AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af Martino » 27. sep 2023, 08:34

jonas386 skrev:
27. sep 2023, 08:24
At vi ryger ud er da ærgerligt. Men det egentlige problem er måden det sker på, og at Hiljemark bliver ved med at holde fast i de tre i bagkæden og to defensive midtbanespillere.. Jeg er godt nok ved at miste troen på, at Hiljemark har noget særligt at byde ind med, og jeg ser ikke for mig, at han kan få det her hold til at sprudle på nogen måde.

Vores 18-årige andenmålmand ser i øvrigt ikke alt for sikker ud. Posavec behøver nok ikke at frygte for hans plads lige med det første.

Jeg håber at tyskerne fortsætter med at bygge truppen op, og at vi får fingrene i en moderne tysk træner henover vinteren som ved at fodbold handler om at score mål.

På superliganiveau har jeg nul tiltro til Hiljemark, og han har på intet tidspunkt givet mig anledning til at tro han har noget at byde ind med.

Og så det obligatoriske 'Fuck Thomas Bælum' for at brænde alle vores penge af på Helenius, Thelander og fucking Kasper Jørgensen...
18årige andenmålmand? 😳
Jeg savner Winsnes

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af jonas386 » 27. sep 2023, 08:36

Martino skrev:
27. sep 2023, 08:34
jonas386 skrev:
27. sep 2023, 08:24
At vi ryger ud er da ærgerligt. Men det egentlige problem er måden det sker på, og at Hiljemark bliver ved med at holde fast i de tre i bagkæden og to defensive midtbanespillere.. Jeg er godt nok ved at miste troen på, at Hiljemark har noget særligt at byde ind med, og jeg ser ikke for mig, at han kan få det her hold til at sprudle på nogen måde.

Vores 18-årige andenmålmand ser i øvrigt ikke alt for sikker ud. Posavec behøver nok ikke at frygte for hans plads lige med det første.

Jeg håber at tyskerne fortsætter med at bygge truppen op, og at vi får fingrene i en moderne tysk træner henover vinteren som ved at fodbold handler om at score mål.

På superliganiveau har jeg nul tiltro til Hiljemark, og han har på intet tidspunkt givet mig anledning til at tro han har noget at byde ind med.

Og så det obligatoriske 'Fuck Thomas Bælum' for at brænde alle vores penge af på Helenius, Thelander og fucking Kasper Jørgensen...
18årige andenmålmand? 😳
Godmorgen.. :D

Det er vores australier der er 18, ved ikke hvorfor jeg troede hollænderen var det samme.
Han er 26 ser jeg nu.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af Martino » 27. sep 2023, 08:51

jonas386 skrev:
27. sep 2023, 08:36
Martino skrev:
27. sep 2023, 08:34
jonas386 skrev:
27. sep 2023, 08:24
At vi ryger ud er da ærgerligt. Men det egentlige problem er måden det sker på, og at Hiljemark bliver ved med at holde fast i de tre i bagkæden og to defensive midtbanespillere.. Jeg er godt nok ved at miste troen på, at Hiljemark har noget særligt at byde ind med, og jeg ser ikke for mig, at han kan få det her hold til at sprudle på nogen måde.

Vores 18-årige andenmålmand ser i øvrigt ikke alt for sikker ud. Posavec behøver nok ikke at frygte for hans plads lige med det første.

Jeg håber at tyskerne fortsætter med at bygge truppen op, og at vi får fingrene i en moderne tysk træner henover vinteren som ved at fodbold handler om at score mål.

På superliganiveau har jeg nul tiltro til Hiljemark, og han har på intet tidspunkt givet mig anledning til at tro han har noget at byde ind med.

Og så det obligatoriske 'Fuck Thomas Bælum' for at brænde alle vores penge af på Helenius, Thelander og fucking Kasper Jørgensen...
18årige andenmålmand? 😳
Godmorgen.. :D

Det er vores australier der er 18, ved ikke hvorfor jeg troede hollænderen var det samme.
Han er 26 ser jeg nu.
Blev da også helt forvirret - ellers er jeg faktisk enig med dig i de ting du skriver.
Jeg savner Winsnes

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 788
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af Raptorr » 27. sep 2023, 09:04

