Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2190
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af Sauer » 15. sep 2023, 22:03

Maglau skrev:
15. sep 2023, 21:17
Nautrup88 skrev:
15. sep 2023, 21:09
baresi skrev:
15. sep 2023, 21:03
Nautrup88 skrev:
15. sep 2023, 21:01
Men er ledelsen tilfreds med det hjile levere? Ja det er røvsygt bold, men han får jo lov og blive ved. Det er jo tydeligt en mand som widell skal spille længere tilbage.
Der er for mange mærkelige dispositioner
Udover de åbenlyse med spillere på forkerte pladser så hænger vores spil bare ik sammen
Vi spiller dårligt ikke mindst offensivt
Vi spiller så ultra langsommeligt
Som om det er slowmotion
Og ja vi ligger nr 1. - men det skal vi jo også
Jamen vi er enige, men det med forskellige systemer og flytten rundt på folk, må da også give bekymring længere oppe. Vi har jo ikke lagt os på et fast koncept endnu.
Jeg vidste ikke det var en del af betingelserne for Hiljemarks succes. Hvor har du hørt det.
Jeg forstår ikke?

Det virker ret tydeligt, at de mange formationsskift giver os en del problemer. Jeg kan ikke lure hvilken formation, der er bedst for os. Men det bekymrer mig, at Hiljemark tilsyneladende heller ikke kan. Og jeg håber ellers virkelig, at Hilje kan blive den rigtige mand for os.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 15. sep 2023, 22:04

9000AaB skrev:
15. sep 2023, 21:59
Reyad skrev:
15. sep 2023, 21:49
Ok negativ stemning herinde ift, at vi fik et fortjent point i sæsonens formentlig sværeste kamp i grundspillet.
Mener vi er det bedste hold og har god kontrol i hele kampen på nær én situation. Der bliver vi straffet.

Og fatter heller ikke helt kritikken af Hiljemark på baggrund af i dag. Widell spiller en dårlig kamp. Mister rigtig mange bolde - endda på farlige positioner. Synes nærmest han skulle have været ude tidligere og i det spilhumør slet ikke ned centralt.

Det eneste jeg vil brokke mig over er, at Prica ikke afløser Helenius. Var nok ikke blevet bedre, men ikke meget Helenius bidrog med i dag.
Kasper Jørgensen har heller ikke en god kamp, men ingen på bænken ville forbedre det.

Odada klart MOM. Dominerer midtbanen. Især i anden halvleg. Vildt imponerende efter to landskampe og lange rejser. Klasseindkøb. Højholts plads i startopstillingen kan snart komme under pres.

Vi hænger os generelt for meget i formationen herinde. Det vigtigste er udtrykket. Så momentvis højt pres i dag. Ville gerne se mere, men nok meget fornuftigt ikke at stå mega højt med holdet mod Peter Buch. Og så en villighed til at spille bold, når vi havde den.

Vi ligger nummer 1. Vi har lige fået uafgjort ude mod den klart største konkurrent. Op med humøret, venner.
Syntes det er fair at være efter Hilje.
Nej vi har ikke tabt MEN vi er trods alt det klart største hold i 1 division på alle parameter så vi SKAL vinde 9 ud af 10 kæmpe.
Men mange kampe er vundet på at de andre hold bliver træt, ikke fordi vi spiller godt.
Derudover undre det mig os at vi ikke bruger vores udskiftere i kampene. Idag kunne Ahlman og Prica sagtens være skiftet ind. For 2-3 kampe siden skiftede han ikke 1 eneste spiller ud.....

Og nu vi snakker idag så kan Otoa seriøst ikke sparke lange bolde. Det er ALTID til nærmeste spiller og Helle var slet ik med idag.

