Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 825
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af Raptorr » 14. maj 2023, 11:50

R Rosenberg skrev:
14. maj 2023, 10:53
jonas386 skrev:
14. maj 2023, 09:27
Kasper skrev:
14. maj 2023, 06:18
jonas386 skrev:
13. maj 2023, 15:21
Der vil være noget smukt i at Lucas kommer ind og bliver matchvinder i det opgør der vel ødelagde karrieren for herved 3 år siden.
Jeg vil ikke gå så vidt at sige at hans karriere er ødelagt. Han er stadig kun 28 år, men hold op hvor jeg følger dig. Det vil være så ualmindeligt smukt og kæmpe ros til Lucas for dette forår. Tydeligt at han har kæmpet røven ud af bukserne for klubben og på intet tidspunkt har han vaklet i stemmen eller pylret over at han mistet anførerbind og startplads
Han spiller stadig, og tjener sine penge på fodbolden, så i den forstand har du selvfølgelig ret. Men jeg er også ret sikker på, at når vi (og Lucas) om 15-20 år tænker tilbage på hvorfor ophold nummer to ikke udmøntede sig i et stort salg til udlandet, og/eller en udtagelse til EM eller VM i hhv. 21 og 22, så vil de fleste vel huske den skade i pokalfinalen som starten på enden.

Det er dejligt at se Lucas er ved at være tilbage, og jeg er heller ikke længere så afvisende over for, at han kan være en vigtig spiller for os i nogle år frem. Kontrakten udløber efter næste sæson, og med mindre han scorer 15 mål og assisterer lige så mange i superligaen, så ligger udenlandseventyret nok ikke og venter. I hvert fald ikke i det omfang jeg tror Lucas finder interessant.
Jeg tror der kommer en forlængelse på et tidspunkt, og jeg tror også, at Lucas slutter karrieren hos os.
Jeg har også ændret mit syn en del henover foråret, for jeg har satme godt nok været træt af ham i efteråret.

Dels laver han nogle rigtig gode indhop (og det er dér, han er nu), men endnu vigtigere er det, at han med al tydelighed har fået en ild i øjnene og en ekstrem vilje til at ville.

Der kan sagtens være en masse psykologi i det, hvor han nu er landet et sted, hvor han har fundet ro i at være sub og ikke kunne det, han kunne før. Det har så åbnet for noget andet - fx en stor aggressivitet. Og det klæder ham.

Jeg tror også, at han kan blive en meget værdifuld del af stammen på det AaB-hold, der skal formes efter denne sæson.
Enig, han viser jo, at han har holdet og AaB i højsædet før tanke på egen situation. Jeg savner da at se ham på elegant vis sætte to modstandere, men jeg er også nået til den erkendelse, at det kan han ikke på samme måde længere. Han er en anden spiller end før sine skader, men desto bedre er det at se ham lave indhop som mod OB, hvor han både kæmper og arbejder over hele banen, og samtidig også er kampafgørende med assist og potentielt straffe. Han kan krige og stadig lægge sukkerballer og har stor værdi for holdet.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af Buzz Killington » 14. maj 2023, 16:04

Og kom så med en masse skader til FCK af den ikke alvorlige slags der kun liiige kræver 5-6 dages pause.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10753
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af jonas386 » 14. maj 2023, 16:18

Valdemar Lund må gerne spille på torsdag.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af sulakvelidze » 14. maj 2023, 16:43

Daramy er nu som minimum tvivlsom til finalen.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10753
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af jonas386 » 14. maj 2023, 16:44

Daramy udgår mod BIF. Jeg håber det bare er eb lille uge han skal være ude.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Broendum
1. div
1. div
Indlæg: 472
Tilmeldt: 21. apr 2008, 21:15
Geografisk sted: Kbh.

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af Broendum » 14. maj 2023, 16:44

Daramy skadet. Fedt 👍

Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Indlæg: 341
Tilmeldt: 10. jun 2021, 15:19
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af Nordjyden HY » 14. maj 2023, 16:54

Jeg vil selvfølgelig aldrig glæde mig over, at andre bliver skadet, men... Forhåbentlig når Daramy ikke at blive klar til torsdag
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3879
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af Gentleman Finn » 14. maj 2023, 17:01

Det der ligner ikke noget der holder Daramy ude på torsdag. Men måske får han ikke hele kampen pga det.

Men der er to fra FCK vi skal have fokus på, for deres offensiv har ikke været sprudlende, Claesson som scorede i dag og som ofte scorer mod os, ham skal vi ind på hurtigt i kampen og markere, fordi han får hele kampen mod os, med den karantæne han har næste søndag. Så hvis vi skal stikke fck, så er det ind og sætte et par hårde lovlige tacklinger og gå på kroppen af ham. Daramy hvis han spiller gælder det samme.

