Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af Maglau » 16. sep 2023, 20:33

Sauer skrev:
16. sep 2023, 17:51
Maglau skrev:
16. sep 2023, 09:43
Sauer skrev:
15. sep 2023, 22:03
Maglau skrev:
15. sep 2023, 21:17
Nautrup88 skrev:
15. sep 2023, 21:09
baresi skrev:
15. sep 2023, 21:03


Der er for mange mærkelige dispositioner
Udover de åbenlyse med spillere på forkerte pladser så hænger vores spil bare ik sammen
Vi spiller dårligt ikke mindst offensivt
Vi spiller så ultra langsommeligt
Som om det er slowmotion
Og ja vi ligger nr 1. - men det skal vi jo også
Jamen vi er enige, men det med forskellige systemer og flytten rundt på folk, må da også give bekymring længere oppe. Vi har jo ikke lagt os på et fast koncept endnu.
Jeg vidste ikke det var en del af betingelserne for Hiljemarks succes. Hvor har du hørt det.
Jeg forstår ikke?

Det virker ret tydeligt, at de mange formationsskift giver os en del problemer. Jeg kan ikke lure hvilken formation, der er bedst for os. Men det bekymrer mig, at Hiljemark tilsyneladende heller ikke kan. Og jeg håber ellers virkelig, at Hilje kan blive den rigtige mand for os.
Jeg forstår ikke den evige jagten Hiljemark på at der ikke er en åbenlys formation. Det fylder mere end 75% af kamp indlæggende.
Når man hører både kappmeier og Gow så virker det ikke til at det noget man har decideret fokus på endnu.
Der sidder så mange mandagstrænere herinde og kloger sig på alt muligt som en hel stab af professionelle mennesker står bag - en stab som er ny og prøver at bygge noget op.
Min egen personlige holdning er at 1 div har givet klub og sportslig stab en mulighed for at sætte en proces i gang helt helt fra bunden. Hvilke steps der kommer først, næst og hvor vi skal ende overlader jeg trygt til Hilje og hans stab over og under ham.
Jeg er egentlig ikke så optaget af formationsskiftene i sig selv. Men siden vi begyndte at skifte på formationen, har vi ikke rigtigt formået at tage taktstokken og diktere spillet. Jeg synes, det siden Horsens-kampen har været svært at se, hvilken slags fodbold vi gerne vil spille. Måske det bare tager noget mere tid. Men for mandagstrænerne herinde (som vi vel alle er i en eller anden grad) virker det nærliggende at diskutere formationsskift og det udtryk, man ser på banen. Men vi kan nemt blive enige om, at det ofte bliver alt for polemisk og personligt.
Jeg er sgu også optaget af de hyppige formations skifter og synes de kunne være spændende at debatere. At høre nogle forslag til hvorfor og hvad fremtids aspekterne er i de forskellige opstilinger og spillernes pladser.
Men debatten flyder over mandagseksperter der med deres egne overlegne indsigt kan fortælle at de som Hiljemark laver er helt forkert fordi det ikke er det samme som de vil have.
Der ingen saglig debat der tager udgangspunkt i at forstå de tiltag som et relativt højtlønnet sportsligt team gør omkring taktikken - herunder opstilling og formation.
Der tages udelukkende udgangpunkt i debattørens egen sandhed og når den ikke følges råbes og skriges der som et forkælet barn og alle der ikke mener det som jeg er idioter og udenvidende - ikke mindst hele AaBs trænerstab.
Jeg synes det er interesant at høre om de observationer de debatører der følger træningerne gør sig samt dem med reel indsigt i fodbold.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af Hovedet » 17. sep 2023, 16:24

Patmand skrev:
16. sep 2023, 19:58
Hovedet skrev:
16. sep 2023, 16:26
Sauer skrev:
16. sep 2023, 13:44
FlæskeFrank skrev:
16. sep 2023, 13:00
Da jeg stod på stadion i ellers god vinkel, var jeg i tvivl om Odada var heldig eller bevidst ved scoringen. Når jeg ser resumeet, så virker det som et meget bevidst skud.

Der må godt snart skrives kontrakt med ham.

Otoa spillede fremragende.

Og vi fik ingen RØDE KORT!!!

Iøvrigt var det vel den kamp med færreste AaB tilhængere i forhold til samlede tilskuerantal? Vi var vel 500 ud af de 5500 tilskuere.
Godt gået af de 500, som har taget turen til Haderslev en fredag aften.
Og bemærk i øvrigt tilskuertallene til AaBs udebanekampe; knap 4000 på Østerbro Stadion, knap 3000 i Helsingør og i går godt 5500 tilskuere. Det tilskuertal er omtrent det dobbelte eller mere af, hvad de klubber gennemsnitligt samler på hjemmebane. Det skyldes naturligvis også, at AaB medbringer et i øvrigt konstant imponerende højt antal fans (efter sigende f.eks. godt 1000 tilskuere til opgøret mod B 93).

Men selv ovenstående in mente trækker AaB stadig et imponerende antal tilskuere. Således har f.eks. B 93 haft omkring 1300 tilskuere til deres øvrige hjemmekampe, mens SønderjyskE har haft omkring 2500 tilskuere og 3000 tilskuere til opgøret mod Horsens. Jeg har her undladt kampen i Hobro, som ligesom "gav sig selv".

Jeg tror dog godt, at vi kan tillade os at konkludere, at AaB stadig har et navn i dansk fodbold (trods 2014 - æraens ihærdige bestræbelser på komplet anonymisering af klubben...).
Åh Gud, havde du ikke begravet de konstante bagudskuende 2014 flashbacks i et længere indlæg for nyligt?

Jeg syntes at huske, at du skrev tiden var inde (til at begrave 2014) og begynde at debattere nutid og fremtid. Det gjorde mig oprigtigt glad da jeg læste det, for jeg tror 99,9% er videre.
Prøv at tænk på alle de gange gamle familiemedlemmer lirer den samme historie af fra krigens tid, og du sidder der med et stift smil og nikker mens du tænker “åh Gud, jeg holder det ikke ud!”

God weekend og ser frem til mange diskussioner om nutidens og fremtidens AaB.
Alternativt kunne du ulejlige dig med at læse indlæggets budskab - de høje tilskuertal - og kommentere dette? Principielt er jeg i øvrigt enig med dig i, at det ikke giver mening at dissekere forrige sæson ned til mindste atom for allehånde forklaringer på nedrykningen.

Du henviser imidlertid til en dertil indrettet tråd "forklaringer på AaBs nedrykning", hvor jeg i øvrigt advokerer for nøjagtigt det samme budskab og i stedet fokuserer på de aspekter, der over en længere periode har ført til klubbens deroute.

Bevares, jeg både burde og kunne have udeladt den lille sviner til sidst i parentesen, som jo potentielt helt kan afspore en debat som i dette tilfælde. Mit indlæg i øvrigt tog alene udgangspunkt i denne sæson og sågar med en positiv vinkel, altså de høje udebanetilskuertal, som i mine øjne indikerer, at AaB stadig har en for mig overraskende høj status i landet.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2191
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 15.09.2023

Indlæg af Sauer » 17. sep 2023, 17:08

Maglau skrev:
16. sep 2023, 20:33
Sauer skrev:
16. sep 2023, 17:51
Maglau skrev:
16. sep 2023, 09:43
Sauer skrev:
15. sep 2023, 22:03
Maglau skrev:
15. sep 2023, 21:17
Nautrup88 skrev:
15. sep 2023, 21:09


Jamen vi er enige, men det med forskellige systemer og flytten rundt på folk, må da også give bekymring længere oppe. Vi har jo ikke lagt os på et fast koncept endnu.
Jeg vidste ikke det var en del af betingelserne for Hiljemarks succes. Hvor har du hørt det.
Jeg forstår ikke?

Det virker ret tydeligt, at de mange formationsskift giver os en del problemer. Jeg kan ikke lure hvilken formation, der er bedst for os. Men det bekymrer mig, at Hiljemark tilsyneladende heller ikke kan. Og jeg håber ellers virkelig, at Hilje kan blive den rigtige mand for os.
Jeg forstår ikke den evige jagten Hiljemark på at der ikke er en åbenlys formation. Det fylder mere end 75% af kamp indlæggende.
Når man hører både kappmeier og Gow så virker det ikke til at det noget man har decideret fokus på endnu.
Der sidder så mange mandagstrænere herinde og kloger sig på alt muligt som en hel stab af professionelle mennesker står bag - en stab som er ny og prøver at bygge noget op.
Min egen personlige holdning er at 1 div har givet klub og sportslig stab en mulighed for at sætte en proces i gang helt helt fra bunden. Hvilke steps der kommer først, næst og hvor vi skal ende overlader jeg trygt til Hilje og hans stab over og under ham.
Jeg er egentlig ikke så optaget af formationsskiftene i sig selv. Men siden vi begyndte at skifte på formationen, har vi ikke rigtigt formået at tage taktstokken og diktere spillet. Jeg synes, det siden Horsens-kampen har været svært at se, hvilken slags fodbold vi gerne vil spille. Måske det bare tager noget mere tid. Men for mandagstrænerne herinde (som vi vel alle er i en eller anden grad) virker det nærliggende at diskutere formationsskift og det udtryk, man ser på banen. Men vi kan nemt blive enige om, at det ofte bliver alt for polemisk og personligt.
Jeg er sgu også optaget af de hyppige formations skifter og synes de kunne være spændende at debatere. At høre nogle forslag til hvorfor og hvad fremtids aspekterne er i de forskellige opstilinger og spillernes pladser.
Men debatten flyder over mandagseksperter der med deres egne overlegne indsigt kan fortælle at de som Hiljemark laver er helt forkert fordi det ikke er det samme som de vil have.
Der ingen saglig debat der tager udgangspunkt i at forstå de tiltag som et relativt højtlønnet sportsligt team gør omkring taktikken - herunder opstilling og formation.
Der tages udelukkende udgangpunkt i debattørens egen sandhed og når den ikke følges råbes og skriges der som et forkælet barn og alle der ikke mener det som jeg er idioter og udenvidende - ikke mindst hele AaBs trænerstab.
Jeg synes det er interesant at høre om de observationer de debatører der følger træningerne gør sig samt dem med reel indsigt i fodbold.
Det kan vi godt blive enige om.

Besvar