Interview med Ole Jan Kappmeier.

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Interview med Ole Jan Kappmeier.

Indlæg af Funky » 29. jun 2023, 18:50

Bare en anbefaling: Rød Aalborgs interview med Ole Jan Kappmeier - et virkelig godt og interessant interview, synes jeg. Nej, han taler ikke i flashy overskrifter, men jeg synes absolut, han siger noget, og jeg kan eks. helt simpelt godt lide hans udsagn om, at han egentlig ikke er glad for betegnelsen "the German guys", fordi han gerne vil være en del af og betragtes som en del af klubben. Jeg kan også lide hans insisteren på, at der er nødt til at være en vilje til at holde fokus på strategi på mellemlangt og langt sigte - deri kan man vist godt høre en kritik af måden hvorpå klubben er blevet ledt frem til nu.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Interview med Ole Jan Kappmeier.

Indlæg af Jakobsen » 29. jun 2023, 19:28

Jeg er også umiddelbart postiv over interviewet.
Det er jo altid lidt svært med sådan nogle interviews og der kan blive sagt mange selvfølgeligheder, men det er da mere end en plade om nabosønner og flot fodbold.
Jeg er nok mest nervøs over, at ham Julius Nagel som kun har erfaring med at finde sportsfolk til PR formål for Puma skal være ansvarlig for trupsammensætning når han ingen erfaring har med det.
Jeg kan dog godt lide tanken om, at man splitter sportsdirektørstillingen op. Det er jo også meget sigende at både IAO og Gaarde begge var nede med stress/måtte trappe ned. Jeg tror på den mere moderne tankegang der er god for klubben.

Derudover beroliger det mig også, at transferemnerne so far har været Deedson og islædingen. Det ligner ikke, at der bare kommer en bus reservespillere fra Stuttgarts U-hold eller en flok en bunke lykkeriddere.

Jeg er faktisk mest skuffet over Lasse Yde Hegnet i den udsendelse. Han kan selvfølgelig have en dårlig dag, men han lyder nærmest helt fjendtlig i hans speak op til interviewet og efter.
Jeg er selv kritisk og jeg kan godt være nervøs ved, at det er så grønne folk, men jeg synes omvendt, at de so far har givet godt svare på tiltale og de virker i hvert fald ydmyge og seriøse. Derudover må vi også bare bifalde, at man prøver noget andet end at fortsætte med træskobandens kurs.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

2009aLYH
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 18
Tilmeldt: 11. maj 2014, 10:58
Favoritspiller: Jens Jessen

Re: Interview med Ole Jan Kappmeier.

Indlæg af 2009aLYH » 29. jun 2023, 22:45

Hårdt at høre jeg bliver hørt som fjendtlig. Kappmeier vandt meget på mig i dag. Tror vi er i gode hænder.
Tak for du lyttede med.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Interview med Ole Jan Kappmeier.

Indlæg af Jakobsen » 29. jun 2023, 22:51

2009aLYH skrev:Hårdt at høre jeg bliver hørt som fjendtlig. Kappmeier vandt meget på mig i dag. Tror vi er i gode hænder.
Tak for du lyttede med.
Ok - godt at høre. Det var mere dit speak til sidst der lød ret skeptisk. Beklager jeg var uspecifik. Tænkte om det var dit indtryk der måske skinnede igennem. Dit interview var gostt og konstruktivt.

Og tak for endnu en god udsendelse.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Interview med Ole Jan Kappmeier.

Indlæg af FIDEL » 29. jun 2023, 22:54

2009aLYH skrev:
29. jun 2023, 22:45
Hårdt at høre jeg bliver hørt som fjendtlig. Kappmeier vandt meget på mig i dag. Tror vi er i gode hænder.
Tak for du lyttede med.
Synes ikke du lød fjendtlig.

Et skønt interview, der satte nogle ting på plads for mig. Synes i øvrigt der var meget mere gnist over Ole jan.

gwailo
Landshold
Landshold
Indlæg: 963
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:38
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Interview med Ole Jan Kappmeier.

Indlæg af gwailo » 29. jun 2023, 22:54

Ved ikke om der var meningen at det skulle fremstå negativt, men jeg synes også det var ærgerligt at værten starter med en værdiladet udtalelse.
Kommentaren gjorde at jeg sad og ville pille det OJK sagde fra hinanden. Tidligere har jeg da også synes han fremstod noget glat og konsulentagtig. Men jeg synes faktisk han slipper fint fra det.

