Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af Freddie » 23. okt 2023, 12:02

Brodernumsi skrev:
22. okt 2023, 13:47
Freddie skrev:
22. okt 2023, 06:44
Krushave skrev:
21. okt 2023, 20:28
Funky skrev:
21. okt 2023, 20:13
Bliver kampen transmitteret andre steder end på Viakosterenfantasiliard?
Nej umiddelbart vises den kun på Viaplay.
Hvis man har et TV abonnement gennem Stofa/Norlys kan man se den gratis på Viaplay. Det har jeg benyttet mig af ved samtlige sæsonens kampe. Det samme gør sig gældende for Waoo. Jeg ser kampene på min pc, og der er overhovedet ingen problemer.
Hvordan gør du det? De beder mig om en aktiveringskode.
Det er fordi du ikke kan huske din kode. Så må du oprette en ny kode. Ring til dem, men ventetiden er lang som et ondt år.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5202
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af Jakobsen » 23. okt 2023, 12:52

Spanky skrev:
23. okt 2023, 09:14
Endnu en skuffende og frustrerende dag på stadion på trods af sejren. Widell den eneste som leverer over middel, Højholt er tæt på.

Det går simpelthen udover min fatteevne, at en af Lucas Andersens første aktioner på banen er, at han skal ud og sparke hjørnespark, hvor han sender en elendig ballonbold indover! Caballo havde, inden Lucas’ entre, sparket 6-7 knivskarpe hjørnespark og var stadig på banen. Hvordan fanden kan det lige pludselig være Lucas’ opgave igen? En mand der ikke har sparket et fornuftigt hjørnespark i flere år! selvfølgelig er Caballo vores førstesparker ved hjørne nu efter det han har vist efter han har fundet kampformen. Det er helt banale ting, som der fandme er på plads på serie 4 niveau. Pilen peger på trænerteamet.

Og så viste Helenius igen, at han burde være selvskrevet i startopstillingen. Redder holdet fra en pinlig affære og afgør kampen.

At vi fortsætter med 3 stoppere efter B93 har udlignet skriger også til himlen, kom nu lidt ind i kampen, Hiljemark. Du er heldig med Helenius redder dig tre point.
Meget enig - det der med Lucas's givne beskyttede position i hierarkiet når han spiller det skal simpelthen bare stoppe ASAP!

Ifht. 3-4-3 synes jeg virkelig vi ser svagheden imod et hold som B93. Vores midstane kommer i undertal for vi kun har to mand og vores to yderste spillere får svært ved at komme til så meget mod en modstander der står lavt når de er alene om at være kanter.
Det er altså spild af spillere i sådan en kamp, at vi skal køre videre med Thelanders janmmerlige tre back agenda.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 606
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af KongGulerod » 23. okt 2023, 13:14

Spanky skrev:
23. okt 2023, 09:14
Endnu en skuffende og frustrerende dag på stadion på trods af sejren. Widell den eneste som leverer over middel, Højholt er tæt på.

Det går simpelthen udover min fatteevne, at en af Lucas Andersens første aktioner på banen er, at han skal ud og sparke hjørnespark, hvor han sender en elendig ballonbold indover! Caballo havde, inden Lucas’ entre, sparket 6-7 knivskarpe hjørnespark og var stadig på banen. Hvordan fanden kan det lige pludselig være Lucas’ opgave igen? En mand der ikke har sparket et fornuftigt hjørnespark i flere år! selvfølgelig er Caballo vores førstesparker ved hjørne nu efter det han har vist efter han har fundet kampformen. Det er helt banale ting, som der fandme er på plads på serie 4 niveau. Pilen peger på trænerteamet.

Og så viste Helenius igen, at han burde være selvskrevet i startopstillingen. Redder holdet fra en pinlig affære og afgør kampen.

At vi fortsætter med 3 stoppere efter B93 har udlignet skriger også til himlen, kom nu lidt ind i kampen, Hiljemark. Du er heldig med Helenius redder dig tre point.
Jeg tænkte det samme, men det må være for at stå stærkere i restforsvaret. Lucas er en katastrofe defensivt, kan ikke sparke en bule i en blød hat og tør ikke heade til en bold, så det er trods alt bedre at have Caballo til at ligge på kanten af feltet.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af Halil » 23. okt 2023, 13:40

Jakobsen skrev:
23. okt 2023, 12:52
Spanky skrev:
23. okt 2023, 09:14
Endnu en skuffende og frustrerende dag på stadion på trods af sejren. Widell den eneste som leverer over middel, Højholt er tæt på.

