Kamptråd: AaB - AC Horsens, 29.07.2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10713
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 29.07.2023

Indlæg af jonas386 » 30. jul 2023, 12:11

Ud fra højdepunkterne ligner det da i øvrigt at Oliver Ross spiller en rigtig fin kamp. Dejligt. Ham vil jeg gerne se mere til i denne sæson.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 29.07.2023

Indlæg af Dalbjerg » 31. jul 2023, 21:51

Hanga skrev:
30. jul 2023, 11:45
Dennis Nielsen skrev:
30. jul 2023, 11:35
Hanga skrev:
30. jul 2023, 10:58
Funky skrev:
30. jul 2023, 10:04
Martino skrev:
29. jul 2023, 22:14
Klaus skrev:
29. jul 2023, 22:06
Har lige genset kampen, og det er altså en vild kamp deres målmand står. Jeg synes i det store hele, vi spiller en god kamp og det var langt bedre end mod B93. Hvis vi fortsætter denne stil og bliver bare lidt bedre til at udnytte chancerne ser det rigtig godt ud. Det eneste sted jeg sådan for alvor er bekymret er på backerne. Jørgensen er lidt op og ned, mens Poulsen ikke ligner en spiller vi skal satse på i venstre og Ahlmann ser ikke ud som om han igen kan spille kvalitetsbold i 90 minutter....

Og så synes jeg det er på tide med en kæmpe Jeppe Curth til vores målmand.... Han ligner bestemt en spiller der er mere end god nok på dette niveau, nu venter man så bare på, at eksperterne i Riposten også opdager det.
Det sidste skal du ikke regne med.
Efter at have genset kampen: Ja bevares, Delac har flere redninger (og han læser bare Sousas straffespark godt, samtidig med, at det også ligger i perfekt højde for ham), men mange af afslutningerne sidder lige på ham. De redninger, Posavec laver, er mere krævende, og han redder os da fra det der ville have været et helt unødvendigt nederlag!
Jeg har netop set highlights.
Enig i den første del. Delac har mange gode redninger i kampen, han står godt placeret og reagerer hurtigt på chancer fra kort afstand. Men vores afslutninger er for ringe. Vi må ud på træningsbanen og træne afslutninger.
Til gengæld har jeg svært ved at få øje på de her krævende redninger fra Posavec som du snakker om. Med forbehold for at der er redninger der er udeladt fra highlights, så er de største redninger vel dem i 6' og 55' minut og det er afslutninger langt ude fra som han har god tid til at komme ned til. Jeg ville være skuffet hvis de gik ind.
Det virker til, at der er et segment, der bare - for alt i verden - skal rose Posavec.

Min vurdering.

1-2 ok redninger, som du selv påpeger.

derudover 2 udspark der sejler udover sidelinjen.
et par tvivlsomme udspark, mener den ene var til Ahlmann'
sidst men ikke mindst - han er en ringe igangsætter. 2-3 gange havde han chancen for at kaste og sætte noget tempo og en kontra i gang. det blev forpasset.
også et lille ps: vi er vant til Rinne, som virkelig var dygtig med fødderne. På trods af den forkælelse, så virker Posavec ikke tryg med bolden ved fødderne.

Samlet set - vi kan nemt finde noget bedre. Spørgsmålene er dog - kan det betale sig at købe noget, når vi ikke bliver mere presset? Vokser Posavec med opgaven og mere selvtillid? Er pengene brugt bedre et andet sted?
Det er også helt fint at give ham lidt ros. Han har haft en god opstart og har været sikker i de to første kampe her. Jeg siger bare at det også har været to kampe uden for alvor at blive udfordret. Bedste redning hovedstødschancen til B93.
Som en anden skriver, så kunne det godt ligne, at Buus har haft fat i ham ang. at give unødige returbolde. I hans første kampe lignede det at han altid ville "play it safe" og ikke turde holde bolden, og det endte med at blive værre, end hvis han tabte en bold i ny og næ.

Men hvis han var en ny keeper, så ville man være godt tilfreds efter sæsonens første to kampe.. (Jeg er dog ikke enig i at hovedstødet var en god redning, der var faktisk lidt mærkelig teknik/tv-redning, som gjorde at bolden blev farlig.

Men lige her og nu, ja så tror jeg faktisk godt at AaB kan leve med at fortsætte med ham som keeper i denne sæson, hvis det "rigtige" ikke dukker op!

Besvar