Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4244
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af Klaus » 12. maj 2023, 22:14

Så ligger det fast, at der ikke kommer flere busser fra ASC... Selv om det selvfølgelig er en træls situation for supportklubben, synes jeg det er fair, at man melder ud, at man ikke kan løfte en større del af transportopgaven end man allerede gør... Vi har valgt i stedet at starte Fiaten op og snupper en overnatning på Generator, der skulle være en fin bar, så det skal nok gå... Er der nogen der ved hvornår fanzonen åbner???? :aabfan: :aabfan: :aabfan:

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af sulakvelidze » 12. maj 2023, 22:22

Aalborg frederikshavner skrev:
12. maj 2023, 21:40
Færre end 1500 billetter tilbage til AaBs afsnit i Parken, det er nemmere at sælge de første billetter end de sidste så det bliver interessant om vi når i mål og kan melde udsolgt.

Jeg tror det bliver en tæt pokalfinale mod FC København i Parken men jeg har en kedelig overbevisning om at vi taber knebent :(
Du er blevet hacket. ☹️

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af dyhrmaN » 13. maj 2023, 09:33

Er der nogen der har to billetter til D?
Alternativt, skal man vælge A eller C?

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af troelsh » 13. maj 2023, 11:40

Jeg har det godt nok lidt ambivalent med den her pokalfinale, det er jo sindsyg fedt at stå i en finale, men omvendt er der lige nu noget der er vigtigere nemlig overlevelse i ligaen.
Det virker som om truppen er presset på det fysiske, og en kamp mere end vores modstandere er ikke hvad vi har brug for lige nu.

Derudover er fck i parken altid en meget stor mundfuld, og skulle vi tabe bryder vi den utrolig gode stime vi er inde i, så der er også noget mentalt på spil.

Sorry for det pessimistiske indlæg, jeg håber mine bekymringer bliver gjort til skamme :D

Bisgaard
1. div
1. div
Indlæg: 420
Tilmeldt: 5. aug 2007, 18:01
Geografisk sted: Støvring

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af Bisgaard » 13. maj 2023, 12:14

troelsh skrev:
13. maj 2023, 11:40
Jeg har det godt nok lidt ambivalent med den her pokalfinale, det er jo sindsyg fedt at stå i en finale, men omvendt er der lige nu noget der er vigtigere nemlig overlevelse i ligaen.
Det virker som om truppen er presset på det fysiske, og en kamp mere end vores modstandere er ikke hvad vi har brug for lige nu.

Derudover er fck i parken altid en meget stor mundfuld, og skulle vi tabe bryder vi den utrolig gode stime vi er inde i, så der er også noget mentalt på spil.

Sorry for det pessimistiske indlæg, jeg håber mine bekymringer bliver gjort til skamme :D
Jeg har det på nøjagtig samme måde. Normalt ville det være perfekt med en pokalfinale, men lige nu syntes jeg at AaB står over for et langt vigtigere projekt. Lige nøjagtig i denne sæson havde jeg gerne været denne pokalfinale foruden.

Nå men rigtig god tur i Parken til alle jer der tager afsted. Krydser fingre for at det ikke kommer til at koste alt for meget :|
Kom nu igang AaB!!!

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af Gentleman Finn » 13. maj 2023, 12:51

Bisgaard skrev:
13. maj 2023, 12:14
troelsh skrev:
13. maj 2023, 11:40
Jeg har det godt nok lidt ambivalent med den her pokalfinale, det er jo sindsyg fedt at stå i en finale, men omvendt er der lige nu noget der er vigtigere nemlig overlevelse i ligaen.
Det virker som om truppen er presset på det fysiske, og en kamp mere end vores modstandere er ikke hvad vi har brug for lige nu.

Derudover er fck i parken altid en meget stor mundfuld, og skulle vi tabe bryder vi den utrolig gode stime vi er inde i, så der er også noget mentalt på spil.

Sorry for det pessimistiske indlæg, jeg håber mine bekymringer bliver gjort til skamme :D
Jeg har det på nøjagtig samme måde. Normalt ville det være perfekt med en pokalfinale, men lige nu syntes jeg at AaB står over for et langt vigtigere projekt. Lige nøjagtig i denne sæson havde jeg gerne været denne pokalfinale foruden.

