Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 21.05.2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 21.05.2023

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 19. maj 2023, 00:24

Dato: 21. maj 2023
Kick off: Kl. 14
Sted: Aalborg Stadion
TV: ?

Skader: J. Pedersen, K. Pallesen, A. Poulsen
Karantæne(r): -
Karantæne risiko: A. Sousa, K. Jørgensen, A. Ementa (næste advarsel uanset strafpoint), L. Kramer (6 strafpoint)

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 21.05.2023

Indlæg af Gentleman Finn » 19. maj 2023, 01:00

Op med hovedet boys, pokalen hjalp os med at få udløst en masse af vores potentiale, og en af årsagerne til at vi står et sted, hvor vi alligevel har en god mulighed for at overleve.

Nu hvor vi var bagud helt til sidst, var det måske okay at vi ikke kom ud i overtid, så stængerne ikke blev svære at have med at gøre på søndag, for dem der ville få 120.

Der skal restitueres grundigt og så skal vi også være der til at råbe energi ind i dem på søndag. Stadig den jeg helst ville vinde da vi startede ugen, hvis jeg skulle vælge.

Alle mand på stadion

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3258
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 21.05.2023

Indlæg af Brodernumsi » 19. maj 2023, 09:52

Jeg er tilfreds, hvis vi kommer fra kampen uden skader eller karantæner, så alle er klar til de to sidste kampe.
Tror desværre ikke drengene har energien, så kort tid efter en stor skuffelse, til at skabe et resultat mod FCM.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 21.05.2023

Indlæg af doukas » 19. maj 2023, 10:04

Har to udemærket pladser til Complea-tribunen, der gives væk. Send PM.

Edit: billetter er nu givet væk.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 21.05.2023

Indlæg af doukas » 19. maj 2023, 10:06

Brodernumsi skrev:
19. maj 2023, 09:52
Jeg er tilfreds, hvis vi kommer fra kampen uden skader eller karantæner, så alle er klar til de to sidste kampe.
Tror desværre ikke drengene har energien, så kort tid efter en stor skuffelse, til at skabe et resultat mod FCM.
Tror også, at det mere er skuffelsen, som har suget energi ud af spillerne end det var kampen, for den foregik godt nok i et lavt tempo. Må håbe, at Helenius, Thelander osv. kan få noget ild i øjnene på resten af holdet.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 21.05.2023

Indlæg af R Rosenberg » 19. maj 2023, 10:15

doukas skrev:
19. maj 2023, 10:06
Brodernumsi skrev:
19. maj 2023, 09:52
Jeg er tilfreds, hvis vi kommer fra kampen uden skader eller karantæner, så alle er klar til de to sidste kampe.
Tror desværre ikke drengene har energien, så kort tid efter en stor skuffelse, til at skabe et resultat mod FCM.
Tror også, at det mere er skuffelsen, som har suget energi ud af spillerne end det var kampen, for den foregik godt nok i et lavt tempo. Må håbe, at Helenius, Thelander osv. kan få noget ild i øjnene på resten af holdet.
Jeg frygter slet ikke, at skuffelsen fylder på søndag.
Det her hold og tribunen elsker at slå fcm, så der skal sgu nok være ild i øjnene.

Og får Silkeborg den sejr i aften, som hele fodbolddanmark (undtagen et par hundrede i postnummer 8700) håber på, så bør der også være en del motivation at hente.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 21.05.2023

Indlæg af Hanga » 19. maj 2023, 10:28

R Rosenberg skrev:
19. maj 2023, 10:15
doukas skrev:
19. maj 2023, 10:06
Brodernumsi skrev:
19. maj 2023, 09:52
Jeg er tilfreds, hvis vi kommer fra kampen uden skader eller karantæner, så alle er klar til de to sidste kampe.
Tror desværre ikke drengene har energien, så kort tid efter en stor skuffelse, til at skabe et resultat mod FCM.
Tror også, at det mere er skuffelsen, som har suget energi ud af spillerne end det var kampen, for den foregik godt nok i et lavt tempo. Må håbe, at Helenius, Thelander osv. kan få noget ild i øjnene på resten af holdet.
Jeg frygter slet ikke, at skuffelsen fylder på søndag.
Det her hold og tribunen elsker at slå fcm, så der skal sgu nok være ild i øjnene.

