Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Gentleman Finn » 3. sep 2023, 21:42

Det er normalt at det tager et pænt stykke tid at få relationer og system op og stå. Hvis alt flasker sig kan man få spillet relationer og system nogenlunde ind på et halvt års penge. Vi har fået 4 spillere ind der alle ligner de går direkte ind i start 11, Caballo (eller han deler nok spilletid med Ahlmann), Odada, Widell og Toku. I det etablerede spil er der stadig plads til forbedringer på den sidste tredjedel, vi må se om Toku er løsningen, men synes stadig flowet midt på banen frem til angrebet var fint frem til 3-0.

Men når jeg lytter til interviewsne, så var det en del af gameplanen de havde forberedt i pausen at køre den på kontrol når vi kom foran med 2 og lokke dem frem. Formentligt med sigte på hvordan vi vil spille den i suppen. Problemet var bare at vi ikke udførte den gameplan særligt godt endnu, vi skal være mere effektive, bedre pres, flere erobringer, hurtigere fremad for at være effektiv. Vi virkede for lade i det, kun Tim Prica kom vel ind og fik sat et pres. Er stadig ærgerlig over at han ikke fik scoret i dag, for jeg vil gerne se hvad der sker, når han får hul på den byld.

Men når man er en mand i overtal, så kan det komme til at se dumt ud på hjemmebane, at man forsøger at lokke en mindre modstander frem og overlade initiativet. Og det var det enkelte reagerede på, men vi blev også for passive i vores pres samtidig. De holdte dog deres aftaler fra pausen. Ligner unægteligt en taktik de vil have indarbejdet nu, der skal bruges i suppen, hvor vi bliver truet mere den anden vej. For i 1. div er det vel kun på udebane du ser hold åbne lidt bagude mod os.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1743
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af RicoBR02 » 3. sep 2023, 21:54

I øvrigt mener jeg at nordjyske igen skyder pænt over mål med deres bedømmelser.. Helenius får samme karakter som widel og odada, 4 ud af 6, Caballo får 3 og posavec kun 2. Utroligt at Helenius igen får "topkarakter" fordi han scorer på straffe og ikke et ord om at han igen igen tager et alt for langt træk og er ved at smide bolden væk fremfor at hamre på mål. Caballo spillede vel sin bedste kamp i trøjen og posavec lavede et par små fejl men var stensikker når han virkelig blev testet.. Glæder mig til at se om toku får nogle minutter på onsdag.. Det stinker ad oprykning, nemt, videre...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Funky » 3. sep 2023, 22:04

RicoBR02 skrev:
3. sep 2023, 21:54
I øvrigt mener jeg at nordjyske igen skyder pænt over mål med deres bedømmelser.. Helenius får samme karakter som widel og odada, 4 ud af 6, Caballo får 3 og posavec kun 2. Utroligt at Helenius igen får "topkarakter" fordi han scorer på straffe og ikke et ord om at han igen igen tager et alt for langt træk og er ved at smide bolden væk fremfor at hamre på mål. Caballo spillede vel sin bedste kamp i trøjen og posavec lavede et par små fejl men var stensikker når han virkelig blev testet.. Glæder mig til at se om toku får nogle minutter på onsdag.. Det stinker ad oprykning, nemt, videre...
Skyder over, under, ved siden af, og så den rigtig sjove “vi vil ikke bedømme Lucas A, fordi han ikke fik 30 min.”, efter han havde fået 32 min…
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3589
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Hovedet » 3. sep 2023, 22:12

Funky skrev:
3. sep 2023, 20:37
Imponerende tilskuertal igen i dag. I øvrigt, og så var den ene sidetribune endda ikke specielt tæt pakket…
Vi er i øvrigt blevet enormt konsistente, hvad angår tilskuertal. Efter de små 9000 tilskuere i gratiskampen mod Horsens og de 7500 tilskuere mod Fredericia, er der helt konsekvent troppet et sted op mellem 6540 og 6570 tilskuere til de 3 kampe mod hhv. Næstved, Hillerød og Kolding.

