Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af RicoBR02 » 6. sep 2023, 22:09

Det handler om, som jeg har forstået det, at vri som afholder af kampen har et reglement der forbyder brug af visse budskaber, dette har kontrollørerne vist op til kampen men hat ikke taget kontakt til nogle af grupperne på vesttribunen for at formidle det videre. Det er IKKE unitas (desværre Jacobsen, jeg ved du ville have elsket det) der er mdøt op i disse trøjer, men en mindre gruppe der altid har haft disse tal trykt på deres tshirts (disse er IKKE hooligans og det ved politiet og kontrollen udmærket). Da de ankommer til stadion bliver de af politi og kontrollen gjort bekendt med at de ikke er velkomne på stadion. Dette reagerer unitas, supportklubben og tifo kaos på, da det kunne være undgået med dialog med grupperne. Derfor vælger samtlige grupper at boykotte stemningen i protest.
Det var em sindssyg magtdemonstration fra politiet og kontrollører idag over noget som IKKE er ulovligt men demonstrationen fra vesttribunen ramte endnu hårdere.

Jeg er med på at mange herinde nu vil diskutere det til hudløshed, men jeg kommer ikke til at deltage i det, min holdning er helt og holdent den samme som dem der valgte at forlade stadion også selvom jeg ikke mener at alle politifolk er bastarder

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 789
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af Raptorr » 6. sep 2023, 22:21

R Rosenberg skrev:
6. sep 2023, 21:47
Gentleman Finn skrev:
6. sep 2023, 21:39
Pollack2 skrev:
6. sep 2023, 21:31
Stegosaurus skrev:
6. sep 2023, 20:23
Gentleman Finn skrev:
6. sep 2023, 20:15
Lyfe skrev:
6. sep 2023, 20:08


Ja og med de få opdateringer fra nordjyske får han ros
Lækkert, ser frem til at se ham i aktion
Han ligner en spiller i topform. Fucking hurtig og blændende teknik og afleveringer. Det ser ærligt talt lovende ud.
Jeg bliver nødt til at udråbe et halleluja! Widell, Odada, Toku ligner klassekøb og af en helt anden kvalitet end vi har set meget længe. Caballo lidt mere forbeholdent og de Boer skal vel lige prøves af på et fornuftigt niveau, men tyskerne har altså imponeret so far. Jeg forbeholder mig retten til at gå fremtiden i møde med positive forventninger!
Der har været overraskende træfsikkerhed, ja, rigtigt fedt og giver mig stor optimisme for fremtiden! Jeg mindes ikke at have set noget lignende.
Tænk så, hvad man måske kan finde, når man har solgt Sousa og er kommet ud af kontrakten med Lucas til sommer. Bare de to er vel på den gode side af en halv mio om måneden.
Ja, og hvad sker der i øvrigt med Sousa. Det skal da være snart, hvis det skal være i dette vindue.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af FlæskeFrank » 6. sep 2023, 22:36

Raptorr skrev:
6. sep 2023, 22:21
R Rosenberg skrev:
6. sep 2023, 21:47
Tænk så, hvad man måske kan finde, når man har solgt Sousa og er kommet ud af kontrakten med Lucas til sommer. Bare de to er vel på den gode side af en halv mio om måneden.
Ja, og hvad sker der i øvrigt med Sousa. Det skal da være snart, hvis det skal være i dette vindue.
Mon ikke de første penge går til at O la la eller Odada fri?
- FlæskeFrank

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1054
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af Sønderhof » 6. sep 2023, 22:55

RicoBR02 skrev:
6. sep 2023, 22:09
Det handler om, som jeg har forstået det, at vri som afholder af kampen har et reglement der forbyder brug af visse budskaber, dette har kontrollørerne vist op til kampen men hat ikke taget kontakt til nogle af grupperne på vesttribunen for at formidle det videre. Det er IKKE unitas (desværre Jacobsen, jeg ved du ville have elsket det) der er mdøt op i disse trøjer, men en mindre gruppe der altid har haft disse tal trykt på deres tshirts (disse er IKKE hooligans og det ved politiet og kontrollen udmærket). Da de ankommer til stadion bliver de af politi og kontrollen gjort bekendt med at de ikke er velkomne på stadion. Dette reagerer unitas, supportklubben og tifo kaos på, da det kunne være undgået med dialog med grupperne. Derfor vælger samtlige grupper at boykotte stemningen i protest.
Det var em sindssyg magtdemonstration fra politiet og kontrollører idag over noget som IKKE er ulovligt men demonstrationen fra vesttribunen ramte endnu hårdere.

