Kamptråd: AaB - Næstved Boldklub, 18.08.2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Næstved Boldklub, 18.08.2023

Indlæg af FIDEL » 17. aug 2023, 12:41

Aalborg frederikshavner skrev:
16. aug 2023, 21:48
Glæder mig meget til kampen mod 'Næver', er det bare mig der synes at det er fedt at se mange nye modstandere på stadion?

Jeg synes virkelig at det kan noget at se nogle nye modstandere såsom Næstved, Fredericia mv. fremfor de traditionelle suppehold som vi har mødt et utal af gange
Synes også det er ganske fedt og befriende med nye modstandere. SL er i mine øjne et kedeligt produkt, da man møder de samme hold 3 gange på en sæson, og det er som regel de samme nedrykkere/oprykkere.
Når tv/mediedækningen sværmer mest om fck og bif, så bliver man bare lidt træt. MEN AaB skal naturligvis spille i den bedste liga i dk. Jeg kunne bare virkelig godt tænke mig, at der kom flere hold op i SL. (16 hold)
Dansk fodbold er blevet stærkere i de sidste 10 år, og bredden er til 4 ekstra hold, efter min mening.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4452
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: AaB - Næstved Boldklub, 18.08.2023

Indlæg af le Cid » 17. aug 2023, 13:10

Fabbe skrev:
17. aug 2023, 11:51
SteenA skrev:
17. aug 2023, 08:16
Uanset om fabbe selv har skrevet det (fin artikel i øvrigt), så er det stadig sakset når der i teksten refereres til "opslagets billede". Det vil være fint at angive kilden og generelt er det vel det korrekte at smide et link og evt. lave et citat eller to fra artiklen.
Du har ret. Det kaldes også for versionering, når man genbruger det samme indhold på anden platform, og det med "opslagets billede" skulle naturligvis have været bortredigeret.

Det var dårlig versionering. Så tak for at opdage det.

Men kilden - det er mig. Så der mangler ikke angivelser.

Dog skylder den en god omgang tak til bogen "Knytnæven fra Nord" (Af John Laden Jensen, Legimus, 2014) for gyldne informationer.
Jeg studsede også lidt over referencen til et billede - men uanset; Det er høj, høj klasse!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - Næstved Boldklub, 18.08.2023

Indlæg af R Rosenberg » 17. aug 2023, 13:31

FIDEL skrev:
17. aug 2023, 12:00
troelsh skrev:
17. aug 2023, 09:55
Vi skal tilbage til 4-3-3, så det bliver vel

Posavec

Kasper J - Thelander - Kramer - Ahlmann
Ross - Højholt - Widell
Lucas - Helenius - Sousa


Med Prips formentlige afgang, synes jeg vi er blevet noget tynde oppe foran, specielt nu hvor Bakiz er skadet, så har vi reelt ikke noget at skyde med fra bænken offensivt, og Lucas har ikke længere fart til at sætte en mand og Sousa svinger meget i niveau
Er sikker på, der kommer en ny kant ind, såfremt Prip sælges. Mit gæt er Lucas Haren eller N. Røjkjær. :cheers:
Er Lucas Haren søn af Piotr Haren? For så får Jacobsen da hele mågestellet galt i halsen.
Ædruelighedens stemme

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Næstved Boldklub, 18.08.2023

Indlæg af FIDEL » 17. aug 2023, 13:34

R Rosenberg skrev:
17. aug 2023, 13:31
FIDEL skrev:
17. aug 2023, 12:00
troelsh skrev:
17. aug 2023, 09:55
Vi skal tilbage til 4-3-3, så det bliver vel

Posavec

Kasper J - Thelander - Kramer - Ahlmann
Ross - Højholt - Widell
Lucas - Helenius - Sousa


Med Prips formentlige afgang, synes jeg vi er blevet noget tynde oppe foran, specielt nu hvor Bakiz er skadet, så har vi reelt ikke noget at skyde med fra bænken offensivt, og Lucas har ikke længere fart til at sætte en mand og Sousa svinger meget i niveau
Er sikker på, der kommer en ny kant ind, såfremt Prip sælges. Mit gæt er Lucas Haren eller N. Røjkjær. :cheers:
Er Lucas Haren søn af Piotr Haren? For så får Jacobsen da hele mågestellet galt i halsen.
Ja, det er han sgu.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5193
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Næstved Boldklub, 18.08.2023

Indlæg af Jakobsen » 17. aug 2023, 14:01

R Rosenberg skrev:
17. aug 2023, 13:31
FIDEL skrev:
17. aug 2023, 12:00
troelsh skrev:
17. aug 2023, 09:55
Vi skal tilbage til 4-3-3, så det bliver vel

Posavec

Kasper J - Thelander - Kramer - Ahlmann
Ross - Højholt - Widell
Lucas - Helenius - Sousa


Med Prips formentlige afgang, synes jeg vi er blevet noget tynde oppe foran, specielt nu hvor Bakiz er skadet, så har vi reelt ikke noget at skyde med fra bænken offensivt, og Lucas har ikke længere fart til at sætte en mand og Sousa svinger meget i niveau
Er sikker på, der kommer en ny kant ind, såfremt Prip sælges. Mit gæt er Lucas Haren eller N. Røjkjær. :cheers:
Er Lucas Haren søn af Piotr Haren? For så får Jacobsen da hele mågestellet galt i halsen.
Hvorfor så personlig. Mine konklusioner er sådan set på baggrund af alt det info jeg kan finde om spilleren.
Hvad angår Lucas Haren har han bestemt ingen imponerende stats i 1. div

Lucas Haren i 1. div
Kampe: 102
Mål: 15
Assists: 14

Han skal altså bruge 6,8 kampe på at score et mål og 7,2 kampe på at lave en assist.
Det tegner da ikke just til en kant der kan tage kampen op med vores øvrige kanter eller vil være dygtig nok til at spille i Superligaen, hvor hans stats blev til to kampepå en sæson i Randers. Vi snakker derudover en 25 årig spiller, som må formodes at være relativ færdig. Han er altså hverken et talent vi kan udvikle, en særligt godt 1. divisionsspiller og han har bevist han ikke kunne slå til i Superligaen.
Fortæl mig lige, hvad det gode vil være ved den transfer? Jeg kan absolut ikke se perspektivet i at købe 1. div spillere i den dårlige ende.

Røjkjær er også 25 og heller ikke længere noget talent.
Hans stats er da en smule bedre, men stadig ikke prangende og han lyder også som en der aldrig bliver mere end divisionsspiller.

1. Div
91 kampe, 21 mål og 12 assists
Han skal bruge 4,3 kamp for at score et mål, men bruger til gengæld 7,5 kamp på at lave en assist.
Han har haft et Superligaeventyr, hvor det blev til 19 kampe og et mål.

Dog er han væsentligt mere målfarlig og derfor vil han være min favorit af de to selvom jeg ikke synes der er perspektiv i midaldrende divisionsspillere.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 622
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Næstved Boldklub, 18.08.2023

Indlæg af 9000AaB » 17. aug 2023, 14:41

troelsh skrev:
17. aug 2023, 09:55
Vi skal tilbage til 4-3-3, så det bliver vel

Posavec

Kasper J - Thelander - Kramer - Ahlmann
Ross - Højholt - Widell
Lucas - Helenius - Sousa


Med Prips formentlige afgang, synes jeg vi er blevet noget tynde oppe foran, specielt nu hvor Bakiz er skadet, så har vi reelt ikke noget at skyde med fra bænken offensivt, og Lucas har ikke længere fart til at sætte en mand og Sousa svinger meget i niveau
Har vi nogle offensive indskifter imorgen? Bakiz skadet i et par uger endnu og Prica har min. 2 dages karantæne og Noshe er skadet endnu. Er der nogle talenter derudover?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Næstved Boldklub, 18.08.2023

Indlæg af FIDEL » 17. aug 2023, 14:56

9000AaB skrev:
17. aug 2023, 14:41
troelsh skrev:
17. aug 2023, 09:55
Vi skal tilbage til 4-3-3, så det bliver vel

Posavec

Kasper J - Thelander - Kramer - Ahlmann
Ross - Højholt - Widell
Lucas - Helenius - Sousa


Med Prips formentlige afgang, synes jeg vi er blevet noget tynde oppe foran, specielt nu hvor Bakiz er skadet, så har vi reelt ikke noget at skyde med fra bænken offensivt, og Lucas har ikke længere fart til at sætte en mand og Sousa svinger meget i niveau
Har vi nogle offensive indskifter imorgen? Bakiz skadet i et par uger endnu og Prica har min. 2 dages karantæne og Noshe er skadet endnu. Er der nogle talenter derudover?
Ja, det ser tyndt ud, men så må vores bredde udgøres af U19-spiller, f.eks. Allentoft eller Meedom.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - Næstved Boldklub, 18.08.2023

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 17. aug 2023, 15:02

KEP gættede i 'Offside' på at der bliver lavet et hattrick af en bolsjestribet i morgen aften, det tænker jeg godt kan vise sig at være en fornuftig forudsigelse.

Jeg gætter på en 4-1 sejr

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - Næstved Boldklub, 18.08.2023

Indlæg af R Rosenberg » 17. aug 2023, 15:05

Jakobsen skrev:
17. aug 2023, 14:01
R Rosenberg skrev:
17. aug 2023, 13:31
FIDEL skrev:
17. aug 2023, 12:00
troelsh skrev:
17. aug 2023, 09:55
Vi skal tilbage til 4-3-3, så det bliver vel

Posavec

Kasper J - Thelander - Kramer - Ahlmann
Ross - Højholt - Widell
Lucas - Helenius - Sousa


Med Prips formentlige afgang, synes jeg vi er blevet noget tynde oppe foran, specielt nu hvor Bakiz er skadet, så har vi reelt ikke noget at skyde med fra bænken offensivt, og Lucas har ikke længere fart til at sætte en mand og Sousa svinger meget i niveau
Er sikker på, der kommer en ny kant ind, såfremt Prip sælges. Mit gæt er Lucas Haren eller N. Røjkjær. :cheers:
Er Lucas Haren søn af Piotr Haren? For så får Jacobsen da hele mågestellet galt i halsen.
Hvorfor så personlig. Mine konklusioner er sådan set på baggrund af alt det info jeg kan finde om spilleren.
Hvad angår Lucas Haren har han bestemt ingen imponerende stats i 1. div

Lucas Haren i 1. div
Kampe: 102
Mål: 15
Assists: 14

Han skal altså bruge 6,8 kampe på at score et mål og 7,2 kampe på at lave en assist.
Det tegner da ikke just til en kant der kan tage kampen op med vores øvrige kanter eller vil være dygtig nok til at spille i Superligaen, hvor hans stats blev til to kampepå en sæson i Randers. Vi snakker derudover en 25 årig spiller, som må formodes at være relativ færdig. Han er altså hverken et talent vi kan udvikle, en særligt godt 1. divisionsspiller og han har bevist han ikke kunne slå til i Superligaen.
Fortæl mig lige, hvad det gode vil være ved den transfer? Jeg kan absolut ikke se perspektivet i at købe 1. div spillere i den dårlige ende.

Røjkjær er også 25 og heller ikke længere noget talent.
Hans stats er da en smule bedre, men stadig ikke prangende og han lyder også som en der aldrig bliver mere end divisionsspiller.

1. Div
91 kampe, 21 mål og 12 assists
Han skal bruge 4,3 kamp for at score et mål, men bruger til gengæld 7,5 kamp på at lave en assist.
Han har haft et Superligaeventyr, hvor det blev til 19 kampe og et mål.

Dog er han væsentligt mere målfarlig og derfor vil han være min favorit af de to selvom jeg ikke synes der er perspektiv i midaldrende divisionsspillere.
Nå, jeg tænkte sgu mere på, det med at han har polsk baggrund.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5193
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Næstved Boldklub, 18.08.2023

Indlæg af Jakobsen » 17. aug 2023, 15:11

R Rosenberg skrev:
Jakobsen skrev:
17. aug 2023, 14:01
R Rosenberg skrev:
17. aug 2023, 13:31
FIDEL skrev:
17. aug 2023, 12:00
troelsh skrev:
17. aug 2023, 09:55
Vi skal tilbage til 4-3-3, så det bliver vel

Posavec

Kasper J - Thelander - Kramer - Ahlmann
Ross - Højholt - Widell
Lucas - Helenius - Sousa


Med Prips formentlige afgang, synes jeg vi er blevet noget tynde oppe foran, specielt nu hvor Bakiz er skadet, så har vi reelt ikke noget at skyde med fra bænken offensivt, og Lucas har ikke længere fart til at sætte en mand og Sousa svinger meget i niveau
Er sikker på, der kommer en ny kant ind, såfremt Prip sælges. Mit gæt er Lucas Haren eller N. Røjkjær. :cheers:
Er Lucas Haren søn af Piotr Haren? For så får Jacobsen da hele mågestellet galt i halsen.
Hvorfor så personlig. Mine konklusioner er sådan set på baggrund af alt det info jeg kan finde om spilleren.
Hvad angår Lucas Haren har han bestemt ingen imponerende stats i 1. div

Lucas Haren i 1. div
Kampe: 102
Mål: 15
Assists: 14

Han skal altså bruge 6,8 kampe på at score et mål og 7,2 kampe på at lave en assist.
Det tegner da ikke just til en kant der kan tage kampen op med vores øvrige kanter eller vil være dygtig nok til at spille i Superligaen, hvor hans stats blev til to kampepå en sæson i Randers. Vi snakker derudover en 25 årig spiller, som må formodes at være relativ færdig. Han er altså hverken et talent vi kan udvikle, en særligt godt 1. divisionsspiller og han har bevist han ikke kunne slå til i Superligaen.
Fortæl mig lige, hvad det gode vil være ved den transfer? Jeg kan absolut ikke se perspektivet i at købe 1. div spillere i den dårlige ende.

Røjkjær er også 25 og heller ikke længere noget talent.
Hans stats er da en smule bedre, men stadig ikke prangende og han lyder også som en der aldrig bliver mere end divisionsspiller.

1. Div
91 kampe, 21 mål og 12 assists
Han skal bruge 4,3 kamp for at score et mål, men bruger til gengæld 7,5 kamp på at lave en assist.
Han har haft et Superligaeventyr, hvor det blev til 19 kampe og et mål.

Dog er han væsentligt mere målfarlig og derfor vil han være min favorit af de to selvom jeg ikke synes der er perspektiv i midaldrende divisionsspillere.
Nå, jeg tænkte sgu mere på, det med at han har polsk baggrund.
Jamen jeg har da aldrig sagt jeg ikke vil have spillere pga. deres nationalitet.
Jeg har været skeptisk ifht. det niveau nogle af de nye kommer fra og derudover tror jeg personligt ikke på man bare lige skaber en god enhed, hvis truppen bliver et kæmpe kludetæppe af nationaliteter. Derudover er jeg ved at være lidt allergisk overfor unproven spillere på kort aftaler fordi det tit bliver gennemrejse uden aftryk, men det er jo ikke nationalitet det handler om.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 793
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Kamptråd: AaB - Næstved Boldklub, 18.08.2023

Indlæg af emenike » 17. aug 2023, 15:19

Aalborg frederikshavner skrev:
17. aug 2023, 15:02
KEP gættede i 'Offside' på at der bliver lavet et hattrick af en bolsjestribet i morgen aften, det tænker jeg godt kan vise sig at være en fornuftig forudsigelse.

Jeg gætter på en 4-1 sejr
Kan det passe, at der ikke har været et hattrick af en AaB spiller i ligaesammenhæng siden Sylvestrs debut helt tilbage i 2017?

Siger også en del om hvor svært vi har haft det med at få offensiven til af fungere i mange sæsoner, i forhold til at sætte vores angribere ordentligt op.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Næstved Boldklub, 18.08.2023

Indlæg af Hovedet » 17. aug 2023, 18:01

Fabbe skrev:
15. aug 2023, 23:48
Fun facts om AaB-Næstved: Nu må Næveren næsten være de næste til en næsestyver.

Næstved Boldklub er næste friske bekendtskab, men går vi en lille generation tilbage, så er det en velkendt traditionsklub for AaB. Vi har mødt dem masser af gange!

