Træningskampe sommeren 2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Dr. Holst
1. div
1. div
Indlæg: 310
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:53
Geografisk sted: 9tuz baby baby

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af Dr. Holst » 17. jul 2023, 15:52

Anubit skrev:
17. jul 2023, 09:45
Har lige set highlightsene fra kampen. Hvad end det er på en billig baggrund eller ej, er det nu nogle fine opspil og mål. Fortrøstningsfuld!
Enig, om ikke andet så er jeg helt pjattet med at Tiger taler bedre dansk end Bakiz (= nordjysk fremfor sjællandsk), se fra 6min 40s.
Derudover giver han forhåbninger om en mulig forløsning af andet end sprogtalent, nemlig mål og assists fra Prica Juniors fødder. Det ligner det er ham der giver assisten til Ahlmann (som så også sætter den godt ind) på første mål (filmet fra drone, 0min 3sek), hvor han bruger kroppen godt og har flot overblik for indløb i feltet og spiller nemmeste og nærmeste mand.

Bakiz, ham som mangler at udvikle sprogtalentet, kommer til meget på klippene, og kunne godt have fået flere mål ud af det, men er også godt med i flere opspil og chanceskabende.

Granli er skyld i deres mål (1min 50s), en høj bold går over ham, og senere kommer modstanderne også til en stor chance med indlæg i feltet (2min 40s), hvor Granli er for langt fra deres mand (som er eneste i feltet) og bolden spilles over ham. Det mener jeg vi har set flere gange på ham i forrige sæson også. Det er ikke godt nok, og må stå som tungt i afvejning af om han eller T spiller den centerplads.

Ses lørdag på Østerbro!


Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af Sanchez94 » 18. jul 2023, 09:12

Elvis lever skrev:
17. jul 2023, 15:38
Sanchez94 skrev:
17. jul 2023, 09:29
Elvis lever skrev:
14. jul 2023, 17:46
Sanchez94 skrev:
13. jul 2023, 08:55
Elvis lever skrev:
12. jul 2023, 12:10
Sanchez94 skrev:
11. jul 2023, 15:45


Det er da klart at Hr. og Fru. Aalborg ikke spytter penge i noget som de betaler kurs 100 for, når tyskerne reelt set kun betaler kurs 66. Det kan godt være det er penge med hjertet, men det er fandme at tage røven på den almene fan.
Hvis man ikke havde aktier i forvejen var prisen for en tegningsret som udgangspunkt 30 øre, så Hr og Fru Aalborgs pris ville være 44,56 kr mod tyskernes og øvrige aktionærers pris på 44,26 kr

Jeg ved ikke om dit indlæg er et udtryk for bizar udvidenhed, almindelig trolling eller et bevidst forsøg på at miskreditere dem, som faktisk forsøger på at skabe et grundlag for, at der også er et AaB i fremtiden. Måske har du lyst til at forklare hvad det er for nogle tal du kaster rundt med??
Har du læst prospektet igennem? Tyskerne har sikret sig indtægter via renter og "konsulent" ydelser, derudover har en af ejerne sat sig på en direktørpost, der gennemsnitligt har givet 1,2 millioner om året.
Tyskernes reele tegningskurs er 29,51 kr. pr. aktie

Jeg ved ikke om dit svar er et udtryk for bizar manglende forståelse for matematik, almindelig trolling eller et bevidst forsøg på at snyde Hr. og Fru. Aalborg
Jeg kender prospektet ganske udemærket og derfor beder jeg dig endnu engang om at fremlægge den beregning du lægger til grund for din påstand. Derudover ville det være rart, hvis du eksempelvis ville belyse hvilke renter, som du mener at AaB betaler for et lån som ikke er optaget og måske aldrig optager.
Selvfølgelig indløser SSE22 det lån. Det giver dem, den billigste måde at erhverve aktier på, og med nedrykningen betyder det at AaB kommer til at betale 3,5 millioner kr. i renter over lånets løbetid. Derudover har AaB bundet sig for konsulent ydelser for 6,3 millioner kr. til deres ejere. En af ejerne har fået direktørposten som tidligere har givet 1,2 millioner om året. Renter, konsulenthonorarer og direktørlønninger løber op i omegnen af 15,8 millioner kr. Derudover har tyskerne sikret sig rettighederne til at der bliver foretaget 3 aktieudvidelser, og med antagelsen om at de koster det samme som denne, løber det op i 3,9 millioner.