Og får Silkeborg den sejr i aften, som hele fodbolddanmark (undtagen et par hundrede i postnummer 8700) håber på, så bør der også være en del motivation at hente.
Helt enig, skuffelsen skal vi nok ryste af os. Det kunne måske endda skubbe lidt til følelsen af, at nu skal vi fandme lykkes med overlevelsen!
Til gengæld frygter jeg den fysiske træthed. Vi brugte mange kræfter i går på vores presspil og flere spillere så ramt ud til sidst, f.eks. var Bakiz nede med krampe.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 21.05.2023

Indlæg af Funky » 19. maj 2023, 10:41

Hanga skrev:
19. maj 2023, 10:28
R Rosenberg skrev:
19. maj 2023, 10:15
doukas skrev:
19. maj 2023, 10:06
Brodernumsi skrev:
19. maj 2023, 09:52
Jeg er tilfreds, hvis vi kommer fra kampen uden skader eller karantæner, så alle er klar til de to sidste kampe.
Tror desværre ikke drengene har energien, så kort tid efter en stor skuffelse, til at skabe et resultat mod FCM.
Tror også, at det mere er skuffelsen, som har suget energi ud af spillerne end det var kampen, for den foregik godt nok i et lavt tempo. Må håbe, at Helenius, Thelander osv. kan få noget ild i øjnene på resten af holdet.
Jeg frygter slet ikke, at skuffelsen fylder på søndag.
Det her hold og tribunen elsker at slå fcm, så der skal sgu nok være ild i øjnene.

Og får Silkeborg den sejr i aften, som hele fodbolddanmark (undtagen et par hundrede i postnummer 8700) håber på, så bør der også være en del motivation at hente.
Helt enig, skuffelsen skal vi nok ryste af os. Det kunne måske endda skubbe lidt til følelsen af, at nu skal vi fandme lykkes med overlevelsen!
Til gengæld frygter jeg den fysiske træthed. Vi brugte mange kræfter i går på vores presspil og flere spillere så ramt ud til sidst, f.eks. var Bakiz nede med krampe.
Man burde kunne komme langt med 5 udskiftninger samt den ekstra benzin, som et fyldt stadion kan give.

Dernæst er der jo også den mulighed, at man skifter lidt på start-11. Hvis Sousa er klar, så kunne han tage den første time for Lucas. Prip har trods alt også været god i vores presspil. Ludewig i stedet for Jørgensen. Der burde være muligheder for at få tingene til at gå nogenlunde op.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 21.05.2023

Indlæg af Remark » 19. maj 2023, 10:48

Der er vel karantæne til Jørgensen og Ementa efter deres advarsler i går?

Øjenene er rettet mod Horsens i aften.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 21.05.2023

Indlæg af Funky » 19. maj 2023, 10:49

Remark skrev:
19. maj 2023, 10:48
Der er vel karantæne til Jørgensen og Ementa efter deres advarsler i går?

Øjenene er rettet mod Horsens i aften.
Ja, 1 stk nederlag til Horsens, tak.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 21.05.2023

Indlæg af doukas » 19. maj 2023, 10:50

Remark skrev:
19. maj 2023, 10:48
Der er vel karantæne til Jørgensen og Ementa efter deres advarsler i går?

Øjenene er rettet mod Horsens i aften.
Nej. Kun direkte rødt giver karantæne mellem pokal og liga.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

haghdk
2. div
2. div
Indlæg: 228
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 21.05.2023

Indlæg af haghdk » 19. maj 2023, 11:58

Jeg tror på 3 point. Og med en sejr til Silkeborg i dag og til OB på søndag, så tør jeg næsten godt at kalde at overlevelsen er sikret.