Det er ærgerligt, at vi er ude af pokalen. Men dybest set så tabte vi til et tophold i vores egen række. Så kan vi diskutere måden det skete på, opstilling og diverse andre ting, men i sig selv, var der ikke noget stærkt overraskende i nederlaget. Hvis man mener, at vi er for gode til at tabe til Fredericia, så antyder man, at vi også var for gode til at rykke i 1. division. Men det var vi ikke, og det er vi ikke. Målt på budget, så burde vi slå Fredericia (og ikke rykke ned), men vores styrke afspejler bare slet ikke vores udgifter til truppen. Det så vi meget tydeligt sidste sæson. Det var jo ikke fordi, at vi var uheldige med at rykke ned, slet ikke. Vi lå på nedrykningspladser gennem det meste af sæsonen. Jeg ønsker og forventer også forbedringer og udvikling i vores spil, men vi er meget langt fra målet. Så jeg bliver glad, hvis vi rykker op, kommer af med Lucas, Thelander, Helenius og Ahlmann, samt udvikler et spil koncept, som holdet kender og kan falde tilbage på. Jeg forventer ikke, at vi kommer af med alle de nævnte spillere, men nogle af dem + en oprykning og klare forbedringer i spillet. Jeg tror, at der kommer til at ske yderligere i vinterens transfer vindue, og jeg venter med at bedømme Hiljemark, til vi når foråret. Indtil da tror jeg på ham.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 788
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af Raptorr » 27. sep 2023, 10:04

baresi skrev:
27. sep 2023, 06:35
Raptorr skrev:
27. sep 2023, 00:03
Funky skrev:
26. sep 2023, 22:59
R Rosenberg skrev:
26. sep 2023, 22:20
Funky skrev:
26. sep 2023, 22:15
"Ikke noget wake-up call", siger Thelander efter kampen.
Nej, for de træner jo godt.

Hold kæft, jeg mangler noget sult, ærgerrighed og ære på det her hold.
Thelander, Lucas, Kramer, Ahlmann, Helenius, Højholt, Bakiz, Jørgensen står alle for det stik modsatte.

Kun Otoa, Widell, Odada, Ross (bare ikke god nok), Prica (bare heller ikke god nok) udviser den vinnarskalle, der skal til.

For satan, hvor gad jeg godt, at man kunne få skibet de fleste af de gamle af sted.
Ifølge Kramer har de aldrig trænet bedre, og de snakker bare så godt sammen nu, og de tror simpelthen på konceptet, og.....
... de ligger nummer 1.
Men man skal også ligge nr 1 med det spiller materiale - der er længder bedre end alle i 1. Div.
Ja, det skal man, og man skulle heller ikke rykke ned sidste sæson, men det gjorde man. Mit budskab er, at målt på budget, så er vi langt foran de andre. Men truppens styrke afspejles ikke af deres lønninger (her tænker jeg på dem, der var i truppen inden sæson start). Vi er slet ikke så stærke, som vi burde være, jf vores udgifter/lønninger.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3258
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af Brodernumsi » 27. sep 2023, 10:34

Resultat er i sig selv er ikke en katastrofe, vi har før tabt til Fredericia i pokalen.

Den manglende sammenhæng i vores spil og udtrykket som flere spillere har, er det helt store problem. Det er altså ting der falder tilbage på trænerteamet.
Jeg skrev for 3-4 uger siden i Hijle-tråden, at man brude kigge efter en ny træner til vinter, hvis han ikke fik styr på spillet, og hanket op i spillerne. Vi kan simpelthen ikke risikere, at Hijlemark også skal have foråret, når der i øjeblikket er intet, der tyder på fremskridt på banen. Vi kan ikke stå til sommer, og først der indse, at det ikke gik med Hijle, det vil koste for meget, når vi forhåbentlig skal spille i suppen igen. Derfor skal han væk til vinter.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af Halil » 27. sep 2023, 13:03

Godt nok noget ringe, at AaB skal ryge ud af pokalen på denne måde.

Sad.

Nu kan der dog fokuseres 100 % på at rykke op og få spillet holdet sammen, så AaB ikke ender som elevatorhold mellem suppe og 1. div.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af Funky » 27. sep 2023, 13:07

Halil skrev:
27. sep 2023, 13:03
Godt nok noget ringe, at AaB skal ryge ud af pokalen på denne måde.

Sad.

Nu kan der dog fokuseres 100 % på at rykke op og få spillet holdet sammen, så AaB ikke ender som elevatorhold mellem suppe og 1. div.
Det burde man altså også være i stand til, selv om den stod på pokalbold samtidig. Nej, det er bare ringe, pinligt og ydmygende, et setback, og desuden spild af en mulighed for netop at få testet flere spillere i 1.holdstruppen i kamp. Der er intet positivt at sige om det.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af RicoBR02 » 27. sep 2023, 13:42

Funky skrev:
27. sep 2023, 13:07
Halil skrev:
27. sep 2023, 13:03
Godt nok noget ringe, at AaB skal ryge ud af pokalen på denne måde.

