Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 29.05.2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1209
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 29.05.2023

Indlæg af Reyad » 30. maj 2023, 08:41

Kampen i går var ekstremt smertefuld. Har slet ikke kunne sove i nat.
Er meget bekymret omkring den slappe indsats. Vi blev overmatchet fysisk og på energi. Den slags må ikke ske i et nedrykningsbrag. Det var en uskøn fodboldkamp, hvor vi lossede bolden frem og tilbage. Mange spillere var helt væk fra vinduet. Ludewig, Ferreira, Fossum, Bakiz og Helenius leverer langt under superliga-niveau. Tror knap nok Ludewig havde en aflevering til en medspiller. Ferreira var helt skidt. Når det er sagt, burde vi målt på chancer have fået et point. Decideret uheldigt, at vi ikke får scoret flere.

Til gengæld nægter jeg at tro, at de har fulgt den game-plan der blev lagt af Hiljemark, dog befrier det ham ikke for ansvar. Lyngby kom ikke med noget overraskende.

Jeg vil egentlig gerne være optimistisk inden vores sidste kamp, men er det ikke. Lyngby tager stensikkert ned og vinder over Horsens. De er simpelthen et meget bedre hold, og kan fysisk sagtens stå imod de gule. Vi har jo været rimelig gode mod Silkeborg på det sidste, men jeg tror vi har en mental barriere for at levere når det gælder. Det virker i hvert fald sådan efter kampene mod FCM og Lyngby.

Hvis man skulle være positiv, så ligger SIF' spillestil bedre til os. De har intet at spille for. Vi kan slå dem på fysikken. Der kommer til at være et topspændt Aalborg Stadion klar. Hvis drengene viser mandsmod og energi i starten, kommer stadion til at koge.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1632
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 29.05.2023

Indlæg af Halil » 30. maj 2023, 10:35

Hold da magle en kamp.

Det var godt nok usselt.

Flere rutinerede nøglespillere falder fuldstændigt igennem og attituden er generelt bare en omgang lort.

Det er fandme for slapt at byde 2000 medrejsende AaB-fans og et fyldt Lyngby stadion i flot solskin på en maj dag med Kulturministeren sniffende på tribunen.

Nå. I det mindste tabte AaB, så Lyngby stadig kan sikre sig overlevelse ved at gokke Horsens(eller bare spille uafgjort...)
Uden Synd Ingen Frelse

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 29.05.2023

Indlæg af Mogens » 30. maj 2023, 10:38

Raptorr skrev:
29. maj 2023, 18:45
TV Nord skriver, at spillerne ikke kom ned og hilste på tilhængerne efter kampen. Angiveligt var det kun Ementa, som mødte op. Det er fandme godt nok sløjt, hvis det passer. Først møder man ikke op til kampen, og så siger man ikke tak for kampen til de faste støtter, hvoraf mange bruger en hel dag på kampen. Jeg håber det er TV Nord, som har misforstået noget?!
Det er heldigvis ikke sandt, omend der ikke var meget begejstring at spore (og med rette). Det havde absolut karakter af, at "vi gør det af pligt og ikke af lyst". "Alle" var nede ved målet, og Prip og Bakiz var også ovre i den ene side, hvor Prip hilste på sin far og gav sin trøje til en eller anden. Bakiz hilste vist på noget familie.

Havde det i øvrigt været tilfældet, at de ikke var kommet ned, så giver det vel god mening, da de jo, som du (og mange andre) skriver, ikke var til stede.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1632
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 29.05.2023

Indlæg af Halil » 30. maj 2023, 10:43

Mogens skrev:
30. maj 2023, 10:38
Raptorr skrev:
29. maj 2023, 18:45
TV Nord skriver, at spillerne ikke kom ned og hilste på tilhængerne efter kampen. Angiveligt var det kun Ementa, som mødte op. Det er fandme godt nok sløjt, hvis det passer. Først møder man ikke op til kampen, og så siger man ikke tak for kampen til de faste støtter, hvoraf mange bruger en hel dag på kampen. Jeg håber det er TV Nord, som har misforstået noget?!
Det er heldigvis ikke sandt, omend der ikke var meget begejstring at spore (og med rette). Det havde absolut karakter af, at "vi gør det af pligt og ikke af lyst". "Alle" var nede ved målet, og Prip og Bakiz var også ovre i den ene side, hvor Prip hilste på sin far og gav sin trøje til en eller anden. Bakiz hilste vist på noget familie.

Havde det i øvrigt været tilfældet, at de ikke var kommet ned, så giver det vel god mening, da de jo, som du (og mange andre) skriver, ikke var til stede.
Spillerne kom ned og klappede af fansne, men stemningen var ret dårlig blandt de, typisk, sortklædte klack-fans. Det var ikke "Bedre held næste gang" tale, men mere "Fuck dig og din dårlige indstilling" tale der kom fra fansne.

Så de luskede hurtigt væk.

Satme også en pinlig indsats.

P3 radio mente iøvrigt, at AaBs fans havde sunget noget i stil med "I kommer til at savne os, hvis vi rykker ned".

Det skete heller ikke.
Uden Synd Ingen Frelse

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1762
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 29.05.2023

Indlæg af RicoBR02 » 30. maj 2023, 11:41

Halil skrev:
30. maj 2023, 10:43
Mogens skrev:
30. maj 2023, 10:38
Raptorr skrev:
29. maj 2023, 18:45
TV Nord skriver, at spillerne ikke kom ned og hilste på tilhængerne efter kampen. Angiveligt var det kun Ementa, som mødte op. Det er fandme godt nok sløjt, hvis det passer. Først møder man ikke op til kampen, og så siger man ikke tak for kampen til de faste støtter, hvoraf mange bruger en hel dag på kampen. Jeg håber det er TV Nord, som har misforstået noget?!
Det er heldigvis ikke sandt, omend der ikke var meget begejstring at spore (og med rette). Det havde absolut karakter af, at "vi gør det af pligt og ikke af lyst". "Alle" var nede ved målet, og Prip og Bakiz var også ovre i den ene side, hvor Prip hilste på sin far og gav sin trøje til en eller anden. Bakiz hilste vist på noget familie.