Jeg er med på at mange herinde nu vil diskutere det til hudløshed, men jeg kommer ikke til at deltage i det, min holdning er helt og holdent den samme som dem der valgte at forlade stadion også selvom jeg ikke mener at alle politifolk er bastarder
Tak for opdateringen.

Nu skriver du at du ikke har lyst til at diskutere det her videre, og det forstår jeg godt, for tonen bliver hurtig skinger herinde, når debatten falder på de mere ekstrem grupperinger.

Jeg trykprøver alligevel engang: Har man på Vesttribunen et samlet kodeks for hvor grænsen går? Racisme, homofobi og VAR er der konsensum om er uacceptabel.
- men man tolerer budskaber om at autoriterne er ondskaben selv... Jeg er med på at man som fangruppering skal passe på med at være alt for moralske, men det her ACAB-pjat. Det er jo komplet pubertært og idiotisk.

For mig er det på samme niveau som koranafbrændinger. Bare fordi det ikke er ulovligt, betyder ikke at det er okay.

Brugeravatar
Pungrotten
Landshold
Landshold
Indlæg: 771
Tilmeldt: 20. jul 2005, 20:51

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af Pungrotten » 6. sep 2023, 22:58

Pollack2 skrev:
6. sep 2023, 21:31
Stegosaurus skrev:
6. sep 2023, 20:23
Gentleman Finn skrev:
6. sep 2023, 20:15
Lyfe skrev:
6. sep 2023, 20:08
troelsh skrev:
6. sep 2023, 20:05
Er Toku kommet på banen?
Ja og med de få opdateringer fra nordjyske får han ros
Lækkert, ser frem til at se ham i aktion
Han ligner en spiller i topform. Fucking hurtig og blændende teknik og afleveringer. Det ser ærligt talt lovende ud.
Jeg bliver nødt til at udråbe et halleluja! Widell, Odada, Toku ligner klassekøb og af en helt anden kvalitet end vi har set meget længe. Caballo lidt mere forbeholdent og de Boer skal vel lige prøves af på et fornuftigt niveau, men tyskerne har altså imponeret so far. Jeg forbeholder mig retten til at gå fremtiden i møde med positive forventninger!
Nu kan hverken Widell eller Odada tilskrives tyskerne men ellers er jeg enig med dig i at vi er lykkedes med at ramme plet i markant højere grad end hvad vi er vant til.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1054
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af Sønderhof » 6. sep 2023, 23:15

Pungrotten skrev:
6. sep 2023, 22:58
Pollack2 skrev:
6. sep 2023, 21:31
Stegosaurus skrev:
6. sep 2023, 20:23
Gentleman Finn skrev:
6. sep 2023, 20:15
Lyfe skrev:
6. sep 2023, 20:08
troelsh skrev:
6. sep 2023, 20:05
Er Toku kommet på banen?
Ja og med de få opdateringer fra nordjyske får han ros
Lækkert, ser frem til at se ham i aktion
Han ligner en spiller i topform. Fucking hurtig og blændende teknik og afleveringer. Det ser ærligt talt lovende ud.
Jeg bliver nødt til at udråbe et halleluja! Widell, Odada, Toku ligner klassekøb og af en helt anden kvalitet end vi har set meget længe. Caballo lidt mere forbeholdent og de Boer skal vel lige prøves af på et fornuftigt niveau, men tyskerne har altså imponeret so far. Jeg forbeholder mig retten til at gå fremtiden i møde med positive forventninger!
Nu kan hverken Widell eller Odada tilskrives tyskerne men ellers er jeg enig med dig i at vi er lykkedes med at ramme plet i markant højere grad end hvad vi er vant til.
Det er Kappmeir og venner der har ansvaret for truppen, altså er det dem der skal have ris og ros for indkøbene. Der er sikkert andre der også fortjener kredit, men til syvende og sidst er det dem der træffer beslutningen om hvem vi henter ind.

