Kamptråd: AC Horsens - AaB 06/10/2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4244
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB 06/10/2023

Indlæg af Klaus » 7. okt 2023, 00:45

RicoBR02 skrev:
6. okt 2023, 23:36
Klaus skrev:
6. okt 2023, 23:02
Fantastisk kamp og super stemning... Tænk når den kamp kommer, hvor alle spiller op til deres bedste. Vi kunne jo vinde meget mere i dag, hvis skarpheden havde været der.... Men ingen brok herfra af den grund. Jeg synes Helenius skal starte næste gang og så synes jeg vi har et Luxus problem på midtbanen. Da der er ved at gå lidt panik i den, kommer Pedro ind og stabiliserer det hele... Er det nok til han skal have en startplads??? Sikkert ikke, men i dag så vi også Odadas begrænsninger... Og så glæder jeg mig til Palle bliver klar igen. Selvom Jørgensen spillede sig op, kunne det være fint med et alternativ....
Klaus for fanden.... Hvorfor skulle Helenius starte inde? Pallesen frem for Jørgensen? Nej Pedro skal ikke starte inde, han skal ind og stabilisere
Så har jeg fået set kampen på Viaplay.... Og det er egentlig utroligt så meget oplevelsen er forskellig fra stadion. På stadion synes jeg Jørgensen spillede en halvdårlig kamp. Men efter at have set kampen igen, kan jeg konstatere at det ingenlunde er tilfældet. Til gengæld mener jeg stadigvæk Helenius er vores bedste angriber. :aabfan:

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 787
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB 06/10/2023

Indlæg af Raptorr » 7. okt 2023, 03:10

Klaus skrev:
7. okt 2023, 00:45
RicoBR02 skrev:
6. okt 2023, 23:36
Klaus skrev:
6. okt 2023, 23:02
Fantastisk kamp og super stemning... Tænk når den kamp kommer, hvor alle spiller op til deres bedste. Vi kunne jo vinde meget mere i dag, hvis skarpheden havde været der.... Men ingen brok herfra af den grund. Jeg synes Helenius skal starte næste gang og så synes jeg vi har et Luxus problem på midtbanen. Da der er ved at gå lidt panik i den, kommer Pedro ind og stabiliserer det hele... Er det nok til han skal have en startplads??? Sikkert ikke, men i dag så vi også Odadas begrænsninger... Og så glæder jeg mig til Palle bliver klar igen. Selvom Jørgensen spillede sig op, kunne det være fint med et alternativ....
Klaus for fanden.... Hvorfor skulle Helenius starte inde? Pallesen frem for Jørgensen? Nej Pedro skal ikke starte inde, han skal ind og stabilisere
Så har jeg fået set kampen på Viaplay.... Og det er egentlig utroligt så meget oplevelsen er forskellig fra stadion. På stadion synes jeg Jørgensen spillede en halvdårlig kamp. Men efter at have set kampen igen, kan jeg konstatere at det ingenlunde er tilfældet. Til gengæld mener jeg stadigvæk Helenius er vores bedste angriber. :aabfan:
Jeg tror heller ikke, at Hiljemark er "for fin" til at give Helenius chancen igen. Men det kræver nok, at Helenius ændrer attitude og tilgang til opgaven. Det er jeg mere i tvivl om, at han kan.

jayC
Superliga
Superliga
Indlæg: 669
Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB 06/10/2023

Indlæg af jayC » 7. okt 2023, 08:25

Er der nogle som ved hvorfor Helenius er røget bagud i køen?

Ja han har vist en elendig attitude, slået op i banen, gestikuleret overfor dommere, modspillere og medspillere ..

Og IMO er han retmæssigt placeret på bænken - men undre mig .. Manden burde være for god til det, men viser desværre bare han har sine problemer fra gammel tid med sig til klubben denne omgang også :(
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB 06/10/2023

Indlæg af bedstefar » 7. okt 2023, 08:37

jayC skrev:
7. okt 2023, 08:25
Er der nogle som ved hvorfor Helenius er røget bagud i køen?

Ja han har vist en elendig attitude, slået op i banen, gestikuleret overfor dommere, modspillere og medspillere ..

Og IMO er han retmæssigt placeret på bænken - men undre mig .. Manden burde være for god til det, men viser desværre bare han har sine problemer fra gammel tid med sig til klubben denne omgang også :(
Det eneste der har været tilfredsstillende har vel været hans mål - langsom i opspillet, dårlig i presset og ingen trussel i bagrummet. Jeg forstår godt man prøver med en 14 år yngre Ross.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 787
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB 06/10/2023

Indlæg af Raptorr » 7. okt 2023, 08:39

jayC skrev:
7. okt 2023, 08:25
Er der nogle som ved hvorfor Helenius er røget bagud i køen?

