Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af Gentleman Finn » 22. sep 2023, 22:18

Det er tydeligt at Hiljes fokus er på at få etableret en stærk defensiv, og så må offensiven bygges på. Det er 100% suppen teamet omkring holdet og Hilje laver systemet til.

Men der er mange relationer inde centralt og oppe foran vi skal have på plads. Ross fungerede i hvert fald ikke deroppe i dag, og Odada og Højholt havde også nogle problemer. Det var en rodet kamp.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5207
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af Jakobsen » 22. sep 2023, 22:21

Hold kæft, hvor er det mangel på klasse at knallertbanden fra Unitas Lårde eller hvad de nu kalder sig i dag bruger bannere på at være pigesure på pressen fremfor at støtte AaB. Latterlige dremgerøve - bliv nu voksne.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af Kasper » 22. sep 2023, 22:28

Synes kritikken er alt for hård herinde. Vi er i fuld kontrol hele kampen og Herfuglene har nærmest kun 1 chance.

Det er forståeligt at man hælder mere til 4 back kæde end 3/5, men behøver I at skrive det hele tiden og igen. Vi giver næsten ikke noget væk og forsvaret virker trygge i formationen.

10 kampe uden nederlag + 2 pligt sejre i pokalen.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5334
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af R Rosenberg » 22. sep 2023, 22:35

Jakobsen skrev:
22. sep 2023, 22:21
Hold kæft, hvor er det mangel på klasse at knallertbanden fra Unitas Lårde eller hvad de nu kalder sig i dag bruger bannere på at være pigesure på pressen fremfor at støtte AaB. Latterlige dremgerøve - bliv nu voksne.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Har en ung knægt derfra banget din kone? For du er godt nok tit sur på dem der.
Ædruelighedens stemme

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1496
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af Lyfe » 22. sep 2023, 22:37

Sidder efter at have været på stadion og ser kampen igen og det er lige så dødsygt som da jeg så det på stadion.
Oscar sagde for en uges tid siden til en bekendt at det var helt ligemeget om vi spillede flot, det var kun point der betød noget nu.
På den ene side så kan jeg forså ham... kan vi slå et hul og sikre os oprykningen så kan vi bedre satse på flot spil, på den anden side så fatter jeg ikke at vi ikke gå ud og smadre et hold som køge og viser vi er Aalborg!
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af Gentleman Finn » 22. sep 2023, 22:38

Kasper skrev:
22. sep 2023, 22:28
Synes kritikken er alt for hård herinde. Vi er i fuld kontrol hele kampen og Herfuglene har nærmest kun 1 chance.

Det er forståeligt at man hælder mere til 4 back kæde end 3/5, men behøver I at skrive det hele tiden og igen. Vi giver næsten ikke noget væk og forsvaret virker trygge i formationen.

10 kampe uden nederlag + 2 pligt sejre i pokalen.
Og vi har 6 clean sheets. Vi skal jo nærmest bare score 1 mål så vinder vi de fleste kampe. Det er dog ikke særligt populært herinde, men det er effektivt, og det burde det også være i suppen. Men der er relationer der ikke sidder der endnu, som burde forberede vores spil. Toku og Helenius så forresten også ud til at passe godt sammen.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4438
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af doukas » 22. sep 2023, 22:55

Jeg begriber simpelthen ikke, at man vælger at vande banen før kampen, da det har regnet en hel del i Aalborg i løbet af dagen og igen i pausen samtidig med, at det pissede ned! Spillerne skøjtede rundt i flere situationer allerede i 1. halvleg, men alligevel blev der åbnet for sluserne i pausen. Det virker fuldstændigt hjernedødt. Hvem træffer de beslutninger?

I forhold til kampen, så har jeg mistet troen på Hiljemark som træner for det her hold. Hvordan man kan sende sådan et søvngængerhold på banen til en fredagskamp med fuld blus på lægterne er mig ubegribeligt. Kan godt vide hvad hans peptalk består i?

Og så med sådan en kujonagtig opstilling og taktisk indstilling, javist lukker vi ikke mål ind, men det er satme bedrøveligt at se på. Vores kvalitet burde være til at holde defensiven vandtæt samtidig med at der skabes meget, meget mere offensivt.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af Kasper » 22. sep 2023, 23:04

Gentleman Finn skrev:
22. sep 2023, 22:38
Kasper skrev:
22. sep 2023, 22:28
Synes kritikken er alt for hård herinde. Vi er i fuld kontrol hele kampen og Herfuglene har nærmest kun 1 chance.

