Kamptråd: Kolding IF-AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kaare Sagan Larsen
Superliga
Superliga
Indlæg: 696
Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:14

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af Kaare Sagan Larsen » 28. okt 2023, 14:03

jonas386 skrev:
28. okt 2023, 13:48
Fin scoring af Thelander, lækkert indlæg i to omgange fra Caballo. Han har altså en fin fod må man give ham.
Lidt sjovt, for synes han har spillet temmelig elendigt indtil nu.
Dårlige indlæg og afleveringer. Men den der lå sgu godt.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af R Rosenberg » 28. okt 2023, 14:05

Mikki89 skrev:
28. okt 2023, 14:02
Thygesens analyse er korrekt. Vi spiller som en pose nødder, men har defensiv kontrol og så kan vi score på en dødbold. Men det er ikke et langtidsholdbart projekt. Jeg synes vi skal overveje trænerposten nøje i vinterpausen. Jeg tror ikke Hiljemark har det, der skal til for at lægge en slagkraftig plan, når vi forhåbentlig til sommer er i superligaen igen. Senest når sæsonen er slut og spillet ikke er blevet bedre er jeg fan af, at vi spørger ind til om Niels Frederiksen ikke kunne tænke sig, at blive vores nye cheftræner.
Men han siger jo også, at nu handler det måske bare om sejre for et hold, der er ramt på alle parametre på grund af nedrykning. Og så kommer fodbolden måske til foråret.

Det kan sagtens være. Men jeg tror bare ikke rigtig på det længere. Jeg tror faktisk, at Hilje er tilhænger af solid kompakt fodbold, hvor der ikke sættes meget på spil. Og det hører sig bare ikke til i AaB. Måske i Horsens.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af Kasper » 28. okt 2023, 14:07

Thygesen sagde så også at det er Hiljemarks filosofi at spille ringe og score på en dødbold og så vinde. Det er noget værre pladder.

Han er sgu da heller ikke tilfreds med spillet i første halvleg.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af Remark » 28. okt 2023, 14:07

Kolding: Der er ingen hold, der spiller sådan her i superligaen. Vel næppe i divisionerne.

Kunne godt tænke mig vi fik bedre fat centralt på midten, og Widell må godt tage fat og holde i bolden noget mere

Brugeravatar
KME
1. div
1. div
Indlæg: 487
Tilmeldt: 16. jul 2013, 09:25
Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
Geografisk sted: 8722
Kontakt:

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af KME » 28. okt 2023, 14:08

KIF er svære at spille imod - 0-1 og 3 point vil være helt fint med mig....

:aabfan: :aabfan:
AaB fan since 1991 :aabfan:

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2554
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af baresi » 28. okt 2023, 14:09

Pollack2 skrev:
28. okt 2023, 13:50
baresi skrev:
28. okt 2023, 13:43
Det blir da heller ik mere defensivt end den her opstilling.
Vi har 3 offensiv spillere inde
2 defensivt indstillede 6ere
3 CB
2 wingback
Altså for mig er der mere og mere der tyder på at hilje bare spiller for at undgå at tabe…
Pedro skal af det hold - få widell ned på 8eren
Spil med bakiz og Toku på kanterne så vi får udfordret …
Vi presser ik eller rettere
Der er ingen plan
Må gi Thygesen ret: Der er ingen plan for det offensive....men vi scorer jo!
Ja tabellen lyver ik.
Men jwg er bare så ærgerlig over at se at det er den tilgang man har valgt for at vinde .
Tænk hvis tilgangen var virkelig at spille bold.
Uden sammenligning - men feks som Tottenham har gjort efter flere år med dødssyg betonbloks - går i ny retning - og ny formation med mere offensiv indstilling.
Hurtig direkte spil og presspil med nok folk med fremme
Vi er mega defensive
4-4-2 / 4-3-3
Gad så godt se en midtbanen med feks
Odada højholt og widell
Og Toku - bakiz og helenius fremme
Men tror simpelthen at planen virkelig er at vi ikke skal tabe og så må man se om man vinder lidt tilfældigt fordi man individuelt er bedre
Men det her spil er sindssygt kedeligt
Og fatter ikke at vi har 7 defensive ud af 10 mark spillere det er jo helt slukket