Den semantiske diskussion om hvem der finder spillerne havde vi også under Gaarde, hvor det pludselig var Erik Larsens skyld at vi hentede lort på lort, og efterfølgende med Inge, hvor det var Jakob Friis der havde ønsket en hurtigløber på DS-niveau i form af Nkada.

Det er tyskerne der har valgt at hende Odada og Widell. Punktum.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af Fabbe » 6. sep 2023, 23:16

AaB-Jones skrev:
6. sep 2023, 21:45
Fabbe skrev:
6. sep 2023, 21:12
Kors i skuret for nogle tranlampers spidsborgerlige, trangbrystede og småtskårne krænkelsesparathed over fire skaldede tal, 1312.

Det kendetegner diktaturer, despotier og autoritære regimer, at man ikke må såre myndigheders forfængelighed.
Kan du selv se dobbeltmoralen i det, du skriver?
Nej, moralen er helt entydig.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af Hovedet » 6. sep 2023, 23:50

I det lønlige håb at kunne få lov til at fokusere på AaB, fodbold og aftenens kamp har jeg oprettet en tråd, hvor man skrive om nogle, hvor der står 1312 på trøjen.

Jeg bemærkede det pæne tilskuertal: 3401 (lad venligst være med at tillægge det tal symbolik af nogen som helst art...) - der endda skal ses i lyset af, at AaB har spillet hele 4 hjemmekampe på 19 dage, hvoraf de sidste 3 har været inden for den forgangne halvanden uge. Var der gratis adgang?

Jeg bemærkede også de endda meget pæne ord om vores nye Toku. Hvorpå baserer I denne meget flotte vurdering i forhold til denne kamp?

Og det med Sousa lyder sgu da underligt. Skulle vi virkelig af sportslige årsager håbe på, at den handel måtte være gået i vasken, eller er pengene vigtigere for AaB?

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af RicoBR02 » 7. sep 2023, 06:29

Hovedet skrev:
6. sep 2023, 23:50
I det lønlige håb at kunne få lov til at fokusere på AaB, fodbold og aftenens kamp har jeg oprettet en tråd, hvor man skrive om nogle, hvor der står 1312 på trøjen.

Jeg bemærkede det pæne tilskuertal: 3401 (lad venligst være med at tillægge det tal symbolik af nogen som helst art...) - der endda skal ses i lyset af, at AaB har spillet hele 4 hjemmekampe på 19 dage, hvoraf de sidste 3 har været inden for den forgangne halvanden uge. Var der gratis adgang?

Jeg bemærkede også de endda meget pæne ord om vores nye Toku. Hvorpå baserer I denne meget flotte vurdering i forhold til denne kamp?

Og det med Sousa lyder sgu da underligt. Skulle vi virkelig af sportslige årsager håbe på, at den handel måtte være gået i vasken, eller er pengene vigtigere for AaB?
Vi skal af sportslige årsager og på grund af pengene håbe at den handel bliver offentliggjort lige om lidt..

Det var faktisk et super fremmøde igår, ikke gratis som sådan, men "tag en ven med på stadion gratis" dag

Halamadrid
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30. maj 2016, 07:26
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af Halamadrid » 7. sep 2023, 07:18

Synes at det så ud til at Toku kan afdrible 2 mand i telefonboks, det ser meget spændende ud. Widel er bare en fornøjelse at se på en bane..

Ang. Stemningen i går, så må jeg bare sige at jeg ikke fattede denne samlede stemningsboykot. At man ikke må have 1312 trøjer på er Well okay. Ligesom man ikke måtte have en grupperingstrøje hvor der står Alle P-vagter er jøder eller alle russere er dårlige mennesker, eller alle tyskere er nazier - det er idioti. Ligwså dumt som at lave koranafbrændinger.

Som jeg ser det er Politiet ikke dårlige mennesker, tværtimod, de gør bare deres job, som alle vi andre også gør. At sætte sig selv over klubben på den måde - herregud, så bliv væk næste gang

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af RicoBR02 » 7. sep 2023, 07:42

Halamadrid skrev:
7. sep 2023, 07:18
Synes at det så ud til at Toku kan afdrible 2 mand i telefonboks, det ser meget spændende ud. Widel er bare en fornøjelse at se på en bane..

