Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Baatnakken
2. div
2. div
Indlæg: 113
Tilmeldt: 14. aug 2022, 16:40
Favoritspiller: Prica

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af Baatnakken » 22. okt 2023, 20:06

Lyfe skrev:
22. okt 2023, 17:52
Så kampen efter hjælp var en god fyr herinde...
hvis helenius går i pressen efter denne kamp og siger han har scoret 6 mål og må være starter så kan jeg ikke mere.... Peter møller spiller med hansker når der var 10 grader men helenius burde løbe sig til varmen! Kampbilledet kunne let have været noget andet hvis det ikke havde været stolpe ud men stolpe ind...

Forstår dog ikke hiljemark i kampen... Widell kom netop til klubben og sagde han kunne løbe solen sort, hvorfor så skifte ham ud?

Widell fik et trælår og blev efterfølgende skiftet ud

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3870
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af Gentleman Finn » 22. okt 2023, 20:15

Debatsiden er hård i år, vi havde gang i noget godt før pausen, nu har vi en kamp hvor vi ikke fandt samme niveau. Lad os se om ikke vi kan finde tilbage til det vi byggede på før pausen. Og ja, Widell er blevet et omdrejningspunkt for vores offensiv, så når han går ud, så mangler vi idéer. Det skal vi blive bedre til at løse. Men det er intet odiøst i at ligge vores offensive spil an på en af vores bedste spillere, heller ikke i suppen. Sælger vi ham inden suppen starter, så kan vi dog godt rende ind i problemer, hvis vi har brugt hele sæsonen på at spille ham ind som en central figur. Så lad venligst være med det Hr. Kappmeier.

Helenius havde i øvrigt et fremragende indhop. Selvom nogle er efter ham for udtalelser, så vil jeg sætte ham ind i startopstillingen næste gang.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af Klaus » 22. okt 2023, 20:17

Der er ikke meget at sige til sejren.... Vi har vel 3-4 store chancer, der skal scores på og et skud på indersiden af stolpen, så jeg synes sådan set ikke der kan pilles ved, at vi vinder igen. Rent spillemæssigt er vi udfordret. Ross løber mange meter, men det er Helenius der i sidste ende redder os. Jeg synes ikke Ross har spillet sig på, og tænker Helenius bør få angrebspladsen tilbage mod Kolding. Efter nogle gode indhop, synes jeg Lucas i dag var en skuffelse og lidt det samme med Pedro. Pedro er vel den eneste på holdet der kan erobre en bold, men opspillet bliver for langsomt når han vinder bolden. Nogle gange i dag skyldtes det en helt katastrofal mangel på bevægelse hos holdkammeraterne, så han ikke kunne gøre andet end spille tilbage, men alligevel.

Og så ved jeg ikke helt med Jørgensen og Kramer. Det er i deres side vi står svages... Og det er lidt underligt, da Kramer var en af de få, der holdt et rimeligt niveau i sidste sæson, men nu er det mere svingende...

Men når det sidste punktum sættes vandt vi igen. Vi er 9 point foran nummer 3, så på trods af at vi måske ikke har oplevet mange store kampe, kan vi ikke klage over udbyttet, og det er nok værd at huske på inden vi saver holdet og træneren midt over.

AaBWanKenobi
2. div
2. div
Indlæg: 116
Tilmeldt: 18. okt 2019, 20:43

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af AaBWanKenobi » 22. okt 2023, 21:13

Stegosaurus skrev:
22. okt 2023, 19:43
AaBWanKenobi skrev:
22. okt 2023, 19:26
Stegosaurus skrev:
22. okt 2023, 17:41
Hanga skrev:
22. okt 2023, 17:09
AaBWanKenobi skrev:
22. okt 2023, 17:06
DenSataniskeHest skrev:
22. okt 2023, 16:42
Savner man kan se en fremgang i spillet under Hjildemark. Det er stadig primært tilfældigheder og inviduelle ting der gør vi laver mål, man sidder ikke og føler det er gennem spillet angreb.

