Sejr, sejr, hvorfor utilfredse?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 789
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Sejr, sejr, hvorfor utilfredse?

Indlæg af Raptorr » 26. sep 2023, 06:42

Der er formentlig bedre tider på vej https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... ar/4573582
Artiklen kræver abonnement. Den tager udgangspunkt i U17 holdets forvandling. På et år har de taget kæmpeskridt, og de seneste kampe har de domineret imod FCN og vundet ude over Brøndby. Der er tale om stor individuel fremgang hos nogle spillere og hele holdet arbejder stenhårdt ifølge træner Theis Larsen. Holdet er gået fra sidste år at være meget pragmatisk i sin taktiske tilgang til nu at kunne spille kampene på egne præmisser. Det lyder som noget af det vi efterspørger hos 1. holdet!?

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3027
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Sejr, sejr, hvorfor utilfredse?

Indlæg af Frygah » 26. sep 2023, 10:08

FlæskeFrank skrev:
26. sep 2023, 00:11
Efter 10 runder sidste år var stillingen:
1. Vejle 24 point 24-6
2. Hvidovre 23 point 27-9
3. SønderjyskE 20 point 23-15
4. Næstved 19 point 15-11

I denne sæson hedder det:
1. AaB 24 point 21-5
2. SønderjyskE 21 point 27-13
3. Fredericia 20 point 17-10
4. Hobro 18 point 18-10
6. Horsens 16 point 13-12

Så vi leverer pt. Der er heller ikke tegn på, at denne sæson skulle være særlig stærk i toppen eller bunden.
Ja, vi leverer cirka på det niveau de 2 hold der lige nu får pointmæssig røvfuld i Suppen leverede sidste sæson. Det tror jeg vi er mange der havde håbet på lidt mere.

Jeg har tidligere i anden tråd skrevet alle de ting Hiljemark skal fikse på samme tid. Alt lige fra talenter han skal forsøge at få til at bryde igennem, til stjerner med manglende selvtillid (eller evner), skæv spillertrup i forhold til hvad der er taktisk trænet, og en totalt forvirret spillertrup i forhold til hvordan en fodboldkamp skal gribes an efter en perlerække af trænere igennem det seneste 1½ år.

Så jeg er godt tilfreds med starten, men jeg kunne godt tænke mig vi snart begyndte at se noget kontinuerligt forbedring af vores spil.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Sejr, sejr, hvorfor utilfredse?

Indlæg af RicoBR02 » 26. sep 2023, 11:53

Frygah skrev:
26. sep 2023, 10:08
FlæskeFrank skrev:
26. sep 2023, 00:11
Efter 10 runder sidste år var stillingen:
1. Vejle 24 point 24-6
2. Hvidovre 23 point 27-9
3. SønderjyskE 20 point 23-15
4. Næstved 19 point 15-11

I denne sæson hedder det:
1. AaB 24 point 21-5
2. SønderjyskE 21 point 27-13
3. Fredericia 20 point 17-10
4. Hobro 18 point 18-10
6. Horsens 16 point 13-12

Så vi leverer pt. Der er heller ikke tegn på, at denne sæson skulle være særlig stærk i toppen eller bunden.
Ja, vi leverer cirka på det niveau de 2 hold der lige nu får pointmæssig røvfuld i Suppen leverede sidste sæson. Det tror jeg vi er mange der havde håbet på lidt mere.

Jeg har tidligere i anden tråd skrevet alle de ting Hiljemark skal fikse på samme tid. Alt lige fra talenter han skal forsøge at få til at bryde igennem, til stjerner med manglende selvtillid (eller evner), skæv spillertrup i forhold til hvad der er taktisk trænet, og en totalt forvirret spillertrup i forhold til hvordan en fodboldkamp skal gribes an efter en perlerække af trænere igennem det seneste 1½ år.

Så jeg er godt tilfreds med starten, men jeg kunne godt tænke mig vi snart begyndte at se noget kontinuerligt forbedring af vores spil.
Spillemæssigt kan vi absolut tillade os at kræve mere, det har på ingen måde været prangende fodbold vi har set. Pointmæssigt kan vi ikke være andet end tilfredse selvom vi gerne havde set at alle kampe blev vundet.. Vi skal huske at inden sæsonen startede var mange i tvivl om at vi kunne klare os i 1 division..