Det går simpelthen udover min fatteevne, at en af Lucas Andersens første aktioner på banen er, at han skal ud og sparke hjørnespark, hvor han sender en elendig ballonbold indover! Caballo havde, inden Lucas’ entre, sparket 6-7 knivskarpe hjørnespark og var stadig på banen. Hvordan fanden kan det lige pludselig være Lucas’ opgave igen? En mand der ikke har sparket et fornuftigt hjørnespark i flere år! selvfølgelig er Caballo vores førstesparker ved hjørne nu efter det han har vist efter han har fundet kampformen. Det er helt banale ting, som der fandme er på plads på serie 4 niveau. Pilen peger på trænerteamet.

Og så viste Helenius igen, at han burde være selvskrevet i startopstillingen. Redder holdet fra en pinlig affære og afgør kampen.

At vi fortsætter med 3 stoppere efter B93 har udlignet skriger også til himlen, kom nu lidt ind i kampen, Hiljemark. Du er heldig med Helenius redder dig tre point.
Meget enig - det der med Lucas's givne beskyttede position i hierarkiet når han spiller det skal simpelthen bare stoppe ASAP!

Ifht. 3-4-3 synes jeg virkelig vi ser svagheden imod et hold som B93. Vores midstane kommer i undertal for vi kun har to mand og vores to yderste spillere får svært ved at komme til så meget mod en modstander der står lavt når de er alene om at være kanter.
Det er altså spild af spillere i sådan en kamp, at vi skal køre videre med Thelanders janmmerlige tre back agenda.
Det forekommer mig, at AaB hiver en masse point i land i 1. division nærmest udelukkende fordi modstanderne er væsentligt ringere end det materiale AaB har til rådighed, her 13 kampe inde i sæsonen. Taktik, indstilling, attitude og spilsystemer halter gevaldigt efter og det er noget bekymrende, at Hilje & pals ikke har fået implementeret et bedre udtryk.

Når det hedder suppen i sommeren 2024, så vil AaB blive straffet af bedre modstandere.

AaB skulle gerne snart rykke sig gevaldigt inden længe og i den sammenhæng er det en skam, at pokalen ikke kan bruges til at teste mod suppeklubber.
Uden Synd Ingen Frelse

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 460
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af DenSataniskeHest » 23. okt 2023, 13:57

siger det igen.. begynder holdet ikke at vise fremgang under Hilje, håber jeg man kigger på Niels Frederiksen.. gerne fra vinter af, så har han et halvt år til at tune holdet...

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1204
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af Reyad » 23. okt 2023, 14:44

DenSataniskeHest skrev:
23. okt 2023, 13:57
siger det igen.. begynder holdet ikke at vise fremgang under Hilje, håber jeg man kigger på Niels Frederiksen.. gerne fra vinter af, så har han et halvt år til at tune holdet...
For mig er det et fuldstændig vanvittigt forslag, når man har ni point ned til tredjepladsen og et pointsnit på 2,54. Ville få fyringen af Lars Friis til at se velovervejet ud...

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2552
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af troelsh » 23. okt 2023, 14:53

Reyad skrev:
23. okt 2023, 14:44
DenSataniskeHest skrev:
23. okt 2023, 13:57
siger det igen.. begynder holdet ikke at vise fremgang under Hilje, håber jeg man kigger på Niels Frederiksen.. gerne fra vinter af, så har han et halvt år til at tune holdet...
For mig er det et fuldstændig vanvittigt forslag, når man har ni point ned til tredjepladsen og et pointsnit på 2,54. Ville få fyringen af Lars Friis til at se velovervejet ud...
Jaa vi må lige trække luft ind, hvis vi vil have kontinuitet og væk fra prædikatet det nye galehus.

Zoomer vi bare lidt ud, har vi har jo faktisk spillet to gangske udmærket kampe før kampen i går, altså kampene mod Vendsyssel og Horsens. Derudover er det vigtigste vi får massere af point og har kurs mod superligaen.

Der er fortsat mange ting at arbejde med, både for Hiljemark ift. det spillemæssige, men også i truppen hvor ledelsen ikke er færdige med at rydde op efter det morads klubben blev efterladt i.

Jeg ser tegn på fremgang over hele linjen, både på ungdomssiden, hvor der er fremgang for u/17 og u/15 og vi har fået en spændende u/19 træner ind. På transfersiden har vi vel lavet det største scoop siden Rade Prica ved at hente truppens suverænt bedste spiller i den næstbedste svenske række, og generelt forstærket os for peanuts.
Det hele virker generelt velovervejet fra ledelsens side, tingene går langsomt fordi vi ingen penge har, men vi er på rette vej, og endnu en trænerfyring vil ikke gavne klubben.

haghdk
2. div
2. div
Indlæg: 228
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af haghdk » 23. okt 2023, 15:31

troelsh skrev:
23. okt 2023, 14:53
Reyad skrev:
23. okt 2023, 14:44
DenSataniskeHest skrev:
23. okt 2023, 13:57
siger det igen.. begynder holdet ikke at vise fremgang under Hilje, håber jeg man kigger på Niels Frederiksen.. gerne fra vinter af, så har han et halvt år til at tune holdet...
For mig er det et fuldstændig vanvittigt forslag, når man har ni point ned til tredjepladsen og et pointsnit på 2,54. Ville få fyringen af Lars Friis til at se velovervejet ud...
Jaa vi må lige trække luft ind, hvis vi vil have kontinuitet og væk fra prædikatet det nye galehus.

Zoomer vi bare lidt ud, har vi har jo faktisk spillet to gangske udmærket kampe før kampen i går, altså kampene mod Vendsyssel og Horsens. Derudover er det vigtigste vi får massere af point og har kurs mod superligaen.

Der er fortsat mange ting at arbejde med, både for Hiljemark ift. det spillemæssige, men også i truppen hvor ledelsen ikke er færdige med at rydde op efter det morads klubben blev efterladt i.

Jeg ser tegn på fremgang over hele linjen, både på ungdomssiden, hvor der er fremgang for u/17 og u/15 og vi har fået en spændende u/19 træner ind. På transfersiden har vi vel lavet det største scoop siden Rade Prica ved at hente truppens suverænt bedste spiller i den næstbedste svenske række, og generelt forstærket os for peanuts.
Det hele virker generelt velovervejet fra ledelsens side, tingene går langsomt fordi vi ingen penge har, men vi er på rette vej, og endnu en trænerfyring vil ikke gavne klubben.
Enig! Som Oluf Sand ville sige det; "Sku vi nu 'æt liiiee".
Vi skraber altså de point sammen som vi skal. Vi er ubesejret i nu 13 kampe i 1. division. Vi har kun tabt 1 kamp i - er det næsten 20 kampe? Der er godt 8 måneder til en ny superligasæson starter. Der er fremgang at spore.

Jeg ved ikke om et forslag om fyring af Hiljemark kan udspringe af en forventning om at vi skulle have savet B 93 midt over. Det synes jeg i hvert fald er naivt. Fodbold er ikke 1:1 sammenligning.

Jeg er super optimistisk.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5202
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af Jakobsen » 23. okt 2023, 16:44

haghdk skrev:
23. okt 2023, 15:31
troelsh skrev:
23. okt 2023, 14:53
Reyad skrev:
23. okt 2023, 14:44
DenSataniskeHest skrev:
23. okt 2023, 13:57
siger det igen.. begynder holdet ikke at vise fremgang under Hilje, håber jeg man kigger på Niels Frederiksen.. gerne fra vinter af, så har han et halvt år til at tune holdet...
For mig er det et fuldstændig vanvittigt forslag, når man har ni point ned til tredjepladsen og et pointsnit på 2,54. Ville få fyringen af Lars Friis til at se velovervejet ud...
Jaa vi må lige trække luft ind, hvis vi vil have kontinuitet og væk fra prædikatet det nye galehus.

Zoomer vi bare lidt ud, har vi har jo faktisk spillet to gangske udmærket kampe før kampen i går, altså kampene mod Vendsyssel og Horsens. Derudover er det vigtigste vi får massere af point og har kurs mod superligaen.

Der er fortsat mange ting at arbejde med, både for Hiljemark ift. det spillemæssige, men også i truppen hvor ledelsen ikke er færdige med at rydde op efter det morads klubben blev efterladt i.