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2539
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af troelsh » 28. okt 2023, 14:13

NIN skrev:
28. okt 2023, 14:00
Salle17 skrev:
28. okt 2023, 13:54
Vi spiller mod en modstander, der har som erklæret mål at spille en omgang bøvlet, destruktivt rugbyfodbold. Spillet er jammerligt, men betingelserne er satme også af H til.
Ja, det høre ingen steder hjemme. De burde indstille sig efter os. Det gør de forhåbentlig i Superligaen og så bliver alt lettere end i NordicBet.
Det er ikke en undskyldning, han skriver jo også vi er ringe, men det er jo en del af forklaringen på kampbilledet.
Jeg havde forventet dette kampbillede, og jeg tror faktisk de fleste superligahold ville have det svært på den udebane.

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 448
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af DenSataniskeHest » 28. okt 2023, 14:14

baresi skrev:
28. okt 2023, 14:09
Pollack2 skrev:
28. okt 2023, 13:50
baresi skrev:
28. okt 2023, 13:43
Det blir da heller ik mere defensivt end den her opstilling.
Vi har 3 offensiv spillere inde
2 defensivt indstillede 6ere
3 CB
2 wingback
Altså for mig er der mere og mere der tyder på at hilje bare spiller for at undgå at tabe…
Pedro skal af det hold - få widell ned på 8eren
Spil med bakiz og Toku på kanterne så vi får udfordret …
Vi presser ik eller rettere
Der er ingen plan
Må gi Thygesen ret: Der er ingen plan for det offensive....men vi scorer jo!
Ja tabellen lyver ik.
Men jwg er bare så ærgerlig over at se at det er den tilgang man har valgt for at vinde .
Tænk hvis tilgangen var virkelig at spille bold.
Uden sammenligning - men feks som Tottenham har gjort efter flere år med dødssyg betonbloks - går i ny retning - og ny formation med mere offensiv indstilling.
Hurtig direkte spil og presspil med nok folk med fremme
Vi er mega defensive
4-4-2 / 4-3-3
Gad så godt se en midtbanen med feks
Odada højholt og widell
Og Toku - bakiz og helenius fremme
Men tror simpelthen at planen virkelig er at vi ikke skal tabe og så må man se om man vinder lidt tilfældigt fordi man individuelt er bedre
Men det her spil er sindssygt kedeligt
Og fatter ikke at vi har 7 defensive ud af 10 mark spillere det er jo helt slukket
Det var jo lidt det samme Erik forsøgte. Provlemet var bare i superligaen havde vi ikke spillerne der kunne afgøre en kamp på andet end tilfældigheder

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af Gentleman Finn » 28. okt 2023, 14:15

Mikki89 skrev:
28. okt 2023, 14:02
Thygesens analyse er korrekt. Vi spiller som en pose nødder, men har defensiv kontrol og så kan vi score på en dødbold. Men det er ikke et langtidsholdbart projekt. Jeg synes vi skal overveje trænerposten nøje i vinterpausen. Jeg tror ikke Hiljemark har det, der skal til for at lægge en slagkraftig plan, når vi forhåbentlig til sommer er i superligaen igen. Senest når sæsonen er slut og spillet ikke er blevet bedre er jeg fan af, at vi spørger ind til om Niels Frederiksen ikke kunne tænke sig, at blive vores nye cheftræner.
Det sidste vi har brug for er en trænerfyring oven i de mange, jeg kan ikke forestille mig han har tabt truppen med alle de sejre, så vi bør holde tungen lige i munden. Vi har folk ansat til at hjælpe Hiljemark med systemet.

Helt normalt at bygge op nedefra, men der mangler åbenlyst noget offensivt endnu, det skal bygges på. Og måske en udskiftning i truppen.

