Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af FIDEL » 3. sep 2023, 19:13

Det her med ændring af formation skyldes måske, at man ønsker at gøre s9illerne vant til at ændre taktikken i SL.
Det virker bare lidt la la.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Buzz Killington » 3. sep 2023, 19:30

Køb uhadada.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1212
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Spanky » 3. sep 2023, 19:51

Hiljemark skal efterhånden snart til at vise, at vi kan have tillid til ham på den lange bane.

Holdet skriger på at der kommer noget kontinuitet, især offensivt. Hiljemark sejler rundt med nye opstillinger uge efter uge. Idag sender han det tammeste signal ved at indrette sig efter fucking Kolding på hjemmebane ved at starte med 3 stoppere. Han sætter samtidig en af vores mest formstærke spillere på bænken (Ross).

Da vi er kommet på 3-0 og er en mand i overtal skal hele offensiven lige pludselig ændres. Det var netop der Bakiz, Widell og Helenius havde muligheden for virkelig at få noget selvtillid, men nej ud med dem (og ned på en back!). Det er latterligt trænerarbejde. Især når det er røvelendige Prica og Lucas, som kommer ind. Alt går dødt efter de ændringer og vi stopper nærmest med at spille og overlader al initiativ til Kolding på trods af vi er i overtal.

I min optik bliver vi nødt til at satse på noget kontinuitet for at få gang i noget offensivt og chanceskabende spil. Mange er efter ham, men vi har ikke noget alternativ til Helenius oppe foran. Ja, han falder til tider ud af kampene og kan virke opgivende, men han laver sine mål (og ja, straffespark tæller også med!). Jeg fatter ikke han lod Bakiz tage det andet straffespark, men det viser han er en holdspiller og han også har interesse i Bakiz sprudler.

Står det til mig så stiller vi op som følger de kommende 5-6 kampe og holder fast i opstillingen frem til omkring 70 min.

(4-2-3-1)
Posavec
Jørgensen, Thelander, Otoa, Ahlmann
Højholt, Odada
Widell, Ross, Bakiz
Helenius

Så må vi tage en status efter 5-6 kampe og vurdere, hvad næste skridt skal være. Vi kommer ikke til at misse oprykning under alle omstændigheder, så det afgørende i denne sæson er, at få samspillet et hold som fremstår som en enhed og som kan begå sig i superligaen.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2874
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Eksil » 3. sep 2023, 20:08

Spanky skrev:
3. sep 2023, 19:51
Hiljemark skal efterhånden snart til at vise, at vi kan have tillid til ham på den lange bane.

[...]

Så må vi tage en status efter 5-6 kampe og vurdere, hvad næste skridt skal være. Vi kommer ikke til at misse oprykning under alle omstændigheder, så det afgørende i denne sæson er, at få samspillet et hold som fremstår som en enhed og som kan begå sig i superligaen.
Hvorfor er det, at spillerne gerne må udvikle sig, men træneren ikke kan blive bedre? Det med kræve trænerfyringer i et væk er grænsende til sindsygt.

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 944
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Salle17 » 3. sep 2023, 20:20

Eksil skrev:
3. sep 2023, 20:08
Spanky skrev:
3. sep 2023, 19:51
Hiljemark skal efterhånden snart til at vise, at vi kan have tillid til ham på den lange bane.

[...]

Så må vi tage en status efter 5-6 kampe og vurdere, hvad næste skridt skal være. Vi kommer ikke til at misse oprykning under alle omstændigheder, så det afgørende i denne sæson er, at få samspillet et hold som fremstår som en enhed og som kan begå sig i superligaen.
Hvorfor er det, at spillerne gerne må udvikle sig, men træneren ikke kan blive bedre? Det med kræve trænerfyringer i et væk er grænsende til sindsygt.
Enig.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Funky » 3. sep 2023, 20:20

Eksil skrev:
3. sep 2023, 20:08
Spanky skrev:
3. sep 2023, 19:51
Hiljemark skal efterhånden snart til at vise, at vi kan have tillid til ham på den lange bane.