Nå men rigtig god tur i Parken til alle jer der tager afsted. Krydser fingre for at det ikke kommer til at koste alt for meget :|
Vi har nogle spillere som Ahlmann, Lucas, og Ross på bænken der i hvert fald får indhop, måske skifter man disse 3 ind ved pausen allerede. Trænerteamet ved hvem der har en stor motor og skal have alle 90. Det kunne være super rart hvis Sousa bliver klar, så går han direkte i start 11 og øger mulighederne fra bænken. Det skal planlægges ordentligt for fcm kampen er også vigtig. Men spillerne skal give den et skud, for de får ikke mange chancer for at vinde en titel.

Så må vi råbe de lidt stive ben væk på søndag, Højholt og Pedro tror jeg umiddelbart godt kan holde til det inde centralt uden niveauet daler på søndag.

Nu beskæftiger jeg normalt ikke med hvad modstanderen foretager sig, for det er mindre vigtigt, men de kommer jo også til at rotere noget og ødelægge noget af deres normale flow på torsdag. Fordi for dem betyder guldet også mere end pokalen, og der er også en afgørende kamp for dem 3 dage senere.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10698
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af jonas386 » 13. maj 2023, 15:21

Der vil være noget smukt i at Lucas kommer ind og bliver matchvinder i det opgør der vel ødelagde karrieren for herved 3 år siden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4244
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af Klaus » 13. maj 2023, 15:54

Naturligvis er overlevelse vigtigere end pokalen.... Men man skal altså ikke undervurdere værdien af en pokalfinale for klubben og fans. Det er sådanne kampe, der skaber ekstraordinære oplevelser for spillerne og fællesskab blandt fans. Så må træneren dosere spilletiden så godt han kan, naturligvis med første prioritet til overlevelseskampen.. Men jeg nægter altså at ærge mig over en pokalfinale, men glæder mig til en fed oplevelse :aabfan: :aabfan: :aabfan:

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 13. maj 2023, 17:12

Klaus skrev:
13. maj 2023, 15:54
Naturligvis er overlevelse vigtigere end pokalen.... Men man skal altså ikke undervurdere værdien af en pokalfinale for klubben og fans. Det er sådanne kampe, der skaber ekstraordinære oplevelser for spillerne og fællesskab blandt fans. Så må træneren dosere spilletiden så godt han kan, naturligvis med første prioritet til overlevelseskampen.. Men jeg nægter altså at ærge mig over en pokalfinale, men glæder mig til en fed oplevelse :aabfan: :aabfan: :aabfan:
Vi er selvfølgelig undertippet men alene tanken om at smide europæisk bold væk for fjerde sæson i træk er ikke til at holde ud at tænke på, det er super fedt at vi er i pokalfinalen men vi skal naturligvis gå benhårdt efter at få titlen i hus så ikke noget med at spare spillere.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af white splash » 13. maj 2023, 18:42

Hvordan ser det ud med parkering i nærheden af parken? Er det helt håbløst?
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af Gentleman Finn » 13. maj 2023, 18:43

Aalborg frederikshavner skrev:
13. maj 2023, 17:12
Klaus skrev:
13. maj 2023, 15:54
Naturligvis er overlevelse vigtigere end pokalen.... Men man skal altså ikke undervurdere værdien af en pokalfinale for klubben og fans. Det er sådanne kampe, der skaber ekstraordinære oplevelser for spillerne og fællesskab blandt fans. Så må træneren dosere spilletiden så godt han kan, naturligvis med første prioritet til overlevelseskampen.. Men jeg nægter altså at ærge mig over en pokalfinale, men glæder mig til en fed oplevelse :aabfan: :aabfan: :aabfan:
Vi er selvfølgelig undertippet men alene tanken om at smide europæisk bold væk for fjerde sæson i træk er ikke til at holde ud at tænke på, det er super fedt at vi er i pokalfinalen men vi skal naturligvis gå benhårdt efter at få titlen i hus så ikke noget med at spare spillere.
Aalborg frederikshavner skrev:
13. maj 2023, 17:12
Klaus skrev:
13. maj 2023, 15:54
Naturligvis er overlevelse vigtigere end pokalen.... Men man skal altså ikke undervurdere værdien af en pokalfinale for klubben og fans. Det er sådanne kampe, der skaber ekstraordinære oplevelser for spillerne og fællesskab blandt fans. Så må træneren dosere spilletiden så godt han kan, naturligvis med første prioritet til overlevelseskampen.. Men jeg nægter altså at ærge mig over en pokalfinale, men glæder mig til en fed oplevelse :aabfan: :aabfan: :aabfan:
Vi er selvfølgelig undertippet men alene tanken om at smide europæisk bold væk for fjerde sæson i træk er ikke til at holde ud at tænke på, det er super fedt at vi er i pokalfinalen men vi skal naturligvis gå benhårdt efter at få titlen i hus så ikke noget med at spare spillere.
Nu ved jeg ikke hvad du mener med at spare spillere, men vi kommer til at gøre brug af 4-5 udskiftninger fra 45. til 70. a la Silkeborg kampen, som jo også gik helt fint. Der er altid nogle motorer der kan holde til lidt mere end andre. Så det bliver meget kalkuleret så vi kan performe i begge kampe. Men det er lige vilkår for begge finalister.