Lucas stadig elendig og Helenius.. Ja jeg har ingen ord
Det er dybest set lige så dårligt som sidste år - det lavere niveau i ligaen giver bare mange flere sejre. Så jo, jeg savner noget udvikling. Både at spillere udvikler sig personligt, men ikke mindst at man begynder at kunne se takterne til, hvad det er, vi vil spillemæssigt, taktisk osv.
Efter 13 kampe i 1. div. har vi vel stadig til gode at se en velspillet kamp i 90 min.
Som det er filfældet med landsholdet (uden sammenligning i øvrigt) er 3 point ikke godt nok, når man tager modstanderne og antallet af dårlige spilleminutter i betragtning.
Jeg vil sige at de to kampe mod Horsens samt udekampen i Vendsyssel var kampe hvor vi spillede god, sammenhængende fodbold i det meste af kampen. Det er de kampe vi gerne skal se flere af. Så var der kampen mod Fredericia og udekampen i B93, hvor vi i perioder så fornuftige ud. Ellers har det været en tynd omgang. Og det er nemlig lige præcis en positiv udvikling man gerne vil se. Det har set godt ud i de to seneste kampe, men de her hjemmekampe hvor vi bør være klart bedre end vores modstandere griber vi godt nok meget skidt an. Vi vinder dem, men det har også været med marginaler i flere tilfælde. Det vil jeg også gerne høre AaB selv sige, men jeg synes desværre de har virket lige tilfredse nok efter flere af kampene.
Jo jo, og FCK SKAL bare smadre Vejle på hjemmebane, for der SKAL jo bare være klasseforskel osv bla bla bla... Vi har haft en af de ringeste trupper nogensinde i superligaen og har efterfølgende fået 3-4 klare forstærkninger og nu spillet 13 kampe uden sådan for alvor at have været tæt på at tabe. Det er en ret god begyndelse. Tingene kan blive bedre, ja, men hvis man ikke kan se, at spillerne og spillet er lysår bedre end i superligaen, skal man overveje en optiker eller psykiater.
Du sætter stråmænd op! Vi nævner ikke noget om klasseforskel, men siger, at vi savner, at man i det mindste kan se tegninger af, hvordan man gerne vil spille fremover. Vi laver stadig få mål i åbent spil, vi spiller nærmest uden en rigtig angriber osv. Er det her planen for fremtiden (hvilket jeg absolut ikke håber det er)?
Når det er sagt, så skal der ofte også være klasseforskel - bare se på, hvor mange lønkroner vi har siddende på bænken.
Forskellen på FCK og AaB er, at FCK kan og ofte spiller godt fodbold, hvilket AaB sjældent gør i længere perioder.
Og så ser du virkelig glasset som halv fyldt, når du siger, at vi ikke har været tæt på at tabe. En anden vinkel er, at vi i flere kampe har været tæt på at smide unødige point.
Jeg overvejer ikke psykiater, men dog optiker, selv om jeg på ingen måder….overhovedet…på nogen måder kan se, at spillet er blevet bedre. Vi er pt. som Vejle og Lyngby: Klart for gode til 1. div., men det tynde øl i Superligaen - akkurat som i sidste sæson.
Hold nu op....

Vi spiller med Ross som rendyrket angriber.

FCK har spillet ca. 0,25 gode superligakampe denne sæson, men ligger stadig i toppen. AaB har spillet glimrende de sidste par kampe - i dag var ikke fantastisk, men vi vandt igen.

Vi er ikke i mål endnu - overhovedet - men vi har taget kvantespring på fire måneder. Der er lang tid til næste sæsonstart. Pilen peger ikke specielt meget nedad.
Flere stråmænd! Læs nu, hvad jeg skriver og forhold dig så til det. Ja, vi spiller med Ross, som angriber, men han bomber jo ikke ligefrem målene ind efter behag. 4 mål i 13 kampe, svarende til 9-10 stk. på en sæson. Det er ikke meget for en solo spidsangriber. Selvfølgelig har FCK spillet bedre, end du skriver. Ellers kunne de ikke føre Superligaen, endda samtidig med at de spiller europæisk.
Men vigtigst: Der er INGEN, der skriver, at vi ikke vinder. Der er INGEN, der skriver, at pilen peger nedad. Jeg konstaterer bare, at jeg ikke synes, at pilen peger opad, uden at jeg vil gentage argumenterne fra tidligere. Men vi er pt. Vejle, og over 1/3 inde i sæsonen er vi nogle, der gerne vil se bare lidt kontinuerligt, SPILLEmæssigt fremgang, hvis vi skal være oppe i sådant superligagear, at vi ikke rykker ud igen, når vi formodentlig rykker op til foråret.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af Kasper » 22. okt 2023, 21:25

Halv sløj indsats, men alligevel 3 point. Det er virkelig dejligt.