Han er klart mindre farverig end IAO men det er tydeligt at ham og de andre ikke ryster på hånden ift til de unge spillere og kontinuitet hele vejen rundt i organisationen. Han skoser klubber for at fyre trænere i ét væk (*host* AaB).
Jeg har også været kritisk omkring hans cv men han tydeliggør at hans position må og skal indebære mere end transfers. Der tror jeg han læner sig meget op af teamet. Hans rolle skal i stedet være at sikre at vi holder os i sporet hvad angår strategien.
Alt i alt synes jeg han fremstod ret kompetent.
// gwailo

gwailo
Landshold
Landshold
Indlæg: 963
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:38
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Interview med Ole Jan Kappmeier.

Indlæg af gwailo » 29. jun 2023, 22:59

2009aLYH skrev:
29. jun 2023, 22:45
Hårdt at høre jeg bliver hørt som fjendtlig. Kappmeier vandt meget på mig i dag. Tror vi er i gode hænder.
Tak for du lyttede med.
Fedt at Rød Aalborg er der og tak for indsatset, Lasse. Supervigtig med et medie der har tid og tager sig tid til sådan noget som det her. Det er jo begrænset hvad vi kan forvente af andre medier. Selvom det da ville være ekstremt fedt hvis klubben selv også have lavet mere med ham end 3 tamme minutter.
// gwailo

2009aLYH
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 18
Tilmeldt: 11. maj 2014, 10:58
Favoritspiller: Jens Jessen

Re: Interview med Ole Jan Kappmeier.

Indlæg af 2009aLYH » 30. jun 2023, 07:23

gwailo skrev:
29. jun 2023, 22:59
2009aLYH skrev:
29. jun 2023, 22:45
Hårdt at høre jeg bliver hørt som fjendtlig. Kappmeier vandt meget på mig i dag. Tror vi er i gode hænder.
Tak for du lyttede med.
Fedt at Rød Aalborg er der og tak for indsatset, Lasse. Supervigtig med et medie der har tid og tager sig tid til sådan noget som det her. Det er jo begrænset hvad vi kan forvente af andre medier. Selvom det da ville være ekstremt fedt hvis klubben selv også have lavet mere med ham end 3 tamme minutter.
Tak!

2009aLYH
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 18
Tilmeldt: 11. maj 2014, 10:58
Favoritspiller: Jens Jessen

Re: Interview med Ole Jan Kappmeier.

Indlæg af 2009aLYH » 30. jun 2023, 07:25

Jakobsen skrev:
29. jun 2023, 22:51
2009aLYH skrev:Hårdt at høre jeg bliver hørt som fjendtlig. Kappmeier vandt meget på mig i dag. Tror vi er i gode hænder.
Tak for du lyttede med.
Ok - godt at høre. Det var mere dit speak til sidst der lød ret skeptisk. Beklager jeg var uspecifik. Tænkte om det var dit indtryk der måske skinnede igennem. Dit interview var gostt og konstruktivt.

Og tak for endnu en god udsendelse.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak for det!
Altså... som alle andre (tror jeg) at jeg har brug for at se det hele i aktion og se hvordan det rent faktisk bliver. Jeg kan godt lide hvad jeg hører, og nu kan vi kun vente og se om det bliver så godt som vi håber. Det var måske det der skinnede igennem... utålmodigheden..

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Interview med Ole Jan Kappmeier.

Indlæg af Remark » 30. jun 2023, 08:42

Det lange seje træk.

Jeg synes der er gode spark bagud til AaB og andre store klubber, der er blevet overhalet af nyere klubber. Fx se 2.Bundesliga med HSV, Schalke, Nürnberg etc. Tradition skaber ikke vindere.

Jeg er mere optimist end før. Tak til Rød Aalborg for en meget interessant udsendelse. Støt endelig

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7823
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Interview med Ole Jan Kappmeier.

Indlæg af Forza » 30. jun 2023, 10:27

2009aLYH skrev:
29. jun 2023, 22:45
Hårdt at høre jeg bliver hørt som fjendtlig. Kappmeier vandt meget på mig i dag. Tror vi er i gode hænder.
Tak for du lyttede med.
Tilslutter mig lige de øvrige.