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2998
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Sejr, sejr, hvorfor utilfredse?

Indlæg af raekkeettre » 26. sep 2023, 16:04

YentotreKaffe skrev:
26. sep 2023, 00:03
raekkeettre skrev:
25. sep 2023, 22:23
YentotreKaffe skrev:
25. sep 2023, 21:43
Fabbe skrev:
25. sep 2023, 20:58
Vi har stor pointsucces - og høster stor kritik for spillet.

Jeg ser kort og simpelt to hovedmuligheder:

1. Det er for nemt at spille i 1. Division, og holdet er understimuleret og falder tilbage i sofaen. Det er måske ikke farligt på kort sigt, men det er dødsensfarligt for næste sæsons skyld.
2. Vi er inde i en opbygningsfase, hvor det bare ikke kan være kønt. Men det går jo godt, og hen ad vejen vil spillet også se flottere ud. En "det-skal-nok-komme".
Det er mestendels nummer 2, vi har spillet 4 sølle kampe siden vi gik over til et 3 mands forsvar og lagde systemet om. Der er potentielt skiftet 5 markspillere i startopstillingen over et transfervindue der lukkede 1 måned siden, hvilket besværliggør evt relation dannelse yderligere. Vores vigtigste offensive brik blev solgt til Saudi.

Herudover er vi et hold hvor der intet var at bygge videre på da Hilje overtog, efter 3 fyringer på 1½ år. Vores offensiv sprudlede altså heller ikke sidste år.

Du kan ligge til alt dette, at stort set alle der har mødt os, udover Fredericia, Hillerød og Kolding mere eller mindre har forsøgt at dræbe kampen, med eller uden bold, selv hvis de er bagud.

Folk er nødt til at finde noget tålmodighed hvis de allerede spasser ud efter 10 kampe, især når spillerne viser masser af vilje til at vinde kampene. Det her er ikke slutproduktet vi ser på, ikke i nærheden. Hverken defensivt, på midten eller offensivt. Men det er da korrekt at holdet mangler at sætte sig.
Inden de 4 sølle kampe med 3 mandsforsvar, havde vi 2 kampe hvor vi spillede med 2 6'ere - hvor de 4 første kampe var med en 6'er. Det må havde været den 1-1 kamp mod Helsingør der fik dem til at skide i bukserne og sætte alt ind på defensiven.

Du skriver vi har skiftet 5 ud I starten - har du set hvad de andre hold har skiftet ud eller solgt, det er vist heller ikke småting. Men ja kunne været ret at vide om det er meget mere vildt end de andre hold.

Men ellers er der jo INGEN fremskridt siden Fredericia kampen, som i overhoved. Og nu får vi at se i morgen om de er blevet bedre på den tid, eller vi kan vinde nemt over dem igen. Jeg har mine bange anelser....desværre.
De træffer naturligvis ikke strategiske beslutninger baseret på en kamp. Det er langsigtede beslutninger som James Gow og Kappmeier har været med inde over. De har adgang til en enorm mænge data og der bliver analyseret baseret på mange kampe.

Der er heller ikke nogen sandhed bag at man har sat alt ind på defensiven, det må være en debatside sandhed, det er altid offensiven der fungerer til sidst, og den der tager længest tid at spille ind. Jeg vil da garantere dig for at de ikke er tilfredse med offensiven endnu.

Nej, at skifte så mange markspillere er ikke bare lige noget klubber gør i et normalt vindue, selv 3 nye markspillere kan være svært at få til at spille på et par måneder. Det er normen at man maks skifter 3 af relationelle årsager. Og det er mens man har et system der allerede er indspillet. Men vi har ikke haft noget at bygge ovenpå.

Du kan ikke analysere meget baseret en kamp. I sidste kamp var Fredericia god mellem felterne, særligt første halvleg, mens AaB har haft mere kvalitet i felterne. Det har været tilfældet gennem hele sæsonen.
Sønderjyske har fået 9-10 helt nye spillere ind i truppen hen over sommeren som jeg lige læser det på transfermarket - vi har fået 6 nye spillere ind. Så den med at vi er meget mere udfordret på, at vi har mange nye spillere, tror jeg ikke rigtig på. Jeg tror der er MANGE der skifter mange ud i 1. div. Det jeg kan konstatere er, at mange af de andre hold spiller bedre som hold - vi har bare bedre spillere. Og derfor tipper kampene over til vores fordel. Og det er det der bekymre mig i det lange løb.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Sejr, sejr, hvorfor utilfredse?