Synes i øvrigt ikke det giver meget mening at diskutere om vi vil rykke ned igen med det nuværende hold. Tyskerne har både vinter og sommervinduet til at få ryddet yderligere op/ handlet nye folk ind.

Ahlmann, Lucas og "Pallesen" har udløb og man må regne med at der er andre løntunge/folk der underpræsterer der skal udskiftes med nye unge kræfter.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
YentotreKaffe
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 81
Tilmeldt: 16. sep 2023, 18:21

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af YentotreKaffe » 22. okt 2023, 21:39

Vi lignede nogle der manglede kampform i dag efter en 2 ugers pause, men det er som om nogle har glemt takterne fra før pausen, hvor både pres og spil sad fint, og nu er alt åbenbart lort og vi rykker ned med garanti og bla bla :cool: . Kudos til indskifterne, Helenius og Toku, for at gå ind med 110% og vinde kampen. Odada lignede i øvrigt heller ikke en der var helt tilpas derinde i dag, så forstår godt han blev skiftet ud, vi så (ikke overraskende) lidt tynde ud på midtbanen uden Odada (i den bedste version) og Widell. Det er noget vi er nødt til at kigge på.

Og så lige et klip fra Vesttribunen i dag ved straffesparket, de satte lige speederen i bund de sidste 15 min, da holdet havde brug for lidt benzin, er vilde med jer :thumbsup:

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af RicoBR02 » 22. okt 2023, 21:45

Jeg har ALDRIG set et sted hvor det at "bruge stråmænd" bliver sagt så meget i løbet af et år.. Skal vi ikke snart pensionere det lorte ord?

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1204
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af Reyad » 22. okt 2023, 21:53

Kan ikke huske, hvem der sagde det i et interview, som jeg hørte/læste for nylig. Han pointerede, hvor lidt journalister, fans osv egentlig ved om fodbold og de parametre der er gældende for spilleren på banen og for holdet. Derfor stoppede vedkommende med at forholde sig til det.
Efter at have læst med herinde, tenderer jeg til at være enig med vedkommende.

Nej, det var ikke skønt. Men folk lader sidste års frustrationer påvirke denne sæson. Forståeligt men ikke særlig konstruktivt. Vi vandt. Vi har 9 point ned til tredjepladsen. Snit på 2,54. To flotte kampe inden pausen. Fodbold er ikke kun øjebliksbilleder, men progression over en længere periode. Holdet bevæger sig i den rigtige retning. Det synes jeg ikke der kan være tvivl om. Hiljemark og co leder stadig efter løsningerne på nogle positioner - men stadig med sejre som resultat. Det synes jeg vidner om godt trænerarbejde.

Personligt er jeg mere og mere overbevist om det ‘nye’ system, selvom jeg ikke så ideen i starten. Meget solidt, dynamisk og direkte - når det fungerer. Det gjorde det ikke specielt meget i dag. Men vi vandt. Fortjent.

Min tiltro til AaB som klub har ikke været højere i lang tid. Kan ikke genkende den enorme negativitet der ofte svømmer over herinde. Vi er mega godt på vej mod en oprykning. Det synes jeg er imponerende. Vi får mere og mere en spillestil. Det er godt. Vi har fået gode signings og mange spillere har løftet deres niveau (Posavec, Otoa, Ross, Kasper Jørgensen - fraregnet denne kamp). Der er ryddet godt op i truppen. Mere kommer.

Alt i alt burde noget af den fabelagtige stemning på vesttribunen finde vej til Debatsiden 😀💪

Er man uenig kan man bare henvise til indledningen og sige, at jeg tydeligvis er en af de fans, der intet ved om fodbold 👍

AaBWanKenobi
2. div
2. div
Indlæg: 116
Tilmeldt: 18. okt 2019, 20:43

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af AaBWanKenobi » 22. okt 2023, 22:00