Nu må vi bar ik spille uafgjort mod eller tabe den næste kamp mod Horsens for så ender vi på 3 pladsen....
Næste kamp er på fredag mod Herfølge

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2874
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af Eksil » 15. sep 2023, 22:04

9000AaB skrev:
15. sep 2023, 21:59
Nej vi har ikke tabt MEN vi er trods alt det klart største hold i 1 division på alle parameter så vi SKAL vinde 9 ud af 10 kæmpe.
Forholdet mellem AaB og de andre hold i 1.div er cirka det samme som FCK til SL. De er meget stærkere økonomisk, men vinder altså ikke ni af ti kampe, og ikke engang SL hver år. Så længe at begge hold stiller med 11 professionelle fodboldspillere, så der er personlig ærgerrighed, dovenskab, dommerfejl, motivation, tilfældigheder og meget andet der betyder at det største hold ikke automatisk vinder.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3870
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af Gentleman Finn » 15. sep 2023, 22:20

9000AaB skrev:
15. sep 2023, 21:59
Reyad skrev:
15. sep 2023, 21:49
Ok negativ stemning herinde ift, at vi fik et fortjent point i sæsonens formentlig sværeste kamp i grundspillet.
Mener vi er det bedste hold og har god kontrol i hele kampen på nær én situation. Der bliver vi straffet.

Og fatter heller ikke helt kritikken af Hiljemark på baggrund af i dag. Widell spiller en dårlig kamp. Mister rigtig mange bolde - endda på farlige positioner. Synes nærmest han skulle have været ude tidligere og i det spilhumør slet ikke ned centralt.

Det eneste jeg vil brokke mig over er, at Prica ikke afløser Helenius. Var nok ikke blevet bedre, men ikke meget Helenius bidrog med i dag.
Kasper Jørgensen har heller ikke en god kamp, men ingen på bænken ville forbedre det.

Odada klart MOM. Dominerer midtbanen. Især i anden halvleg. Vildt imponerende efter to landskampe og lange rejser. Klasseindkøb. Højholts plads i startopstillingen kan snart komme under pres.

Vi hænger os generelt for meget i formationen herinde. Det vigtigste er udtrykket. Så momentvis højt pres i dag. Ville gerne se mere, men nok meget fornuftigt ikke at stå mega højt med holdet mod Peter Buch. Og så en villighed til at spille bold, når vi havde den.

Vi ligger nummer 1. Vi har lige fået uafgjort ude mod den klart største konkurrent. Op med humøret, venner.
Syntes det er fair at være efter Hilje.
Nej vi har ikke tabt MEN vi er trods alt det klart største hold i 1 division på alle parameter så vi SKAL vinde 9 ud af 10 kæmpe.
Men mange kampe er vundet på at de andre hold bliver træt, ikke fordi vi spiller godt.
Derudover undre det mig os at vi ikke bruger vores udskiftere i kampene. Idag kunne Ahlman og Prica sagtens være skiftet ind. For 2-3 kampe siden skiftede han ikke 1 eneste spiller ud.....

Og nu vi snakker idag så kan Otoa seriøst ikke sparke lange bolde. Det er ALTID til nærmeste spiller og Helle var slet ik med idag.

Nu må vi bar ik spille uafgjort mod eller tabe den næste kamp mod Horsens for så ender vi på 3 pladsen....
Vi er ved at spille en del nye spillere ind på et helt nyt system, mange af de nye ser ret fornuftige ud, sagt på nordjysk. Relationerne sidder ikke i skabet endnu, men de skal gerne komme. Aner ikke hvorfor du snakker om Horsens, de har ikke lignet et hold der skal snakke med om toppen.

Jeg vil også gerne mane til ro, når det kommer til vores træner. Det tager tid at få spillet nye spillere ind og i et nyt system. Det ER early season i forhold til at vurdere om vi får sat det rigtige sammen. Det ville være fint hvis man kunne give Hilje noget ro til at arbejde med truppen, det tager tid. I øvrigt mener jeg heller ikke vi spillede dårligt i dag, langt fra, vi lignede det bedste hold.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af Hovedet » 15. sep 2023, 22:37

Og hvordan kan man i øvrigt sætte lighedstegn mellem at spille uafgjort mod Horsens - og ende på 3. pladsen?

Nu findes der vel heller ikke et forstandigt menneske, der havde regnet med, at AaB ville vinde 9 ud af 10 kampe i 1. division? Det ville sådan rundt regnet på en sæson betyde, at AaB skulle vinde 28 ud af 32 kampe, hvoraf endda de 22 kampe ville være mod rækkens bedste halvdel. Går man så endda ud fra, at AaB ville tabe de 4 kampe, de ud fra denne devise ikke ville vinde, ville AaB ende på 84 point!

