Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af raekkeettre » 27. aug 2023, 18:28

FIDEL skrev:
27. aug 2023, 17:32
Det der genpres Widell sætter ind ved scoringen er fanme klasse! Og endda sidst i kampen.
Jeg gad godt se 1-2 flere spillere på holdet med samme motor og attitude.
Kan godt se meningen med at skubbe Widell lidt længere frem, da han bliver mere afgørende i kampene. Det så vi idag, MEN så mangler holdet dynamik og kvalitet på den centrale midtbane. Der slider vi stadig, og rykker vi op, så skal der seriøs kvalitet ind der!

Og Pedro er bare elendig.
Han bliver jo gemt total væk på den fløj, han skal så meget ind og spille 8'er igen, som i de 3 første kampe. Nu er han væk det meste af tiden....vi skal have Barkiz ind på den Højre wing. Argh...er bare helt helt uforståelig med den tilgang vi har.

Vi er jo meget bedre med 10 mand, fordi vi så får noget energi ind i spillet, og der begynder at komme noget fart....jeg tror det er den værste kamp jeg har set I mange mange mange år...men vi er på vej I suppen, synes bare vi bruger processen af helvede til....

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af Stegosaurus » 27. aug 2023, 18:41

Nordjyske slagter Ahlmann, Pedro og Prica - får én stjerne hver. Jeg er helt enig. Fem stjerner til Otoa er måske liiiige i den høje ende.

AaBWanKenobi
2. div
2. div
Indlæg: 118
Tilmeldt: 18. okt 2019, 20:43

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af AaBWanKenobi » 27. aug 2023, 19:20

Hovedet skrev:
27. aug 2023, 17:24
Funky skrev:
27. aug 2023, 16:55
6000 tilskuere mod Hillerød er da i øvrigt mere end godkendt.
Det er det absolut. Dog undrer jeg mig, jf. Næstvedtråden, over den nedadgående tendens i forhold til de to første kampe mod Horsens ca. 9000) og Fredericia ca. 7500). Ok, førstnævnte selvfølgelig med gratis adgang, men dels blev den spillet en lørdag eftermiddag midt i industriferien, dels er det jo heller ikke uproblematisk at anskaffe sig de gratisbilletter. Hvis vi så tager de 7500 mod Fredericia som et mere validt parameter, er det da lidt underligt, at tendensen er for nedadgående - det kan jo ikke forklares med hverken sportslig nedtur (skønt vi nu godt spillede helt ad røven til mod Næstved og generelt ikke brænder banerne af) eller dårligere vejrlig, som automatisk koster på tilskuerfronten i de sene efterårsmåneder og tidlige vinterditto.

Til kampen: Om end ingenlunde prangende så vinder vi altså 3-0 over et markant stærkere - og samtidig helt uberegneligt og til tider fremragende - hold end det Næstvedmandskab, der på mystisk vis erobrede point i Aalborg for 9 dage siden. Her er vi så oven i købet en mand i undertal de sidste 20 minutter, og vi formår alligevel at gå fra 1-0 til 3-0. Det er jo også en form for klasse - og netop det, der var savnet mod Næstved, at vi trods pauvert spil alligevel vinder og endda på papiret overbevisende.

Om holdets niveau rækker til mere end bunden af Superligaen, er her og nu en mere hypotetisk og akademisk diskussion. Fokus skal alene være på, om holdet er godt nok til at rykke op, og pointmæssigt kan vi alene brokke os over de to tabte point i Næstvedkampen. 5 sejre - 2 uafgjorte - 0 nederlag og en målscore på 18-3 er aldeles glimrende efter de første 7 kampe.
Mht. tilskuertal, så var i dag måske lige i den lave ende på den her tid. Men de +7000 i gennemsnit over hele sæsonen, som nogle har talt om, virker helt urealistisk. Med mindre de kommer til at spille betydeligt bedre og mere underholdende (udover bare at vinde), kommer MANGE tilskuere til at forsvinde, når det bliver mørkt og dårligt vejr, og nyhedens interesse for 1. div. er forduftet. 5500-6000 i gennemsnit er mere realistisk.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af Gentleman Finn » 27. aug 2023, 19:21

Ret åbenlyst at nogle af spillerne var et skridt bagefter i dag efter torsdag aftens kamp. Vi blev animeret af det røde kort og spillede pludselig godt de sidste 20.

