Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af doukas » 15. sep 2023, 21:01

Ja ja, ok resultat og vi viste, at vi var det bedste hold.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af Nautrup88 » 15. sep 2023, 21:01

Men er ledelsen tilfreds med det hjile levere? Ja det er røvsygt bold, men han får jo lov og blive ved. Det er jo tydeligt en mand som widell skal spille længere tilbage.

Magnussen
1. div
1. div
Indlæg: 410
Tilmeldt: 9. apr 2008, 11:31
Geografisk sted: Kbh

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af Magnussen » 15. sep 2023, 21:01

Tjah, det er vel sjovere at få uafgjort efter man har været bagefter. Det føles bare ikke for alvor fedt.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4339
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af Kristian » 15. sep 2023, 21:02

Bum!

Kæft man er skuffet over, at vi åbenbart ikke er bedre.
Vi mødte det bedste hold vi har mødt og vi lider gevaldigt over at det offensive slet ikke fungere!

Jeg er ikke imponeret over Hiljemark og at vi går tilbage til 3 bagi. Det duer bare ikke med de her spillere!

Helenius er slet ikke god nok til at være alene på den måde. Får INTET at arbejde med.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2539
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af troelsh » 15. sep 2023, 21:03

En lige kamp, hvor jeg dog synes vi var tættest på at snuppe sejren, og også var bedst i størstedelen af kampen.
Fint resultat på en svær udebane.

Otoa og Odada var kampens bedste.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2554
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af baresi » 15. sep 2023, 21:03

Nautrup88 skrev:
15. sep 2023, 21:01
Men er ledelsen tilfreds med det hjile levere? Ja det er røvsygt bold, men han får jo lov og blive ved. Det er jo tydeligt en mand som widell skal spille længere tilbage.
Der er for mange mærkelige dispositioner
Udover de åbenlyse med spillere på forkerte pladser så hænger vores spil bare ik sammen
Vi spiller dårligt ikke mindst offensivt
Vi spiller så ultra langsommeligt
Som om det er slowmotion
Og ja vi ligger nr 1. - men det skal vi jo også

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2087
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af Kokkefar » 15. sep 2023, 21:04

Kampe: 9, Point: 21, Gode præstationer: 1.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2539
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af troelsh » 15. sep 2023, 21:05

Kokkefar skrev:
15. sep 2023, 21:04
Kampe: 9, Point: 21, Gode præstationer: 1.
Eller også har vi lidt for høje forventninger til hvor gode vi egentlig er :-)
Jeg havde ikke forventet vi ville dominere fuldstændig i dag

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af R Rosenberg » 15. sep 2023, 21:09

1-2 havde været mere retvisende. Rigtig fin anden halvleg.
Og grundlæggende kan man jo se, at vi, selvom det ikke just er et festfyrværkeri, er ligaens bedste hold.

Odada og Widell er to forrygende indkøb, og Toku skal nok blive en gevinst med den fart.
Helenius er ringe. Det samme er Højholt og Jørgensen. Og så er jeg sgu stadig ikke voldsomt imponeret af bette Ross.

Og fedt at se, at Hiljemark er i gang med coaching med det samme efter slutfløjt.
Ædruelighedens stemme

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af Nautrup88 » 15. sep 2023, 21:09

baresi skrev:
15. sep 2023, 21:03
Nautrup88 skrev:
15. sep 2023, 21:01
Men er ledelsen tilfreds med det hjile levere? Ja det er røvsygt bold, men han får jo lov og blive ved. Det er jo tydeligt en mand som widell skal spille længere tilbage.
Der er for mange mærkelige dispositioner
Udover de åbenlyse med spillere på forkerte pladser så hænger vores spil bare ik sammen
Vi spiller dårligt ikke mindst offensivt
Vi spiller så ultra langsommeligt
Som om det er slowmotion
Og ja vi ligger nr 1. - men det skal vi jo også
Jamen vi er enige, men det med forskellige systemer og flytten rundt på folk, må da også give bekymring længere oppe. Vi har jo ikke lagt os på et fast koncept endnu.

Kovacs
Superliga
Superliga
Indlæg: 743
Tilmeldt: 8. jul 2005, 13:08
Favoritspiller: Martin P!

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af Kovacs » 15. sep 2023, 21:13

troelsh skrev:
15. sep 2023, 21:05
Kokkefar skrev:
15. sep 2023, 21:04
Kampe: 9, Point: 21, Gode præstationer: 1.
Eller også har vi lidt for høje forventninger til hvor gode vi egentlig er :-)
Jeg havde ikke forventet vi ville dominere fuldstændig i dag
Hørt! Tjek stillingen - det er sgu da høj høj klasse, og vi er direkte på vej tilbage til Superligaen! (Hvor vi selvfølgelig også skal forstærkes inden)

SønderjyskE har af flere herinde været slået op som langt bedre kørende og klasser over os. Dét var de ikke i dag, og de var endda på hjemmebane.

