AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af Funky » 26. sep 2023, 20:05

Alexis skrev:
26. sep 2023, 20:04
Funky skrev:
26. sep 2023, 19:53
DenSataniskeHest skrev:
26. sep 2023, 19:51
I det mindeste er der kun en ting at koncentrere sig om nu.

Og hvis hilje ikke snart får fattet at lave en formation der fungere så syntes jeg man skal prikke til Niels Frederiksen..
Igen, det er vist ikke Hiljemark alene, som bestemmer det.

Og det er bare hamrende elendigt ikke at kunne præstere i pokalen mod et 1. div. hold, hvis man mener, man egentlig er et superligamandskab.

Men jeg drømmer da også om en storvask hele vejen igennem trup og opstilling efter denne elendighed. Det kommer bare ikke til at ske.
Selvfølgelig bestemmer træneren totalt alene hvilke spillere der spiller og hvilken opstilling der spilles. Alt andet vil være utopi. Der kan komme input fra spillere, assistenter eller ledelse. Men træneren bestemmer, og det er hiljes ansvar
Det er bare ikke det, der siges, eks. i seneste udgave af Rød Aalborg. Men bevares, jeg er da sikker på, Hiljemark har en vægtig stemme i det.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Baatnakken
2. div
2. div
Indlæg: 113
Tilmeldt: 14. aug 2022, 16:40
Favoritspiller: Prica

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af Baatnakken » 26. sep 2023, 20:07

Nederlaget i dag skal først og fremmest tilskrives vores træners mærkværdige dispositioner. Hvorfor helvede skal Widell, kampens bedste spiller tages ud? Hvorfor skal Thelander tåge rundt angrebet som en hovedløs høne det sidste kvarter når vi har Prica på bænken? hvor skal en fornærmende ringe Helenius spille hele kampen?

Hiljemark Raus

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2998
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af raekkeettre » 26. sep 2023, 20:08

Hanga skrev:
26. sep 2023, 20:04
raekkeettre skrev:
26. sep 2023, 20:01
Hanga skrev:
26. sep 2023, 19:55
At vi ryger ud af pokalen kommer jeg ikke til at miste noget søvn over, langt fra. Det er totalt ligegyldigt i vores situation, ja vel nærmest en befrielse ikke at skulle spille de her midtuge kampe i en turnering vi alligevel ikke kommer til at vinde. Men det er endnu engang en bekymrende indsats fra holdet og efter min mening også trænerteamet. Jeg forstår simpelthen bare ikke de taktiske valg som Hiljemark har truffet i løbet af denne sæson. Jeg kan slet ikke se at det gør os godt, slet ikke. Og hvis det virkelig har været tanken om først og fremmest at lukke af defensivt, ja så er det i hvert fald langt fra bestået i dag.

Forhåbentlig et wake up call til dem alle. Desværre nok også for Fredericia, der må tro på at de kan hamle op med os i ligaen.
What??? I vores situation? Vi ligger nummer 1 og skulle være total overlegen, og derfor er det jo netop fuldstændig vildt ikke st kunne sige sig til at gide det her.

Jeg håbede sidste år på at vi skulle smide den pokal, da jeg synes det gav mening i den situation vi var i. Men den her situation er fuldstændig omvendt.
At vi skulle være totalt overlegne så vi præcist i dag ikke nødvendigvis er givet. Fuld fokus på at rykke op, intet andet. Vi vinder alligevel ikke den pokalturnering. Og ja, pokalturneringen kostede os muligvis overlevelsen sidste år. We will never know.
Enig. Men det må da være målet. Vores spiller nummer 15,16 og 17 burde gå direkte ind på alle de andre hold. Fordi vi spiller sygt defensivt betyder jo ikke at vi ikke skal have ambitioner. Og sig det her er en god ting i vores situation, synes jeg er uambitiøst. Sorry to say...

Pippo
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 8. jul 2005, 15:44
Geografisk sted: København

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af Pippo » 26. sep 2023, 20:08

Kunji skrev:
26. sep 2023, 19:47
Jeg glæder mig til Thelander, Helenius og Lucas Andersens lønmidler bliver frigivet i den her klub. Der er så urimeligt lidt kvalitet bundet op i så mange penge.
Enig!