Det er forståeligt at man hælder mere til 4 back kæde end 3/5, men behøver I at skrive det hele tiden og igen. Vi giver næsten ikke noget væk og forsvaret virker trygge i formationen.

10 kampe uden nederlag + 2 pligt sejre i pokalen.
Og vi har 6 clean sheets. Vi skal jo nærmest bare score 1 mål så vinder vi de fleste kampe. Det er dog ikke særligt populært herinde, men det er effektivt, og det burde det også være i suppen. Men der er relationer der ikke sidder der endnu, som burde forberede vores spil. Toku og Helenius så forresten også ud til at passe godt sammen.
Ja og det er der bestemt også værdi i.

Der er en del nye folk med på holdet. Posavec, Otoa, Caballo, Jørgensen, Odada, Widell, Toku og måske også Ross. Ting tager tid og måske et par ændringer mere til vinter og næste sommer og så kører bussen for fuld damp!
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1754
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af RicoBR02 » 22. sep 2023, 23:35

Jakobsen skrev:
22. sep 2023, 22:21
Hold kæft, hvor er det mangel på klasse at knallertbanden fra Unitas Lårde eller hvad de nu kalder sig i dag bruger bannere på at være pigesure på pressen fremfor at støtte AaB. Latterlige dremgerøve - bliv nu voksne.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Seriøst? Det var et lille 2pinds flag og ikke andet, overskyggede det simpelthen stemningen for dig?

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af Klaus » 22. sep 2023, 23:55

Tjaaa, sandheden om kampen er, at vores målmand vinder kampen for os med i hvert fald 3 store redninger. Statistikken siger at vi havde 4 forsøg indenfor rammen og scorede på de to, Køge havde 5 og scorede ikke. Og snakken om vores fantastiske defensiv burde tage udgangspunkt i, at vi har en fantastisk målmand som i denne sæson vinder kampe for os. Vores spil i dag er utroligt dårligt. Vi har en træner, der ikke tager konsekvensen af hans fejldispositioner før til allersidst... Man gør altså ikke Ross en tjeneste ved at beholde ham på banen, når det tydeligvis ikke fungerer for ham.... I øvrigt gad jeg godt se ham i et tomandsangreb med Helenius.. Og så glæder jeg mig til Palle bliver klar igen, så vi har et alternativ til Jørgensen... Og på trods af en længere stime uden nederlag, er man lige nu ved at ødelægge den hype, der er omkring holdet. Snakken på stadion handler jo om, hvor helt ubegribeligt kedeligt vi spiller... Retfærdigt eller ej, så er det ikke kun på bitre Nord stemningen er ved at blive lidt - ja bitter.

EnvenafFolket

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af EnvenafFolket » 23. sep 2023, 00:11

RicoBR02 skrev:
22. sep 2023, 23:35
Jakobsen skrev:
22. sep 2023, 22:21
Hold kæft, hvor er det mangel på klasse at knallertbanden fra Unitas Lårde eller hvad de nu kalder sig i dag bruger bannere på at være pigesure på pressen fremfor at støtte AaB. Latterlige dremgerøve - bliv nu voksne.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Seriøst? Det var et lille 2pinds flag og ikke andet, overskyggede det simpelthen stemningen for dig?
😂

Hol’ hol hol’.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14773
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af Hanga » 23. sep 2023, 00:28

Jeg har haft "fordelen" af at ikke at kunne se de seneste mange kampe (med undtagelse af en away i Haderslev), og dermed hæfter man sig naturligvis mest ved resultatet. Vi må sige at pointhøsten indtil videre er langt over godkendt. Et pointsnit på 2,4 er en stensikker oprykning. Spørgsmålet er så naturligvis om vi kan holde det, men det lover godt. Men, vi skal gerne snart vise nogle takter på at vi er ved at skabe et hold der kan spille sammen, for pt. sidder man med fornemmelsen af at det er vores individuelle kvalitet der gør forskellen, og den slår ligesom ikke til når vi forhåbentlig er tilbage i Superligaen. Hiljemark har stort arbejde foran sig og jeg fatter stadig ikke hvorfor vi har skullet ud i formationsændringer, og de mange skift fra uge til uge taler da også for at træneren leder efter løsninger. Folk vil sige at vores hold ikke har været godt nok. Fair nok, men nu har vi altså det klart bedste hold i den liga vi er i, og så skal vi gerne kunne sætte os klart og tydeligt på kampene og vise en form for struktur og udvikling i vores spil, men denne lyder til at være totalt fraværende. Og det bekymrer, de gode resultater til trods.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5207
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af Jakobsen » 23. sep 2023, 01:36