Med det sagt er det er langt vigtigere at vi dukker op uden håndbremsen trukket fra start, vi skal bare ud og spille noget bold med det her fck hold. Har vi nogle meldinger om Sousa bliver klar? Det giver os mere at skyde med fra bænken, hvis han går direkte ind i start 11.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10753
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af jonas386 » 14. maj 2023, 17:08

Gentleman Finn skrev:
14. maj 2023, 17:01
Det der ligner ikke noget der holder Daramy ude på torsdag. Men måske får han ikke hele kampen pga det.

Men der er to fra FCK vi skal have fokus på, for deres offensiv har ikke været sprudlende, Claesson som scorede i dag og som ofte scorer mod os, ham skal vi ind på hurtigt i kampen og markere, fordi han får hele kampen mod os, med den karantæne han har næste søndag. Så hvis vi skal stikke fck, så er det ind og sætte et par hårde lovlige tacklinger og gå på kroppen af ham. Daramy hvis han spiller gælder det samme.

Med det sagt er det er langt vigtigere at vi dukker op uden håndbremsen trukket fra start, vi skal bare ud og spille noget bold med det her fck hold. Har vi nogle meldinger om Sousa bliver klar? Det giver os mere at skyde med fra bænken, hvis han går direkte ind i start 11.
Hvis Daramy er tvivlsom, så tænker jeg, at de gemmer ham til GF' kampen. Især med den øvrige offensiv, og holdets, udfordringer.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

ALF
2. div
2. div
Indlæg: 174
Tilmeldt: 18. apr 2006, 10:37
Geografisk sted: Aalborg

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af ALF » 14. maj 2023, 17:26

Gentleman Finn skrev:
14. maj 2023, 17:01
Det der ligner ikke noget der holder Daramy ude på torsdag. Men måske får han ikke hele kampen pga det.

Men der er to fra FCK vi skal have fokus på, for deres offensiv har ikke været sprudlende, Claesson som scorede i dag og som ofte scorer mod os, ham skal vi ind på hurtigt i kampen og markere, fordi han får hele kampen mod os, med den karantæne han har næste søndag. Så hvis vi skal stikke fck, så er det ind og sætte et par hårde lovlige tacklinger og gå på kroppen af ham. Daramy hvis han spiller gælder det samme.

Med det sagt er det er langt vigtigere at vi dukker op uden håndbremsen trukket fra start, vi skal bare ud og spille noget bold med det her fck hold. Har vi nogle meldinger om Sousa bliver klar? Det giver os mere at skyde med fra bænken, hvis han går direkte ind i start 11.
Kan jeg lokke dig til at uddybe den første linje, og ikke mindst hvad du bygger det på?

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3879
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af Gentleman Finn » 14. maj 2023, 17:29

ALF skrev:
14. maj 2023, 17:26
Gentleman Finn skrev:
14. maj 2023, 17:01
Det der ligner ikke noget der holder Daramy ude på torsdag. Men måske får han ikke hele kampen pga det.

Men der er to fra FCK vi skal have fokus på, for deres offensiv har ikke været sprudlende, Claesson som scorede i dag og som ofte scorer mod os, ham skal vi ind på hurtigt i kampen og markere, fordi han får hele kampen mod os, med den karantæne han har næste søndag. Så hvis vi skal stikke fck, så er det ind og sætte et par hårde lovlige tacklinger og gå på kroppen af ham. Daramy hvis han spiller gælder det samme.

Med det sagt er det er langt vigtigere at vi dukker op uden håndbremsen trukket fra start, vi skal bare ud og spille noget bold med det her fck hold. Har vi nogle meldinger om Sousa bliver klar? Det giver os mere at skyde med fra bænken, hvis han går direkte ind i start 11.
Kan jeg lokke dig til at uddybe den første linje, og ikke mindst hvad du bygger det på?
Han kunne lave knæhop på den skade, så det er ikke en eller anden kæmpe fiber. Men selvfølgelig, taber fck point her i dag, så ved jeg ikke om der bliver satset med ham, for han er en stor del af deres offensiv lige nu.

ALF
2. div
2. div
Indlæg: 174
Tilmeldt: 18. apr 2006, 10:37
Geografisk sted: Aalborg

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af ALF » 14. maj 2023, 17:40

Gentleman Finn skrev:
14. maj 2023, 17:29
ALF skrev:
14. maj 2023, 17:26
Gentleman Finn skrev:
14. maj 2023, 17:01
Det der ligner ikke noget der holder Daramy ude på torsdag. Men måske får han ikke hele kampen pga det.