FEDE
1. div
1. div
Indlæg: 257
Tilmeldt: 30. jul 2019, 09:59
Favoritspiller: Søren Dissing

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af FEDE » 26. sep 2023, 20:09

Det falder tilbage på Hilje
Han har ikke formået at implementere gejst, eller stille det samme hold/koncept, 2 kampe i træk
Konceptet er der langt at få øje på. Hvis der overhovedet er et koncept?
Mon ikke vi rammer en stime uden sejr nu?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af Funky » 26. sep 2023, 20:10

Baatnakken skrev:
26. sep 2023, 20:07
Nederlaget i dag skal først og fremmest tilskrives vores træners mærkværdige dispositioner. Hvorfor helvede skal Widell, kampens bedste spiller tages ud? Hvorfor skal Thelander tåge rundt angrebet som en hovedløs høne det sidste kvarter når vi har Prica på bænken? hvor skal en fornærmende ringe Helenius spille hele kampen?

Hiljemark Raus
Thelander var hovedløs høne hele kampen igennem, at han så kunne være det i angrebet til sidst var vel bare udtryk for total desperation.
Jeg kan godt leve med, at Widell blev taget ud, hvis det var for at han kan stå skarpt til næste kamp. Vi er SÅ afhængige af ham.
Helenius, jamen spørg mig ikke. Han missede vel en lille håndfuld scoringsmuligheder. Men hey, jeg så ham ikke slå ud med armene i dag.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af Hovedet » 26. sep 2023, 20:10

Nu så jeg ganske vist kun halvdelen af kampen; men sammenlignet med de to opgør mod Næstved og HB Køge synes jeg ærlig talt, at vi spillede bedre.

Og i modsætning til flere andre kampe i denne sæson så får vi ikke det pointmæssigt - såfremt disse havde været på spil - som spillet egentlig berettigede til.

I det hele taget var dette noget nær den mest trælse lodtrækning, vi kunne have fået i pokalen. Enten skulle vi have haft endnu en walkover, eller også skulle vi have mødt et gennemsnitligt Superligahold for at have afprøvet os på disse parametre. Apropos Superliga er Lyngby i øvrigt ude i forlænget spilletid mod HB Køge! I stedet får vi en kamp mod vores i hvert fald på nuværende tidspunkt største konkurrent til oprykning, som kunne have affødt både uberettiget optimisme eller som nu det modsatte afhængig af kampens resultat.

Vi er så tidligt i pokalen, at den ikke rigtigt kan hidse gemytterne op endnu, og når det nu endelig skulle være, var det her måske en fin kamp at slippe 3 mål ind og betale lidt tilbage af det held, vi tidligere har haft i sæsonen.

Der var næsten kun noget at tabe her i aften.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af Klaus » 26. sep 2023, 20:11

Man kan se frustrationerne på spillerne efter kampen... Og det kan jeg sgu godt forstå. Vi er trods alt langt inde i sæsonen og vores træner har ikke formået at få vores spil til at fungere. Til gengæld får han spillerne til at ligne en flok ligeglade tøsedrenge, mens han selv foretager den ene åndsvage disposition efter den anden. I dag piller han vores bedste spiller ud på det værst tænkelige tidspunkt. Hans taktiske udgangspunkt er ultra defensivt - også på hjemmebane, han er simpelthen godt i gang med at ødelægge det spirende fodbold-forår vi havde gang i. Og skuffelsen er ikke alene på grund af dagens kamp, pokalturneringen er ikke så vigtig. Men vores udtryk er simpelthen en skandale, og det har det også været i hovedparten af turneringskampene. På en måde er det fint, at vi taber til et hold der rent faktisk gider spille fodbold,, og frem for alt har et langt mere positivt udgangspunkt end vi selv har. :@

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 643
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af Alexis » 26. sep 2023, 20:12

Funky skrev:
26. sep 2023, 20:05
Alexis skrev:
26. sep 2023, 20:04
Funky skrev:
26. sep 2023, 19:53
DenSataniskeHest skrev:
26. sep 2023, 19:51
I det mindeste er der kun en ting at koncentrere sig om nu.

