Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
alb
Drenge
Drenge
Indlæg: 47
Tilmeldt: 12. feb 2020, 22:00

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af alb » 3. sep 2023, 18:17

Fin kamp af Odada, Widell, Posa ok, Hvem mere? Byd ind.

Jeg var rimelig rasende på Kramer, da Widell kom ned og spille wingback, fordi han stod meget centralt, hvorfor Widell havde en mand konstant. Men vi spillede jo zone, så Kramer og otoa blev nødt til det, men hvorfor Widell og Caballo også stod dybt er mig en gåde.

Det blev bedre da Widell skubbede op.

Jeg kan godt følge Complea. Ross stod og blev konsekvent ved med at give Kramer bolden og havde flere gange andre at spille. Derudover så betød mange udskiftninger at vi blev ideforladte og overlod meget til Koldings ti mand. Det er lidt ringe.

Prica var elendig og modløs i dag. Bomholt ok teknisk. Det er et nyt system igen igen, og hvad gør vi, hvis en forsvarer bliver skadet i kampen? Skifter til gamle. Det skulle vi nok have gjort da vi skiftede ud.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1754
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af RicoBR02 » 3. sep 2023, 18:20

alb skrev:
3. sep 2023, 18:17
Fin kamp af Odada, Widell, Posa ok, Hvem mere? Byd ind.

Jeg var rimelig rasende på Kramer, da Widell kom ned og spille wingback, fordi han stod meget centralt, hvorfor Widell havde en mand konstant. Men vi spillede jo zone, så Kramer og otoa blev nødt til det, men hvorfor Widell og Caballo også stod dybt er mig en gåde.

Det blev bedre da Widell skubbede op.

Jeg kan godt følge Complea. Ross stod og blev konsekvent ved med at give Kramer bolden og havde flere gange andre at spille. Derudover så betød mange udskiftninger at vi blev ideforladte og overlod meget til Koldings ti mand. Det er lidt ringe.

Prica var elendig og modløs i dag. Bomholt ok teknisk. Det er et nyt system igen igen, og hvad gør vi, hvis en forsvarer bliver skadet i kampen? Skifter til gamle. Det skulle vi nok have gjort da vi skiftede ud.
Ikke enig mht Prica, han tog nogle gode løb, kom frem til nogle farlige ting, men mangler helt klart noget selvtillid

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2878
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Eksil » 3. sep 2023, 18:23

Jakobsen skrev:
3. sep 2023, 18:16
Jeg er godt nok træt af alt den snak fra spillerne om de væmmelige modstandere der bare stiller sig dybt. Bare se idag, hvor T spillede den plade. De har lige spillet en kamp, hvor de var det passive hold som spillede efter Koldings pibe og det var i højere grad AaB der stod derhjemme og parrerede. Jeg synes virkelig der mangler noget selverkendelse der hos spillerne fremfor at tale modstanderne ned.
Eksil skrev:
3. sep 2023, 18:15
Hiljemark er en ung træner, som ikke er opvokset i et bestemt system. Det er nok grunden til at han er ret søgende, og prøver forskellige formationer for at få de bedste 11 på banen på en gang. Det er måske ikke altid lige kønt, men det kan give afkast på sigt.
Der kan vi jo så overveje om Hilje er klar til jobbet. Ikke, at det har så meget med alder at gøre, men han er jo ikke en der had uddannet sig som træner i mange år ligesom andre yngre trænere f.eks. Neestrup og Jacob Friis.
Muligvis og muligvis ikke, men det sidste der nytter noget er endnu et skifte. Han får point og skal nok trække os ud af 1.division i år. Her kan han så bygges op og modnes. Tænker også der er derfor man har knyttet en taktisk erfaren træner til truppen i Mathias Haugaasen.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1491
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Stegosaurus » 3. sep 2023, 18:24

