Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af Funky » 27. aug 2023, 17:06

Crazy at Ferreira står med to røde kort allerede - det ene på en fejldom, det andet på at redde en situation, hvor Ahlmann fejler.
Vores tendens til at give chancer væk på pisseringe forsvarsspil er den reelle historie, ikke så meget det med antal kort.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af troelsh » 27. aug 2023, 17:08

Vi er simpelthen nødt til at være mere ambitiøse end at starte med Højholt og Pedro på midten, to spillere der ikke kan lave en fremadrettet aflevering.

Jeg mangler at se noget udvikling på det her hold, og nogle spilmønstre der begynder at fungere, men det ser jeg bare ikke. Ja vi kommer nok til at rykke op, men vi kommer saftsuseme også til at rykke ned igen hvis ikke det bliver bedre.

Jeg er stadig i tvivl om Hiljemark er den rigtige træner

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af R Rosenberg » 27. aug 2023, 17:10

Positivt: Sejr, Widell, Posavec.

Og godt, at Ferreira fik rødt. Dels sætter det en stopper for Hiljes tåbelige eksperiment, og dels kan det bane vej for mere spilletid til Odada. Jeg synes, han ser spændende ud med noget så u-AaB'sk som aggression, tempo og vilje.

Men grundlæggende finder jeg det ekstremt uværdigt, det hele. Ja, vi vinder, men i 80 minutter er Søllerød jo nærmest det bedste hold. Der er nul og en skid følelse af, at AaB er deres modstandere overlegne.

Jeg frygter for fremtiden, når (!) vi rykker op. At der går Vejle/Horsens i den, og vi sæson efter sæson skal ligge og rode rundt i bunden.
Der skal helt andre og nye boller på suppen, hvis AaB skal etablere sig i superligaen igen, for med det nuværende niveau, bliver vi Prügelknabe. Igen.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af jonas386 » 27. aug 2023, 17:11

Posavec og Widell dagens bedste. Hillerød havde helt sikkert chancerne, men han var igen vigtig, manden i målet. To kampe i træk hvor han redder point.

Odada ser igen spænende ud. Hvis han er klar til 90 minutter, så kunne jeg godt tænke mig at se ham på midten sammen med Widell så vi kan finde plads til Sousa, Helenius, Bakiz og Ross længere fremme.

Mange under middel indsatser. Dog fint resultat. Det er vigtigt. Otoa må gerne starte inde igen næste gang.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af R Rosenberg » 27. aug 2023, 17:12

Raptorr skrev:
27. aug 2023, 16:27
R Rosenberg skrev:
27. aug 2023, 16:23
Den blinde, groteske, fodboldinvalide opfindelse redder AaB igen.
:D Det er som jeg siger. Han har været på pilgrimsrejse til Lourdes inden sæsonen og blevet helbredt.
Ja, for det er jo umuligt, at han bare er en glimrende keeper😍
Ædruelighedens stemme

Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af Bundgaard » 27. aug 2023, 17:17

JacobKoustrup skrev:
27. aug 2023, 16:35
3 røde kort på 7 kampe er jo for vildt..
Der er 4 røde 2x pedro 1 Prica og 1 carbelo
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af Funky » 27. aug 2023, 17:17

Nå, lad os så se, hvordan vinduet lukker, med de to-tre salg, som må være forklaringen på, hvordan vi har stillet op de sidste kampe.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 788
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af Raptorr » 27. aug 2023, 17:22

R Rosenberg skrev:
27. aug 2023, 17:12
Raptorr skrev:
27. aug 2023, 16:27
R Rosenberg skrev:
27. aug 2023, 16:23
Den blinde, groteske, fodboldinvalide opfindelse redder AaB igen.
:D Det er som jeg siger. Han har været på pilgrimsrejse til Lourdes inden sæsonen og blevet helbredt.
Ja, for det er jo umuligt, at han bare er en glimrende keeper😍
Jeg synes han er god :D Og seriøst, så er der noget som tyder på, at han har nosser og kan tackle modgang. Det kan vi vist godt bruge!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af Hanga » 27. aug 2023, 17:23

R Rosenberg skrev:Positivt: Sejr, Widell, Posavec.

Og godt, at Ferreira fik rødt. Dels sætter det en stopper for Hiljes tåbelige eksperiment, og dels kan det bane vej for mere spilletid til Odada. Jeg synes, han ser spændende ud med noget så u-AaB'sk som aggression, tempo og vilje.

Men grundlæggende finder jeg det ekstremt uværdigt, det hele. Ja, vi vinder, men i 80 minutter er Søllerød jo nærmest det bedste hold. Der er nul og en skid følelse af, at AaB er deres modstandere overlegne.