Sad.

Nu kan der dog fokuseres 100 % på at rykke op og få spillet holdet sammen, så AaB ikke ender som elevatorhold mellem suppe og 1. div.
Det burde man altså også være i stand til, selv om den stod på pokalbold samtidig. Nej, det er bare ringe, pinligt og ydmygende, et setback, og desuden spild af en mulighed for netop at få testet flere spillere i 1.holdstruppen i kamp. Der er intet positivt at sige om det.
Der er masser af positivt at tage med fra kampen. Thelander skal rette ind efter flowet på banen og det skal italesættes af træneren, det duer simpelthen ikke at han render og kalder folk tilbage fra pres, dræber tempoet og tror han er kejser. Widell og Otoa er de eneste lyspunkter på holdet lige nu. Odada har noget af det men skal spilles ind. Bakiz er ikke bedre end Lucas på nuværende tidspunkt. Toku løber stærkt men får intet ud af det (han skal ligeledes spilles ind før der kan konkluderes noget) Helenius skaber sig overfor alle andre end Thelander og Lucas, han tror han er en verdensmand. Pedro kæmper og står i vejen for meget men tåger ligeså meget rundt. Opstillingen og især vores indstilling skal fikses asap og det er hilje der skal igang NU!

Så der er masser af positivt at tage med fra kampen, vi har fået svar på nogle spørgsmål og problemer der SKAL løses

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af Funky » 27. sep 2023, 13:50

RicoBR02 skrev:
27. sep 2023, 13:42
Funky skrev:
27. sep 2023, 13:07
Halil skrev:
27. sep 2023, 13:03
Godt nok noget ringe, at AaB skal ryge ud af pokalen på denne måde.

Sad.

Nu kan der dog fokuseres 100 % på at rykke op og få spillet holdet sammen, så AaB ikke ender som elevatorhold mellem suppe og 1. div.
Det burde man altså også være i stand til, selv om den stod på pokalbold samtidig. Nej, det er bare ringe, pinligt og ydmygende, et setback, og desuden spild af en mulighed for netop at få testet flere spillere i 1.holdstruppen i kamp. Der er intet positivt at sige om det.
Der er masser af positivt at tage med fra kampen. Thelander skal rette ind efter flowet på banen og det skal italesættes af træneren, det duer simpelthen ikke at han render og kalder folk tilbage fra pres, dræber tempoet og tror han er kejser. Widell og Otoa er de eneste lyspunkter på holdet lige nu. Odada har noget af det men skal spilles ind. Bakiz er ikke bedre end Lucas på nuværende tidspunkt. Toku løber stærkt men får intet ud af det (han skal ligeledes spilles ind før der kan konkluderes noget) Helenius skaber sig overfor alle andre end Thelander og Lucas, han tror han er en verdensmand. Pedro kæmper og står i vejen for meget men tåger ligeså meget rundt. Opstillingen og især vores indstilling skal fikses asap og det er hilje der skal igang NU!

Så der er masser af positivt at tage med fra kampen, vi har fået svar på nogle spørgsmål og problemer der SKAL løses
Jeg er helt med på, at det ville være overmåde positivt at få alt det ud af nederlaget, men selve nederlaget er der ikke noget positivt at sige om - hvis kampen var blevet vundet havde man stadig skulle tage fat i alle de ting, du peger på.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7820
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af Forza » 27. sep 2023, 15:04

R Rosenberg skrev:
26. sep 2023, 22:20
Funky skrev:
26. sep 2023, 22:15
"Ikke noget wake-up call", siger Thelander efter kampen.
Nej, for de træner jo godt.

Hold kæft, jeg mangler noget sult, ærgerrighed og ære på det her hold.
Thelander, Lucas, Kramer, Ahlmann, Helenius, Højholt, Bakiz, Jørgensen står alle for det stik modsatte.

Kun Otoa, Widell, Odada, Ross (bare ikke god nok), Prica (bare heller ikke god nok) udviser den vinnarskalle, der skal til.