Lyfe skrev:
3. sep 2023, 18:09
Stegosaurus skrev:
RicoBR02 skrev:
3. sep 2023, 17:59
Helenius skal snart stoppe sin fucking lorte attitude!! Han slår konstant ud med armene men det er ham der ikke kan tæmme en bold eller afslutte i åbent spil! Kramer skal satme snart steppe op OG så skal han fucking stoppe med at skælde ud på tilskuerne på langsiden fordi de forventer mere end en tilbagelægning når vi er 1 i overtal. 2 gange skændes han åbenlyst med folk på langsiden der buhede. Prica skal have noget selvtillid, han kommer frem til chancerne men tør ikke afslutte!!!!
Ja. Forfærdeligt at se på. Helenius’ attitude i kamp og til træning er til grin. Kramer skal måske også lige få en kold vand til hovedet, MEN jeg undrede mig over buh råb fra Complea, gav ingen mening.
Har han også skidt attitude til træning?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Til tider, ikke altid. Har den seneste måned set ham springe fysiske øvelser over, råbe af trænerne over “uretfærdige” kendelser i øvelserne og bruge meget tid på at kommentere kvaliteten af de unge spilleres indsats til træning, bl.a. Bomholts. Helenius er et barn oppe i sit hovedet. Hans første gerning som prof spiller var at købe en brugt Mercedes af en af mine gl kollegaer. Han kører bilræs fordi han synes det er sjovt. Ærgerligt vi satsede på ham frem for Makaric.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1754
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af RicoBR02 » 3. sep 2023, 18:26

Stegosaurus skrev:
3. sep 2023, 18:24
Lyfe skrev:
3. sep 2023, 18:09
Stegosaurus skrev:
RicoBR02 skrev:
3. sep 2023, 17:59
Helenius skal snart stoppe sin fucking lorte attitude!! Han slår konstant ud med armene men det er ham der ikke kan tæmme en bold eller afslutte i åbent spil! Kramer skal satme snart steppe op OG så skal han fucking stoppe med at skælde ud på tilskuerne på langsiden fordi de forventer mere end en tilbagelægning når vi er 1 i overtal. 2 gange skændes han åbenlyst med folk på langsiden der buhede. Prica skal have noget selvtillid, han kommer frem til chancerne men tør ikke afslutte!!!!
Ja. Forfærdeligt at se på. Helenius’ attitude i kamp og til træning er til grin. Kramer skal måske også lige få en kold vand til hovedet, MEN jeg undrede mig over buh råb fra Complea, gav ingen mening.
Har han også skidt attitude til træning?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Til tider, ikke altid. Har den seneste måned set ham springe fysiske øvelser over, råbe af trænerne over “uretfærdige” kendelser i øvelserne og bruge meget tid på at kommentere kvaliteten af de unge spilleres indsats til træning, bl.a. Bomholts. Helenius er et barn oppe i sit hovedet. Hans første gerning som prof spiller var at købe en brugt Mercedes af en af mine gl kollegaer. Han kører bilræs fordi han synes det er sjovt. Ærgerligt vi satsede på ham frem for Makaric.
Har er SÅ meget fra svenstrup! Sænkede biler og nederen attituder..

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1496
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Lyfe » 3. sep 2023, 18:26

Stegosaurus skrev:
3. sep 2023, 18:24
Lyfe skrev:
3. sep 2023, 18:09
Stegosaurus skrev:
RicoBR02 skrev:
3. sep 2023, 17:59
Helenius skal snart stoppe sin fucking lorte attitude!! Han slår konstant ud med armene men det er ham der ikke kan tæmme en bold eller afslutte i åbent spil! Kramer skal satme snart steppe op OG så skal han fucking stoppe med at skælde ud på tilskuerne på langsiden fordi de forventer mere end en tilbagelægning når vi er 1 i overtal. 2 gange skændes han åbenlyst med folk på langsiden der buhede. Prica skal have noget selvtillid, han kommer frem til chancerne men tør ikke afslutte!!!!
Ja. Forfærdeligt at se på. Helenius’ attitude i kamp og til træning er til grin. Kramer skal måske også lige få en kold vand til hovedet, MEN jeg undrede mig over buh råb fra Complea, gav ingen mening.
Har han også skidt attitude til træning?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Til tider, ikke altid. Har den seneste måned set ham springe fysiske øvelser over, råbe af trænerne over “uretfærdige” kendelser i øvelserne og bruge meget tid på at kommentere kvaliteten af de unge spilleres indsats til træning, bl.a. Bomholts. Helenius er et barn oppe i sit hovedet. Hans første gerning som prof spiller var at købe en brugt Mercedes af en af mine gl kollegaer. Han kører bilræs fordi han synes det er sjovt. Ærgerligt vi satsede på ham frem for Makaric.
Det er det mest modige jeg har set nogen skrive på debatsiden i år ;)
Han har ikke været hurtig siden han kørte ræs i porsche på skydebanevej
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