Det er ganske flotte tilskuertal; om end man kan undre sig en smule over, hvad der blev af de knap 1000 tilskuere flere fra Fredericiakampen.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3589
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Hovedet » 3. sep 2023, 22:20

Klaus skrev:
3. sep 2023, 21:07
Funky skrev:
3. sep 2023, 20:48
Jeg synes så, man til gengæld kan rose Hiljemark for ikke at være bange for at bringe vores nye spillere ind på holdet. Det synes jeg også sender et signal til truppen.
Ja, det kan man sige. Og jeg ønsker bestemt ingen trænerfyring. Og jo, han er ikke bange for at bringe nye spillere. Jeg synes også Widell er klasser bedre end Fossum... Men når vi spiller på hjemmebane, er foran 3-0 og de andre har fået en mand smidt ud. Så forstår jeg ikke det mindste af, at Hiljemark forlanger, at vi skal stille os tilbage af taktiske grunde og overlade initiativet til Kolding - det var altså Kolding med 10 mand. Det kan godt være, at Thelander har ret, når han siger, at det er ligeså effektivt som at ligge et højt pres. Men er det virkelig den fodbold man vil spille i AaB, for så går der ikke længe før vi ikke længere er 6500 tilskuere på stadion. Jeg er med på at sejren er vigtigst. MEN, når den så er hjemme kunne man måske med fordel vælge at træde lidt på gaspedalen i stedet for af taktiske grunde at stille sig tilbage...
Og jeg vil gå et skridt videre her. Faktisk forøger vi risikoen for, at Kolding ville kunne foretage et komplet bizart comeback ved at overlade initiativet til dem på den måde. Og så foran 3-0 på hjemmebane efter en time og en mand i overtal - mod nyoprykkede Kolding i 1. division!

Mod Næstved gik det jo lige præcis galt, da vi trak os tilbage efter 1-0 - det tog 10 minutter at udligne, og så kunne vi ellers starte forfra. Ved dén lejlighed gik den ikke.

Igen: Lad gå, at kadencen kan falde lidt foran 3-0 og en mand i overtal den sidste halve time. Lad også gå, at Kolding skulle baske en tilfældig bold i rusen.

Imidlertid var Koldings reducering ikke tilfældig, men skyldtes, at initiativet - uden nogen som helst faglig eller fatbar grund - var helt overladt til modstanderne. Havde vi ikke trukket os tilbage, ville min påstand være, at vi i 19 ud af 20 tilfælde enten havde vundet den kamp 3-0 eller mere.

Det pjat der skal simpelthen til at høre op.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Gentleman Finn » 3. sep 2023, 22:40

Hovedet skrev:
3. sep 2023, 22:20
Klaus skrev:
3. sep 2023, 21:07
Funky skrev:
3. sep 2023, 20:48
Jeg synes så, man til gengæld kan rose Hiljemark for ikke at være bange for at bringe vores nye spillere ind på holdet. Det synes jeg også sender et signal til truppen.
Ja, det kan man sige. Og jeg ønsker bestemt ingen trænerfyring. Og jo, han er ikke bange for at bringe nye spillere. Jeg synes også Widell er klasser bedre end Fossum... Men når vi spiller på hjemmebane, er foran 3-0 og de andre har fået en mand smidt ud. Så forstår jeg ikke det mindste af, at Hiljemark forlanger, at vi skal stille os tilbage af taktiske grunde og overlade initiativet til Kolding - det var altså Kolding med 10 mand. Det kan godt være, at Thelander har ret, når han siger, at det er ligeså effektivt som at ligge et højt pres. Men er det virkelig den fodbold man vil spille i AaB, for så går der ikke længe før vi ikke længere er 6500 tilskuere på stadion. Jeg er med på at sejren er vigtigst. MEN, når den så er hjemme kunne man måske med fordel vælge at træde lidt på gaspedalen i stedet for af taktiske grunde at stille sig tilbage...
Og jeg vil gå et skridt videre her. Faktisk forøger vi risikoen for, at Kolding ville kunne foretage et komplet bizart comeback ved at overlade initiativet til dem på den måde. Og så foran 3-0 på hjemmebane efter en time og en mand i overtal - mod nyoprykkede Kolding i 1. division!