RicoBR02 skrev:
22. sep 2023, 23:35
Jakobsen skrev:
22. sep 2023, 22:21
Hold kæft, hvor er det mangel på klasse at knallertbanden fra Unitas Lårde eller hvad de nu kalder sig i dag bruger bannere på at være pigesure på pressen fremfor at støtte AaB. Latterlige dremgerøve - bliv nu voksne.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Seriøst? Det var et lille 2pinds flag og ikke andet, overskyggede det simpelthen stemningen for dig?
Nej, men det der behov for at promovere egen fraktions teenageoprør fremfor at støtte AaB er sgu patetisk. Når man bruger mere energi på at hade noget end at elske AaB så er man ikke rigtig AaB'er.
Den der "fuck the Authorities" knallertbandementaiit må de sgu leve ud et sted, hvor det ikke trækker AaB ned.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af troelsh » 23. sep 2023, 07:12

Vi havner alt for ofte i situationen hvor de tre bagerste flytter bolden fra side til side og skal forsøge at lave de offensive afleveringer, vi mangler en mand på den centrale midt, der kan binde holdet sammen.
Efter kampen i sønderjyske havde jeg håbet Odada var manden, men han var fuldstændig anonym i går, nærmest bange for at lave en fremadrettet aflevering.

Men kæft Otoa er god, hvis vi går tilbage til 4-3-3 skal Otoa spille, også må Kramer og Thelander kæmpe om den anden plads

gwailo
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:38
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af gwailo » 23. sep 2023, 08:15

Klaus skrev:
22. sep 2023, 23:55
Tjaaa, sandheden om kampen er, at vores målmand vinder kampen for os med i hvert fald 3 store redninger. Statistikken siger at vi havde 4 forsøg indenfor rammen og scorede på de to, Køge havde 5 og scorede ikke. Og snakken om vores fantastiske defensiv burde tage udgangspunkt i, at vi har en fantastisk målmand som i denne sæson vinder kampe for os.
Han har før vundet kampe for os, men i går gjorde han altså ikke. Alle 5 køge afslutninger er med i sammendraget. 2 meget bløde i midten som han bare samler op, 1 mere i midten hvor han er hurtigt over returen. Og så de 2 ved dobbeltchancen lige inden vores scoring. Den ene redning er god. Han er hurtigt ude af målet. Den anden er også fin men den skal han også tage fra den side/vinkel med højreben.

Fin indsats hvor han gør det han skal.
// gwailo

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10714
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af jonas386 » 23. sep 2023, 08:58

gwailo skrev:
23. sep 2023, 08:15
Klaus skrev:
22. sep 2023, 23:55
Tjaaa, sandheden om kampen er, at vores målmand vinder kampen for os med i hvert fald 3 store redninger. Statistikken siger at vi havde 4 forsøg indenfor rammen og scorede på de to, Køge havde 5 og scorede ikke. Og snakken om vores fantastiske defensiv burde tage udgangspunkt i, at vi har en fantastisk målmand som i denne sæson vinder kampe for os.
Han har før vundet kampe for os, men i går gjorde han altså ikke. Alle 5 køge afslutninger er med i sammendraget. 2 meget bløde i midten som han bare samler op, 1 mere i midten hvor han er hurtigt over returen. Og så de 2 ved dobbeltchancen lige inden vores scoring. Den ene redning er god. Han er hurtigt ude af målet. Den anden er også fin men den skal han også tage fra den side/vinkel med højreben.

Fin indsats hvor han gør det han skal.
Enig. Posavec bliver ikke sådan for alvor testet i gårsdagens kamp, men kommer dog fint ud ved de par episoder hvor der er optræk til noget farligt.

Bakiz havde en lidt ærgerlig kamp, hvor kun få aktioner endte med at være vellykket, Højholt fik det heller ikke rigtigt til at fungere.

Da jeg så 2-0 målet igår troede jeg også der var offside på Lucas, men det ligner faktisk at den er god nok. Køge spilleren med nummer 30 er slet ikke opmærksom og hænger en anelse. God aflevering af Helenius, og sikkert sparket ind.

https://imgur.com/a/GmXTmA4

Helenius starter vel imod Vensyssel. Ross greb ikke chancen, og om ikke andet trækker Helenius da noget opmærksomhed til sig.

De tre point luner. Spillet gør ikke. Jeg håber det bliver bedre efter vinterpausen. Indtil da skal vi bare have så mange point med som muligt.