EnvenafFolket

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af EnvenafFolket » 3. sep 2023, 18:29

Helenius scorer et mål og lavet en assist. Og kunne sagtens have scoret et mere. Er vi ikke tilfredse med det?
Og enig, træls at se på attituden, synes også Bakiz havde en opgivende attitude og Jørgensen virkede også lidt overgearet.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af raekkeettre » 3. sep 2023, 18:39

Er Hiljemark vild med Man U?? Sidder og ser dem mod Arsenal og det er fuldstændig samme opstilling og mangel på initiativ som AaB viste idag. Tro kopi, bare MEGET bedre spillere :)

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af troelsh » 3. sep 2023, 18:40

Hiljemark kunne godt tage en kammeratlig samtale med Helenius, det hjælper altså ikke holdet med den attitude også selvom spillet ikke kører.

Men han er bedre end Prica og derfor bør han fortsat starte inde.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13670
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Funky » 3. sep 2023, 18:41

Folk buede af, at holdet var famlende i offensiven 11 mod 10, og i øvrigt gik alt for meget i stå og gav Kolding masser af spil, stod på flade fødder, ingen bevægelse for boldholder - særligt efter de første 3 udskiftninger. Det var altså virkelig ringe at sidde og se på.

Jeg synes ikke, der er det store at klandre hverken Helenius eller Prica for denne kamp. De fik i lange perioder ikke andet at arbejde med end håbløse høje bolde, som de så kunne prøve at modtage alene overfor 1-2 modstandere, og uden nogle løb omkring sig. Det er ikke dem, der er problemet, det er det hold omkring dem, som spiller som om vi møder Man City.

Men man kan da få sig et godt og hjerteligt grin over Nordjyskes karakterer igen-igen. Denne gang over redaktionens tilbagevendende modvilje mod Posavec, og endnu mere over den åbenlyse modvilje mod at stange en fortjent bundkarakter eller bare nogle passende kritiske kommentarer ud til Lucas A, med henvisning til, at han ikke fik de 'nødvendige 30 minutter'. Altså, han blev indskiftet i det 63. minut - og der var 5 minutters overtid... :cheers:
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3262
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Brodernumsi » 3. sep 2023, 18:42

raekkeettre skrev:
3. sep 2023, 18:39
Er Hiljemark vild med Man U?? Sidder og ser dem mod Arsenal og det er fuldstændig samme opstilling og mangel på initiativ som AaB viste idag. Tro kopi, bare MEGET bedre spillere :)
Deres modstander er vist også bedre end Kolding.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af raekkeettre » 3. sep 2023, 18:43

Brodernumsi skrev:
3. sep 2023, 18:42
raekkeettre skrev:
3. sep 2023, 18:39
Er Hiljemark vild med Man U?? Sidder og ser dem mod Arsenal og det er fuldstændig samme opstilling og mangel på initiativ som AaB viste idag. Tro kopi, bare MEGET bedre spillere :)
Deres modstander er vist også bedre end Kolding.
Jow jow bevares, men det var Kolding jo ikke...

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14773
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Hanga » 3. sep 2023, 18:45

Stegosaurus skrev:
3. sep 2023, 17:43
Hanga skrev:
3. sep 2023, 17:31
Gentleman Finn skrev:
3. sep 2023, 17:28
R Rosenberg skrev:
3. sep 2023, 17:07
Altså, med endnu en sejr og 3-1, skulle man jo ikke kunne brokke sig.