Derved bliver nettoprovenuet omtrent 20 millioner lavere, såfremt at tyskerne vælger at indløse alle optionerne, som det må formodes at de vil. Inden aktieudvidelsen var der 1.355.625 aktier på markedet til kurs 44,26 = 60.000.000. Nettoprovenuet modregnes og nu lyder kursen på 29,51.

Så forklar mig venlist engang til at Hr. og Fru. Aalborg ikke betaler en overkurs for aktierne.
Jeg kan forstå at du er meget glad for at meget glad for at putte ethvert tal, som du ikke bryder dig om i en blender, for derefter at trække et tilfældigt tal ud af den nederste del af ryggen.

Til en start. Hvad tror du "Warrant 2 bortfalder desuden, hvis SSE 22 yder et lån på et tilsvarende beløb til AaB senest den 30. juni 2025." betyder??
Jeg ved det kan være svært at forstå et prospekt, og gennemskue alle de finuerligheder som tyskerne har fået indskrevet, men fortæl mig venligst igen at Hr. og Fru Aalborg ikke betaler en eklatant overpris i forhold til tyskerne. Det er jo netop lånet og absurde konsulent ydelser, som trækker nettoprovenuet gevaldigt ned.

Rockafellar
2. div
2. div
Indlæg: 163
Tilmeldt: 28. apr 2006, 14:35
Geografisk sted: Munken
Kontakt:

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af Rockafellar » 18. jul 2023, 09:35

Dr. Holst skrev:
17. jul 2023, 15:52
Anubit skrev:
17. jul 2023, 09:45
Har lige set highlightsene fra kampen. Hvad end det er på en billig baggrund eller ej, er det nu nogle fine opspil og mål. Fortrøstningsfuld!
Enig, om ikke andet så er jeg helt pjattet med at Tiger taler bedre dansk end Bakiz (= nordjysk fremfor sjællandsk), se fra 6min 40s.
Derudover giver han forhåbninger om en mulig forløsning af andet end sprogtalent, nemlig mål og assists fra Prica Juniors fødder. Det ligner det er ham der giver assisten til Ahlmann (som så også sætter den godt ind) på første mål (filmet fra drone, 0min 3sek), hvor han bruger kroppen godt og har flot overblik for indløb i feltet og spiller nemmeste og nærmeste mand.

Bakiz, ham som mangler at udvikle sprogtalentet, kommer til meget på klippene, og kunne godt have fået flere mål ud af det, men er også godt med i flere opspil og chanceskabende.

Granli er skyld i deres mål (1min 50s), en høj bold går over ham, og senere kommer modstanderne også til en stor chance med indlæg i feltet (2min 40s), hvor Granli er for langt fra deres mand (som er eneste i feltet) og bolden spilles over ham. Det mener jeg vi har set flere gange på ham i forrige sæson også. Det er ikke godt nok, og må stå som tungt i afvejning af om han eller T spiller den centerplads.

Ses lørdag på Østerbro!



Er det Kramer som er helt væk ved målet og den kæmpe hovedstødschance lidt senere? Unaturligt for ham med så ringe en opdækning
Swing Like God's Own Dick

Brugeravatar
Dr. Holst
1. div
1. div
Indlæg: 310
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:53
Geografisk sted: 9tuz baby baby

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af Dr. Holst » 18. jul 2023, 10:39

Jeg var vist lidt lang i spyttet med min tekst. Så her kommer svaret på dit spørgsmål:

"Granli er skyld i deres mål (1min 50s), en høj bold går over ham, og senere kommer modstanderne også til en stor chance med indlæg i feltet (2min 40s), hvor Granli er for langt fra deres mand (som er eneste i feltet) og bolden spilles over ham. Det mener jeg vi har set flere gange på ham i forrige sæson også. Det er ikke godt nok, og må stå som tungt i afvejning af om han eller T spiller den centerplads."

Rockafellar
2. div
2. div
Indlæg: 163
Tilmeldt: 28. apr 2006, 14:35
Geografisk sted: Munken
Kontakt:

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af Rockafellar » 18. jul 2023, 13:56

Ja det er fanme sløjt forsvarsspil - som i ekstremt sløjt. Det vil alle hold kunne læse. En lang bold i dybden hen over granli og så er der kasse.