Jeg ser tegn på fremgang over hele linjen, både på ungdomssiden, hvor der er fremgang for u/17 og u/15 og vi har fået en spændende u/19 træner ind. På transfersiden har vi vel lavet det største scoop siden Rade Prica ved at hente truppens suverænt bedste spiller i den næstbedste svenske række, og generelt forstærket os for peanuts.
Det hele virker generelt velovervejet fra ledelsens side, tingene går langsomt fordi vi ingen penge har, men vi er på rette vej, og endnu en trænerfyring vil ikke gavne klubben.
Enig! Som Oluf Sand ville sige det; "Sku vi nu 'æt liiiee".
Vi skraber altså de point sammen som vi skal. Vi er ubesejret i nu 13 kampe i 1. division. Vi har kun tabt 1 kamp i - er det næsten 20 kampe? Der er godt 8 måneder til en ny superligasæson starter. Der er fremgang at spore.

Jeg ved ikke om et forslag om fyring af Hiljemark kan udspringe af en forventning om at vi skulle have savet B 93 midt over. Det synes jeg i hvert fald er naivt. Fodbold er ikke 1:1 sammenligning.

Jeg er super optimistisk.
Jeg er også mest på "time will tell" holdet. Mest af alt er jeg imod trænerfyringer og jeg mener faktisk nærmest de alle har været en fejl. Det var i hvert fald en fejl at fyre Wieghorst og Søndergaard for ikke at spille "pænt" når de nu på ingen måde havde trupperne til det og de trupper de rådede over tilmed var gudsjammerligt ringe sammensat og det var også hjernedødt at fyre Lars Friis med afsæt i hele den fadæse bondespidserne og IAO selv skabte ved at sælge Ross udenfor vinduet og et pip fra et par forsmåede spillere.
Det var nok rigtigt at fyre Hamren, men manden var jo et håbløst fejlcast der ikke skulle være have hentet ind til at starte med.

Når det er sagt synes jeg dog også, at tiden må afgøre det med Hilje om det skal være en overvejelse. Lad os nu lige sige de slutter efteråret af med spillemæssig fremgang i de fleste af de sidste fem kampe. Så står vi med en opadgående kurve siden Vendsyssel kampen oveni upåklagelige resultater og så vil det være håbløst at fyre. Og selv, hvis de ikke shiner hele vejen til julepausen hælder jeg stadig til det være håbløst for

1) For en gangs skyld virker det til, at man er ved at bygge noget solidt op defenivt og et godt hold skal bygges nedefra og vi bygger ovenpå sidste sæson og et par sæsoners slingrekrus more og less på ingenting. Skulle vi ikke for en gangs skyld give vores træner tid til at få det til at virke?
2) Jeg kan virkelig godt lide, at man starte med at bygge op fra defensiven fremfor alt det forblommede bullshit om offensiv flot fodbold som har fanget alle trænere i klubben siden Wieghorst.
3) Medmindre der virkelig er uro eller for lav kvalitet i tingene har vi brug for ro og kontinuitet. Tænk hvis vi kunne prøve en hel sæson med den samme træner.

Bevares jeg kan da også godt se ting som jeg synes er skidt. F.eks. synes jeg 3-4-3 alt i alt er en lorte formation fordi vores centrale midtbane som regel kommer i undertal og vores backs let kan blive isolerede på siden når vi har to 10'er som samtidig er for langt fremme til at hjælpe defensivt. Det ender formation ender tit med, at holdet kan knække lidt over og stopperne står tilbage og skal parrere og vi har jo ikke rigtigt den stopper som kan gå op og være en del af midtbanen noget af tiden.
Jeg synes også, at opgøret i endnu højere grad skal tages med de gamle spillere. F.eks. skal Lucas ikke være den foretrukne mand itl at tage dødbolde når han starter inde, de rutinerede defensiv spillere må affinde sig med en fremtid med to stoppere og Helenius skal bare klappe kebaben og arbejde noget hårdere og holde kæft, hvis han vil spille.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5202
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af Jakobsen » 23. okt 2023, 16:44

haghdk skrev:
23. okt 2023, 15:31
troelsh skrev:
23. okt 2023, 14:53
Reyad skrev:
23. okt 2023, 14:44
DenSataniskeHest skrev:
23. okt 2023, 13:57
siger det igen.. begynder holdet ikke at vise fremgang under Hilje, håber jeg man kigger på Niels Frederiksen.. gerne fra vinter af, så har han et halvt år til at tune holdet...
For mig er det et fuldstændig vanvittigt forslag, når man har ni point ned til tredjepladsen og et pointsnit på 2,54. Ville få fyringen af Lars Friis til at se velovervejet ud...
Jaa vi må lige trække luft ind, hvis vi vil have kontinuitet og væk fra prædikatet det nye galehus.