Klasse resultat at gå på weekend på.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4244
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af Klaus » 15. sep 2023, 21:14

Fair resultat. Vi var klart bedre i 2. Halvleg og med lidt held havde vi vundet. Jeg synes nu stadigvæk problemerne er til at få øje på... Vores angrebsspil er jævnt forudsigeligt, og Helenius har noget at arbejde at gøre med sig selv. Jørgensens bundniveau er en skandale. Han løber ikke med hjem og laver helt vilde fejl i opspillet. Og selvom Carbaleo måske nok var bedre i dag, har jeg godt nok svært ved at se, hvorfor Ahlmann er røget på bænken.... Men trods alt bedre i 2. Halvleg og vi tabte ikke sæsonens sværeste kamp... Så nu er vi klar til om en uge :thumbsup:

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4244
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af Klaus » 15. sep 2023, 21:16

Kokkefar skrev:
15. sep 2023, 21:04
Kampe: 9, Point: 21, Gode præstationer: 1.
Enig... Vi har spillet en rigtig god kamp, nemlig den mod Horsens.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af Maglau » 15. sep 2023, 21:17

Nautrup88 skrev:
15. sep 2023, 21:09
baresi skrev:
15. sep 2023, 21:03
Nautrup88 skrev:
15. sep 2023, 21:01
Men er ledelsen tilfreds med det hjile levere? Ja det er røvsygt bold, men han får jo lov og blive ved. Det er jo tydeligt en mand som widell skal spille længere tilbage.
Der er for mange mærkelige dispositioner
Udover de åbenlyse med spillere på forkerte pladser så hænger vores spil bare ik sammen
Vi spiller dårligt ikke mindst offensivt
Vi spiller så ultra langsommeligt
Som om det er slowmotion
Og ja vi ligger nr 1. - men det skal vi jo også
Jamen vi er enige, men det med forskellige systemer og flytten rundt på folk, må da også give bekymring længere oppe. Vi har jo ikke lagt os på et fast koncept endnu.
Jeg vidste ikke det var en del af betingelserne for Hiljemarks succes. Hvor har du hørt det.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14752
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af Hanga » 15. sep 2023, 21:17

R Rosenberg skrev:1-2 havde været mere retvisende. Rigtig fin anden halvleg.
Og grundlæggende kan man jo se, at vi, selvom det ikke just er et festfyrværkeri, er ligaens bedste hold.

Odada og Widell er to forrygende indkøb, og Toku skal nok blive en gevinst med den fart.
Helenius er ringe. Det samme er Højholt og Jørgensen. Og så er jeg sgu stadig ikke voldsomt imponeret af bette Ross.

Og fedt at se, at Hiljemark er i gang med coaching med det samme efter slutfløjt.
Enig i den analyse med undtagelse af bette Ross som jeg faktisk synes lavede et stærkt indhop. Men han mangler lige den sidste kvalitet. Det er første gang jeg ser Odada og jeg må sige jeg var noget skuffet i 1 halvleg, men skal love for at han fik sig spillet op.

I det hele taget dejllgt med nogle nye spillere der fra starten viser tydelige kvaliteter. Vi har været alt for vant til at skulle finde på alle mulige undskyldninger (forhåbninger) for hvorfor nye spillere ikke slog til fra start.

Uafgjort er okay. Klart ligaens bedste modstander og alligevel ligner vi det bedste bud på en vinder. Havde været dejligt at nappe den til sidst men sådan skulle det ikke være.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 418
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af Nestor » 15. sep 2023, 21:20

Kovacs skrev:
15. sep 2023, 21:13
troelsh skrev:
15. sep 2023, 21:05
Kokkefar skrev:
15. sep 2023, 21:04
Kampe: 9, Point: 21, Gode præstationer: 1.
Eller også har vi lidt for høje forventninger til hvor gode vi egentlig er :-)
Jeg havde ikke forventet vi ville dominere fuldstændig i dag
Hørt! Tjek stillingen - det er sgu da høj høj klasse, og vi er direkte på vej tilbage til Superligaen! (Hvor vi selvfølgelig også skal forstærkes inden)

SønderjyskE har af flere herinde været slået op som langt bedre kørende og klasser over os. Dét var de ikke i dag, og de var endda på hjemmebane.

Klasse resultat at gå på weekend på.
Vi har ikke tabt én kamp, siden vi røg ud af Superligaen.
Hvis man hører James Gow i Riposten og tror på, hvad han siger, så er vi på vej.
Og så elsker jeg, at Odada igen scorer. Vi har længe manglet en trussel fra midtbanen
:aabfan:

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af Gentleman Finn » 15. sep 2023, 21:38

Hiv Widell ned og lad ham være bindeled centralt, klart der mangler relationer på holdet endnu med de 4 nye, også når der skiftes system og prøves system af. Men synes det ligner at vi mangler noget dynamik inde centralt

Er som udgangspunkt tilfreds med 1-1, når det nu er rækkens 2. bedste hold vi mødte på udebane. Vi så bedre ud på trods af vi er rimelig early days i vores genopbygning.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af doukas » 15. sep 2023, 21:40

R Rosenberg skrev:
15. sep 2023, 21:09
1-2 havde været mere retvisende. Rigtig fin anden halvleg.
Og grundlæggende kan man jo se, at vi, selvom det ikke just er et festfyrværkeri, er ligaens bedste hold.