For satan, hvor gad jeg godt, at man kunne få skibet de fleste af de gamle af sted.
Helt enig. Thelander og Lucas har i årevis efterhånden stået for en selvtilfredshed som ikke klæder de øverste i et hierarki. Samtidig har vi på komiske Ali niveau skulle høre især Lucas vrøvle om “vi træner godt” år efter år. Bælum sprang så banken på 3 fejlkøb i T, Jørgensen og Helenius. Sidstnævntes opgivende adfærd på banen understøtter meget godt de førnævnte øverst i hierarkiet. Tak til Bælum for den klods om benet de kommende år.

Vi skal af med ledere der ikke præsterer, er selvtilfredse og ikke går forrest. De koster point og nedrykninger. Personligt mener jeg snart Thelander bør lande på bænken og at vi opgiver 3-back kæden.

vi har haft en flot pointhøst og det kræver tid at få en taktik på plads. Jeg er fortsat afventende omkring Hiljemarks evner, men vi trænger til stabilitet på trænerfronten. Han har overtaget en klub med mange kontrakter man hænger på. Det tager tid at udvikle og komme videre fra det seneste rædsels år. Lad os håbe han er den rette.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2997
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af raekkeettre » 27. sep 2023, 15:58

Raptorr skrev:
27. sep 2023, 09:04
Det er ærgerligt, at vi er ude af pokalen. Men dybest set så tabte vi til et tophold i vores egen række. Så kan vi diskutere måden det skete på, opstilling og diverse andre ting, men i sig selv, var der ikke noget stærkt overraskende i nederlaget. Hvis man mener, at vi er for gode til at tabe til Fredericia, så antyder man, at vi også var for gode til at rykke i 1. division. Men det var vi ikke, og det er vi ikke. Målt på budget, så burde vi slå Fredericia (og ikke rykke ned), men vores styrke afspejler bare slet ikke vores udgifter til truppen. Det så vi meget tydeligt sidste sæson. Det var jo ikke fordi, at vi var uheldige med at rykke ned, slet ikke. Vi lå på nedrykningspladser gennem det meste af sæsonen. Jeg ønsker og forventer også forbedringer og udvikling i vores spil, men vi er meget langt fra målet. Så jeg bliver glad, hvis vi rykker op, kommer af med Lucas, Thelander, Helenius og Ahlmann, samt udvikler et spil koncept, som holdet kender og kan falde tilbage på. Jeg forventer ikke, at vi kommer af med alle de nævnte spillere, men nogle af dem + en oprykning og klare forbedringer i spillet. Jeg tror, at der kommer til at ske yderligere i vinterens transfer vindue, og jeg venter med at bedømme Hiljemark, til vi når foråret. Indtil da tror jeg på ham.
Du glemmer jo alt det vanvittige der forgik udenfor banen, på bestyrrelsesgangen og ledelsesgangen, og som huseret igennem klubben i flere år - med 100 forskellige trænere og sindsyge disponeringer - det har alt sammen haft en kæmpe betydning for vores spillere og præsentationer på banen. Det har vi ikke mere - vi er et LANGT bedre sted, de skal kunne preforme på en helt helt anden måde nu. Så ja med det her setup, med vores ledelse nu, hvis det havde været sidste år, så havde vi heller ikke rykket ned. Så derfor ja - så kom det som en KÆMPE overraskelse, eller rettere, jeg havde jo set den komme udfra det dårlige spil - men jeg havde troet at de viste bedre end mig....og vi var på sikker kurs, men det kan jeg bare konstatere det er de ikke......

Magnussen
1. div
1. div
Indlæg: 410
Tilmeldt: 9. apr 2008, 11:31
Geografisk sted: Kbh

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af Magnussen » 27. sep 2023, 16:52

Brodernumsi skrev:
27. sep 2023, 10:34
Resultat er i sig selv er ikke en katastrofe, vi har før tabt til Fredericia i pokalen.
Sad faktisk lige og og tænkte på det.
Hamréns ultimative pokal jinx lever åbenbart stadig i bedste velgående. 🤨

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af Hovedet » 27. sep 2023, 17:09

Kampen i går viste så også, hvorfor AaB ikke har tabt i 10 kampe i 1. division, og hvorfor de næppe kommer til at tabe mange kampe. Selv om vi spillede mod et af ligaens stærkeste forsvar - Fredericia har blot sluppet 1 mål ind de seneste 6 kampe - scorer vi 2 mål og har 2 forsøg på overliggeren uden i øvrigt at spille særligt godt.

Selv i en kamp, hvor vores modstander scorer 3 gange og har en stærk defensiv, bør vi som et minimum få uafgjort.

