Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Dunkel
Junior
Junior
Indlæg: 72
Tilmeldt: 30. aug 2011, 22:27
Favoritspiller: Patrick Kristensen, Jozo Matovac & Frank Strandli
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af Dunkel » 24. aug 2023, 21:00

Jeg er der, hvor jeg jeg synes, vi skal bytte Kramer med Otoa - i hvert fald i næste kamp.

Kramer var virkelig ikke god i dag, og var ved at koste et mål til 2-0, da han helt unødvendigt satser hele butikken og giver Skjellerup en friløber. Der burde han simpelthen være for god til. Tænker han vil have godt af en pause og et wake up-call.

Takket være Posavec fik vi noget med hjem fra den her kamp.
Stav nu forhelvede spillernes navne rigtigt!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af Buzz Killington » 24. aug 2023, 21:02

  • Ham vores nye ven på midten så langt mere spændende ud end vores gamle Portugisiske fætter. Lad ham bare starte næste gang.
  • Håber ikke Widell fik en alvorlig skade
  • Den her kamp har vi set så mange gange før i suppen og i 1.div. Nu har vi så over tyve kampe tilbage hvor vi kan arbejde på at dåseåbne et kompakt lavt forsvar, en gang for alle.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3260
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af Brodernumsi » 24. aug 2023, 21:03

Dejligt med en Posavec 2.0, med det niveau han viser i dag, behøver vi ikke finde en ny til superligaen.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af Klaus » 24. aug 2023, 21:03

Hhhhmmmmmm, der var vi heldige.... Posavec kampens spiller og positivt, at vi trods en helt hjernedød dommer slap for røde kort. Men hold da helt op, hvor har vi noget at se til, hvis vi også skal til at spille som et tophold. Nu kommer Prica heldigvis tilbage. Faktum er, at han leverede flere chancer, løb og farlige forsøg på et kvarter i Helsingør end Helenius har gjort de sidste 180 minutter... Og så kan vi lære af den holdindsats Hobro leverede. Der var sgu ingen fine fornemmelser, men maksimal indsats fra alle mand.

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af DenGamleMand » 24. aug 2023, 21:03

Der skal ikke meget til at udløse et gult kort i 1. Division.

Widell er en fed type! Flere af ham, tak.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af Funky » 24. aug 2023, 21:03

Dunkel skrev:
24. aug 2023, 21:00
Jeg er der, hvor jeg jeg synes, vi skal bytte Kramer med Otoa - i hvert fald i næste kamp.

Kramer var virkelig ikke god i dag, og var ved at koste et mål til 2-0, da jeg helt unødvendigt satser hele butikken og giver Skjellerup en friløber. Der burde han simpelthen være for god til. Tænker han vil have godt af en pause og et wake up-call.

Takket være Posavec fik vi noget med hjem fra den her kamp.
Gad vide om der er noget i gang i kulissen med Kramer, som kan forklare hans ukoncentrerede indsatser…
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3260
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af Brodernumsi » 24. aug 2023, 21:04

Dunkel skrev:
24. aug 2023, 21:00
Jeg er der, hvor jeg jeg synes, vi skal bytte Kramer med Otoa - i hvert fald i næste kamp.

Kramer var virkelig ikke god i dag, og var ved at koste et mål til 2-0, da jeg helt unødvendigt satser hele butikken og giver Skjellerup en friløber. Der burde han simpelthen være for god til. Tænker han vil have godt af en pause og et wake up-call.

Takket være Posavec fik vi noget med hjem fra den her kamp.
Synes også vi skal give Otoa nogle kampe i stedet for Kramer, mener han var dårligst i dag, kunne nemt have kostet os kampen.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af R Rosenberg » 24. aug 2023, 21:04

3 stensikre point, der aldrig herskede tvivl om med den flok mandfolk på banen.
Ædruelighedens stemme

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2554
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af baresi » 24. aug 2023, 21:07

Jeg er stadig tilhænger af en 3-4-3 for mener det stadig udnytter truppen bedst
alt fra hamren og til nu har spille mæssigt været en katastrofe og i en 3-4-3 ikke vi bare stå bedre synes jeg.
Kramer - thelander - otoa
KJ - widell - højholt - Poulsen
Sousa - helenius - bakiz

Der ville man udnytte at KJ og AP begge er bedst som wingbacks + widell og højholt ville være en klasse central motor
Men det er ønsker og det sker naturligvis ik.

