Brugen af Debatsiden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Brugen af Debatsiden

Indlæg af Hovedet » 10. maj 2023, 00:50

Jeg tilmeldte mig Debatsiden tilbage i oktober 2012 og begyndte at skrive aktivt herinde i marts 2013. Jeg har altså været aktiv bruger i lidt over 10 år og fulgte i øvrigt også med fra sidelinjen i nogle år før det.

Dog har jeg ikke rigtigt et overblik over, hvor megen aktivitet der udspiller sig på siden nu i forhold til historiske tider. Et meget løseligt indtryk - da jeg også bruger siden mindre nu end tidligere - er, at aktiviteten herinde har været nogenlunde konstant i forhold til de efterhånden mange år, hvor jeg har ageret henholdsvis passiv og senere aktiv bruger.

Undervejs har jeg jo også set endog særdeles aktive brugere, der var tilmeldt fra starten i 2005, forsvinde ud i "den blå luft" så at sige, senest f.eks. Pastorius. Og så kan jeg i øvrigt ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet over det faktum, at der aldrig - hverken før eller siden - har været så megen aktivitet på Debatsiden som hin julidag tilbage i 2009 - 432 brugere online; jeg husker skam godt den aften, hvor AaB ekstremt skuffende røg ud til FK Sarajevo i Europa Cuppen! Det er dog alligevel pudsigt, at hverken 2 mesterskaber, 1 pokaltitel, 1 omgang Champions League, 2 gruppespil i UEFA Cup / Europa League, den legendariske Sampdoriakamp i oktober 2007 eller næstennedrykningen i Parken i maj 2011 har kunnet drive et tilsvarende antal herind?

Nå, men pointen var: Har nogle et overblik over - eller dog en kvalificeret idé om - hvor anvendt Debatsiden er i forhold til historiske tider? Tak :aabfan:

Krede
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 30. jul 2008, 22:48

Re: Brugen af Debatsiden

Indlæg af Krede » 10. maj 2023, 08:28

Folk shufflede i tidernes morgen mellem at læse på Terrassen på Viborg fanaticos Forum, AaBs debatsiden og arto i de gode gamle dage. Nu bruger folk deres skærmtid på TikTok eller andet crap. Alt det kvalificerede indholde her på sitet er byttet ud med substansløst indhold på sociale medier. Indtagelsen af “tomme skærmkalorier” som kattevideoer er massiv.
Mange vil hellere stene og streame et reality-program med Tøffe end læse potentielle startopstillinger i en tidsalder hvor der kæmpes om vores opmærksomhed og tid. Så folk falder fra fordi noget andet, om man vil det eller ej, er mere interessant. Derudover kan nogle også falde fra fordi brugergrænsefladen og det grafiske udtryk er forældet. Personligt elsker jeg det fordi det er nostalgisk. Forleden dag tænkte jeg faktisk over at vores domænenavn er helt fænomenalt. Indholdet af det folk skriver er jo det centrale men mange stiller større og større krav til design mm for at fastholde brugere. Domænenavnet må iøvrigt være mange penge værd i dag. :-) Derudover tror jeg også folk falder fra pga det lave niveau og megen brok. Den dårlige debatkultur som ses på andre sociale platforme har også har tid til anden inficeret vores site. Tonen er hård. Der er megen brok. Det koster brugere tror jeg, fordi debatsiden blot bliver et ekkokammer af negativitet. Selv i gode tider.
Alle disse ting står for min egen regning og er mit eget gæt på brugen og faktorer der spiller ind. Ingen valid data om brugeraktivitet danner grundlag for mine udsagn.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Brugen af Debatsiden

Indlæg af Buzz Killington » 12. maj 2023, 00:23

Mit indtryk er at aktivitetsniveauet er faldt, en del faktisk. Jeg tror dog det kommer igen.

Tidligere var aktiviteten måske højere, men størstedelen af indlæg var tilgengæld ligegyldigt personfnidder (som jeg selv deltog lystigt i :( ). Det har juntaen efterhånden med hård hånd fået ryddet godt og grundigt op i, props! Selvom det overordnede aktivitetsniveau måske ikke er så højt længere, så er indlæggene IMO af fin kvalitet, sammenlignet med indholdet på andre sociale medier og andre fodboldfora. Jeg tror det kan tiltrække folk igen, eller det håber jeg, for formatet kan bare noget helt specielt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar