Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af FIDEL » 6. jun 2023, 12:22

Nu har jeg genset kampen, og hvor er det fuldstændigt vanvittigt, at Putros ikke dømmer straffe til Lucas. SIF fik et ganske tyndt straffe i den anden ende. Det er det mest grelle eksempel på, at en dommer reelt er forskellen på nedrykning/redning, jeg har set i nyere tid. At Putros ikke engang ønsker at se den på VAR-skærmen, viser bare hans bias. Det stinker fælt.

Jeg mener, der bør åbnes en undersøgelse af ham, for han dømmer helt forskelligt på 2 næsten identiske situationer i feltet i en ekstremt vigtig kamp. Det bør få en konsekvens.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13670
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af Funky » 6. jun 2023, 12:23

En anfører skal i mine øjne være en bærende kraft på banen, og første mand på holdkortet. Han skal være noget nær uundværlig. Intet af det rimer på Lucas A, som i øvrigt er en rigtig fin fyr, efter hvad jeg kan bedømme.

At den danske dommerstand over en kam heller ikke har niveauet, og at VAR er en skændsel, det er en diskussion for sig. Desværre en særdeles relevant diskussion, og det er ærgerligt, at medierne ikke evner at løfte den.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10713
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af jonas386 » 6. jun 2023, 12:31

Jeg er sådan set helt med på at fratage Putros sin dommerlicens og sparke ham ned i serierne, hvor hans niveau vel hører hjemme. DBU kommer dog ikke til at gøre det, fordi de ville ende med at skulle suspendere tæt på samtlige dommere, hvis de først begynder at evaluere på den måde.

Det er jo nærmest i hver eneste runde, at minimum en af de tabere der udgør den danske dommerstandard ødelægger en kamp med deres elendige dømmekraft og kampledelse. I andre lande kan man godt bruge VAR, og det hjælper endda med at gøre spillet bedre. I Danmark kan man åbenbart ikke, og imponerende nok har det nærmest gjort flere af dommerne ringere, at de nu har VAR til rådighed. De kan hverken finde ud af at bruge det, eller dømme kampen med den viden (at VAR findes) i baghovedet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af FIDEL » 6. jun 2023, 12:34

jonas386 skrev:
6. jun 2023, 12:31
Jeg er sådan set helt med på at fratage Putros sin dommerlicens og sparke ham ned i serierne, hvor hans niveau vel hører hjemme. DBU kommer dog ikke til at gøre det, fordi de ville ende med at skulle suspendere tæt på samtlige dommere, hvis de først begynder at evaluere på den måde.

Det er jo nærmest i hver eneste runde, at minimum en af de tabere der udgør den danske dommerstandard ødelægger en kamp med deres elendige dømmekraft og kampledelse. I andre lande kan man godt bruge VAR, og det hjælper endda med at gøre spillet bedre. I Danmark kan man åbenbart ikke, og imponerende nok har det nærmest gjort flere af dommerne ringere, at de nu har VAR til rådighed. De kan hverken finde ud af at bruge det, eller dømme kampen med den viden (at VAR findes) i baghovedet.
DBU skal se at fingrene ud af gaskanalen! Dommerstandarden er bare faldet og faldet i de senere år. Det er helt absurd, at man sidder og ønsker en cypriotisk dommer, hver gang AaB spiller. Jeg magter ikke, at vores kampe skal afgøres af f.eks. en tumpe-dommer, som i øvrigt bor i Århus.

Jeg tror dommerne i 1. divison er nogenlunde på niveau med dommerne i SL. Det kan da for helvede ikke blive meget værre!

Og VAR...åhhh VAR. Hvis ikke man kan skaffe ordentlige tv-billeder, så er VAR ubrugeligt. Brug pengene på at gøre dommerne fuldtidsproffer i stedet. Som det er nu, pisser man danske klubber op og ned ad ryggen. I denne sæson var det os, som blev snydt af en elendig dommer. I næste sæson bliver det et andet hold.

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 462
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af DenSataniskeHest » 6. jun 2023, 12:59

Det var jo ikke bare silkeborg kampen, dommerne havde direkte indvirkning på AaB tabte point på tvivlsome domme. Hvad med det mål i Odense, hvor var brugte 5 min på at tegne en tvivlsom streg? Hvor er klar og tydelig fejl ?

FCM kampen var også fyldt med dem.. osv osv. Hvis man gad kunne man uden tvivl finde 5-10 situationer hvor en dommer skøn koster AaB point, og jeg kan kun huske lyngby straffe hvor de giver AaB point... Så meget for fejl går lige op...