Men der er to fra FCK vi skal have fokus på, for deres offensiv har ikke været sprudlende, Claesson som scorede i dag og som ofte scorer mod os, ham skal vi ind på hurtigt i kampen og markere, fordi han får hele kampen mod os, med den karantæne han har næste søndag. Så hvis vi skal stikke fck, så er det ind og sætte et par hårde lovlige tacklinger og gå på kroppen af ham. Daramy hvis han spiller gælder det samme.

Med det sagt er det er langt vigtigere at vi dukker op uden håndbremsen trukket fra start, vi skal bare ud og spille noget bold med det her fck hold. Har vi nogle meldinger om Sousa bliver klar? Det giver os mere at skyde med fra bænken, hvis han går direkte ind i start 11.
Kan jeg lokke dig til at uddybe den første linje, og ikke mindst hvad du bygger det på?
Han kunne lave knæhop på den skade, så det er ikke en eller anden kæmpe fiber. Men selvfølgelig, taber fck point her i dag, så ved jeg ikke om der bliver satset med ham, for han er en stor del af deres offensiv lige nu.
På den ene side kan jeg se din pointe - det der modsat undrer mig er straks udskiftningen taget FCK’s kamp om guldet i betragtning. Jeg er knap så sikker på han spiller torsdag som du er. Men en vild pokalfinale hvor begge holds situation i ligaen taget i betragtning giver en masse udfaldsrum ift. taktik, opstilling og fokus. Det bliver fedt ⚽️🏆

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 14. maj 2023, 17:50

FC København har egentlig spillet en rodet kamp og har ikke imponeret men de har noget kvalitet på bænken samt har ikke mindst vist kynisme foran mål.
Desværre en stor portion selvtillid til Østerbro holdet forud for torsdagens kamp

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3879
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af Gentleman Finn » 14. maj 2023, 18:09

Aalborg frederikshavner skrev:
14. maj 2023, 17:50
FC København har egentlig spillet en rodet kamp og har ikke imponeret men de har noget kvalitet på bænken samt har ikke mindst vist kynisme foran mål.
Desværre en stor portion selvtillid til Østerbro holdet forud for torsdagens kamp
Havde bif været lidt skarpere havde det så helt anderledes ud, fck hang ikke sammen når bif kombinationerne ellers flød og de skulle fremad, så kan vi få pasningsspillet til at fungere i parken, så kan vi også skabe chancer. Kommer fck foran ligner det at de stiller sig helt ned.

Med Haraldssons karantæne i næste runde, så er han også sikret fuld spilletid. Det gør det tvivlsom at Daramy er med fra start.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13702
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af Funky » 14. maj 2023, 18:19

Aalborg frederikshavner skrev:
14. maj 2023, 17:50
FC København har egentlig spillet en rodet kamp og har ikke imponeret men de har noget kvalitet på bænken samt har ikke mindst vist kynisme foran mål.
Desværre en stor portion selvtillid til Østerbro holdet forud for torsdagens kamp
Altså, uanset hvordan vivender og drejer det, og uanset forløb og udfald af deres kamp i dag mod BIF, så vil de jo være storfavoritter imod os.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3879
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af Gentleman Finn » 14. maj 2023, 18:36

Funky skrev:
14. maj 2023, 18:19
Aalborg frederikshavner skrev:
14. maj 2023, 17:50
FC København har egentlig spillet en rodet kamp og har ikke imponeret men de har noget kvalitet på bænken samt har ikke mindst vist kynisme foran mål.
Desværre en stor portion selvtillid til Østerbro holdet forud for torsdagens kamp
Altså, uanset hvordan vivender og drejer det, og uanset forløb og udfald af deres kamp i dag mod BIF, så vil de jo være storfavoritter imod os.
Det er de, men de ser ikke særligt velspillende ud, særligt deres offensiv skaber ikke meget på trods af effektivitet i dag. Pokalfinaler lever deres eget liv. På den store bane der er i parken kan vi godt flytte dem rundt, hvis vi tør spille bold med dem fra start.

Det lyder ikke til det definitivt holder Daramy ude af finalen, det han udtaler mens han stadig er varm, men spørgsmålet er om han starter på bænken med den karantæne islændingen fik, der er trodsalt kort tid til finalen, og med 2 kampe på 3 dage. Han er en stor del af deres offensiv. Sakset fra bold:

- Jeg kunne mærke lidt. Jeg kunne godt sprinte videre, men der var ingen grund til at tage en chance. Vi har fire vigtige kampe, så det handler om at være klar og træne godt i de næste dage.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13702
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af Funky » 14. maj 2023, 19:41

Gentleman Finn skrev:
14. maj 2023, 18:36
Funky skrev:
14. maj 2023, 18:19
Aalborg frederikshavner skrev:
14. maj 2023, 17:50
FC København har egentlig spillet en rodet kamp og har ikke imponeret men de har noget kvalitet på bænken samt har ikke mindst vist kynisme foran mål.
Desværre en stor portion selvtillid til Østerbro holdet forud for torsdagens kamp
Altså, uanset hvordan vivender og drejer det, og uanset forløb og udfald af deres kamp i dag mod BIF, så vil de jo være storfavoritter imod os.
Det er de, men de ser ikke særligt velspillende ud, særligt deres offensiv skaber ikke meget på trods af effektivitet i dag. Pokalfinaler lever deres eget liv. På den store bane der er i parken kan vi godt flytte dem rundt, hvis vi tør spille bold med dem fra start.