RicoBR02 skrev:
22. okt 2023, 21:45
Jeg har ALDRIG set et sted hvor det at "bruge stråmænd" bliver sagt så meget i løbet af et år.. Skal vi ikke snart pensionere det lorte ord?
Nej! Det er en kort og præcis måde at pointere, at nogen blander æbler og pærer sammen, hvilket gør en diskussion umulig.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1482
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af Stegosaurus » 22. okt 2023, 22:09

AaBWanKenobi skrev:
22. okt 2023, 21:13
Stegosaurus skrev:
22. okt 2023, 19:43
AaBWanKenobi skrev:
22. okt 2023, 19:26
Stegosaurus skrev:
22. okt 2023, 17:41
Hanga skrev:
22. okt 2023, 17:09
AaBWanKenobi skrev:
22. okt 2023, 17:06

Det er dybest set lige så dårligt som sidste år - det lavere niveau i ligaen giver bare mange flere sejre. Så jo, jeg savner noget udvikling. Både at spillere udvikler sig personligt, men ikke mindst at man begynder at kunne se takterne til, hvad det er, vi vil spillemæssigt, taktisk osv.
Efter 13 kampe i 1. div. har vi vel stadig til gode at se en velspillet kamp i 90 min.
Som det er filfældet med landsholdet (uden sammenligning i øvrigt) er 3 point ikke godt nok, når man tager modstanderne og antallet af dårlige spilleminutter i betragtning.
Jeg vil sige at de to kampe mod Horsens samt udekampen i Vendsyssel var kampe hvor vi spillede god, sammenhængende fodbold i det meste af kampen. Det er de kampe vi gerne skal se flere af. Så var der kampen mod Fredericia og udekampen i B93, hvor vi i perioder så fornuftige ud. Ellers har det været en tynd omgang. Og det er nemlig lige præcis en positiv udvikling man gerne vil se. Det har set godt ud i de to seneste kampe, men de her hjemmekampe hvor vi bør være klart bedre end vores modstandere griber vi godt nok meget skidt an. Vi vinder dem, men det har også været med marginaler i flere tilfælde. Det vil jeg også gerne høre AaB selv sige, men jeg synes desværre de har virket lige tilfredse nok efter flere af kampene.
Jo jo, og FCK SKAL bare smadre Vejle på hjemmebane, for der SKAL jo bare være klasseforskel osv bla bla bla... Vi har haft en af de ringeste trupper nogensinde i superligaen og har efterfølgende fået 3-4 klare forstærkninger og nu spillet 13 kampe uden sådan for alvor at have været tæt på at tabe. Det er en ret god begyndelse. Tingene kan blive bedre, ja, men hvis man ikke kan se, at spillerne og spillet er lysår bedre end i superligaen, skal man overveje en optiker eller psykiater.
Du sætter stråmænd op! Vi nævner ikke noget om klasseforskel, men siger, at vi savner, at man i det mindste kan se tegninger af, hvordan man gerne vil spille fremover. Vi laver stadig få mål i åbent spil, vi spiller nærmest uden en rigtig angriber osv. Er det her planen for fremtiden (hvilket jeg absolut ikke håber det er)?
Når det er sagt, så skal der ofte også være klasseforskel - bare se på, hvor mange lønkroner vi har siddende på bænken.
Forskellen på FCK og AaB er, at FCK kan og ofte spiller godt fodbold, hvilket AaB sjældent gør i længere perioder.
Og så ser du virkelig glasset som halv fyldt, når du siger, at vi ikke har været tæt på at tabe. En anden vinkel er, at vi i flere kampe har været tæt på at smide unødige point.
Jeg overvejer ikke psykiater, men dog optiker, selv om jeg på ingen måder….overhovedet…på nogen måder kan se, at spillet er blevet bedre. Vi er pt. som Vejle og Lyngby: Klart for gode til 1. div., men det tynde øl i Superligaen - akkurat som i sidste sæson.
Hold nu op....

Vi spiller med Ross som rendyrket angriber.

FCK har spillet ca. 0,25 gode superligakampe denne sæson, men ligger stadig i toppen. AaB har spillet glimrende de sidste par kampe - i dag var ikke fantastisk, men vi vandt igen.