Jeg frygter for fremtiden, når (!) vi rykker op. At der går Vejle/Horsens i den, og vi sæson efter sæson skal ligge og rode rundt i bunden.
Der skal helt andre og nye boller på suppen, hvis AaB skal etablere sig i superligaen igen, for med det nuværende niveau, bliver vi Prügelknabe. Igen.
Det er en lang sæson og der kan ske meget udvikling i mellemtiden. Først og fremmest skal vi selvfølgelig sikre at vi rykker op, men det er altså også nu at vi skal have lagt os på et klart spilkoncept og meget gerne med en tæt på fast formation også. Derfor irriterer det mig ret meget at Hilje efter en succesfuld start på sæsonen i 4-3-3 er begyndt at cykle rundt i forskellige formationer og startopstillinger. Det er det samme som vi har set under nærmest alle trænere siden Kent, der til gengæld aldrig afveg fra sin 4-4-2. Få fundet den måde vi skal spille og hold så fast i den, uanset om I har noget data eller lign der siger at en anden formation måske kunne være en tand bedre mod næste modstander.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af Hovedet » 27. aug 2023, 17:24

Funky skrev:
27. aug 2023, 16:55
6000 tilskuere mod Hillerød er da i øvrigt mere end godkendt.
Det er det absolut. Dog undrer jeg mig, jf. Næstvedtråden, over den nedadgående tendens i forhold til de to første kampe mod Horsens ca. 9000) og Fredericia ca. 7500). Ok, førstnævnte selvfølgelig med gratis adgang, men dels blev den spillet en lørdag eftermiddag midt i industriferien, dels er det jo heller ikke uproblematisk at anskaffe sig de gratisbilletter. Hvis vi så tager de 7500 mod Fredericia som et mere validt parameter, er det da lidt underligt, at tendensen er for nedadgående - det kan jo ikke forklares med hverken sportslig nedtur (skønt vi nu godt spillede helt ad røven til mod Næstved og generelt ikke brænder banerne af) eller dårligere vejrlig, som automatisk koster på tilskuerfronten i de sene efterårsmåneder og tidlige vinterditto.

Til kampen: Om end ingenlunde prangende så vinder vi altså 3-0 over et markant stærkere - og samtidig helt uberegneligt og til tider fremragende - hold end det Næstvedmandskab, der på mystisk vis erobrede point i Aalborg for 9 dage siden. Her er vi så oven i købet en mand i undertal de sidste 20 minutter, og vi formår alligevel at gå fra 1-0 til 3-0. Det er jo også en form for klasse - og netop det, der var savnet mod Næstved, at vi trods pauvert spil alligevel vinder og endda på papiret overbevisende.

Om holdets niveau rækker til mere end bunden af Superligaen, er her og nu en mere hypotetisk og akademisk diskussion. Fokus skal alene være på, om holdet er godt nok til at rykke op, og pointmæssigt kan vi alene brokke os over de to tabte point i Næstvedkampen. 5 sejre - 2 uafgjorte - 0 nederlag og en målscore på 18-3 er aldeles glimrende efter de første 7 kampe.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 788
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af Raptorr » 27. aug 2023, 17:28

baresi skrev:
27. aug 2023, 17:04
Raptorr skrev:
27. aug 2023, 17:00
En dårlig kamp i dag, men Widell er et lyspunkt + godt indhop af Odada. Men ikke mindst så kan jeg godt lide, at Ross er begyndt at vise målnæse. Den aktion af ham og Widell er høj klasse! Og det tæller altså, at man kan sparke den i kassen, også på en mindre god dag. Lige nu virker han mere målfarlig end Prica nogensinde har gjort det (altså Tim :D ).
Og forestil dig så men spillede widell der hvor han er bedst og kan blive omdrejningspunktet for AaB’s spil
Vi vinder men det var en ufattelig ringe kamp indtil de sidste 5 min
Ja, der er vist ikke mange som forstår eksperimentet med Widell i dag. Jeg håber også på, at Jeppe Pedersen er på vej tilbage i form. Ham så jeg gerne få noget spilletid, så den midtbane bliver mere boldfast og fremadrettet.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af FIDEL » 27. aug 2023, 17:32

Det der genpres Widell sætter ind ved scoringen er fanme klasse! Og endda sidst i kampen.
Jeg gad godt se 1-2 flere spillere på holdet med samme motor og attitude.
Kan godt se meningen med at skubbe Widell lidt længere frem, da han bliver mere afgørende i kampene. Det så vi idag, MEN så mangler holdet dynamik og kvalitet på den centrale midtbane. Der slider vi stadig, og rykker vi op, så skal der seriøs kvalitet ind der!

Og Pedro er bare elendig.