Zoomer vi bare lidt ud, har vi har jo faktisk spillet to gangske udmærket kampe før kampen i går, altså kampene mod Vendsyssel og Horsens. Derudover er det vigtigste vi får massere af point og har kurs mod superligaen.

Der er fortsat mange ting at arbejde med, både for Hiljemark ift. det spillemæssige, men også i truppen hvor ledelsen ikke er færdige med at rydde op efter det morads klubben blev efterladt i.

Jeg ser tegn på fremgang over hele linjen, både på ungdomssiden, hvor der er fremgang for u/17 og u/15 og vi har fået en spændende u/19 træner ind. På transfersiden har vi vel lavet det største scoop siden Rade Prica ved at hente truppens suverænt bedste spiller i den næstbedste svenske række, og generelt forstærket os for peanuts.
Det hele virker generelt velovervejet fra ledelsens side, tingene går langsomt fordi vi ingen penge har, men vi er på rette vej, og endnu en trænerfyring vil ikke gavne klubben.
Enig! Som Oluf Sand ville sige det; "Sku vi nu 'æt liiiee".
Vi skraber altså de point sammen som vi skal. Vi er ubesejret i nu 13 kampe i 1. division. Vi har kun tabt 1 kamp i - er det næsten 20 kampe? Der er godt 8 måneder til en ny superligasæson starter. Der er fremgang at spore.

Jeg ved ikke om et forslag om fyring af Hiljemark kan udspringe af en forventning om at vi skulle have savet B 93 midt over. Det synes jeg i hvert fald er naivt. Fodbold er ikke 1:1 sammenligning.

Jeg er super optimistisk.
Jeg er også mest på "time will tell" holdet. Mest af alt er jeg imod trænerfyringer og jeg mener faktisk nærmest de alle har været en fejl. Det var i hvert fald en fejl at fyre Wieghorst og Søndergaard for ikke at spille "pænt" når de nu på ingen måde havde trupperne til det og de trupper de rådede over tilmed var gudsjammerligt ringe sammensat og det var også hjernedødt at fyre Lars Friis med afsæt i hele den fadæse bondespidserne og IAO selv skabte ved at sælge Ross udenfor vinduet og et pip fra et par forsmåede spillere.
Det var nok rigtigt at fyre Hamren, men manden var jo et håbløst fejlcast der ikke skulle være have hentet ind til at starte med.

Når det er sagt synes jeg dog også, at tiden må afgøre det med Hilje om det skal være en overvejelse. Lad os nu lige sige de slutter efteråret af med spillemæssig fremgang i de fleste af de sidste fem kampe. Så står vi med en opadgående kurve siden Vendsyssel kampen oveni upåklagelige resultater og så vil det være håbløst at fyre. Og selv, hvis de ikke shiner hele vejen til julepausen hælder jeg stadig til det være håbløst for

1) For en gangs skyld virker det til, at man er ved at bygge noget solidt op defenivt og et godt hold skal bygges nedefra og vi bygger ovenpå sidste sæson og et par sæsoners slingrekrus more og less på ingenting. Skulle vi ikke for en gangs skyld give vores træner tid til at få det til at virke?
2) Jeg kan virkelig godt lide, at man starte med at bygge op fra defensiven fremfor alt det forblommede bullshit om offensiv flot fodbold som har fanget alle trænere i klubben siden Wieghorst.
3) Medmindre der virkelig er uro eller for lav kvalitet i tingene har vi brug for ro og kontinuitet. Tænk hvis vi kunne prøve en hel sæson med den samme træner.

Bevares jeg kan da også godt se ting som jeg synes er skidt. F.eks. synes jeg 3-4-3 alt i alt er en lorte formation fordi vores centrale midtbane som regel kommer i undertal og vores backs let kan blive isolerede på siden når vi har to 10'er som samtidig er for langt fremme til at hjælpe defensivt. Det ender formation ender tit med, at holdet kan knække lidt over og stopperne står tilbage og skal parrere og vi har jo ikke rigtigt den stopper som kan gå op og være en del af midtbanen noget af tiden.
Jeg synes også, at opgøret i endnu højere grad skal tages med de gamle spillere. F.eks. skal Lucas ikke være den foretrukne mand itl at tage dødbolde når han starter inde, de rutinerede defensiv spillere må affinde sig med en fremtid med to stoppere og Helenius skal bare klappe kebaben og arbejde noget hårdere og holde kæft, hvis han vil spille.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 460
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af DenSataniskeHest » 23. okt 2023, 16:47

Vi får mål på tilfældigheder og inviduelle aktioner, der er sjældent et godt spillet angreb kombineret med et utroligt defensivt opsætning af holdet, så virker det ikke som om der er udvikling. Vi får point men med lidt uheld så mister vi point..