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1631
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af Halil » 6. jun 2023, 13:14

FIDEL skrev:
6. jun 2023, 12:22
Nu har jeg genset kampen, og hvor er det fuldstændigt vanvittigt, at Putros ikke dømmer straffe til Lucas. SIF fik et ganske tyndt straffe i den anden ende. Det er det mest grelle eksempel på, at en dommer reelt er forskellen på nedrykning/redning, jeg har set i nyere tid. At Putros ikke engang ønsker at se den på VAR-skærmen, viser bare hans bias. Det stinker fælt.

Jeg mener, der bør åbnes en undersøgelse af ham, for han dømmer helt forskelligt på 2 næsten identiske situationer i feltet i en ekstremt vigtig kamp. Det bør få en konsekvens.
Jeg har netop set hajlasjt.

Med tanke på sifs straffe, så er det edderbankeme en inkonsekvent dom fra Putros på Lucas' straffesituationen.

Det er helt vanvittigt ringe.
Uden Synd Ingen Frelse

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af sulakvelidze » 6. jun 2023, 13:59

Hvis det havde været en almindelig superligakamp, havde det jo givet en helvedes masse rabalder. AaB havde raset, og pressen var gået hårdt til dommeren og havde vist den absurd dårlige kendelse igen og igen.

Men nu overgik situationen med nedrykningen det hele. Det er kæmpestort, også for dansk fodbold, at AaB er rykket ned, så én kendelse fra en dommer, hvor forrykt den end er, kommer ikke til at fylde i dækningen af det. Det burde det gøre, i det mindste fra pressens side, men bortset fra Per Frimann og KEP + Peter Sørensen, der alle satte ord på det skandaløse i det manglende straffespark, har der vel ikke været noget om det i noget medie?

Og AaB er selvfølgelig ikke i en tilstand, hvor der kommer noget godt ud af at råbe op. Så jeg forstår godt, at spillere, lederes osv. bare har valgt at holde kæft. Selv om de med garanti også er rasende på Putros.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af Klaus » 6. jun 2023, 18:20

Jeg undrer mig også. Dommerne har afgjort medaljer og nedrykning... Nu er det så Viborg og os, det er gået ud over. Forestil jer lige, hvis det havde været Brøndby og FCK... Men sådan er medierne i Danmark :@

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af 634 » 6. jun 2023, 21:33

DenSataniskeHest skrev:
6. jun 2023, 12:59
Det var jo ikke bare silkeborg kampen, dommerne havde direkte indvirkning på AaB tabte point på tvivlsome domme. Hvad med det mål i Odense, hvor var brugte 5 min på at tegne en tvivlsom streg? Hvor er klar og tydelig fejl ?

FCM kampen var også fyldt med dem.. osv osv. Hvis man gad kunne man uden tvivl finde 5-10 situationer hvor en dommer skøn koster AaB point, og jeg kan kun huske lyngby straffe hvor de giver AaB point... Så meget for fejl går lige op...
Ja i Odense bliver offside stregen sat mens Ahlmann har bolden i sin sparke-fod bag sit støtte ben. Når han strækker benet ud, og bolden er ført fra hans fod er bolden spillet, og offside stregen skal markeres digitalt. Jeg er temmelig sikker på at Ramkildes fod ikke ville være offside når bolden slipper Ahlmanns fod.
Når der er straffespark i lørdags kampen med Højholt, er det mere sikkert 10 minutter senere til Lukas A. De to situationer ligner hinanden en del, dog virker Lukas A noget uforberedt på kontakten fra SIF spilleren. 10 minutter tidligere træder SIF spiller bare ind foran Højholt hvor de har et lige løb efter bolden.
Men det er jo aftalt spil af dommerne, medier, eller evt. andre. Fuldkomment at bringe det sportslige i miskredit
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af sulakvelidze » 6. jun 2023, 21:44

Besynderligt er det også, at Putros ikke giver Lucas Andersen en advarsel for film. For han må jo mene, at Lucas spiller på straffesparket, siden han ikke dømmer det.

Tre dage efter savner jeg stadig, at nogen spørger Putros+Kehlet, hvad fanden der egentlig foregik ved den groteske fejlkendelse.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af 634 » 6. jun 2023, 21:53

sulakvelidze skrev:
6. jun 2023, 21:44
Besynderligt er det også, at Putros ikke giver Lucas Andersen en advarsel for film. For han må jo mene, at Lucas spiller på straffesparket, siden han ikke dømmer det.

Tre dage efter savner jeg stadig, at nogen spørger Putros+Kehlet, hvad fanden der egentlig foregik ved den groteske fejlkendelse.
Når medier ikke tage det op, er det jo måske fordi dommerne løste opgaven som de skulle for medierne. Medier er her Viasat og Discovery som har sende retten af Superligaen, det de kalder Public service
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

EnvenafFolket

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af EnvenafFolket » 6. jun 2023, 22:10

Jeg savner i det hele taget reaktioner, især fra spillertruppen. Egentlig også fra forhenværende spillere. Meget sigende at kun Mæhle og især Kusk’s reaktion på skandalen har fået opmærksomhed.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5333
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af R Rosenberg » 6. jun 2023, 22:23

634 skrev:
6. jun 2023, 21:53
sulakvelidze skrev:
6. jun 2023, 21:44
Besynderligt er det også, at Putros ikke giver Lucas Andersen en advarsel for film. For han må jo mene, at Lucas spiller på straffesparket, siden han ikke dømmer det.