Mod Næstved gik det jo lige præcis galt, da vi trak os tilbage efter 1-0 - det tog 10 minutter at udligne, og så kunne vi ellers starte forfra. Ved dén lejlighed gik den ikke.

Igen: Lad gå, at kadencen kan falde lidt foran 3-0 og en mand i overtal den sidste halve time. Lad også gå, at Kolding skulle baske en tilfældig bold i rusen.

Imidlertid var Koldings reducering ikke tilfældig, men skyldtes, at initiativet - uden nogen som helst faglig eller fatbar grund - var helt overladt til modstanderne. Havde vi ikke trukket os tilbage, ville min påstand være, at vi i 19 ud af 20 tilfælde enten havde vundet den kamp 3-0 eller mere.

Det pjat der skal simpelthen til at høre op.
Altså, vores problem er jo, at vi ikke er særligt dygtige til det, endnu. Det kan sagtens være effektivt at stille sig lidt ned. Hvis det er det de gerne vil indarbejde, så ser jeg da frem til at det bliver med bedre koordineret pres, flere bolderobringer og hurtigere kontrafaser over tid. For det er da rigtigt, at lige nu, der ser det bedre ud hvis vi bare fortsætter vores etablerede spil mod de fleste 1. div hold. Går stærkt ud fra de vil have kørt det ind på holdet før suppen gerne skulle vente næste år, hvor det umiddelbart vil være mere effektivt.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3589
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Hovedet » 3. sep 2023, 23:30

Gentleman Finn skrev:
3. sep 2023, 22:40
Hovedet skrev:
3. sep 2023, 22:20
Klaus skrev:
3. sep 2023, 21:07
Funky skrev:
3. sep 2023, 20:48
Jeg synes så, man til gengæld kan rose Hiljemark for ikke at være bange for at bringe vores nye spillere ind på holdet. Det synes jeg også sender et signal til truppen.
Ja, det kan man sige. Og jeg ønsker bestemt ingen trænerfyring. Og jo, han er ikke bange for at bringe nye spillere. Jeg synes også Widell er klasser bedre end Fossum... Men når vi spiller på hjemmebane, er foran 3-0 og de andre har fået en mand smidt ud. Så forstår jeg ikke det mindste af, at Hiljemark forlanger, at vi skal stille os tilbage af taktiske grunde og overlade initiativet til Kolding - det var altså Kolding med 10 mand. Det kan godt være, at Thelander har ret, når han siger, at det er ligeså effektivt som at ligge et højt pres. Men er det virkelig den fodbold man vil spille i AaB, for så går der ikke længe før vi ikke længere er 6500 tilskuere på stadion. Jeg er med på at sejren er vigtigst. MEN, når den så er hjemme kunne man måske med fordel vælge at træde lidt på gaspedalen i stedet for af taktiske grunde at stille sig tilbage...
Og jeg vil gå et skridt videre her. Faktisk forøger vi risikoen for, at Kolding ville kunne foretage et komplet bizart comeback ved at overlade initiativet til dem på den måde. Og så foran 3-0 på hjemmebane efter en time og en mand i overtal - mod nyoprykkede Kolding i 1. division!

Mod Næstved gik det jo lige præcis galt, da vi trak os tilbage efter 1-0 - det tog 10 minutter at udligne, og så kunne vi ellers starte forfra. Ved dén lejlighed gik den ikke.

Igen: Lad gå, at kadencen kan falde lidt foran 3-0 og en mand i overtal den sidste halve time. Lad også gå, at Kolding skulle baske en tilfældig bold i rusen.

Imidlertid var Koldings reducering ikke tilfældig, men skyldtes, at initiativet - uden nogen som helst faglig eller fatbar grund - var helt overladt til modstanderne. Havde vi ikke trukket os tilbage, ville min påstand være, at vi i 19 ud af 20 tilfælde enten havde vundet den kamp 3-0 eller mere.