Vi er ikke i mål endnu - overhovedet - men vi har taget kvantespring på fire måneder. Der er lang tid til næste sæsonstart. Pilen peger ikke specielt meget nedad.
Flere stråmænd! Læs nu, hvad jeg skriver og forhold dig så til det. Ja, vi spiller med Ross, som angriber, men han bomber jo ikke ligefrem målene ind efter behag. 4 mål i 13 kampe, svarende til 9-10 stk. på en sæson. Det er ikke meget for en solo spidsangriber. Selvfølgelig har FCK spillet bedre, end du skriver. Ellers kunne de ikke føre Superligaen, endda samtidig med at de spiller europæisk.
Men vigtigst: Der er INGEN, der skriver, at vi ikke vinder. Der er INGEN, der skriver, at pilen peger nedad. Jeg konstaterer bare, at jeg ikke synes, at pilen peger opad, uden at jeg vil gentage argumenterne fra tidligere. Men vi er pt. Vejle, og over 1/3 inde i sæsonen er vi nogle, der gerne vil se bare lidt kontinuerligt, SPILLEmæssigt fremgang, hvis vi skal være oppe i sådant superligagear, at vi ikke rykker ud igen, når vi formodentlig rykker op til foråret.
Du debatterer jo ikke. Du synes bare spillet er dårligt og du er ked af det.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af Hovedet » 22. okt 2023, 22:22

Umiddelbart lyder knap 7800 tilskuere en regnvåd eftermiddag i slutoktober mod B 93 i 1. division endda mere end tilforladeligt; set i lyset af godt 11.000 billetter ude et par dage før kampstart - og ikke mindst 9500 for mere end to uger siden - er jeg dog en smule skuffet over tilskuertallet.

Og der begynder at tegne sig en mystisk tendens: Hvis vi sammenholder de sidste to kampe mod udebane mod Vendsyssel og Horsens med de sidste to kampe på hjemmebane mod HB Køge og B 93, forekommer det ikke logisk, at vi med stort besvær og spænding til slutfløjtet hiver knebne sejre i land på hjemmebane mod oplagte nedrykningskandidater (sammenlagt 4-1), samtidig med, at vi temmelig ubesværet vinder 3-1 og 4-1 på udebane over markant stærkere modstandere.

Det virker ligeledes underligt, at 2 ud af vores blot 3 pointtab i denne sæson er indtruffet mod rækkens to nedrykningsplacerede hold; herunder ikke mindst horrible 1-1 mod et endda markant svækket Næstvedhold på Aalborg Stadion.

På papiret venter der os nu en vanskelig udebanekamp mod Kolding, hvorpå følger en hjemmekamp mod Helsingør, der har ageret komplet horribelt med blot 1 point de seneste 9 opgør. Det eneste, som samme Helsingør har opnået - ja, siden 1-1 mod AaB. Personligt var jeg ikke helt tryg ved udekampene i Hjørring og Horsens og opfattede det samtidig som en formsag at besejre HB Køge og B 93 i Aalborg. Ovenstående in mente ville det ikke være forbløffende, om vi kommer til at fremstå markant mere overbevisende i Kolding end hjemme mod Helsingør.

AaBWanKenobi
2. div
2. div
Indlæg: 116
Tilmeldt: 18. okt 2019, 20:43

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af AaBWanKenobi » 22. okt 2023, 22:33

Stegosaurus skrev:
22. okt 2023, 22:09
AaBWanKenobi skrev:
22. okt 2023, 21:13
Stegosaurus skrev:
22. okt 2023, 19:43
AaBWanKenobi skrev:
22. okt 2023, 19:26
Stegosaurus skrev:
22. okt 2023, 17:41
Hanga skrev:
22. okt 2023, 17:09