Ang. Stemningen i går, så må jeg bare sige at jeg ikke fattede denne samlede stemningsboykot. At man ikke må have 1312 trøjer på er Well okay. Ligesom man ikke måtte have en grupperingstrøje hvor der står Alle P-vagter er jøder eller alle russere er dårlige mennesker, eller alle tyskere er nazier - det er idioti. Ligwså dumt som at lave koranafbrændinger.

Som jeg ser det er Politiet ikke dårlige mennesker, tværtimod, de gør bare deres job, som alle vi andre også gør. At sætte sig selv over klubben på den måde - herregud, så bliv væk næste gang
Fuck budskabet på trøjerne, det er slet ikke det der er problemet. Problemet igår var at den sædvanlige kommunikation mellem grupperne og politi/kontrollører havde været ikke eksisterende helt frem til kampstart, hvor der så ud af det blå var ændret på dresscoden på stadion. Der plejer at være kommunikation inden hver kamp dette var ikke tilfældet igår. Den lille gruppe med 1312 på deres tshirts har aldrig haft problemer med at komme ind på stadion iført disse tshirts så da de bliver nægtet adgang medmindre de smider dem bliver folk selvfølgelig sure. Det hele kunne være forhindret ved brug af den normale kommunikation inden kampene.. Jeg er iøvrigt aldrig blevet forment adgang til stadion når jeg har haft min NWA tshirt på med Fuck Tha Police med kæmpe skrift på ryggen.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af R Rosenberg » 7. sep 2023, 07:56

Halamadrid skrev:
7. sep 2023, 07:18
Synes at det så ud til at Toku kan afdrible 2 mand i telefonboks, det ser meget spændende ud. Widel er bare en fornøjelse at se på en bane..

Ang. Stemningen i går, så må jeg bare sige at jeg ikke fattede denne samlede stemningsboykot. At man ikke må have 1312 trøjer på er Well okay. Ligesom man ikke måtte have en grupperingstrøje hvor der står Alle P-vagter er jøder eller alle russere er dårlige mennesker, eller alle tyskere er nazier - det er idioti. Ligwså dumt som at lave koranafbrændinger.

Som jeg ser det er Politiet ikke dårlige mennesker, tværtimod, de gør bare deres job, som alle vi andre også gør. At sætte sig selv over klubben på den måde - herregud, så bliv væk næste gang
Det er godt nok voldsomt at tillægge en trøje med nogle tal, der symboliserer betydningen kritik af en af statsmagtens udøvende instanser samme værdi som hardcore racisme, antisemitisme og fornedrelse reelle menneskers religiøse følelser.

Jeg er ikke enig i budskabet, men skal vi nu ikke lige spise en god, sund bid sødmælksfranskbrød til.
Ædruelighedens stemme

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af RicoBR02 » 7. sep 2023, 08:47

R Rosenberg skrev:
7. sep 2023, 07:56
Halamadrid skrev:
7. sep 2023, 07:18
Synes at det så ud til at Toku kan afdrible 2 mand i telefonboks, det ser meget spændende ud. Widel er bare en fornøjelse at se på en bane..

Ang. Stemningen i går, så må jeg bare sige at jeg ikke fattede denne samlede stemningsboykot. At man ikke må have 1312 trøjer på er Well okay. Ligesom man ikke måtte have en grupperingstrøje hvor der står Alle P-vagter er jøder eller alle russere er dårlige mennesker, eller alle tyskere er nazier - det er idioti. Ligwså dumt som at lave koranafbrændinger.

Som jeg ser det er Politiet ikke dårlige mennesker, tværtimod, de gør bare deres job, som alle vi andre også gør. At sætte sig selv over klubben på den måde - herregud, så bliv væk næste gang
Det er godt nok voldsomt at tillægge en trøje med nogle tal, der symboliserer betydningen kritik af en af statsmagtens udøvende instanser samme værdi som hardcore racisme, antisemitisme og fornedrelse reelle menneskers religiøse følelser.

Jeg er ikke enig i budskabet, men skal vi nu ikke lige spise en god, sund bid sødmælksfranskbrød til.
Sødmælk? Er du sindssyg?

Toku ser fandme spændende ud, tror han bliver en gevinst!