Men det er godt nok noget køns- og trøstesløs fodbold, det hold leverer denne sæson.

I dag er Widell, Otoa, Odada og Posavec tre lyspunkter (alle 4 "nye"), men det er alt, alt for lidt dominans, vi ser fra dette hold. Og det er bare et generelt billede denne sæson.

Jeg ved sgu ikke, hvad der er galt, og vi skal nok rykke op, men det er jo åndssvagt, at vi ikke kan sætte os mere på kampene i denne liga.
Det tager en pæn tid at spille et hold og et system ind. Vi er lige gået i gang. Du ser et hold der har skiftet formation og træner en milliard gange på halvanden år. Der er heldigvis mange kampe tilbage til at få sat relationerne bedre. Indtil de 3 udskiftninger var der okay flow helt op til feltet, selvom vi mangler det sidste når modstanderne står så dybt. Vi må se om vores nye joker er svaret på den sidste bold i og omkring feltet
Men hvilket system er det vi prøver at spille ind?
Nej, det forekommer ikke klart. Men Hiljemark er dog tilsyneladende ikke mere tonedøv end at han godt kan se, at en hel del ikke har fungeret so far.
Jeg synes jo egentlig at vi var okay på vej i hans 4-3-3.
At finde fodfæste i et system for dernæst langsomt at forfine det, kommer naturligvis ikke uden problemer og udfordringer undervejs. For at få det spillet ind så kræver det også at man står fast på det og kun foretager mindre justeringer. Selvfølgelig skal man ikke stå ukritisk fast hvis det helt tydeligvis ikke fungerer, men jeg synes det er lige hurtigt nok at han begynder at sadle om til andre formationer må jeg sige, og det har da heller ikke ligefrem givet en umiddelbar forbedring. Tværtimod.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at man én gang for alle får lagt sig an på et klart koncept med en relativ fast formation og startopstilling, og så bruge denne sæson til at spille relationerne ind. Vi skal tro på at vi er bedre end modstanderne hver gang, for det bør vi være, og dermed ikke være SÅ bange for hvad modstanderen kommer med, at vi ændrer fundementalt på vores eget spil fra kamp til kamp. Jeg sætter det på spidsen men det er lidt sådan jeg føler vi griber det an nu.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13670
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Funky » 3. sep 2023, 18:46

Hanga skrev:
3. sep 2023, 18:45
Stegosaurus skrev:
3. sep 2023, 17:43
Hanga skrev:
3. sep 2023, 17:31
Gentleman Finn skrev:
3. sep 2023, 17:28
R Rosenberg skrev:
3. sep 2023, 17:07
Altså, med endnu en sejr og 3-1, skulle man jo ikke kunne brokke sig.

Men det er godt nok noget køns- og trøstesløs fodbold, det hold leverer denne sæson.

I dag er Widell, Otoa, Odada og Posavec tre lyspunkter (alle 4 "nye"), men det er alt, alt for lidt dominans, vi ser fra dette hold. Og det er bare et generelt billede denne sæson.

Jeg ved sgu ikke, hvad der er galt, og vi skal nok rykke op, men det er jo åndssvagt, at vi ikke kan sætte os mere på kampene i denne liga.
Det tager en pæn tid at spille et hold og et system ind. Vi er lige gået i gang. Du ser et hold der har skiftet formation og træner en milliard gange på halvanden år. Der er heldigvis mange kampe tilbage til at få sat relationerne bedre. Indtil de 3 udskiftninger var der okay flow helt op til feltet, selvom vi mangler det sidste når modstanderne står så dybt. Vi må se om vores nye joker er svaret på den sidste bold i og omkring feltet
Men hvilket system er det vi prøver at spille ind?
Nej, det forekommer ikke klart. Men Hiljemark er dog tilsyneladende ikke mere tonedøv end at han godt kan se, at en hel del ikke har fungeret so far.
Jeg synes jo egentlig at vi var okay på vej i hans 4-3-3.
At finde fodfæste i et system for dernæst langsomt at forfine det, kommer naturligvis ikke uden problemer og udfordringer undervejs. For at få det spillet ind så kræver det også at man står fast på det og kun foretager mindre justeringer. Selvfølgelig skal man ikke stå fast på det i alt evigheder eller hvis det helt tydeligvis ikke fungerer, men jeg synes det er lige hurtigt nok at han begynder at sadle om til andre formationer må jeg sige, og det har da heller ikke ligefrem givet en umiddelbar forbedring.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at man én gang for alle for slået fast hvilken formation og hvilket spillemæssige koncept vi skal stå fast på, og så bruge denne sæson til at spille det ind. Vi skal tro på at vi er bedre end modstanderne hver gang, for det bør vi være, og dermed ikke være SÅ bange for hvad modstanderen kommer med, at vi ændrer fundementalt på vores eget spil fra kamp til kamp. Jeg sætter det på spidsen men det er lidt sådan jeg føler vi griber det an nu.
Det er også netop det, Thomas Jasper kredser om i denne ganske udmærkede og præcise kommentar: https://nordjyske.dk/nyheder/sport/anal ... an/4544865
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3262
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Brodernumsi » 3. sep 2023, 18:47

raekkeettre skrev:
3. sep 2023, 18:43
Brodernumsi skrev:
3. sep 2023, 18:42
raekkeettre skrev:
3. sep 2023, 18:39
Er Hiljemark vild med Man U?? Sidder og ser dem mod Arsenal og det er fuldstændig samme opstilling og mangel på initiativ som AaB viste idag. Tro kopi, bare MEGET bedre spillere :)
Deres modstander er vist også bedre end Kolding.
Jow jow bevares, men det var Kolding jo ikke...
Det var heller ikke et forsvar af os.
Mere at United trods alt har en undskyldning. Man kan nemt komme til at se dummere ud end det er hensigten, når man står overfor et godt modstanderhold.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af raekkeettre » 3. sep 2023, 18:56

Brodernumsi skrev:
3. sep 2023, 18:47
raekkeettre skrev:
3. sep 2023, 18:43
Brodernumsi skrev:
3. sep 2023, 18:42
raekkeettre skrev:
3. sep 2023, 18:39
Er Hiljemark vild med Man U?? Sidder og ser dem mod Arsenal og det er fuldstændig samme opstilling og mangel på initiativ som AaB viste idag. Tro kopi, bare MEGET bedre spillere :)
Deres modstander er vist også bedre end Kolding.
Jow jow bevares, men det var Kolding jo ikke...
Det var heller ikke et forsvar af os.
Mere at United trods alt har en undskyldning. Man kan nemt komme til at se dummere ud end det er hensigten, når man står overfor et godt modstanderhold.
Ja ja...enig, det er nu heller ikke et angreb på man u...men det ligner total samme opstilling 5-2-3 og sammen passivitet.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1491
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Stegosaurus » 3. sep 2023, 19:01

raekkeettre skrev:
3. sep 2023, 18:39
Er Hiljemark vild med Man U?? Sidder og ser dem mod Arsenal og det er fuldstændig samme opstilling og mangel på initiativ som AaB viste idag. Tro kopi, bare MEGET bedre spillere :)
Nu vandt vi, igen, uden at få sved på panden.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13670
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Funky » 3. sep 2023, 19:04

Nu har jeg kritiseret Nordjyske for deres gøglerkarakterer, men jeg må til gengæld give Thomas Jasper ret i, at det var kort tid, Hiljemark og co. stod ved de første udmeldinger om, at 4-3-3 lå helt fast...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Martin Bak » 3. sep 2023, 19:08

Nu har vi spillet 8 kampe i 1 division. Ingen er vel i tvivl om, at vi bør rykke op- heller ikke før sæsonstart - derfor må jeg indrømme , at jeg er en smule rystet. Jeg ønsker ikke en ny træner igen , for vi har skiftet så mange de sidste år, at jeg ønsker ro på den plads

men vi har nu spillet 8 kampe i 1 division - hvad er det Hiljemark vil med holdet ? Hvorfor famler han stadig i mere eller mindre blinde og skifter konstant formation.