[...]

Så må vi tage en status efter 5-6 kampe og vurdere, hvad næste skridt skal være. Vi kommer ikke til at misse oprykning under alle omstændigheder, så det afgørende i denne sæson er, at få samspillet et hold som fremstår som en enhed og som kan begå sig i superligaen.
Hvorfor er det, at spillerne gerne må udvikle sig, men træneren ikke kan blive bedre? Det med kræve trænerfyringer i et væk er grænsende til sindsygt.
Jeg synes heller ikke, det er relevant at tale om fyring, slet ikke, men der er en klar diskrepans mellem det, man sagde ved sæsonens start (“4-3-3 ligger fast”) og det, man praktiserer efter de første kampe. Så noget er der jo sket med Hiljemarks intentioner. Derudover går flere af de etablerede spillere rundt og ser mere eller mindre misfornøjede eller mopsede ud, imens det i høj grad er nyindkøbene, som stråler i kampene. Det virker som om, der er grøde i en del ting i truppen. Jeg håber bare på, der er styr på det.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 418
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Nestor » 3. sep 2023, 20:21

Martin Bak skrev:
3. sep 2023, 19:08
Nu har vi spillet 8 kampe i 1 division. Ingen er vel i tvivl om, at vi bør rykke op- heller ikke før sæsonstart - derfor må jeg indrømme , at jeg er en smule rystet. Jeg ønsker ikke en ny træner igen , for vi har skiftet så mange de sidste år, at jeg ønsker ro på den plads

men vi har nu spillet 8 kampe i 1 division - hvad er det Hiljemark vil med holdet ? Hvorfor famler han stadig i mere eller mindre blinde og skifter konstant formation.

Prøv nu for pokker da at holde ved et koncept/ formation

Og bare lige eb lille hjælp hiljemark - vi har ikke spillerne til en 4-4-2

❤️🤍❤️🤍
Og det er jo meget ærgerligt, for hvis jeg ikke husker meget forkert, så er de sidste to mesterskab netop vundet med en 4-4-2.
Det tangerer under alle omstændigheder det tåbelige at insistere på en 4-3-3, som vi ikke har kunnet få til at fungere de sidst 5-7 år.
Vi gør, som vi plejer, og forventer, at vi på magisk vis får et andet resultat, end vi plejer at få.

:aabfan:

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Klaus » 3. sep 2023, 20:23

Så er jeg kommet hjem efter en eftertænksom køretur. Jeg er mere sur på træneren end på holdet. Vores absolut vigtigste, man kunne også sige eneste, offensive es bliver sat til at spille back, da vi kommer på 3-0 og får en mand i overtal. Kunne man måske i stedet have arbejdet på at tanke selvtillid ind i vores spillere og arbejde med spilmønstre, i stedet for at ændre så grundlæggende på formationen, at vi ender med at være halvheldige med at Kolding kun scorer en, da de kommer i undertal. Jeg synes faktisk Prica og Helenius gjorde det ganske rimeligt i dag.... De fik jo ikke det mindste at arbejde med. At lægge Højholt længere frem er jo en decideret katastrofe, og set fra tribunen var han sammen med vores spanske venstre back blandt de dårligste i dag. Og jo jeg så godt han lavede et (1) godt indlæg.