Du gør et kæmpe stykke arbejde, som vi er mange, der sætter stor pris på. Godt interview med Kappmeier.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
DGK
2. div
2. div
Indlæg: 119
Tilmeldt: 29. jan 2021, 10:24
Favoritspiller: Søren Frederiksen

Re: Interview med Ole Jan Kappmeier.

Indlæg af DGK » 30. jun 2023, 10:48

Jeg er sikker på vi alle er kæmpe fans af Rød Aalborg! Tusind tak Lasse, du gør det mega godt! :aabfan:

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 943
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Interview med Ole Jan Kappmeier.

Indlæg af Salle17 » 30. jun 2023, 12:17

Meget enige med resten af tråden. Lasse, du gør et kæmpestort stykke arbejde for os almindelige AaB-fans. Jeg savner, at klubben åbner mere op og laver lignende indhold, men det er godt, at vi har Rød Aalborg. Jeg synes, at interviewet var rigtig godt, og OJK havde mange fine pointer. Jeg satser på, at de næste år bliver mere rolige end de foregående år. Det har været hektisk og deprimerende at være AaB-fan samt at være vidne til det morads.

2009aLYH
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 18
Tilmeldt: 11. maj 2014, 10:58
Favoritspiller: Jens Jessen

Re: Interview med Ole Jan Kappmeier.

Indlæg af 2009aLYH » 30. jun 2023, 14:18

Tak for pæne ord til jer allesammen! Jeg er glad for at I lytter med! :aabfan:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Interview med Ole Jan Kappmeier.

Indlæg af Funky » 1. jul 2023, 10:12

Jeg noterer mig også OJK's ord om, at udvikling af spillere, det handler ikke bare om unge spillere. Det handler også om, at ældre og erfarne spillere skal være villige til at arbejde hårdt på egen udvikling og møde op med det rette mindset. Og det vil han holde øje med.

Det kan jeg også godt læse som et vink med en vognstang til vores spillertrup, ikke mindst til de spillere, som skulle have været bærende kræfter sidste sæson.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Portland
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 20. okt 2021, 09:37
Favoritspiller: Pallesen

Re: Interview med Ole Jan Kappmeier.

Indlæg af Portland » 1. jul 2023, 11:22

Masser af fine ord, men kunne han have sagt andet?

Enhver ny leder kommer med masser af flotte ord og tanker, som ofte ret ukonkrete.

Det der tæller er, hvad der kommer ud af de flotte ord.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Interview med Ole Jan Kappmeier.

Indlæg af FIDEL » 1. jul 2023, 13:49

Portland skrev:
1. jul 2023, 11:22
Masser af fine ord, men kunne han have sagt andet?

Enhver ny leder kommer med masser af flotte ord og tanker, som ofte ret ukonkrete.

Det der tæller er, hvad der kommer ud af de flotte ord.
Så længe han er mere troværdig end søren krogh, så går det. Det var fanme en joke i sin tid.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Interview med Ole Jan Kappmeier.

Indlæg af Funky » 10. jul 2023, 20:08

Okay, jeg kunne varmt anbefale sidste afsnit af Rød Aalborg.

Til gengæld får det seneste afsnit af Ripodsten en klar dumpekarakter. Dovent og bagstræberisk. Som eksempel: AaB's nye assistenttræner, ja han er fra Norge, og det ikke så godt, for nu skal man tale internationalt i trænerteamet, og hvad har vi. De har tilsyneladende ikke et hak mere viden om manden end alle og enhver kunne læse forinden. Og der er grund til bekymring, fordi transfervinduet indtil videre ikke har ledt AaB ud i at fiske spillere fra andre danske klubber. Brugere her på siden giver indtryk af at vide væsentligt mere om AaB's udfordringer med at kunne tiltrække spillere. Og så deres trøje-anmeldelse...altså, gud bevares, det er jo et rent subjektivt øf, så kan man jo mene lige hvad man vil, men herre jøsses hvor er det bare symptomatisk for hele tonen i det, der bliver sagt, at næj huha, det er ikke som det plejer at være, det er bare skrækkeli'. Ripodsten skal da endelig være kritiske overfor, hvad der sker i AaB, men det lyder nærmest som om, at alting jo egentlig gik meget godt derude, indtil de dersens mærkelige tyskere kom ind. Og de siger de rigtige ting, men DET gjorde Claus Dieter også, know what I mean, nudge nudge? Det er jo ikke seriøst.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 793
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Interview med Ole Jan Kappmeier.