Prøv nu for pokker da at holde ved et koncept/ formation

Og bare lige eb lille hjælp hiljemark - vi har ikke spillerne til en 4-4-2

❤️🤍❤️🤍
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Dennis Nielsen » 3. sep 2023, 19:09

Hanga skrev:
3. sep 2023, 18:45
Stegosaurus skrev:
3. sep 2023, 17:43
Hanga skrev:
3. sep 2023, 17:31
Gentleman Finn skrev:
3. sep 2023, 17:28
R Rosenberg skrev:
3. sep 2023, 17:07
Altså, med endnu en sejr og 3-1, skulle man jo ikke kunne brokke sig.

Men det er godt nok noget køns- og trøstesløs fodbold, det hold leverer denne sæson.

I dag er Widell, Otoa, Odada og Posavec tre lyspunkter (alle 4 "nye"), men det er alt, alt for lidt dominans, vi ser fra dette hold. Og det er bare et generelt billede denne sæson.

Jeg ved sgu ikke, hvad der er galt, og vi skal nok rykke op, men det er jo åndssvagt, at vi ikke kan sætte os mere på kampene i denne liga.
Det tager en pæn tid at spille et hold og et system ind. Vi er lige gået i gang. Du ser et hold der har skiftet formation og træner en milliard gange på halvanden år. Der er heldigvis mange kampe tilbage til at få sat relationerne bedre. Indtil de 3 udskiftninger var der okay flow helt op til feltet, selvom vi mangler det sidste når modstanderne står så dybt. Vi må se om vores nye joker er svaret på den sidste bold i og omkring feltet
Men hvilket system er det vi prøver at spille ind?
Nej, det forekommer ikke klart. Men Hiljemark er dog tilsyneladende ikke mere tonedøv end at han godt kan se, at en hel del ikke har fungeret so far.
Jeg synes jo egentlig at vi var okay på vej i hans 4-3-3.
At finde fodfæste i et system for dernæst langsomt at forfine det, kommer naturligvis ikke uden problemer og udfordringer undervejs. For at få det spillet ind så kræver det også at man står fast på det og kun foretager mindre justeringer. Selvfølgelig skal man ikke stå fast på det i alt evigheder eller hvis det helt tydeligvis ikke fungerer, men jeg synes det er lige hurtigt nok at han begynder at sadle om til andre formationer må jeg sige, og det har da heller ikke ligefrem givet en umiddelbar forbedring. Tværtimod.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at man én gang for alle får lagt sig an på et klart koncept med en relativ fast formation og startopstilling, og så bruge denne sæson til at spille relationerne ind. Vi skal tro på at vi er bedre end modstanderne hver gang, for det bør vi være, og dermed ikke være SÅ bange for hvad modstanderen kommer med, at vi ændrer fundementalt på vores eget spil fra kamp til kamp. Jeg sætter det på spidsen men det er lidt sådan jeg føler vi griber det an nu.
Helt enig.

Vi afgav jo nærmest ikke nogle chancer, da vi kørte en 433. Det der manglede, var de offensive relationer og spillemønstre. De relationer og spillemønstre virker endnu mere distanceret og fjerne end før.

Jeg har mistet tiltroen til svenskeren på bænken. 4 forskellige formationer, spillere der bliver flyttet rundt og manglende retning. Dernæst skal vi presse højt, så være afventende osv osv. Det er faktisk ret vildt, at jeg gerne ser ham fyret, taget vores resultater i betragtning, men hvis Hiljemark roder sådan rundt, fordi han endnu ikke har fundet den hellige gral, så vil det jo fortsætte i suppen... Vi skal ikke til at finde vores relationer i suppen, de skulle gerne være på plads nu!

I dag var vores pres så ringe, at det var pinligt. Kolding formåede nemt at spille udenom de 3 forreste og de 2 centrale midtbanespillere stemplede ikke op, da vores wingbacks stod som backs. Dette foregik endda, da Kolding kun var 10.

Besvar