nok til at huske sligt...)

Jeg vil så også for min part tilstå, at lidt af min begejstring for pokalen kølnedes, da det gik op for mig, at AaB ikke var garanteret et europæisk gruppespil som pokalvinder, som det var tilfældet med Randers.

Selvfølgelig er vi - endnu - ikke ude i den rene grå teori, hvad angår at undgå nedrykning i Superligaen. Det er dog altovervejende sandsynligt, at det ender med en tur i 1.division i næste sæson. Det er imidlertid uhyre vigtigt at vise spille- og pointmæssige takter, der peger fremad, og navnlig det første har været tilfældet, efter Hiljemark trådte til. Og en pokalsejr ville i den grad være et boost for klubben og ligeledes fremme investeringslyst, om end det naturligvis er en streg i regningen, at AaB ikke er garanteret et gruppespil.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: DBU pokalen: Silkeborg IF - AaB, 25.04.2023

Indlæg af Klaus » 24. apr 2023, 06:57

Jeg tænker også det handler meget om holdets mentale tilstand. Et godt resultat i pokalen kan også give et rygstød i ligaen. Men jeg tænker naturligvis at alle er med på at ligaen er vigtigst, så vi skal ikke stille med folk der ikke er 100 % klar. Jeg tænker fx Højholt og Ahlman skal spares, og at Theo skal på mål. Men naturligvis skal vi gå efter sejren....

HVK
Drenge
Drenge
Indlæg: 36
Tilmeldt: 13. mar 2017, 21:02
Favoritspiller: Henrik Vandet

Re: DBU pokalen: Silkeborg IF - AaB, 25.04.2023

Indlæg af HVK » 24. apr 2023, 10:44

Nu, hvor vi er kommet så langt i pokalen, mener jeg afgjort, at vi skal spille vores chance.
Vi vil selvfølgelig ikke være favoritter i en eventuel finale, men i een kamp og med god opbakning fra os, er det ikke urealistisk at vi vinder, hvilket vil være fantastisk!

Mht. Superligaen, så er vi under alle omstændigheder i en situation, hvor det bare er svært. Spillet er bedre end til nedrykning, men der er bare ikke råd til mere stolpe-ud.

Jeg bliver muligvis stærkt upopulær, men fra hvor vi er nu, vil jeg gerne sælge sæsonen for en pokal-titel og en nedrykning. Det er altså væsentligt sværere at vinde pokalen end det vil være at rykke op i superligaen igen.

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 282
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: DBU pokalen: Silkeborg IF - AaB, 25.04.2023

Indlæg af Alpa Chino » 24. apr 2023, 11:49

Jeg er uenig med jer alle og jeg håber at klubben nedprioriterer pokalen.

En nedrykning vil have fatale konsekvenser både økonomisk og sportsligt for AaB de næste mange år frem. Så jeg kommer ikke til at juble hvis AaB vinder i Parken men samtidigt er rykket ned.

Krede
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 30. jul 2008, 22:48

Re: DBU pokalen: Silkeborg IF - AaB, 25.04.2023

Indlæg af Krede » 24. apr 2023, 12:00

Mantl start på mål. Vi skal naturligvis gå efter en pokalfinale OG overlevelse! Ser gerne Mantl starte inde fast og få endnu mere rutine og spilletid. Der er ikke råd til fejl og er bange for at Theo ikke er moden nok til at spille en semi.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1203
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: DBU pokalen: Silkeborg IF - AaB, 25.04.2023

Indlæg af Reyad » 24. apr 2023, 12:36

AaB er i (endnu) en genopbygningsperiode.
Derfor synes jeg, at man skal tage nogle meget klare valg om, hvilke spillere man vil prioritere og lade dem få så mange kampe sammen som muligt. Antallet af kampe, selv i slutningen af sæsonen, er ikke voldsomt for nogen af dem. Det er klart, at hvis nogle af spillerne skranter, skal de spares lidt.
Derfor håber jeg, at man i videst mulig omfang stiller stærkeste opstilling - og kun sparer spillere, hvis de er ved at blive overbelastet.
Derfor:
Mantl
Pallesen-Thelander-Otoa-Ahlmann/Granli (alt efter status på Ahlmann - egentlig synes jeg Granli løser opgave fremragende)
Pedro
Sousa- Bakiz - Fossum- Lucas
Helenius

Synes ikke Prip spiller specielt godt, derfor kan han få en plads på bænken.
Hvis Kasper Jørgensen er langt nok i genoptræningen kan han også få højrebacken.
Helenius har vi brug for at få gang i. Derfor skal han spille.