Hvordan fanden kan en moden profesionel fodboldspiller time sit forsvarsspil så elendigt?

Er selv gammel forsvarsspiller og det der er sgu basal færdigheder. Rystende
Swing Like God's Own Dick

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5202
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af Jakobsen » 18. jul 2023, 16:13

Rockafellar skrev:Ja det er fanme sløjt forsvarsspil - som i ekstremt sløjt. Det vil alle hold kunne læse. En lang bold i dybden hen over granli og så er der kasse.

Hvordan fanden kan en moden profesionel fodboldspiller time sit forsvarsspil så elendigt?

Er selv gammel forsvarsspiller og det der er sgu basal færdigheder. Rystende
Det siger ikke så meget at være et af IAOs mindst ringe indkøb. Synes generelt har var i den tunge ende i Superligaen. Ikke voldsomt meget bedre end Kasper P. Håber virkelig på Otoa brager igennem i år for Granlu er en under middel spiller og T er på vej ned af bakke. Håber virkelig hierarkiet bliver Kramer, Otoa/T og så Granli. Så kan det være Granli selv er frisk på en envejs med Oslo færgen til vinter.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af Raptorr » 18. jul 2023, 18:58

Jakobsen skrev:
18. jul 2023, 16:13
Rockafellar skrev:Ja det er fanme sløjt forsvarsspil - som i ekstremt sløjt. Det vil alle hold kunne læse. En lang bold i dybden hen over granli og så er der kasse.

Hvordan fanden kan en moden profesionel fodboldspiller time sit forsvarsspil så elendigt?

Er selv gammel forsvarsspiller og det der er sgu basal færdigheder. Rystende
Det siger ikke så meget at være et af IAOs mindst ringe indkøb. Synes generelt har var i den tunge ende i Superligaen. Ikke voldsomt meget bedre end Kasper P. Håber virkelig på Otoa brager igennem i år for Granlu er en under middel spiller og T er på vej ned af bakke. Håber virkelig hierarkiet bliver Kramer, Otoa/T og så Granli. Så kan det være Granli selv er frisk på en envejs med Oslo færgen til vinter.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Thelander burde kunne tage sig sammen og vise, hvem der skal have den plads. Men er godt klar over, at det måske er ønsketænkning, desværre.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1495
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af Lyfe » 18. jul 2023, 19:21

Jakobsen skrev:
Rockafellar skrev:Ja det er fanme sløjt forsvarsspil - som i ekstremt sløjt. Det vil alle hold kunne læse. En lang bold i dybden hen over granli og så er der kasse.

Hvordan fanden kan en moden profesionel fodboldspiller time sit forsvarsspil så elendigt?

Er selv gammel forsvarsspiller og det der er sgu basal færdigheder. Rystende
Det siger ikke så meget at være et af IAOs mindst ringe indkøb. Synes generelt har var i den tunge ende i Superligaen. Ikke voldsomt meget bedre end Kasper P. Håber virkelig på Otoa brager igennem i år for Granlu er en under middel spiller og T er på vej ned af bakke. Håber virkelig hierarkiet bliver Kramer, Otoa/T og så Granli. Så kan det være Granli selv er frisk på en envejs med Oslo færgen til vinter.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bakiz mener du simpelthen er et dårligt køb? IAO har lavet dårlige køb men synes dælme bakiz er et godt køb… men du mener Granli er mindst ringe køb?


Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af Freddie » 18. jul 2023, 19:45

Jakobsen skrev:
18. jul 2023, 16:13
Rockafellar skrev:Ja det er fanme sløjt forsvarsspil - som i ekstremt sløjt. Det vil alle hold kunne læse. En lang bold i dybden hen over granli og så er der kasse.

Hvordan fanden kan en moden profesionel fodboldspiller time sit forsvarsspil så elendigt?