Det pjat der skal simpelthen til at høre op.
Altså, vores problem er jo, at vi ikke er særligt dygtige til det, endnu. Det kan sagtens være effektivt at stille sig lidt ned. Hvis det er det de gerne vil indarbejde, så ser jeg da frem til at det bliver med bedre koordineret pres, flere bolderobringer og hurtigere kontrafaser over tid. For det er da rigtigt, at lige nu, der ser det bedre ud hvis vi bare fortsætter vores etablerede spil mod de fleste 1. div hold. Går stærkt ud fra de vil have kørt det ind på holdet før suppen gerne skulle vente næste år, hvor det umiddelbart vil være mere effektivt.
Well, hvis bevæggrunden for denne taktik er forberedelse til næste års Superliga, vil jeg tillade mig at fremføre en stribe indvendinger: For det første - og nok så væsentligt - spiller vi i denne sæson i 1. division. Vi må godt nok være helt ualmindelig sikre - ja, på kanten af det arrogante - hvis vi efter 8 runder og med 4 points forspring til nr. 3 allerede nu behandler kampene i 1. division som træningskampe med henblik på næste sæson, hvilket må være den logiske følge af en sådan måde at gribe kampene an på.

Det ville give lige så meget mening, at FCK greb en hvilken som helst Superligakamp an, som var der tale om en udekamp mod Manchester City - for at "forberede sig til Champions League". Selvsagt absurd teater.

Dertil kommer, at vi lige præcis decimerer vores chancer for oprykning ved denne taktik. Jeg kom for skade at skrive i mit forrige indlæg, at vi via denne taktik forøger Koldings chancer for et comeback. En mere rammende formulering her ville være: At vi skaber en ikke-eksisterende mulighed for, at Kolding kan komme tilbage i sådan en kamp.

Jeg kan ikke forestille mig, at Koldings træner - bagud 0-3 på Aalborg Stadion mod AaB med en halv time tilbage og en mand i undertal - spekulerer som rasende på, hvordan Kolding skal få vendt en sådan kamp til point. Han tænker alene på at decimere et nederlag. Ja, med mindre selvfølgelig at et ualmindelig gæstfrit hjemmehold - tilsyneladende som forberedelse til fiktive udekampe i Parken i næste sæson - ligefrem inviterer Kolding tilbage i kampen.

Vi mistede grebet om kampen mod Fredericia, som vi ellers sad totalt på de første 20 minutter. Mod Næstved kostede det så point mod det uden sammenligning svageste hold i rækken. Også mod Hillerød kom vi relativt hurtigt foran.

Hurtige føringer synes nærmest at udgøre et problem for AaB. Det er sigende, at vores eneste gode kamp i år var mod Horsens, hvor der stod 0-0 til kort før tid! For hér fortsatte AaB med at spille og dominere, indtil scoringen så rent faktisk kom.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3589
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Hovedet » 3. sep 2023, 23:31

Gentleman Finn skrev:
3. sep 2023, 22:40
Hovedet skrev:
3. sep 2023, 22:20
Klaus skrev:
3. sep 2023, 21:07
Funky skrev:
3. sep 2023, 20:48
Jeg synes så, man til gengæld kan rose Hiljemark for ikke at være bange for at bringe vores nye spillere ind på holdet. Det synes jeg også sender et signal til truppen.
Ja, det kan man sige. Og jeg ønsker bestemt ingen trænerfyring. Og jo, han er ikke bange for at bringe nye spillere. Jeg synes også Widell er klasser bedre end Fossum... Men når vi spiller på hjemmebane, er foran 3-0 og de andre har fået en mand smidt ud. Så forstår jeg ikke det mindste af, at Hiljemark forlanger, at vi skal stille os tilbage af taktiske grunde og overlade initiativet til Kolding - det var altså Kolding med 10 mand. Det kan godt være, at Thelander har ret, når han siger, at det er ligeså effektivt som at ligge et højt pres. Men er det virkelig den fodbold man vil spille i AaB, for så går der ikke længe før vi ikke længere er 6500 tilskuere på stadion. Jeg er med på at sejren er vigtigst. MEN, når den så er hjemme kunne man måske med fordel vælge at træde lidt på gaspedalen i stedet for af taktiske grunde at stille sig tilbage...
Og jeg vil gå et skridt videre her. Faktisk forøger vi risikoen for, at Kolding ville kunne foretage et komplet bizart comeback ved at overlade initiativet til dem på den måde. Og så foran 3-0 på hjemmebane efter en time og en mand i overtal - mod nyoprykkede Kolding i 1. division!