Mine tarme er også ved at være fuldstændig tyndslidte, så det vil være rart at få den sikret så hurtigt som muligt.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 21.05.2023

Indlæg af Gentleman Finn » 19. maj 2023, 12:27

Det var kun Højholt, Fossum, Lucas og vores to midterstoppere der fik fuld tid. Højholt og Fossum har begge en kæmpe motor, de holdte til det sidst mod Horsens efter sidste torsdags kamp uden at tabe niveau eller intensitet, og med mange på stadion skal vi nok få råbt noget energi ind i dem hvis de mangler det sidste på søndag. Det er et spørgsmål om vilje, om at få restitueret optimalt og få trykket på reset knappen fra torsdags. For kampens betydning er større end i torsdags, med kun 9 point tilbage at spille om.

Bakiz og Lucas er nok de eneste hvor jeg er i tvivl om, om de har motoren til at klare alle 90' på søndag, men så er det godt vi har 5 udskiftninger, så må de give hvad de har i tanken.

Men der er altså intet i vejen for at kunne toppræstere torsdag og søndag, når de fleste ikke får fuld tid. Da jeg selv spillede (1.div) var det ofte nemmere at ramme topniveau, efter en lille time i benene 3-4 dage inden, så for dem der fik det er der ingen undskyldninger. Det er af gode grunde meget individuelt hvor nemt det er. Med til det kommer at vi spillede i fredags i sidste uge, så det er ikke et så sammenpresset program i benene, som kunne sætte en stopper for en præstation. Jeg er optimistisk, vi har fin form, vi havde taget på dem med vores spillestil de sidste 2 kampe og vi skal have en sejr på søndag :cool:

optimisten
2. div
2. div
Indlæg: 100
Tilmeldt: 24. feb 2023, 08:53

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 21.05.2023

Indlæg af optimisten » 19. maj 2023, 13:21

Håber at AaB-spillerne er lige så bitre og indebrændte som jeg er efter kampen i Parken. Så bliver både bold, modstander og dommer sparket ind i kassen.

Håber også at Souza er 100% klar til at starte inde på søndag. Syntes lidt vi manglede hans eksplositivitet og tricks i går. Så kan Lucas komme ind de sidste 20 minutter og score til 4-0.
Vi må da håbe det bliver bedre i morgen.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 21.05.2023

Indlæg af RicoBR02 » 19. maj 2023, 13:48

optimisten skrev:
19. maj 2023, 13:21
Håber at AaB-spillerne er lige så bitre og indebrændte som jeg er efter kampen i Parken. Så bliver både bold, modstander og dommer sparket ind i kassen.

Håber også at Souza er 100% klar til at starte inde på søndag. Syntes lidt vi manglede hans eksplositivitet og tricks i går. Så kan Lucas komme ind de sidste 20 minutter og score til 4-0.
MEN! Lucas spillede altså en kæmpe kamp igår! Hvis det er hans niveau han er ved at finde tilbage til, så står vi altså med en seriøs offensiv!

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 21.05.2023

Indlæg af R Rosenberg » 19. maj 2023, 14:18

optimisten skrev:
19. maj 2023, 13:21
Håber at AaB-spillerne er lige så bitre og indebrændte som jeg er efter kampen i Parken. Så bliver både bold, modstander og dommer sparket ind i kassen.

Håber også at Souza er 100% klar til at starte inde på søndag. Syntes lidt vi manglede hans eksplositivitet og tricks i går. Så kan Lucas komme ind de sidste 20 minutter og score til 4-0.
Voldspsykopat!

Og enig med @RicoBR02 - Lucas ligner mere og mere sit gamle jeg. Eller en ældre og mere klog udgave af sit eget jeg, med visse mangler i forhold til før skaden, men også med et større overblik og mere ro. Det klæder ham.

Sousa, Lucas, Bakiz og Helenius. Der er ikke mange hold i ligaen, der kan mønstre sådan en offensiv. Derfor er det også så vigtigt, at vi bliver i ligaen, for med det hold kan der ske meget sjovt næste sæson med Hilje ved roret.
Ædruelighedens stemme

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 787
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 21.05.2023

Indlæg af Raptorr » 19. maj 2023, 15:16

R Rosenberg skrev:
19. maj 2023, 14:18
optimisten skrev:
19. maj 2023, 13:21
Håber at AaB-spillerne er lige så bitre og indebrændte som jeg er efter kampen i Parken. Så bliver både bold, modstander og dommer sparket ind i kassen.