Jeg ville helt uden at tøve påstå, at selv om vi havde haft vores bedste ud af 4 mesterhold til rådighed til en sæson i 1. division, ville vi ikke kunne præstere noget i den skure. Og uagtet hvilket hold fra dette års Superliga, man smed i 1. division, ville der også dukke uafgjorte kampe eller det, der var værre, op i Haderslev og Horsens. Og sikkert også hist og pist i Fredericia, Hillerød, Hobro og Helsingør.

Resultatmæssigt er de tabte point mod Næstved i Aalborg det eneste, vi kan brokke os over. Den kamp var så til gengæld også helt hen i vejret, og det er mig stadig komplet ubegribeligt, hvordan vi - og sågar efter en føring - kunne sætte point til mod det uden sammenligning ringeste hold, der er stillet op i dette års 1. division!

Forhåbentlig laver vi ikke en dacapo i næste uges kamp mod HB Køge, der sammen med AaB er det hidtil eneste hold, der har smidt point mod Næstved (der dog var forstærket på en 4-5 positioner og var på hjemmebane i dén kamp!). Mod HB Køge kunne det være godt at se et kompetent og myndigt AaB-hold vinde en sikker og komfortabel sejr, f.eks. i stil med SønderjyskE 4-0-sejr over samme modstander.

Spillemæssigt kunne vi ganske rigtigt godt have ønsket os mere; ikke desto mindre virker det, som om at vi selv i halvsløje kampe og endda relativt sikkert som mod Hillerød og Kolding - og tidligere mod Fredericia - har en tendens til bare på et godt kvarters tid at kunne afgøre kampe, der ellers på overfladen har taget sig jævnbyrdige ud. Det er jo også en form for klasse.

På forhånd - og for første gang i denne sæson - havde jeg stillet mig tilfreds med et point i dagens kamp, da lige præcis SønderjyskE trods sidste rundes delvise smutter mod Hillerød har taget sig meget stærke ud i denne sæson.

Jeg så ikke aftenens kamp, og på baggrund af bulletinerne fra opgøret herinde har jeg lidt svært ved at blive klog, hvordan AaB præsterede. Helt overordnet er det mit indtryk, at AaB spillede en pæn kamp, generelt var det bedste hold - og at hvis kampen skulle have haft en vinder, burde dette have været AaB. Er det et korrekt indtryk?

I så fald er det ganske positivt at tage med sig fra en kamp, der niveaumæssigt kunne ligne, hvad vi render ind i i Superligaens nederste halvdel. I forhold til en tilværelse i Superligaen - som vi jo alle håber på, og som også synes at være et håb, der har bund i realiteternes verden - synes jeg ikke, at de første 9 runder eller aftenens kamp burde give anledning til voldsomme bekymringer. Jeg er enig i, at vi skal forbedre spillets kvalitet - men der har vi jo altså mere end trekvart år og halvandet transfervindue at køre på.

Men næste fredag skal den altså bare stå på 3 point!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af Funky » 15. sep 2023, 22:41

Når vores forskellige nyindkøb fra den 2. bedste svenske række, Australien og Amerika allerede kan være klare profiler (endda med jetlag og landskampe i benene osv.) så er det ikke bare en understregning af, at de er gode, men også at det hold som rykkede ned virkelig slet ikke var så godt, som alle gik og sagde.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5202
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af Jakobsen » 15. sep 2023, 22:46

Jeg synes kampen var blandet i dag.
Jeg er godt tilfreds med 1-1 for SønderjyskE har på papiret en trup der sådan på overall kvalitet matcher vores og de er et år længere i deres proces.

Når det er sagt synes jeg, at 3-4-3 skal afskaffes hurtigere end man kan få fråde om munden over en Sandi Putros dom!
Holdet knækker i en den formation og den går ikke når man samtidig vil bygge etableret op. Det er en kontra og pøler formation og det passer ikke med den spillestil man kører. Ja faktisk kan jeg ikke se den formation passer med andre end Thelander og er han af så afgørende god? Det tvivler jeg på og han i hvert fald ikke en del af noget vi kan bygge langsigtet på.
Tværtimod knækker holdet bare når vi bruger backs så offensivt så vi får tre stoppere der skal stå i 1:1 dueller og det er de jo slet ikke gode nok til. Otoa er for urutineret og både T og Kramer er bare for langsomme til den måde at spille på.
Derudover er et stort problem i den her formation at den begrænser os til to centrale midtbanespillere og det gør det svært at spille med en moderne 8'er som Widell der, hvor han er bedst. Det er endnu en del af grunden til, at vi skal tilbage til 4-3-3.
Derudover skal vi have gentænkt, hvordan vi får fremtidens angriber Ross i spil for Helenius gør alt for lidt deroppe.
Vi kan være fint tilfredse med resultatet, men præstationen var ikke det vilde og spillernes 3-4-3 oprør bør kvæles nu.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Nordic
Drenge
Drenge
Indlæg: 28
Tilmeldt: 13. jun 2023, 15:48
Favoritspiller: Højholt