Er selv gammel forsvarsspiller og det der er sgu basal færdigheder. Rystende
Det siger ikke så meget at være et af IAOs mindst ringe indkøb. Synes generelt har var i den tunge ende i Superligaen. Ikke voldsomt meget bedre end Kasper P. Håber virkelig på Otoa brager igennem i år for Granlu er en under middel spiller og T er på vej ned af bakke. Håber virkelig hierarkiet bliver Kramer, Otoa/T og så Granli. Så kan det være Granli selv er frisk på en envejs med Oslo færgen til vinter.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Kasper P. spillede 164 kampe for AaB, og var med til at vinde the double i 2014. Han var med i pokalfinalesejren over FCK med 4-2, og spillede med på det danske mesterhold. Jeg vil kalde det en voldsom erindringsforskydelse at snakke ham ned, men man kan tilsyneladende vente sig lidt af hvert. Med hensyn til en forsvarsfejl i en træningskamp, der blev vundet med 4-1 tager man den slags med.
Men det er da åbenlyst at han er fortid i AaB. Sådan ender det for alle, uanset fordums styrke.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5202
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af Jakobsen » 18. jul 2023, 19:51

Lyfe skrev:
18. jul 2023, 19:21
Jakobsen skrev:
Rockafellar skrev:Ja det er fanme sløjt forsvarsspil - som i ekstremt sløjt. Det vil alle hold kunne læse. En lang bold i dybden hen over granli og så er der kasse.

Hvordan fanden kan en moden profesionel fodboldspiller time sit forsvarsspil så elendigt?

Er selv gammel forsvarsspiller og det der er sgu basal færdigheder. Rystende
Det siger ikke så meget at være et af IAOs mindst ringe indkøb. Synes generelt har var i den tunge ende i Superligaen. Ikke voldsomt meget bedre end Kasper P. Håber virkelig på Otoa brager igennem i år for Granlu er en under middel spiller og T er på vej ned af bakke. Håber virkelig hierarkiet bliver Kramer, Otoa/T og så Granli. Så kan det være Granli selv er frisk på en envejs med Oslo færgen til vinter.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bakiz mener du simpelthen er et dårligt køb? IAO har lavet dårlige køb men synes dælme bakiz er et godt køb… men du mener Granli er mindst ringe køb?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nej - Bakiz er absolut et lyspunkt.
Det jeg mente er, at det har været så få gode IAO køb at selv Granli kan klemme sig ind som et af de bedre.
Freddie skrev:
18. jul 2023, 19:45
Kasper P. spillede 164 kampe for AaB, og var med til at vinde the double i 2014. Han var med i pokalfinalesejren over FCK med 4-2, og spillede med på det danske mesterhold. Jeg vil kalde det en voldsom erindringsforskydelse at snakke ham ned, men man kan tilsyneladende vente sig lidt af hvert. Med hensyn til en forsvarsfejl i en træningskamp, der blev vundet med 4-1 tager man den slags med.
Men det er da åbenlyst at han er fortid i AaB. Sådan ender det for alle, uanset fordums styrke.
Uanset kampantal var Kasper P under standarden for midterforsvarere ifht. det ambitionsniveau AaB havde om top 6/top 4.
Han var dårligt en spiller der kunne komme på bænken hos mange af vores konkurrenter.
Kasper Ps bidrag til The Double var derudover ganske begrænset og han var en af de få AaB'ere der stod svagt i den finale.
Talentstrategien var jo rigtig nok, men ret forfejlet udført ved bare at tage enhver tilgængelig nabosøn ind i start 11.
Kasper P var fint fyld, men intet mere end det.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af Freddie » 18. jul 2023, 20:22

Underligt hvordan han så kunne være fast mand på holdet, der endte i top 1 i 2013/14. Jeg tilskriver det din surhed over nedrykningen, men nu må man videre, og se at vinde den nye række. Holdet er til det, Granli eller ej. han har for øvrigt spillet fast i tre år, og han kommer sikkert til at spille fast i det kommende år.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5202
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af Jakobsen » 18. jul 2023, 20:43

Freddie skrev:
18. jul 2023, 20:22
Underligt hvordan han så kunne være fast mand på holdet, der endte i top 1 i 2013/14. Jeg tilskriver det din surhed over nedrykningen, men nu må man videre, og se at vinde den nye række. Holdet er til det, Granli eller ej. han har for øvrigt spillet fast i tre år, og han kommer sikkert til at spille fast i det kommende år.
Det holder jo ikke Freddie. Kasper P fik tre kampe i sæsonen 2013/2014. Så jeg kan ikke rigtigt se hvordan se mit syn på Kasper P (som jo i øvrigt ingen del har i nedrykningen) er påvirket af vi er rykket ned.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af Freddie » 19. jul 2023, 00:39