Med gårsdagens pokalkamp in mente, kommer vi op på i alt 33 kampe mod hold fra 1. division på godt trekvart år, hvoraf de 22 er mod ligaens bedste halvdel. Med andre ord ville vi uanset hvad komme til at opleve en kamp, hvor modstanderen er effektiv og scorer mere end 1 mål, og hvor vi tilsvarende ikke får det udbytte af chancer og spil, som vi burde have haft. Som nævnt ovenfor, skal der falde meget stolpe ud, før AaB taber kampe på dette niveau.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2548
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af baresi » 27. sep 2023, 17:15

Raptorr skrev:
27. sep 2023, 10:04
baresi skrev:
27. sep 2023, 06:35
Raptorr skrev:
27. sep 2023, 00:03
Funky skrev:
26. sep 2023, 22:59
R Rosenberg skrev:
26. sep 2023, 22:20
Funky skrev:
26. sep 2023, 22:15
"Ikke noget wake-up call", siger Thelander efter kampen.
Nej, for de træner jo godt.

Hold kæft, jeg mangler noget sult, ærgerrighed og ære på det her hold.
Thelander, Lucas, Kramer, Ahlmann, Helenius, Højholt, Bakiz, Jørgensen står alle for det stik modsatte.

Kun Otoa, Widell, Odada, Ross (bare ikke god nok), Prica (bare heller ikke god nok) udviser den vinnarskalle, der skal til.

For satan, hvor gad jeg godt, at man kunne få skibet de fleste af de gamle af sted.
Ifølge Kramer har de aldrig trænet bedre, og de snakker bare så godt sammen nu, og de tror simpelthen på konceptet, og.....
... de ligger nummer 1.
Men man skal også ligge nr 1 med det spiller materiale - der er længder bedre end alle i 1. Div.
Ja, det skal man, og man skulle heller ikke rykke ned sidste sæson, men det gjorde man. Mit budskab er, at målt på budget, så er vi langt foran de andre. Men truppens styrke afspejles ikke af deres lønninger (her tænker jeg på dem, der var i truppen inden sæson start). Vi er slet ikke så stærke, som vi burde være, jf vores udgifter/lønninger.
Tror vi på en måde er enige - jeg tænker faktisk ikke på lønningerne - men isoleret spiller for spiller der er vi det bedste hold i 1. Div. Så Hiljemark han skal præstere en oprykning uagtet hvad - alt andet er elendigt.
Men holdet er ikke langt nok fremme ift hvordan man soiller som hold - det jeg syns er Uroligt er den manglende udvikling a de sidste 4-5 kampe er nærmest kun gået 1 ved - mere og merw monotont - kedeligt - uinspireret - få få chancer skabt - et dårligt presspil - tæt på fantasiløst opspil - og så et rest forsvar der faktisk giver mere væk en målene lige antyder …
Jeg tilhører den gruppe herinde der syns at det er for “let” at sige vi ligger nr 1 og så skal det jo nok gå.
Med det her spil var vi blevet flået i suppen…
Vi får ikke nok ud af det.
Syns jeg Hilje skal fyres…
Nej naturligvis ik.
Men han skal vise en udvikling - og jeg syns han klart underpræsterer - vi er alt dor defensivt kontrollerede…
Spillerne virker nærmest mekaniske - som om de ikke kan tænke selv.
Siden formations skiftet har set været noget lort.
De 3 første kampe og specielt den mod Horsens var satme god

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 788
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af Raptorr » 27. sep 2023, 18:59

baresi skrev:
27. sep 2023, 17:15
Raptorr skrev:
27. sep 2023, 10:04
baresi skrev:
27. sep 2023, 06:35
Raptorr skrev:
27. sep 2023, 00:03
Funky skrev:
26. sep 2023, 22:59
R Rosenberg skrev:
26. sep 2023, 22:20


Nej, for de træner jo godt.

Hold kæft, jeg mangler noget sult, ærgerrighed og ære på det her hold.
Thelander, Lucas, Kramer, Ahlmann, Helenius, Højholt, Bakiz, Jørgensen står alle for det stik modsatte.

Kun Otoa, Widell, Odada, Ross (bare ikke god nok), Prica (bare heller ikke god nok) udviser den vinnarskalle, der skal til.

