Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2312
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af Dalbjerg » 18. maj 2023, 23:26

Bittert at sidde og se på Sevillas mål til 2-1 i aften, og konstatere at VAR i Europa league ikke følger samme linje som dansk VAR gør..


Den er tæt på 1-til-1 på AaBs mål i dag..

Men den bliver ikke annulleret af VAR..

Bliver mere og mere irriteret over, hvordan VAR med de vinkler som var tilrådighed i dag, kunne mene at det var en C&O fejl, at der ikke blev skønnet offside i dag..

https://sport.tv2.dk/fodbold/2023-05-18 ... ifinalerne

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af jonas386 » 18. maj 2023, 23:41

Dalbjerg skrev:
18. maj 2023, 23:26
Bittert at sidde og se på Sevillas mål til 2-1 i aften, og konstatere at VAR i Europa league ikke følger samme linje som dansk VAR gør..


Den er tæt på 1-til-1 på AaBs mål i dag..

Men den bliver ikke annulleret af VAR..

Bliver mere og mere irriteret over, hvordan VAR med de vinkler som var tilrådighed i dag, kunne mene at det var en C&O fejl, at der ikke blev skønnet offside i dag..

https://sport.tv2.dk/fodbold/2023-05-18 ... ifinalerne
Danske dommere er vel blandt de ringeste i Europa og finder ofte bare på deres egne regler, hvis det kan kompensere tidligere fejl. Det bliver super tydeligt når man ser udenlandske kampe

På den ene side ville jeg gerne have fuldtidsproffer til at dømme i superligaen, men omvendt synes jeg heller ikke at en eneste af de narhatte der dømmer herhjemme har fortjent det..
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 448
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af DenSataniskeHest » 18. maj 2023, 23:47

Dalbjerg skrev:
18. maj 2023, 23:26
Bittert at sidde og se på Sevillas mål til 2-1 i aften, og konstatere at VAR i Europa league ikke følger samme linje som dansk VAR gør..


Den er tæt på 1-til-1 på AaBs mål i dag..

Men den bliver ikke annulleret af VAR..

Bliver mere og mere irriteret over, hvordan VAR med de vinkler som var tilrådighed i dag, kunne mene at det var en C&O fejl, at der ikke blev skønnet offside i dag..

https://sport.tv2.dk/fodbold/2023-05-18 ... ifinalerne
Det værste er, der var en kamp for et år siden eller sådan, hvor modstanderen score imod AaB, hvor der tydeligt er en spiller offside, som står en meter eller 2 forand Rinne. Denne mand er nød til at hoppe over skudet, og det bliver af var tolket som om han ikke havde indflydelse på spillet.

de danske dommer er fucking elendige med eller uden var.. de dømmer som vinden blæser, der er ingen linier i noget.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 789
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af Raptorr » 19. maj 2023, 06:54

R Rosenberg skrev:
18. maj 2023, 23:57
Dalbjerg skrev:
18. maj 2023, 22:19
RicoBR02 skrev:
18. maj 2023, 21:22
Portland skrev:
18. maj 2023, 21:12
RicoBR02 skrev:
18. maj 2023, 20:04
Portland skrev:
18. maj 2023, 19:20
I er en flok voldspsykopater.

Jeg lever fint med ikke at være på så lavt et niveau.
Gider du ikke lukke røven? (Ja junta så må jeg tage endnu en karantæne, men jeg orker ikke det her pis)
Jeg forstår ikke hvorfor du skriver sådan blot fordi jeg ikke synes, at det er i orden at skrive, at en skal sparkes i hovedet.
Det er trist at verbal overfalde mig for at tage afstand fra at skrive den type holdninger.
Vi skal ikke hylde vold og revse dem, som siger fra.
Jeg forstår ikke hvorfor du vælger at kalde dine medfans for voldspsykopater blot fordi de, ligesom mange andre, er pisse træt af grabara og hans evindelige provokationer! Fodbold er følelser og de stikker af engang imellem, derfor siger man nogle ting såsom at han skulle sparkes i hovedet. Jeg hader grabara ag hele mit hjerte og derfor bliver det heller ikke sidste gang du ser mig skrive at nogle burde tage livet af ham. Men det betyder ikke at jeg håber at han dør eller kommer til skade..
Det giver store muligheder for, hvad man må kalde andre, når man bagefter kan sige: Ja, jeg sagde det, som du siger, men det betyder jo ikke, at jeg mente det, som jeg ordret sagde..