Vinder vi torsdag giver det et stort rygstød og energi frem mod fcm kampen, titlen betyder naturligvis mest på torsdag, europa kval fylder slet ikke for undertegnede.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af Maglau » 13. maj 2023, 18:55

Gentleman Finn skrev:
13. maj 2023, 18:43
Aalborg frederikshavner skrev:
13. maj 2023, 17:12
Klaus skrev:
13. maj 2023, 15:54
Naturligvis er overlevelse vigtigere end pokalen.... Men man skal altså ikke undervurdere værdien af en pokalfinale for klubben og fans. Det er sådanne kampe, der skaber ekstraordinære oplevelser for spillerne og fællesskab blandt fans. Så må træneren dosere spilletiden så godt han kan, naturligvis med første prioritet til overlevelseskampen.. Men jeg nægter altså at ærge mig over en pokalfinale, men glæder mig til en fed oplevelse :aabfan: :aabfan: :aabfan:
Vi er selvfølgelig undertippet men alene tanken om at smide europæisk bold væk for fjerde sæson i træk er ikke til at holde ud at tænke på, det er super fedt at vi er i pokalfinalen men vi skal naturligvis gå benhårdt efter at få titlen i hus så ikke noget med at spare spillere.
Aalborg frederikshavner skrev:
13. maj 2023, 17:12
Klaus skrev:
13. maj 2023, 15:54
Naturligvis er overlevelse vigtigere end pokalen.... Men man skal altså ikke undervurdere værdien af en pokalfinale for klubben og fans. Det er sådanne kampe, der skaber ekstraordinære oplevelser for spillerne og fællesskab blandt fans. Så må træneren dosere spilletiden så godt han kan, naturligvis med første prioritet til overlevelseskampen.. Men jeg nægter altså at ærge mig over en pokalfinale, men glæder mig til en fed oplevelse :aabfan: :aabfan: :aabfan:
Vi er selvfølgelig undertippet men alene tanken om at smide europæisk bold væk for fjerde sæson i træk er ikke til at holde ud at tænke på, det er super fedt at vi er i pokalfinalen men vi skal naturligvis gå benhårdt efter at få titlen i hus så ikke noget med at spare spillere.
Nu ved jeg ikke hvad du mener med at spare spillere, men vi kommer til at gøre brug af 4-5 udskiftninger fra 45. til 70. a la Silkeborg kampen, som jo også gik helt fint. Der er altid nogle motorer der kan holde til lidt mere end andre. Så det bliver meget kalkuleret så vi kan performe i begge kampe. Men det er lige vilkår for begge finalister.

Vinder vi torsdag giver det et stort rygstød og energi frem mod fcm kampen, titlen betyder naturligvist mest på torsdag, europa kval fylder slet ikke for undertegnede.
Ja det er spændende for fck er stort set lige så presset i ligaen som er vi.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af R Rosenberg » 13. maj 2023, 19:13

white splash skrev:
13. maj 2023, 18:42
Hvordan ser det ud med parkering i nærheden af parken? Er det helt håbløst?
Det er helt håbløst i hele Tjøwenhavn. Parkér et eller andet sted i forstæderne og tag hyrevogn eller metro. Sidstnævnte går vist endda til Trianglen nu om dage.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 561
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af Elvis lever » 13. maj 2023, 19:58

white splash skrev:
13. maj 2023, 18:42
Hvordan ser det ud med parkering i nærheden af parken? Er det helt håbløst?
Det korte svar er ja, men det kommer selvfølgelig an på hvor lang tid du vil bruge på det. På en almindelig hverdag er overbelægningen på ca. 115% i området, dvs. at der er solgt 15% flere parkeringslicenser til beboerne end der er parkeringspladser. Oven i det kommer så de parkeringer, som foretages af andre end beboerne, som naturligvis er betydeligt større i antal, når der er 35000 i Parken. Hvis man ankommer meget efter 1630 på en normal hverdags aften, er det ikke ualmindeligt at bruge 20-40 minutter på at finde en plads, men man kan selvfølgelig være heldig.