Jeg vil sige at de to kampe mod Horsens samt udekampen i Vendsyssel var kampe hvor vi spillede god, sammenhængende fodbold i det meste af kampen. Det er de kampe vi gerne skal se flere af. Så var der kampen mod Fredericia og udekampen i B93, hvor vi i perioder så fornuftige ud. Ellers har det været en tynd omgang. Og det er nemlig lige præcis en positiv udvikling man gerne vil se. Det har set godt ud i de to seneste kampe, men de her hjemmekampe hvor vi bør være klart bedre end vores modstandere griber vi godt nok meget skidt an. Vi vinder dem, men det har også været med marginaler i flere tilfælde. Det vil jeg også gerne høre AaB selv sige, men jeg synes desværre de har virket lige tilfredse nok efter flere af kampene.
Jo jo, og FCK SKAL bare smadre Vejle på hjemmebane, for der SKAL jo bare være klasseforskel osv bla bla bla... Vi har haft en af de ringeste trupper nogensinde i superligaen og har efterfølgende fået 3-4 klare forstærkninger og nu spillet 13 kampe uden sådan for alvor at have været tæt på at tabe. Det er en ret god begyndelse. Tingene kan blive bedre, ja, men hvis man ikke kan se, at spillerne og spillet er lysår bedre end i superligaen, skal man overveje en optiker eller psykiater.
Du sætter stråmænd op! Vi nævner ikke noget om klasseforskel, men siger, at vi savner, at man i det mindste kan se tegninger af, hvordan man gerne vil spille fremover. Vi laver stadig få mål i åbent spil, vi spiller nærmest uden en rigtig angriber osv. Er det her planen for fremtiden (hvilket jeg absolut ikke håber det er)?
Når det er sagt, så skal der ofte også være klasseforskel - bare se på, hvor mange lønkroner vi har siddende på bænken.
Forskellen på FCK og AaB er, at FCK kan og ofte spiller godt fodbold, hvilket AaB sjældent gør i længere perioder.
Og så ser du virkelig glasset som halv fyldt, når du siger, at vi ikke har været tæt på at tabe. En anden vinkel er, at vi i flere kampe har været tæt på at smide unødige point.
Jeg overvejer ikke psykiater, men dog optiker, selv om jeg på ingen måder….overhovedet…på nogen måder kan se, at spillet er blevet bedre. Vi er pt. som Vejle og Lyngby: Klart for gode til 1. div., men det tynde øl i Superligaen - akkurat som i sidste sæson.
Hold nu op....

Vi spiller med Ross som rendyrket angriber.

FCK har spillet ca. 0,25 gode superligakampe denne sæson, men ligger stadig i toppen. AaB har spillet glimrende de sidste par kampe - i dag var ikke fantastisk, men vi vandt igen.

Vi er ikke i mål endnu - overhovedet - men vi har taget kvantespring på fire måneder. Der er lang tid til næste sæsonstart. Pilen peger ikke specielt meget nedad.
Flere stråmænd! Læs nu, hvad jeg skriver og forhold dig så til det. Ja, vi spiller med Ross, som angriber, men han bomber jo ikke ligefrem målene ind efter behag. 4 mål i 13 kampe, svarende til 9-10 stk. på en sæson. Det er ikke meget for en solo spidsangriber. Selvfølgelig har FCK spillet bedre, end du skriver. Ellers kunne de ikke føre Superligaen, endda samtidig med at de spiller europæisk.
Men vigtigst: Der er INGEN, der skriver, at vi ikke vinder. Der er INGEN, der skriver, at pilen peger nedad. Jeg konstaterer bare, at jeg ikke synes, at pilen peger opad, uden at jeg vil gentage argumenterne fra tidligere. Men vi er pt. Vejle, og over 1/3 inde i sæsonen er vi nogle, der gerne vil se bare lidt kontinuerligt, SPILLEmæssigt fremgang, hvis vi skal være oppe i sådant superligagear, at vi ikke rykker ud igen, når vi formodentlig rykker op til foråret.
Du debatterer jo ikke. Du synes bare spillet er dårligt og du er ked af det.
Nu gør jeg i hvert fald ikke. Tak for psykoanalysen og for i aften!

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af RicoBR02 » 22. okt 2023, 22:42

AaBWanKenobi skrev:
22. okt 2023, 22:00
RicoBR02 skrev:
22. okt 2023, 21:45
Jeg har ALDRIG set et sted hvor det at "bruge stråmænd" bliver sagt så meget i løbet af et år.. Skal vi ikke snart pensionere det lorte ord?
Nej! Det er en kort og præcis måde at pointere, at nogen blander æbler og pærer sammen, hvilket gør en diskussion umulig.
Det der gør diskussioner herinde umulige er at der sidder den samme flok dag ud og dag ind og kæmper for at være mest uenige..