Thygesen er træls at høre på, han er altid negativ.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af NIN » 28. okt 2023, 14:19

troelsh skrev:
28. okt 2023, 14:13
NIN skrev:
28. okt 2023, 14:00
Salle17 skrev:
28. okt 2023, 13:54
Vi spiller mod en modstander, der har som erklæret mål at spille en omgang bøvlet, destruktivt rugbyfodbold. Spillet er jammerligt, men betingelserne er satme også af H til.
Ja, det høre ingen steder hjemme. De burde indstille sig efter os. Det gør de forhåbentlig i Superligaen og så bliver alt lettere end i NordicBet.
Det er ikke en undskyldning, han skriver jo også vi er ringe, men det er jo en del af forklaringen på kampbilledet.
Jeg havde forventet dette kampbillede, og jeg tror faktisk de fleste superligahold ville have det svært på den udebane.
Så du mener, at den sang er en enlig svale herinde? At vejret, banerne og modstandere der ikke angriber hovedløst mod en større og bedre klub, gør det umuligt for os at spille godt fodbold? Er det tilfældet og alle vil have det svært her, så kan vi jo kun glæde os, rykker vi op og skal på besøg hos de tre FC-klubber. Det må være en drøm for vores offensive udtryk og spil.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af bedstefar » 28. okt 2023, 14:20

Pedro med mange gode erobringer, dog også en del sjusket i sit pasningsspil, men man ser da ham ift Højholt, som endnu ikke har meldt sig ind i kampen. Odada ind i stedet for Højholt. Det er simpelthen for anonymt!!!

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af Gentleman Finn » 28. okt 2023, 14:24

bedstefar skrev:
28. okt 2023, 14:20
Pedro med mange gode erobringer, dog også en del sjusket i sit pasningsspil, men man ser da ham ift Højholt, som endnu ikke har meldt sig ind i kampen. Odada ind i stedet for Højholt. Det er simpelthen for anonymt!!!
Enig, kan vi ikke vække Højholt fra foråret, der var han sublim. Mener også Odada snart skal ind

Men det er godt nok en pløjemark hvor der skal vindes bolde. Godt at vi er gode på dødbold indtil videre.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2554
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af baresi » 28. okt 2023, 14:26

Men hvis vi spiller 3/5/2 for at dæmme op for Kolding så siger det da alt om hiljes tilgang.
Med det hold vi har der burde vi faktisk kunne have en spillestil der gjorde at de andre hold skulle ændre taktik når de mødte os.
Og endnu engang sylter vi offensiven totalt. Vores bænk er offensiv men start 11ere stil modsat
Man henter Toku fordi vi mangler fart og udfordringer mand - mand. Det har kappmeier udtalt.
Men vi bruger ham ik.
Og ham blir da ik i klubben med den her måde st spille på og da slet ik når vi ikke stort set spiller uden offensive kræfter

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2539
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af troelsh » 28. okt 2023, 14:28

NIN skrev:
28. okt 2023, 14:19
troelsh skrev:
28. okt 2023, 14:13
NIN skrev:
28. okt 2023, 14:00
Salle17 skrev:
28. okt 2023, 13:54
Vi spiller mod en modstander, der har som erklæret mål at spille en omgang bøvlet, destruktivt rugbyfodbold. Spillet er jammerligt, men betingelserne er satme også af H til.
Ja, det høre ingen steder hjemme. De burde indstille sig efter os. Det gør de forhåbentlig i Superligaen og så bliver alt lettere end i NordicBet.
Det er ikke en undskyldning, han skriver jo også vi er ringe, men det er jo en del af forklaringen på kampbilledet.
Jeg havde forventet dette kampbillede, og jeg tror faktisk de fleste superligahold ville have det svært på den udebane.
Så du mener, at den sang er en enlig svale herinde? At vejret, banerne og modstandere der ikke angriber hovedløst mod en større og bedre klub, gør det umuligt for os at spille godt fodbold? Er det tilfældet og alle vil have det svært her, så kan vi jo kun glæde os, rykker vi op og skal på besøg hos de tre FC-klubber. Det må være en drøm for vores offensive udtryk og spil.
Igen, der bliver også skrevet vi er ringe, jeg tror ikke der er nogen herinde der er tilfredse med spillet, og det er ikke eksterne faktorer der gør vi er ringe, men modstandernes spillestil, baneforhold etc. hører med til forklaringen på hvorfor nogle kampe er kønnere end andre, og den her sæson er det kun lykkedes os at spille 2 måske 3 kampe med god boldomgang.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af jonas386 » 28. okt 2023, 14:33