Nordic
Drenge
Drenge
Indlæg: 28
Tilmeldt: 13. jun 2023, 15:48
Favoritspiller: Højholt

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af Nordic » 27. aug 2023, 17:36

Røde kort uddelt til AaB i de 7 første kampe: 4

Røde kort uddelt til alle andre hold tilsammen: 6

Vanvittigt at vi har spillet flere kampe med røde kort, end kampe hvor vi har været fuldtallige samtlige minutter.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1494
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af Lyfe » 27. aug 2023, 17:37

Hanga skrev:
Sauer skrev:
JacobKoustrup skrev:
27. aug 2023, 16:35
3 røde kort på 7 kampe er jo for vildt..
Vi er vel på 4? Plus den til Poul Buus.
Ja 2x Pedro, Prica og Caballo
Ja fairplay pokalen vinder vi næppe med de point vi allerede har skrabet sammen Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1477
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af Stegosaurus » 27. aug 2023, 17:38

Det virkede som om, at vi bevidst prøvede at være mere kompakte end mod Hobro. Det lykkedes også tildels.

Prica totalt anonym. Giver ingen mening at blive ved med at give ham chancer.

Odada - ligner en kæmpe forstærkning, Få ham nu bare ind i den startopstilling.

Otoa havde et tåbeligt frispark men spillede derudover sikkert.

Ahlmann tilbage på elendigt niveau efter en god kamp i Hobro.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af Funky » 27. aug 2023, 17:39

Nordic skrev:
27. aug 2023, 17:36
Røde kort uddelt til AaB i de 7 første kampe: 4

Røde kort uddelt til alle andre hold tilsammen: 6

Vanvittigt at vi har spillet flere kampe med røde kort, end kampe hvor vi har været fuldtallige samtlige minutter.
Tjoh, men kun 1 af de røde kort handler om, at en spiller har tabt hovedet. 2 af dem har derimod været professionelle indgreb for at redde point.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1494
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af Lyfe » 27. aug 2023, 18:16

Hvis sønderjyske og Hobro må gerne spille uafgjort imorgen så vi har 3 points forspring


Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af sulakvelidze » 27. aug 2023, 18:23

Hanga skrev:
27. aug 2023, 17:23
R Rosenberg skrev:Positivt: Sejr, Widell, Posavec.

Og godt, at Ferreira fik rødt. Dels sætter det en stopper for Hiljes tåbelige eksperiment, og dels kan det bane vej for mere spilletid til Odada. Jeg synes, han ser spændende ud med noget så u-AaB'sk som aggression, tempo og vilje.

Men grundlæggende finder jeg det ekstremt uværdigt, det hele. Ja, vi vinder, men i 80 minutter er Søllerød jo nærmest det bedste hold. Der er nul og en skid følelse af, at AaB er deres modstandere overlegne.

Jeg frygter for fremtiden, når (!) vi rykker op. At der går Vejle/Horsens i den, og vi sæson efter sæson skal ligge og rode rundt i bunden.
Der skal helt andre og nye boller på suppen, hvis AaB skal etablere sig i superligaen igen, for med det nuværende niveau, bliver vi Prügelknabe. Igen.
Det er en lang sæson og der kan ske meget udvikling i mellemtiden. Først og fremmest skal vi selvfølgelig sikre at vi rykker op, men det er altså også nu at vi skal have lagt os på et klart spilkoncept og meget gerne med en tæt på fast formation også. Derfor irriterer det mig ret meget at Hilje efter en succesfuld start på sæsonen i 4-3-3 er begyndt at cykle rundt i forskellige formationer og startopstillinger. Det er det samme som vi har set under nærmest alle trænere siden Kent, der til gengæld aldrig afveg fra sin 4-4-2. Få fundet den måde vi skal spille og hold så fast i den, uanset om I har noget data eller lign der siger at en anden formation måske kunne være en tand bedre mod næste modstander.
Det er også en af mine kæpheste, det der. Og det er generelt i fodbold: Hvorfor tager så mange trænere så meget udgangspunkt i modstanderne, når de lægger taktik? Hvorfor ikke finde det koncept, der passer på eget materiale, og så lave små justeringer, hvis det er nødvendigt?

Men selvfølgelig: 5-2-0 og allerede fire point ned til tredjepladsen. Vi kan ikke rigtigt tillade os at være utilfredse, og der er jo også et element med en blødning, der skulle stoppes oven på den traumatiske nedrykning. Det kunne være gået meget værre, og det er trods alt bedre at skulle jagte et spilkoncept end at skulle jagte et forspring til konkurrenterne.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 788
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af Raptorr » 27. aug 2023, 18:25

Lyfe skrev:
27. aug 2023, 18:16
Hvis sønderjyske og Hobro må gerne spille uafgjort imorgen så vi har 3 points forspring


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg ser hellere en Sønderjyske sejr, så der er 4 point ned til en tredjeplads.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af sulakvelidze » 27. aug 2023, 18:27

Raptorr skrev:
27. aug 2023, 18:25
Lyfe skrev:
27. aug 2023, 18:16
Hvis sønderjyske og Hobro må gerne spille uafgjort imorgen så vi har 3 points forspring


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg ser hellere en Sønderjyske sejr, så der er 4 point ned til en tredjeplads.
Det er det vist uanset resultatet af den kamp?

Besvar