Håber også at Souza er 100% klar til at starte inde på søndag. Syntes lidt vi manglede hans eksplositivitet og tricks i går. Så kan Lucas komme ind de sidste 20 minutter og score til 4-0.
Voldspsykopat!

Og enig med @RicoBR02 - Lucas ligner mere og mere sit gamle jeg. Eller en ældre og mere klog udgave af sit eget jeg, med visse mangler i forhold til før skaden, men også med et større overblik og mere ro. Det klæder ham.

Sousa, Lucas, Bakiz og Helenius. Der er ikke mange hold i ligaen, der kan mønstre sådan en offensiv. Derfor er det også så vigtigt, at vi bliver i ligaen, for med det hold kan der ske meget sjovt næste sæson med Hilje ved roret.
Ja, jeg drømmer om, at Fossum (det ved vi) og Prip smutter og bliver erstattet af noget kvalitet på midtbanen, evt. en hurtigløber i angrebet. Måske få fikset de backs også; jeg er ikke helt tryg ved dem. Så kan vi være vi en seriøs udfordrer til toppen af ligaen. På søndag håber jeg Sousa er klar og Bakiz har kræfterne. Så tror jeg på, at vi får point. Helst 3 selvfølgelig :D

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 21.05.2023

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 19. maj 2023, 17:24

Vi kvaser Football Club Møgjylland
:aabfan:

optimisten
2. div
2. div
Indlæg: 100
Tilmeldt: 24. feb 2023, 08:53

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 21.05.2023

Indlæg af optimisten » 19. maj 2023, 23:25

RicoBR02 skrev:
19. maj 2023, 13:48
optimisten skrev:
19. maj 2023, 13:21
Håber at AaB-spillerne er lige så bitre og indebrændte som jeg er efter kampen i Parken. Så bliver både bold, modstander og dommer sparket ind i kassen.

Håber også at Souza er 100% klar til at starte inde på søndag. Syntes lidt vi manglede hans eksplositivitet og tricks i går. Så kan Lucas komme ind de sidste 20 minutter og score til 4-0.
MEN! Lucas spillede altså en kæmpe kamp igår! Hvis det er hans niveau han er ved at finde tilbage til, så står vi altså med en seriøs offensiv!
Enig i at Lucas er blevet bedre og det er meget glædeligt. Men synes stadig at Souza er den spiller med mest fart og farlighed. Lucas har ikke den samme fart eller eksplosivitet længere. En fit Souza er vanskelig at have med at gøre.
Vi må da håbe det bliver bedre i morgen.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, 21.05.2023

Indlæg af RicoBR02 » 19. maj 2023, 23:27

optimisten skrev:
19. maj 2023, 23:25
RicoBR02 skrev:
19. maj 2023, 13:48
optimisten skrev:
19. maj 2023, 13:21
Håber at AaB-spillerne er lige så bitre og indebrændte som jeg er efter kampen i Parken. Så bliver både bold, modstander og dommer sparket ind i kassen.

Håber også at Souza er 100% klar til at starte inde på søndag. Syntes lidt vi manglede hans eksplositivitet og tricks i går. Så kan Lucas komme ind de sidste 20 minutter og score til 4-0.
MEN! Lucas spillede altså en kæmpe kamp igår! Hvis det er hans niveau han er ved at finde tilbage til, så står vi altså med en seriøs offensiv!
Enig i at Lucas er blevet bedre og det er meget glædeligt. Men synes stadig at Souza er den spiller med mest fart og farlighed. Lucas har ikke den samme fart eller eksplosivitet længere. En fit Souza er vanskelig at have med at gøre.
Det var absolut heller ikke er oplæg til at Sousa skulle på bænken, bare en konstatering af at vores offensiv ser giftig ud efterhånden..

Besvar