En sejr på rutinen.

Odada ser virkelig interessant ud og fik stadion med sig med det samme. Endnu et pletskud fra tyskerne? Lad os se, han skal starte inde næste gang tak.

Widell Man of the match, sammen med Posavec. Han laver en genial frispilning og køligt sat ind af Ross. Der skete mere da Bakiz kom ind også.

Dommeren gav vidst et frispark ned mod os, der aldrig skulle være dømt. Og er der nogen der kan fortælle mig hvorfor ham der tog bolden med hånden ikke også røg ud?

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2577
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af baresi » 27. aug 2023, 19:22

Måske er det bare alle os mandags trænere der fatter hat.
Men hva helv… er det der gør at hilje skal spille dem ude af positioner..
widell off højre kant.
Deltager ikke i spillet
Kan ik bruge sin centrale motor sine hurtige vendinger
Kan ikke bruge sit centrale vilde genpres
Og kan ikke blive skudfarlig selv.
I ævrigt spillede han med en venstre benet i hele kampen på venstre kant og højre benet på højre kant.
Det gør man jo når man vil have masser af indlæg det har vi heller ik.
Byt dig så vi har inderwings der kan blive skudfarlige selv.
Og så de 2 seksere - Idag spiller højholt langsomt og ligegyldigt og pedro jamen det bliver nærmest værre og værre.
Syns Hiljemark er en kæmpe synder i det taktiske

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 793
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af Raptorr » 27. aug 2023, 19:27

sulakvelidze skrev:
27. aug 2023, 18:27
Raptorr skrev:
27. aug 2023, 18:25
Lyfe skrev:
27. aug 2023, 18:16
Hvis sønderjyske og Hobro må gerne spille uafgjort imorgen så vi har 3 points forspring


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg ser hellere en Sønderjyske sejr, så der er 4 point ned til en tredjeplads.
Det er det vist uanset resultatet af den kamp?
:) Du har ret!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af Klaus » 27. aug 2023, 19:39

Positivt: sejr, 6500 tilskuere, Widell, Posavec og indskifterne - ikke mindst Otoa.

Og så synes jeg det var fedt at få Lucas på banen. Han kom ind og var fra start den spiller der med overblik og teknik kunne styre holdet. Jeg ved godt han har spillet nogle dårlige kampe, men i min bog viser han i dag et rigtig højt niveau...

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af Dennis Nielsen » 27. aug 2023, 19:55

baresi skrev:
27. aug 2023, 19:22
Måske er det bare alle os mandags trænere der fatter hat.
Men hva helv… er det der gør at hilje skal spille dem ude af positioner..
widell off højre kant.
Deltager ikke i spillet
Kan ik bruge sin centrale motor sine hurtige vendinger
Kan ikke bruge sit centrale vilde genpres
Og kan ikke blive skudfarlig selv.
I ævrigt spillede han med en venstre benet i hele kampen på venstre kant og højre benet på højre kant.
Det gør man jo når man vil have masser af indlæg det har vi heller ik.
Byt dig så vi har inderwings der kan blive skudfarlige selv.
Og så de 2 seksere - Idag spiller højholt langsomt og ligegyldigt og pedro jamen det bliver nærmest værre og værre.
Syns Hiljemark er en kæmpe synder i det taktiske
enig

Derudover er vores presspil ikke godt. Hillerød havde ret nemt ved at lukke os ned.