Jeg mangler at se en plan andet end at spille defensivt og satse på inviduelle aktioner.

Samtidig sagde jeg ikke han skulle fyres nu, blot hvis man opgiver ham så håber jeg man kigger på Niels Frederiksen

haghdk
2. div
2. div
Indlæg: 228
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af haghdk » 23. okt 2023, 16:58

[lineup-4-5-1][/lineup-4-5-1]
DenSataniskeHest skrev:
23. okt 2023, 16:47
Vi får mål på tilfældigheder og inviduelle aktioner, der er sjældent et godt spillet angreb kombineret med et utroligt defensivt opsætning af holdet, så virker det ikke som om der er udvikling. Vi får point men med lidt uheld så mister vi point..

Jeg mangler at se en plan andet end at spille defensivt og satse på inviduelle aktioner.

Samtidig sagde jeg ikke han skulle fyres nu, blot hvis man opgiver ham så håber jeg man kigger på Niels Frederiksen
Forstår godt argumentationen, men der er reelt ingen af os der ved hvad der bliver diskuteret på kontorerne på Hornevej. Og Hilje er jo uanset ikke Supreme Leader i forhold til truppen. Det kan være Kappmeier har sagt at forventningen er point på kontoen - så er mission indtil videre lykkedes fint. Det kan også være han har sagt at han vil se Tiki-Taka - så ser det ikke godt ud.

Det kan også være, at det smukke polerede spil kommer når der er skabt noget afstand til konkurrenterne og noget af presset er væk og dermed mere ro på.

Bottom line er - jeg tror de har styr på det.

Brugeravatar
YentotreKaffe
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 81
Tilmeldt: 16. sep 2023, 18:21

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af YentotreKaffe » 23. okt 2023, 17:24

Nu har jeg lige set dele af kampen igennem igen, og vi tabte en del dueller og vores helbanepres var ukoordineret.

Vi er nødt til at lave det om til overfaldspres ned på højde med midtercirklen, så der er flere der kan omringe et område og erobre bolden, når det ikke fungerer eller modstanderen spiller igennem det. Er klar over det tager tid at få ind på rygraden af et hold.

B93 var også irriterende gode til at trække tempoet ud af kampen og begyndte først at angribere med flere i 2. Relationerne fik nogle udfordringer da Widell og Odada gik ud.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6401
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af FlæskeFrank » 23. okt 2023, 18:06

DenSataniskeHest skrev:
23. okt 2023, 16:47
Vi får mål på tilfældigheder og inviduelle aktioner, der er sjældent et godt spillet angreb kombineret med et utroligt defensivt opsætning af holdet, så virker det ikke som om der er udvikling. Vi får point men med lidt uheld så mister vi point..

Jeg mangler at se en plan andet end at spille defensivt og satse på inviduelle aktioner.

Samtidig sagde jeg ikke han skulle fyres nu, blot hvis man opgiver ham så håber jeg man kigger på Niels Frederiksen
Tror ikke, at jeg er enig i et eneste af dine udsagn.

Rækken er meget uforudsigelig undtagen AaB, som skovler point ind og iøvrigt samtidigt får skiftet ud på forskellige plads(som påkrævet).

Jeg ser intet i Sønderjyskes spil som skriger superliga eller mere.
- FlæskeFrank

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af FlemmingG » 23. okt 2023, 19:18

