Nyt stadion - måske

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Halamadrid
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30. maj 2016, 07:26
Favoritspiller: Lucas Andersen

Nyt stadion - måske

Indlæg af Halamadrid » 11. aug 2023, 08:37

Synes jeg hører noget murren i krogene om at der måske skal ske en helt stor rokade i Byens kulturliv hvor der tales hvad der skal ske med AKKC, Aalborg Stadion, teater osv. Sagen udspringer af at Aalborg Kommune skal ligge rigtigt mange penge i AKKC til en renovering - så måske der var andre muligheder. Samtidig kender alle jo til problematikken vedr. parkering ved Aalborg stadion, så at flytte det ved jeg ikke er helt af tegnebrættet.

Andre der har hørt noget?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10713
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nyt stadion - måske

Indlæg af jonas386 » 11. aug 2023, 08:39

Tror ikke et sekund på, at byrådet har tænkt sig at opføre et nyt superligastadion, men der har jo tidligere været snak om et nyt stadion med plads til ca. 5.000 tilskuere, som kan bruges til mindre arrangementer, eksempelvis det damehold der nu er røget i den bedste række.

Hvor mange af den type arrangementer der egentlig er i Aalborg derudover aner jeg ikke, og jeg er da også lidt skeptisk ift hvad man skal bruge et nyt stadion til.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Mek82
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 12
Tilmeldt: 5. sep 2021, 21:02
Favoritspiller: Jozo

Re: Nyt stadion - måske

Indlæg af Mek82 » 11. aug 2023, 09:24

Ved godt, at stadion har sine udfordringer med parkering og synes tit der også er lidt brok over boderne.

Men håber ikke at man laver et nyt stadion udenfor byen.
Nu er jeg en af dem der kommer i bil. Holder et stykke fra stadion, og synes noget af charmen er, at man kan se folk strømme til i AaB trøjer, kommer med flag osv. det samme når kampen er slut og man skal hjem, at man så kommer forbi diverse beværtninger, hvor AaB fans allerede sidder og hygger.
Det skaber noget stemning og liv som ville gå tabt ved et stadion udenfor byen med masser af parkeringspladser.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5203
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Nyt stadion - måske

Indlæg af Jakobsen » 11. aug 2023, 09:28

Jeg synes også det er fedt med et by stadion så jeg håber nærmere man kan finde løsninger i Vestbyen for stadion kunne da godt trænge til opgraderinger.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1212
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Nyt stadion - måske

Indlæg af Spanky » 11. aug 2023, 09:37

Jeg synes at der overdrives når der påståes at parkeringsforholdene er så elendige i Vestbyen. De sidste par år, hvor jeg har været vant til at komme i bil kamp efter kamp, har jeg ikke mærket de store udfordringer med at parkere. Som med alt muligt andet skal man selvfølgelig komme i god tid og være indstillet på at gå lidt.

Det vil være en kæmpe mavepuster for mig, hvis stadion blev flyttet fra Vestbyen.

Brugeravatar
TylerDurden
Drenge
Drenge
Indlæg: 42
Tilmeldt: 18. aug 2016, 14:15

Re: Nyt stadion - måske

Indlæg af TylerDurden » 11. aug 2023, 09:47

Jeg tror sgu, at det er en halv vind, du løber med der.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nyt stadion - måske

Indlæg af jernskjorten » 11. aug 2023, 09:52

Der skal i de kommende år spares voldsomt i kommunens budget, herunder på kulturområdet. Et nyt stadion (eller større ombygninger af det nuværende) kommer vist kun på tale, hvis byrødderne gerne vil begå kollektivt, politisk selvmord.

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 460
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Nyt stadion - måske

Indlæg af DenSataniskeHest » 11. aug 2023, 10:05

Forstår ikke folks brok over at parkere ved Stadion. Jeg parkere altid nogle gader der fra, eller omkring Fjordbyen/Street food, og så bare går der op. Det har aldrig været et problem, når jeg skal ud af byen, køre jeg ud imod Hasseris, og så op omkring Skelagergården og ned på motorvejen denvej. Syntes ikke køen er meget værer end hvis man har været til noget i Gigantium....

Syntes en del at stemningen vil gå tabt hvis man flytter det ud på en mark.

Der ud over tvivler jeg meget på der bliver lavet et nyt stadion, men man kan vel realativt billigt få bygget nuværende stadium om så det bliver mere moderne. Drømmen er jo at det bliver lavet som orginalt designet, med en øvre sektion i enderne, så stadion er lige højt hele vejen rundt, men det sker næppe.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 793
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Nyt stadion - måske

Indlæg af emenike » 11. aug 2023, 10:49

Kommunen skrottede ellers for blot et år siden en bevilling om at investere små fem mio kr. til modernisering af boderne og toiletforhold på stadion. At man så skulle være vendt på en tallerken i en sådan grad, at der nu er fundet enorme summer til en større renovering/flytning af AKKC, teater OG stadionet lyder som en kæmpe and.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Nyt stadion - måske

Indlæg af Kasper » 11. aug 2023, 14:24

Har hørt noget lignede, men i den ligning er også et hold fra Gigantium og Aalborg Væddeløbsbane.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Nyt stadion - måske

Indlæg af 634 » 11. aug 2023, 17:50

Synes der hvor Chang har kunstbane er bedste placering til ny Stadion. Det er også AaBs tidligere hjem. Det vil kræve ny placering til Chang.
Kan også godt lide det med at gå det sidste stykke til stadion, så det skal være bymidte men også udenfor centrum af byen. Når der er mere end 10.000 på Portland Park bliver det noget kompakt på og omkring Stadion, så det giver ikke mening at udvide nuværende Stadion, der skal være bedre infrastruktur omkring Stadion til at afvikle trafikken
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Besvar