Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af Gentleman Finn » 24. sep 2023, 21:52

@Hovedet
Toku ligner en der har noget vi mangler til at løbe omkring Helenius, rappe fødder og virker udfordrende i sin spillestil, på det lille spilletid han har fået. Det er der optimismen kommer fra. Han er også stort set kommet ind af døren, ligner han skal spilles stille og roligt i form.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af Hovedet » 24. sep 2023, 22:42

Gentleman Finn skrev:
24. sep 2023, 21:52
@Hovedet
Toku ligner en der har noget vi mangler til at løbe omkring Helenius, rappe fødder og virker udfordrende i sin spillestil, på det lille spilletid han har fået. Det er der optimismen kommer fra. Han er også stort set kommet ind af døren, ligner han skal spilles stille og roligt i form.
Ja, mig bekendt er han ikke i topform, vel? Og jeg kunne godt se intentionerne i hans spil, men syntes, at han virkede alt for let at afvise for Køgeforsvaret.

Der kan dog ikke herske tvivl om, at AaB leverede sit bedste spil i den periode, hvor - blandt andet - Toku var på banen.

Generelt var jeg også lidt skuffet over Bakiz, skønt denne faktisk havde et rigtig godt gennembrud kort efter AaBs scoring i 1. halvleg, hvor AaB i det hele taget blomstrede en smule op de sidste minutter af samme. Derimod kan jeg ikke se noget perspektiv i Ross som førsteangriber, selv om han ganske vist har scoret 3 mål i denne sæson. Jeg synes slet ikke, at han er på niveau med f.eks. Helenius - og undrede mig også stort over, hvorfor han først indskiftes halvvejs i 2. halvleg.

Jeg kunne så også ønske mig bedre information fra stadionspeakeren om ind- og udskiftninger, eller at disse fremgår via lystavlen. Da AaB skiftede 3 spillere ind, kunne jeg kun genkende Lucas Andersen. I hvert fald kunne man droppe det her fis med, at publikum skal råbe efternavnet på en indskiftet spiller.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1496
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af Lyfe » 24. sep 2023, 23:29

le Cid skrev:
Hovedet skrev:
24. sep 2023, 20:05
Jeg vil helt uden at tøve sige, at AaB var bedre de sidste 20 minutter af kampen end de ca. 70 foregående minutter. Vi spillede hurtigere og mere direkte og kom frem til flere halve og flere chancer end i resten af kampen tilsammen.

Vores gode afslutning på kampen faldt sammen med indskiftningen af Lucas Andersen og Nicklas Helenius, hvilket i mine øjne ikke var tilfældigt. I forhold til førstnævnte ligger der måske også et element af ønsketænkning, men med undtagelse af det ringe frispark syntes jeg, at Lucas pyntede gevaldigt på AaBs hold. Det var i hvert fald dejligt at se, at Lucas trods alt kan indtage en jokerrolle i en kamp, hvor spillet ikke fungerer. Og også dejligt, at han fik scoret til sidst på en chance, som ikke alle spillere ville have omsat til mål.

Derimod mener jeg ikke, at der kan herske den ringeste tvivl om, at Helenius udgjorde en markant forstærkning af holdet. Endda så markant, at det er vanskeligt at se, at der kunne have været tvivl om kampens udfald, da han blev skiftet ind ungefähr midt i 2. halvleg, såfremt han var startet på banen og havde vist det samme drive.

Det burde i min verden ikke være til diskussion, at Helenius starter på banen.

Derimod blev jeg ikke helt klog på den nye Otoa. Viljen fejlede ingenting, men jeg syntes, at han i et par situationer blev alt for let afvist af HB Køge - forsvaret. Jeg har dog bemærket, at han flere steder er rost i denne tråd, så måske jeg er galt afmarcheret på det punkt.

Udover, at Helenius selvsagt bør figurere i startopstillingen, forstår jeg heller ikke, hvorfor den ivrige Widell skal fastlåses på kanten i stedet for at skabe en masse ravage centralt. Det var måske heller ikke tilfældigt, at AaBs scoring faldt i det øjeblik, han rykkede ind på den centrale offensiv.