Mod Næstved gik det jo lige præcis galt, da vi trak os tilbage efter 1-0 - det tog 10 minutter at udligne, og så kunne vi ellers starte forfra. Ved dén lejlighed gik den ikke.

Igen: Lad gå, at kadencen kan falde lidt foran 3-0 og en mand i overtal den sidste halve time. Lad også gå, at Kolding skulle baske en tilfældig bold i rusen.

Imidlertid var Koldings reducering ikke tilfældig, men skyldtes, at initiativet - uden nogen som helst faglig eller fatbar grund - var helt overladt til modstanderne. Havde vi ikke trukket os tilbage, ville min påstand være, at vi i 19 ud af 20 tilfælde enten havde vundet den kamp 3-0 eller mere.

Det pjat der skal simpelthen til at høre op.
Altså, vores problem er jo, at vi ikke er særligt dygtige til det, endnu. Det kan sagtens være effektivt at stille sig lidt ned. Hvis det er det de gerne vil indarbejde, så ser jeg da frem til at det bliver med bedre koordineret pres, flere bolderobringer og hurtigere kontrafaser over tid. For det er da rigtigt, at lige nu, der ser det bedre ud hvis vi bare fortsætter vores etablerede spil mod de fleste 1. div hold. Går stærkt ud fra de vil have kørt det ind på holdet før suppen gerne skulle vente næste år, hvor det umiddelbart vil være mere effektivt.
Well, hvis bevæggrunden for denne taktik er forberedelse til næste års Superliga, vil jeg tillade mig at fremføre en stribe indvendinger: For det første - og nok så væsentligt - spiller vi i denne sæson i 1. division. Vi må godt nok være helt ualmindelig sikre - ja, på kanten af det arrogante - hvis vi efter 8 runder og med 4 points forspring til nr. 3 allerede nu behandler kampene i 1. division som træningskampe med henblik på næste sæson, hvilket må være den logiske følge af en sådan måde at gribe kampene an på.

Det ville give lige så meget mening, at FCK greb en hvilken som helst Superligakamp an, som var der tale om en udekamp mod Manchester City - for at "forberede sig til Champions League". Selvsagt absurd teater.

Dertil kommer, at vi lige præcis decimerer vores chancer for oprykning ved denne taktik. Jeg kom for skade at skrive i mit forrige indlæg, at vi via denne taktik forøger Koldings chancer for et comeback. En mere rammende formulering her ville være: At vi skaber en ikke-eksisterende mulighed for, at Kolding kan komme tilbage i sådan en kamp.

Jeg kan ikke forestille mig, at Koldings træner - bagud 0-3 på Aalborg Stadion mod AaB med en halv time tilbage og en mand i undertal - spekulerer som rasende på, hvordan Kolding skal få vendt en sådan kamp til point. Han tænker alene på at decimere et nederlag. Ja, med mindre selvfølgelig at et ualmindelig gæstfrit hjemmehold - tilsyneladende som forberedelse til fiktive udekampe i Parken i næste sæson - ligefrem inviterer Kolding tilbage i kampen.

Vi mistede grebet om kampen mod Fredericia, som vi ellers sad totalt på de første 20 minutter. Mod Næstved kostede det så point mod det uden sammenligning svageste hold i rækken. Også mod Hillerød kom vi relativt hurtigt foran.

Hurtige føringer synes nærmest at udgøre et problem for AaB. Det er sigende, at vores eneste gode kamp i år var mod Horsens, hvor der stod 0-0 til kort før tid! For hér fortsatte AaB med at spille og dominere, indtil scoringen så rent faktisk kom.

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 447
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af DenSataniskeHest » 3. sep 2023, 23:44

Hjildemark skal snart til at vise at AaB kan dominere i 1 div, og få holdet til at holde fokus hele kampen. At nogle spekulere i det er fordi man træner superliga, det er sku for dumt et argument.