Og hvis hilje ikke snart får fattet at lave en formation der fungere så syntes jeg man skal prikke til Niels Frederiksen..
Igen, det er vist ikke Hiljemark alene, som bestemmer det.

Og det er bare hamrende elendigt ikke at kunne præstere i pokalen mod et 1. div. hold, hvis man mener, man egentlig er et superligamandskab.

Men jeg drømmer da også om en storvask hele vejen igennem trup og opstilling efter denne elendighed. Det kommer bare ikke til at ske.
Selvfølgelig bestemmer træneren totalt alene hvilke spillere der spiller og hvilken opstilling der spilles. Alt andet vil være utopi. Der kan komme input fra spillere, assistenter eller ledelse. Men træneren bestemmer, og det er hiljes ansvar
Det er bare ikke det, der siges, eks. i seneste udgave af Rød Aalborg. Men bevares, jeg er da sikker på, Hiljemark har en vægtig stemme i det.
Man skal ikke tro på alt hvad man hører i podcasts. Tillæg gerne sund fornuft. I alle klubber alle steder i hele verden er det udelukkende træneren der bestemmer opstilling og spillere.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af Funky » 26. sep 2023, 20:13

FEDE skrev:
26. sep 2023, 20:09
Det falder tilbage på Hilje
Han har ikke formået at implementere gejst, eller stille det samme hold/koncept, 2 kampe i træk
Konceptet er der langt at få øje på. Hvis der overhovedet er et koncept?
Mon ikke vi rammer en stime uden sejr nu?
Jeg synes, der snorksoves så meget i de afgørende situationer - i begge ender af banen - at det ikke kan være trænerens ansvar. Igen: Alle de ringeste indsatser kom fra de mest etablerede AaB'ere. Man kan ikke rigtigt klandre nogle af de nye, men resten...scheisse....
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af Funky » 26. sep 2023, 20:13

Alexis skrev:
26. sep 2023, 20:12
Funky skrev:
26. sep 2023, 20:05
Alexis skrev:
26. sep 2023, 20:04
Funky skrev:
26. sep 2023, 19:53
DenSataniskeHest skrev:
26. sep 2023, 19:51
I det mindeste er der kun en ting at koncentrere sig om nu.

Og hvis hilje ikke snart får fattet at lave en formation der fungere så syntes jeg man skal prikke til Niels Frederiksen..
Igen, det er vist ikke Hiljemark alene, som bestemmer det.

Og det er bare hamrende elendigt ikke at kunne præstere i pokalen mod et 1. div. hold, hvis man mener, man egentlig er et superligamandskab.

Men jeg drømmer da også om en storvask hele vejen igennem trup og opstilling efter denne elendighed. Det kommer bare ikke til at ske.
Selvfølgelig bestemmer træneren totalt alene hvilke spillere der spiller og hvilken opstilling der spilles. Alt andet vil være utopi. Der kan komme input fra spillere, assistenter eller ledelse. Men træneren bestemmer, og det er hiljes ansvar
Det er bare ikke det, der siges, eks. i seneste udgave af Rød Aalborg. Men bevares, jeg er da sikker på, Hiljemark har en vægtig stemme i det.
Man skal ikke tro på alt hvad man hører i podcasts. Tillæg gerne sund fornuft. I alle klubber alle steder i hele verden er det udelukkende træneren der bestemmer opstilling og spillere.
Arh, prøv nu lige at lytte til, hvem der udtaler sig i bemeldte podcast, før du helt afviser det ;) Edit: Jeg taler heller ikke om valg af spillere, men måden der skal spilles på, det bliver altså præsenteret som noget, AaB-trænere ikke bestemmer selv længere.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af Funky » 26. sep 2023, 20:17