Indlæg af emenike » 10. jul 2023, 20:32

Funky skrev:
10. jul 2023, 20:08
Okay, jeg kunne varmt anbefale sidste afsnit af Rød Aalborg.

Til gengæld får det seneste afsnit af Ripodsten en klar dumpekarakter. Dovent og bagstræberisk. Som eksempel: AaB's nye assistenttræner, ja han er fra Norge, og det ikke så godt, for nu skal man tale internationalt i trænerteamet, og hvad har vi. De har tilsyneladende ikke et hak mere viden om manden end alle og enhver kunne læse forinden. Og der er grund til bekymring, fordi transfervinduet indtil videre ikke har ledt AaB ud i at fiske spillere fra andre danske klubber. Brugere her på siden giver indtryk af at vide væsentligt mere om AaB's udfordringer med at kunne tiltrække spillere. Og så deres trøje-anmeldelse...altså, gud bevares, det er jo et rent subjektivt øf, så kan man jo mene lige hvad man vil, men herre jøsses hvor er det bare symptomatisk for hele tonen i det, der bliver sagt, at næj huha, det er ikke som det plejer at være, det er bare skrækkeli'. Ripodsten skal da endelig være kritiske overfor, hvad der sker i AaB, men det lyder nærmest som om, at alting jo egentlig gik meget godt derude, indtil de dersens mærkelige tyskere kom ind. Og de siger de rigtige ting, men DET gjorde Claus Dieter også, know what I mean, nudge nudge? Det er jo ikke seriøst.
Finder det altid sjovt når diverse talspersoner i Ripodsten bringer Dieter ind i debatten om klubbens nye ledelse, fordi "han er jo OGSÅ tysker og snakkede OGSÅ om at bruge agenter". Altså jesus christ, hvis det er niveauet...
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Interview med Ole Jan Kappmeier.

Indlæg af Jakobsen » 10. jul 2023, 21:28

emenike skrev:
10. jul 2023, 20:32
Funky skrev:
10. jul 2023, 20:08
Okay, jeg kunne varmt anbefale sidste afsnit af Rød Aalborg.

Til gengæld får det seneste afsnit af Ripodsten en klar dumpekarakter. Dovent og bagstræberisk. Som eksempel: AaB's nye assistenttræner, ja han er fra Norge, og det ikke så godt, for nu skal man tale internationalt i trænerteamet, og hvad har vi. De har tilsyneladende ikke et hak mere viden om manden end alle og enhver kunne læse forinden. Og der er grund til bekymring, fordi transfervinduet indtil videre ikke har ledt AaB ud i at fiske spillere fra andre danske klubber. Brugere her på siden giver indtryk af at vide væsentligt mere om AaB's udfordringer med at kunne tiltrække spillere. Og så deres trøje-anmeldelse...altså, gud bevares, det er jo et rent subjektivt øf, så kan man jo mene lige hvad man vil, men herre jøsses hvor er det bare symptomatisk for hele tonen i det, der bliver sagt, at næj huha, det er ikke som det plejer at være, det er bare skrækkeli'. Ripodsten skal da endelig være kritiske overfor, hvad der sker i AaB, men det lyder nærmest som om, at alting jo egentlig gik meget godt derude, indtil de dersens mærkelige tyskere kom ind. Og de siger de rigtige ting, men DET gjorde Claus Dieter også, know what I mean, nudge nudge? Det er jo ikke seriøst.
Finder det altid sjovt når diverse talspersoner i Ripodsten bringer Dieter ind i debatten om klubbens nye ledelse, fordi "han er jo OGSÅ tysker og snakkede OGSÅ om at bruge agenter". Altså jesus christ, hvis det er niveauet...
Ja - de bringer ikke meget nyt til bordet.
Nordjyske virker som om de lider af "AaB sygen" - "Vi er bare godt tilfredse med at vi er Nordjyske".
De kunne have undersøgt noget om assistenttræneren og når de nu endelig skulle snakke kritisk på transfers var det da bedre at undersøge om segundaspilleren fra Holland er en ting og om det generelt er den hylde man opererer på.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Besvar