Enlig var jeg glad for hans forlængelse men at han nu skifter formation konstant virker meget rodet. Få nu fundet et system og trænet nogle løbe mønstre og andet tak

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1374
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af AaB-Jones » 3. sep 2023, 23:49

Funky skrev:
3. sep 2023, 18:41
Folk buede af, at holdet var famlende i offensiven 11 mod 10, og i øvrigt gik alt for meget i stå og gav Kolding masser af spil, stod på flade fødder, ingen bevægelse for boldholder - særligt efter de første 3 udskiftninger. Det var altså virkelig ringe at sidde og se på.

Jeg synes ikke, der er det store at klandre hverken Helenius eller Prica for denne kamp. De fik i lange perioder ikke andet at arbejde med end håbløse høje bolde, som de så kunne prøve at modtage alene overfor 1-2 modstandere, og uden nogle løb omkring sig. Det er ikke dem, der er problemet, det er det hold omkring dem, som spiller som om vi møder Man City.

Men man kan da få sig et godt og hjerteligt grin over Nordjyskes karakterer igen-igen. Denne gang over redaktionens tilbagevendende modvilje mod Posavec, og endnu mere over den åbenlyse modvilje mod at stange en fortjent bundkarakter eller bare nogle passende kritiske kommentarer ud til Lucas A, med henvisning til, at han ikke fik de 'nødvendige 30 minutter'. Altså, han blev indskiftet i det 63. minut - og der var 5 minutters overtid... :cheers:
Ross var mindst ligeså ringe i sit indhop, som Lucas var - tænk hvis han havde bare en smule af sin brors nærkampsstyrke og aggressivitet uden bold, så var der for alvor et potentiale. I dag var han totalt alibispiller og solgte Widell defensivt gang på gang.

Bomholt er ikke klar til førsteholdsfodbold endnu desværre - ham og Højholt taber samtlige dueller i deres fælles tid på banen. Mon ikke sidstnævnte skal koncentrere sig om at løfte sit bundniveu og få lagt point på sit spil, ellers venter der i hvert fald ikke de store kontrakter i fremtiden.

Odada, Widell og Caballo ligner alle stærke signinger - især de to førstnævnte er jeg pjattet med. Bakiz og Helenius var stærke i den gode periode omkring 2-0 og 3-0, men der er mere i dem.
Posavec blev fuldt fortjent kåret til månedens hold i Nordic Bet Ligaen - alt det pis med, at det er SÅ meget nemmere at stå her end i superligaen, giver jeg intet for. Det er klasse at være klar, når chancerne byder sig til modstanderne - og det har han nu været i 8 kampe i træk. Han har været chanceløs på de 4 mål imod, og så længe Kramer, T og Co ikke har ham som deres foretrukne spilstation i opstillet, så bliver hans mangler med fødderne ikke så udtalte. I dag gjorde de netop hvad de kunne for at udstille hans svage spil med fødderne!

I øvrigt tror og håber jeg, at dagens formation handlede om, at man ville lukke ned for Koldings styrker. Hvis vi tager til Sønderjyske med et tremandsforsvar, så bliver Kramer rykket totalt rundt af deres fart. Her må Otoa være oplagt i et 4-mandsforsvar - i øvrigt dejligt, at Jørgensen er begyndt at tage sit defensive arbejde alvorligt. Nu skal han, Højholt, Bakiz og Helenius bare også lære at bruge kræfterne på at spille i stedet for al den brok over kendelser!

Bum
Junior
Junior
Indlæg: 56
Tilmeldt: 6. mar 2018, 17:06

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Bum » 4. sep 2023, 21:49

Nu har jeg set interviewet med Hiljemark på tv2 nord efter kampen, og jeg må jo blot konstatere, at han er fint tilfreds med at stå med 11 mand på egen banehalvdel den sidste halve time - fordi at Kolding sparker lange bolde og spiller duel-spil. Selvom AaB er en mand i overtal. Jeg er ærlig talt forundret og uforstående. Personligt synes jeg ikke, at det er i orden, at ambitionerne ikke er større på hjemmebane.