Kan det i øvrigt passe, at rekorden for point i 1. division (godt nok med 33 kampe) "kun" er 65 point?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2878
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af Eksil » 23. sep 2023, 09:03

jonas386 skrev:
23. sep 2023, 08:58
Kan det i øvrigt passe, at rekorden for point i 1. division (godt nok med 33 kampe) "kun" er 65 point?
Nej. I 2020/21 fik VFF 76 og SIF 73. Ser ud til, at man de fleste år skal på +60 point for at sikre top 2.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5334
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af R Rosenberg » 23. sep 2023, 09:05

jonas386 skrev:
23. sep 2023, 08:58
gwailo skrev:
23. sep 2023, 08:15
Klaus skrev:
22. sep 2023, 23:55
Tjaaa, sandheden om kampen er, at vores målmand vinder kampen for os med i hvert fald 3 store redninger. Statistikken siger at vi havde 4 forsøg indenfor rammen og scorede på de to, Køge havde 5 og scorede ikke. Og snakken om vores fantastiske defensiv burde tage udgangspunkt i, at vi har en fantastisk målmand som i denne sæson vinder kampe for os.
Han har før vundet kampe for os, men i går gjorde han altså ikke. Alle 5 køge afslutninger er med i sammendraget. 2 meget bløde i midten som han bare samler op, 1 mere i midten hvor han er hurtigt over returen. Og så de 2 ved dobbeltchancen lige inden vores scoring. Den ene redning er god. Han er hurtigt ude af målet. Den anden er også fin men den skal han også tage fra den side/vinkel med højreben.

Fin indsats hvor han gør det han skal.
Enig. Posavec bliver ikke sådan for alvor testet i gårsdagens kamp, men kommer dog fint ud ved de par episoder hvor der er optræk til noget farligt.

Bakiz havde en lidt ærgerlig kamp, hvor kun få aktioner endte med at være vellykket, Højholt fik det heller ikke rigtigt til at fungere.

Da jeg så 2-0 målet igår troede jeg også der var offside på Lucas, men det ligner faktisk at den er god nok. Køge spilleren med nummer 30 er slet ikke opmærksom og hænger en anelse. God aflevering af Helenius, og sikkert sparket ind.

https://imgur.com/a/GmXTmA4

Helenius starter vel imod Vensyssel. Ross greb ikke chancen, og om ikke andet trækker Helenius da noget opmærksomhed til sig.

De tre point luner. Spillet gør ikke. Jeg håber det bliver bedre efter vinterpausen. Indtil da skal vi bare have så mange point med som muligt.

Kan det i øvrigt passe, at rekorden for point i 1. division (godt nok med 33 kampe) "kun" er 65 point?
Næ. Sidste år fil Vejle 67 point. To år før fik Viborg 76 point. Sidst, der blev spillet 33 kampe, fik Vejle 68 point.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5334
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af R Rosenberg » 23. sep 2023, 09:08

Eksil skrev:
23. sep 2023, 09:03
jonas386 skrev:
23. sep 2023, 08:58
Kan det i øvrigt passe, at rekorden for point i 1. division (godt nok med 33 kampe) "kun" er 65 point?
Nej. I 2020/21 fik VFF 76 og SIF 73. Ser ud til, at man de fleste år skal på +60 point for at sikre top 2.
Ja, ikke siden 16 har 3'eren fået 60 point.
Dog har jeg svært ved at se, at AaB og Sønderjyske ikke bare lige så stille trækker fra.
Ædruelighedens stemme

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 796
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: AaB-HB Køge fredag 22/9 kl. 19

Indlæg af Raptorr » 23. sep 2023, 09:48

Jeg tilhører dem, som mener, at Hiljemark skal have tid (især så længe der kommer point på kontoen), men det betyder ikke, at jeg er tilfreds med spillet. I går var ikke noget at skrive hjem om (offensivt), og ovenikøbet greb Ross ikke chancen oppe foran. Han er ung, og jeg tror stadig på ham, men det ligner, at Helenius fortsat er første angriber. Assisten til Lucas var klasse. Ellers ligner det (som flere har påpeget), at fokus er på at få defensiven til at fungere og så bygge på derefter. Her hjælper det, at Posavec både viser klasse og stabilitet, og 5 mål imod på 10 kampe er absolut godkendt. Det næste element i spillet, som der efter min mening skal fokuseres på er presset, ikke mindst det høje pres. Med Bakiz, Widell, Toku og Ross/Helenius har vi spillerne til at gøre rigtig ondt på modstanderne, når bolden bliver erobret højt. Jeg ser gerne, at Hiljemark og kompagni trækker i arbejdstøjet og gør fremskridt her.

Besvar