Havde det i øvrigt været tilfældet, at de ikke var kommet ned, så giver det vel god mening, da de jo, som du (og mange andre) skriver, ikke var til stede.
Spillerne kom ned og klappede af fansne, men stemningen var ret dårlig blandt de, typisk, sortklædte klack-fans. Det var ikke "Bedre held næste gang" tale, men mere "Fuck dig og din dårlige indstilling" tale der kom fra fansne.

Så de luskede hurtigt væk.

Satme også en pinlig indsats.

P3 radio mente iøvrigt, at AaBs fans havde sunget noget i stil med "I kommer til at savne os, hvis vi rykker ned".

Det skete heller ikke.
Jeg har den holdning at det også var på sin plads at give spillerne en kæmpe skideballe efter igår (og sæsonen). Men det skal også være glemt igen på lørdag! Vesttribunen er uden tvivl den vigtigste spiller (efter sousa) på lørdag. Stemningen fra pokalfinalen skal med til vestbyen og kan vi få langsiden med så kan holdet blive decideret uovervindelig! Men det kræver noget af alle!

Brugeravatar
KME
1. div
1. div
Indlæg: 496
Tilmeldt: 16. jul 2013, 09:25
Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
Geografisk sted: 8722
Kontakt:

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 29.05.2023

Indlæg af KME » 30. maj 2023, 11:53

Vi er så tandløse uden Sousa - det er skræmmende. Krydser alt hvad jeg har for at han er klar til SIF.
Hvis vi spiller som mod Lyngby (og FCM) er vi tæt på 1. division... :aabfan: :aabfan:
AaB fan since 1991 :aabfan:

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 29.05.2023

Indlæg af Nautrup88 » 30. maj 2023, 11:57

Så stil med u19 istedet for , der er nok større chance.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6092
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 29.05.2023

Indlæg af FIDEL » 30. maj 2023, 11:58

Nautrup88 skrev:
30. maj 2023, 11:57
Så stil med u19 istedet for , der er nok større chance.
Så er det nok bedre med U17.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13696
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 29.05.2023

Indlæg af Funky » 30. maj 2023, 16:10

Nu har Helenius fået en hel del kritik, både herinde, i Nordjyske og Ripodsten, men han er altså ude og sige i dag, at der også var en gameplan, som overhovedet ikke blev fulgt. Det kan man selvfølgelig også bebrejde ham - altså, så må han som erfaren spiller ruske op i holdkammeraterne (og det gør han så også i dagens interview) - men hvis det er en række bærende spillere rundt om ham, som ikke følger planen, og HAN derfor kommer til at se dum ud, så er det nok heller ikke helt fair.

At han SER ligeglad ud, det giver jeg altså ikke noget for - sådan har han altid set ud, også når han spiller godt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14802
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 29.05.2023

Indlæg af Hanga » 30. maj 2023, 16:13

Funky skrev:Nu har Helenius fået en hel del kritik, både herinde, i Nordjyske og Ripodsten, men han er altså ude og sige i dag, at der også var en gameplan, som overhovedet ikke blev fulgt. Det kan man selvfølgelig også bebrejde ham - altså, så må han som erfaren spiller ruske op i holdkammeraterne (og det gør han så også i dagens interview) - men hvis det er en række bærende spillere rundt om ham, som ikke følger planen, og HAN derfor kommer til at se dum ud, så er det nok heller ikke helt fair.

At han SER ligeglad ud, det giver jeg altså ikke noget for - sådan har han altid set ud, også når han spiller godt.
Helt enig.

Dog vil jeg sige at han også må kigge indad. Ikke kun ift hans rolle som leder men også den manglende kvalitet han kommer med i øjeblikket. I de sidste par kampe har han ganske enkelt ikke været god på bolden. Også i ellers gode situationer.

Jeg synes generelt han har været en vigtig brik i vores spillemæssige opblomstring under Hilje, men det har ikke været godt på det seneste.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 29.05.2023

Indlæg af Nautrup88 » 30. maj 2023, 16:46

FIDEL skrev:
30. maj 2023, 11:58
Nautrup88 skrev:
30. maj 2023, 11:57
Så stil med u19 istedet for , der er nok større chance.
Så er det nok bedre med U17.
👍

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 29.05.2023

Indlæg af Klaus » 30. maj 2023, 18:16

Nu skal vi videre.... I juleferien havde jeg betragtet det som en mega-succes, hvis vi havde mulighed for at redde os i sidste runde, og det har vi trods alt. Vi spillede en virkelig dårlig første halvleg, men er decideret uheldige med ikke at score i 2.... Jeg tænker, at vi stadigvæk er favoritter til at blive oppe, men naturligvis kan vi rykke ned ... Skulle det ske, må vi tage det med, men spillerne skal fandme dø med støvlerne på. Jeg gider ikke se på en Fossum, der trækker sig i alle dueller, eller en Helenius, der har travlt med at skælde ud på alle andre... Der skal være max indsats fra første fløjt fra alle mand.... Taber vi så efter en mandfolkeindsats lever jeg med det.... Men fandme ikke hvis det er efter 90 minutters henholdende trille bold i bagerste kæde.

Besvar