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af PeterS » 7. sep 2023, 09:01

RicoBR02 skrev:
7. sep 2023, 07:42
Halamadrid skrev:
7. sep 2023, 07:18
Synes at det så ud til at Toku kan afdrible 2 mand i telefonboks, det ser meget spændende ud. Widel er bare en fornøjelse at se på en bane..

Ang. Stemningen i går, så må jeg bare sige at jeg ikke fattede denne samlede stemningsboykot. At man ikke må have 1312 trøjer på er Well okay. Ligesom man ikke måtte have en grupperingstrøje hvor der står Alle P-vagter er jøder eller alle russere er dårlige mennesker, eller alle tyskere er nazier - det er idioti. Ligwså dumt som at lave koranafbrændinger.

Som jeg ser det er Politiet ikke dårlige mennesker, tværtimod, de gør bare deres job, som alle vi andre også gør. At sætte sig selv over klubben på den måde - herregud, så bliv væk næste gang
Fuck budskabet på trøjerne, det er slet ikke det der er problemet. Problemet igår var at den sædvanlige kommunikation mellem grupperne og politi/kontrollører havde været ikke eksisterende helt frem til kampstart, hvor der så ud af det blå var ændret på dresscoden på stadion. Der plejer at være kommunikation inden hver kamp dette var ikke tilfældet igår. Den lille gruppe med 1312 på deres tshirts har aldrig haft problemer med at komme ind på stadion iført disse tshirts så da de bliver nægtet adgang medmindre de smider dem bliver folk selvfølgelig sure. Det hele kunne være forhindret ved brug af den normale kommunikation inden kampene.. Jeg er iøvrigt aldrig blevet forment adgang til stadion når jeg har haft min NWA tshirt på med Fuck Tha Police med kæmpe skrift på ryggen.
Hvis din makker er livlang Jens Jessen fan og du selvfølgelig selv, har et sweet spot for Torben Boye, så må i under ingen omstændigheder stå ved siden af hinanden under kampen. Rygnumrene giver dårligt arbejdsmiljø i Politikorpset - så i må bedes at smide dem i indgangen.

Hvad fanden tænker i også på!

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af R Rosenberg » 7. sep 2023, 09:22

RicoBR02 skrev:
7. sep 2023, 08:47
R Rosenberg skrev:
7. sep 2023, 07:56
Halamadrid skrev:
7. sep 2023, 07:18
Synes at det så ud til at Toku kan afdrible 2 mand i telefonboks, det ser meget spændende ud. Widel er bare en fornøjelse at se på en bane..

Ang. Stemningen i går, så må jeg bare sige at jeg ikke fattede denne samlede stemningsboykot. At man ikke må have 1312 trøjer på er Well okay. Ligesom man ikke måtte have en grupperingstrøje hvor der står Alle P-vagter er jøder eller alle russere er dårlige mennesker, eller alle tyskere er nazier - det er idioti. Ligwså dumt som at lave koranafbrændinger.

Som jeg ser det er Politiet ikke dårlige mennesker, tværtimod, de gør bare deres job, som alle vi andre også gør. At sætte sig selv over klubben på den måde - herregud, så bliv væk næste gang
Det er godt nok voldsomt at tillægge en trøje med nogle tal, der symboliserer betydningen kritik af en af statsmagtens udøvende instanser samme værdi som hardcore racisme, antisemitisme og fornedrelse reelle menneskers religiøse følelser.

Jeg er ikke enig i budskabet, men skal vi nu ikke lige spise en god, sund bid sødmælksfranskbrød til.
Sødmælk? Er du sindssyg?

Toku ser fandme spændende ud, tror han bliver en gevinst!
Nå nej, sorry. Boghvedemælksfuldkornsbrød - my bad.

Jeg tænker, at alt hvad Kappmeier og vennerne rører ved, bliver en gevinst.