Skræmmende at mene, at man godt må true med at ville slå andre ihjel, fordi folk bør vide, at det man siger ikke er rigtigt..

Måske man bare skal lære at styre ens følelser en kende mere, således at man holde sig til at svine folk, uden at decideret sende dødsønsker deres vej..
Åh, Gud. Kan vi ikke lade fodbold være fodbold og de dertil hørende følelser være følelser. Så kan man holde al krænkelsen og semantikken derovre på twitter.
Den fine debatside behøver ikke at blive tvunget ned i det 2023-morads.

Vi er fodboldfans, for helvede. Ikke halvstuderede, blævrede røvere, der sidder og sipper latte og spiser kringle til 300 kroner, mens vi får ondt i røven over, hvad vores makker ytrer.

Der bliver også råbt "ludersøn" efter dommere eller modspillere, velvidende at deres mødre ikke er skøger. Der bliver også sunget "slå ham ihjel" efter modspillere, der ligger og tuder, uden at nogen reelt hverken forventer eller håber, at en eller anden ombringer vedkommende.

Lad nu fodbolden være det sidste, forpulede åndehul, hvor man kan udtrykke sig bøvet og fjollet, uden at en eller anden stramtandet, sippet klidmoster skal korrekse, i et samfund, hvor der ikke længere er plads til nul og en skid, uden at folk bliver udskammet.

Til det er der 100-vis af andre platforme. Brug dem.

Når det er sagt, synes jeg stadig, at Grabara er en so. Velvidende, at han faktisk tilhører arten homo sapiens (eller noget lignende) og ikke sus domesticus samt ikke er hunkøn.
Jeg er med på, at fodbold i høj grad involverer følelser (det gør det også hos mig) og tror ikke, at folk rent faktisk ønsker at der skal udøves vold, men det betyder ikke, at volds retorikken er okay. Jeg sipper ikke latte, ligesom jeg ikke er en stramtandet klidmoster og ikke ønsker "at flytte" til andet debatforum. Debatsiden er fin, uanset at der måtte være hundreder af andre platforme. Der er også hundreder af forskellige måder at udtrykke sin mening om Grabara (som ved Gud er et kæmpe fjols), der ikke inkluderer vold.

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af DenGamleMand » 19. maj 2023, 07:33

Den aalborgensiske fanscene har uendeligt potentiale. Vild indsats i går. Respekt.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 789
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af Raptorr » 19. maj 2023, 07:40

DenGamleMand skrev:
19. maj 2023, 07:33
Den aalborgensiske fanscene har uendeligt potentiale. Vild indsats i går. Respekt.
Ja, kæmpe respekt til de stemnings skabende fans; det er imponerende. TV Nord kommer i øvrigt med en serie om AaB's kamp for overlevelse og fanscenen.
https://www.tv2nord.dk/aalborg/faa-et-s ... verlevelse

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af RicoBR02 » 19. maj 2023, 07:57

Dalbjerg skrev:
19. maj 2023, 07:42
RicoBR02 skrev:
19. maj 2023, 06:13
Dalbjerg skrev:
18. maj 2023, 22:19
RicoBR02 skrev:
18. maj 2023, 21:22
Portland skrev:
18. maj 2023, 21:12
RicoBR02 skrev:
18. maj 2023, 20:04


Gider du ikke lukke røven? (Ja junta så må jeg tage endnu en karantæne, men jeg orker ikke det her pis)
Jeg forstår ikke hvorfor du skriver sådan blot fordi jeg ikke synes, at det er i orden at skrive, at en skal sparkes i hovedet.
Det er trist at verbal overfalde mig for at tage afstand fra at skrive den type holdninger.
Vi skal ikke hylde vold og revse dem, som siger fra.
Jeg forstår ikke hvorfor du vælger at kalde dine medfans for voldspsykopater blot fordi de, ligesom mange andre, er pisse træt af grabara og hans evindelige provokationer! Fodbold er følelser og de stikker af engang imellem, derfor siger man nogle ting såsom at han skulle sparkes i hovedet. Jeg hader grabara ag hele mit hjerte og derfor bliver det heller ikke sidste gang du ser mig skrive at nogle burde tage livet af ham. Men det betyder ikke at jeg håber at han dør eller kommer til skade..
Det giver store muligheder for, hvad man må kalde andre, når man bagefter kan sige: Ja, jeg sagde det, som du siger, men det betyder jo ikke, at jeg mente det, som jeg ordret sagde..