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af Nordic » 15. sep 2023, 22:47

Efter et farvel til Prip og Sousa synes jeg, at vi mangler kreative spillere. Jeg kan faktisk kun komme i tanke om Bakiz og Ross, der vil kunne sætte en mand af selv og skabe chancer, og de er begge lidt ustabile i deres præstationer. Måske vil Caballo kunne skabe noget kreativt, når vi som i dag spiller med 3 centrale forsvarere. Det giver ham muligheden for at komme længere frem ad banen, hvilket han gjorde godt i dag. Faktisk har jeg ham som vores bedste mand i dag.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af R Rosenberg » 15. sep 2023, 22:51

Funky skrev:
15. sep 2023, 22:41
Når vores forskellige nyindkøb fra den 2. bedste svenske række, Australien og Amerika allerede kan være klare profiler (endda med jetlag og landskampe i benene osv.) så er det ikke bare en understregning af, at de er gode, men også at det hold som rykkede ned virkelig slet ikke var så godt, som alle gik og sagde.
Det var en elendig gang pis af en lortespand, der rykkede ned - ført an af vores dyreste - og på papiret udelukkende - største profiler.

Det var et ringe lortehold, der helt fortjent rykkede ned.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af Kokkefar » 15. sep 2023, 23:02

Klaus skrev:
15. sep 2023, 21:16
Kokkefar skrev:
15. sep 2023, 21:04
Kampe: 9, Point: 21, Gode præstationer: 1.
Enig... Vi har spillet en rigtig god kamp, nemlig den mod Horsens.
Netop!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5202
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af Jakobsen » 15. sep 2023, 23:59

R Rosenberg skrev:
15. sep 2023, 22:51
Funky skrev:
15. sep 2023, 22:41
Når vores forskellige nyindkøb fra den 2. bedste svenske række, Australien og Amerika allerede kan være klare profiler (endda med jetlag og landskampe i benene osv.) så er det ikke bare en understregning af, at de er gode, men også at det hold som rykkede ned virkelig slet ikke var så godt, som alle gik og sagde.
Det var en elendig gang pis af en lortespand, der rykkede ned - ført an af vores dyreste - og på papiret udelukkende - største profiler.

Det var et ringe lortehold, der helt fortjent rykkede ned.
Enig - vi kan hvis roligt fortsætte med at skifte ud fra toppen med Lucas som der desværre bare ikke kan længere, Rasmus "jeg vil kun 3 mand i bagkæden" Thelander og så enten Ahlmann eller Helenius efter hvem der egentlig er langsomst.
Det er en trels udgang for koryfæerne fra vores sidste storhold, men har sgu svært ved at se et bidrage fra nogen af de fire som modsvarer løn eller status i truppen og de er anyway så fodboldmæssigt tudse gamle, at de ikke er kræfter der for alvor hjæper os videre.
Selvom de blev reddet af gongongen og Tim Janssen når ret skal være ret så vi sgu aldrig noget så sølle præstationer fra fra Augu, Würtz, Risgård generationen.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af Raptorr » 16. sep 2023, 02:12

Jakobsen skrev:
15. sep 2023, 23:59
R Rosenberg skrev:
15. sep 2023, 22:51
Funky skrev:
15. sep 2023, 22:41
Når vores forskellige nyindkøb fra den 2. bedste svenske række, Australien og Amerika allerede kan være klare profiler (endda med jetlag og landskampe i benene osv.) så er det ikke bare en understregning af, at de er gode, men også at det hold som rykkede ned virkelig slet ikke var så godt, som alle gik og sagde.
Det var en elendig gang pis af en lortespand, der rykkede ned - ført an af vores dyreste - og på papiret udelukkende - største profiler.