Jeg forstår ikke, hvorfor vi fx trækker samtlige markspillere tilbage i eget felt når modstanderen har en dødbold, eller bare et indkast på egen banehalvdel. Helenius og Prica skal forsvare eget felt og vi sætter ikke andre frem. Så når bolden bliver losset frem af fx Kramer er der ingen til at modtage bolden. Man kan for pokker ikke både være targetmand og bagerste mand på en gang. Jeg forstår heller ikke, at vores træner vinker spillerne tilbage, hvis de presser modstanderne på deres banehalvdel, og endnu mindre forstår jeg, hvorfor han dirigerer afventende spil, når vi er en mand i overtal. Jeg synes vores spil generelt er i en yderst problematisk forfatning. Vi vinder på enkeltpræstationer og individuel kvalitet, men som hold dumper vi med et brag. Min påstand er, at havde vi ikke fået Widell ind, havde vi ligget et helt andet sted i tabellen.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Funky » 3. sep 2023, 20:31

Klaus skrev:
3. sep 2023, 20:23
Så er jeg kommet hjem efter en eftertænksom køretur. Jeg er mere sur på træneren end på holdet. Vores absolut vigtigste, man kunne også sige eneste, offensive es bliver sat til at spille back, da vi kommer på 3-0 og får en mand i overtal. Kunne man måske i stedet have arbejdet på at tanke selvtillid ind i vores spillere og arbejde med spilmønstre, i stedet for at ændre så grundlæggende på formationen, at vi ender med at være halvheldige med at Kolding kun scorer en, da de kommer i undertal. Jeg synes faktisk Prica og Helenius gjorde det ganske rimeligt i dag.... De fik jo ikke det mindste at arbejde med. At lægge Højholt længere frem er jo en decideret katastrofe, og set fra tribunen var han sammen med vores spanske venstre back blandt de dårligste i dag. Og jo jeg så godt han lavede et (1) godt indlæg.

Jeg forstår ikke, hvorfor vi fx trækker samtlige markspillere tilbage i eget felt når modstanderen har en dødbold, eller bare et indkast på egen banehalvdel. Helenius og Prica skal forsvare eget felt og vi sætter ikke andre frem. Så når bolden bliver losset frem af fx Kramer er der ingen til at modtage bolden. Man kan for pokker ikke både være targetmand og bagerste mand på en gang. Jeg forstår heller ikke, at vores træner vinker spillerne tilbage, hvis de presser modstanderne på deres banehalvdel, og endnu mindre forstår jeg, hvorfor han dirigerer afventende spil, når vi er en mand i overtal. Jeg synes vores spil generelt er i en yderst problematisk forfatning. Vi vinder på enkeltpræstationer og individuel kvalitet, men som hold dumper vi med et brag. Min påstand er, at havde vi ikke fået Widell ind, havde vi ligget et helt andet sted i tabellen.
Jeg genkender 100% dine kritikpunkter. Planen med at have 3 midtstoppere med mod Kolding var udtryk for en klar plan, men resten forstod jeg ikke meget af.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Hovedet » 3. sep 2023, 20:37

Det positive er, at vi henter mange point, generelt scorer 2, 3 eller 4 mål og slipper få mål ind. Det er på én gang både betryggende, at vi gør dette uden nogensinde at spille godt. Og samtidig foruroligende, at vi aldrig spiller gode kampe.

Én ting er selvfølgelig, at kadencen kan være lidt for nedadgående ved 3-0 og en mand i overtal. Men vi må da aldrig i den grad overlade initiativet til vores modstandere på den måde; jeg påpegede, at vi efter vores 1-0-scoring mod Næstveds decimerede og pointløse bundhold efter knap en halv time lige pludselig lignede et hold, der var blevet bange for at vinde. Her virker vi bange for at vinde i en kamp, hvor vi fører 3-0 på hjemmebane med en halv time tilbage og en mand i overtal. Efter at have vundet de forrige 2 kampe og i det hele taget 5 ud af 7.

Selvfølgelig kan pibekoncerter ved 3-1 med knap et kvarter tilbage virke temmelig malplaceret og forkælet; men den er altså berettiget i den forstand, at AaB simpelthen skal være dominerende på alle planer på hjemmekampe i 1. division. Ikke nødvendigvis at spille modstanderne ud af banen - for så svag er 1. division på ingen måde - men vi skal altså vise, at på Aalborg Stadion bestemmer vi: i al almindelighed og i særdeleshed da i en kamp, hvor vi fører 3-0 og er en mand i overtal!