Skræmmende at mene, at man godt må true med at ville slå andre ihjel, fordi folk bør vide, at det man siger ikke er rigtigt..

Måske man bare skal lære at styre ens følelser en kende mere, således at man holde sig til at svine folk, uden at decideret sende dødsønsker deres vej..
Kunne vi ikke lege til at du stoppede med at svare på mine indlæg? Jeg orker simpelthen ikke at ødelægge tråd efter tråd..
Nej.
Den del styrer du selv.. Hvis du altså kan holde dine følelser i hævd.
Så du vil simpelthen fortsætte med at se om du kan fremprovokere en reaktion bare fordi du har valgt at du skal være politimanden der bestemmer hvad folk må sige? Du ved jo godt at folk ikke ønsker at slå nogen ihjel uanset hvad de fyrer af i deres brandert ikke? Eller skal vi alle til at have sådan en twitter bjælke under vores navn hvor vi fralægger os alt ansvar så folk ikke bliver forarget over det man skriver? Mener det var din egen ide?

For en god ordens skyld så har jeg på intet tidspunkt ønsket nogen død (i den her diskussion) så jeg deltager udelukkende i debatten da jeg godt forstår folks følelser omkring grabara. Kan man ikke se ind til den egentlige meningen med at ønske grabara død eller at han skal komme til skade, som jo er at han er en træls person og en god målmand som man derfor ikke kan lide når han spiller for et andet hold, er det så måske egentlig en selv den er gal med? Personligt kan jeg bedst selv forholde mig til overdrevet holdninger da jeg kan have svært ved at afkode folk der altid taler udenom, det giver mig en tryghed at jeg ikke skal gætte mig frem til folks holdninger...

Krede
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 30. jul 2008, 22:48

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af Krede » 19. maj 2023, 08:05

Jeg er vågnet op træt og skuffet men pisse stolt! Selvom det hverken giver Europa eller et trofæ i skabet på Hornevej, så er vi de moralske vindere af den finale.
Et superliga bundhold dominerer fck. Drengene kæmpede sgu røven ud af bukserne. 14.000 AaB fans i Parken. kæmpe fordel at have hele B og ringe vilkår for at etablere koordineret stemning i samme kaliber som hele B, men der var fantastisk opbakning fra lægterne. En milepæl for den nordjyske fanscenen helt fra ultra-delen til mariginaltilskueren med Aalborg i blodet, der vil støtte AaB til en finale. Et hype som em i 2021.
Ens kærlighed til klubben bliver kun større af at tabe en finale på den måde og være en del af den kulisse AaB skabte i København i går både på og udenfor banen!

Portland
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. okt 2021, 09:37
Favoritspiller: Pallesen

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af Portland » 19. maj 2023, 08:24

R Rosenberg skrev:
19. maj 2023, 08:10
Raptorr skrev:
19. maj 2023, 06:54
R Rosenberg skrev:
18. maj 2023, 23:57
Dalbjerg skrev:
18. maj 2023, 22:19
RicoBR02 skrev:
18. maj 2023, 21:22
Portland skrev:
18. maj 2023, 21:12


Jeg forstår ikke hvorfor du skriver sådan blot fordi jeg ikke synes, at det er i orden at skrive, at en skal sparkes i hovedet.
Det er trist at verbal overfalde mig for at tage afstand fra at skrive den type holdninger.
Vi skal ikke hylde vold og revse dem, som siger fra.
Jeg forstår ikke hvorfor du vælger at kalde dine medfans for voldspsykopater blot fordi de, ligesom mange andre, er pisse træt af grabara og hans evindelige provokationer! Fodbold er følelser og de stikker af engang imellem, derfor siger man nogle ting såsom at han skulle sparkes i hovedet. Jeg hader grabara ag hele mit hjerte og derfor bliver det heller ikke sidste gang du ser mig skrive at nogle burde tage livet af ham. Men det betyder ikke at jeg håber at han dør eller kommer til skade..
Det giver store muligheder for, hvad man må kalde andre, når man bagefter kan sige: Ja, jeg sagde det, som du siger, men det betyder jo ikke, at jeg mente det, som jeg ordret sagde..

