Venner, vi har kun tabt Superligaen

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Venner, vi har kun tabt Superligaen

Indlæg af Dennis Nielsen » 5. jun 2023, 20:41

Det er ikke en fordel at rykke ned.

Det koster millioner, det kan udfordre på rekruttering osv osv.

På den anden side kan det give arbejdsro og muligheder for at få ryddet op og sætte gang i en proces, som måske ville være udfordret i superligaen. Der sælges processen hurtigt for resultater eller i hvert fald har processen mere besværlige vilkår der.

Vi bør kunne, med vores størrelse, tænke både proces og Resultater i 1 div.

Vi har længe, siden the double, virket mere reaktive fremforproaktive. Fundamentet har været slidt eller dårlig støbt og det har kostet.

Jeg er muligvis helt afmarcheret, men jeg kan godt acceptere et år i 1 div, hvis der kommer styr på biksen og skabt en retning.

Hvis de positive briller skal på, så er det måske der blikket skal rettes hen

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Venner, vi har kun tabt Superligaen

Indlæg af Klaus » 5. jun 2023, 20:56

Dennis Nielsen skrev:
5. jun 2023, 20:41
Det er ikke en fordel at rykke ned.

Det koster millioner, det kan udfordre på rekruttering osv osv.

På den anden side kan det give arbejdsro og muligheder for at få ryddet op og sætte gang i en proces, som måske ville være udfordret i superligaen. Der sælges processen hurtigt for resultater eller i hvert fald har processen mere besværlige vilkår der.

Vi bør kunne, med vores størrelse, tænke både proces og Resultater i 1 div.

Vi har længe, siden the double, virket mere reaktive fremforproaktive. Fundamentet har været slidt eller dårlig støbt og det har kostet.

Jeg er muligvis helt afmarcheret, men jeg kan godt acceptere et år i 1 div, hvis der kommer styr på biksen og skabt en retning.

Hvis de positive briller skal på, så er det måske der blikket skal rettes hen
Det giver mening... Næste sæson ville under alle omstændigheder blive en kamp for overlevelse. Men nu skal hele truppen gentænkes og vi har muligheden for at få lavet en rigtig genstart. Vi kan tillade os at satse ungt og fx lade Sander, Atoa, Ementa, Ross og Prica få noget kontinuerligt spilletid, det kunne vi ikke gøre i Superligaen. Så måske kan det bringe os stærkere tilbage...

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Venner, vi har kun tabt Superligaen

Indlæg af SteenA » 6. jun 2023, 09:07

Ja, man skal i højere grad tænke ungt, men man er også nødt til at have respekt for 1. div. Det nytter ikke noget at lade 6-7 spillere fra idealopstillingen smutte, hvis man vil hurtig retur. 3-4 spillere forsvinder helt sikkert, plus et par stykker mere fra truppen og det er vigtigt at de nye der kommer til vil være i stand til at udvikle sig i takt med at opgaverne bliver større i de kommende år.

Men det er selvfølgelig i sig selv en stor opgave at finde de spillere. Men mon ikke at der er et godt netværk i Tyskland?

Besvar