Det må jeg give dig ret i, Jeg var lidt hurtig på aftrækkeren der, men det ændrer ikke ved indholdet, at du forsøger at snakke en af pokalheltene fra 2014 ned under gulvbrædderne. Men han spillede samtlige 90 minutter i kampen mod FC Vestsjælland, der sikrede AaB mesterskabet, og han spillede hele pokalfinalen. Desuden spillede han også hele hjemmekampen mod AGF, da triumferne blev fejret på hjemmebane mod AGF.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af R Rosenberg » 19. jul 2023, 08:41

Freddie skrev:
19. jul 2023, 00:39
Det må jeg give dig ret i, Jeg var lidt hurtig på aftrækkeren der, men det ændrer ikke ved indholdet, at du forsøger at snakke en af pokalheltene fra 2014 ned under gulvbrædderne. Men han spillede samtlige 90 minutter i kampen mod FC Vestsjælland, der sikrede AaB mesterskabet, og han spillede hele pokalfinalen. Desuden spillede han også hele hjemmekampen mod AGF, da triumferne blev fejret på hjemmebane mod AGF.
Jeg skal ikke blande mig i jeres disput om KP.
Men det er altså ikke korrekt, hvad du skriver i dit forsvar for ham, og det er måske en tilsnigelse at kalde ham 'fast mand på holdet, der endte i top 1 i 1013/2014'.

KP spillede absolut 0 minutter mod FCV, hvor AaB vandt mesterskabet, og KEP efterfølgende blev skadet under jublen. Det var hjemme mod FCV, han spillede 90 min. KEP havde karantæne i den kamp, men derfor kan det jo godt være, at KP havde slået ham af til den ene kamp alligevel. Dog var han på bænken ugen efter igen.

KP spillede også 90 min ude mod OB i april. I den kamp var Thelander dog skadet. Men som mod FCV kan det da godt være, at han havde slået den skadede Thelander af til denne ene kamp. Dog var han på bænken ugen efter igen.

Pga KEP's skade (måske) spillede KP de sidste to kampe (PF og AGF). Men jeg tror, man med ret stor sikkerhed kan formode, at var KEP ikke blevet skadet, havde KP også spillet 0 minutter i de to kampe.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14753
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af Hanga » 19. jul 2023, 09:12

Kasper P var en okay backup spiller der kunne komme ind og præstere godt på det hold hvor man tilsyneladende kunne putte hvem som helst ind, så kørte det bare derudad.. Det er det samme med en spiller som Søren Frederiksen der nåede 21 kampe den sæson. Når et holds fundament er helt på plads og alt går op i en højere enhed så har spillerne det med at ramme deres absolutte topniveau. Det er vel lidt hen af det samme vi har set i f.eks. Silkeborg de seneste par sæsoner.

Da "magien" stillede og roligt ebbede ud så man spillernes mere sande niveau. Og her er det selvfølgelig ikke overraskende at hverken Kasper P, Søren Frederiksen, Mathias Wichmann, Anders AK Jakobsen osv. ikke har kunnet skabe sig en karriere på samme niveau som de havde i de fantastiske AaB år omkring the double. Kasper P endte med at komme for tæt på startopstillingen i AaB og det var især et problem at det ofte skete sammen med Blåbjerg. Det midterforsvar har aldrig haft niveauet, og vi holdt fast i de to alt for længe. Men han var en fin spiller at have som 4. valg i forsvaret.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af Freddie » 19. jul 2023, 10:07

Hanga skrev:
19. jul 2023, 09:12
Kasper P var en okay backup spiller der kunne komme ind og præstere godt på det hold hvor man tilsyneladende kunne putte hvem som helst ind, så kørte det bare derudad.. Det er det samme med en spiller som Søren Frederiksen der nåede 21 kampe den sæson. Når et holds fundament er helt på plads og alt går op i en højere enhed så har spillerne det med at ramme deres absolutte topniveau. Det er vel lidt hen af det samme vi har set i f.eks. Silkeborg de seneste par sæsoner.