Det var et ringe lortehold, der helt fortjent rykkede ned.
Enig - vi kan hvis roligt fortsætte med at skifte ud fra toppen med Lucas som der desværre bare ikke kan længere, Rasmus "jeg vil kun 3 mand i bagkæden" Thelander og så enten Ahlmann eller Helenius efter hvem der egentlig er langsomst.
Det er en trels udgang for koryfæerne fra vores sidste storhold, men har sgu svært ved at se et bidrage fra nogen af de fire som modsvarer løn eller status i truppen og de er anyway så fodboldmæssigt tudse gamle, at de ikke er kræfter der for alvor hjæper os videre.
Selvom de blev reddet af gongongen og Tim Janssen når ret skal være ret så vi sgu aldrig noget så sølle præstationer fra fra Augu, Würtz, Risgård generationen.
Baseret på den seneste tids præstationer, så er Kramer før Thelander i køen til udskiftning.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af Hovedet » 16. sep 2023, 02:33

Kokkefar skrev:
15. sep 2023, 23:02
Klaus skrev:
15. sep 2023, 21:16
Kokkefar skrev:
15. sep 2023, 21:04
Kampe: 9, Point: 21, Gode præstationer: 1.
Enig... Vi har spillet en rigtig god kamp, nemlig den mod Horsens.
Netop!
Og pudsigt nok var der i den kamp - i modsætning til de fleste andre - tale om en kneben sejr, der endda først blev grundlagt nogle få minutter før tid. Det er jo ganske pænt gået, at vi i de øvrige 8 kampe har hentet 5 sejre og 3 uafgjorte uden at spille særlig godt. I de 5 sejre har vi endda scoret ret mange mål, hhv. 4,3,3,3 og 2 og blot sluppet 2 ind, hvoraf det ene var en reducering til 1-3 kort før tid.

Man kunne jo sige, at det også er en form for klasse - og heller ikke kan blive ved med at være tilfældigt - at vi henter en række sejre, der oven i købet på papiret tager sig komfortable ud. Det kunne imidlertid også være rart, at vi dels forbedrer vores spil, dels finder en fast spillemønster i stedet for at blive ved med at skøjte rundt i allehånde formationer.

Ligeså er det temmelig mystisk, at vores 2 øvrige pointtab i denne sæson er indtrådt mod Helsingør og - navnlig - Næstved, når vi uden at spille godt har vundet klart over de fleste af vores andre og markant bedre modstandere. Hvad kunne forklaringen være på det, hvis vi da ikke bare taler et tilfældigt skæbnepuds?

Af samme årsag er jeg mere spændt på næste fredags hjemmekamp mod HB Køge, som jeg ikke går indtil med samme følelse som Næstvedkampen, hvor jeg ganske enkelt ikke kunne se andet for mig end en AaB-sejr.

I øvrigt kan jeg godt forstå den generelle undren over vores nedrykning i forrige sæson, når man påtænker, at holdet i vid udstrækning bestod af spillere, der i deres primetime og i længere perioder havde været absolutte topprofiler i Superligaen: Nicklas Helenius, Lucas Andersen, Rasmus Thelander, Iver Fossum og tilsat spillere som - primært - Sousa og Bakiz, der rent faktisk viste det niveau, navnene berettigede til.

I dette tilfælde bedrog skinnet imidlertid - selv om holdet på trods af dette stadig ikke være burde rykket ud. Lucas Andersen er jo en spiller, der er skrevet mangt og meget om. Men jeg undrer mig altså meget over, at f.eks. Rasmus Thelander - der for godt et år siden var i spil til FCK - skulle være dalet så meget i niveau, at han nu dårligt kan gebærde sig på et AaB-hold i 1. division. Tilsvarende er det også kun et års tid siden, at Nicklas Helenius var topscorer i Superligaen. Kan vi virkelig ikke få mere ud af sådanne spillere?

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3870
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af Gentleman Finn » 16. sep 2023, 08:41

Det positive fylder for lidt herinde efter kampen, vi så bedst ud mod ligaens med afstand anden stærkeste hold i deres hule. Omend vi naturligvis ikke er langt i processen, i forhold til at få det flow vi gerne vil have over holdet, særligt offensivt, som er den del der kræver mest tid. Af ret naturlige årsager, nemlig at vi har skiftet en del ud i truppen, og vi har ændret system et par gange.