DenSataniskeHest skrev:
23. okt 2023, 13:57
siger det igen.. begynder holdet ikke at vise fremgang under Hilje, håber jeg man kigger på Niels Frederiksen.. gerne fra vinter af, så har han et halvt år til at tune holdet...
Vi må altså også lige huske på hvor vi kom fra. Vi er lige rykket ud af superligaen, ovenpå flere kaotiske sæsoner med trænerfyringer, sportsdirektør og direktør fyringer. Klubben har jo været totalt skudt i sænk! Det er en genopbygning! Vi har skiftet en del ud i truppen og har implementerer en del nye unge folk i truppen… truppen har været alvorligt ramt på selvtilliden ovenpå nedrykningen. Jeg er faktisk positivt overrasket over hvor godt truppen performer, ovenpå det kaos den har været igennem.
Jeg er heller ikke imponeret over hvordan holdet præsterer lige pt - dog vil jeg sige at de sidste to udekampe var flot spillet… vi er nødt til at have tillid og tålmodighed med truppen og trænerteam. Jeg er sikker på, at vi går meget lysere tider imøde

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 793
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af emenike » 23. okt 2023, 19:26

Skulle vi ikke prøve med en sæson eller to hvor vi for en gangs skyld ikke skifter cheftræner, og så se hvor det kan bringe os hen?
Immer für AaB, immer für Aalborg!

gwailo
Landshold
Landshold
Indlæg: 964
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:38
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af gwailo » 24. okt 2023, 08:05

Efter min mening er det helt hovedløst at snakke om fyring nu efter et halvt år. Jeg er overbevist om at det kommer ledelsen heller ikke til. Næsten alt de har foretaget sig har været med langt sigte - bl.a. de 4 år man gav Hiljemark. Er sikker på, at de også er klar over de aspekter af spillet, der ikke fungerer, men panikknappen er gemt væk.

Samtidig ser jeg en et setup, der langt fra hviler kun på Hiljemark, men i stedet alle folk omkring 1. holdet. Det ville være symptombehandling at fyre Hiljemark.
// gwailo

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5327
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af R Rosenberg » 24. okt 2023, 08:37

emenike skrev:
23. okt 2023, 19:26
Skulle vi ikke prøve med en sæson eller to hvor vi for en gangs skyld ikke skifter cheftræner, og så se hvor det kan bringe os hen?
Jo, dét kunne være vældigt rart.

Det ville så også bare være vældig rart, hvis den cheftræner vi ikke skifter, kunne vise sig at stå for noget spændende, god, inspirerende, offensiv fodbold. Om Hiljemark så er den, der gør det, må tiden vise.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
YentotreKaffe
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 81
Tilmeldt: 16. sep 2023, 18:21

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af YentotreKaffe » 24. okt 2023, 12:09

R Rosenberg skrev:
24. okt 2023, 08:37
emenike skrev:
23. okt 2023, 19:26
Skulle vi ikke prøve med en sæson eller to hvor vi for en gangs skyld ikke skifter cheftræner, og så se hvor det kan bringe os hen?
Jo, dét kunne være vældigt rart.

Det ville så også bare være vældig rart, hvis den cheftræner vi ikke skifter, kunne vise sig at stå for noget spændende, god, inspirerende, offensiv fodbold. Om Hiljemark så er den, der gør det, må tiden vise.
Vi er lige rykket ned fra suppen, det sværeste er at få sat "god inspirerende offensiv" fodbold op , der er 2 af 10 hold i Suppen der formår at gøre det pt, og det tager længest tid for at få til at fungere. Det kræver netop kontinuitet på trænerbænken og ens system.

Kan vi få en effektiv offensiv med gode relationer når suppen starter, meget ala det vi så mod Vendsyssel og Horsens, så er jeg tilfreds. Det kræver man holder på Widell der er blevet spillet ind som en central figur for os. Men presspillet skal man også kunne justere bedre end vi så i søndags. B93 var kommet for at trække tempoet ud af kampen og ikke tage mange chancer før i 2. og ikke spille deres eget spil. Indtil videre okay tilfreds med at de jyske hold ser ud til at ende i den rigtige del af rækken, når den knækker, det har været bedre fodboldkampe mod dem.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 24. okt 2023, 12:59

R Rosenberg skrev:
24. okt 2023, 08:37
emenike skrev:
23. okt 2023, 19:26
Skulle vi ikke prøve med en sæson eller to hvor vi for en gangs skyld ikke skifter cheftræner, og så se hvor det kan bringe os hen?
Jo, dét kunne være vældigt rart.

Det ville så også bare være vældig rart, hvis den cheftræner vi ikke skifter, kunne vise sig at stå for noget spændende, god, inspirerende, offensiv fodbold. Om Hiljemark så er den, der gør det, må tiden vise.
Hiljemark har vel en og kun en opgave i den her sæson, indtil videre løser han den..end of story.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Besvar