Tre dage efter savner jeg stadig, at nogen spørger Putros+Kehlet, hvad fanden der egentlig foregik ved den groteske fejlkendelse.
Når medier ikke tage det op, er det jo måske fordi dommerne løste opgaven som de skulle for medierne. Medier er her Viasat og Discovery som har sende retten af Superligaen, det de kalder Public service
Og jorden er flad, Onkel Reje, vacciner, chemtrails, WEF, uzw.

Nej, medierne er ikke skyldige i, at de danske dommere er fuldbyrdede idioter.
Ædruelighedens stemme

optimisten
2. div
2. div
Indlæg: 102
Tilmeldt: 24. feb 2023, 08:53

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af optimisten » 6. jun 2023, 22:25

Helt enig med flere i tråden. Nu har jeg brugt nogle
dage på at falde ned. Men det som står tilbage er stadig en dommer som afgør nedrykningen. Det er jo skandaløst.

Før fik vi jo tudet ørerne fulde med at vi måtte have VAR fordi ingen kunne leve med at fejlkendelser afgør mesterskaber og nedrykning. Så fik vi VAR. Og fanme om ikke en dommer afgør hele lortet med den største og mest betydende fejlkendelse i mands minde.

AaB kan vel ikke råbe op. Det vil bare blive opfattet som tuderi. Derudover har de sikkert meget andet at forholde sig til nu hvor alvoren er en realitet.

Men nogle mediefolk må fanme komme igang nu. Det her er ikke dansk fodbold værdigt. Det er nærmest farligt.
Vi må da håbe det bliver bedre i morgen.

Anubit
1. div
1. div
Indlæg: 392
Tilmeldt: 26. mar 2010, 22:09
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af Anubit » 7. jun 2023, 08:33

Mindes at have læst KEP brokke sig gevaldigt over det manglende straffespark. Han er så blevet anklaget for at være partisk - sjovt nok som regel fra samme AGF fans, der mener at Tøfting er guds gave til fodboldanalyser :S

Selvfølgelig ligger vi, som vi har redt. Men for pokker, hvor føler jeg vi reelt er blevet bortdømt mange gange i løbet af efteråret. Nu er et par eksempler nævnt over, men jeg mindes og fjernt diverse tynde straffespark, mål, der skal annulleres for ting, der skete 30+ sekunder før osv. Jeg gider ikke dykke ned i konspirationer, da jeg ikke tror på det. Men for pokker, hvor er niveauet dog elendigt i den danske dommerstand. Er jo absurd, hvordan de har haft betydning - endda flere steder ifb. at afgøre de endelige placeringer.
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af Mogens » 7. jun 2023, 15:11

Man kan tænke sit om opstillingen, indstillingen og præstationen, men VAR ER fandemfløjtemig noget lort. Jeg har været modstander af det fra dag 1, og den seneste måned viser med AaB-øjne med al tydelighed hvorfor.

VAR er naturligvis så ringe, som dommerne og "vognen" tillader, men fuck nu af - Putros kan ikke så et relativt tydeligt straffe. Fred være med det, selvom han står godt placeret. Men fandeme om ikke de sidder og koger i vognen og giver Putros ret i, at der IKKE er straffe. Det er absurd, og jeg hader det som ind i helvede.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Krede
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 30. jul 2008, 22:48

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 03.06.2023

Indlæg af Krede » 7. jun 2023, 22:46

Mogens skrev:
7. jun 2023, 15:11
Man kan tænke sit om opstillingen, indstillingen og præstationen, men VAR ER fandemfløjtemig noget lort. Jeg har været modstander af det fra dag 1, og den seneste måned viser med AaB-øjne med al tydelighed hvorfor.

VAR er naturligvis så ringe, som dommerne og "vognen" tillader, men fuck nu af - Putros kan ikke så et relativt tydeligt straffe. Fred være med det, selvom han står godt placeret. Men fandeme om ikke de sidder og koger i vognen og giver Putros ret i, at der IKKE er straffe. Det er absurd, og jeg hader det som ind i helvede.
Bliver befriende at der ikke er VAR i 1. division. Det kan naturligvis også give nogle tilfældigheder, eksempelvis omkring offsides, men sådan som VAR er blevet anvendt i mange af AaB kampe så kommer jeg ikke til at savne VAR.

Besvar