Ja han har vist en elendig attitude, slået op i banen, gestikuleret overfor dommere, modspillere og medspillere ..

Og IMO er han retmæssigt placeret på bænken - men undre mig .. Manden burde være for god til det, men viser desværre bare han har sine problemer fra gammel tid med sig til klubben denne omgang også :(
Udover de ting, som du selv nævner (der egentlig er grund nok), så har han i en artikel i Nordjyske udtrykt undren over sin bænkplads. Han mener selv, at hans indsats har været fin, og han har ikke fået en forklaring på sin bænkplads, tilføjer han. Jeg tror Hiljemark forventer en mere selvkritisk tilgang, samt at spillerne udtrykker den slags til ham selv, fremfor han skal læse det i pressen.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB 06/10/2023

Indlæg af RicoBR02 » 7. okt 2023, 08:47

Klaus skrev:
7. okt 2023, 00:45
RicoBR02 skrev:
6. okt 2023, 23:36
Klaus skrev:
6. okt 2023, 23:02
Fantastisk kamp og super stemning... Tænk når den kamp kommer, hvor alle spiller op til deres bedste. Vi kunne jo vinde meget mere i dag, hvis skarpheden havde været der.... Men ingen brok herfra af den grund. Jeg synes Helenius skal starte næste gang og så synes jeg vi har et Luxus problem på midtbanen. Da der er ved at gå lidt panik i den, kommer Pedro ind og stabiliserer det hele... Er det nok til han skal have en startplads??? Sikkert ikke, men i dag så vi også Odadas begrænsninger... Og så glæder jeg mig til Palle bliver klar igen. Selvom Jørgensen spillede sig op, kunne det være fint med et alternativ....
Klaus for fanden.... Hvorfor skulle Helenius starte inde? Pallesen frem for Jørgensen? Nej Pedro skal ikke starte inde, han skal ind og stabilisere
Så har jeg fået set kampen på Viaplay.... Og det er egentlig utroligt så meget oplevelsen er forskellig fra stadion. På stadion synes jeg Jørgensen spillede en halvdårlig kamp. Men efter at have set kampen igen, kan jeg konstatere at det ingenlunde er tilfældet. Til gengæld mener jeg stadigvæk Helenius er vores bedste angriber. :aabfan:
Det er accepteret ;-) Helenius er med afstand den bedste angriber i klubben, og sikkert også i ligaen, han viser det bare ikke..

Så en artikel for lidt tid siden om Otoa hvor han fortæller at han i mange år var angriber og første sent fandt sin plads som stopper.. Jeg synes det bliver mere og mere tydeligt at se de offensive kvaliteter fra ham, håber det er noget hilje og teamet arbejder på at udnytte.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB 06/10/2023

Indlæg af FlæskeFrank » 7. okt 2023, 09:03

Fornøjelse at være i Horsens i går. Vi moste dem.

Pricas indsats er svær at vurdere, for spillet blev rodet ved indskiftningerne.

Højrebacker er bare boldmongoler og AaBs er ingen undtagelse.

Hvorfor skulle vi flytte tribune? Virkede ikke til at være mere plads eller flere kantinedamer.
- FlæskeFrank

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2013
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB 06/10/2023

Indlæg af 9520AaB » 7. okt 2023, 09:10

bedstefar skrev:
jayC skrev:
7. okt 2023, 08:25
Er der nogle som ved hvorfor Helenius er røget bagud i køen?

Ja han har vist en elendig attitude, slået op i banen, gestikuleret overfor dommere, modspillere og medspillere ..

Og IMO er han retmæssigt placeret på bænken - men undre mig .. Manden burde være for god til det, men viser desværre bare han har sine problemer fra gammel tid med sig til klubben denne omgang også :(
Det eneste der har været tilfredsstillende har vel været hans mål - langsom i opspillet, dårlig i presset og ingen trussel i bagrummet. Jeg forstår godt man prøver med en 14 år yngre Ross.
Hvis Helenius attitude er så ringe, så forstår jeg til fulde hvorfor han er bagerst i køen, det skulle Sousa bare også have været. At man ikke vurderer “dårlig stil” ens i klubben er sgu en farlig vej at gå.
Noget helt andet er at jeg ikke synes at Ross er løsningen, jeg så hellere at man spillede med Prica, som jeg synes viste mere attitude og løbevillighed end Ross, på kortere tid i går.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4244
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB 06/10/2023

Indlæg af Klaus » 7. okt 2023, 09:24

FlæskeFrank skrev:
7. okt 2023, 09:03
Fornøjelse at være i Horsens i går. Vi moste dem.