Der er spillet 9 kampe af 1. div og vi ligger nr. 1 som forventet, tyskerne har kørt et transfervindue til UG og vi har fået skåret en del af underskuddet. Det vigtigste jeg ser er at spillerne ligner nogle der er motiverede og er 100% i projektet, så kommer det bedre flow gerne når relationerne sidder. Men jeg nævner lige at der kun er spillet 9 kampe af rækken, og træneren har en håndfuld nye spillere i spil til start 11 han lige skal have styr på hvordan han vil bruge. Vi kan sagtens komme hen hvor rækken knækker før vi begynder at se bedre relationer, når holdet har sat sig bedre.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af Funky » 16. sep 2023, 09:05

Raptorr skrev:
16. sep 2023, 02:12
Jakobsen skrev:
15. sep 2023, 23:59
R Rosenberg skrev:
15. sep 2023, 22:51
Funky skrev:
15. sep 2023, 22:41
Når vores forskellige nyindkøb fra den 2. bedste svenske række, Australien og Amerika allerede kan være klare profiler (endda med jetlag og landskampe i benene osv.) så er det ikke bare en understregning af, at de er gode, men også at det hold som rykkede ned virkelig slet ikke var så godt, som alle gik og sagde.
Det var en elendig gang pis af en lortespand, der rykkede ned - ført an af vores dyreste - og på papiret udelukkende - største profiler.

Det var et ringe lortehold, der helt fortjent rykkede ned.
Enig - vi kan hvis roligt fortsætte med at skifte ud fra toppen med Lucas som der desværre bare ikke kan længere, Rasmus "jeg vil kun 3 mand i bagkæden" Thelander og så enten Ahlmann eller Helenius efter hvem der egentlig er langsomst.
Det er en trels udgang for koryfæerne fra vores sidste storhold, men har sgu svært ved at se et bidrage fra nogen af de fire som modsvarer løn eller status i truppen og de er anyway så fodboldmæssigt tudse gamle, at de ikke er kræfter der for alvor hjæper os videre.
Selvom de blev reddet af gongongen og Tim Janssen når ret skal være ret så vi sgu aldrig noget så sølle præstationer fra fra Augu, Würtz, Risgård generationen.
Baseret på den seneste tids præstationer, så er Kramer før Thelander i køen til udskiftning.
Vi skulle have beholdt Granli frem for Kramer.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af R Rosenberg » 16. sep 2023, 09:14

Funky skrev:
16. sep 2023, 09:05
Raptorr skrev:
16. sep 2023, 02:12
Jakobsen skrev:
15. sep 2023, 23:59
R Rosenberg skrev:
15. sep 2023, 22:51
Funky skrev:
15. sep 2023, 22:41
Når vores forskellige nyindkøb fra den 2. bedste svenske række, Australien og Amerika allerede kan være klare profiler (endda med jetlag og landskampe i benene osv.) så er det ikke bare en understregning af, at de er gode, men også at det hold som rykkede ned virkelig slet ikke var så godt, som alle gik og sagde.
Det var en elendig gang pis af en lortespand, der rykkede ned - ført an af vores dyreste - og på papiret udelukkende - største profiler.

Det var et ringe lortehold, der helt fortjent rykkede ned.
Enig - vi kan hvis roligt fortsætte med at skifte ud fra toppen med Lucas som der desværre bare ikke kan længere, Rasmus "jeg vil kun 3 mand i bagkæden" Thelander og så enten Ahlmann eller Helenius efter hvem der egentlig er langsomst.
Det er en trels udgang for koryfæerne fra vores sidste storhold, men har sgu svært ved at se et bidrage fra nogen af de fire som modsvarer løn eller status i truppen og de er anyway så fodboldmæssigt tudse gamle, at de ikke er kræfter der for alvor hjæper os videre.
Selvom de blev reddet af gongongen og Tim Janssen når ret skal være ret så vi sgu aldrig noget så sølle præstationer fra fra Augu, Würtz, Risgård generationen.
Baseret på den seneste tids præstationer, så er Kramer før Thelander i køen til udskiftning.
Vi skulle have beholdt Granli frem for Kramer.
Granli ville gerne selv til Holland grundet damen.
Kramer har alderen med sig.
Det sagt, har jeg altid været kæmpe Granli-fan.
Ædruelighedens stemme

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1374
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af AaB-Jones » 16. sep 2023, 09:27

Jakobsen skrev:
15. sep 2023, 22:46
Jeg synes kampen var blandet i dag.
Jeg er godt tilfreds med 1-1 for SønderjyskE har på papiret en trup der sådan på overall kvalitet matcher vores og de er et år længere i deres proces.