Klaus skrev:
26. sep 2023, 20:11
Man kan se frustrationerne på spillerne efter kampen... Og det kan jeg sgu godt forstå. Vi er trods alt langt inde i sæsonen og vores træner har ikke formået at få vores spil til at fungere. Til gengæld får han spillerne til at ligne en flok ligeglade tøsedrenge, mens han selv foretager den ene åndsvage disposition efter den anden. I dag piller han vores bedste spiller ud på det værst tænkelige tidspunkt. Hans taktiske udgangspunkt er ultra defensivt - også på hjemmebane, han er simpelthen godt i gang med at ødelægge det spirende fodbold-forår vi havde gang i. Og skuffelsen er ikke alene på grund af dagens kamp, pokalturneringen er ikke så vigtig. Men vores udtryk er simpelthen en skandale, og det har det også været i hovedparten af turneringskampene. På en måde er det fint, at vi taber til et hold der rent faktisk gider spille fodbold,, og frem for alt har et langt mere positivt udgangspunkt end vi selv har. :@
Det er trods alt ikke Hiljes skyld, at der sløses så ufatteligt meget i det offensive spil. Eller i det defensive.
Jeg tror, det bare handler om, at vi på alt for mange positioner desværre stadig har spillere, som ikke_er_bedre. Has-beens, one-hit wonders eller evighedstalenter. Stort set alle fra den gamle garde passer på et af de prædikater.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 665
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af Winterburn » 26. sep 2023, 20:19

Jeg har ikke set kampen, eller highlights for den sags skyld. Saa kan kun udtale mig generalt

Super aergeligt vi roeg ud, med en nederlag paa hjemmebanen med noget der lignede stjerne-opstilingen rent spiller for spiller maessigt.
Dog er jeg ok med vi roeg ud ogsaa. Nu kan og skal alle kraefter bruges konstuktivt paa at rykke op. Gerne med en stor margen, saa vi kan koncentrere os om at spille et nyt system ind der ogsaa funger i suppen.

Sidste aar var pokalen et frirum i den moerke tid. MEN den tog maaske ogsaa lidt fokus vaek fra det egentlige maal som hed overlevelse. Saa paa den baggrund er jeg ikke sur over at ryge ud. Men hvad jeg kan forstaa paa komentarerne herinde, blev der ikke givet nok fra de baerende spillere paa holdet og der maaske var en kollektiv off dag. So ist das. Weider Gehen.

Men fatter ikke opstillingen med tanke paa vi har en vigtig kamp allerede fredag. Men der maa vaere mening med galdskaben
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

alb
Drenge
Drenge
Indlæg: 47
Tilmeldt: 12. feb 2020, 22:00

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af alb » 26. sep 2023, 20:24

Grimme sejre kan vel være ok engang imellem - men er det ofte, så hellere smukt spil og nederlag. Eller som i dag: samme skidt og nederlag.. Jesus…
Synes Koldings træner sagde det så smukt i Rishøjs corner, da de var på besøg: de slog os på dødbolde og individualistiske præstationer. Wichmann fra Kolding:

Se https://youtu.be/6pvvqtnBeFM?si=L1OET2ThoM_knD_C og så har vi AaB’s sæson. Hiljemark 3-5-2 stinker (3-6-1) 😗

Kzpr
Landshold
Landshold
Indlæg: 758
Tilmeldt: 8. dec 2005, 09:26
Geografisk sted: 9k
Kontakt:

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af Kzpr » 26. sep 2023, 20:33

Altså, Helenius skal vel retmæssigt score mellem 4 og 7 mål i den her kamp, hvis han havde bare en my teknik og evne til at heade til en bold. Han giver mig mindelser om Troels Bechs beskrivelse af Dennis Rommedahl = hans førsteberøring er som regel den sidste. Det eneste man kan klandre Hiljemark i den forbindelse, er vel at han ikke skifter ham ud, at han prøver at starte med ham igen, forstår man måske egentlig godt, når man så Ross i fredags og Prica sidst han startede...
we'll always go down fighting....

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af Hovedet » 26. sep 2023, 20:44

Nu har jeg selv været ganske gevaldigt efter AaB i forhold til det offensive:

Ikke desto mindre scorer vi altså i dag 2 mål mod et hold, der i de seneste 6 kampe i 1. division blot har sluppet sammenlagt 1 mål ind (og hvor knap halvdelen af alle indkasserede mål i øvrigt er leveret af AaB). Derudover har vi 2 skud på overliggeren og en skarp Helenius (og Bakiz og Kasper Jørgensen) burde kunne og burde have scoret.