Det lyder ikke til det definitivt holder Daramy ude af finalen, det han udtaler mens han stadig er varm, men spørgsmålet er om han starter på bænken med den karantæne islændingen fik, der er trodsalt kort tid til finalen, og med 2 kampe på 3 dage. Han er en stor del af deres offensiv. Sakset fra bold:

- Jeg kunne mærke lidt. Jeg kunne godt sprinte videre, men der var ingen grund til at tage en chance. Vi har fire vigtige kampe, så det handler om at være klar og træne godt i de næste dage.
Tjah, hvis vi er heldige, så klarmelder han sig, og finder så ud af efter 20 minutter, at det alligevel ikke går. Men så har de jo bare en anden giftig gut at sætte ind. Vi skal i DEN grad finde kvaliteten hos os selv, hvis vi skal have en chance. Så må FCK komme med, hvad de kan. Nu har FCN lige scoret mod AGF, så det lægger vel 2% til, at de måske har mesterskabskampen liggende og rode i baghovedet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4750
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af Maglau » 14. maj 2023, 19:54

Funky skrev:
14. maj 2023, 19:41
Gentleman Finn skrev:
14. maj 2023, 18:36
Funky skrev:
14. maj 2023, 18:19
Aalborg frederikshavner skrev:
14. maj 2023, 17:50
FC København har egentlig spillet en rodet kamp og har ikke imponeret men de har noget kvalitet på bænken samt har ikke mindst vist kynisme foran mål.
Desværre en stor portion selvtillid til Østerbro holdet forud for torsdagens kamp
Altså, uanset hvordan vivender og drejer det, og uanset forløb og udfald af deres kamp i dag mod BIF, så vil de jo være storfavoritter imod os.
Det er de, men de ser ikke særligt velspillende ud, særligt deres offensiv skaber ikke meget på trods af effektivitet i dag. Pokalfinaler lever deres eget liv. På den store bane der er i parken kan vi godt flytte dem rundt, hvis vi tør spille bold med dem fra start.

Det lyder ikke til det definitivt holder Daramy ude af finalen, det han udtaler mens han stadig er varm, men spørgsmålet er om han starter på bænken med den karantæne islændingen fik, der er trodsalt kort tid til finalen, og med 2 kampe på 3 dage. Han er en stor del af deres offensiv. Sakset fra bold:

- Jeg kunne mærke lidt. Jeg kunne godt sprinte videre, men der var ingen grund til at tage en chance. Vi har fire vigtige kampe, så det handler om at være klar og træne godt i de næste dage.
Tjah, hvis vi er heldige, så klarmelder han sig, og finder så ud af efter 20 minutter, at det alligevel ikke går. Men så har de jo bare en anden giftig gut at sætte ind. Vi skal i DEN grad finde kvaliteten hos os selv, hvis vi skal have en chance. Så må FCK komme med, hvad de kan. Nu har FCN lige scoret mod AGF, så det lægger vel 2% til, at de måske har mesterskabskampen liggende og rode i baghovedet.
Det fysiske er helt lige ift vores nedrykningens dilemma og deres mesterskabs.
Kvalitetsmæssigt er de selvfølgelig langt over os dog knap så meget som det kunne være med alle deres skader.
Det psykologiske burde vi være lidt mege oven på da vi endeligt er krøbet de 8 p ind på Horsens mens FCK haft et relativt skidt mesterskabsspil.
Det kan fandme blive fugl eller fisk. Vi kan byde FCK op til dans på de gode dage og som vi spiler nu når det er bedst. Vi kan også møde et toptunet FCK hold mens vi laver vores sædvanlige Parken præstation.
Jeg glæder mig
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1632
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af Halil » 15. maj 2023, 10:18

AaB er hjemmehold. Ligesom i 2014.

Spændende om fck forsøger, igen, at få deres normale omklædningsrum.

Håber, ligesom sidst, at det bliver afvist af AaB.
Uden Synd Ingen Frelse

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Pokalfinale 2023: AaB - FCK - 18. maj

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 15. maj 2023, 10:45

Billetsalget lader til at være gået i stå, umiddelbart skuffende hvis vi ikke engang kan afsætte 15.000 billetter da denne pokalfinale i modsætning til finalen i 2014 er på en helligdag.

Besvar