Hvorfor skulle vi flytte tribune? Virkede ikke til at være mere plads eller flere kantinedamer.
Det er helt ubegribeligt, at de ikke havde en ekstra bod til mad... Det er typisk Horsens. At de sætter en ekstra ølvogn ind er fint nok. Men det kan for pokker da ikke overraske nogen, at folk er sultne, når kampen ligger klokken 19. At stå i kø en halv time for en pølse er lige i overkanten. For et par år siden, var jeg til Elton John koncert dernede... Der var proppet med salgsboder med øl og sprut mens køen til mad var gigantisk, det endte med at den kulinariske oplevelse blev en stor popcorn, og nogle store fadøl.. Noget andet er, at toiletforholdene er klasser over, hvad vi oplever i Aalborg... I det hele taget må man sige, de har et fint stadion... :cheers:

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB 06/10/2023

Indlæg af Gentleman Finn » 7. okt 2023, 10:16

9520AaB skrev:
7. okt 2023, 09:10
bedstefar skrev:
jayC skrev:
7. okt 2023, 08:25
Er der nogle som ved hvorfor Helenius er røget bagud i køen?

Ja han har vist en elendig attitude, slået op i banen, gestikuleret overfor dommere, modspillere og medspillere ..

Og IMO er han retmæssigt placeret på bænken - men undre mig .. Manden burde være for god til det, men viser desværre bare han har sine problemer fra gammel tid med sig til klubben denne omgang også :(
Det eneste der har været tilfredsstillende har vel været hans mål - langsom i opspillet, dårlig i presset og ingen trussel i bagrummet. Jeg forstår godt man prøver med en 14 år yngre Ross.
Hvis Helenius attitude er så ringe, så forstår jeg til fulde hvorfor han er bagerst i køen, det skulle Sousa bare også have været. At man ikke vurderer “dårlig stil” ens i klubben er sgu en farlig vej at gå.
Noget helt andet er at jeg ikke synes at Ross er løsningen, jeg så hellere at man spillede med Prica, som jeg synes viste mere attitude og løbevillighed end Ross, på kortere tid i går.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ross er 18, og i den alder kan der ske nogle meget sjove ting med talenter, når de først får lidt succes og faste starter. Er nødt til at se flere kampe før jeg kan bedømme ham, og se om han udvikler sig i rollen, men synes nu han var fin i presspillet. Jeg er enig i at Prica har en god attitude og han må for min skyld godt få flere chancer fra bænken til at markere sig, han knokler godt på og bruger sin krop fysisk. Lige nu er jeg tilfreds med at han er indhopper, indtil jeg ser mere fra ham, der kan være kampafgørende.

Helenius skal ikke ud og beklage sig i pressen, så jeg bakker 100% op om den bænkplads han fik til kampen. For at udnytte Helenius' ret klare force, afslutningerne, så skal man kunne sætte ham bedre op, noget Sousa kunne bedre. Widell kan lidt af det samme og spillede ham fri mod Fredericia og der stod han og sov. Han kommer ikke med det samme i presspillet og er nok ikke så livlig som Hilje gerne vil have i sit system, når nu vi ikke får sat ham bedre op. Anser ham stadig for vores bedste afslutter og dermed potentielt kampafgørende, så jeg er glad for at have ham i truppen indtil videre. Men spørgsmålet er om han vil være tilfreds hvis Ross fasttømrer sin startplads i løbet af sæsonen. Der er ting at overveje, for både klubben og Helenius.