Første gang i ligasystemet var 31. maj 1936, hvor AaB vandt med 0-1 på udebane foran 1100 tilskuere, og dén sejr skrev ligefrem stor historie, for den bandt ikke kun knude på bundholdet Næstved Boldklubs eneste sæson i den bedste række i mange, mange år - AaB-sejren sikrede også tabellens endelige 3. plads i 1936 med et meget sent mål (84. minut) af Søren Andersen.

Banen var egentlig en ren skandale; både hård og med en vis hældning. I anden halvleg, hvor vi afgjorde det, trillede bolden passende nok af sig selv i AaB's retning. Næstved fik et nyt stadion uden hældning i 1944.

Frem til 1995 var "bronzen" i 1936 AaB's højeste placering nogensinde, og gåseøjnene betyder, at der ingen bronze var. Først engang i 50'erne begyndte man at uddele bronzemedaljer, og sådan et sæt fik vi skam også med klubbens rekordtangering i 1969.

Fra 1948 til 1955 mødte vi Næstved hvert eneste år i den næstbedste række og igen fra 1958 til 1960 og igen i 1964.

Først i 1972 - efter 36 års fravær - vendte Næstved tilbage til landets toprække som Næstved IF, og navneforvirringen er total men forklarlig:

Næstved Boldklub indgik i 1939 i en fusion, som blev til Næstved Idrætsforening. Men i 1996 kom en ny professionel overbygning til igen at hedde - Næstved Boldklub. Ret ubemærket.

Det er stadig bare de velkendte grønne fra Næveren.

Bliv endnu mere forvirret: "Næstved Boldklub" - som det hedder i dag - løber rundt med Næstved IF's logo på brystet, og årstallet på trøjen er fusionsåret 1939, selv om det oprindelige Næstved Boldklub, som vi besejrede i den historiske kamp i 1936, startede i 1924.
Men tilbage til 1972: Derfra startede storhedstiden for Næstved, og stor blev den.

Fra 1972 til 1996 spillede Næstved alle sæsoner i Danmarks bedste fodboldrække (1. Division, senere Superliga) med undtagelse af kun to år med korte ups-nedrykninger.

Næstved blev i 70'erne en del af en opsigtsvækkende decideret sjællandsk provinsbølge i dansk topfodbold, hvor ikke kun Næstved men også Holbæk og Slagelse tittede oppe i den bedste række. Særligt massiv var det, at i 1975 vandt Køge guld for anden gang i historien, mens Holbæk fik sølv og Næstved bronze!

Snak lige om et veritabelt sjællandsk provinsstyre i dansk fodbold.

Næstved og AaB har aldrig været gode på samme tid i den bedste række. Enten har AaB tilhørt toppen og Næstved bunden, eller også var det omvendt: Som i AaB's historiske rædsels- og nedrykningsår 1980.

Næstved var i 1980 også få minutter fra at være dansk mester i en af de meget sjældne afgørelser i dansk ligahistorie, hvor begge hold på samme bane kunne blive dansk mester i sidste runde. Næstved tabte sent i kampen sin gyldne 1-0 føring til KB, som med 1-1 blev mester.

Tættere er Næstved aldrig kommet på mesterskabet. Tættere kommer de nok aldrig. Heller ikke i 1988, hvor de vandt sølv for anden og sidste gang, men tabellens kamp om guldet i 1988 vandt Brøndby i uspændende god tid, så 1988-sølvet kender ingen sammenligning med dramaet i '80.

De rykkede ned i 1996, og siden har vi mødt dem på Næstved Stadion i tre vellykkede pokalmøder: I 2003, i 2010 og senest i kvartfinalen i marts 2019, hvor Tom van Weert scorede to af målene i 1-3 sejren.

Den største tabelduel var i 1990: 1. Division skulle indskrænkes fra 14 til 10, fordi Superliga-navnet skulle introduceres i et nyt og mere stramt ligaformat. AaB og Næstved konkurrerede direkte, og AaB sluttede 4 point over Næstved og sendte dem derned ud i mørket med en 11. plads, mens AaB løb med 10. pladsen.'

Men intet slår den første gang - siger man om mange ting. Og AaB's første sejr over Næstved i 1936 fremstår stadig som den vigtigste og allermest afgørende.
Herlige indlæg, Fabbe. Det er fedt med disse lidt skævere vinkler med et historisk perspektiv. Og i øvrigt ditto ros for dit indlæg i tråden om pokalkampen mod Egen.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Næstved Boldklub, 18.08.2023

Indlæg af Hovedet » 17. aug 2023, 18:10

emenike skrev:
17. aug 2023, 15:19
Aalborg frederikshavner skrev:
17. aug 2023, 15:02
KEP gættede i 'Offside' på at der bliver lavet et hattrick af en bolsjestribet i morgen aften, det tænker jeg godt kan vise sig at være en fornuftig forudsigelse.

Jeg gætter på en 4-1 sejr
Kan det passe, at der ikke har været et hattrick af en AaB spiller i ligaesammenhæng siden Sylvestrs debut helt tilbage i 2017?

Siger også en del om hvor svært vi har haft det med at få offensiven til af fungere i mange sæsoner, i forhold til at sætte vores angribere ordentligt op.
Nu defineres hattrick forskelligt, og den eneste uomgængelige fællesnævner er, at en spiller skal have scoret 3 mål i samme kamp. Man opererer mig bekendt med begrebet "ægte hattrick", og det er en vanskelig kunstart, thi et sådant kræver, at samme spiller scorer 3 mål i træk i samme halvleg, uden at hverken med- eller modspillere kommer på tavlen i perioden fra det første til det tredje mål. Et "ægte hattrick" blev under alle omstændigheder præsteret af Sylvestr i Superligaopgøret mod Silkeborg i februar 2017, hvor AaB vandt 3-0, hvilket også var stillingen var pausen, og alle mål blevet scoret af samme spiller, in casu Sylvestr.

Jeg kan derudover alene komme på 2 tilfælde siden føromtalte opgør, hvor en AaB-spiller har scoret 3 mål eller flere i samme kamp. Pudsigt nok besejrede AaB samme Silkeborg i en pokalkamp på Aalborg Stadion nogle få dage senere med hele 5-0, hvor ellers temmelig anonyme Rasmus Thellufsen brillerede med hele 4 scoringer (om der var tale et hattrick efter de strenge kriterier, kan jeg så ikke huske). Det foresvæver mig i øvrigt også, at Kasper Kusk i en pokalkamp mod Vejgaard fra 2. division scorede hele 5 kasser - og pudsigt nok alle sammen i 2. halvleg af en kamp, der sluttede 6-0 til AaB efter 0-0 ved pausen!

Thellufsens 4 mål mod Silkeborg imponerer mig dog mere, al den stund at modstanderen ved den lejlighed var Superligakolleger, der ganske vist stillede i noget amputeret stand.

Besynderligt nok - sådan meget frit fra hukommelsen - tror jeg ikke, at der var nogle spillere, der scorede mere end 2 mål, da AaB for 2 år siden besejrede FUIK Odense med 13-0, hvilket sågar er AaBs største sejr nogensinde ved officielle lejligheder, her defineret som turnering, pokalturnering samt Europa Cup.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Næstved Boldklub, 18.08.2023

Indlæg af jonas386 » 17. aug 2023, 18:12

https://superstats.dk/maal/hattrick-kronologisk

Der er blevet scoret tre imod os siden Sylvestr i 17' - Det ene af Helenius. Samme Helenius er seneste mand udover Sylvestr.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

ekni99
2. div
2. div
Indlæg: 145
Tilmeldt: 11. mar 2010, 15:01

Re: Kamptråd: AaB - Næstved Boldklub, 18.08.2023

Indlæg af ekni99 » 17. aug 2023, 18:22

Hovedet skrev:
17. aug 2023, 18:10
emenike skrev:
17. aug 2023, 15:19
Aalborg frederikshavner skrev:
17. aug 2023, 15:02
KEP gættede i 'Offside' på at der bliver lavet et hattrick af en bolsjestribet i morgen aften, det tænker jeg godt kan vise sig at være en fornuftig forudsigelse.