Vi havde ganske enkelt flere chancer - uden at spille særlig godt - i denne kamp end i 4-0 - sejren over samme hold start for knap 2 måneder siden. Og det er faktisk rart at konstatere, at vi mod en i øvrigt stærk defensiv både scorer 2 gange, og denne gang kan påkalde os uheld og manglende skarphed. Fredericia får derimod det absolut maximale ud af deres offensiv, og der ville være meget få kampe, hvor de får scoret 3 gange med et sådant kampforløb. Og selv med 3 indkasserede mål burde vi faktisk vinde denne kamp!

På et tidspunkt ville vi tabe til et hold fra den næstbedste række, og på et tidspunkt ville vi også slippe mere ind 1 mål ind. Så er det i grunden den helt rigtige kamp, at ovenstående scenario har fundet sted.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2556
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af baresi » 26. sep 2023, 20:47

DenSataniskeHest skrev:
26. sep 2023, 19:51
I det mindeste er der kun en ting at koncentrere sig om nu.

Og hvis hilje ikke snart får fattet at lave en formation der fungere så syntes jeg man skal prikke til Niels Frederiksen..
Faktisk enig
Man har fået nok af at “vi træner godt”
Man gik væk fra 3-4-3 under Lars Friis til sidst
Hamren 4 back (fungerede dog ik)
Hilje 4 back (fungerede ikke i i superligaen
Men nu har man endelig holdet til det og har fundet en central midt der faktisk kan spille 4-3-3
Hele optakten er brugt på 4-3-3
Der blev sagt at vi skulle spille med 4 bagi
Men nu går vi over i 3-4-3 og anvender widell forkert - eller vil næsten sige misbruger hans evner
Og vi er mere defensive end nogensinde.

Den centrale midt er blot blevet til bold flyttere ( Odada undtagen)
Vi står med 5-7 defensive spillere
Og 3 offensive hvor vi slet ik får dem bragt i spil.
Vi kritiserer helenius ja..
men lige gyldig hvem vi anvender som 9er så er de ikke en del af spillet
Vi spiller ikke hinanden gode

I min optil underpræsterer hilje kraftigt og det kan ikke gemmes af at vi ligger nr 1 i 1. Div
For modstanden er simpelthen bare ikke bedre.

Mod Horsens Hvor vi kun vandt 1-0 på hjemmebane spillede vi mega godt. 4-3-3 - widell centralt - vi pressede højt - var aggressive - skabte mange chancer

NU - jamen vi spiller ligegyldigt og alt for defensivt kontrollerende
Men temaet i AaB er at finde formationer der ikke passer til truppen

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2190
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af Sauer » 26. sep 2023, 20:50

Funky skrev:
26. sep 2023, 20:13
Alexis skrev:
26. sep 2023, 20:12
Funky skrev:
26. sep 2023, 20:05
Alexis skrev:
26. sep 2023, 20:04
Funky skrev:
26. sep 2023, 19:53
DenSataniskeHest skrev:
26. sep 2023, 19:51
I det mindeste er der kun en ting at koncentrere sig om nu.

Og hvis hilje ikke snart får fattet at lave en formation der fungere så syntes jeg man skal prikke til Niels Frederiksen..
Igen, det er vist ikke Hiljemark alene, som bestemmer det.

Og det er bare hamrende elendigt ikke at kunne præstere i pokalen mod et 1. div. hold, hvis man mener, man egentlig er et superligamandskab.