Tænk engang, hvis disse tre signings er deres reelle niveau ud i at finde gode spillere til billige penge. Så tør jeg slet ikke tænke på, hvad det kan blive til, når man har Sousas og Lucas' lønninger at lege med.
Ædruelighedens stemme

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af Mogens » 7. sep 2023, 09:29

Stegosaurus skrev:
6. sep 2023, 21:54
Gentleman Finn skrev:
6. sep 2023, 21:39
Pollack2 skrev:
6. sep 2023, 21:31
Stegosaurus skrev:
6. sep 2023, 20:23
Gentleman Finn skrev:
6. sep 2023, 20:15
Lyfe skrev:
6. sep 2023, 20:08


Ja og med de få opdateringer fra nordjyske får han ros
Lækkert, ser frem til at se ham i aktion
Han ligner en spiller i topform. Fucking hurtig og blændende teknik og afleveringer. Det ser ærligt talt lovende ud.
Jeg bliver nødt til at udråbe et halleluja! Widell, Odada, Toku ligner klassekøb og af en helt anden kvalitet end vi har set meget længe. Caballo lidt mere forbeholdent og de Boer skal vel lige prøves af på et fornuftigt niveau, men tyskerne har altså imponeret so far. Jeg forbeholder mig retten til at gå fremtiden i møde med positive forventninger!
Der har været overraskende træfsikkerhed, ja, rigtigt fedt og giver mig stor optimisme for fremtiden! Jeg mindes ikke at have set noget lignende.
Vi var (også) knivskarpe i slut-80'erne/start-90'erne: Ib Simonsen fra Nørresundby, Peter Rasmussen fra Chang, Henrik Rasmussen fra Løgstør, Erik Bo Andersen fra Dronninglund, Søren Thorst fra Sulsted... Resten er historie :aabfan:
Jeg fangede godt pointen med at spotte spillere fra mindre klubber, men Romario var retteligt fra Dronningborg.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af Mogens » 7. sep 2023, 09:38

Dejligt med en stor sejr, dog på en billig baggrund. Jeg var specielt vild med 3-0 målet, hvor en af Thelanders lange afleveringer for en gangs skyld kastede noget af sig. Efterfølgende kælen boldbehandling og god frispilning og et nice tap in.

Vedr. trøjegate: Dumt at bære de trøjer - det er på ingen måde for at bidrage positivt til stemningen, at man har dem på. Ærgerligt, at der ikke har været kommunikation om dette forud for kampen. Dumt at resten øjensynligt vælge et stemningsboykot - det går kun ud over holdet.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af Pollack2 » 7. sep 2023, 10:20

Sønderhof skrev:
6. sep 2023, 23:15
Pungrotten skrev:
6. sep 2023, 22:58
Pollack2 skrev:
6. sep 2023, 21:31
Stegosaurus skrev:
6. sep 2023, 20:23
Gentleman Finn skrev:
6. sep 2023, 20:15
Lyfe skrev:
6. sep 2023, 20:08


Ja og med de få opdateringer fra nordjyske får han ros
Lækkert, ser frem til at se ham i aktion
Han ligner en spiller i topform. Fucking hurtig og blændende teknik og afleveringer. Det ser ærligt talt lovende ud.
Jeg bliver nødt til at udråbe et halleluja! Widell, Odada, Toku ligner klassekøb og af en helt anden kvalitet end vi har set meget længe. Caballo lidt mere forbeholdent og de Boer skal vel lige prøves af på et fornuftigt niveau, men tyskerne har altså imponeret so far. Jeg forbeholder mig retten til at gå fremtiden i møde med positive forventninger!
Nu kan hverken Widell eller Odada tilskrives tyskerne men ellers er jeg enig med dig i at vi er lykkedes med at ramme plet i markant højere grad end hvad vi er vant til.
Det er Kappmeir og venner der har ansvaret for truppen, altså er det dem der skal have ris og ros for indkøbene. Der er sikkert andre der også fortjener kredit, men til syvende og sidst er det dem der træffer beslutningen om hvem vi henter ind.

Den semantiske diskussion om hvem der finder spillerne havde vi også under Gaarde, hvor det pludselig var Erik Larsens skyld at vi hentede lort på lort, og efterfølgende med Inge, hvor det var Jakob Friis der havde ønsket en hurtigløber på DS-niveau i form af Nkada.

Det er tyskerne der har valgt at hende Odada og Widell. Punktum.
Helt enig Sønderhof - den sportslige ledelse har ansvaret for de overordnede sportslige tiltag, herunder køb og salg af spillere. At man som ledelse har en organisation med scouts, akademi, netværk eller hvad man nu bruger og satser på af kompetente folk, er igen ledelsens ansvar. Når det er sagt skal resten af organisationen selvfølgelig også have ros for det arbejde, som skaber resultater.
Når nu vi ligger fint til pointmæssigt i 1. div. og har brugt vinduet godt, må næste fokuspunkt være at få en klar strategi frem på banen, men der er heldigvis tid inden det forhåbentlig hedder SL i 2024.