Hjemmekampe af en kaliber som dem mod Hillerød og Kolding bliver altså ikke ved med at kaste tre point af sig!

Vi skal nu også klare os uden Sousa. Og må håbe, at den nye mand bringer det samme til torvs som Otada og Widell.

På trods af vores absolut godkendte pointhøst er det for tidligt at have armene over hovedet. Det er helt afgjort en strukturel fejltagelse at blive ved med at tilpasse vores opstilling og formation til vores modstandere. Vi spiller for det første i 1. division! For det andet medvirker det til forvirring og usikkerhed hos spillerne, der dermed som hold betragtet kommer til at fremstå svagere end summen af deres samlede kvalitet. Ændringer i spilformation bør kun finde sted ved helt særlige omstændigheder som udvisninger, skader og karantæner, ligesom man selvfølgelig kan justere en smule, såfremt modstanderen skulle have en helt særlig spidskompetence. Men da Hiljemark jo selv er bevidst om spillets manglende kvalitet, bør han først kigge indad og tage sin egen taktik op til overvejelse.

I grænselandet venter den første kamp i vores nye tilværelse på anden klasse, hvor vi ikke er forhåndsfavoritter. Det bliver spændende at overvære; også fordi vi her matches på en måde, der er Superligaen værdig. Derpå venter endnu en hjemmekamp som tårnhøje favoritter mod HB Køge, inden vi afvikler endnu et nøgleopgør på udebane mod en potentiel oprykningskandidat i form af Vendsyssel.

En delstatus kan foretages efter de første 11 runder, når vi har mødt alle holdene i 1.division. Pointmæssigt ser det lige nu godt ud; og det er som nævnt også betryggende, at vi faktisk kan vinde kampe og endda ret overbevisende, når vi ikke spiller bedre, end vi gør.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Funky » 3. sep 2023, 20:37

Imponerende tilskuertal igen i dag. I øvrigt, og så var den ene sidetribune endda ikke specielt tæt pakket…
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Raptorr » 3. sep 2023, 20:40

Klaus skrev:
3. sep 2023, 20:23
Så er jeg kommet hjem efter en eftertænksom køretur. Jeg er mere sur på træneren end på holdet. Vores absolut vigtigste, man kunne også sige eneste, offensive es bliver sat til at spille back, da vi kommer på 3-0 og får en mand i overtal. Kunne man måske i stedet have arbejdet på at tanke selvtillid ind i vores spillere og arbejde med spilmønstre, i stedet for at ændre så grundlæggende på formationen, at vi ender med at være halvheldige med at Kolding kun scorer en, da de kommer i undertal. Jeg synes faktisk Prica og Helenius gjorde det ganske rimeligt i dag.... De fik jo ikke det mindste at arbejde med. At lægge Højholt længere frem er jo en decideret katastrofe, og set fra tribunen var han sammen med vores spanske venstre back blandt de dårligste i dag. Og jo jeg så godt han lavede et (1) godt indlæg.

Jeg forstår ikke, hvorfor vi fx trækker samtlige markspillere tilbage i eget felt når modstanderen har en dødbold, eller bare et indkast på egen banehalvdel. Helenius og Prica skal forsvare eget felt og vi sætter ikke andre frem. Så når bolden bliver losset frem af fx Kramer er der ingen til at modtage bolden. Man kan for pokker ikke både være targetmand og bagerste mand på en gang. Jeg forstår heller ikke, at vores træner vinker spillerne tilbage, hvis de presser modstanderne på deres banehalvdel, og endnu mindre forstår jeg, hvorfor han dirigerer afventende spil, når vi er en mand i overtal. Jeg synes vores spil generelt er i en yderst problematisk forfatning. Vi vinder på enkeltpræstationer og individuel kvalitet, men som hold dumper vi med et brag. Min påstand er, at havde vi ikke fået Widell ind, havde vi ligget et helt andet sted i tabellen.
Jeg ville bestemt også ønske, at vi var mere organiserede fremadrettet og frem for alt at vi havde et pres spil, som fungerede. Men jeg lægger også mærke til, at vi rent faktisk er dygtige til at forsvare eget felt og har indkasseret 4 mål i 8 kampe. Når det er sagt, så håber jeg selvfølgelig, at det offensive kommer, men der må jo være ting, som Hiljemark ikke mener er på plads. Jeg gætter på, at Odada kommer til at få stor betydning for balancen på midtbanen, men han mangler selvfølgelig nogle træninger og spilletid endnu.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Funky » 3. sep 2023, 20:48