Når det er sagt synes jeg, at 3-4-3 skal afskaffes hurtigere end man kan få fråde om munden over en Sandi Putros dom!
Holdet knækker i en den formation og den går ikke når man samtidig vil bygge etableret op. Det er en kontra og pøler formation og det passer ikke med den spillestil man kører. Ja faktisk kan jeg ikke se den formation passer med andre end Thelander og er han af så afgørende god? Det tvivler jeg på og han i hvert fald ikke en del af noget vi kan bygge langsigtet på.
Tværtimod knækker holdet bare når vi bruger backs så offensivt så vi får tre stoppere der skal stå i 1:1 dueller og det er de jo slet ikke gode nok til. Otoa er for urutineret og både T og Kramer er bare for langsomme til den måde at spille på.
Derudover er et stort problem i den her formation at den begrænser os til to centrale midtbanespillere og det gør det svært at spille med en moderne 8'er som Widell der, hvor han er bedst. Det er endnu en del af grunden til, at vi skal tilbage til 4-3-3.
Derudover skal vi have gentænkt, hvordan vi får fremtidens angriber Ross i spil for Helenius gør alt for lidt deroppe.
Vi kan være fint tilfredse med resultatet, men præstationen var ikke det vilde og spillernes 3-4-3 oprør bør kvæles nu.
Jeg er grundlæggende enig i din analyse - Thelander ser komfortabel ud i den formation, fordi hans svagheder på bolden og på fart i udstilles, men det gavner ikke holdets samlede udtryk. Vores wingbacks fik god plads i går, og Cabello udnyttede den flot - Jørgensen ramte sit desværre meget lave bundniveau, men han spillede sig dog op til sidst. Formationen hjælper til mange gennembrud på kanterne og indlæg, men det er jo ikke derfra, vi kommer til at score mange mål. Og når så Kramer (udstilles på fart) og Helenius (mangler støtte) bliver voldsomt udfordret i formationen, så er jeg enig i, at vi hurtigst muligt skal tilbage til 4-3-3, selvom vi var klart bedre end SE i går.
Formationen:
Posavec
Jørgensen-Kramer/T-Otoa-Cabello
Odada/Højholt/Pedro
Widell-Lucas/Ross
Toku/Prica-Helenius-Bakiz

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af Funky » 16. sep 2023, 09:28

R Rosenberg skrev:
16. sep 2023, 09:14
Funky skrev:
16. sep 2023, 09:05
Raptorr skrev:
16. sep 2023, 02:12
Jakobsen skrev:
15. sep 2023, 23:59
R Rosenberg skrev:
15. sep 2023, 22:51
Funky skrev:
15. sep 2023, 22:41
Når vores forskellige nyindkøb fra den 2. bedste svenske række, Australien og Amerika allerede kan være klare profiler (endda med jetlag og landskampe i benene osv.) så er det ikke bare en understregning af, at de er gode, men også at det hold som rykkede ned virkelig slet ikke var så godt, som alle gik og sagde.
Det var en elendig gang pis af en lortespand, der rykkede ned - ført an af vores dyreste - og på papiret udelukkende - største profiler.

Det var et ringe lortehold, der helt fortjent rykkede ned.
Enig - vi kan hvis roligt fortsætte med at skifte ud fra toppen med Lucas som der desværre bare ikke kan længere, Rasmus "jeg vil kun 3 mand i bagkæden" Thelander og så enten Ahlmann eller Helenius efter hvem der egentlig er langsomst.
Det er en trels udgang for koryfæerne fra vores sidste storhold, men har sgu svært ved at se et bidrage fra nogen af de fire som modsvarer løn eller status i truppen og de er anyway så fodboldmæssigt tudse gamle, at de ikke er kræfter der for alvor hjæper os videre.
Selvom de blev reddet af gongongen og Tim Janssen når ret skal være ret så vi sgu aldrig noget så sølle præstationer fra fra Augu, Würtz, Risgård generationen.
Baseret på den seneste tids præstationer, så er Kramer før Thelander i køen til udskiftning.
Vi skulle have beholdt Granli frem for Kramer.
Granli ville gerne selv til Holland grundet damen.
Kramer har alderen med sig.
Det sagt, har jeg altid været kæmpe Granli-fan.
I know, jeg mente også kun “det havde været et bedre scenarie at kunne beholde Granli frem for Kramer”. Kramers bedre alder til trods.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14753
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af Hanga » 16. sep 2023, 09:31