Odada og Widell er to forrygende indkøb, og Toku skal nok blive en gevinst med den fart.
Helenius er ringe. Det samme er Højholt og Jørgensen. Og så er jeg sgu stadig ikke voldsomt imponeret af bette Ross.

Og fedt at se, at Hiljemark er i gang med coaching med det samme efter slutfløjt.
Og så spillede Caballo en rigtig fornuftig kamp. Han kunne godt gå hen og bliver en decideret profil i denne sæson.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1203
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af Reyad » 15. sep 2023, 21:49

Ok negativ stemning herinde ift, at vi fik et fortjent point i sæsonens formentlig sværeste kamp i grundspillet.
Mener vi er det bedste hold og har god kontrol i hele kampen på nær én situation. Der bliver vi straffet.

Og fatter heller ikke helt kritikken af Hiljemark på baggrund af i dag. Widell spiller en dårlig kamp. Mister rigtig mange bolde - endda på farlige positioner. Synes nærmest han skulle have været ude tidligere og i det spilhumør slet ikke ned centralt.

Det eneste jeg vil brokke mig over er, at Prica ikke afløser Helenius. Var nok ikke blevet bedre, men ikke meget Helenius bidrog med i dag.
Kasper Jørgensen har heller ikke en god kamp, men ingen på bænken ville forbedre det.

Odada klart MOM. Dominerer midtbanen. Især i anden halvleg. Vildt imponerende efter to landskampe og lange rejser. Klasseindkøb. Højholts plads i startopstillingen kan snart komme under pres.

Vi hænger os generelt for meget i formationen herinde. Det vigtigste er udtrykket. Så momentvis højt pres i dag. Ville gerne se mere, men nok meget fornuftigt ikke at stå mega højt med holdet mod Peter Buch. Og så en villighed til at spille bold, når vi havde den.

Vi ligger nummer 1. Vi har lige fået uafgjort ude mod den klart største konkurrent. Op med humøret, venner.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 622
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af 9000AaB » 15. sep 2023, 21:59

Reyad skrev:
15. sep 2023, 21:49
Ok negativ stemning herinde ift, at vi fik et fortjent point i sæsonens formentlig sværeste kamp i grundspillet.
Mener vi er det bedste hold og har god kontrol i hele kampen på nær én situation. Der bliver vi straffet.

Og fatter heller ikke helt kritikken af Hiljemark på baggrund af i dag. Widell spiller en dårlig kamp. Mister rigtig mange bolde - endda på farlige positioner. Synes nærmest han skulle have været ude tidligere og i det spilhumør slet ikke ned centralt.

Det eneste jeg vil brokke mig over er, at Prica ikke afløser Helenius. Var nok ikke blevet bedre, men ikke meget Helenius bidrog med i dag.
Kasper Jørgensen har heller ikke en god kamp, men ingen på bænken ville forbedre det.

Odada klart MOM. Dominerer midtbanen. Især i anden halvleg. Vildt imponerende efter to landskampe og lange rejser. Klasseindkøb. Højholts plads i startopstillingen kan snart komme under pres.

Vi hænger os generelt for meget i formationen herinde. Det vigtigste er udtrykket. Så momentvis højt pres i dag. Ville gerne se mere, men nok meget fornuftigt ikke at stå mega højt med holdet mod Peter Buch. Og så en villighed til at spille bold, når vi havde den.

Vi ligger nummer 1. Vi har lige fået uafgjort ude mod den klart største konkurrent. Op med humøret, venner.
Syntes det er fair at være efter Hilje.
Nej vi har ikke tabt MEN vi er trods alt det klart største hold i 1 division på alle parameter så vi SKAL vinde 9 ud af 10 kæmpe.
Men mange kampe er vundet på at de andre hold bliver træt, ikke fordi vi spiller godt.
Derudover undre det mig os at vi ikke bruger vores udskiftere i kampene. Idag kunne Ahlman og Prica sagtens være skiftet ind. For 2-3 kampe siden skiftede han ikke 1 eneste spiller ud.....

Og nu vi snakker idag så kan Otoa seriøst ikke sparke lange bolde. Det er ALTID til nærmeste spiller og Helle var slet ik med idag.

Nu må vi bar ik spille uafgjort mod eller tabe den næste kamp mod Horsens for så ender vi på 3 pladsen....

Besvar