Da "magien" stillede og roligt ebbede ud så man spillernes mere sande niveau. Og her er det selvfølgelig ikke overraskende at hverken Kasper P, Søren Frederiksen, Mathias Wichmann, Anders AK Jakobsen osv. ikke har kunnet skabe sig en karriere på samme niveau som de havde i de fantastiske AaB år omkring the double. Kasper P endte med at komme for tæt på startopstillingen i AaB og det var især et problem at det ofte skete sammen med Blåbjerg. Det midterforsvar har aldrig haft niveauet, og vi holdt fast i de to alt for længe. Men han var en fin spiller at have som 4. valg i forsvaret.
Kasper Pedersen har spillet 164 kampe for AaB. Fuld tid i 138 af dem. Hvis man så er reservespiller, må vi vist have en ny definition på hvornår man er fast på holdet. Desuden har han været anfører i enkelte tilfælde. Det er selvfølgelig ikke retfærdigt at nævne ham sammen med Søren Frederiksen, der var i AaB i en sæson, og derefter blev eksporteret til Færøerne. Hermed har jeg sagt det jeg vil om det emne.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5202
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af Jakobsen » 19. jul 2023, 10:12

Freddie skrev:
19. jul 2023, 10:07
Hanga skrev:
19. jul 2023, 09:12
Kasper P var en okay backup spiller der kunne komme ind og præstere godt på det hold hvor man tilsyneladende kunne putte hvem som helst ind, så kørte det bare derudad.. Det er det samme med en spiller som Søren Frederiksen der nåede 21 kampe den sæson. Når et holds fundament er helt på plads og alt går op i en højere enhed så har spillerne det med at ramme deres absolutte topniveau. Det er vel lidt hen af det samme vi har set i f.eks. Silkeborg de seneste par sæsoner.

Da "magien" stillede og roligt ebbede ud så man spillernes mere sande niveau. Og her er det selvfølgelig ikke overraskende at hverken Kasper P, Søren Frederiksen, Mathias Wichmann, Anders AK Jakobsen osv. ikke har kunnet skabe sig en karriere på samme niveau som de havde i de fantastiske AaB år omkring the double. Kasper P endte med at komme for tæt på startopstillingen i AaB og det var især et problem at det ofte skete sammen med Blåbjerg. Det midterforsvar har aldrig haft niveauet, og vi holdt fast i de to alt for længe. Men han var en fin spiller at have som 4. valg i forsvaret.
Kasper Pedersen har spillet 164 kampe for AaB. Fuld tid i 138 af dem. Hvis man så er reservespiller, må vi vist have en ny definition på hvornår man er fast på holdet. Desuden har han været anfører i enkelte tilfælde. Det er selvfølgelig ikke retfærdigt at nævne ham sammen med Søren Frederiksen, der var i AaB i en sæson, og derefter blev eksporteret til Færøerne. Hermed har jeg sagt det jeg vil om det emne.
Vi snakker jo om han havde kvaliteten til den rolle han blev givet og det havde han afgjort ikke.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14753
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af Hanga » 19. jul 2023, 10:16

Freddie skrev:
19. jul 2023, 10:07
Hanga skrev:
19. jul 2023, 09:12
Kasper P var en okay backup spiller der kunne komme ind og præstere godt på det hold hvor man tilsyneladende kunne putte hvem som helst ind, så kørte det bare derudad.. Det er det samme med en spiller som Søren Frederiksen der nåede 21 kampe den sæson. Når et holds fundament er helt på plads og alt går op i en højere enhed så har spillerne det med at ramme deres absolutte topniveau. Det er vel lidt hen af det samme vi har set i f.eks. Silkeborg de seneste par sæsoner.

Da "magien" stillede og roligt ebbede ud så man spillernes mere sande niveau. Og her er det selvfølgelig ikke overraskende at hverken Kasper P, Søren Frederiksen, Mathias Wichmann, Anders AK Jakobsen osv. ikke har kunnet skabe sig en karriere på samme niveau som de havde i de fantastiske AaB år omkring the double. Kasper P endte med at komme for tæt på startopstillingen i AaB og det var især et problem at det ofte skete sammen med Blåbjerg. Det midterforsvar har aldrig haft niveauet, og vi holdt fast i de to alt for længe. Men han var en fin spiller at have som 4. valg i forsvaret.
Kasper Pedersen har spillet 164 kampe for AaB. Fuld tid i 138 af dem. Hvis man så er reservespiller, må vi vist have en ny definition på hvornår man er fast på holdet. Desuden har han været anfører i enkelte tilfælde. Det er selvfølgelig ikke retfærdigt at nævne ham sammen med Søren Frederiksen, der var i AaB i en sæson, og derefter blev eksporteret til Færøerne. Hermed har jeg sagt det jeg vil om det emne.
Du bruger kampantallet som argument for at han skulle have været god nok. Hvis du læser et mit indlæg igen skriver jeg netop at han efter min mening endte med at få alt for mange kampe for os. Det er blot én af mange årsager til at vi faldt langt ned i ligaen igen. Der er jo også en årsag til at han omsider blev vejet for let og måtte forlade AaB. Han har siden haft det svært i Esbjerg, og også en svær start i Norge hvor han var lidt udskældt, men det lader sig heldigvis til at han har bidt sig fast på holdet i Stabæk. Godt for ham.