Funky skrev:
16. sep 2023, 09:28
R Rosenberg skrev:
16. sep 2023, 09:14
Funky skrev:
16. sep 2023, 09:05
Raptorr skrev:
16. sep 2023, 02:12
Jakobsen skrev:
15. sep 2023, 23:59
R Rosenberg skrev:
15. sep 2023, 22:51


Det var en elendig gang pis af en lortespand, der rykkede ned - ført an af vores dyreste - og på papiret udelukkende - største profiler.

Det var et ringe lortehold, der helt fortjent rykkede ned.
Enig - vi kan hvis roligt fortsætte med at skifte ud fra toppen med Lucas som der desværre bare ikke kan længere, Rasmus "jeg vil kun 3 mand i bagkæden" Thelander og så enten Ahlmann eller Helenius efter hvem der egentlig er langsomst.
Det er en trels udgang for koryfæerne fra vores sidste storhold, men har sgu svært ved at se et bidrage fra nogen af de fire som modsvarer løn eller status i truppen og de er anyway så fodboldmæssigt tudse gamle, at de ikke er kræfter der for alvor hjæper os videre.
Selvom de blev reddet af gongongen og Tim Janssen når ret skal være ret så vi sgu aldrig noget så sølle præstationer fra fra Augu, Würtz, Risgård generationen.
Baseret på den seneste tids præstationer, så er Kramer før Thelander i køen til udskiftning.
Vi skulle have beholdt Granli frem for Kramer.
Granli ville gerne selv til Holland grundet damen.
Kramer har alderen med sig.
Det sagt, har jeg altid været kæmpe Granli-fan.
I know, jeg mente også kun “det havde været et bedre scenarie at kunne beholde Granli frem for Kramer”. Kramers bedre alder til trods.
Og så har Kramer generelt set været en bedre spiller end Granli. Men jeg er enig i at Kramer har været skuffende denne sæson. Svært ikke at mistænke manglende motivation (og dermed også koncentration).

Jeg kunne godt tænke mig at vi kom tilbage til 4-3-3 agtig opstilling og pt. er det Kramer og ikke Otoa der må ofres på det alter. Men det sker næppe.

Jeg er tilfreds med kampen i går men vi har stadig meget svært ved at spille os til chancer. 3-4-3 systemet er meget lagt an på at hhv. Jørgensen og Caballo skal slå indlæg, cutbacks mv. og vi ramte vel dårligt en fri mand en eneste gang.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10703
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af jonas386 » 16. sep 2023, 09:36

Toku virker godt nok spændende. Hurtig og god teknik. Hvis han også kan afslutte, så skal der nok komme masser af mål og chancer fra hans fod.

Det er godt nok vildt hvor stor forskel der kan være i kvaliteten af rekruttering. Nærmest helt surrealistisk at se tre nye spillere bare gå ind og levere fra nærmest dag 1, og at det er tydeligt der er tale om spillere i toppen af truppens kvalitet.

Højholt får imo svært ved at holde sin startplads, hvis vi har ambitioner om to mand på midten. Widell og Odada bidrager begge to med mere end Højholt både offensivt og defensivt. Jeg håber flere herinde har fået øjnene op for hvad man kan få fra sin midtbane, når spillerne har kvaliteten.

Om der er superligabund i Widell/Odada er indtil videre uvidst, men det er godt nok to meget mere livlige typer end Pedro/Højholt/Fossum.

Caballo havde også flere fine aktioner igår. God i afleveringerne og de direkte dueller. Mangler måske noget fart og lidt nærkampsstyrke, men igen en spiller med mere impact end Andreas Poulsen og på et højere niveau end hvad vi har set fra Ahlmann de seneste sæsoner.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar