Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af Nautrup88 » 3. jun 2023, 07:59

troelsh skrev:
3. jun 2023, 07:43
Nogen grund til vi ikke har offentliggjort kamptruppen endnu?

Det kunne være et vildt stunt, hvis Nordjyskes skriverier om Sousa slet ikke så klar ud var usande, også var han med fra start :D men det er vist ønsketænkning herfra :D
Bare han var en del a truppen truppen ville være guld hver 💪😊

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af BoT » 3. jun 2023, 08:19

Jakobsen skrev:
2. jun 2023, 23:02
Vi har ikke slået et top 9 hold i over et år
Jeg anerkender din pointe, men vi vandt trods alt over Brøndby i august og over Viborg og Silkeborg tidligere i år (i pokalen dog, men vi slog dem jo alligevel).

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af Nautrup88 » 3. jun 2023, 08:48

Håber at den massive opbakning får dem til at flyve ud af starthullerne og vise at de vil dø med støvlerne på. Kom så for helvede AaB. Nu det nu i skal vise at der er en grund til vi sammen med Brøndby er klubber som har været med hele vejen. Kæmp for logoet 👍👍

OmkringAarhus
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 11. nov 2014, 09:50
Favoritspiller: Larsen

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af OmkringAarhus » 3. jun 2023, 08:53

dick@darlington skrev:
1. jun 2023, 08:23
Nordjyden HY skrev:
1. jun 2023, 08:16
Der er nu udsolgt til kampen (hvis man ser bort fra udefans billetter). Opbakningen kan man i hvert fald ikke sætte en finger på.
Det virker ikke til, at der kommer mange fra Silkeborg. Er det teknisk muligt at begrænse udebaneafsnittet, så der bliver plads til flere på 3F?
Det gjorde man med succes i AGF-FCN.
God stemning blandt de to holds fans.
Tvivler på, det går denne gang med den gode stemning, hvis AaB ikke vinder...

OmkringAarhus
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 11. nov 2014, 09:50
Favoritspiller: Larsen

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af OmkringAarhus » 3. jun 2023, 08:55

Nautrup88 skrev:
3. jun 2023, 08:48
Håber at den massive opbakning får dem til at flyve ud af starthullerne og vise at de vil dø med støvlerne på. Kom så for helvede AaB. Nu det nu i skal vise at der er en grund til vi sammen med Brøndby er klubber som har været med hele vejen. Kæmp for logoet 👍👍
Hvis Helenius, Højholt eller Ementa scorer, så vinder vi!
Der skal med andre ord noget ekstraordinært til, som jeg ser det.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14752
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af Hanga » 3. jun 2023, 08:56

Nautrup88 skrev:
3. jun 2023, 08:48
Håber at den massive opbakning får dem til at flyve ud af starthullerne og vise at de vil dø med støvlerne på. Kom så for helvede AaB. Nu det nu i skal vise at der er en grund til vi sammen med Brøndby er klubber som har været med hele vejen. Kæmp for logoet 👍👍
Vi må i hvert fald håbe at stemningen er bedre og troen på opgaven er større på stadion end den er herinde (jeg er medskyldig). Holdet får brug for at føle det fra lægterne. Jeg vælger at lægge rationalerne til side i dag og forsøger at kanalisere så meget positivitet og optimisme som muligt. Der ryger en flaske champagne med i bilen.

Vi skal spille Silkeborg fuldstændig som vi har gjort i de foregående indbyrdes kampe her i foråret. Vi har nemlig haft ret godt styr på dem. Jovist Kent vil da helt sikkert forsøge at lave ændringer der kan modsvare det, men vi skal finde tilbage til det der har fungeret for os. Op i højt pres og luk de centrale områder ned, så de ikke kan spille alt for meget af deres gode småspil.

Kom så AaB - Vi står sammen om dig!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af hje1980 » 3. jun 2023, 09:28

Jakobsen skrev:
2. jun 2023, 23:02
Jeg tror ikke på det. Min fornemmelse er bare rådden. Vi har slet ikke figthere og chefer på det hold til at præstere når det er svært.
Vi har ikke slået et top 9 hold i over et år.
Sousa er ikke med.

Jeg tror det bliver endnu mere forkrampet og ideforladt end i Lyngby.

At kampen så også afvikles af Sandi Putros med VAR gør det kun værre.
Har det STIK modsat… AaB har de sidste par måneder haft 4 kampe der var vind eller forsvind. De 2 mod Horsens, semi mod Silkeborg og finalen mod FCK.
Det gav 4 rigtig gode kampe og 3 sejre.

De gange hvor det virkelig galt. Det var de der - kommer også i dag.
Det var denne kamp der var foråssæsonens store mål. At kunne stå i den sidste kamp hjemme mod Silkeborg og selv kunne afgøre det. Der smider de ikke…

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af Gentleman Finn » 3. jun 2023, 09:43

Kom så boys! Find det rigtige spændingsniveau og scor nogle mål

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4244
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af Klaus » 3. jun 2023, 09:47

hje1980 skrev:
3. jun 2023, 09:28
Jakobsen skrev:
2. jun 2023, 23:02
Jeg tror ikke på det. Min fornemmelse er bare rådden. Vi har slet ikke figthere og chefer på det hold til at præstere når det er svært.
Vi har ikke slået et top 9 hold i over et år.
Sousa er ikke med.