Jeg kunne godt li Kasper P, en ydmyg knægt der gav hvad han havde for AaB. Men nøgternt set kan jeg kun konkludere at han ikke helt havde niveauet til den rolle på AaBs superligahold som han endte med at få.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af Freddie » 19. jul 2023, 10:36

Hanga skrev:
19. jul 2023, 10:16
Freddie skrev:
19. jul 2023, 10:07
Hanga skrev:
19. jul 2023, 09:12
Kasper P var en okay backup spiller der kunne komme ind og præstere godt på det hold hvor man tilsyneladende kunne putte hvem som helst ind, så kørte det bare derudad.. Det er det samme med en spiller som Søren Frederiksen der nåede 21 kampe den sæson. Når et holds fundament er helt på plads og alt går op i en højere enhed så har spillerne det med at ramme deres absolutte topniveau. Det er vel lidt hen af det samme vi har set i f.eks. Silkeborg de seneste par sæsoner.

Da "magien" stillede og roligt ebbede ud så man spillernes mere sande niveau. Og her er det selvfølgelig ikke overraskende at hverken Kasper P, Søren Frederiksen, Mathias Wichmann, Anders AK Jakobsen osv. ikke har kunnet skabe sig en karriere på samme niveau som de havde i de fantastiske AaB år omkring the double. Kasper P endte med at komme for tæt på startopstillingen i AaB og det var især et problem at det ofte skete sammen med Blåbjerg. Det midterforsvar har aldrig haft niveauet, og vi holdt fast i de to alt for længe. Men han var en fin spiller at have som 4. valg i forsvaret.
Kasper Pedersen har spillet 164 kampe for AaB. Fuld tid i 138 af dem. Hvis man så er reservespiller, må vi vist have en ny definition på hvornår man er fast på holdet. Desuden har han været anfører i enkelte tilfælde. Det er selvfølgelig ikke retfærdigt at nævne ham sammen med Søren Frederiksen, der var i AaB i en sæson, og derefter blev eksporteret til Færøerne. Hermed har jeg sagt det jeg vil om det emne.
Du bruger kampantallet som argument for at han skulle have været god nok. Hvis du læser et mit indlæg igen skriver jeg netop at han efter min mening endte med at få alt for mange kampe for os. Det er blot én af mange årsager til at vi faldt langt ned i ligaen igen. Der er jo også en årsag til at han omsider blev vejet for let og måtte forlade AaB. Han har siden haft det svært i Esbjerg, og også en svær start i Norge hvor han var lidt udskældt, men det lader sig heldigvis til at han har bidt sig fast på holdet i Stabæk. Godt for ham.

Jeg kunne godt li Kasper P, en ydmyg knægt der gav hvad han havde for AaB. Men nøgternt set kan jeg kun konkludere at han ikke helt havde niveauet til den rolle på AaBs superligahold som han endte med at få.
Jeg bruger kamptallet for at dokumentere at han var fast mand i AaB gennem en årrække. Du har ikke magt til at bestemme holdsammensætningen, så du kan mene det du har lyst til. Vi snakker fakta nu.
Det er ikke ganske let at opnår 168, når der kun må være 11 mand af gangen på banen. Så kan det godt være, at der er nogle Kloge-Åger, der mener noget andet, men man kan ikke komme uden om tallene. De fortæller historien. Du har selvfølgelig lov til at have din mening, men den bliver modsagt af Kasper Pedersens kamptal. Han har altså kun spillet 4 kampe mindre end uundværlige Jakob Rinne. Man får kun lov til at spille, hvis træneren mener man er den bedste mulighed for holdet.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14753
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Træningskampe sommeren 2023