Vi har ikke mange kampe tilbage. Derfor skal vi prioritere begge turneringer.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: DBU pokalen: Silkeborg IF - AaB, 25.04.2023

Indlæg af Maglau » 24. apr 2023, 14:05

HVK skrev:
24. apr 2023, 10:44
Nu, hvor vi er kommet så langt i pokalen, mener jeg afgjort, at vi skal spille vores chance.
Vi vil selvfølgelig ikke være favoritter i en eventuel finale, men i een kamp og med god opbakning fra os, er det ikke urealistisk at vi vinder, hvilket vil være fantastisk!

Mht. Superligaen, så er vi under alle omstændigheder i en situation, hvor det bare er svært. Spillet er bedre end til nedrykning, men der er bare ikke råd til mere stolpe-ud.

Jeg bliver muligvis stærkt upopulær, men fra hvor vi er nu, vil jeg gerne sælge sæsonen for en pokal-titel og en nedrykning. Det er altså væsentligt sværere at vinde pokalen end det vil være at rykke op i superligaen igen.
Nej for satan overlevelse over alt andet hvis der valgmuligheder.
Vi er en storklub i Danmark og storklubber spiller i første omgang i den bedste række.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

HVK
Drenge
Drenge
Indlæg: 36
Tilmeldt: 13. mar 2017, 21:02
Favoritspiller: Henrik Vandet

Re: DBU pokalen: Silkeborg IF - AaB, 25.04.2023

Indlæg af HVK » 24. apr 2023, 14:33

Maglau skrev:
24. apr 2023, 14:05
HVK skrev:
24. apr 2023, 10:44
Nu, hvor vi er kommet så langt i pokalen, mener jeg afgjort, at vi skal spille vores chance.
Vi vil selvfølgelig ikke være favoritter i en eventuel finale, men i een kamp og med god opbakning fra os, er det ikke urealistisk at vi vinder, hvilket vil være fantastisk!

Mht. Superligaen, så er vi under alle omstændigheder i en situation, hvor det bare er svært. Spillet er bedre end til nedrykning, men der er bare ikke råd til mere stolpe-ud.

Jeg bliver muligvis stærkt upopulær, men fra hvor vi er nu, vil jeg gerne sælge sæsonen for en pokal-titel og en nedrykning. Det er altså væsentligt sværere at vinde pokalen end det vil være at rykke op i superligaen igen.
Nej for satan overlevelse over alt andet hvis der valgmuligheder.
Vi er en storklub i Danmark og storklubber spiller i første omgang i den bedste række.

Jeg forventer, at hvis vi rykker ned i år, så rykker vi op igen næste år - trods vi selvfølgelig skal have respekt for at der skal arbejdes hårdt for det.
Om nogle år, vil nedrykningen i 2023 (hvis den sker) være glemt, mens en eventuel pokalsejr vil huskes.

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 282
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: DBU pokalen: Silkeborg IF - AaB, 25.04.2023

Indlæg af Alpa Chino » 24. apr 2023, 14:34

Hovedet skrev:
24. apr 2023, 01:47
Maglau skrev:
23. apr 2023, 15:05
raekkeettre skrev:
23. apr 2023, 13:20
Aalborg frederikshavner skrev:
23. apr 2023, 13:03
Vi står med en gylden mulighed for at kvalificere os til pokalfinalen og alligevel er der en del der nærmest ønsker at vi skal smide finalepladsen væk.