Skræmmende at mene, at man godt må true med at ville slå andre ihjel, fordi folk bør vide, at det man siger ikke er rigtigt..

Måske man bare skal lære at styre ens følelser en kende mere, således at man holde sig til at svine folk, uden at decideret sende dødsønsker deres vej..
Åh, Gud. Kan vi ikke lade fodbold være fodbold og de dertil hørende følelser være følelser. Så kan man holde al krænkelsen og semantikken derovre på twitter.
Den fine debatside behøver ikke at blive tvunget ned i det 2023-morads.

Vi er fodboldfans, for helvede. Ikke halvstuderede, blævrede røvere, der sidder og sipper latte og spiser kringle til 300 kroner, mens vi får ondt i røven over, hvad vores makker ytrer.

Der bliver også råbt "ludersøn" efter dommere eller modspillere, velvidende at deres mødre ikke er skøger. Der bliver også sunget "slå ham ihjel" efter modspillere, der ligger og tuder, uden at nogen reelt hverken forventer eller håber, at en eller anden ombringer vedkommende.

Lad nu fodbolden være det sidste, forpulede åndehul, hvor man kan udtrykke sig bøvet og fjollet, uden at en eller anden stramtandet, sippet klidmoster skal korrekse, i et samfund, hvor der ikke længere er plads til nul og en skid, uden at folk bliver udskammet.

Til det er der 100-vis af andre platforme. Brug dem.

Når det er sagt, synes jeg stadig, at Grabara er en so. Velvidende, at han faktisk tilhører arten homo sapiens (eller noget lignende) og ikke sus domesticus samt ikke er hunkøn.
Jeg er med på, at fodbold i høj grad involverer følelser (det gør det også hos mig) og tror ikke, at folk rent faktisk ønsker at der skal udøves vold, men det betyder ikke, at volds retorikken er okay. Jeg sipper ikke latte, ligesom jeg ikke er en stramtandet klidmoster og ikke ønsker "at flytte" til andet debatforum. Debatsiden er fin, uanset at der måtte være hundreder af andre platforme. Der er også hundreder af forskellige måder at udtrykke sin mening om Grabara (som ved Gud er et kæmpe fjols), der ikke inkluderer vold.
DenSataniskeHest skrev:
18. maj 2023, 18:56
Tackle nu deres fucking keeper i ansigtet
Kan vi ikke blive enige om, at så behøver forargelsen altså ikke at være større over det der?

Når jeg for karantæne herinde, så får jeg altid en lang smøre om, at jeg ikke skal svare på de indlæg, jeg finder absurde, men i stedet rapportere dem. Kunne I ikke gøre det samme næste gang, der er noget, der forarger eller skøjte henover det? Så er jeg sikker på, at juntaen nok skal kigge på det.
Forsvaret af den type ytringer er det mest forargelige.
Meget ville løses ved at Rico og dig ikke forsvarer, men tager afstand fra den type ytringer.
Skribenten kunne overveje at redigere i det skrevne.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af FlæskeFrank » 19. maj 2023, 08:31

Skuffet og vil helst kigge ind i væggen, så luner det alligevel at andre her på hotellet i kbh fredag morgen render rundt i AaB trøjer.

Vi tabte ikke til et bedre hold, havde blot utur. Hold hovedet højt.
- FlæskeFrank

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2312
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af Dalbjerg » 19. maj 2023, 08:52

RicoBR02 skrev:
19. maj 2023, 07:57
Dalbjerg skrev:
19. maj 2023, 07:42
RicoBR02 skrev:
19. maj 2023, 06:13
Dalbjerg skrev:
18. maj 2023, 22:19
RicoBR02 skrev:
18. maj 2023, 21:22
Portland skrev:
18. maj 2023, 21:12