Hilje virker nu ret nøgtern og markerede sig også hurtigt, så jeg er sikker på at han er blevet overtrumfet fordi Sousa var vores største salgsvare, og skulle skydes af indenfor et par uger. Det er ikke optimalt men sådan er gamet nogle gange.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1212
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB 06/10/2023

Indlæg af Spanky » 7. okt 2023, 14:41

Hvor er det dejligt at se hjørnespark med kvalitet fra vores spanske ven. Watch and learn, Lucas.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB 06/10/2023

Indlæg af Hanga » 7. okt 2023, 14:52

Spanky skrev:
7. okt 2023, 14:41
Hvor er det dejligt at se hjørnespark med kvalitet fra vores spanske ven. Watch and learn, Lucas.
Ja jeg var bange for at vi ville miste en del kvalitet på vores dødbolde med Sousas afgang, men virker heldigvis til at Caballo er en ok arvtager der. Lucas fortsætter desværre med at levere sløje indlæg.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB 06/10/2023

Indlæg af sulakvelidze » 7. okt 2023, 17:48

Der har før været friske analyser herinde om måden at juble på. Jeg hopper lige ud i samme disciplin og glæder mig over at se Lucas, Ahlmann og Helenius i bænkevarmertøj deltage i fejringen af Bakiz-målet. Den scene er svær at bruge til at analysere sig frem til sure gamle mænd, der skaber splid i omklædningsrummet.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3258
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB 06/10/2023

Indlæg af Brodernumsi » 7. okt 2023, 17:50

sulakvelidze skrev:
7. okt 2023, 17:48
Der har før været friske analyser herinde om måden at juble på. Jeg hopper lige ud i samme disciplin og glæder mig over at se Lucas, Ahlmann og Helenius i bænkevarmertøj deltage i fejringen af Bakiz-målet. Den scene er svær at bruge til at analysere sig frem til sure gamle mænd, der skaber splid i omklædningsrummet.
Jeg synes ikke, at Helenius smiler nok. Gift! ;)
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB 06/10/2023

Indlæg af sulakvelidze » 7. okt 2023, 17:54

:D Det kan du have ret i. Måske kan man også nærmere tolke det som et dæmonisk smil. Og desværre klipper de væk, da Helenius strækker armen ind i flokken, så man ikke kan se, om han i virkeligheden bare vil hen og give Bakiz en sherifstjerne.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1494
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB 06/10/2023

Indlæg af Lyfe » 7. okt 2023, 21:25

sulakvelidze skrev::D Det kan du have ret i. Måske kan man også nærmere tolke det som et dæmonisk smil. Og desværre klipper de væk, da Helenius strækker armen ind i flokken, så man ikke kan se, om han i virkeligheden bare vil hen og give Bakiz en sherifstjerne.
Helenius har ikke smilt siden han tabte det race i Porschen til Michael morell…


Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB 06/10/2023

Indlæg af RicoBR02 » 7. okt 2023, 21:47

Lyfe skrev:
7. okt 2023, 21:25
sulakvelidze skrev::D Det kan du have ret i. Måske kan man også nærmere tolke det som et dæmonisk smil. Og desværre klipper de væk, da Helenius strækker armen ind i flokken, så man ikke kan se, om han i virkeligheden bare vil hen og give Bakiz en sherifstjerne.
Helenius har ikke smilt siden han tabte det race i Porschen til Michael morell…


Sent from my iPhone using Tapatalk
Var det også ude på bilkas p-plads? (Ja så bøvet er han)

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1494
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB 06/10/2023

Indlæg af Lyfe » 7. okt 2023, 21:59

RicoBR02 skrev:
Lyfe skrev:
7. okt 2023, 21:25
sulakvelidze skrev::D Det kan du have ret i. Måske kan man også nærmere tolke det som et dæmonisk smil. Og desværre klipper de væk, da Helenius strækker armen ind i flokken, så man ikke kan se, om han i virkeligheden bare vil hen og give Bakiz en sherifstjerne.
Helenius har ikke smilt siden han tabte det race i Porschen til Michael morell…


Sent from my iPhone using Tapatalk
Var det også ude på bilkas p-plads? (Ja så bøvet er han)
Skydebanevej Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Njak
Landshold
Landshold
Indlæg: 768
Tilmeldt: 9. jul 2005, 15:38
Geografisk sted: Voldum

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB 06/10/2023

Indlæg af Njak » 8. okt 2023, 18:45

Var der andre som bemærkede om Kasper Jørgensen fik gult kort i forbindelse med Horsens-målet?

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB 06/10/2023

Indlæg af troelsh » 8. okt 2023, 19:18

Njak skrev:
8. okt 2023, 18:45
Var der andre som bemærkede om Kasper Jørgensen fik gult kort i forbindelse med Horsens-målet?
Kommentatoren nævnte det, men man så det ikke på tv billederne.

Men det er jo latterligt, ham Horsens spilleren forsøger ikke andet end at blokere for Kasper Jørgensen, også får han gult for at puffe ham væk, hvis der skulle dømmes noget er det vel et AaB frispark.

Besvar