Indlæg af Jakobsen » 26. sep 2023, 19:59

Utilfredsheden er jo fordi de har svigtet os og vi ikke kan stole på dem. Det modbeviser de kun med gode præstationer, engagement og spillemæssig fremgang og ikke ved knebne sejre.

Jeg kan ikke døje at glo på den attitude de møgunger viser på banen og jeg ønsker hver og en der var med i sidste sæson af helvedes til. Ja, det ledelsesmæssige har været noget rod og ja truppen blev dårlige under IAO, men jeg kan simpelthen ikke holde ud st se på den indstilling.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Sejr, sejr, hvorfor utilfredse?

Indlæg af Mogens » 29. sep 2023, 14:24

Jeg er utilfreds og bekymret fordi vi spiller langsomt, fantasiløst/ideforladt og sidelæns.
Der er ingen (i hvert fald ikke en spændende) skabelon for, hvordan holdet skal spille, så pointene afhænger ikke af godt spil, men af individuelle aktioner. Isoleret set ok, MEN når man/jeg tror og håber på, at vi næste sæson skal spille i superligaen, så kan vi ikke hænge hatten på individuelle aktioner som skaberen af alle vores point. Der skal vi have tryghed og konsekvens i forsvaret, sammenhæng i kæderne, iderigdom, stabilitet og fart i opspillet og have skabt nogle store chancer, som vi forhåbentlig kan omsætte i mål og point.
Hvis ikke det sker, så ryger vi lige lukt i helvede (1. division) igen.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Sejr, sejr, hvorfor utilfredse?

Indlæg af Jakobsen » 30. sep 2023, 14:32

Jeg synes i går var opløftende udover manglende fokus ved 1-0. Jeg synes det spillemæssige var solidt og hang sammen og man fik skabt en del chancer. Jeg synes det var bedste kamp i ligaen udover Horsens kampen. Jeg synes den skal tages som en fremgang.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Sejr, sejr, hvorfor utilfredse?

Indlæg af Funky » 1. okt 2023, 12:58

Jakobsen skrev:
30. sep 2023, 14:32
Jeg synes i går var opløftende udover manglende fokus ved 1-0. Jeg synes det spillemæssige var solidt og hang sammen og man fik skabt en del chancer. Jeg synes det var bedste kamp i ligaen udover Horsens kampen. Jeg synes den skal tages som en fremgang.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Helt enig.
Foruden alle de spillemæssige fremgangspunkter, så synes jeg også, man kunne fornemme en bedre mentalitet på holdet. Mere fokus på positive præstationer frem for frustrationer, selv med det tidlige koks. Det hjælper selvfølgelig, hvis man har fornemmelsen af et bedre flow end i de forrige kampe, men jeg gad godt vide, om der også ligger andet til grund.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Sejr, sejr, hvorfor utilfredse?

Indlæg af Maglau » 1. okt 2023, 15:11

Funky skrev:
1. okt 2023, 12:58
Jakobsen skrev:
30. sep 2023, 14:32
Jeg synes i går var opløftende udover manglende fokus ved 1-0. Jeg synes det spillemæssige var solidt og hang sammen og man fik skabt en del chancer. Jeg synes det var bedste kamp i ligaen udover Horsens kampen. Jeg synes den skal tages som en fremgang.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Helt enig.
Foruden alle de spillemæssige fremgangspunkter, så synes jeg også, man kunne fornemme en bedre mentalitet på holdet. Mere fokus på positive præstationer frem for frustrationer, selv med det tidlige koks. Det hjælper selvfølgelig, hvis man har fornemmelsen af et bedre flow end i de forrige kampe, men jeg gad godt vide, om der også ligger andet til grund.
Nogle gange klikker det bare og det der er terpet time efter time på træningsbanen falder i hak. Jeg håber vi kan se det igen i næste kamp - om ikke andet så nogle tegninger af det, så vi kan bevare den optimisme der er nu.
Håber virkelig at det var fremtiden vi så et glimt af og ikke en tilfældig opblusning
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Besvar