Jeg forstår ikke hvorfor du skriver sådan blot fordi jeg ikke synes, at det er i orden at skrive, at en skal sparkes i hovedet.
Det er trist at verbal overfalde mig for at tage afstand fra at skrive den type holdninger.
Vi skal ikke hylde vold og revse dem, som siger fra.
Jeg forstår ikke hvorfor du vælger at kalde dine medfans for voldspsykopater blot fordi de, ligesom mange andre, er pisse træt af grabara og hans evindelige provokationer! Fodbold er følelser og de stikker af engang imellem, derfor siger man nogle ting såsom at han skulle sparkes i hovedet. Jeg hader grabara ag hele mit hjerte og derfor bliver det heller ikke sidste gang du ser mig skrive at nogle burde tage livet af ham. Men det betyder ikke at jeg håber at han dør eller kommer til skade..
Det giver store muligheder for, hvad man må kalde andre, når man bagefter kan sige: Ja, jeg sagde det, som du siger, men det betyder jo ikke, at jeg mente det, som jeg ordret sagde..

Skræmmende at mene, at man godt må true med at ville slå andre ihjel, fordi folk bør vide, at det man siger ikke er rigtigt..

Måske man bare skal lære at styre ens følelser en kende mere, således at man holde sig til at svine folk, uden at decideret sende dødsønsker deres vej..
Kunne vi ikke lege til at du stoppede med at svare på mine indlæg? Jeg orker simpelthen ikke at ødelægge tråd efter tråd..
Nej.
Den del styrer du selv.. Hvis du altså kan holde dine følelser i hævd.
Så du vil simpelthen fortsætte med at se om du kan fremprovokere en reaktion bare fordi du har valgt at du skal være politimanden der bestemmer hvad folk må sige? Du ved jo godt at folk ikke ønsker at slå nogen ihjel uanset hvad de fyrer af i deres brandert ikke? Eller skal vi alle til at have sådan en twitter bjælke under vores navn hvor vi fralægger os alt ansvar så folk ikke bliver forarget over det man skriver? Mener det var din egen ide?

For en god ordens skyld så har jeg på intet tidspunkt ønsket nogen død (i den her diskussion) så jeg deltager udelukkende i debatten da jeg godt forstår folks følelser omkring grabara. Kan man ikke se ind til den egentlige meningen med at ønske grabara død eller at han skal komme til skade, som jo er at han er en træls person og en god målmand som man derfor ikke kan lide når han spiller for et andet hold, er det så måske egentlig en selv den er gal med? Personligt kan jeg bedst selv forholde mig til overdrevet holdninger da jeg kan have svært ved at afkode folk der altid taler udenom, det giver mig en tryghed at jeg ikke skal gætte mig frem til folks holdninger...
Det er åbenbart ANDRES skyld, at DU bliver provokeret, og derefter ikke kan styre dine handlinger.. Måske din handling så bare skulle være at stoppe med at svare.

Jeg har ikke skrevet noget for at provokere dig. Jeg har skrevet, at jeg var direkte uenig i din præmis om, at anything goes, fordi folk bør vide, at man ikke mener de vanvittige ting som man ytrer.

At du kan blive provokeret af, at folk ikke er enig med dig, ja det er din udfordring. Det er ikke alle andre som skal tilrette sig efter dine udfordringer.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 490
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af AK48hamas » 19. maj 2023, 08:52

Fed stemning, ærgerligt resultat. Kampen var spændende og intens. Begge hold manglede desværre deres mest kreative spillere i form af Sousa og Daramy.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af FlæskeFrank » 19. maj 2023, 09:18

AK48hamas skrev:
19. maj 2023, 08:52
Fed stemning, ærgerligt resultat. Kampen var spændende og intens. Begge hold manglede desværre deres mest kreative spillere i form af Sousa og Daramy.
Mon det var derfor, at den blev chancefattig? Eller står holdene bare skidt til hinanden ift. Gode kampe?
- FlæskeFrank

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af RicoBR02 » 19. maj 2023, 09:21

FlæskeFrank skrev:
19. maj 2023, 09:18
AK48hamas skrev:
19. maj 2023, 08:52
Fed stemning, ærgerligt resultat. Kampen var spændende og intens. Begge hold manglede desværre deres mest kreative spillere i form af Sousa og Daramy.
Mon det var derfor, at den blev chancefattig? Eller står holdene bare skidt til hinanden ift. Gode kampe?
Jeg tror det var hamrende nervøst fra begge sider, men med os som den angribende/intet at miste part. Og fck var svære at komme igennem. Men alt i alt synes jeg det var en fin kamp af os. Vi mødte bare en køligere modstander