Blev han i øvrigt snydt for et straffespark omkring det 28. minut, da han var snert på at nå en ripost fra et halvfarligt frispark fra Bakiz? Tragisk nok AaBs første afslutning mod mål i den første halve time, men det er så en anden historie. Som jeg alligevel afslutningsvis brygger lidt videre på, da jeg konsekvent sidder med et indtryk af, at AaBs overdrevne fokus på defensiven medvirker til at gøre modstanderne bedre og skabe mere spænding i mere kampe, end niveauforskellen burde berettige til.
Helenius er med afstand vores bedste angriber. Meget stor afstand endda!
Som sagt i Batman… “some men just want to watch the world burn”

Havde makaric siddet på bænket så havde jeg startet næste kamp med ham på toppen…


Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4460
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af le Cid » 25. sep 2023, 07:16

Lyfe skrev:
24. sep 2023, 23:29
le Cid skrev:
Hovedet skrev:
24. sep 2023, 20:05
Jeg vil helt uden at tøve sige, at AaB var bedre de sidste 20 minutter af kampen end de ca. 70 foregående minutter. Vi spillede hurtigere og mere direkte og kom frem til flere halve og flere chancer end i resten af kampen tilsammen.

Vores gode afslutning på kampen faldt sammen med indskiftningen af Lucas Andersen og Nicklas Helenius, hvilket i mine øjne ikke var tilfældigt. I forhold til førstnævnte ligger der måske også et element af ønsketænkning, men med undtagelse af det ringe frispark syntes jeg, at Lucas pyntede gevaldigt på AaBs hold. Det var i hvert fald dejligt at se, at Lucas trods alt kan indtage en jokerrolle i en kamp, hvor spillet ikke fungerer. Og også dejligt, at han fik scoret til sidst på en chance, som ikke alle spillere ville have omsat til mål.

Derimod mener jeg ikke, at der kan herske den ringeste tvivl om, at Helenius udgjorde en markant forstærkning af holdet. Endda så markant, at det er vanskeligt at se, at der kunne have været tvivl om kampens udfald, da han blev skiftet ind ungefähr midt i 2. halvleg, såfremt han var startet på banen og havde vist det samme drive.

Det burde i min verden ikke være til diskussion, at Helenius starter på banen.

Derimod blev jeg ikke helt klog på den nye Otoa. Viljen fejlede ingenting, men jeg syntes, at han i et par situationer blev alt for let afvist af HB Køge - forsvaret. Jeg har dog bemærket, at han flere steder er rost i denne tråd, så måske jeg er galt afmarcheret på det punkt.

Udover, at Helenius selvsagt bør figurere i startopstillingen, forstår jeg heller ikke, hvorfor den ivrige Widell skal fastlåses på kanten i stedet for at skabe en masse ravage centralt. Det var måske heller ikke tilfældigt, at AaBs scoring faldt i det øjeblik, han rykkede ind på den centrale offensiv.

Blev han i øvrigt snydt for et straffespark omkring det 28. minut, da han var snert på at nå en ripost fra et halvfarligt frispark fra Bakiz? Tragisk nok AaBs første afslutning mod mål i den første halve time, men det er så en anden historie. Som jeg alligevel afslutningsvis brygger lidt videre på, da jeg konsekvent sidder med et indtryk af, at AaBs overdrevne fokus på defensiven medvirker til at gøre modstanderne bedre og skabe mere spænding i mere kampe, end niveauforskellen burde berettige til.
Helenius er med afstand vores bedste angriber. Meget stor afstand endda!
Som sagt i Batman… “some men just want to watch the world burn”

Havde makaric siddet på bænket så havde jeg startet næste kamp med ham på toppen…


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det kunne jeg også have fundet på - sammen med Helenius.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1631
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af Halil » 25. sep 2023, 09:55

martinaalborg skrev:
22. sep 2023, 16:34
Halil skrev:
22. sep 2023, 10:39
Ser frem til en kamp med høj intensitet fra AaB, en taktik og spillestil som Hilje har fået implementeret og tydeligt ses på banen, en forskel på den individuelle kvalitet, mange chancer og mål, samt en sikker sejr foran de 8-9000 fremmødte.

Dertil et rødt kort til AaB.

Det bliver fedt.
Mon ikke 7.500 bliver det faktiske tal
8.474 tilskuere blev det til.

Flot udsolgt stadion.
Uden Synd Ingen Frelse

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1754
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af RicoBR02 » 25. sep 2023, 10:07

Halil skrev:
25. sep 2023, 09:55
martinaalborg skrev:
22. sep 2023, 16:34
Halil skrev:
22. sep 2023, 10:39
Ser frem til en kamp med høj intensitet fra AaB, en taktik og spillestil som Hilje har fået implementeret og tydeligt ses på banen, en forskel på den individuelle kvalitet, mange chancer og mål, samt en sikker sejr foran de 8-9000 fremmødte.

Dertil et rødt kort til AaB.

Det bliver fedt.
Mon ikke 7.500 bliver det faktiske tal
8.474 tilskuere blev det til.

Flot udsolgt stadion.
Flot fremmøde uanset! Så vil jeg skide på om alle 11000 billetter bliver brugt, vi har et imponerende snit for 1 division og egentlig også for superliga..