Jeg gætter på en 4-1 sejr
Kan det passe, at der ikke har været et hattrick af en AaB spiller i ligaesammenhæng siden Sylvestrs debut helt tilbage i 2017?

Siger også en del om hvor svært vi har haft det med at få offensiven til af fungere i mange sæsoner, i forhold til at sætte vores angribere ordentligt op.
Nu defineres hattrick forskelligt, og den eneste uomgængelige fællesnævner er, at en spiller skal have scoret 3 mål i samme kamp. Man opererer mig bekendt med begrebet "ægte hattrick", og det er en vanskelig kunstart, thi et sådant kræver, at samme spiller scorer 3 mål i træk i samme halvleg, uden at hverken med- eller modspillere kommer på tavlen i perioden fra det første til det tredje mål. Et "ægte hattrick" blev under alle omstændigheder præsteret af Sylvestr i Superligaopgøret mod Silkeborg i februar 2017, hvor AaB vandt 3-0, hvilket også var stillingen var pausen, og alle mål blevet scoret af samme spiller, in casu Sylvestr.

Jeg kan derudover alene komme på 2 tilfælde siden føromtalte opgør, hvor en AaB-spiller har scoret 3 mål eller flere i samme kamp. Pudsigt nok besejrede AaB samme Silkeborg i en pokalkamp på Aalborg Stadion nogle få dage senere med hele 5-0, hvor ellers temmelig anonyme Rasmus Thellufsen brillerede med hele 4 scoringer (om der var tale et hattrick efter de strenge kriterier, kan jeg så ikke huske). Det foresvæver mig i øvrigt også, at Kasper Kusk i en pokalkamp mod Vejgaard fra 2. division scorede hele 5 kasser - og pudsigt nok alle sammen i 2. halvleg af en kamp, der sluttede 6-0 til AaB efter 0-0 ved pausen!

Thellufsens 4 mål mod Silkeborg imponerer mig dog mere, al den stund at modstanderen ved den lejlighed var Superligakolleger, der ganske vist stillede i noget amputeret stand.

Besynderligt nok - sådan meget frit fra hukommelsen - tror jeg ikke, at der var nogle spillere, der scorede mere end 2 mål, da AaB for 2 år siden besejrede FUIK Odense med 13-0, hvilket sågar er AaBs største sejr nogensinde ved officielle lejligheder, her defineret som turnering, pokalturnering samt Europa Cup.
Kusk scorede vel også fire mål mod FIUK sidste år i pokalen. Den kamp vi vandt 13-0.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - Næstved Boldklub, 18.08.2023

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 18. aug 2023, 09:27

Vi er kæmpe favoritter i aften hvor vi møder et af de få tilbageværende deltidshold, har lige læst at 'Næver' kan se frem til en dejlig lang bustur når spillerne i eftermiddag har fået fri fra skole/arbejde. Det lyder ikke som en optimal optakt.

Jeg har i øvrigt nogle gange tænkt over hvorfor de sjællandske hold minus København har det så uendelig svært i de største idrætsgrene (fodbold, håndbold, hockey). Det kan diskuteres om Farum er et Københavner hold eller ej men bortset fra dem er Sjælland stort set ikke repræsenteret i landets bedste rækker med undtagelse af 1-2 inferiøre håndbold klubber. Min egen forklaring er at pengene er større i Jylland og at Sjælland på mange måder er mere udkant end Jylland men det fremgår ikke af dagens mediebillede.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2872
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - Næstved Boldklub, 18.08.2023

Indlæg af Eksil » 18. aug 2023, 09:31

Aalborg frederikshavner skrev:
18. aug 2023, 09:27
Vi er kæmpe favoritter i aften hvor vi møder et af de få tilbageværende deltidshold, har lige læst at 'Næver' kan se frem til en dejlig lang bustur når spillerne i eftermiddag har fået fri fra skole/arbejde. Det lyder ikke som en optimal optakt.