Og så en anden ting mht. kampen: Hvorfor får AaB ikke lov til at vise det livestream, som man tydeligvis har af kampen? Man kan jo se en fornuftig videoproduktion i sammendraget - er det DBU, der spænder ben for at promovere deres eget produkt? Altså hvis ikke de selv viser det på deres egen kanal, må klubberne heller ikke? Men klubberne (også de små) lever altså også af eksponering og sponser ndtægt. Det er fodslæbende og virker amatøragtigt.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3027
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af Frygah » 7. sep 2023, 11:00

RicoBR02 skrev:
7. sep 2023, 07:42
Halamadrid skrev:
7. sep 2023, 07:18
Synes at det så ud til at Toku kan afdrible 2 mand i telefonboks, det ser meget spændende ud. Widel er bare en fornøjelse at se på en bane..

Ang. Stemningen i går, så må jeg bare sige at jeg ikke fattede denne samlede stemningsboykot. At man ikke må have 1312 trøjer på er Well okay. Ligesom man ikke måtte have en grupperingstrøje hvor der står Alle P-vagter er jøder eller alle russere er dårlige mennesker, eller alle tyskere er nazier - det er idioti. Ligwså dumt som at lave koranafbrændinger.

Som jeg ser det er Politiet ikke dårlige mennesker, tværtimod, de gør bare deres job, som alle vi andre også gør. At sætte sig selv over klubben på den måde - herregud, så bliv væk næste gang
Fuck budskabet på trøjerne, det er slet ikke det der er problemet. Problemet igår var at den sædvanlige kommunikation mellem grupperne og politi/kontrollører havde været ikke eksisterende helt frem til kampstart, hvor der så ud af det blå var ændret på dresscoden på stadion. Der plejer at være kommunikation inden hver kamp dette var ikke tilfældet igår. Den lille gruppe med 1312 på deres tshirts har aldrig haft problemer med at komme ind på stadion iført disse tshirts så da de bliver nægtet adgang medmindre de smider dem bliver folk selvfølgelig sure. Det hele kunne være forhindret ved brug af den normale kommunikation inden kampene.. Jeg er iøvrigt aldrig blevet forment adgang til stadion når jeg har haft min NWA tshirt på med Fuck Tha Police med kæmpe skrift på ryggen.
Undskyld, men fordi der bliver lavet en fejl i kommunikationen, så bliver hele Vesttribunen pigesure og siger "så gider vi ikke være med!"? Er det korrekt forstået? Ingen anerkendelse af at det gode der sker på fanscenen i AaB OGSÅ tilskrives den tilgang klubben og kontrollører har til samarbejdet? Man siger simpelthen ikke fra fanscenen at det er ok at den anden part har lavet en fejl i kommunikationen, og gør det klart at man lader den gå denne her gang og går på stadion uden de 13-årige "seje" ACAB gutter, for at støtte holdet?

Jeg synes fandme det er en mærkelig tilgang at fanscenen ikke bare en enkelt gang kan lade tvivlen komme den anden part til gode. Det er jo ikke fordi man ikke ser det med modsatrettet fortegn, eksempelvis ved håndtering af pyro på tribunen. Jeg tror simpelthen fanscenen på danske fodboldstadions er den mest fintfølende gruppe der findes.

Og selvom det ikke er centralt, så er det eddermame bøvet at rende rundt i 1312 trøjer - Er det pubertetsknægte? Det lyder helt BIF-agtigt.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: VRI - AaB, 06.09.2023 (Pokalen)

Indlæg af RicoBR02 » 7. sep 2023, 11:20

Frygah skrev:
7. sep 2023, 11:00
RicoBR02 skrev:
7. sep 2023, 07:42
Halamadrid skrev:
7. sep 2023, 07:18
Synes at det så ud til at Toku kan afdrible 2 mand i telefonboks, det ser meget spændende ud. Widel er bare en fornøjelse at se på en bane..