Hiljemark imponerer ikke undertegnede.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af Kasper » 27. aug 2023, 20:01

7 kampe 5 sejre 2 uafgjort og vi har lige vundet 3-0.
Hvad er forslaget? At fyre Hiljemark?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af Klaus » 27. aug 2023, 20:06

Jeg tror og håber, at lukningen af transfervinduet vil gøre os godt. Sousa og Højholt spillede i dag med håndbremsen trukket. Om det har noget med transferrygter at gøre ved jeg ikke. Men vi har brug for at truppen er på plads...

På stadion virker Pedro nok ikke helt så dårlig som han bliver vurderet her inde. Han erobrer mange bolde og kommer i vejen for meget. I dag var han efter min mening marginalt bedre end Højholt....

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1496
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af Lyfe » 27. aug 2023, 20:06

Havde endnu engang min 4 årige med på vest og må endnu engang rose vesttribunen for både at være et stemningsafsnit men også hvor alle børn bliver mødt med smil og passet på!

Faktisk skal kontrollerne også have ros! Datteren sad på skulderne øverst oppe bag målet med et flag hun svingede fra side til side og så kom de over og sagde: er du klar over hun ikke må sidde på skulderne herinde?
Svarede: nej men se hende lige synge med og svinge flaget
Kontrolløren svaret: skal vi ikke bare gå videre og aftale vi ikke har set noget…




Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1754
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af RicoBR02 » 27. aug 2023, 20:16

Klaus skrev:
27. aug 2023, 20:06
Jeg tror og håber, at lukningen af transfervinduet vil gøre os godt. Sousa og Højholt spillede i dag med håndbremsen trukket. Om det har noget med transferrygter at gøre ved jeg ikke. Men vi har brug for at truppen er på plads...

På stadion virker Pedro nok ikke helt så dårlig som han bliver vurderet her inde. Han erobrer mange bolde og kommer i vejen for meget. I dag var han efter min mening marginalt bedre end Højholt....
Puha, tak fordi du skrev det.. Jeg var bange for selv at sige det. Pedro var faktisk ok idag, højholt derimod....

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5333
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af R Rosenberg » 27. aug 2023, 20:23

Kasper skrev:
27. aug 2023, 20:01
7 kampe 5 sejre 2 uafgjort og vi har lige vundet 3-0.
Hvad er forslaget? At fyre Hiljemark?
Men der er jo mere i det end bare tal. Og det især, hvis man tænker et års tid frem, da en sæson i 1. division gerne skal være en enlig svale.
Ædruelighedens stemme

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1374
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af AaB-Jones » 27. aug 2023, 20:28

Klaus skrev:
27. aug 2023, 20:06
Jeg tror og håber, at lukningen af transfervinduet vil gøre os godt. Sousa og Højholt spillede i dag med håndbremsen trukket. Om det har noget med transferrygter at gøre ved jeg ikke. Men vi har brug for at truppen er på plads...

På stadion virker Pedro nok ikke helt så dårlig som han bliver vurderet her inde. Han erobrer mange bolde og kommer i vejen for meget. I dag var han efter min mening marginalt bedre end Højholt....
Helt enig i den betragtning - Pedro var skidt på bolden i dag, men spiller med langt mere vilje og nærkampsstyrke end Højholt, som i øjeblikket svinger mellem et meget højt og tilsvarende lavt niveau. I dag var han i hvert fald ikke i nærheden af de 3 bolde, som Nordjyske fandt frem til ham.
Sousa kommer også med ALT for lidt for tiden.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af raekkeettre » 27. aug 2023, 20:33

Kasper skrev:
27. aug 2023, 20:01
7 kampe 5 sejre 2 uafgjort og vi har lige vundet 3-0.
Hvad er forslaget? At fyre Hiljemark?
Nej. Men man skal dælme da have en holdning til proces og præsentation. Og begge dele er vitterligt noget rod lige nu. Jeg håber inderligt der er en strategi med det her. Og vi kommer til at stå med et total sammenspillet hold og taktik når vi rykker op. Lige nu spiller AaB hver kamp somom det er en finale og man ingen ambition har andet end at vinde. Og det er sgu som at pisse i bukserne.