Jeg synes så, man til gengæld kan rose Hiljemark for ikke at være bange for at bringe vores nye spillere ind på holdet. Det synes jeg også sender et signal til truppen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5202
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Jakobsen » 3. sep 2023, 20:51

Salle17 skrev:
3. sep 2023, 20:20
Eksil skrev:
3. sep 2023, 20:08
Spanky skrev:
3. sep 2023, 19:51
Hiljemark skal efterhånden snart til at vise, at vi kan have tillid til ham på den lange bane.

[...]

Så må vi tage en status efter 5-6 kampe og vurdere, hvad næste skridt skal være. Vi kommer ikke til at misse oprykning under alle omstændigheder, så det afgørende i denne sæson er, at få samspillet et hold som fremstår som en enhed og som kan begå sig i superligaen.
Hvorfor er det, at spillerne gerne må udvikle sig, men træneren ikke kan blive bedre? Det med kræve trænerfyringer i et væk er grænsende til sindsygt.
Enig.
Helt enig i, at vi har haft trænerfyringer så rigeligt.
Jeg bed lidt mærke i at Helenius i Ripodsten på Nordjyske, at man skiftede i dag fordi de følte formationen passede bedre til truppen. Jeg kan godt blive nervøs for, at truppen føler en ting passer til dem og, at Hiljemark egentlig helst vil noget andet. Det kan godt blive rigtigt giftigt sådan noget. Vi ved jo i hvert fald at Thelander er meget forhippet på tre i bagkæden og snakken gik jo direkte på han ikke ville forlænge/gerne ville væk så længe Cifuentes spillede 4-3-3
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Funky » 3. sep 2023, 21:00

Jakobsen skrev:
3. sep 2023, 20:51
Salle17 skrev:
3. sep 2023, 20:20
Eksil skrev:
3. sep 2023, 20:08
Spanky skrev:
3. sep 2023, 19:51
Hiljemark skal efterhånden snart til at vise, at vi kan have tillid til ham på den lange bane.

[...]

Så må vi tage en status efter 5-6 kampe og vurdere, hvad næste skridt skal være. Vi kommer ikke til at misse oprykning under alle omstændigheder, så det afgørende i denne sæson er, at få samspillet et hold som fremstår som en enhed og som kan begå sig i superligaen.
Hvorfor er det, at spillerne gerne må udvikle sig, men træneren ikke kan blive bedre? Det med kræve trænerfyringer i et væk er grænsende til sindsygt.
Enig.
Helt enig i, at vi har haft trænerfyringer så rigeligt.
Jeg bed lidt mærke i at Helenius i Ripodsten på Nordjyske, at man skiftede i dag fordi de følte formationen passede bedre til truppen. Jeg kan godt blive nervøs for, at truppen føler en ting passer til dem og, at Hiljemark egentlig helst vil noget andet. Det kan godt blive rigtigt giftigt sådan noget. Vi ved jo i hvert fald at Thelander er meget forhippet på tre i bagkæden og snakken gik jo direkte på han ikke ville forlænge/gerne ville væk så længe Cifuentes spillede 4-3-3
Stadig mærkeligt, når den klare melding ved sæsonstart var “4-3-3 ligger fast”.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Klaus » 3. sep 2023, 21:07