Jeg tror det bliver endnu mere forkrampet og ideforladt end i Lyngby.

At kampen så også afvikles af Sandi Putros med VAR gør det kun værre.
Har det STIK modsat… AaB har de sidste par måneder haft 4 kampe der var vind eller forsvind. De 2 mod Horsens, semi mod Silkeborg og finalen mod FCK.
Det gav 4 rigtig gode kampe og 3 sejre.

De gange hvor det virkelig galt. Det var de der - kommer også i dag.
Det var denne kamp der var foråssæsonens store mål. At kunne stå i den sidste kamp hjemme mod Silkeborg og selv kunne afgøre det. Der smider de ikke…
Tak, din fornuftigt underbyggede optimisme ryger med i bilen sammen med Hangas glimrende beslutning om at medbringe champagne
:aabfan: :aabfan: :aabfan:

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af Nautrup88 » 3. jun 2023, 09:57

OmkringAarhus skrev:
3. jun 2023, 08:55
Nautrup88 skrev:
3. jun 2023, 08:48
Håber at den massive opbakning får dem til at flyve ud af starthullerne og vise at de vil dø med støvlerne på. Kom så for helvede AaB. Nu det nu i skal vise at der er en grund til vi sammen med Brøndby er klubber som har været med hele vejen. Kæmp for logoet 👍👍
Hvis Helenius, Højholt eller Ementa scorer, så vinder vi!
Der skal med andre ord noget ekstraordinært til, som jeg ser det.
Et sæt nosser og vilje kan gør mange ting.

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af Nautrup88 » 3. jun 2023, 10:00

Hanga skrev:
3. jun 2023, 08:56
Nautrup88 skrev:
3. jun 2023, 08:48
Håber at den massive opbakning får dem til at flyve ud af starthullerne og vise at de vil dø med støvlerne på. Kom så for helvede AaB. Nu det nu i skal vise at der er en grund til vi sammen med Brøndby er klubber som har været med hele vejen. Kæmp for logoet 👍👍
Vi må i hvert fald håbe at stemningen er bedre og troen på opgaven er større på stadion end den er herinde (jeg er medskyldig). Holdet får brug for at føle det fra lægterne. Jeg vælger at lægge rationalerne til side i dag og forsøger at kanalisere så meget positivitet og optimisme som muligt. Der ryger en flaske champagne med i bilen.

Vi skal spille Silkeborg fuldstændig som vi har gjort i de foregående indbyrdes kampe her i foråret. Vi har nemlig haft ret godt styr på dem. Jovist Kent vil da helt sikkert forsøge at lave ændringer der kan modsvare det, men vi skal finde tilbage til det der har fungeret for os. Op i højt pres og luk de centrale områder ned, så de ikke kan spille alt for meget af deres gode småspil.

Kom så AaB - Vi står sammen om dig!
Lyder som en fantastisk ide med champagnen 👍

haghdk
2. div
2. div
Indlæg: 228
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af haghdk » 3. jun 2023, 10:11

Jeg tror på det i dag! Af flere grunde.

Et helt fyldt stadion. Det må alt andet lige give et kæmpe boost.

Og et Silkeborg-hold der intet har at spille for. Kan sgu godt være, at jeg er hamrende naiv, men jeg tror ikke rigtig på, at man som spiller kan sætte sig fuldstændig op til en kamp (den sidste kamp inden sommerferien) hvor man, uanset udfaldet, hverken kan rykke op i tabellen eller ned i tabellen. Jeg tror ikke på, at man sprinter 30-40 meter for at kaste sig ned i en glidende tackling i en kamp hvor man intet har at vinde eller tabe. Uanset hvor professionel man er. Jeg får sgu heller ikke skrevet meget kode på arbejdet, den sidste dag inden sommerferien.

Det må og skal være til vores fordel. Så skal vi bare kunne udnytte det.

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af bedstefar » 3. jun 2023, 10:30

Der kommer også en overraskelse eller to i startopstillingen, som jeg hører det :D

Vi skal fandeme give den gas, ikke kun på vest, men alle tribuner!!! :aabfan:

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af jonas386 » 3. jun 2023, 10:33

bedstefar skrev:
3. jun 2023, 10:30
Der kommer også en overraskelse eller to i startopstillingen, som jeg hører det :D

Vi skal fandeme give den gas, ikke kun på vest, men alle tribuner!!! :aabfan:
Puha, det kan godt give mig lidt nervøs mave.. Håber overraskelsen er Sousa fra start.. Har ikke nerver til så mange andre eksperimenter.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2312
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af Dalbjerg » 3. jun 2023, 10:40

Jeg håber, at motivationsfaktoren kan blive en stor del af kampen i dag!