70 minutter, 0 indskiftninger
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af Gentleman Finn » 28. okt 2023, 14:36

troelsh skrev:
28. okt 2023, 14:28
NIN skrev:
28. okt 2023, 14:19
troelsh skrev:
28. okt 2023, 14:13
NIN skrev:
28. okt 2023, 14:00
Salle17 skrev:
28. okt 2023, 13:54
Vi spiller mod en modstander, der har som erklæret mål at spille en omgang bøvlet, destruktivt rugbyfodbold. Spillet er jammerligt, men betingelserne er satme også af H til.
Ja, det høre ingen steder hjemme. De burde indstille sig efter os. Det gør de forhåbentlig i Superligaen og så bliver alt lettere end i NordicBet.
Det er ikke en undskyldning, han skriver jo også vi er ringe, men det er jo en del af forklaringen på kampbilledet.
Jeg havde forventet dette kampbillede, og jeg tror faktisk de fleste superligahold ville have det svært på den udebane.
Så du mener, at den sang er en enlig svale herinde? At vejret, banerne og modstandere der ikke angriber hovedløst mod en større og bedre klub, gør det umuligt for os at spille godt fodbold? Er det tilfældet og alle vil have det svært her, så kan vi jo kun glæde os, rykker vi op og skal på besøg hos de tre FC-klubber. Det må være en drøm for vores offensive udtryk og spil.
Igen, der bliver også skrevet vi er ringe, jeg tror ikke der er nogen herinde der er tilfredse med spillet, og det er ikke eksterne faktorer der gør vi er ringe, men modstandernes spillestil, baneforhold etc. hører med til forklaringen på hvorfor nogle kampe er kønnere end andre, og den her sæson er det kun lykkedes os at spille 2 måske 3 kampe med god boldomgang.
Enig, de færreste suppe hold spiller så destruktivt. Men vi bør straffe dem nu hvor de rykker længere frem, jeg vil se nogle udskiftninger, vi truer dem ikke nok dybt.

Dommeren er jeg dog lidt bange for😅, han har nogle underlige beslutninger lige nu.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af Maglau » 28. okt 2023, 14:37

Hold kæft hvor er cabello en ringe fodboldspiller - engelsk 3. back med planløse lange afleveringer i hobetal.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
KME
1. div
1. div
Indlæg: 487
Tilmeldt: 16. jul 2013, 09:25
Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
Geografisk sted: 8722
Kontakt:

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af KME » 28. okt 2023, 14:39

Prica ind :aabfan: :aabfan:
AaB fan since 1991 :aabfan:

Brugeravatar
hit666
Landshold
Landshold
Indlæg: 856
Tilmeldt: 11. jul 2018, 22:17
Favoritspiller: rade prica

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af hit666 » 28. okt 2023, 14:40

KME skrev:
28. okt 2023, 14:39
Prica ind :aabfan: :aabfan:
Det gir ingen mening🤔
AaB AaB AaB AaB

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af bedstefar » 28. okt 2023, 14:43

Maglau skrev:
28. okt 2023, 14:37
Hold kæft hvor er cabello en ringe fodboldspiller - engelsk 3. back med planløse lange afleveringer i hobetal.
Hvad snakker du om? Hvornår har vi sidst haft så god en indlægsfod?

Besvar