Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af Hovedet » 26. aug 2023, 16:03

Hanga skrev:
26. aug 2023, 11:41
jonas386 skrev:
26. aug 2023, 11:39
Hanga skrev:
26. aug 2023, 11:31
jonas386 skrev:
26. aug 2023, 11:26
Hanga skrev:
26. aug 2023, 11:17
jonas386 skrev:
26. aug 2023, 10:52


Tror han vurderer, at Posavec bokser Hobro-angriberen i hovedet. Jeg kan ikke se om det er korrekt dømt dog.
Det kan næsten ikke være andet som han ser.
Men det er godt nok meget svært at få øje på må jeg sige, og med tanke på hvor meget der plejer at skulle til for at dømme sådan en forseelse, så er denne kendelse helt på månen. Heldigvis tog Posavec revance og det endte med ikke at have betydning.
Hobrospilleren ligner da heller ikke umiddelbart en, der lige har fået en knytter på siden af hovedet. Jeg ved ikke om farligt spil kan være en faktor, og at det er selve boksebevægelsen, når angriberen går op i en hovedstødsduel.

Jeg er i hvert fald ikke overbevist om hvad resultatet ville være, hvis der havde været VAR.
Så afgjort heller ikke her, men det hænger mere sammen med min generelle oplevelse af VAR som værende næsten lige så tilfældig som kendelserne uden.
Den havde sikkert stået, når dommeren fløjter, fordi vinklerne ikke viser, at Hobrospillere ikke er blevet ramt. Men om VAR var grebet ind, hvis dommeren havde forholdt sig tavs, er jeg mere tvivlende over for.
Nogle gange griber VAR ind på et mikroskopisk bevismateriale og andre gange lader VAR helt tydelige fejlkendelser stå... eller også lader dommeren kendelsen stå trods en klar VAR indgriben (hej Putros...). Det er ikke til at sige.
Da jeg så situationen i kampsammendraget, kunne jeg ganske enkelt ikke forstå, hvorfor dommeren overhovedet kunne komme på den idé at dømme det straffespark. Jeg bemærker også, at ingen fra Hobro appellerer for noget i situationen, og at det tilsyneladende kommer som en overraskelse for alt og alle, at der fløjtes for straffespark.

Det er naturligvis klart, at en målmand ikke har frit spil i forhold til at bokse et indlæg væk. Mit spørgsmål lyder: Hvis dommeren vurderer, at Posavec forsætligt knalder sine næver ind i Hobromanden i den situation, skal han så ikke udvises?

NordForAalborg
Miniput
Miniput
Indlæg: 1
Tilmeldt: 26. aug 2023, 16:40

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af NordForAalborg » 26. aug 2023, 16:53

Min Facebook oversatte automatisk ‘Posavec’ til ‘Støvsugeren’ fra Kroatisk til Dansk. Jeg kender ikke nok kroatisk til at kunne verificere rigtigheden, men synes det passede meget godt i torsdags.
Billede

Mht straffesparket som vi er mange der har svært ved at få øje på, så bemærker jeg dog at Simon Jakobsen brokker sig. Hvad mon han så?

secone79
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 24. aug 2013, 13:08
Favoritspiller: Rasmus Wurtz

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af secone79 » 26. aug 2023, 17:12

Hvis dommeren vurderer, at Posavec forsætligt knalder sine næver ind i Hobromanden i den situation, skal han så ikke udvises?
Ee det ikke noget med at dommernes nye linje er at ladevær med at straffe holdne dobbelt ved at udvise OG dømme straffe? Posavec fik "kun" gult i situationen.

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 481
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Kamptråd: Hobro IK - AaB, 24.08.2023

Indlæg af AnyFellow » 26. aug 2023, 18:42

secone79 skrev:
26. aug 2023, 17:12
Hvis dommeren vurderer, at Posavec forsætligt knalder sine næver ind i Hobromanden i den situation, skal han så ikke udvises?
Ee det ikke noget med at dommernes nye linje er at ladevær med at straffe holdne dobbelt ved at udvise OG dømme straffe? Posavec fik "kun" gult i situationen.
Den nye linje er ikke at uddele et rødt kort med baggrund i at målmanden frataget en spiller en oplagt scoringsmulighed. En voldsom tackling eller lignende, som vil medføre et rødt kort alle andre stedet på banen, vil også medføre rødt til målmanden i feltet.

Besvar