Hvis du har mod på at gå en smule, så er der åbnet en del nye parkeringshuse i Nordhavn (google 2150 og parkering), som måske har pladser. Jeg vil tro, at det er de færreste, som ikke bor der, som har fået dem på raderen endnu. Det knap så gode er, at det ifølge Google Maps tager ca. 25 minutter at gå op til området omkring parken. Det er dog ret let at finde vej, da man bare skal finde og følge Aarhusgade.

Du kan eventuelt tage metroen fra Orientkaj eller Nordhavn til Trianglen, men jeg synes det er ligemeget medmindre det er lorte vejr. (10 minutters tur + 5 minutters gang til den del af Parken hvor du skal være)
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

ekni99
2. div
2. div
Indlæg: 145
Tilmeldt: 11. mar 2010, 15:01

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af ekni99 » 13. maj 2023, 19:58

R Rosenberg skrev:
13. maj 2023, 19:13
white splash skrev:
13. maj 2023, 18:42
Hvordan ser det ud med parkering i nærheden af parken? Er det helt håbløst?
Det er helt håbløst i hele Tjøwenhavn. Parkér et eller andet sted i forstæderne og tag hyrevogn eller metro. Sidstnævnte går vist endda til Trianglen nu om dage.
Håbløst er et stort ord. Der er altid pres på tæt på Parken når der er kamp.

Det er en god ide at parkere tæt på en metrostation og stå af ved Vibenhus Runddel eller Trianglen.

F.eks ude på Lygten og Rentemestervej (mod Lygten) i det område er der masser af pladser om på helligdage og der er Metro fra Nørrebro station.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af white splash » 13. maj 2023, 21:06

Tusind tak for svar, det er meget værdsat. :cheers: :aabfan:
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af Kasper » 14. maj 2023, 06:18

jonas386 skrev:
13. maj 2023, 15:21
Der vil være noget smukt i at Lucas kommer ind og bliver matchvinder i det opgør der vel ødelagde karrieren for herved 3 år siden.
Jeg vil ikke gå så vidt at sige at hans karriere er ødelagt. Han er stadig kun 28 år, men hold op hvor jeg følger dig. Det vil være så ualmindeligt smukt og kæmpe ros til Lucas for dette forår. Tydeligt at han har kæmpet røven ud af bukserne for klubben og på intet tidspunkt har han vaklet i stemmen eller pylret over at han mistet anførerbind og startplads
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Krede
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 30. jul 2008, 22:48

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af Krede » 14. maj 2023, 08:04

Kasper skrev:
14. maj 2023, 06:18
jonas386 skrev:
13. maj 2023, 15:21
Der vil være noget smukt i at Lucas kommer ind og bliver matchvinder i det opgør der vel ødelagde karrieren for herved 3 år siden.
Jeg vil ikke gå så vidt at sige at hans karriere er ødelagt. Han er stadig kun 28 år, men hold op hvor jeg følger dig. Det vil være så ualmindeligt smukt og kæmpe ros til Lucas for dette forår. Tydeligt at han har kæmpet røven ud af bukserne for klubben og på intet tidspunkt har han vaklet i stemmen eller pylret over at han mistet anførerbind og startplads
Han mistede også sin plads i landsholdstruppen. På alle måder en ulykkelig historie at en enkelt skade potentielt smadrer Lucas’ karriere, og derfor er jeg helt enig i, at det ville være magisk at se ham kampafgørende. Han har AaB i hjertet og fortjener medvind. Den momentvise medvind, som eksempelvis de par mål han har scoret, har på hans jubelscener vist at det betyder sindssygt meget for ham. En genistreg af Oscar at bænke ham og langsomt bygge ham op igen. Lucas rummer så mange kvaliteter at hans karriere langt fra er ovre. Han er på vej tilbage og momentvis har vi set “den gamle Lucas”.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10698
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af jonas386 » 14. maj 2023, 09:27