For satan, hvor gad jeg godt, at man kunne få skibet de fleste af de gamle af sted.
Ifølge Kramer har de aldrig trænet bedre, og de snakker bare så godt sammen nu, og de tror simpelthen på konceptet, og.....
... de ligger nummer 1.
Men man skal også ligge nr 1 med det spiller materiale - der er længder bedre end alle i 1. Div.
Ja, det skal man, og man skulle heller ikke rykke ned sidste sæson, men det gjorde man. Mit budskab er, at målt på budget, så er vi langt foran de andre. Men truppens styrke afspejles ikke af deres lønninger (her tænker jeg på dem, der var i truppen inden sæson start). Vi er slet ikke så stærke, som vi burde være, jf vores udgifter/lønninger.
Tror vi på en måde er enige - jeg tænker faktisk ikke på lønningerne - men isoleret spiller for spiller der er vi det bedste hold i 1. Div. Så Hiljemark han skal præstere en oprykning uagtet hvad - alt andet er elendigt.
Men holdet er ikke langt nok fremme ift hvordan man soiller som hold - det jeg syns er Uroligt er den manglende udvikling a de sidste 4-5 kampe er nærmest kun gået 1 ved - mere og merw monotont - kedeligt - uinspireret - få få chancer skabt - et dårligt presspil - tæt på fantasiløst opspil - og så et rest forsvar der faktisk giver mere væk en målene lige antyder …
Jeg tilhører den gruppe herinde der syns at det er for “let” at sige vi ligger nr 1 og så skal det jo nok gå.
Med det her spil var vi blevet flået i suppen…
Vi får ikke nok ud af det.
Syns jeg Hilje skal fyres…
Nej naturligvis ik.
Men han skal vise en udvikling - og jeg syns han klart underpræsterer - vi er alt dor defensivt kontrollerede…
Spillerne virker nærmest mekaniske - som om de ikke kan tænke selv.
Siden formations skiftet har set været noget lort.
De 3 første kampe og specielt den mod Horsens var satme god
Jeg er bestemt heller ikke tilfreds med spillet, og fuldstændig enig i, at der skal ske en udvikling. Men den udvikling vil ikke nødvendigvis være jævnt fremadskridende. Jeg tror, at der vil være bump på vejen, og det er måske sådan en periode, vi oplever nu. Men hvis vi "tager et billede" af spillet nu og så igen til foråret, så skal vi selvfølgelig kunne se fremskridt og en klar køreplan, om man vil. Hvis ikke det bliver tilfældet, så mener jeg Hiljemark er dumpet. Men indtil da, synes jeg han skal have tid. Synes der er flere ting, som peger på, at opgaven er større, end man måske skulle tro, fx. at lederne (og de højtlønnede) i truppen ikke er der 100 procent, både niveau mæssigt og mentalt. Jeg forventer, at de har fået en skideballe og reagerer med en anstændig indsats (der var for lidt fight i 1 halveg i går) og sejr på fredag.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3258
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af Brodernumsi » 27. sep 2023, 19:19

Randers er også på vej mod en katastrofe i aften.
I øvrigt heldigt for dem, at der er to hold, som allerede ser ud til at være rykket ud af suppen.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af RicoBR02 » 27. sep 2023, 20:10

Brodernumsi skrev:
27. sep 2023, 19:19
Randers er også på vej mod en katastrofe i aften.
I øvrigt heldigt for dem, at der er to hold, som allerede ser ud til at være rykket ud af suppen.
Brøndby og fck ser faktisk ud til at være de eneste der vinder nogenlunde overbevisende..

Esbjerg har lige udlignet mod Viborg...

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af Gentleman Finn » 27. sep 2023, 20:50

Det er ret vildt at Esbjerg kan spille lige op med et vff hold der stiller med mange fra starteren. Samme med b93 i øvrigt. Bund 6 i suppen holder generelt ikke super højt niveau, men stadig lidt pinligt. Håber Randers og viborg fortsætter med at spille sådan her næste år. Når vi forhåbentligt rykker op.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af troelsh » 27. sep 2023, 21:01

RicoBR02 skrev:
27. sep 2023, 20:10
Brodernumsi skrev:
27. sep 2023, 19:19
Randers er også på vej mod en katastrofe i aften.
I øvrigt heldigt for dem, at der er to hold, som allerede ser ud til at være rykket ud af suppen.
Brøndby og fck ser faktisk ud til at være de eneste der vinder nogenlunde overbevisende..

Esbjerg har lige udlignet mod Viborg...
Det siger også lidt om, at 1.divisions hold ikke walkover for Superliga hold, det er ikke som det var engang, det er også professionelle spillere vi har i den næstbedste række.
Derfor er det heller ikke overaskende vi ikke bare kører vores modstandere over spillemæssigt.

Besvar