Indlæg af Hanga » 19. jul 2023, 10:41

Freddie skrev:
19. jul 2023, 10:36
Hanga skrev:
19. jul 2023, 10:16
Freddie skrev:
19. jul 2023, 10:07
Hanga skrev:
19. jul 2023, 09:12
Kasper P var en okay backup spiller der kunne komme ind og præstere godt på det hold hvor man tilsyneladende kunne putte hvem som helst ind, så kørte det bare derudad.. Det er det samme med en spiller som Søren Frederiksen der nåede 21 kampe den sæson. Når et holds fundament er helt på plads og alt går op i en højere enhed så har spillerne det med at ramme deres absolutte topniveau. Det er vel lidt hen af det samme vi har set i f.eks. Silkeborg de seneste par sæsoner.

Da "magien" stillede og roligt ebbede ud så man spillernes mere sande niveau. Og her er det selvfølgelig ikke overraskende at hverken Kasper P, Søren Frederiksen, Mathias Wichmann, Anders AK Jakobsen osv. ikke har kunnet skabe sig en karriere på samme niveau som de havde i de fantastiske AaB år omkring the double. Kasper P endte med at komme for tæt på startopstillingen i AaB og det var især et problem at det ofte skete sammen med Blåbjerg. Det midterforsvar har aldrig haft niveauet, og vi holdt fast i de to alt for længe. Men han var en fin spiller at have som 4. valg i forsvaret.
Kasper Pedersen har spillet 164 kampe for AaB. Fuld tid i 138 af dem. Hvis man så er reservespiller, må vi vist have en ny definition på hvornår man er fast på holdet. Desuden har han været anfører i enkelte tilfælde. Det er selvfølgelig ikke retfærdigt at nævne ham sammen med Søren Frederiksen, der var i AaB i en sæson, og derefter blev eksporteret til Færøerne. Hermed har jeg sagt det jeg vil om det emne.
Du bruger kampantallet som argument for at han skulle have været god nok. Hvis du læser et mit indlæg igen skriver jeg netop at han efter min mening endte med at få alt for mange kampe for os. Det er blot én af mange årsager til at vi faldt langt ned i ligaen igen. Der er jo også en årsag til at han omsider blev vejet for let og måtte forlade AaB. Han har siden haft det svært i Esbjerg, og også en svær start i Norge hvor han var lidt udskældt, men det lader sig heldigvis til at han har bidt sig fast på holdet i Stabæk. Godt for ham.

Jeg kunne godt li Kasper P, en ydmyg knægt der gav hvad han havde for AaB. Men nøgternt set kan jeg kun konkludere at han ikke helt havde niveauet til den rolle på AaBs superligahold som han endte med at få.
Jeg bruger kamptallet for at dokumentere at han var fast mand i AaB gennem en årrække. Du har ikke magt til at bestemme holdsammensætningen, så du kan mene det du har lyst til. Vi snakker fakta nu.
Det er ikke ganske let at opnår 168, når der kun må være 11 mand af gangen på banen. Så kan det godt være, at der er nogle Kloge-Åger, der mener noget andet, men man kan ikke komme uden om tallene. De fortæller historien. Du har selvfølgelig lov til at have din mening, men den bliver modsagt af Kasper Pedersens kamptal. Han har altså kun spillet 4 kampe mindre end uundværlige Jakob Rinne. Man får kun lov til at spille, hvis træneren mener man er den bedste mulighed for holdet.
Du går fuldstændig galt i hvad det er vi egentlig diskuterer. Vi diskuterer ikke hvor meget kampe Kasper P fik. Det er fakta, som du skriver. Ja han endte med at blive fast mand - præcis som jeg også skrev.
Det vi diskuterer er derimod om ikke dette var en fejl og at han netop endte med at få for stor en rolle i AaB. Og her taler AaBs øjeblikkelige status som Nordic Bet liga hold i hvert fald for, at ikke alle beslutninger truffet af ledere og trænere i AaB har været de rigtige. Du er helt velkommen til at mene at Kasper P var sit kampantal berettiget, det er helt fair. Jeg, og mange andre, er blot uenige. Og det har du endnu til gode at modargumentere.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar