Kamptråd: Kolding IF-AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2539
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af troelsh » 28. okt 2023, 15:04

Posavec! :cheers:

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 789
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af Raptorr » 28. okt 2023, 15:05

Jeg tilhører den optimistiske del af debatsiden, som tror på, at vi får udviklet holdet og spillet i denne sæson. Men... men, min optimisme holder ikke alt for mange af den her slags kampe. Det var godt nok sløjt. Jeg trænger til en offensiv pragtpræstation med fuld damp på alle kedler hjemme på Aalborg Stadion. Det er der nok mange, som trænger til :D

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 603
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af KongGulerod » 28. okt 2023, 15:05

Grimmeste sejr i mands minde. Posavec er en kæmpe chef.

AaBWanKenobi
2. div
2. div
Indlæg: 116
Tilmeldt: 18. okt 2019, 20:43

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af AaBWanKenobi » 28. okt 2023, 15:05

Kunji skrev:
28. okt 2023, 15:01
To katastrofale kampe i træk. Hiljemark og co. skal virkelig se indad.
Enig! Og samtidig kværner Sønderjyske bare deruda’. Vi rykker sandsynligvis op, men det kan let ende med kun at blive som nummer 2.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2554
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af baresi » 28. okt 2023, 15:08

AaBWanKenobi skrev:
28. okt 2023, 15:05
Kunji skrev:
28. okt 2023, 15:01
To katastrofale kampe i træk. Hiljemark og co. skal virkelig se indad.
Enig! Og samtidig kværner Sønderjyske bare deruda’. Vi rykker sandsynligvis op, men det kan let ende med kun at blive som nummer 2.
Sønderjyske tør at spille bold
Hiljes ide med AaB og at det er det man vil med AaB fatter jeg intet af..

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 448
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af DenSataniskeHest » 28. okt 2023, 15:11

baresi skrev:
28. okt 2023, 15:08
AaBWanKenobi skrev:
28. okt 2023, 15:05
Kunji skrev:
28. okt 2023, 15:01
To katastrofale kampe i træk. Hiljemark og co. skal virkelig se indad.
Enig! Og samtidig kværner Sønderjyske bare deruda’. Vi rykker sandsynligvis op, men det kan let ende med kun at blive som nummer 2.
Sønderjyske tør at spille bold
Hiljes ide med AaB og at det er det man vil med AaB fatter jeg intet af..
Han har vist lært lige lovligt meget fra Erik Hamren...

Stå godt deffensivt, og så håbe man i en offensiv aktion lige har held og kvalitet nok til at score et mål..

Hvis man skal have opbygget et spil, og have noget offensivt igang, skal man til og igang.. Det er endnu svære at først begynde på det når man er rykket op. Som vi spiller nu ryger vi direkte ned.. Jeg forstår ikke man ikke tør mere...

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 793
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af emenike » 28. okt 2023, 15:11

baresi skrev:
28. okt 2023, 15:08
AaBWanKenobi skrev:
28. okt 2023, 15:05
Kunji skrev:
28. okt 2023, 15:01
To katastrofale kampe i træk. Hiljemark og co. skal virkelig se indad.
Enig! Og samtidig kværner Sønderjyske bare deruda’. Vi rykker sandsynligvis op, men det kan let ende med kun at blive som nummer 2.
Sønderjyske tør at spille bold
Hiljes ide med AaB og at det er det man vil med AaB fatter jeg intet af..
Ideen er vel at rykke op. Der går da sådan set ok med den plan.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af R Rosenberg » 28. okt 2023, 15:12

Jeg aner af indlysende årsager ikke, hvad der foregår på de indre linjer, men for mig udefra ligner Hilje en ung, ny træner, der er så hamrende bange for at få en skidt start på sin trænerkarriere, at han simpelthen er rædselsslagen for at tabe - selv i 1. division. Eller også er han bare en gabende kedelig svensker, der kører alt med livrem og seler.

Ingen indskiftninger før til sidst. Ingen Toku, fx, som kunne skabe lidt spræl i offensiven.

Jeg sad og noterede mig, at de sidste 10 minutter + overtiden var vi langt størstedelen af tiden 11 på egen banehalvdel, heraf det meste lige omkring eget felt. Og det mod en oprykker fra 2. division. Intet pres, ingen vundne dueller, ingen vundne andenbolde. Bare parere. Så beder man jo også selv om fx det straffe.

Jeg har aldrig nogensinde set så kedeligt et AaB-hold. Aldrig nogensinde set så betonagtig en indstilling.

Jeg er ikke ude i en fyring (endnu), for det har vi haft nok af, men der skal jo ske et eller andet, for for det første gider ingen at glo på dette i længden og sekundært bliver vi hamret direkte ned igen næste sæson.

Og hold da så kæft, hvor jeg savner Sousa mere og mere for hver eneste langgaber af en kamp.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af Gentleman Finn » 28. okt 2023, 15:15

Vanvittigt straffe vi fik imod, hvad fanden var det🤣. Posavec er tilgengæld for vild

Grim grim kamp hvor blodet flød, og halvdelen af begge hold lå og ømmede sig, på en ordentlig pløjemark.

Vi tøffer videre, men Odada burde starte inde, der sker mere offensivt. Toku burde også få en chance med den fart han har. Vi får ikke truer dybt. Generelt mangler vi noget fra vores backs og midtbanen i dag, det hænger ikke sammen offensivt som det var sat op.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af Jakobsen » 28. okt 2023, 15:16

baresi skrev:
AaBWanKenobi skrev:
28. okt 2023, 15:05
Kunji skrev:
28. okt 2023, 15:01
To katastrofale kampe i træk. Hiljemark og co. skal virkelig se indad.
Enig! Og samtidig kværner Sønderjyske bare deruda’. Vi rykker sandsynligvis op, men det kan let ende med kun at blive som nummer 2.
Sønderjyske tør at spille bold
Hiljes ide med AaB og at det er det man vil med AaB fatter jeg intet af..
Der er ikke rigtigt nogen ide med det hele. Det må være konklusionen efter at have hørt Rød Aalborg i Tirsdags


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2554
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af baresi » 28. okt 2023, 15:20

emenike skrev:
28. okt 2023, 15:11
baresi skrev:
28. okt 2023, 15:08
AaBWanKenobi skrev:
28. okt 2023, 15:05
Kunji skrev:
28. okt 2023, 15:01
To katastrofale kampe i træk. Hiljemark og co. skal virkelig se indad.
Enig! Og samtidig kværner Sønderjyske bare deruda’. Vi rykker sandsynligvis op, men det kan let ende med kun at blive som nummer 2.
Sønderjyske tør at spille bold
Hiljes ide med AaB og at det er det man vil med AaB fatter jeg intet af..
Ideen er vel at rykke op. Der går da sådan set ok med den plan.
Ja lad os hvile i det og så point høsten.
Vi skal da ikke spille sån her i super ligaen
Og hvordan kan vi gå ind til den her kamp og så faktisk ændre formation endnu engang 3-5-2 og widell nu som angriber
Debatten gør at vi skal debattere
Hilje er håbløs i min verden - får slet slet ik nok ud af det hold her. Og måden vi nu soiller på gør bare at se spillere vi henter igen ikke passer ind. Og anvendes udenfor favorit position.
Vi kan rykke op på så mange måder.
Hiljes tilgang er en katastrofe
Vi kommer til at tabe snart for efterhånden er vi blevet et hold der afhenter modstanderen og prøver omstillinger

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 355
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af Mikki89 » 28. okt 2023, 15:23

Gentleman Finn skrev:
28. okt 2023, 14:15
Mikki89 skrev:
28. okt 2023, 14:02
Thygesens analyse er korrekt. Vi spiller som en pose nødder, men har defensiv kontrol og så kan vi score på en dødbold. Men det er ikke et langtidsholdbart projekt. Jeg synes vi skal overveje trænerposten nøje i vinterpausen. Jeg tror ikke Hiljemark har det, der skal til for at lægge en slagkraftig plan, når vi forhåbentlig til sommer er i superligaen igen. Senest når sæsonen er slut og spillet ikke er blevet bedre er jeg fan af, at vi spørger ind til om Niels Frederiksen ikke kunne tænke sig, at blive vores nye cheftræner.
Det sidste vi har brug for er en trænerfyring oven i de mange, jeg kan ikke forestille mig han har tabt truppen med alle de sejre, så vi bør holde tungen lige i munden. Vi har folk ansat til at hjælpe Hiljemark med systemet.

Helt normalt at bygge op nedefra, men der mangler åbenlyst noget offensivt endnu, det skal bygges på. Og måske en udskiftning i truppen.

Thygesen er træls at høre på, han er altid negativ.
Det er ikke min oplevelse af Thygesen. Der er vel ikke en kommentator, der har rost os mere for 2014 sæsonen end ham. Jeg er helt med på, at der skal bygges op nedefra. Jeg tror bare ikke, at Hilje magter at bygge de offensive lag på. I interviews lyder han også usikker på, hvad hans vision for AaBs spil er og derfor er jeg tilhænger af, at begynde at sondere terrænet efter en ny træner. Det spil vi præsterer nu vil bevirke at vi rykker direkte ned igen, når/hvis vi rykker op. Vores spil ændres jo ikke mirakuløst ved at gå fra at møde Kolding til at møde FCK.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af Kasper » 28. okt 2023, 15:26

Når AaB spiller superliga igen, så er der blevet ryddet op i to tranfervinduer mere. Lige nu spiller vi den formation og det spil der passer bedst til den trup vi har pt.
Det er i min verden perfekt trænerarbejde.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af Gentleman Finn » 28. okt 2023, 15:34

Mikki89 skrev:
28. okt 2023, 15:23
Gentleman Finn skrev:
28. okt 2023, 14:15
Mikki89 skrev:
28. okt 2023, 14:02
Thygesens analyse er korrekt. Vi spiller som en pose nødder, men har defensiv kontrol og så kan vi score på en dødbold. Men det er ikke et langtidsholdbart projekt. Jeg synes vi skal overveje trænerposten nøje i vinterpausen. Jeg tror ikke Hiljemark har det, der skal til for at lægge en slagkraftig plan, når vi forhåbentlig til sommer er i superligaen igen. Senest når sæsonen er slut og spillet ikke er blevet bedre er jeg fan af, at vi spørger ind til om Niels Frederiksen ikke kunne tænke sig, at blive vores nye cheftræner.
Det sidste vi har brug for er en trænerfyring oven i de mange, jeg kan ikke forestille mig han har tabt truppen med alle de sejre, så vi bør holde tungen lige i munden. Vi har folk ansat til at hjælpe Hiljemark med systemet.

Helt normalt at bygge op nedefra, men der mangler åbenlyst noget offensivt endnu, det skal bygges på. Og måske en udskiftning i truppen.

Thygesen er træls at høre på, han er altid negativ.
Det er ikke min oplevelse af Thygesen. Der er vel ikke en kommentator, der har rost os mere for 2014 sæsonen end ham. Jeg er helt med på, at der skal bygges op nedefra. Jeg tror bare ikke, at Hilje magter at bygge de offensive lag på. I interviews lyder han også usikker på, hvad hans vision for AaBs spil er og derfor er jeg tilhænger af, at begynde at sondere terrænet efter en ny træner. Det spil vi præsterer nu vil bevirke at vi rykker direkte ned igen, når/hvis vi rykker op. Vores spil ændres jo ikke mirakuløst ved at gå fra at møde Kolding til at møde FCK.
Fair nok, ja der mangler noget offensivt på holdet. Det er åbenlyst. Men jeg tror da også han tænker mere defensivt end debatsiden kan lide. Han stiller jo op med 3 nede bagved og skaber en betondefensiv, der giver masser af point i suppen når vi er gode på dødbolde. Vi skal være bedre fra midtbanen og backs for at udnytte betondefensiven bedre, men de 2 hænger jo sammen. Vi er en hakkende maskine offensivt, tilgengæld er der god vilje i holdet, som jeg tilskriver Hiljemark

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af Gnu » 28. okt 2023, 15:35

En eller anden, ring til mig når AaB begynder at spille ordentlig fodbold igen. Jeg gider simpelthen ikke at spilde mere af min tid på at se på det destruktive, ultradefensive pindsvinebold, som Hiljemark står for. Han skal seriøst til at få fingeren ud af røven og begynde at strikke et offensivt koncept sammen, hvis ikke det skal blive direkte nedrykning igen. Sejre og point kan vi ikke klage over, men det her betonbold holder ikke i superligaen. Overhovedet ikke. Og nej, AaB er ikke lige rykket ned. Vi er 14 kampe inde i sæsonen, Hiljemark har været AaB-træner længe, og spillet er stadig lige elendigt. Det er ganske enkelt for dårligt, at han ikke har været i stand til at udvikle noget der ligner et offensivt koncept endnu.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 355
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af Mikki89 » 28. okt 2023, 15:35

Kasper skrev:
28. okt 2023, 15:26
Når AaB spiller superliga igen, så er der blevet ryddet op i to tranfervinduer mere. Lige nu spiller vi den formation og det spil der passer bedst til den trup vi har pt.
Det er i min verden perfekt trænerarbejde.
Det er jeg simpelthen ikke enig I. Jeg synes vi forsømmer en mulighed for at bringe vores offensive spillere i scene og spille vores spillere i de positioner, hvor de er bedst. Widell skal ned og spille på 8er positionen. Vi forsømmer at få en Toku i spil der via sin hurtighed ville kunne give noget mere liv til vores offensiv. Spil og trup hænger på ingen måde sammen. Vi har mulighed for at at få sat vores offensiv i spil, hvis vi tør og det tør Hilje ikke.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2554
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af baresi » 28. okt 2023, 15:40

DenSataniskeHest skrev:
28. okt 2023, 15:11
baresi skrev:
28. okt 2023, 15:08
AaBWanKenobi skrev:
28. okt 2023, 15:05
Kunji skrev:
28. okt 2023, 15:01
To katastrofale kampe i træk. Hiljemark og co. skal virkelig se indad.
Enig! Og samtidig kværner Sønderjyske bare deruda’. Vi rykker sandsynligvis op, men det kan let ende med kun at blive som nummer 2.
Sønderjyske tør at spille bold
Hiljes ide med AaB og at det er det man vil med AaB fatter jeg intet af..
Han har vist lært lige lovligt meget fra Erik Hamren...

Stå godt deffensivt, og så håbe man i en offensiv aktion lige har held og kvalitet nok til at score et mål..

Hvis man skal have opbygget et spil, og have noget offensivt igang, skal man til og igang.. Det er endnu svære at først begynde på det når man er rykket op. Som vi spiller nu ryger vi direkte ned.. Jeg forstår ikke man ikke tør mere...
Præcis
Man skal da bygge det op nu..
men tror faktisk at hiljes plan ER det her ..
spillestilen er defensiv og med 70% overvægt af defensive spillere på banen.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af Kasper » 28. okt 2023, 15:43

Mikki89 skrev:
28. okt 2023, 15:35
Kasper skrev:
28. okt 2023, 15:26
Når AaB spiller superliga igen, så er der blevet ryddet op i to tranfervinduer mere. Lige nu spiller vi den formation og det spil der passer bedst til den trup vi har pt.
Det er i min verden perfekt trænerarbejde.
Det er jeg simpelthen ikke enig I. Jeg synes vi forsømmer en mulighed for at bringe vores offensive spillere i scene og spille vores spillere i de positioner, hvor de er bedst. Widell skal ned og spille på 8er positionen. Vi forsømmer at få en Toku i spil der via sin hurtighed ville kunne give noget mere liv til vores offensiv. Spil og trup hænger på ingen måde sammen. Vi har mulighed for at at få sat vores offensiv i spil, hvis vi tør og det tør Hilje ikke.
Jeg er ikke enig i Widell og Toku.
Widells tager mange chancer med bolden, synes hans evner er perfekte til en kant, desuden presser han eminent oppe foran og er med til at true i dybden. Noget Helenius, Ross, Prica, Andersen og Bakiz ikke er gode til.
Har endnu ikke set noget fra Toku der tyder på en start 11 eller at han skal signes permanent. Rappe fødder, men det er oftest til ingen verdens nytte og så har han et dårligt blik for medspillerne. Forhåbentlig kommer der slutprodukt på et tidspunkt, for der er et potentiale. Jeg tror bare ikke rigtigt på det.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2554
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af baresi » 28. okt 2023, 15:49

Mikki89 skrev:
28. okt 2023, 15:35
Kasper skrev:
28. okt 2023, 15:26
Når AaB spiller superliga igen, så er der blevet ryddet op i to tranfervinduer mere. Lige nu spiller vi den formation og det spil der passer bedst til den trup vi har pt.
Det er i min verden perfekt trænerarbejde.
Det er jeg simpelthen ikke enig I. Jeg synes vi forsømmer en mulighed for at bringe vores offensive spillere i scene og spille vores spillere i de positioner, hvor de er bedst. Widell skal ned og spille på 8er positionen. Vi forsømmer at få en Toku i spil der via sin hurtighed ville kunne give noget mere liv til vores offensiv. Spil og trup hænger på ingen måde sammen. Vi har mulighed for at at få sat vores offensiv i spil, hvis vi tør og det tør Hilje ikke.
Skrækkeligt træner arbejde….
Skrækkeligt
Helt enig i din analyse den er helt præcis
Vi har spillet 2 god kamp hvor næsten alle 90 min var gode
Hjemme mod Horsens i runde 2-3 stykker.
4-3-3
Vi pressede
Widell var 8er.
Vi havde offensive spillere inde.
Taktikken nu er så fejltolket
5 forsvarer
2 centrale midt hvor begge altid ee 6er typer (Odada og 6er selvom han har scoret)
Og vi er afventende - nærmest på egen halvdel og står ultra kompakt - og lever af mulige kontra angreb.
Jeg så ikke en reel farlig chance Idag
Skrækkeligt træner arbejde med de folk vi har.
Hvorfor skal Toku hentes ?
Hvorfor må widell ik være 8er som han reelt blev købt til?
Og hvorfor gik vi efter en meget kynisk konstatering fra hilje selv (4-3-3 er vores spillestil) og en hel sommer optakt i den formation over til 3-4-2-1
Synes hiljes udtryk ødelægger alt
På nær indtil videre point høsten - men den siger mere om kvaliteten af modstanderen end vores styrke

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Kolding IF-AaB

Indlæg af Hovedet » 28. okt 2023, 15:50

Lindmark skrev:
28. okt 2023, 08:15
Hovedet skrev:
27. okt 2023, 21:14
jonas386 skrev:
27. okt 2023, 17:44
Med en sejr i morgen, er det reelt set kun Fredericia der er en trussel imod en evt. top-2. Det er rimelig tilfredsstillende her efter 14 runder. Har ikke fantasi til at forestille mig, at Kolding skulle hente 15 point på os, som vil være afstanden (plus vores bedre målscore) ved en evt. sejr.
Vi har i hvert fald fra runde 11 til runde 13 øget forspringet til Fredericia fra 4 til 9 point. SønderjyskE buldrer derudaf, og tendensen tyder på et parløb mellem netop de to hold. Om end både Hobro og Kolding kun marginalt er efter Fredericia på 3. pladsen, er det også alene Fredericia, jeg efterhånden kan se som en potentiel trussel.

Hvordan fremstod AaB i mødet med Kolding tilbage i september, altså udover at AaB vandt opgøret 3-1?
Som i de fleste øvrige hjemmekampe, men med stor skarphed kom vi på 3-0. Men efter udvisningen og reduceringen gik klappen helt ned for vores helte og de fremstod både nervøse, uskarpe og overforsigtige. Det var den eneste gang der har været buh-råb fra ‘bitre Nord’ vend mod hjemmeholdet, hvilket tændte Kramer helt af (han råbte fucking et-eller-andet op mod den mest trofaste del af Nord).
Jeg husker godt den hampre kritik af den sidste halve time af hjemmekampen mod Kolding; der så desværre ikke har været et isoleret tilfælde og peger på dette holds største problem, hvilket vil sige Hiljemark og den helt uforståelige tilgang, han efter den midlertidige bedring ude mod Vendsyssel og Horsens lægger for dagen.

Isoleret set kan jeg godt acceptere, at AaB hist og pist må krige en kneben sejr i land som f.eks. i dag på en pløjemark i miserabelt efterårsvejr på udebane mod Kolding, hvor også både SønderjyskE og Fredericia havde store problemer.

Imidlertid lægger denne kamp sig i direkte forlængelse af stribevis af frygtelige hjemmekampe mod rækkens bundhold. AaB overlader - fuldstændig uforståeligt og fuldstændig unødvendigt - initiativet til underlegne modstandere i en sådan grad, at klubben i stadig stigende omfang må forlade sig på held og tilfældigheder.

For det er slet og ret held, at AaB er kommet ud af de 3 opgør mod HB Køge, B 93 og Kolding med fuld gevinst, og problemet kan i alle tilfælde lokaliseres på bænken. Ganske vist er det straffespark, som Kolding får i overtiden, helt på månen. Men at en sådan situation overhovedet opstår, skyldes jo netop Hiljemarks taktik, der gang på gang åbner døren på vid gab for modstanderen.

Jeg håber, at man i AaB ikke lader sig forblinde af et overfladisk kig på stillingen og udviser rettidig omhu i forhold til en god snak over en kop kaffe med en træner, der ved en helt fejlslagen taktisk og tilgang til kampene systematisk svækker AaB og skaber unødvendig spænding om udfaldet.

Besvar