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af R Rosenberg » 22. okt 2023, 23:01

RicoBR02 skrev:
22. okt 2023, 22:42
AaBWanKenobi skrev:
22. okt 2023, 22:00
RicoBR02 skrev:
22. okt 2023, 21:45
Jeg har ALDRIG set et sted hvor det at "bruge stråmænd" bliver sagt så meget i løbet af et år.. Skal vi ikke snart pensionere det lorte ord?
Nej! Det er en kort og præcis måde at pointere, at nogen blander æbler og pærer sammen, hvilket gør en diskussion umulig.
Det der gør diskussioner herinde umulige er at der sidder den samme flok dag ud og dag ind og kæmper for at være mest uenige..
Det er jo lodret løgn!
Ædruelighedens stemme

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2874
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af Eksil » 22. okt 2023, 23:08

Hovedet skrev:
22. okt 2023, 22:22
Umiddelbart lyder knap 7800 tilskuere en regnvåd eftermiddag i slutoktober mod B 93 i 1. division endda mere end tilforladeligt; set i lyset af godt 11.000 billetter ude et par dage før kampstart - og ikke mindst 9500 for mere end to uger siden - er jeg dog en smule skuffet over tilskuertallet.

Og der begynder at tegne sig en mystisk tendens: Hvis vi sammenholder de sidste to kampe mod udebane mod Vendsyssel og Horsens med de sidste to kampe på hjemmebane mod HB Køge og B 93, forekommer det ikke logisk, at vi med stort besvær og spænding til slutfløjtet hiver knebne sejre i land på hjemmebane mod oplagte nedrykningskandidater (sammenlagt 4-1), samtidig med, at vi temmelig ubesværet vinder 3-1 og 4-1 på udebane over markant stærkere modstandere.

Det virker ligeledes underligt, at 2 ud af vores blot 3 pointtab i denne sæson er indtruffet mod rækkens to nedrykningsplacerede hold; herunder ikke mindst horrible 1-1 mod et endda markant svækket Næstvedhold på Aalborg Stadion.

På papiret venter der os nu en vanskelig udebanekamp mod Kolding, hvorpå følger en hjemmekamp mod Helsingør, der har ageret komplet horribelt med blot 1 point de seneste 9 opgør. Det eneste, som samme Helsingør har opnået - ja, siden 1-1 mod AaB. Personligt var jeg ikke helt tryg ved udekampene i Hjørring og Horsens og opfattede det samtidig som en formsag at besejre HB Køge og B 93 i Aalborg. Ovenstående in mente ville det ikke være forbløffende, om vi kommer til at fremstå markant mere overbevisende i Kolding end hjemme mod Helsingør.
Det er også en del af trænergerningen at arbejde med spændingsniveauer og motivation. Virker til at den unge træner kan blive bedre her. Sidste år virkede holdet overtændt i kampe. I år er det modsatte issue mod bunden, som du fint beskriver.

Lomaha
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 30. aug 2007, 20:43
Geografisk sted: Ikast

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af Lomaha » 23. okt 2023, 07:45

Hovedet skrev:
22. okt 2023, 22:22
Umiddelbart lyder knap 7800 tilskuere en regnvåd eftermiddag i slutoktober mod B 93 i 1. division endda mere end tilforladeligt; set i lyset af godt 11.000 billetter ude et par dage før kampstart - og ikke mindst 9500 for mere end to uger siden - er jeg dog en smule skuffet over tilskuertallet.

Og der begynder at tegne sig en mystisk tendens: Hvis vi sammenholder de sidste to kampe mod udebane mod Vendsyssel og Horsens med de sidste to kampe på hjemmebane mod HB Køge og B 93, forekommer det ikke logisk, at vi med stort besvær og spænding til slutfløjtet hiver knebne sejre i land på hjemmebane mod oplagte nedrykningskandidater (sammenlagt 4-1), samtidig med, at vi temmelig ubesværet vinder 3-1 og 4-1 på udebane over markant stærkere modstandere.

Det virker ligeledes underligt, at 2 ud af vores blot 3 pointtab i denne sæson er indtruffet mod rækkens to nedrykningsplacerede hold; herunder ikke mindst horrible 1-1 mod et endda markant svækket Næstvedhold på Aalborg Stadion.