Det var da godt, at Kolding ikke fik to røde kort - så havde det da set endnu mere tosset ud. Det er nye tider.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10696
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af jonas386 » 5. sep 2023, 08:42

Jeg har først lige set highlights fra første halvleg, som jeg ikke fangede på TV, og jeg kan simpelthen ikke vurdere om Odada rammer bolden skævt - men heldigt - eller om det er bevidst, at han rammer den med ydersiden på den måde. Boldens bane er lidt speciel, og skruer helt rigtigt udenom forsvaret. Hvis det var hensigten, så er det virkelig flot sparket ind.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1743
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af RicoBR02 » 5. sep 2023, 09:38

jonas386 skrev:
5. sep 2023, 08:42
Jeg har først lige set highlights fra første halvleg, som jeg ikke fangede på TV, og jeg kan simpelthen ikke vurdere om Odada rammer bolden skævt - men heldigt - eller om det er bevidst, at han rammer den med ydersiden på den måde. Boldens bane er lidt speciel, og skruer helt rigtigt udenom forsvaret. Hvis det var hensigten, så er det virkelig flot sparket ind.
Efter at have set den flere gange har jeg bestemt mig for at det er med vilje at han rammer den sådan. Det er næsten en kandidat til årets mål hvis man besidder den slags teknik og ikke mindst reaktionsevne..

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af FIDEL » 5. sep 2023, 09:57

RicoBR02 skrev:
5. sep 2023, 09:38
jonas386 skrev:
5. sep 2023, 08:42
Jeg har først lige set highlights fra første halvleg, som jeg ikke fangede på TV, og jeg kan simpelthen ikke vurdere om Odada rammer bolden skævt - men heldigt - eller om det er bevidst, at han rammer den med ydersiden på den måde. Boldens bane er lidt speciel, og skruer helt rigtigt udenom forsvaret. Hvis det var hensigten, så er det virkelig flot sparket ind.
Efter at have set den flere gange har jeg bestemt mig for at det er med vilje at han rammer den sådan. Det er næsten en kandidat til årets mål hvis man besidder den slags teknik og ikke mindst reaktionsevne..
Odada bliver væsentligt bedre end Højholt og Pedro. Det kan der ikke være 2 meninger om.

Så mangler vi kun en voksen cheftræner ude på bænken. En rutineret og tydelig træner med en klar plan.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1743
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af RicoBR02 » 5. sep 2023, 10:01

FIDEL skrev:
5. sep 2023, 09:57
RicoBR02 skrev:
5. sep 2023, 09:38
jonas386 skrev:
5. sep 2023, 08:42
Jeg har først lige set highlights fra første halvleg, som jeg ikke fangede på TV, og jeg kan simpelthen ikke vurdere om Odada rammer bolden skævt - men heldigt - eller om det er bevidst, at han rammer den med ydersiden på den måde. Boldens bane er lidt speciel, og skruer helt rigtigt udenom forsvaret. Hvis det var hensigten, så er det virkelig flot sparket ind.
Efter at have set den flere gange har jeg bestemt mig for at det er med vilje at han rammer den sådan. Det er næsten en kandidat til årets mål hvis man besidder den slags teknik og ikke mindst reaktionsevne..
Odada bliver væsentligt bedre end Højholt og Pedro. Det kan der ikke være 2 meninger om.

Så mangler vi kun en voksen cheftræner ude på bænken. En rutineret og tydelig træner med en klar plan.
Vi må for guds skyld ikke skifte træner igen, det duer simpelthen ikke. Det er ikke lykkedes i 5 forsøg. Stod det til mig havde vi holdt fast i Lars Friis, men nu har vi hilje og han skal have minimum året ud til at sætte en retning..

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 638
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Alexis » 5. sep 2023, 10:08

RicoBR02 skrev:
5. sep 2023, 10:01
FIDEL skrev:
5. sep 2023, 09:57
RicoBR02 skrev:
5. sep 2023, 09:38
jonas386 skrev:
5. sep 2023, 08:42
Jeg har først lige set highlights fra første halvleg, som jeg ikke fangede på TV, og jeg kan simpelthen ikke vurdere om Odada rammer bolden skævt - men heldigt - eller om det er bevidst, at han rammer den med ydersiden på den måde. Boldens bane er lidt speciel, og skruer helt rigtigt udenom forsvaret. Hvis det var hensigten, så er det virkelig flot sparket ind.
Efter at have set den flere gange har jeg bestemt mig for at det er med vilje at han rammer den sådan. Det er næsten en kandidat til årets mål hvis man besidder den slags teknik og ikke mindst reaktionsevne..
Odada bliver væsentligt bedre end Højholt og Pedro. Det kan der ikke være 2 meninger om.