Men jeg drømmer da også om en storvask hele vejen igennem trup og opstilling efter denne elendighed. Det kommer bare ikke til at ske.
Selvfølgelig bestemmer træneren totalt alene hvilke spillere der spiller og hvilken opstilling der spilles. Alt andet vil være utopi. Der kan komme input fra spillere, assistenter eller ledelse. Men træneren bestemmer, og det er hiljes ansvar
Det er bare ikke det, der siges, eks. i seneste udgave af Rød Aalborg. Men bevares, jeg er da sikker på, Hiljemark har en vægtig stemme i det.
Man skal ikke tro på alt hvad man hører i podcasts. Tillæg gerne sund fornuft. I alle klubber alle steder i hele verden er det udelukkende træneren der bestemmer opstilling og spillere.
Arh, prøv nu lige at lytte til, hvem der udtaler sig i bemeldte podcast, før du helt afviser det ;) Edit: Jeg taler heller ikke om valg af spillere, men måden der skal spilles på, det bliver altså præsenteret som noget, AaB-trænere ikke bestemmer selv længere.
Hvad siger de i podcasten? At det dikteres fra den tyske ejergruppe?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af Funky » 26. sep 2023, 20:55

Sauer skrev:
26. sep 2023, 20:50
Funky skrev:
26. sep 2023, 20:13
Alexis skrev:
26. sep 2023, 20:12
Funky skrev:
26. sep 2023, 20:05
Alexis skrev:
26. sep 2023, 20:04
Funky skrev:
26. sep 2023, 19:53

Igen, det er vist ikke Hiljemark alene, som bestemmer det.

Og det er bare hamrende elendigt ikke at kunne præstere i pokalen mod et 1. div. hold, hvis man mener, man egentlig er et superligamandskab.

Men jeg drømmer da også om en storvask hele vejen igennem trup og opstilling efter denne elendighed. Det kommer bare ikke til at ske.
Selvfølgelig bestemmer træneren totalt alene hvilke spillere der spiller og hvilken opstilling der spilles. Alt andet vil være utopi. Der kan komme input fra spillere, assistenter eller ledelse. Men træneren bestemmer, og det er hiljes ansvar
Det er bare ikke det, der siges, eks. i seneste udgave af Rød Aalborg. Men bevares, jeg er da sikker på, Hiljemark har en vægtig stemme i det.
Man skal ikke tro på alt hvad man hører i podcasts. Tillæg gerne sund fornuft. I alle klubber alle steder i hele verden er det udelukkende træneren der bestemmer opstilling og spillere.
Arh, prøv nu lige at lytte til, hvem der udtaler sig i bemeldte podcast, før du helt afviser det ;) Edit: Jeg taler heller ikke om valg af spillere, men måden der skal spilles på, det bliver altså præsenteret som noget, AaB-trænere ikke bestemmer selv længere.
Hvad siger de i podcasten? At det dikteres fra den tyske ejergruppe?
Nej. At AaB' spilkoncept er noget, man må købe ind på som AaB-træner.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: AaB-FC Fredericia (Pokalen) 26-09-2023

Indlæg af Maglau » 26. sep 2023, 20:57

Funky skrev:
26. sep 2023, 20:55
Sauer skrev:
26. sep 2023, 20:50
Funky skrev:
26. sep 2023, 20:13
Alexis skrev:
26. sep 2023, 20:12
Funky skrev:
26. sep 2023, 20:05
Alexis skrev:
26. sep 2023, 20:04


Selvfølgelig bestemmer træneren totalt alene hvilke spillere der spiller og hvilken opstilling der spilles. Alt andet vil være utopi. Der kan komme input fra spillere, assistenter eller ledelse. Men træneren bestemmer, og det er hiljes ansvar
Det er bare ikke det, der siges, eks. i seneste udgave af Rød Aalborg. Men bevares, jeg er da sikker på, Hiljemark har en vægtig stemme i det.
Man skal ikke tro på alt hvad man hører i podcasts. Tillæg gerne sund fornuft. I alle klubber alle steder i hele verden er det udelukkende træneren der bestemmer opstilling og spillere.
Arh, prøv nu lige at lytte til, hvem der udtaler sig i bemeldte podcast, før du helt afviser det ;) Edit: Jeg taler heller ikke om valg af spillere, men måden der skal spilles på, det bliver altså præsenteret som noget, AaB-trænere ikke bestemmer selv længere.
Hvad siger de i podcasten? At det dikteres fra den tyske ejergruppe?
Nej. At AaB' spilkoncept er noget, man må købe ind på som AaB-træner.
Hvilket giver ganske god mening - så mangler vi bare definitionen af AaBs spilkoncept.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Besvar