I suppen ville jeg havde elsket den her kamp, hvis det var mod GF eller FCN....men mod Hillerød....argh. Far er skuffet...:)

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af Kasper » 27. aug 2023, 20:34

R Rosenberg skrev:
27. aug 2023, 20:23
Kasper skrev:
27. aug 2023, 20:01
7 kampe 5 sejre 2 uafgjort og vi har lige vundet 3-0.
Hvad er forslaget? At fyre Hiljemark?
Men der er jo mere i det end bare tal. Og det især, hvis man tænker et års tid frem, da en sæson i 1. division gerne skal være en enlig svale.
Jow jow.. men forstår ikke helt kritikken. Synes vi har været bedste hold på banen i alle kampe.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af Kasper » 27. aug 2023, 20:36

raekkeettre skrev:
27. aug 2023, 20:33
Kasper skrev:
27. aug 2023, 20:01
7 kampe 5 sejre 2 uafgjort og vi har lige vundet 3-0.
Hvad er forslaget? At fyre Hiljemark?
Nej. Men man skal dælme da have en holdning til proces og præsentation. Og begge dele er vitterligt noget rod lige nu. Jeg håber inderligt der er en strategi med det her. Og vi kommer til at stå med et total sammenspillet hold og taktik når vi rykker op. Lige nu spiller AaB hver kamp somom det er en finale og man ingen ambition har andet end at vinde. Og det er sgu som at pisse i bukserne.

I suppen ville jeg havde elsket den her kamp, hvis det var mod GF eller FCN....men mod Hillerød....argh. Far er skuffet...:)
Jeg er fuldstændig uenig. Synes det var fint at vi stod lidt længere tilbage på banen, spillet med bolden var for dårligt i starten. Men sådan er det en gang imellem, det er sgu ikke Hiljemarks skyld.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af Klaus » 27. aug 2023, 20:47

RicoBR02 skrev:
27. aug 2023, 20:16
Klaus skrev:
27. aug 2023, 20:06
Jeg tror og håber, at lukningen af transfervinduet vil gøre os godt. Sousa og Højholt spillede i dag med håndbremsen trukket. Om det har noget med transferrygter at gøre ved jeg ikke. Men vi har brug for at truppen er på plads...

På stadion virker Pedro nok ikke helt så dårlig som han bliver vurderet her inde. Han erobrer mange bolde og kommer i vejen for meget. I dag var han efter min mening marginalt bedre end Højholt....
Puha, tak fordi du skrev det.. Jeg var bange for selv at sige det. Pedro var faktisk ok idag, højholt derimod....
På stadion lægger man måske også mærke til de mange defensive løb Pedro tog i dag... Han dækkede konstant af, når vores backs tabte bolden, hvilket skete en del gange i dag... Måske ser man ikke dette på TV??? Men det er klart, at han aldrig bliver verdensmester i det fremadrettede spil.

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 606
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af KongGulerod » 27. aug 2023, 20:50

Tyskeren skrev:
27. aug 2023, 16:42
Hvordan gør ham Odada det??
Fremragende. Han skal nok blive en gedigen forstærkning på sigt!

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Hillerød Fodbold, 27.08.2023

Indlæg af Gentleman Finn » 27. aug 2023, 20:52

R Rosenberg skrev:
27. aug 2023, 20:23
Kasper skrev:
27. aug 2023, 20:01
7 kampe 5 sejre 2 uafgjort og vi har lige vundet 3-0.
Hvad er forslaget? At fyre Hiljemark?
Men der er jo mere i det end bare tal. Og det især, hvis man tænker et års tid frem, da en sæson i 1. division gerne skal være en enlig svale.
Det tager tid ovenpå 1 milliard træner fyringer at få indarbejdet et nyt hold.

Men hvis du sad med knappen Rosenberg, så tror jeg alle vores trænere var fyret efter et nederlag ;)

Besvar