Ellers 4-3-3
KJ - kram - the - AHL
Widell - højholt - bakiz
Sousa - helenius - Ross

Og jeg trænger til pause fra pedro og Lucas

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 418
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af Nestor » 24. aug 2023, 21:08

Gentleman Finn skrev:
24. aug 2023, 20:56

Mærkeligt straffe i øvrigt, albue i hovedet på Posa. Jeg lover aldrig at brokke mig over suppe dommerne igen.
Vi har set niveauet på dommerne i Superligaen - selv med VAR. 🫣
Og dommerne i 1. Division er jo per definition ringere.
Så hvilket niveau kan vi forvente? 🥶

Men skønt med 3 points.

:aabfan:

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af troelsh » 24. aug 2023, 21:11

Jeg håber altså vi er færdige med at starte med Lucas nu, han er ikke god nok længere, og der er intet perspektiv i at bruge ham.

Fint indhop af Odada glæder mig til at se mere til ham.
Widell er klasse, kæft et scoop.
Posavec er dagens mand i skysovs, kæft nogle redninger.

Hybris
2. div
2. div
Indlæg: 145
Tilmeldt: 31. mar 2019, 14:48

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af Hybris » 24. aug 2023, 21:11

Det holdt hårdt og uagtet det dårlige spil kan det vise sig enormt vigtigt, at vi formår at vinde nogle af de her kampe. Kæmpe point i dag.
Når det er sagt, så synes jeg godt nok spillet halter meget. Løsningen med både Pedro og Højholt er ikke holdbar - forhåbentlig sker der ændringer når Bakiz bliver mere fit.
Vores offensiv er simpelthen for tandløs. Helenius og Lucas leder efter fordums niveau og lige nu er det svært at få øje på, at det forløses indenfor den nærmeste fremtid. Hvis man kigger på nye spillere så synes jeg klart man bør kigge på de forreste pladser.

Posavec viser i dag, at det er en mand man sagtens kan stole på - vel ingen tvivl om, at han er KLART bedste mand i dag.

Mine karakterer for kampen:

Posavec: 12 - redder et straffe og en række andre kæmpe chancer.

Kasper Jørgensen: 7 pil op - målet trækker gevaldigt op. Ellers synes jeg det er meget svingende.

Thelander: 4 - generelt en skidt kamp af midterforsvaret synes jeg.

Kramer: 02 - virker enormt shaky i første halvleg. Snorksover ved målet og flere gange efterfølgende. Spiller sig lidt op i 2. halvleg.

Ahlmann: 10 - en af de bedste kamp, jeg har set fra Ahlmann længe. Udfordrende, scorende og stabil i det defensive.

Pedro: 4 - rydder fint op, men er håbløs når det går fremad.

Højholt: 4 pil op - jeg synes han er bedre offensivt i dag end han har været tidligere. Men bliver aldrig ægte god når modstanderen står så lavt.

Widell: 7 - vel den eneste spiller med en smule fart. Laver meget godt, men bliver nogle gange lidt for ivrig.

Lucas: 00 - flået ud i pausen, hvilket vel siger det hele. Meget skidt kamp - forhåbentlig finder han tilbage til sit gamle niveau.

Sousa: 4 - med i meget offensivt, men uden at det for alvor bliver farligt. I en kamp med en dommer som denne er jeg altid lidt nervøs ved Sousa.

Helenius: 00 - bruger det meste af kampen på at skælde ud og slå ud med armene. Jammerlig afslutning da der er brug for ham.

Indskiftere:

Ross: 4 - kommer en med en masse energi, men i dag mangler der lidt slutprodukt.

A. Poulsen, Bakiz og Odada udenfor bedømmelse.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af Gentleman Finn » 24. aug 2023, 21:12

Brodernumsi skrev:
24. aug 2023, 20:42
Forza skrev:
24. aug 2023, 20:40
Brodernumsi skrev:
24. aug 2023, 20:39
Squ da underligt vi ikke spiller som en drøm, nu Lucas er taget ud.
Syntes du han var god i 1. halvleg?
Men pøblens syndebuk er jo ikke på banen mere.
Pøblen ser jo at vi mangler ideer/spilmønstre offensivt, noget der tager tid at bygge op, når modstandere står så lavt på os. Så er det nemt at se Lucas har mister et skridt, og så er det ham man griber fat i. Lucas er måske bedre at sætte ind når banen åbner sig op, men det kræver også at folk er hurtige nok og tager de rigtige løb, så han kan støbe kuglerne.

I det hele taget har vi med de mange trænerskifte skiftet formation så meget, at det ikke er underligt at vi kæmper med det.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af Klaus » 24. aug 2023, 21:15

Nestor skrev:
24. aug 2023, 21:08
Gentleman Finn skrev:
24. aug 2023, 20:56

Mærkeligt straffe i øvrigt, albue i hovedet på Posa. Jeg lover aldrig at brokke mig over suppe dommerne igen.
Vi har set niveauet på dommerne i Superligaen - selv med VAR. 🫣
Og dommerne i 1. Division er jo per definition ringere.
Så hvilket niveau kan vi forvente? 🥶

Men skønt med 3 points.

:aabfan:
Enig. Men det er sgu svært at gardere sig mod straffe, når man kan få et ved at smække albuen op i smasken på målmanden... Selvom jeg stadigvæk mener Mads Christoffer må være Danmarks ringeste dommer, kommer vor ven fra i dag godt nok tæt på. Hobro fik også en helt utrolig advarsel, men også på den front vandt vi...

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af Klaus » 24. aug 2023, 21:18

Hybris skrev:
24. aug 2023, 21:11
Det holdt hårdt og uagtet det dårlige spil kan det vise sig enormt vigtigt, at vi formår at vinde nogle af de her kampe. Kæmpe point i dag.
Når det er sagt, så synes jeg godt nok spillet halter meget. Løsningen med både Pedro og Højholt er ikke holdbar - forhåbentlig sker der ændringer når Bakiz bliver mere fit.
Vores offensiv er simpelthen for tandløs. Helenius og Lucas leder efter fordums niveau og lige nu er det svært at få øje på, at det forløses indenfor den nærmeste fremtid. Hvis man kigger på nye spillere så synes jeg klart man bør kigge på de forreste pladser.

Posavec viser i dag, at det er en mand man sagtens kan stole på - vel ingen tvivl om, at han er KLART bedste mand i dag.

Mine karakterer for kampen:

Posavec: 12 - redder et straffe og en række andre kæmpe chancer.

Kasper Jørgensen: 7 pil op - målet trækker gevaldigt op. Ellers synes jeg det er meget svingende.

Thelander: 4 - generelt en skidt kamp af midterforsvaret synes jeg.

Kramer: 02 - virker enormt shaky i første halvleg. Snorksover ved målet og flere gange efterfølgende. Spiller sig lidt op i 2. halvleg.

Ahlmann: 10 - en af de bedste kamp, jeg har set fra Ahlmann længe. Udfordrende, scorende og stabil i det defensive.

Pedro: 4 - rydder fint op, men er håbløs når det går fremad.

Højholt: 4 pil op - jeg synes han er bedre offensivt i dag end han har været tidligere. Men bliver aldrig ægte god når modstanderen står så lavt.

Widell: 7 - vel den eneste spiller med en smule fart. Laver meget godt, men bliver nogle gange lidt for ivrig.

Lucas: 00 - flået ud i pausen, hvilket vel siger det hele. Meget skidt kamp - forhåbentlig finder han tilbage til sit gamle niveau.

Sousa: 4 - med i meget offensivt, men uden at det for alvor bliver farligt. I en kamp med en dommer som denne er jeg altid lidt nervøs ved Sousa.

Helenius: 00 - bruger det meste af kampen på at skælde ud og slå ud med armene. Jammerlig afslutning da der er brug for ham.

Indskiftere:

Ross: 4 - kommer en med en masse energi, men i dag mangler der lidt slutprodukt.

A. Poulsen, Bakiz og Odada udenfor bedømmelse.
Meget enig. Men synes Sousa burde få 7 på hans flotte assist og tempoet i hans spil. Og så synes jeg trods alt Lucas burde få 02. Og så synes jeg faktisk ikke Ross var bedre i dag... Og det er ikke for at slagte en ung spiller, men i dag fungerede Ross ikke.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1494
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af Lyfe » 24. aug 2023, 21:28

Har vi nogen i karantæne til på søndag?


Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 788
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af Dennis Nielsen » 24. aug 2023, 21:29

Gentleman Finn skrev:
24. aug 2023, 21:12
Brodernumsi skrev:
24. aug 2023, 20:42
Forza skrev:
24. aug 2023, 20:40
Brodernumsi skrev:
24. aug 2023, 20:39
Squ da underligt vi ikke spiller som en drøm, nu Lucas er taget ud.
Syntes du han var god i 1. halvleg?
Men pøblens syndebuk er jo ikke på banen mere.
Pøblen ser jo at vi mangler ideer/spilmønstre offensivt, noget der tager tid at bygge op, når modstandere står så lavt på os. Så er det nemt at se Lucas har mister et skridt, og så er det ham man griber fat i. Lucas er måske bedre at sætte ind når banen åbner sig op, men det kræver også at folk er hurtige nok og tager de rigtige løb, så han kan støbe kuglerne.

I det hele taget har vi med de mange trænerskifte skiftet formation så meget, at det ikke er underligt at vi kæmper med det.
og Lucas dræber ofte tempoet. Han vælger en berøring eller to for meget, det betyder, at de løb der tages, ofte er forgæves, da medspillerne skal stoppe op eller bliver dækket op.

Lucas spil har været middelmådigt og hvis vi ser på hans stats, har de været dårlige. Hvis vi smider status og løn indover, så har det ikke været dårligt, men regulært elendigt.

i sidste sæsons superliga havde han 1 mål, 5 assist på 27 kampe.
I denne sæson 5 kampe og 1 assist.

Han er stadig en bedre spiller end fx Ross, men det fungerer ikke for Lucas og i dag var det ekstremt tydeligt. Der er ikke noget at bygge videre på og samlet set vil det være bedst, at han fik en mindre fremtrædende rolle. Såfremt Sousa og Bakiz er i form, bør Lucas jo ikke starte inde, men når han gør, bør han være mere kampafgørende og spille efter sine forcer - hvilket han ikke gør pt.

hans teknik er så god og et overblik tæt på samme niveau - jeg forstår simpelthen ikke, at han ikke indgår i hurtigt pasnings- og positionsspil. Netop to ingredienser, der vil passe perfekt til et gammelt pikhoved, der ikke kan løbe hurtigt og udfordre på den måde længere. Der vil teknik og intelligensen være i højsædet, men der vælger Lucas så - meget ofte - den uintelligente løsning.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af Raptorr » 24. aug 2023, 21:30

Jeg håber at se Lucas starte på bænken i de kommende kampe (hvilket fungerede fint for ham og holdet en overgang i foråret) + se Odada få mere spilletid snarligt + se Otoa få chancen i stedet for Kramer (han var heller ikke god i de sidste kampe af foråret); han trænger til en pause + se Jeppe Pedersen på banen. Når det er sagt, så synes jeg faktisk, at de leverede en mandfolkeindsats i dag, også selvom alt ikke fungerede. Og så håber jeg, kraft stejle mig, at jeg kan slippe for at høre på mere pis om, at Posavec ikke er god nok.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af Gentleman Finn » 24. aug 2023, 21:30

Lyfe skrev:
24. aug 2023, 21:28
Har vi nogen i karantæne til på søndag?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tim sidder sin sidste kamp over der.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2312
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af Dalbjerg » 24. aug 2023, 21:32

Buzz Killington skrev:
24. aug 2023, 21:02
  • Ham vores nye ven på midten så langt mere spændende ud end vores gamle Portugisiske fætter. Lad ham bare starte næste gang.
  • Håber ikke Widell fik en alvorlig skade
  • Den her kamp har vi set så mange gange før i suppen og i 1.div. Nu har vi så over tyve kampe tilbage hvor vi kan arbejde på at dåseåbne et kompakt lavt forsvar, en gang for alle.
Helt enig.. Han lignede en der hurtigt kunne vende bolden fremad.. Fremfor til siden eller bagud..

Sad og frygtede om det kunne være et brud i foden, da han trillede rundt.. Det er det dog nok ikke, når han løb på den efterfølgende..

Besvar