På papiret venter der os nu en vanskelig udebanekamp mod Kolding, hvorpå følger en hjemmekamp mod Helsingør, der har ageret komplet horribelt med blot 1 point de seneste 9 opgør. Det eneste, som samme Helsingør har opnået - ja, siden 1-1 mod AaB. Personligt var jeg ikke helt tryg ved udekampene i Hjørring og Horsens og opfattede det samtidig som en formsag at besejre HB Køge og B 93 i Aalborg. Ovenstående in mente ville det ikke være forbløffende, om vi kommer til at fremstå markant mere overbevisende i Kolding end hjemme mod Helsingør.
Det er da sådan set logisk nok. Vi spiller bedst mod hold, der vil spille fodbold og ringest mod dem, hvis eneste formål er at ødelægge fodbolden for modstanderholdet.

Jeg har absolut den bedste fornemmelse, når vi skal spille mod "topholdene" end mod bundholdene.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af Raptorr » 23. okt 2023, 07:47

R Rosenberg skrev:
22. okt 2023, 23:01
RicoBR02 skrev:
22. okt 2023, 22:42
AaBWanKenobi skrev:
22. okt 2023, 22:00
RicoBR02 skrev:
22. okt 2023, 21:45
Jeg har ALDRIG set et sted hvor det at "bruge stråmænd" bliver sagt så meget i løbet af et år.. Skal vi ikke snart pensionere det lorte ord?
Nej! Det er en kort og præcis måde at pointere, at nogen blander æbler og pærer sammen, hvilket gør en diskussion umulig.
Det der gør diskussioner herinde umulige er at der sidder den samme flok dag ud og dag ind og kæmper for at være mest uenige..
Det er jo lodret løgn!
:D :D

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1212
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af Spanky » 23. okt 2023, 09:14

Endnu en skuffende og frustrerende dag på stadion på trods af sejren. Widell den eneste som leverer over middel, Højholt er tæt på.

Det går simpelthen udover min fatteevne, at en af Lucas Andersens første aktioner på banen er, at han skal ud og sparke hjørnespark, hvor han sender en elendig ballonbold indover! Caballo havde, inden Lucas’ entre, sparket 6-7 knivskarpe hjørnespark og var stadig på banen. Hvordan fanden kan det lige pludselig være Lucas’ opgave igen? En mand der ikke har sparket et fornuftigt hjørnespark i flere år! selvfølgelig er Caballo vores førstesparker ved hjørne nu efter det han har vist efter han har fundet kampformen. Det er helt banale ting, som der fandme er på plads på serie 4 niveau. Pilen peger på trænerteamet.

Og så viste Helenius igen, at han burde være selvskrevet i startopstillingen. Redder holdet fra en pinlig affære og afgør kampen.

At vi fortsætter med 3 stoppere efter B93 har udlignet skriger også til himlen, kom nu lidt ind i kampen, Hiljemark. Du er heldig med Helenius redder dig tre point.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af Halil » 23. okt 2023, 09:47

7769 glade mennesker havde indfundet sig på Aalborg Stadion.

Det er flot.
Uden Synd Ingen Frelse

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd AaB-B 93 søndag 22/10 kl. 15

Indlæg af RicoBR02 » 23. okt 2023, 10:51

Spanky skrev:
23. okt 2023, 09:14
Endnu en skuffende og frustrerende dag på stadion på trods af sejren. Widell den eneste som leverer over middel, Højholt er tæt på.

Det går simpelthen udover min fatteevne, at en af Lucas Andersens første aktioner på banen er, at han skal ud og sparke hjørnespark, hvor han sender en elendig ballonbold indover! Caballo havde, inden Lucas’ entre, sparket 6-7 knivskarpe hjørnespark og var stadig på banen. Hvordan fanden kan det lige pludselig være Lucas’ opgave igen? En mand der ikke har sparket et fornuftigt hjørnespark i flere år! selvfølgelig er Caballo vores førstesparker ved hjørne nu efter det han har vist efter han har fundet kampformen. Det er helt banale ting, som der fandme er på plads på serie 4 niveau. Pilen peger på trænerteamet.

Og så viste Helenius igen, at han burde være selvskrevet i startopstillingen. Redder holdet fra en pinlig affære og afgør kampen.

At vi fortsætter med 3 stoppere efter B93 har udlignet skriger også til himlen, kom nu lidt ind i kampen, Hiljemark. Du er heldig med Helenius redder dig tre point.
Problemet med helenius er jo at han i 80 min er ødelæggende for vores spil, lavt tempo og opgivende.. Det er fedt at han kan afgøre kampene, men stod det til mig så blev han ved med at have den rolle fra bænken.

Besvar