Men hvis det skal ske, så kræver det, at spillerne i første halvleg kommer ud og sætter sig igennem og ikke giver Silkeborg tid..
Hvis Silkeborg har slået sig fysisk og måske endda er bagud ved halvleg, ja så kan det godt være at de lige mister 5-10 procent..

Men det kræver godt nok også, at vi ikke dummer os, og kommer bagud på f.eks. endnu en omstilling på vores egne hjørnespark..

Hvis først Silkeborg lugter muligheden for at drille, ja så er de ikke mere på sommerferie, at de vil elske at gå i omklædning efter kampen til absolut stilhed..
(og ingen tvivl om, at klubben gerne vil have AaB ned, fordi det er en klub med flere midler, som de ikke skal bøvlet med i næste sæson så)..

Tror jeg på det..?

Hmmmmm, hvis jeg skal være helt ærlig.. Så nej.. Jeg tror simpelthen ikke på, at vores spillere kan ramme det rette spændingsniveau, og derfor knække sammen.. Mentalt har AaB været en katastrofe i mange sæsoner.. Det er en skidt "kultur", og tror den viser sig igen i dag..

MEN! selv hvis man har de samme snigende tanker, så er det jo ikke ensbetydende med, at man ikke kan give den lige så meget gas på lægterne, som var den en kamp om guldet!

Vildt at AaB igen står her i sidste runde...

Kom så I røde pikhoveder! Giv os de forbandede tre point!

Ron Paul
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 6. okt 2013, 13:47

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af Ron Paul » 3. jun 2023, 10:49

BoT skrev:
3. jun 2023, 08:19
Jakobsen skrev:
2. jun 2023, 23:02
Vi har ikke slået et top 9 hold i over et år
Jeg anerkender din pointe, men vi vandt trods alt over Brøndby i august og over Viborg og Silkeborg tidligere i år (i pokalen dog, men vi slog dem jo alligevel).
Vi slog også FCM i september.

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af Henriksen » 3. jun 2023, 11:06

Klubbens vigtigste kamp længe. En decideret lev eller dø kamp i min optik.

Så kan man sidde hånligt og tænke, at en nedrykning måske vil være den bedste og mest fortjente huskekage som afregning for adskillige år med inkompetent ledelse på niveauer under det amatøragtige, men nej - AaB skal fandme ikke ned i 1.division. Det har været en gru med alle de trænerfyringer, uro og ikke mindst det store norske blålys og alle hans armbevægelser, men det er datid og nu står vi her:

En kamp, en eneste f****** kamp tilbage mod Silkeborg.

Vind den, og lad os så få styr på hele butikken AaB.

Lykkedes det? Belært af oplevelser med AaB siden slutfirserne, så kan man jo hurtigt mærke nedturs-spøgelserne flakse omkring een. Det ville være en klassisk gang AaB at smide det hele i dag, spille med den største gang usammenhængende gummiben og tabe 1-3 til Kent og co. Og det er vel også det jeg mest frygter....

Men så alligevel - det SKAL FANDME kunne lade sig gøre.

Hvis drengene ikke kan sætte sig op til det der står på spil her, så bør de alle havde spillet deres sidste kamp for AaB nogensinde når klokken slår 16 senere i dag!

Jeg vælger at tro på det! Smide al vanlig realistisk AaB-pessimisme over bord og kalder, at vi vinder 4-1 i dag og at næste sæson af Superligaen venter på den anden side af sommeren!

KOM SÅ RØDE P**HOVEDER!!!! FORZA AaB!!!!

Husk! - VI ELSKER DIG din satans frustrerende prøvelse af en klub at holde af!

:aabfan: :aabfan: :aabfan:
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af Jakobsen » 3. jun 2023, 11:07

bedstefar skrev:
3. jun 2023, 10:30
Der kommer også en overraskelse eller to i startopstillingen, som jeg hører det :D

Vi skal fandeme give den gas, ikke kun på vest, men alle tribuner!!! :aabfan:
Spændende, men også skræmmende.
Ovenpå i mandags kan jo ikke indvende noget imod at skifte ud, men jeg håber ikke Hiljemark pludselig laver et eller andet tre-back kæde eksperiment som vi ikke har trænet/spillet i 100 år.
Der er nok også nogle pladser, hvor jeg ikke rigtigt ser alternativet f.eks. angrebet. Mange har været efter Helenius (med rette), men hvad pokker er alternativet? Ementa og Ramkilde er jo aldrig farlige og ikke spillere, som ville gøre sig i andre Superligaklubber og jeg synes ikke man skal ligge det her åg på Ross i den her kamp.

Jeg håber en af overraskelserne er Sousa.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af white splash » 3. jun 2023, 11:08

Tarmene er ved at være tyndslidte… :|
1 2 3 Jimmy er en mur!

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af Pollack2 » 3. jun 2023, 11:11

Stadig ingen kamptrup?!?!

Besvar