Jeg forstår det virkelig ikke :S
Jeg tror du skal starte med at forstå præmissen. Dem siger vi skal stille med stærkeste hold siger at det gavner at holde momentum og vi har en chance for at vinde noget, og det ikkr går udover superligaen. Dem der siger vi ikke skal stille med dem der ikke er 100% klar, og skal spare nogle spillere, mener det går ud over vores chancer for st blive i ligaen, ligesom med OB kampen.

Så er det bare at vælge hold :)
Er er helt lost på konceptet om at sælge pokalen.
Uanset hvordan vi vender og drejer det så rykker vi højest sandsynligt ned og så skal vi oveni købet droppe en pokalsemifinale - det er fandme da en lorte sæson med lorte krymmel på. Vi vil stå som sølle tabere i to turneringer.
Når vi nu stort set er rykket ned - så skal den sgu have alt hvad den kan på en pokalfinale (som vi selvfølgelig taber til fck). Der skal i en sort tid være et lille lys og fest hvor vi kan se frem til at sætte et flag i lorten og sprøjte lidt farvelade krymmel på.
Jeg synes jeg har set for mange hold sælge en turnering eller kampe for på papiret at stå stærkere i andre sammenhænge og så til sidst at stå med p….. i postkassen og være de ultimative tabere.
Det er tabermentalitet ikke at gå all in på begge turneringer og hvis ledelsen udviser den slags taber attitude går det lige i spillertruppen som i forvejen er mentalt udfordret på det punkt.
Ja, det er da fuldstændig åndssvagt at høre på - en rendyrket tabermentalitet.

For det første befinder vi os i en meget dårlig situation i forhold til at redde livet i Superligaen; det er jo ikke for alvor spændende og nervepirrende.

For det andet skal AaB netop vise, at denne sæson skal udgøre en absolut undtagelse, og at klubben stadig har ambitioner om at præge dansk topfodbold. Vi er ude i absolut tabermentalitet, hvis man på forhånd opgiver pokalturneringen, når man har nået semifinalen og har gode muligheder for en finale og en mildest talt tiltrængt succesoplevelse.

Dertil kommer så, at vi jo på ingen måde har befundet os i et eller andet helvede af et kamprogram, som vi fra tid til anden har oplevet i efterår med europæisk deltagelse (hvis nogen herinde er gamle nok til at huske sligt...)

Jeg vil så også for min part tilstå, at lidt af min begejstring for pokalen kølnedes, da det gik op for mig, at AaB ikke var garanteret et europæisk gruppespil som pokalvinder, som det var tilfældet med Randers.

Selvfølgelig er vi - endnu - ikke ude i den rene grå teori, hvad angår at undgå nedrykning i Superligaen. Det er dog altovervejende sandsynligt, at det ender med en tur i 1.division i næste sæson. Det er imidlertid uhyre vigtigt at vise spille- og pointmæssige takter, der peger fremad, og navnlig det første har været tilfældet, efter Hiljemark trådte til. Og en pokalsejr ville i den grad være et boost for klubben og ligeledes fremme investeringslyst, om end det naturligvis er en streg i regningen, at AaB ikke er garanteret et gruppespil.
Det har sgu ikke noget med tabermentalitet at gøre. Det handler om at tænke med hjernen istedet for hjertet. Vores ENESTE mål er overlevelse og vi er 6 point fra.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14753
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: DBU pokalen: Silkeborg IF - AaB, 25.04.2023

Indlæg af Hanga » 24. apr 2023, 14:46

HVK skrev:
24. apr 2023, 14:33
Maglau skrev:
24. apr 2023, 14:05
HVK skrev:
24. apr 2023, 10:44
Nu, hvor vi er kommet så langt i pokalen, mener jeg afgjort, at vi skal spille vores chance.
Vi vil selvfølgelig ikke være favoritter i en eventuel finale, men i een kamp og med god opbakning fra os, er det ikke urealistisk at vi vinder, hvilket vil være fantastisk!

Mht. Superligaen, så er vi under alle omstændigheder i en situation, hvor det bare er svært. Spillet er bedre end til nedrykning, men der er bare ikke råd til mere stolpe-ud.

Jeg bliver muligvis stærkt upopulær, men fra hvor vi er nu, vil jeg gerne sælge sæsonen for en pokal-titel og en nedrykning. Det er altså væsentligt sværere at vinde pokalen end det vil være at rykke op i superligaen igen.
Nej for satan overlevelse over alt andet hvis der valgmuligheder.
Vi er en storklub i Danmark og storklubber spiller i første omgang i den bedste række.

Jeg forventer, at hvis vi rykker ned i år, så rykker vi op igen næste år - trods vi selvfølgelig skal have respekt for at der skal arbejdes hårdt for det.
Om nogle år, vil nedrykningen i 2023 (hvis den sker) være glemt, mens en eventuel pokalsejr vil huskes.
Din prioritering er helt skæv. Alene den økonomiske lussing ved nedrykning lukker diskussionen. Pokaltitlen giver ikke andet end æren og et europæisk kvalifikationsspil hvor vejen til deltagelse virker meget usandsynlig. Ligeledes må jeg sige at du undervurderer hvor svært det er at vende tilbage til superligaen. Især hvis man lige har måttet skære en del i holdet, som vi alt andet lige vil komme til.

Det er vores fremtidige status i dansk fodbold der er på spil ved nedrykning. Det ændrer en pokaltitel ikke på.

Men vi kan sagtens gå efter både overlevelse og pokaltitlen. Jeg er dog ikke et sekund i tvivl om, at må AaB foretage nogle valg, så bliver det til fordel for den mulige overlevelse.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

HVK
Drenge
Drenge
Indlæg: 36
Tilmeldt: 13. mar 2017, 21:02
Favoritspiller: Henrik Vandet

Re: DBU pokalen: Silkeborg IF - AaB, 25.04.2023

Indlæg af HVK » 24. apr 2023, 16:06

For mig er æren nu også meget værd.
Jeg synes lidt begrebet “overlevelse” dramatiserer effekten af nedrykning, trods der selvfølgelig vil skulle skæres nogle dyre spillere fra. Som klub skal vi nok overleve, og returnere til den bedste række.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: DBU pokalen: Silkeborg IF - AaB, 25.04.2023

Indlæg af hje1980 » 24. apr 2023, 16:27

larsdahl skrev:
23. apr 2023, 21:07
R Rosenberg skrev:
22. apr 2023, 23:24
Inden kampene mod Viborg var jeg all-in på pokalen.

Som det er snerpet til i ligaen nu, hvor vi oveni at have to uhyre spændende og afgørende kampe foran os, der kan betyde alverden for overlevelsen, også er begyndt at spille ret god fodbold. Så har vi brug for, at vores bedste folk står knivskarpt og friske.

Derfor siger jeg, hvor meget jeg end elsker pokalfinale: fuck den pokalturnering. Sandsynligheden for at vinde den er trods alt ret ringe, og fokus bør være på de næste runder i ligaen, hvor vi med dygtighed og resultater, der flasker sig, kan vende tingene godt på hovedet.
Det er sjovt, jeg har det lige omvendt. Mener bestemt, at vi skulle have stillet med reserverne mod Viborg. Men nu er vi gået all-in, og har fået en overkommelig modstander, så skal vi give den et skud i semifinalerne.

Men for pokker hvor er timingen dog godt nok elendig. Vi skal vinde over både Lyngby og Horsens eller er det vel farvel til superligaen.

Uanset hvad, så kommer semifinalerne til at tage fokus, der ryger vel to dage ud af kalenderen til kamp og restitution som kunne være brugt til at træne målrettet mod Lyngbykampen - og tilsvarende, hvis vi stadig har en chance i kamp to, to dage op mod Horsenskampen.
Hvis ikke man kan klare at en kamp tirsdag i pokallen og så igen søndag mod Lyngby - så er der sgu ingen grund til at tyskerne smider flere penge i AaB. Det SKAL man fandme kunne klare... om vi har 5 eller 10 dage til kampen mod Lyngby. Det er sgu ligegyldigt. Det skal man kunne klare... slut!