Funky skrev:
3. sep 2023, 20:48
Jeg synes så, man til gengæld kan rose Hiljemark for ikke at være bange for at bringe vores nye spillere ind på holdet. Det synes jeg også sender et signal til truppen.
Ja, det kan man sige. Og jeg ønsker bestemt ingen trænerfyring. Og jo, han er ikke bange for at bringe nye spillere. Jeg synes også Widell er klasser bedre end Fossum... Men når vi spiller på hjemmebane, er foran 3-0 og de andre har fået en mand smidt ud. Så forstår jeg ikke det mindste af, at Hiljemark forlanger, at vi skal stille os tilbage af taktiske grunde og overlade initiativet til Kolding - det var altså Kolding med 10 mand. Det kan godt være, at Thelander har ret, når han siger, at det er ligeså effektivt som at ligge et højt pres. Men er det virkelig den fodbold man vil spille i AaB, for så går der ikke længe før vi ikke længere er 6500 tilskuere på stadion. Jeg er med på at sejren er vigtigst. MEN, når den så er hjemme kunne man måske med fordel vælge at træde lidt på gaspedalen i stedet for af taktiske grunde at stille sig tilbage...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Funky » 3. sep 2023, 21:09

Klaus skrev:
3. sep 2023, 21:07
Funky skrev:
3. sep 2023, 20:48
Jeg synes så, man til gengæld kan rose Hiljemark for ikke at være bange for at bringe vores nye spillere ind på holdet. Det synes jeg også sender et signal til truppen.
Ja, det kan man sige. Og jeg ønsker bestemt ingen trænerfyring. Og jo, han er ikke bange for at bringe nye spillere. Jeg synes også Widell er klasser bedre end Fossum... Men når vi spiller på hjemmebane, er foran 3-0 og de andre har fået en mand smidt ud. Så forstår jeg ikke det mindste af, at Hiljemark forlanger, at vi skal stille os tilbage af taktiske grunde og overlade initiativet til Kolding - det var altså Kolding med 10 mand. Det kan godt være, at Thelander har ret, når han siger, at det er ligeså effektivt som at ligge et højt pres. Men er det virkelig den fodbold man vil spille i AaB, for så går der ikke længe før vi ikke længere er 6500 tilskuere på stadion. Jeg er med på at sejren er vigtigst. MEN, når den så er hjemme kunne man måske med fordel vælge at træde lidt på gaspedalen i stedet for af taktiske grunde at stille sig tilbage...
Jeg er enig med dig.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5202
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af Jakobsen » 3. sep 2023, 21:10

Klaus skrev:
3. sep 2023, 21:07
Funky skrev:
3. sep 2023, 20:48
Jeg synes så, man til gengæld kan rose Hiljemark for ikke at være bange for at bringe vores nye spillere ind på holdet. Det synes jeg også sender et signal til truppen.
Ja, det kan man sige. Og jeg ønsker bestemt ingen trænerfyring. Og jo, han er ikke bange for at bringe nye spillere. Jeg synes også Widell er klasser bedre end Fossum... Men når vi spiller på hjemmebane, er foran 3-0 og de andre har fået en mand smidt ud. Så forstår jeg ikke det mindste af, at Hiljemark forlanger, at vi skal stille os tilbage af taktiske grunde og overlade initiativet til Kolding - det var altså Kolding med 10 mand. Det kan godt være, at Thelander har ret, når han siger, at det er ligeså effektivt som at ligge et højt pres. Men er det virkelig den fodbold man vil spille i AaB, for så går der ikke længe før vi ikke længere er 6500 tilskuere på stadion. Jeg er med på at sejren er vigtigst. MEN, når den så er hjemme kunne man måske med fordel vælge at træde lidt på gaspedalen i stedet for af taktiske grunde at stille sig tilbage...
Thelander er jo helt væk i det interview med Rishøj. Han siger, at det er en udfordring med modstandere der står dybt og at åbne dem, men det er jo netop AaB der passive og står dybt og parrerer i 3/4 af kampen.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2543
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af troelsh » 3. sep 2023, 21:21