Kasper skrev:
14. maj 2023, 06:18
jonas386 skrev:
13. maj 2023, 15:21
Der vil være noget smukt i at Lucas kommer ind og bliver matchvinder i det opgør der vel ødelagde karrieren for herved 3 år siden.
Jeg vil ikke gå så vidt at sige at hans karriere er ødelagt. Han er stadig kun 28 år, men hold op hvor jeg følger dig. Det vil være så ualmindeligt smukt og kæmpe ros til Lucas for dette forår. Tydeligt at han har kæmpet røven ud af bukserne for klubben og på intet tidspunkt har han vaklet i stemmen eller pylret over at han mistet anførerbind og startplads
Han spiller stadig, og tjener sine penge på fodbolden, så i den forstand har du selvfølgelig ret. Men jeg er også ret sikker på, at når vi (og Lucas) om 15-20 år tænker tilbage på hvorfor ophold nummer to ikke udmøntede sig i et stort salg til udlandet, og/eller en udtagelse til EM eller VM i hhv. 21 og 22, så vil de fleste vel huske den skade i pokalfinalen som starten på enden.

Det er dejligt at se Lucas er ved at være tilbage, og jeg er heller ikke længere så afvisende over for, at han kan være en vigtig spiller for os i nogle år frem. Kontrakten udløber efter næste sæson, og med mindre han scorer 15 mål og assisterer lige så mange i superligaen, så ligger udenlandseventyret nok ikke og venter. I hvert fald ikke i det omfang jeg tror Lucas finder interessant.
Jeg tror der kommer en forlængelse på et tidspunkt, og jeg tror også, at Lucas slutter karrieren hos os.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af R Rosenberg » 14. maj 2023, 10:53

jonas386 skrev:
14. maj 2023, 09:27
Kasper skrev:
14. maj 2023, 06:18
jonas386 skrev:
13. maj 2023, 15:21
Der vil være noget smukt i at Lucas kommer ind og bliver matchvinder i det opgør der vel ødelagde karrieren for herved 3 år siden.
Jeg vil ikke gå så vidt at sige at hans karriere er ødelagt. Han er stadig kun 28 år, men hold op hvor jeg følger dig. Det vil være så ualmindeligt smukt og kæmpe ros til Lucas for dette forår. Tydeligt at han har kæmpet røven ud af bukserne for klubben og på intet tidspunkt har han vaklet i stemmen eller pylret over at han mistet anførerbind og startplads
Han spiller stadig, og tjener sine penge på fodbolden, så i den forstand har du selvfølgelig ret. Men jeg er også ret sikker på, at når vi (og Lucas) om 15-20 år tænker tilbage på hvorfor ophold nummer to ikke udmøntede sig i et stort salg til udlandet, og/eller en udtagelse til EM eller VM i hhv. 21 og 22, så vil de fleste vel huske den skade i pokalfinalen som starten på enden.

Det er dejligt at se Lucas er ved at være tilbage, og jeg er heller ikke længere så afvisende over for, at han kan være en vigtig spiller for os i nogle år frem. Kontrakten udløber efter næste sæson, og med mindre han scorer 15 mål og assisterer lige så mange i superligaen, så ligger udenlandseventyret nok ikke og venter. I hvert fald ikke i det omfang jeg tror Lucas finder interessant.
Jeg tror der kommer en forlængelse på et tidspunkt, og jeg tror også, at Lucas slutter karrieren hos os.
Jeg har også ændret mit syn en del henover foråret, for jeg har satme godt nok været træt af ham i efteråret.

Dels laver han nogle rigtig gode indhop (og det er dér, han er nu), men endnu vigtigere er det, at han med al tydelighed har fået en ild i øjnene og en ekstrem vilje til at ville.

Der kan sagtens være en masse psykologi i det, hvor han nu er landet et sted, hvor han har fundet ro i at være sub og ikke kunne det, han kunne før. Det har så åbnet for noget andet - fx en stor aggressivitet. Og det klæder ham.

Jeg tror også, at han kan blive en meget værdifuld del af stammen på det AaB-hold, der skal formes efter denne sæson.
Ædruelighedens stemme

Besvar