Så mangler vi kun en voksen cheftræner ude på bænken. En rutineret og tydelig træner med en klar plan.
Vi må for guds skyld ikke skifte træner igen, det duer simpelthen ikke. Det er ikke lykkedes i 5 forsøg. Stod det til mig havde vi holdt fast i Lars Friis, men nu har vi hilje og han skal have minimum året ud til at sætte en retning..
100 procent enig. Det nytter simpelthen ikke at skifte træner hele tiden. Lars Friis burde have fået mindst 5-7 kampe mere inden den fyring skulle være sket. Hilje skal have tillid nu og tro på hans evner. Han har overtaget et hold i ruiner og hvor de højtlønnede og hierarkisk øverste er de ringeste på fodboldbanen. Det er gift for enhver trup

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af FIDEL » 5. sep 2023, 10:18

Bum skrev:
4. sep 2023, 21:49
Nu har jeg set interviewet med Hiljemark på tv2 nord efter kampen, og jeg må jo blot konstatere, at han er fint tilfreds med at stå med 11 mand på egen banehalvdel den sidste halve time - fordi at Kolding sparker lange bolde og spiller duel-spil. Selvom AaB er en mand i overtal. Jeg er ærlig talt forundret og uforstående. Personligt synes jeg ikke, at det er i orden, at ambitionerne ikke er større på hjemmebane.

Det var da godt, at Kolding ikke fik to røde kort - så havde det da set endnu mere tosset ud. Det er nye tider.
Hiljemark giver ingenting i sine interviews. Der kommer absolut INTET nyt eller interessant fra ham, hverken før eller efter kampene. Selvfølgelig skal han ikke stå og fortælle alt, men det er meget tæt på at være ligegyldigheder han kommer med.
Det er meget fint, at Hiljemark har høje krav til spillerne osv., men noget af det vigtigste er TYDELIGHED OG STRUKTUR. Selve spillet, relationer osv. viser det modsatte.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af FIDEL » 5. sep 2023, 10:36

RicoBR02 skrev:
5. sep 2023, 10:01
FIDEL skrev:
5. sep 2023, 09:57
RicoBR02 skrev:
5. sep 2023, 09:38
jonas386 skrev:
5. sep 2023, 08:42
Jeg har først lige set highlights fra første halvleg, som jeg ikke fangede på TV, og jeg kan simpelthen ikke vurdere om Odada rammer bolden skævt - men heldigt - eller om det er bevidst, at han rammer den med ydersiden på den måde. Boldens bane er lidt speciel, og skruer helt rigtigt udenom forsvaret. Hvis det var hensigten, så er det virkelig flot sparket ind.
Efter at have set den flere gange har jeg bestemt mig for at det er med vilje at han rammer den sådan. Det er næsten en kandidat til årets mål hvis man besidder den slags teknik og ikke mindst reaktionsevne..
Odada bliver væsentligt bedre end Højholt og Pedro. Det kan der ikke være 2 meninger om.

Så mangler vi kun en voksen cheftræner ude på bænken. En rutineret og tydelig træner med en klar plan.
Vi må for guds skyld ikke skifte træner igen, det duer simpelthen ikke. Det er ikke lykkedes i 5 forsøg. Stod det til mig havde vi holdt fast i Lars Friis, men nu har vi hilje og han skal have minimum året ud til at sætte en retning..
Jeg er sådan set enig i, at vi ikke skal skifte træner igen igen igen. Jeg kan bare ikke se en udvikling i selve spillet og relationerne offensivt. Jeg kan godt se, at vi er blevet skarpere i begge felter, men det er sjovt nok bl.a. dér Haugaasen har sine styrker - især offensivt.
Generelt har vi som "hold" ikke udviklet os nok, og det er det, AaB har brug for nu. De der afgørende enkeltmandspræstationer er fine, men giver ikke mig optimisme ift. hvis vi rykker op og skal spille imod bedre hold.

Besvar