Jakobsen skrev:
3. sep 2023, 21:10
Klaus skrev:
3. sep 2023, 21:07
Funky skrev:
3. sep 2023, 20:48
Jeg synes så, man til gengæld kan rose Hiljemark for ikke at være bange for at bringe vores nye spillere ind på holdet. Det synes jeg også sender et signal til truppen.
Ja, det kan man sige. Og jeg ønsker bestemt ingen trænerfyring. Og jo, han er ikke bange for at bringe nye spillere. Jeg synes også Widell er klasser bedre end Fossum... Men når vi spiller på hjemmebane, er foran 3-0 og de andre har fået en mand smidt ud. Så forstår jeg ikke det mindste af, at Hiljemark forlanger, at vi skal stille os tilbage af taktiske grunde og overlade initiativet til Kolding - det var altså Kolding med 10 mand. Det kan godt være, at Thelander har ret, når han siger, at det er ligeså effektivt som at ligge et højt pres. Men er det virkelig den fodbold man vil spille i AaB, for så går der ikke længe før vi ikke længere er 6500 tilskuere på stadion. Jeg er med på at sejren er vigtigst. MEN, når den så er hjemme kunne man måske med fordel vælge at træde lidt på gaspedalen i stedet for af taktiske grunde at stille sig tilbage...
Thelander er jo helt væk i det interview med Rishøj. Han siger, at det er en udfordring med modstandere der står dybt og at åbne dem, men det er jo netop AaB der passive og står dybt og parrerer i 3/4 af kampen.
Han siger jo bare at han er glad for de kom foran tidligt, fordi de tidligere har set at deres modstandere har stillet sig langt tilbage, og det kan være svært at åbne op, og det er jo ikke forkert.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2556
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: AaB - Kolding IF, 03.09.2023

Indlæg af baresi » 3. sep 2023, 21:22

3-4-3 L.Friis sluttede af med sejre og fcm og bif og blev fyret derefter (ik pga formationen selvfølgelig)
Vi havde holdet til det - K.Jørgensen blev købt som wingback - A.Poulsen blev købt som wingback.
Hamren 4-3-3 - det sejlede rundt
Hiljes sidste kampe i suppen 4-3-3 god start pga. energien men spillet kom aldrig med.
Nu har vi spillet 4-3-3 (har fungeret rimeligt)
Så spillede vi 4-2-3-1 (fungerede slet ikke)
og nu 3-4-3 ( den manglede en del for at se spændende ud) '
MEN glem lige formationerne - problemet er mest at spillerne ikke spiller hvor de er bedst.
OG Widell - skal vi gøre som vores nye 8er stjerne og han SKAL 100% være central. Han kan vende på en MØNT, og han kan presse modstanderen max. han er en klasse boks til boks og har verdens største motor.
MEn når man gemmer ham på enten højre kant eller venstre kant, så mister man en masse drive de rigtige steder. Han dæmmer perfekt op for modstanderen og er også farlig fremadrettet centralt.
SkAL ROSS være 8er, venstre eller højre kant -hmm det kan heller ikke være let. . .

Bottomling så savner jeg at se en plan fra HILJE - 3 forskellige formationer i 1. division....Det er ikke det den sportslige ledelse har som plan. Jeg ved derude fra at der skal være et AaB spil system DNA der skal gennemsyre alle hold fra U 15 og Op. . . Sådan at man ikke hyrer en træner der kommer med en formation, men hyrer en træner der passer til klubbens formation.

Hilje hvad vil du egentlig med det her hold . . . jeg er stadig spændt.
OG med en TOKU på vej så bliver det da endnu mere spændende med hvad man gør. MEN en 4-3-3 med en midt og offensiv således.
Odada - højholt - widell
Toku - helenius - Bakiz

Så bliver der både presset og scoret mål.

Besvar