Jeg har i øvrigt nogle gange tænkt over hvorfor de sjællandske hold minus København har det så uendelig svært i de største idrætsgrene (fodbold, håndbold, hockey). Det kan diskuteres om Farum er et Københavner hold eller ej men bortset fra dem er Sjælland stort set ikke repræsenteret i landets bedste rækker med undtagelse af 1-2 inferiøre håndbold klubber. Min egen forklaring er at pengene er større i Jylland og at Sjælland på mange måder er mere udkant end Jylland men det fremgår ikke af dagens mediebillede.
Hvis du ikke har hørt om Lolland-Falster, og generelt hvordan der ser ud syd for Køge og vest for Roskilde, så er det fordi kun læser Vendelboposten.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2548
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: AaB - Næstved Boldklub, 18.08.2023

Indlæg af baresi » 18. aug 2023, 09:44

Aalborg frederikshavner skrev:
17. aug 2023, 15:02
KEP gættede i 'Offside' på at der bliver lavet et hattrick af en bolsjestribet i morgen aften, det tænker jeg godt kan vise sig at være en fornuftig forudsigelse.

Jeg gætter på en 4-1 sejr
KEP måtte godt få en rolle i AaB - kæft han er suveræn - også som kommentator...

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: AaB - Næstved Boldklub, 18.08.2023

Indlæg af RicoBR02 » 18. aug 2023, 09:47

Aalborg frederikshavner skrev:
18. aug 2023, 09:27
Vi er kæmpe favoritter i aften hvor vi møder et af de få tilbageværende deltidshold, har lige læst at 'Næver' kan se frem til en dejlig lang bustur når spillerne i eftermiddag har fået fri fra skole/arbejde. Det lyder ikke som en optimal optakt.

Jeg har i øvrigt nogle gange tænkt over hvorfor de sjællandske hold minus København har det så uendelig svært i de største idrætsgrene (fodbold, håndbold, hockey). Det kan diskuteres om Farum er et Københavner hold eller ej men bortset fra dem er Sjælland stort set ikke repræsenteret i landets bedste rækker med undtagelse af 1-2 inferiøre håndbold klubber. Min egen forklaring er at pengene er større i Jylland og at Sjælland på mange måder er mere udkant end Jylland men det fremgår ikke af dagens mediebillede.
Københavner klubberne, har generelt aldrig imponeret mig i andet end fodbold.. Ishockeyen på Sjælland har aldrig været en magtfaktor og det kan jo undre en. Mulighederne for en københavnsk ishockey klub bakket op af fck er jo kæmpe store. Men ishockey og håndbold er nok bare provins..

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - Næstved Boldklub, 18.08.2023

Indlæg af R Rosenberg » 18. aug 2023, 09:56

RicoBR02 skrev:
18. aug 2023, 09:47
Aalborg frederikshavner skrev:
18. aug 2023, 09:27
Vi er kæmpe favoritter i aften hvor vi møder et af de få tilbageværende deltidshold, har lige læst at 'Næver' kan se frem til en dejlig lang bustur når spillerne i eftermiddag har fået fri fra skole/arbejde. Det lyder ikke som en optimal optakt.

Jeg har i øvrigt nogle gange tænkt over hvorfor de sjællandske hold minus København har det så uendelig svært i de største idrætsgrene (fodbold, håndbold, hockey). Det kan diskuteres om Farum er et Københavner hold eller ej men bortset fra dem er Sjælland stort set ikke repræsenteret i landets bedste rækker med undtagelse af 1-2 inferiøre håndbold klubber. Min egen forklaring er at pengene er større i Jylland og at Sjælland på mange måder er mere udkant end Jylland men det fremgår ikke af dagens mediebillede.
Københavner klubberne, har generelt aldrig imponeret mig i andet end fodbold.. Ishockeyen på Sjælland har aldrig været en magtfaktor og det kan jo undre en. Mulighederne for en københavnsk ishockey klub bakket op af fck er jo kæmpe store. Men ishockey og håndbold er nok bare provins..
Ah, Rungsted og Kostalden har da været pænt med i hockey altid. Rungsted især, efter de to det pænt grimme navn. Men ja, selve København aldrig.

Håndbold var vel også kæmpestort på Sjælland i 80'erne (Helsingør, Virum, Ajax). Men ja, håndbold er i dén grad provins i dag - og fremstår også sådan.
Ædruelighedens stemme

Besvar