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af FIDEL » 25. sep 2023, 10:14

RicoBR02 skrev:
24. sep 2023, 18:53
FIDEL skrev:
24. sep 2023, 18:34
9520AaB skrev:
24. sep 2023, 07:13
RicoBR02 skrev:
Buzz Killington skrev:
23. sep 2023, 20:20
Angående debatsidens forestående begravelse af Lucas
Jeg har døjet med noget sygdom i de sidste to uger, og det har gjort, at jeg knapt har kunnet trække vejret. Det har primært handlet om at komme ovenpå igen, og så har jeg selvfølgelig arbejdet på at bidrage til holdet
Jeg tror stadig Lucas har noget at tilbyde holdet. Jeg står meget alene med det, men jeg tror sgu på det.
Den står du sgu ikke alene med. Lucas er med afstand vores bedste spiller i mine øjne. Nuvel han har ikke fordums styrke, hvis han skal lykkes kræver det en masse løb omkring ham, og ikke som nu, hvor det ligner at de andre giver ham bolden, og så må han selv opfinde noget.
De andre skal byde ind med en masse bevægelse, så er jeg sikker på at Lucas stadig kan ligge afleveringen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er helt på månen, det der.
Lucas spiller og tænker langsomt nu. Han er langt fra en profil.
Er det virkelig? Lucas smider flere geniale afleveringer afsted når han er på banen og han har lavet 2 mål og ihvertfald en enkelt klasse assist til widell i denne sæson indtil videre så det er ikke fordi han ikke bidrager med noget. Det er vel samme stats som bakiz..
Selvfølgelig bidrager Lucas med noget, men han er end ikke fast mand, og samtidig kan han bedre blive afgørende, når han kommer ind sidst i kampene, hvor modstanderne er ved at være møre. Det er det samme med Ross; han er umiddelbart også mere afgørende, når han ikke er med fra start.

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af Martin Bak » 25. sep 2023, 13:01

raekkeettre skrev:
23. sep 2023, 09:54
Er vi ikke enig om at vi er i en underholdningsindustri? Jeg gider nærmest ikke se AaBs kampe længere....ingen spænding, for vi skal nok vinde, og vi spiller noget af det kedeligste fodbold siden Hesten...hold kæft det er kedeligt!!
jo vi kan godt være enige om, at AaB er en del af underholdningsindustrien - men det betyder sq ikke , at man som fan bliver træt af produktet (AaB), medmindre man ikke ønsker at støtte klubben i modgang ... gæt hvad jeg tænker om sådanne fans
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af FlæskeFrank » 25. sep 2023, 13:04

Der var meget underholdning sidste år omkring AaB. Dog ikke min form for underholdning.

Så gerne lidt gråt i en periode
- FlæskeFrank

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af raekkeettre » 25. sep 2023, 17:31

Martin Bak skrev:
25. sep 2023, 13:01
raekkeettre skrev:
23. sep 2023, 09:54
Er vi ikke enig om at vi er i en underholdningsindustri? Jeg gider nærmest ikke se AaBs kampe længere....ingen spænding, for vi skal nok vinde, og vi spiller noget af det kedeligste fodbold siden Hesten...hold kæft det er kedeligt!!
jo vi kan godt være enige om, at AaB er en del af underholdningsindustrien - men det betyder sq ikke , at man som fan bliver træt af produktet (AaB), medmindre man ikke ønsker at støtte klubben i modgang ... gæt hvad jeg tænker om sådanne fans
Siger du til en der har haft sæson kort i 26 år....haha :) jeg tænker på, at vi har en sindsyge optimisme, med mange fans, der måske er begyndt at følge AaB under og efter Corona. Men med det her fodbold, NUL spænding, nul underholdning...tænker jeg at vi sagtens kan miste dem....og mig selv. Jamen, jeg ser da kampene, men kan sagtens arbejde lidt ved siden af hvis det er foran tv...eller måske lave aftensmad som jeg gjorde sidst. Det er bare DRØN kedelig....og som skrevet - jeg forstår også det lange seje træk, udvikling, taber mentalitet....men jeg ser ikke noget fremskridt efter kamp 3...og det bliver bare mere og mere kedelig, også fordi modstanderne er dårlige....men derfor burde vi også kunne svinge os op til noget angrebsbold...underhold lidt....gør noget. :cheers:

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af raekkeettre » 25. sep 2023, 17:36

FlæskeFrank skrev:
25. sep 2023, 13:04
Der var meget underholdning sidste år omkring AaB. Dog ikke min form for underholdning.

Så gerne lidt gråt i en periode
Se det var fandme spænding til mine blodkar sprang...og shit der var en intensitet som til en Sampdoria kamp...Det kunne noget :)

Besvar