DBU pokalen: AaB - Silkeborg IF, 04.05.2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

DBU pokalen: AaB - Silkeborg IF, 04.05.2023

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 30. apr 2023, 22:13

Dato: 4. maj 2023
Kick off: 17.30
Sted: Aalborg Stadion
Runde: Semifinale, 2. kamp
TV: DR 2

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: DBU pokalen: AaB - Silkeborg IF, 04.05.2023

Indlæg af Kunji » 30. apr 2023, 22:31

Jeg håber, vi roterer. Vi skal ikke sælge kampen, men vi er nødt til at aflaste enkelte spillere.

Mantl
Jørgensen - Thelander - Otoa - Ahlmann
Ferreira - Fossum
Prip - Bakiz - Lucas
Ramkilde

Ish. Pointen er, vi skal stille med et hold, der kan være med, men vi skal give luft til enkelte spillere.

Ferreira har karantæne mod Horsens, så han skal bare ha’ fuld tid.
Lucas bør også få hele kampen.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: DBU pokalen: AaB - Silkeborg IF, 04.05.2023

Indlæg af Jakobsen » 1. maj 2023, 00:37

Thelander skal spares synes jeg. De sagde i Ripodsten, at han ikke træner meget med.

Taget i betragtning Pedro har karantæne så stil sådan her

Mantl

Jøgensen, Granli, Kramer, Ahlmann

Ross, Pedro, Højholt/Fossum (byt i pausen), Bakiz/Souza (Byt i pausen)

Lucas

Ramkilde

Det nytter altså bare nul og niks at risikere skader/karantæner i noget så sekundært som pokalen. Jaja venner det kunne da være fedt med en pokalfinale, men hvad nytter det at bruge en masse krudt på det, hvis vi så ikke overlever. Der er mere at tabe ved at rykke ned end at vinde ved at vinde pokalen.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: DBU pokalen: AaB - Silkeborg IF, 04.05.2023

Indlæg af Funky » 1. maj 2023, 10:37

Jakobsen skrev:
1. maj 2023, 00:37
Thelander skal spares synes jeg. De sagde i Ripodsten, at han ikke træner meget med.

Taget i betragtning Pedro har karantæne så stil sådan her

Mantl

Jøgensen, Granli, Kramer, Ahlmann

Ross, Pedro, Højholt/Fossum (byt i pausen), Bakiz/Souza (Byt i pausen)

Lucas

Ramkilde

Det nytter altså bare nul og niks at risikere skader/karantæner i noget så sekundært som pokalen. Jaja venner det kunne da være fedt med en pokalfinale, men hvad nytter det at bruge en masse krudt på det, hvis vi så ikke overlever. Der er mere at tabe ved at rykke ned end at vinde ved at vinde pokalen.
Jeg tror, jeg ville bruge Ludewig i stedet for Sousa, hvis han er klar - han havde gang i noget ganske fornuftigt på den position, før han blev skadet. Så kan Bakiz tage den position, du har givet til Lucas (glem Lucas, han kommer næppe til at spille den store rolle for os i resten af sæsonen, han er simpelthen for langt fra dér, hvor han skal være). Helenius burde kunne holde til at spille kampen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: DBU pokalen: AaB - Silkeborg IF, 04.05.2023

Indlæg af Maglau » 1. maj 2023, 11:08

Jeg er eddermanme spændt på hvordan Silkeborg takler kampen mod FCM i aften. Har de opgivet ligaen og den 7 plads for at give fuld gas på pokalen.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: DBU pokalen: AaB - Silkeborg IF, 04.05.2023

Indlæg af Funky » 1. maj 2023, 14:41

Maglau skrev:
1. maj 2023, 11:08
Jeg er eddermanme spændt på hvordan Silkeborg takler kampen mod FCM i aften. Har de opgivet ligaen og den 7 plads for at give fuld gas på pokalen.
Det tror jeg altså ikke, man sådan lige gør med en professionel trup og klub. Der er da en overhængende fare for, at spillerne har svært ved at tage den cheftræner seriøst, som lægger op til at smide sig i en turnering, hvor der er noget at hente. Men hvad ved jeg, måske er jeg for håbefuld.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: DBU pokalen: AaB - Silkeborg IF, 04.05.2023

Indlæg af Maglau » 1. maj 2023, 14:47

Funky skrev:
1. maj 2023, 14:41
Maglau skrev:
1. maj 2023, 11:08
Jeg er eddermanme spændt på hvordan Silkeborg takler kampen mod FCM i aften. Har de opgivet ligaen og den 7 plads for at give fuld gas på pokalen.
Det tror jeg altså ikke, man sådan lige gør med en professionel trup og klub. Der er da en overhængende fare for, at spillerne har svært ved at tage den cheftræner seriøst, som lægger op til at smide sig i en turnering, hvor der er noget at hente. Men hvad ved jeg, måske er jeg for håbefuld.
Prøv lige at tænke over hvordan vi selv har reageret i nedrykningsspillet når vi nærmest fra starten var sikret mod nedrykning. Husker i hvert fald nogle langgabere hvor vi tabte på stribe fordi vi ikke havde noget at spille for.
Det behøver ikke eksplicit meldes til spillerne at man ikke satser ligaen men det kan afspejles i trænerens valg af spillere og taktisk oplæg - men jeg håber ikke at hverken Silkeborg eller OB har opgivet 7 pladsen, det er vigtigt for os at de fortsat er skarpe i ligaen.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: DBU pokalen: AaB - Silkeborg IF, 04.05.2023

Indlæg af Funky » 1. maj 2023, 19:14

Nå, ja, de virker jo meget fokuserede, de kære SIF'ere...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: DBU pokalen: AaB - Silkeborg IF, 04.05.2023

Indlæg af Funky » 1. maj 2023, 19:22

3-0 efter 20 minutter. Men okay, så kan vi vel håbe på, at de får så hård en snitter, at det sætter sig på psyken.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: DBU pokalen: AaB - Silkeborg IF, 04.05.2023

Indlæg af doukas » 1. maj 2023, 19:23

Funky skrev:
1. maj 2023, 19:14
Nå, ja, de virker jo meget fokuserede, de kære SIF'ere...
Udemærket med en nedsabling af Silkeborg. Det er vel kun Sebastian Jørgensen de sparer?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: DBU pokalen: AaB - Silkeborg IF, 04.05.2023

Indlæg af Funky » 1. maj 2023, 19:28

doukas skrev:
1. maj 2023, 19:23
Funky skrev:
1. maj 2023, 19:14
Nå, ja, de virker jo meget fokuserede, de kære SIF'ere...
Udemærket med en nedsabling af Silkeborg. Det er vel kun Sebastian Jørgensen de sparer?
Når de både starter med Kusk og Klitten inde, så tænker jeg, det må være mindst 1 mere...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: DBU pokalen: AaB - Silkeborg IF, 04.05.2023

Indlæg af jonas386 » 1. maj 2023, 19:37

Funky skrev:
1. maj 2023, 19:28
doukas skrev:
1. maj 2023, 19:23
Funky skrev:
1. maj 2023, 19:14
Nå, ja, de virker jo meget fokuserede, de kære SIF'ere...
Udemærket med en nedsabling af Silkeborg. Det er vel kun Sebastian Jørgensen de sparer?
Når de både starter med Kusk og Klitten inde, så tænker jeg, det må være mindst 1 mere...
Lukas Engel er skadet, og Östrom har ikke været overbevisende.
SIF er et såret dyr, og er vel pt. en kandidat når vi snakker nedrykning i næste sæson.

Thordarsson kunne selvfølgelig også være startet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: DBU pokalen: AaB - Silkeborg IF, 04.05.2023

Indlæg af raekkeettre » 2. maj 2023, 07:00

Jeg håber vi sætter u-19 holdet ind til den her kamp. Vi så sidst mod Lyngby at vi manglede overskud og intensitet, og man kan jo kun tænke det har noget med Silkeborg kampen at gøre, ikke bare fysisk men også mentalt. På Søndag bliver det afgjort om vi bliver oppe eller nede, mere eller mindre. Fandme vildt at gamble det hele på en kamp, som er fuldstændig ligegyldig, hvis vi rykker ned.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: DBU pokalen: AaB - Silkeborg IF, 04.05.2023

Indlæg af Maglau » 2. maj 2023, 08:33

raekkeettre skrev:
2. maj 2023, 07:00
Jeg håber vi sætter u-19 holdet ind til den her kamp. Vi så sidst mod Lyngby at vi manglede overskud og intensitet, og man kan jo kun tænke det har noget med Silkeborg kampen at gøre, ikke bare fysisk men også mentalt. På Søndag bliver det afgjort om vi bliver oppe eller nede, mere eller mindre. Fandme vildt at gamble det hele på en kamp, som er fuldstændig ligegyldig, hvis vi rykker ned.
Hvem er man? Der kan da være 10 andre faktorer der gjorde udslaget i Lyngby kampen.
Selvfølgelig skal vi kunne stille i stærkeste opstilling og fin pudse de spillemønstre og taktiske oplæg der skal slå Horsens søndag.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: DBU pokalen: AaB - Silkeborg IF, 04.05.2023

Indlæg af baresi » 2. maj 2023, 09:03

jeg håber at man blander kortene lidt, så der trods alt bliver lidt mindre tid til flere af dem fra start112eren.

KUnne sagtens se
mantl
jørgensen - granli - kramer - ahlman (eller granli ud, thelander ind)
pedro - højholt - Ross
Prip - Ramkilde - Lucas

Det kommer helt sikkert IKKE til at ske :-) Men jeg gad godt man mixede det lidt mere - horsens kampen er for mig den absolutte finale.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: DBU pokalen: AaB - Silkeborg IF, 04.05.2023

Indlæg af doukas » 2. maj 2023, 10:22

baresi skrev:
2. maj 2023, 09:03
jeg håber at man blander kortene lidt, så der trods alt bliver lidt mindre tid til flere af dem fra start112eren.

KUnne sagtens se
mantl
jørgensen - granli - kramer - ahlman (eller granli ud, thelander ind)
pedro - højholt - Ross
Prip - Ramkilde - Lucas

Det kommer helt sikkert IKKE til at ske :-) Men jeg gad godt man mixede det lidt mere - horsens kampen er for mig den absolutte finale.
Udemærket bud på en opstilling, og en opstilling, der burde kunne være med imod Silkeborg. Og så lad Højholt og Fossum få en halvleg hver.

Hvis der så står 0-0 indtil der mangler 15-20 minutter, så kan man jo forsøge at sætte 3-4 af de faste spillere ind.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: DBU pokalen: AaB - Silkeborg IF, 04.05.2023

Indlæg af Maglau » 2. maj 2023, 11:08

doukas skrev:
2. maj 2023, 10:22
baresi skrev:
2. maj 2023, 09:03
jeg håber at man blander kortene lidt, så der trods alt bliver lidt mindre tid til flere af dem fra start112eren.

KUnne sagtens se
mantl
jørgensen - granli - kramer - ahlman (eller granli ud, thelander ind)
pedro - højholt - Ross
Prip - Ramkilde - Lucas

Det kommer helt sikkert IKKE til at ske :-) Men jeg gad godt man mixede det lidt mere - horsens kampen er for mig den absolutte finale.
Udemærket bud på en opstilling, og en opstilling, der burde kunne være med imod Silkeborg. Og så lad Højholt og Fossum få en halvleg hver.

Hvis der så står 0-0 indtil der mangler 15-20 minutter, så kan man jo forsøge at sætte 3-4 af de faste spillere ind.
Skal Bakiz ikke spille - han har brug for kamp formen.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: DBU pokalen: AaB - Silkeborg IF, 04.05.2023

Indlæg af baresi » 2. maj 2023, 12:32

Maglau skrev:
2. maj 2023, 11:08
doukas skrev:
2. maj 2023, 10:22
baresi skrev:
2. maj 2023, 09:03
jeg håber at man blander kortene lidt, så der trods alt bliver lidt mindre tid til flere af dem fra start112eren.

KUnne sagtens se
mantl
jørgensen - granli - kramer - ahlman (eller granli ud, thelander ind)
pedro - højholt - Ross
Prip - Ramkilde - Lucas

Det kommer helt sikkert IKKE til at ske :-) Men jeg gad godt man mixede det lidt mere - horsens kampen er for mig den absolutte finale.
Udemærket bud på en opstilling, og en opstilling, der burde kunne være med imod Silkeborg. Og så lad Højholt og Fossum få en halvleg hver.

Hvis der så står 0-0 indtil der mangler 15-20 minutter, så kan man jo forsøge at sætte 3-4 af de faste spillere ind.
Skal Bakiz ikke spille - han har brug for kamp formen.
jo han skal spille, men enten skal man starte med ham eller skifte ham ind. Jeg synes han skal have en fuld kamp mod Horsens - og der er Pedro også i karantæne, så horsens blir nok Bakiz, højholt, fossum på midten. Derfor synes jeg bakiz skal spares lidt. (ved at han har spillet for meget ift. sin tidligere skade, så han er lidt på skånekost)

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: DBU pokalen: AaB - Silkeborg IF, 04.05.2023

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 2. maj 2023, 18:36

raekkeettre skrev:
2. maj 2023, 07:00
Jeg håber vi sætter u-19 holdet ind til den her kamp. Vi så sidst mod Lyngby at vi manglede overskud og intensitet, og man kan jo kun tænke det har noget med Silkeborg kampen at gøre, ikke bare fysisk men også mentalt. På Søndag bliver det afgjort om vi bliver oppe eller nede, mere eller mindre. Fandme vildt at gamble det hele på en kamp, som er fuldstændig ligegyldig, hvis vi rykker ned.
Vi har ikke ligefrem været igennem et hårdt program så selvfølgelig skal spillerne kunne håndtere at spille torsdag og søndag.
Stil stærkeste hold da vi skal have endt den europæiske tørke

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: DBU pokalen: AaB - Silkeborg IF, 04.05.2023

Indlæg af raekkeettre » 2. maj 2023, 18:45

Aalborg frederikshavner skrev:
2. maj 2023, 18:36
raekkeettre skrev:
2. maj 2023, 07:00
Jeg håber vi sætter u-19 holdet ind til den her kamp. Vi så sidst mod Lyngby at vi manglede overskud og intensitet, og man kan jo kun tænke det har noget med Silkeborg kampen at gøre, ikke bare fysisk men også mentalt. På Søndag bliver det afgjort om vi bliver oppe eller nede, mere eller mindre. Fandme vildt at gamble det hele på en kamp, som er fuldstændig ligegyldig, hvis vi rykker ned.
Vi har ikke ligefrem været igennem et hårdt program så selvfølgelig skal spillerne kunne håndtere at spille torsdag og søndag.
Stil stærkeste hold da vi skal have endt den europæiske tørke
Der er jo kun 2 en halv dag mellem de kampe....vi kan altså godt mangle liiiige de 5% der vil gør at vi vinder....plus...hvad er liiige chancen for at slå FCK i parken med det hold vi har? Så vi kan ende med at tabe 3-0 i parken og rykke ned, fordi vi satsede på en kamp mindre end 72 timer før den mest vigtige kamp i flere år for AaB

Besvar