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 490
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: DBU pokalen: Silkeborg IF - AaB, 25.04.2023

Indlæg af AK48hamas » 24. apr 2023, 18:59

Tænk hvad et europæisk gruppespil kunne give af tiltrækningskraft for spillere som ikke rigtig gider 1. Division.

Derudover kommer der også en pose penge.

Brugeravatar
Hajen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1231
Tilmeldt: 4. dec 2009, 16:10

Re: DBU pokalen: Silkeborg IF - AaB, 25.04.2023

Indlæg af Hajen » 24. apr 2023, 19:24

AK48hamas skrev:
24. apr 2023, 18:59
Tænk hvad et europæisk gruppespil kunne give af tiltrækningskraft for spillere som ikke rigtig gider 1. Division.

Derudover kommer der også en pose penge.
TO !!! kampe om ugen - det er vist et NO GO (godt at Aalborg Pirates spillerne kom fri af den kultur...)
"He’s a former gambling addict who earned the nickname “Casino Jimmy” back in Denmark, and he still has the occasional smoke after training. In short, he’s human"

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 10. jul 2005, 18:51
Geografisk sted: Horsens

Re: DBU pokalen: Silkeborg IF - AaB, 25.04.2023

Indlæg af larsdahl » 24. apr 2023, 19:58

hje1980 skrev:
24. apr 2023, 16:27
larsdahl skrev:
23. apr 2023, 21:07
R Rosenberg skrev:
22. apr 2023, 23:24
Inden kampene mod Viborg var jeg all-in på pokalen.

Som det er snerpet til i ligaen nu, hvor vi oveni at have to uhyre spændende og afgørende kampe foran os, der kan betyde alverden for overlevelsen, også er begyndt at spille ret god fodbold. Så har vi brug for, at vores bedste folk står knivskarpt og friske.

Derfor siger jeg, hvor meget jeg end elsker pokalfinale: fuck den pokalturnering. Sandsynligheden for at vinde den er trods alt ret ringe, og fokus bør være på de næste runder i ligaen, hvor vi med dygtighed og resultater, der flasker sig, kan vende tingene godt på hovedet.
Det er sjovt, jeg har det lige omvendt. Mener bestemt, at vi skulle have stillet med reserverne mod Viborg. Men nu er vi gået all-in, og har fået en overkommelig modstander, så skal vi give den et skud i semifinalerne.

Men for pokker hvor er timingen dog godt nok elendig. Vi skal vinde over både Lyngby og Horsens eller er det vel farvel til superligaen.

Uanset hvad, så kommer semifinalerne til at tage fokus, der ryger vel to dage ud af kalenderen til kamp og restitution som kunne være brugt til at træne målrettet mod Lyngbykampen - og tilsvarende, hvis vi stadig har en chance i kamp to, to dage op mod Horsenskampen.
Hvis ikke man kan klare at en kamp tirsdag i pokallen og så igen søndag mod Lyngby - så er der sgu ingen grund til at tyskerne smider flere penge i AaB. Det SKAL man fandme kunne klare... om vi har 5 eller 10 dage til kampen mod Lyngby. Det er sgu ligegyldigt. Det skal man kunne klare... slut!
Kan du ikke uddybe, hvad du mener med flosklen “Det skal man kunne klare”? Jeg forstår simpelthen ikke, hvad du prøver at sige. Hvem er man? Mener du, at kamp torsdag og restitutionstræning fredag er den optimale forberedelse til den vigtige kamp mod Horsens søndag? Der er ingen der taler om, at spillerne ikke kan klare at spille to kampe på en uge. Hvordan i alverden læser du det ind i mit (eller i nogen andre) indlæg?

Vi har brug for alle tænkelige marginaler og at optimere alt op imod kampene mod Lyngby og Horsens. At skulle koncentrere sig om to turneringer er ikke optimalt, naturligvis muligt for en professionel fodboldspiller, men ikke optimalt i AaBs nuværende situation. Vi har spillet godt på det seneste, men har ikke fået nok point. Nu har vi brug for de at finde sidste procenter, der giver 3 point, to gange i træk.

Besvar