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af Lindmark » 19. maj 2023, 09:23

Krede skrev:
19. maj 2023, 08:05
Jeg er vågnet op træt og skuffet men pisse stolt! Selvom det hverken giver Europa eller et trofæ i skabet på Hornevej, så er vi de moralske vindere af den finale.
Et superliga bundhold dominerer fck. Drengene kæmpede sgu røven ud af bukserne. 14.000 AaB fans i Parken. kæmpe fordel at have hele B og ringe vilkår for at etablere koordineret stemning i samme kaliber som hele B, men der var fantastisk opbakning fra lægterne. En milepæl for den nordjyske fanscenen helt fra ultra-delen til mariginaltilskueren med Aalborg i blodet, der vil støtte AaB til en finale. Et hype som em i 2021.
Ens kærlighed til klubben bliver kun større af at tabe en finale på den måde og være en del af den kulisse AaB skabte i København i går både på og udenfor banen!
Opsummerer maje godt mine følelser her dagen derpå. Tak Aalborg !
Lindmark / Vendelbokartellet

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af jonas386 » 19. maj 2023, 09:31

Fed dag i Fælledparken og fin kamp på stadion. Jeg havde lidt ærgerlige pladser, så kunne ikke rigtigt følge med i kampen, når spillet foregik væk fra den bagende jeg stod i.

Det slog mig dog ikke som en hårdt spillet kamp, så det behøver ikke nødvendigvis være nogen negativ optakt til FCM kampen. Den lille frygt jeg havde for at vi ville tage imod Herning med bly i støvlerne, er der ikke længere. Det kunne have været fedt at tage pokalen, men ellers har det jo været et fint run.
Nu skal vi bare forblive over stregen, og få en frisk start til Juli.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af R Rosenberg » 19. maj 2023, 09:41

RicoBR02 skrev:
19. maj 2023, 09:21
FlæskeFrank skrev:
19. maj 2023, 09:18
AK48hamas skrev:
19. maj 2023, 08:52
Fed stemning, ærgerligt resultat. Kampen var spændende og intens. Begge hold manglede desværre deres mest kreative spillere i form af Sousa og Daramy.
Mon det var derfor, at den blev chancefattig? Eller står holdene bare skidt til hinanden ift. Gode kampe?
Jeg tror det var hamrende nervøst fra begge sider, men med os som den angribende/intet at miste part. Og fck var svære at komme igennem. Men alt i alt synes jeg det var en fin kamp af os. Vi mødte bare en køligere modstander
Jeg er faktisk overrasket over, hvor dårlige fck er. Eller, de er gode på deres organisation og alt det der.
Men det meste af anden halvleg står de jo bare og parerer Horsens-style. Der havde jeg nok forventet lidt mere.
Men igen, det var de dygtige til, og det kunne vores offensiv så bare ikke nedbryde. Allan var manglet.
Ædruelighedens stemme

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2312
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af Dalbjerg » 19. maj 2023, 09:45

Krede skrev:
19. maj 2023, 08:05
Jeg er vågnet op træt og skuffet men pisse stolt! Selvom det hverken giver Europa eller et trofæ i skabet på Hornevej, så er vi de moralske vindere af den finale.
Et superliga bundhold dominerer fck. Drengene kæmpede sgu røven ud af bukserne. 14.000 AaB fans i Parken. kæmpe fordel at have hele B og ringe vilkår for at etablere koordineret stemning i samme kaliber som hele B, men der var fantastisk opbakning fra lægterne. En milepæl for den nordjyske fanscenen helt fra ultra-delen til mariginaltilskueren med Aalborg i blodet, der vil støtte AaB til en finale. Et hype som em i 2021.
Ens kærlighed til klubben bliver kun større af at tabe en finale på den måde og være en del af den kulisse AaB skabte i København i går både på og udenfor banen!
:aabfan:

Hvis det tages med over i superligaen, så bør den også stå på superliga næste sæson..
Og dét er trods alt vigtigst i denne svære stund for Nordjyllands stolthed!

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2013
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af 9520AaB » 19. maj 2023, 09:49

Så har jeg slået øjnene op efter Københavnerturen.
Mine nedslag.
1. Hold kæft en fantastisk stemning
2. Det lignede ikke en potentiel nedrykker, mod et potentielt mesterhold.
3. Begge hold havde weekendens kampe i baghovedet, synes man tydelig kunne se det på udskiftningerne.
4. Selvransagelse burde finde sted, er det virkelig nødvendig med al den ølkast og kanonslag.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af RicoBR02 » 19. maj 2023, 10:00

Dalbjerg skrev:
19. maj 2023, 09:40
RicoBR02 skrev:
19. maj 2023, 09:12
Dalbjerg skrev:
19. maj 2023, 08:52
RicoBR02 skrev:
19. maj 2023, 07:57
Dalbjerg skrev:
19. maj 2023, 07:42
RicoBR02 skrev:
19. maj 2023, 06:13


Kunne vi ikke lege til at du stoppede med at svare på mine indlæg? Jeg orker simpelthen ikke at ødelægge tråd efter tråd..
Nej.
Den del styrer du selv.. Hvis du altså kan holde dine følelser i hævd.
Så du vil simpelthen fortsætte med at se om du kan fremprovokere en reaktion bare fordi du har valgt at du skal være politimanden der bestemmer hvad folk må sige? Du ved jo godt at folk ikke ønsker at slå nogen ihjel uanset hvad de fyrer af i deres brandert ikke? Eller skal vi alle til at have sådan en twitter bjælke under vores navn hvor vi fralægger os alt ansvar så folk ikke bliver forarget over det man skriver? Mener det var din egen ide?

For en god ordens skyld så har jeg på intet tidspunkt ønsket nogen død (i den her diskussion) så jeg deltager udelukkende i debatten da jeg godt forstår folks følelser omkring grabara. Kan man ikke se ind til den egentlige meningen med at ønske grabara død eller at han skal komme til skade, som jo er at han er en træls person og en god målmand som man derfor ikke kan lide når han spiller for et andet hold, er det så måske egentlig en selv den er gal med? Personligt kan jeg bedst selv forholde mig til overdrevet holdninger da jeg kan have svært ved at afkode folk der altid taler udenom, det giver mig en tryghed at jeg ikke skal gætte mig frem til folks holdninger...
Det er åbenbart ANDRES skyld, at DU bliver provokeret, og derefter ikke kan styre dine handlinger.. Måske din handling så bare skulle være at stoppe med at svare.

Jeg har ikke skrevet noget for at provokere dig. Jeg har skrevet, at jeg var direkte uenig i din præmis om, at anything goes, fordi folk bør vide, at man ikke mener de vanvittige ting som man ytrer.

At du kan blive provokeret af, at folk ikke er enig med dig, ja det er din udfordring. Det er ikke alle andre som skal tilrette sig efter dine udfordringer.
Jeg bliver ikke provokeret af at andre ikke har samme holdning som mig, jeg bliver provokeret af at blive voldspsykopat når jeg og folk omkring mig, vil påstå at jeg er noget af det fredligste der findes. Jeg bliver også provokeret af at nogle mennesker herinde har en holdning til AaBs spil og sammensætning af trup og disse personer bliver nedladende når andre ikke er enige.. Jeg forsøger altid at debattere på et sobert niveau, men når de samme 3-4 personer (som måske i virkeligheden er den samme?) Kalder folk for naive, voldspsykopater, klaphatte/klappølse fans, patetiske osv, ja så må jeg indrømme at jeg bliver provokeret. Jeg har aldrig ytret et ord herinde som jeg ikke ville sige direkte til folks ansigt, kan de 3-4 profiler sige det samme? Det virker lidt som om du er trængt op i et hjørne nu hvor dine kommentarer begynder at modsige hinanden.
Hvor i alverden modsiger mine kommentarer hinanden?

Du ser jo spøgelser over alt, og det er så stadigvæk andres opgave at hjælpe dig med at håndtere dine følelser omkring det.

Måske du bare skal læse, hvad folk skriver istedet for at gå i gang med at tolke/digte videre..
Ser spøgelser overalt? Jeg har aldrig set tingene mere klart end nu. Jeg digter absolut heller ikke på noget, jeg har ingen grund til at sidde og finde på ting, du skal nok grave dit hul dybere og dybere uden min skovl.. det er så åbenlyst det du har gang i og du skal være velkommen til at fortsætte med det, men det bliver ikke med min involvering..

Besvar