Ang. Stemningen i går, så må jeg bare sige at jeg ikke fattede denne samlede stemningsboykot. At man ikke må have 1312 trøjer på er Well okay. Ligesom man ikke måtte have en grupperingstrøje hvor der står Alle P-vagter er jøder eller alle russere er dårlige mennesker, eller alle tyskere er nazier - det er idioti. Ligwså dumt som at lave koranafbrændinger.

Som jeg ser det er Politiet ikke dårlige mennesker, tværtimod, de gør bare deres job, som alle vi andre også gør. At sætte sig selv over klubben på den måde - herregud, så bliv væk næste gang
Fuck budskabet på trøjerne, det er slet ikke det der er problemet. Problemet igår var at den sædvanlige kommunikation mellem grupperne og politi/kontrollører havde været ikke eksisterende helt frem til kampstart, hvor der så ud af det blå var ændret på dresscoden på stadion. Der plejer at være kommunikation inden hver kamp dette var ikke tilfældet igår. Den lille gruppe med 1312 på deres tshirts har aldrig haft problemer med at komme ind på stadion iført disse tshirts så da de bliver nægtet adgang medmindre de smider dem bliver folk selvfølgelig sure. Det hele kunne være forhindret ved brug af den normale kommunikation inden kampene.. Jeg er iøvrigt aldrig blevet forment adgang til stadion når jeg har haft min NWA tshirt på med Fuck Tha Police med kæmpe skrift på ryggen.
Undskyld, men fordi der bliver lavet en fejl i kommunikationen, så bliver hele Vesttribunen pigesure og siger "så gider vi ikke være med!"? Er det korrekt forstået? Ingen anerkendelse af at det gode der sker på fanscenen i AaB OGSÅ tilskrives den tilgang klubben og kontrollører har til samarbejdet? Man siger simpelthen ikke fra fanscenen at det er ok at den anden part har lavet en fejl i kommunikationen, og gør det klart at man lader den gå denne her gang og går på stadion uden de 13-årige "seje" ACAB gutter, for at støtte holdet?

Jeg synes fandme det er en mærkelig tilgang at fanscenen ikke bare en enkelt gang kan lade tvivlen komme den anden part til gode. Det er jo ikke fordi man ikke ser det med modsatrettet fortegn, eksempelvis ved håndtering af pyro på tribunen. Jeg tror simpelthen fanscenen på danske fodboldstadions er den mest fintfølende gruppe der findes.

Og selvom det ikke er centralt, så er det eddermame bøvet at rende rundt i 1312 trøjer - Er det pubertetsknægte? Det lyder helt BIF-agtigt.
Du kan bruge nok så smarte ord om drengene. De 13 årige seje acab pubertetsknægte er nogle af dem der ligger hele deres fritid i at støtte holdet, de bruger tonsvis af timer på at rejse rundt i hele landet og de er en del af dem der har været med til at løfte vesttribunen til et hidtil uset niveau i Aalborg. Det er helt okay at rende rundt med Che tshirts og flag, det er helt okay at rende rundt med Antifa tshirts, det er helt okay at folk render rundt i hader brøndby, hader fck osv trøjer, jeg så en overgang 2-3 midaldrende mænd I Danmark for Danskerne tshirts på tribunen. Men fordi man går rundt med en tshirt der vise at man ikke bryder sig om måden man til tider bliver håndteret på af politiet, så må man pludselig ikke komme ind på stadion? Og stop nu den sammenligning med brøndby, vi er den klub i Danmark der har mindst problemer med vores fans i forhold til hvor mange mennesker der kommer på stadion. Der blev simpelthen forlangt at man skulle smide trøjerne i indgangen ellers måtte man ikke komme ind, det var uanset om man havde andet på indenunder. Det virker helt forrykt og endnu mere underligt at den lille gruppe personer i et par sæsoner har båret de præcis samme tshirts uden problemer, der har ingen advarsel været forud eller noget og det er det der bliver reageret på. Vesttribunen står sammen på tværs af religioner, politik, hudfarve osv, så selvfølgelig står de også sammen her.
Tvivlen kommer satme ikke fanscenen til gode hvis nogen træder ved siden af eller dummer sig, så jeg forstår ikke hvorfor det skal gå den anden vej i denne situation..

Men skal vi diskutere den her sag videre, så flytter det til den anden tråd, synd at ødelægge kamptråden med fnidder vi aldrig bliver enige om

Besvar