Kamptråd: AaB - FC Fredericia, 06.08.2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1496
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kamptråd: AaB - FC Fredericia, 06.08.2023

Indlæg af Lyfe » 7. aug 2023, 12:29

Er otoa skadet siden han ikke var i truppen igår?
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1484
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Kamptråd: AaB - FC Fredericia, 06.08.2023

Indlæg af Stegosaurus » 7. aug 2023, 12:42

Lyfe skrev:
7. aug 2023, 12:29
Er otoa skadet siden han ikke var i truppen igår?
Tror han er på skåneprogram her i opstarten. Mener han spillede for U19 for en uge siden.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1054
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kamptråd: AaB - FC Fredericia, 06.08.2023

Indlæg af Sønderhof » 7. aug 2023, 12:56

Maglau skrev:
7. aug 2023, 10:25
Aalborg frederikshavner skrev:
7. aug 2023, 09:04
Vi vandt på fysikken og på at FC Fredericias målmand havde en dårlig kamp, i spillet med bolden synes jeg at FC Fredericia var bedst.

Det ligner at vi kommer til at tryne de andre hold på fysikken og dødbolde men jeg savner at vi har mere kvalitet på bolden i det opbyggende spil
Ok - enten så vi ikke samme kamp eller så har en af os ikke meget forstand på fodbold.
Jeg så en kamp hvor AaB var overlegne på alle parametre fysisk, tempo, teknisk og taktisk.
Vi kommer i stort set alle kampe til grundlæggende at være overlegne på de punkter hvis vi spiller op til vores bedste.
Fra det 15min til halvleg lignede vi det AaB-hold, der de sidste 5 år i superligaen, i perioder ufrivilligt gav initiativet til modstanderne. Hvad årsagen er til, at vi ikke kan/vil/tør holde fast i spillet det aner jeg ikke, men jeg håber at det er den slags vi får løst ved at spille et år i 1. div, hvor vi har alle muligheder for at sætte os på kampene. Widell er helt sikkert nøglen til at sætte spillet. Han har både mod, tempo og kvalitet i sit spil. Ross skal selvfølgelig have en masse tillid, så han forhåbentlig udvikler sit spil. Lucas ligner en god 1.div spiller, og ikke en spiller der er for god til 1. div!
Mit største håb er fortsat at han relancere sig til at blive en stor spilfordeler, for hans dage som gennembrudsspiller er talte. Det kræver dog mere tempo og færre udfald.

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 788
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Kamptråd: AaB - FC Fredericia, 06.08.2023

Indlæg af Dennis Nielsen » 7. aug 2023, 13:50

Sønderhof skrev:
7. aug 2023, 12:56
Maglau skrev:
7. aug 2023, 10:25
Aalborg frederikshavner skrev:
7. aug 2023, 09:04
Vi vandt på fysikken og på at FC Fredericias målmand havde en dårlig kamp, i spillet med bolden synes jeg at FC Fredericia var bedst.

Det ligner at vi kommer til at tryne de andre hold på fysikken og dødbolde men jeg savner at vi har mere kvalitet på bolden i det opbyggende spil
Ok - enten så vi ikke samme kamp eller så har en af os ikke meget forstand på fodbold.
Jeg så en kamp hvor AaB var overlegne på alle parametre fysisk, tempo, teknisk og taktisk.
Vi kommer i stort set alle kampe til grundlæggende at være overlegne på de punkter hvis vi spiller op til vores bedste.
Fra det 15min til halvleg lignede vi det AaB-hold, der de sidste 5 år i superligaen, i perioder ufrivilligt gav initiativet til modstanderne. Hvad årsagen er til, at vi ikke kan/vil/tør holde fast i spillet det aner jeg ikke, men jeg håber at det er den slags vi får løst ved at spille et år i 1. div, hvor vi har alle muligheder for at sætte os på kampene. Widell er helt sikkert nøglen til at sætte spillet. Han har både mod, tempo og kvalitet i sit spil. Ross skal selvfølgelig have en masse tillid, så han forhåbentlig udvikler sit spil. Lucas ligner en god 1.div spiller, og ikke en spiller der er for god til 1. div!
Mit største håb er fortsat at han relancere sig til at blive en stor spilfordeler, for hans dage som gennembrudsspiller er talte. Det kræver dog mere tempo og færre udfald.
Noget af det som vores offensiv mangler er bevægelse. Jeg synes, at vores kanter positioneres alt for ens - på hver deres side af banen.

Jeg kunne sagtens se, at det blev nøglen til mere succes, når vi er i det åbne spil. Jeg synes, at Vallys var et fremragende eksempel i Silkeborg. Han gik fra kanten, ind i banen og skabte overloads centralt eller sågar helt ovre i den modsatte side. Vi behøver ikke være så ekstreme, men hvis vi insisterer på at spille 433, så vil jeg gerne se, at kanterne får lov til at bevæge sig mere frit.

Vores central midtbane er så småt begyndt at ligne noget og jeg er enig i vurderingen - Widell har det der ekstra, der gør, at han bliver vores go to guy centralt. De 3 unge mænd kommer til at vokse med opgaven centralt og jeg ville ønske at vi havde samme talentmasse på de 3 forreste.

Hvis vi isolerer noget kampen og sorterer dødbolde fra, så har Frederikshavner altså en pointe.

Mek82
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 12
Tilmeldt: 5. sep 2021, 21:02
Favoritspiller: Jozo

Re: Kamptråd: AaB - FC Fredericia, 06.08.2023

Indlæg af Mek82 » 7. aug 2023, 20:57

Dennis Nielsen skrev:
6. aug 2023, 18:05
Deres højre back - nr 5, var virkelig godt spillende. Rolig på bolden. Pakkede Sousa ind. Hvis det er niveauet, så ville han være en fin spiller vores hold.

Små detaljer, men viser noget om attituden. Helenius skadet. Den eneste der løber ned til ham - Widell.

Diego laver en aktion, dog ikke noget vildt, Widell giver ham hurtigt en low-5.

Ærgerrighed, tempo, teknik og VIL have bolden - imponerende ung mand.
Nu sad jeg også og holdt lidt øje med ham. Det jeg lagde mærke til både i denne kamp, og kampen mod Horsens.
Hvis han ikke har bolden, vil han enten gerne have den, eller så viser han lige med en hånd/arm han synes Thelander, Kramer skal spille den hen, når vi bygger op nedefra. Forsøger så vist mulig at blive retvendt, finde en fremadrettet aflevering, eller en hurtig viderspilling for at få tempo i spillet.

En anden sjov detalje, nu hvor du nævner det med, at han var den eneste der var nede ved Helenius, da han blev skadet.
Efter kampen, og de var blevet tiljublet af complea-tribunen, var han så også den eneste spiller der gik hen til nogle af fansene og lige gav dem en High-5 og gav sig tid til dem.

Besvar